Citas ziņas

Krišjānis Peters ievēlēts ACI Europe valdē

, 16.06.2009

Jaunākais izdevums

Starptautiskās lidostu padomes Eiropas reģiona valdē ievēlēts VAS Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters.

Starptautiskā lidostu padome (ACI) ir vienīgā vispasaules lidostu operatoru profesionālā asociācija. ACI pārstāv vairāk nekā 1530 lidostas 175 pasaules valstīs, un tā ir sadalīta piecos reģionos: Āfrika, Āzija un Klusā okeāna valstis, Eiropa, Latīņamerika un Karību jūras valstis, kā arī Ziemeļamerika. ACI Europe valdē darbojas 20 līdz 24 valdes locekļi.

«Tagad Latvija varēs piedalīties Eiropas aviācijas nozares virziena noteikšanā visaugstākajā līmenī,» norādījis K.Peters. Viņš valdē ievēlēts deviņpadsmitās gadskārtējās ACI Europe Ģenerālās asamblejas sēdē, kas notiek Mančestrā, Apvienotajā Karalistē. Tajā piedalās vairāk nekā 500 Eiropas lidostu un lidsabiedrību augstākie vadītāji, Eiropas mēroga likumdošanas un regulējošo institūciju pārstāvji, kā arī sadarbības partneri, aviācijas nozares konsultanti un plašsaziņas līdzekļu pārstāvji, pastāstīja VAS Starptautiskā lidosta Rīga preses sekretārs Mārtiņš Langrāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Papildināta - Krievijā atsauc banku pakalpojumu licenci M2M Private Bank

LETA, 09.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas centrālā banka atsaukusi banku pakalpojumu sniegšanas licenci bankai M2M Private Bank, kas ir Latvijas Bank M2M Europe māsasbanka.

Kā norādīts Krievijas Bankas paziņojumā, lēmums par licences atsaukšanu stājies spēkā piektdien.

Krievijas centrālā banka norāda, ka M2M Private Bank izvietojusi naudas līdzekļus nekvalitatīvos aktīvos un nav veidojusi rezerves, kas būtu adekvātas riskiem, kurus tā uzņēmās.

Bankā iecelta pagaidu administrācija.

M2M Private Bank vienīgais akcionārs ir Krievijas banka "Aziatsko-tihookeanskij bank" (ATB).

Jau ziņots, ka M2M Private Bank pagājušajā mēnesī bija problēmas ar maksājumu veikšanu un 11.novembrī ATB paziņoja, ka kopā ar Krievijas centrālo banku veic pasākumus situācijas normalizācijai savā meitasbankā.

Latvijā darbojas Krievijas M2M Private Bank māsasbanka Bank M2M Europe, taču abām ir atšķirīgi akcionāri. M2M Bank Europe valdes priekšsēdētājs Roberts Idelsons aģentūrai LETA iepriekš norādīja, ka radusies situācija Latvijas M2M nekādi neietekmēs, jo abām bankām ir tikai viens kopīgs akcionārs - Andrejs Vdovins, un nekādu citu saistību nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima 2019.gada 23.janvārī ar 61 balsi apstiprināja jauno valdības sastāvu.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš.

Kariņš dzimis 1964.gadā ASV, precējies un ir četru bērnu tēvs.

Kariņam ir augstākā izglītība - 1988.gadā viņš beidzis Pensilvānijas Universitāti ASV, iegūstot humanitāro zinātņu bakalaura grādu ar specialitāti lingvistikā. 1996.gadā viņš absolvējis Pensilvānijas Universitāti, kļūstot par filozofijas doktoru ar specialitāti lingvistikā.

Kariņš nekandidēja 13.Saeimas vēlēšanās. Tomēr pēc diviem neveiksmīgiem mēģinājumiem uzticēt veidot valdību Jaunās konservatīvās partijas līderim Jānim Bordānam un partijas «KPV.LV» premjera amata kandidātam Aldim Gobzemam, Valsts prezidents Raimonds Vējonis jaunā Ministru kabineta veidošanu uzticēja partiju apvienības «Jaunā Vienotība» virzītajam premjera amata kandidātam Kariņam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidostu padome Eiropā ("ACI Europe") brīdina par riskiem, ka vasarā ceļotājiem būs jāpavada ilgas stundas Eiropas lidostās Covid-19 pārbaužu dēļ.

Ņemot vērā jau esošos un arvien gaidāmos ceļošanas ierobežojumu atvieglojumus gan Eiropā, gan ārpus tās epidemioloģiskās situācijas uzlabošanās dēļ, Eiropas lidostas ar prieku gaida brīdi, kad cilvēki atsāks ceļošanu. Ir paredzams, ka pasažieru satiksme pieaugs gandrīz trīskārtīgi – no 47 miljoniem pasažieru jau šomēnes līdz 125 miljoniem augustā.

Lai gan šis rādītājs joprojām nebūs ne tuvu tam ceļošanas līmenim, kāds tas bija pirms pandēmijas 2019.gadā, tomēr šāda pasažieru plūsmas pieauguma pārvaldīšana radīs lidostām iepriekš nepieredzētus operatīvos sarežģījumus dažādu faktoru dēļ, skaidro "ACI Europe".

Starp šiem faktoriem "ACI Europe" min ierobežoto vietu lidostu telpās. Fiziskās distancēšanās ieviešana maksimāli visos lidostas procesos ir ierobežojusi cilvēkiem pieejamo telpu visos termināļos, ievērojami samazinot pieejamās fiziskās iespējas un palielinot pasažieru apkalpošanas laiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālai aviokompānija airBaltic apstiprināta jauna padome, kurā tagad vairs nestrādā Rīgas lidostas valdes priekšēdētājs Krišjānis Peters.

Jaunā padome ievēlēta 2009. gada 6. aprīlī akciju sabiedrības airBaltic Corporation akcionāru sapulcē. Jaunievēlētās airBaltic padomes pārstāvji ir Edmunds Krastiņš, Arnis Muižnieks, Daiga Falkane, Ilmārs Razumovskis un Žans-Šarls Korsaks (Jean-Charles Korsak). No airBaltic otra lielākā akcionāra - SIA Baltijas aviācijas sitēmas puses padomē ir iecelti Ilmārs Razumovskis un Žans-Šarls Korsaks.

Padomes priekšsēdētājs un viņa vietnieks tiks ievēlēti pirmajā padomes sēdē. Līdz jaunās padomes sastāva apstiprināšanai airBaltic padomē darbojās Edmunds Krastiņš (padomes priekšsēdētājs), Inga Pelša, Arnis Muižnieks, Krišjānis Peters, Ilmārs Razumovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Papildināts - Izdots rīkojums par Vdovina akciju Bank M2M Europe apķīlāšanu; viņš gan vairs nav akcionārs

LETA, 18.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdots tiesu izpildītāja rīkojums par Andreja Vdovina akciju Latvijas Bank M2M Europe apķīlāšanu, taču Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) apliecinājusi, ka Vdovins vairs nav bankas akcionārs.

Aģentūras LETA rīcībā esošajā tiesu izpildītāja rīkojumā minēts, ka Vdovinam piederošās Bank M2M Europe akcijas apķīlātas, pamatojoties uz Anglijas Augstās tiesas Karaliskā sola nodaļas (High Court of Justice, Queen's Bench Division) 2017.gada 11.jūlija rīkojumu par 7 658 356,48 eiro piedziņu par labu Aleksandram Mitrošenkovam.

Tiesu izpildītājs bankai lūdz sniegt informāciju par Vdovinam piederošo Bank M2M Europe akciju skaitu, veidu un summu, vienlaicīgi ierakstot aizlieguma atzīmi akcionāru reģistrā to atsavināšanai un visa veida pārreģistrēšanai.

Publiski pieejamā informācija liecina, ka Mitrošenkovs tostarp ir Krievijas Transkontiņentaļnaja MediaKompaņija prezidents, Krievijas Televīzijas akadēmijas viceprezidents, kā arī Krievijas Komunikāciju aģentūru padomes viceprezidents.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Bojārs: Ekonomiskās klases dzīvokļi ir īpašumu tirgus nākotne

NOZARE.LV, 23.03.2012

Nekustamo īpašumu projektu attīstītāja SIA "New Europe" valdes priekšsēdētājs Gundars Bojārs.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākajam laikam pietiekami perspektīvi ir divi nekustamo īpašumu tirgus segmenti - ekonomiskās klases dzīvokļi un ekskluzīvie dzīvokļi, tomēr tirgus nākotne būs ekonomiskās klases dzīvokļiem, uzskata nekustamo īpašumu projektu attīstītāja SIA New Europe valdes priekšsēdētājs Gundars Bojārs.

«New Europe ir izveidojusi nopietnu sistēmu dzīvokļu tirgus analīzei, pie mums pēc konsultācijām vēršas pat daži nopietni nekustamo īpašumu vērtētāji, kuriem šī informācija šķiet ļoti profesionāla un interesanta. Protams, ka visas prognozes darbojas tikai tad, ja pasaulē nenotiek kādi liela mēroga satricinājumi,» skaidroja Bojārs.

Viņš piebilda, ka attīstītājiem jābūt uzmanīgiem ar ekskluzīvo dzīvokļu segmentu, jo precīzi jāidentificē tā auditorija, kura ir šo dzīvokļu potenciālie pircēji.

«Mūsuprāt, ekonomiskās klases dzīvokļi ir īpašumu tirgus nākotne. Vajadzība pēc tādiem dzīvokļiem ir milzīga, jo Rīgas novecojušais dzīvojamais fonds palielinās ar katru gadu un tā vietā diemžēl netika radīts nekas. Tas, kas ir tapis «treknajos gados», atskaitot pašvaldības dzīvojamo fondu, ir ļoti ātri uzbūvēti milzīgi lieli dzīvokļi ar apšaubāmu kvalitāti, kurus tagad ir pārņēmuši banku uzņēmumi. Šo īpašumu likviditāte ir ļoti zema,» sacīja Bojārs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta Rīga ir kļuvusi par vienu no četriem Starptautiskās Lidostu padomes (Airport Council International, ACI) oficiālajiem mācību centriem Eiropā.

Līgums par ACI oficiālā mācību centra pārstāvniecības tiesību piešķiršanu lidostas Rīga Mācību centram tika parakstīts trešdien, 14.jūnijā, ACI Ģenerālās asamblejas ietvaros Parīzē.

Jau šobrīd starptautiskās lidostas Rīga Mācību centrs ir ACI apmācību norises vieta, kur regulāri notiek starptautiski kursi. Pēc oficiālā mācību centra statusa iegūšanas šādas mācības notiks vēl biežāk, turklāt lidostai Rīga būs tiesības piedalīties apmācību dienaskārtības veidošanā, pilnveidojot to saturu un piedāvājot jaunus darbības virzienus.

«Oficiālā ACI mācību centra statusa piešķiršana ir augstākais profesionālais novērtējums, kas apliecina lidostas Rīga Mācību centra kvalifikāciju un spējas organizēt starptautiskas augstas kvalitātes apmācības. Stingri regulētajā un nemitīgā attīstībā esošajā aviācijas nozarē šāda līmeņa mācību organizēšana ir ne tikai milzīgs prestižs, bet arī atbildība,» norāda starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas aviācijā samilzt problēmas

Egons Mudulis, 28.06.2019

«Rīgas Aviācijas foruma 2019» fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jārisina lidostu un gaisa telpas kapacitāte, aviokompāniju rentabilitātes problēmas

Tādus secinājumus izteica nozares eksperti Rīgas Aviācijas forumā 2019.

«Izdevās izveidot kvalitatīvu konferences saturu, sākot ar vietējiem ekspertiem attiecībā uz infrastruktūras jautājumiem un beidzot ar interesantu diskusiju par Eiropas aviācijas nozares izaicinājumiem,» gandarījumu par nu jau otro ikgadējo forumu pauž Latvijas Aviācijas asociācijas (LAA) vadītājs Artūrs Kokars.

Kā galvenās sistēmiskās problēmas, ar ko tuvāko gadu laikā saskarsies Eiropas aviācija, forumā minētas neizbēgamā aviokompāniju konsolidācija un lidostu un gaisa telpas kapacitāte. Proti, mazākās kompānijas ar laiku neizbēgami pazudīs no tirgus, jo tikai lielās lidsabiedrības Ziemeļamerikā un Eiropā spēj ģenerēt pietiekami lielu biznesa apjomu, lai tas nestu peļņu. Savukārt mazas aviokompānijas ilglaicīgi cieš zaudējumus pat pie labvēlīgiem nosacījumiem. Šobrīd kā papildu izaicinājums ir degvielas cenu kāpums un atsilums pasaules ekonomikā. «Līdz ar to vājākajiem vai nu jāpazūd, vai arī jāapvienojas,» saka A. Kokars. Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic biznesa modeli runātāji gan vērtējuši visnotaļ pozitīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bundzinieka, amatnieka Krišjāņa Kupcāna pirmās radītās bungas, kas paredzētas pašam, vēl arvien nav pabeigtas, taču citas aizceļojušas jau otrpus okeānam

Ideja radīt bungas radusies pirms aptuveni divdesmit gadiem, kad Krišjānis mācījies galdniecības skolā, kā arī sācis spēlēt bungas. Ceturtajā kursā bundzinieks nolēmis bungu komplektu izveidot sev pats, jo, būdams students, nevarēja atļauties to iegādāties. Aizejot uz mūzikas instrumentu veikalu, viņš novērojis, ka bungas tiek veidotas ne tikai no salīmēta saplākšņa, bet arī no koka dēlīšiem. «Nodomāju, ka varētu pamēģināt. Sāku radīt savas pirmās bungas, kuras līdz šim brīdim vēl neesmu pabeidzis. Pametu iesākto uz vairākiem gadiem, bet tad, strādājot galdniecībā un veicot pasūtījumus, radās iespēja, ka divas nedēļas varēju radīt to, kas man patīk,» atceras Krišjānis. Pirmās pasūtījuma bungas tika izgatavotas divu nedēļu laikā kādam bāram. To slēdza, taču mūziķis Vilnis Krieviņš bungu meistaram ieteica pamēģināt izgatavot koka stīpas, kas paredzētas bungām. Klasiski tās parasti tiek veidotas no metāla. Pagāja aptuveni trīs līdz pieci gadi, kamēr amatnieks atrada pareizo materiālu, līmi, tehnoloģiju, ieguva precizitāti, kā arī tika radīts zīmols KK Seaside Drums, kas latviski nozīmē – Krišjāņa Kupcāna Jūrmalas bungu darbnīca. «Ja man šo gadu gaitā kaut kas nav sanācis, kā garantiju es lietu nomainu pret pilnīgi jaunu vai salaboju, ja var salabot. Es pamēģinu jaunas iespējas, pat ja tas ir grūtāk, sarežģītāk un prasa daudz ilgāku laiku,» stāsta Krišjānis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Dividenžu efekts uz ilgtermiņa ieguldījumu akcijās ienesīgumu

Ingus Grasis, SEB bankas Private Banking pārvaldes investīciju stratēģis, 08.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aplūkojot pēdējos ilgtermiņa akciju tirgus cenu indeksu grafikus, īpaši pēc šogad augustā un septembrī piedzīvotā straujā krituma, var viegli redzēt, ka akciju tirgus ir tādā pašā līmenī, kā tas bija 1997.gada vasarā. Tas nozīmē, ka akciju tirgus vērtība ir palikusi nemainīga pēdējos 14 gadus (skatīt 1.attēlu), ja par pamatu izmanto, piemēram, 600 Eiropas publisko akciju sabiedrību akciju cenu indeksu Stoxx 600.

Akciju tirgus šajā periodā ir bijis ne tikai ārkārtīgi svārstīgs, piedzīvojot divus lielus satricinājumus – interneta burbuļa pārplīšanu 2000.gadā un globālo finanšu krīzi 2008.gadā, bet arī nav spējis ieguldītājam nodrošināt kapitāla pieaugumu. Pirmā reakcija, aplūkojot grafiku, būtu jautāt, kādēļ vispār investēt akciju tirgū? Tomēr ir jāatceras, ka akciju tirgus kopējo ienesīgumu nodrošina ne tikai akciju cenu pieaugums, bet arī dividendes. Ilgtermiņā dividenžu ienesīgums var ievērojami ietekmēt investora peļņu no ieguldījumiem akcijās.

1.attēls. STOXX Europe 600 akciju tirgus indekss (STOXX Europe 600 price EUR)

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Straujāk augošās Eiropas lidostas atrodas ārpus ES; līderes – Stambula un Maskavas lidostas

Gunta Kursiša, 11.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Eiropā aviācija attīstās divos dažādos ātrumos – Eiropas Savienības (ES) lidostu vidējais pasažieru skaita pieaugums gada griezumā pirmajā ceturksnī ir 1,7%, savukārt pasažieru pieaugums lidostās, kas atrodas ārpus ES - Krievijā, Turcijā, Norvēģijā un Islandē, ir vidēji 11,5%,» norāda Airports Council International Europe (ACI Europe) direktors Olivers Jankovecs (Olivier Jankovec).

Dati par apkalpoto pasažieru skaita pieaugumu martā liecina, ka labāk klājas lielajām lidostām. Izņēmums ir Grieķijas, Spānijas un Itālijas lidostas, kur pasažieru skaita pieaugums samazinās. Tāpat samazinās pasažieru skaita kāpums arī reģionālajās lidostās, atspoguļojot pašreizējo ekonomisko situāciju, teikts ACI Europe pētījumā.

ACI Europe pētījumā tika vērtētas 173 Eiropas lidostas. Tās tika iedalītas četrās grupās – lidostas, kuru pasažieru skaits gadā pārsniedz 25 miljonus (1. grupa), tās lidostas, kuru pasažieru skaits gadā ir no desmit līdz 25 milj. (2. grupa), no pieciem līdz desmit miljoniem pasažieru gadā (3. grupa) un mazāk nekā pieci miljoni gadā (4. grupa). Attiecīgi vidējais pasažieu skaita pieaugums pirmajā ceturksnī šajās grupās gada laikā bija 4,2%, 4,2%, 1% un 2,7%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Repharm" grupa aicina AS "Olainfarm" akcionāres Annas Emīlijas Maliginas likumisko pārstāvi Signi Balderi-Sildedzi rīkoties atbildīgi un pildīt uzņemtās saistības, pavēstīja "Repharm" pārstāvji.

"Repharm" ieskatā Balderes-Sildedzes izvēlētā nomelnošanas taktika "Olainfarm" akcionāru jautājumu risināšanai kaitē visām iesaistītajām pusēm, tāpēc "Repharm" grupa aicina Balderi-Sildedzi uz konstruktīvām sarunām par visu abpusēju norunu izpildi.

"Repharm" pārstāvji atgādināja, ka starp SIA "Farma Fund" un Annu Emīliju Maliginu 2019.gada septembrī tika noslēgts līgums, saskaņā ar kuru Anna Emīlija Maligina saņēma daļu no pirkuma maksas vairāku miljonu eiro apmērā.

Pirkuma maksas samaksa tika veikta ar kredītiestāžu starpniecību, vairākas Latvijas kredītiestādes veica naudas līdzekļu izcelsmes pārbaudi, un nevienai no tām nav radušās nekādas aizdomas, pretējā gadījumā pirkuma maksa nevarētu tikt pārskaitīta Annai Emīlijai Maliginai, norādīja "Repharm" pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

FKTK: ABLV Bank nav sistēmiska banka; ietekme būs minimāla

Lelde Petrāne, 24.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«ABLV Bank nav sistēmiska banka. Par ietekmi uz citām bankām - ceru, ka ietekme būs minimāla, jo - kā mēs varam novērot - tirgū valda pietiekami liela stabilitāte, bankas savas naudas plūsmas pārvalda labi. Tāpēc es ceru, ka šis gadījums neatstās nekādas dziļas pēdas,» šorīt preses konferencē sacīja Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) priekšsēdētājs Pēters Putniņš. ABLV Bank garantēto atlīdzību izmaksu varētu uzticēt kādai komercbankai.

Citām privātajām bankām FKTK šobrīd negrasās noteikt maksājumu ierobežojumus, apliecināja FKTK vadītājs.

Kopējie ārvalstu noguldījumi turas apmēram 20 miljardu līmenī, apjoms ir nemainīgs un tas ļauj izdarīt secinājumu, ka situācija kopumā no banku puses tiek kontrolēta, viņš apliecināja.

Pēters Putniņš arī uzsvēra, ka nav taisnība, ka ABLV Bank netika sodīta: «Es jau esmu vairākkārt par šo jautājumu stāstījis, varu izstāstīt vēlreiz. Nav taisnība, ka ABLV Bank netika sodīta, ABLV Bank bija pirmā banka, kas vispār tika sodīta. Bankai tika paredzēts trūkumu novēršanas periods. Skatot jautājumu par Ziemeļkoreju, mēs konstatējām, ka faktiski banka ir izdarījusi savu pienākumu. Tieša sankciju pārkāpuma nav, vismaz pagaidām tādu pierādījumu nav. Pretējā gadījumā tas ir noziedzīgs nodarījums. Skatot Ziemeļkorejas jautājumu, mēs lietu neslēdzām vienkārši tāpat, Latvijā nav otras tādas bankas, kurai tiktu no komisijas puses uzlikta tik smaga pienākumu nasta. ABLV Bank ir tikusi sodīta ar vislielāko sodu Latvijas vēsturē. Tāpēc visas šīs spekulācijas ir absolūti nepamatotas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Viļņas lidostas pasažieru skaits pieaudzis vairāk nekā par pusi

Gunta Kursiša, 16.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas starptautiskā lidosta šā gada oktobrī piedzīvojusi visstraujāko pasažieru skaita pieaugumu, liecina ACI Europe (Airports Council International) apkopotie dati par 170 Eiropas lidostām.

Oktobrī Viļņas lidostas pasažieru skaits ir palielinājies par 53,7%, un tas ir straujākais pieaugums Eiropas lidostu vēsturē, citējot ACI Europe datus, vēsta baltic-course.com.

Strauju pasažieru pieaugumu – 49,7% - oktobrī pieredzējusi arī Burgas lidosta Bulgārijā, savukārt Tallinas lidostā pārvadāto pasažieru skaits palielinājies par 37%, bet Venēcijas lidostā – par 33%.

Kopumā Eiropas lidostās pārvadāto pasažieru skaits minētajā mēnesī ir pieaudzis par 3,4%, salīdzinot ar pērno gadu.

Starptautiskā lidostu padome, ACI Europe, pārstāv 46 valstu lidostu intereses. Lidostu padomē ir pārstāvēti 90% Eiropas lidostu tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz 200 Eiropas lidostām tuvākajos mēnešos draud maksātnespēja, ja neatjaunosies pasažieru plūsma, brīdina Starptautiskā lidostu padome Eiropā ("ACI Europe").

"ACI Europe" norāda, ka 193 lidostas, kurām draud bankrots, galvenokārt ir reģionālās lidostas, kas sniedz pakalpojumus vietējām kopienām.

Taču kopā tās atbalsta vairāk nekā ceturtdaļmiljonu darbavietu un sniedz 12 miljardu eiro ieguldījumu iekšzemes kopproduktā.

"Draudi par lidostu slēgšanu nozīmē, ka Eiropa varētu zaudēt ievērojamu tās gaisa transporta sistēmas daļu, ja vien valdības nerīkosies nepieciešamā atbalsta nodrošināšanai," skaidro "ACI Europe".

Padomes dati liecina, ka koronavīrusa pandēmijas krīzes dēļ pasažieru plūsma lidostās oktobra vidū bija nokritusies par 75%, kas nozīmē, ka lidostām, tāpat kā aviokompānijām, ir grūtības nosegt savas operacionālās izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2020. gadam, piesaistot ES līdzekļus, Rīgā iecerēti nopietni satiksmes infrastruktūras uzlabošanas darbi, tostarp paredzēti jauni tuneļi.

No 2014. gada līdz 2020. gadam Rīgai no Kohēzijas fonda būs pieejami 268 milj. eiro ar 70–85% līdzfinansējuma intensitāti, DB informē Rīgas domes Satiksmes departamentā. Trīs galvenie iezīmētie projekti ir Salu tilts, kura rekonstrukciju iecerēts sākt šogad, Austrumu maģistrāle un Kreisā krasta pievedceļi ostai jeb Raņķa dambja projekts. To saraksts iesniegts izvērtēšanai Satiksmes ministrijā, no kuras vasaras vidū tiek gaidīta atbilde.

Satiksmes ministrijā DB norāda, ka valdības apstiprinātajā programmā Izaugsme un nodarbinātība 2014.–2020. gada plānošanas periodam, kas nosaka ES fondu investīciju veikšanas principus un atbalstāmās darbības, kā viens no specifiskajiem atbalsta mērķiem ir «nodrošināt nepieciešamo infrastruktūru uz Rīgas maģistrālajiem pārvadiem un novērst maģistrālo ielu fragmentāro raksturu», lai samazinātu sastrēgumus un novērstu infrastruktūras pārrāvumus pilsētas maģistrālo ielu tīklā. Cits specifiskais atbalsta mērķis – Pilsētu infrastruktūras sasaiste ar TEN-T tīklu – vērsts uz to, lai veicinātu lielo pilsētu transporta infrastruktūras integrētu sasaisti TEN-T tīklā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Peters par 1265 Ls konsultē Rīgas domes Satiksmes departamentu

Egons Mudulis, 04.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais deputāts (LPP), satiksmes ministrs un starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters šobrīd konsultē gan Rīgas domes Satiksmes departamenta direktoru Edgaru Strodu, gan pašvaldības uzņēmumu SIA Rīgas ūdens, DB pastāstīja Rīgas vicemērs Andris Ameriks (LPP/LC).

Krišjānim Peteram, kuram esot neatsverama pieredze pildot pienākumus vadošos amatos, galvenie amata pienākumi ir konsultēt departamenta vadību pamatdarbības nozares stratēģiskajos vadības jautājumos, tai skaitā, sniegt priekšlikumus par nozares attīstības un investīciju piesaistes risinājumiem, jaunu apakšnozaru attīstības perspektīvām un darbību saistītos nozaru projektos, informēja Satiksmes departaments. Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora padomnieka amatalga ir 1265 Ls mēnesī pirms nodokļu nomaksas.

Pats K. Peters atzina, ka jau vairākus mēnešus konsultējot abus uzņēmumus. Satiksmes departamentā viņš darbojas tiešā tā direktora E. Stroda pakļautībā, dodot padomus gan ikdienas darbā, gan infrastruktūras attīstības jautājumos. Savukārt Rīgas ūdeni Peters konsultē par priekšizpētes stadijā esošu jaunas kompānijas veidošanu saistībā ar dzeramā ūdens pildīšanu PET pudelēs. K. Peters arī norādīja, ka šobrīd aktīvajā politikā nepiedalās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pārtraukta iepirkuma dēļ Salu tilta rekonstruētāja izvēle ieilgs, Rīgas dome sola, ka būvdarbi tiks sākti šogad; Pārdaugavā papildus notiks arī plaši ielu remontdarbi.

Gada sākumā izsludinātais konkurss par Salu tilta rekonstrukciju šomēnes tika pārtraukts, lai precizētu nolikumu, tikko izsludināts atkārtots iepirkums.

Ir izmaiņas

Uzņēmēji, kas ieinteresējušies par tilta rekonstrukciju, vētījot iepirkuma nolikumu, uzdevuši vairāk nekā 100 jautājumu. Apkopojot tos, departamenta speciālisti konstatējuši, ka ar nelieliem grozījumiem nolikumā nepietiks, tādēļ iepirkums pārtraukts un nolemts sludināt jaunu, lai izvairītos no pārmetumiem un aizdomām par to, ka nosacījumi sašaurina pretendentu loku vai pretendentu iespējas izpētīt iepirkuma objektu, skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora p.i. Krišjānis Peters. Viņš atzīst, ka uzņēmēju jautājumi ir pamatoti – kopš Salu tilta rekonstrukcijas projekta izstrādes pagājuši četri gadi, kopš tehnisko noteikumu saņemšanas – vēl vairāk, pa šo laiku tilta stāvoklis ir pasliktinājies, attīstījušās arī tehnoloģijas, kuras varētu izmantot darbos. Atkārtotu iepirkumu plānots izsludināt uz pilnu termiņu – 56 dienām –, kuru laikā visiem interesentiem būšot iespēja izpētīt piedāvājumu, ja būs kādi jautājumi, departaments kopā ar projekta autoru SIA L4 atbildēšot. Uzņēmēju interese par tilta rekonstrukciju ir liela, jautājumus iesniegušas septiņas, astoņas kompānijas, no kurām daļa gan ir materiālu un konstrukciju piegādātāji, nevis būvnieki, DB uzzināja Satiksmes departamentā. Lielākoties tās ir vietējās kompānijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

Latvijas Radio Ziņu dienests izsaka neuzticību uzņēmuma valdei un pieprasa tās atkāpšanos

LETA, 10.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Radio Ziņu dienests izteicis neuzticību Latvijas Radio valdei, vienlaikus pieprasot tās atkāpšanos vai atbrīvošanu, informēja uzņēmumā.

Ziņu dienesta darbinieki ar atklātu vēstuli par situāciju uzņēmumā vērsušies pie Latvijas Radio valdes, Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP), Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas, Kultūras ministrijas, Ministru kabineta, Latvijas Valsts prezidenta Egila Levita un plašsaziņas līdzekļiem.

Vēstulē uzsvērts, ka Latvijas Žurnālistu asociācijas 2017.gada nogalē paustās bažas par Latvijas Radio vadības izvēli, tostarp valdes locekļa amatā ieceļot ar politisku partiju saistītu cilvēku, ir piepildījušās.

«Pašreizējās Latvijas Radio vadības bezdarbība un apzināta rīcība liecina, ka tās interesēs nav spēcīgs un neatkarīgs sabiedriskais radio kā neatņemama demokrātijas sastāvdaļa. Vēl vairāk - kopš pašreizējās valdes darba sākuma Latvijas Radio vadība ir ne tikai pieļāvusi būtisku Ziņu dienesta novājināšanu, bet pat apzināti rīkojusies kaitnieciski, graujot Ziņu dienestu, no kura vistiešāk un visvairāk Latvijas Radio ir atkarīga sabiedrības informētība un drošība,» teikts vēstulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Olympic: Novalpina Capital vēlas izspiešanas ceļā atpirkt mazākuma akcionāru akcijas

LETA, 06.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas azartspēļu operatora «Olympic Entertainment Group» (OEG) lielākā īpašniece Luksemburgas investīciju kompānija «Novalpina Capital» nolēmusi izmantot tā dēvēto izspiešanas procedūru, lai atpirktu visas akcijas no mazākuma akcionāriem.

OEG valde informējusi Tallinas biržu, ka saņēmusi pieteikumu no OEG akcionāra, «Novalpina Capital» meitasuzņēmuma «Odyssey Europe» par mazākuma akcionāriem piederošo akciju atpirkšanu par cenu 1,40 eiro par akciju saistībā ar plānoto OEG apvienošanu ar «Odyssey Europe».

Šādu «izspiešanas» procedūru paredz Igaunijas Komerclikums gadījumā, ja lielākā akcionāra īpašumā ir vismaz 90% akciju.

OEG valde pašlaik gatavo uzņēmuma akcionāru ārkārtas sanāksmi, kurā paredzēts pieņemt lēmumu par «izspiešanas» procedūras izmantošanu.

OEG paziņojumā Tallinas biržai teikts, ka «Odyssey Europe» pieder 136 630 452 OEG akcijas jeb vairāk nekā deviņas desmitdaļas akciju. Savukārt Tallinas biržas interneta vietnē teikts, ka «»Odyssey Europe« 4.augustā piederēja 89,46% OEG akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Noliktavu pārvaldības risinājumu efektivitāte ir pierādījusies

, 08.12.2017

Oļegs Nitišs, Fristads Kansas Production noliktavas un loģistikas nodaļas vadītājs, uzskata, ka lielākais Equinox Europe ieviestās noliktavu pārvaldības sistēmas VISION ieguvums ir ievērojama darba ražīguma palielināšanās

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Eiropā vadošo speciālo darba apģērbu ražošanas uzņēmumu grupas Fristads Kansas AB meitas uzņēmumiem Latvijā Fristads Kansas Production, kuram Rīgā ir centrālā izejmateriālu noliktava 4000 m² apmērā, ir ieviesis modernu noliktavu pārvaldības sistēmu no Equinox Europe, tādējādi par 30% palielinot noliktavas darba efektivitāti, samazinot kļūdas izejmateriālu atlases procesā, un par 10–15% samazinot izmaksas. Turklāt uzņēmuma loģistikas sektora veiksmīgā funkcionēšana kļuvusi par pamatu turpmākai attīstībai.

Fristads Kansas Production noliktavas un loģistikas nodaļas vadītājs Oļegs Nitišs skaidro, ka, augot uzņēmumam, arvien palielinājās arī darba apjoms, tādēļ radusies vajadzība parūpēties par darba efektivitāti un optimizēt Rīgā esošās centrālās noliktavas pārvaldības procesus. Līdz tam uzņēmumam nebija noliktavas pārvaldības sistēmas. Uzstādījumi tika ievadīti biznesa pārvaldības sistēmā Navision, taču ar to nepietika. Tika pieņemts stratēģisks lēmums iet līdzi laikam un ieviest specializētu, tieši noliktavas pārvaldībai paredzētu sistēmu, kas palīdzētu sakārtot gan esošos noliktavas darba procesus, gan samazināt zudumus, gan nodrošinātu veiksmīgu attīstību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen SORAINEN saņēma Chambers Europe izcilības balvu (Award for Excellence) 2014, tā iegūstot šogad jau trešo Baltijas gada juridiskā biroja nosaukumu. Vadošā starptautiskā juridisko biroju izpētes direktorija Chambers Europe šo atzinību piešķīra SORAINEN par stratēģisko izaugsmi un paveikto darbu, kā arī par izcilību klientu apkalpošanas jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

Visa atkal nopietni pievēršas arī Latvijai

Didzis Meļķis, 02.07.2018

Visa Europe riska kapitāla un jaunuzņēmumu nodaļas vadītājs Entonijs Krofērds (Anthony Craufurd)

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitālo maksājumu nākotne ir abonēšanas ekonomikā; pašreizējais jauninājums – bezkontakta maksājumi – strauji izplatās, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Biznesa stratēģijas maiņa Visa Europe ir motivējusi atjaunoti pievērsties arī Latvijai, ieskaitot interesi par jaunuzņēmumu attīstību, saka Visa Europe riska kapitāla un jaunuzņēmumu nodaļas vadītājs Entonijs Krofērds (Anthony Craufurd). Visa Europe ir viena no atbalstītājām organizācijas Junior Achievement (JA) rīkotajam Eiropas studentu jaunuzņēmumu konkursam Europe Enterprise Challenge 2018, kura fināls norisinājās Rīgā.

Vēl pirms dažiem gadiem Visa karšu lietojums Latvijā ruka (DB 29.10.2014.), mazinot kompānijas interesi par šo tirgu, bet tas mainījās 2016. gadā, līdz ar 16,5 miljardu eiro vērto globālās Visa Inc. un Visa Europe apvienošanos. «No sākotnējā modeļa, kur Visa Europe piederēja bankām, vienotajā kompānijā tā ir biržā kotēts uzņēmums. Kad mūsu īpašnieces bija bankas, mums bija spēcīgs dzinulis atbalstīt tieši tās, bet tagad uzsvars ir uz kopējā Visa biznesa tīkla vērtības celšanu,» skaidro E. Krofērds. «Sanfrancisko kolēģiem jau ir ilga pieredze, investējot jaunuzņēmumos un partnerībās ar citiem maksājumu pakalpojumu sniedzējiem, piemēram, ar PayPal, kas ceļ kopējā tīkla iespējas un vērtību. Viņi ir mums, eiropiešiem, priekšā, un arī mūsu mērķis tagad ir aizvien vairāku pakalpojumu sniedzēju un lietotāju iesaiste Visa tīklojumā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lembergs nekandidēs Saeimas vēlēšanās

LETA, 08.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils mērs Aivars Lembergs ("Latvijai un Ventspilij") šodien paziņoja, ka nekandidēs 11.Saeimas vēlēšanās, tomēr būs Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) premjera amata kandidāts, vēsta Leta.

Jau ilgstoši Lemberga darbībai uzmanību pievērsusi prokuratūra, kura uzskata, ka viņš slepus bijis patiesā labuma guvējs vairākos Ventspils tranzīta uzņēmumos un nodarbojies ar kukuļņemšanu, taču līdz notiesājošiem tiesas spriedumiem lietas līdz šim nav nonākušas. Lembergs šādas apsūdzības kategoriski noliedz un uzskata par politiski motivētām.

Pašlaik Rīgas apgabaltiesā tiek izskatīta krimināllieta, kurā Aivaru Lembergu prokuratūra apsūdz par kukuļņemšanu sevišķi lielos apmēros, par noziedzīgi iegūtu finanšu līdzekļu un citas mantas legalizēšanu, par dienesta viltojumu, par piedalīšanos mantiskos darījumos, kuri viņam sakarā ar dienesta stāvokli bijuši aizliegti, kā arī par ļaunprātīgu dienesta stāvokļa izmantošanu un citiem noziegumiem. Šajā lietā apsūdzēts arī Ventspils mēra dēls Anrijs Lembergs un Ventspils uzņēmējs Ansis Sormulis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidostai Rīga lielākais pasažieru skaita pieaugums Eiropā

, 11.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās lidostas Rīga pasažieru skaita pieaugums aprīlī sasniedzis 19.6%

Tas izriet no Starptautiskās lidostu padomes ACI Europe datiem. 2009.gada aprīlī starptautiskā lidosta Rīga apkalpoja par 19.6 % vairāk pasažieru nekā pērn šajā paša mēnesī, kas ir lielākais pasažieru skaita pieaugums starp Eiropas lidostām. Eiropas lidostu kopējais pasažieru satiksmes apjoms ir krities par 4.8 %, salīdzinot ar 2008.gada aprīli. Savukārt, kravu apgrozījums ir samazinājies par 25.4 %, salīdzinot ar 2008.gada aprīli. «Šie ir visprecīzākie un aviācijas nozarē autoritatīvākie rādītāji, ar kuriem rēķinās lidostas, lidsabiedrības, investori un sadarbības partneri,» uzsver VAS Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters.

Komentāri

Pievienot komentāru