Dienas Bizness

  • 29 sestdiena,
    aprīlis

    Vilnis, Raimonds, Laine

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8447

    USD: 1.0930

Ekonomika

Kruīza kuģi joprojām notekūdeņus pludina Baltijas jūrā

Vairāk nekā puse no kruīza kuģiem, kas kuģo Baltijas jūrā, nopludina savus notekūdeņus tieši jūrā, pat neraugoties uz iespējām no tiem bez maksas atbrīvoties ostās, atsaucoties uz Pasaules Dabas fonda (WWF) sniegto informāciju, vēsta zviedru medijs swedishwire.com.

Medijs raksta, ka katru vasaru simtiem kuģu kuģo pa jūru Eiropas ziemeļaustrumos, un daudzi turpina nopludināt tā saukto melno ūdeni par spīti nozares solījumiem tā vairs nedarīt.

«Nav reāla likuma, kas pateiktu viņiem, ka viņi to nedrīkst darīt,» skaidrojusi WWF jūras eksperte Vanesa Kloetzere (Vanessa Kloetzer).

Eiropas Kruīzu padome (ECC) pagājušā gada maijā solīja, ka kruīza kuģi pārtrauks nopludināt notekūdeņus jūrā, ja Baltijas ostu pilsētas nodrošinās adekvātus savākšanas pakalpojumus bez papildu samaksas.

WWF akcentē, ka Helsinki un Stokholma atbilst šīm prasībām.

Taču, kā norādījusi WWF pārstāve, kuģiem ir ātrāk novadīt notekūdeņus jūrā.

«Visi mūsu locekļi ir apņēmušies brīvprātīgi atbrīvoties no melnā ūdens krastā, kur ir atbilstošs aprīkojums,» sacījis ECC runasvīrs par vides jautājumiem Roberts Ašdons (Robert Ashdown). Viņaprāt, tie kuģi, kas dara pretēji, neietilpst ECC, vai arī viņiem ir iespējas uzglabāt notekūdeņus līdz tie sasniedz citu ostu.

Saistītie raksti

Komentāri

Jaunākās ziņas kategorijā

LDz vadītājs: Jāveido visu ceļu, arī dzelzceļa fonds

LDz vadītājs: Jāveido visu ceļu, arī dzelzceļa fonds  18

Viena no iespējām, kā mazināt akcīzes nodokļa celšanas negatīvo ietekmi uz Latvijas konkurētspēju, ir atjaunot ceļu fondu - nevis tikai autoceļu, bet kā ceļu fondu, jo ceļš ir ceļš – vienalga, vai tas ir dzelzceļš, vai autoceļš. Tas būtu...

Reklāma