Citas ziņas

Kruīzu kompānija Carnival drīkst pārņemt britu P&O

Aivars Mackevics [email protected], 25.07.2002

Jaunākais izdevums

DB Online vakar jau ziņoja par ES Komisijas atļauju, lai šīs lielās kruīzu kompānijas varētu apvienoties. Britu kruīzu firmu P&O vēlas pārņemt gan Carnival, gan Royal Caribbean. Ja britu kompāniju P&O pārņems Royal Caribbean, tad izveidosies jauns pasaules līderis kruīzu tirgū. Abām kompānijām piederētu 41 kuģis ar kopējo apgrozījumu 5,6 miljardi ASV dolāru. Pašreizējā līdera Carnival rīcībā ir 43 kuģi ar kopējo apgrozījumu gadā 3,8 miljardi ASV dolāru. Atšķirībā no citiem tūrisma sektoriem, kruīzu bizness arī pēc 11. septembra notikumiem nav zaudējis savu attīstību. 2000. gadā kruīzu pakalpojumus izmantoja gandrīz 9 miljoni pasažieru, no kuriem 6 miljoni nāca no ASV un Kanādas. Pēc tūrisma ekspertu domām, kruīzu tirgus palielināsies 2010. gadā līdz 14 miljoniem pasažieru. Lielas izaugsmes iespējas ir Eiropai un Āzijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krievijas birokrāti grauj kruīzu tūrismu Sankpēterburgā

Aivars Mackevics [email protected], 10.06.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz tiešajiem Krievijas prezidenta Vladimira Putina ieteikumiem un nesen pieņemtajiem federālajiem likumiem par bezvīzu režīma ieviešanu Krievijā kruīzu kuģu pasažieriem, kas paredzētu 72 stundu uzturēšanos valstī, reāli vēl līdz šim nav ieviesti praktiskā darbībā. Oficiāli jaunajam likumam bija jāsāk darboties jau šī gada 14. aprīlī, taču birokrātisko procedūru rezultātā nepieciešamiem dokumenti vēl nav apstiprināti attiecīgajās iestādēs un ministrijās. Pēc speciālistu domām, katrs kruīzu tūrists neatkarīgi no kurienes viņš ir ieradies, teorētiski var atrasties Krievijā bez vīzas 72 stundas. Tas atbilst Starptautiskās Konvencijas nolikumam par atvieglinājumiem starptautiskajā kuģu satiksmē, ko parakstījusi 1965. gadā ir arī Krievija. Interesanti, ka bezvīzu režīms attiecas praktiski uz visiem, izņemot somu kruīzu kuģu tūroperatorus. Pieprasījums Krievijas Federācijas Ārlietu ministrijai nodrošināt bezvīzu režīmu somu kruīzu kuģu pasažieriem formāli tiek motivēts kā vēlēšanos iegūt paritāti. Pēc somu likumdošanas kruīzu brauciens skaitās, ja kuģi piestāj divās vai vairākās ārvalstu ostās. Turpretī Krievijas Ārlietu ministrija paredz, ka somu kruīzu kuģu pasažieriem ir jāmaksā par vīzu vai arī kuģiem jāpiestāj ne mazāk kā divās ārvalstu ostās. Pēc somu kruīzu kuģu tūroperatoru domām, tāda situācija liecina par tiešu somu kompāniju diskrimināciju. Bez tam vīzu saņemšana pazemina kruīzu biznesa operativitāti un palielina pasažieru izmaksas, kas kopumā negatīvi attiecas uz Sanktpēterburgas reisu rentabilitāti. Krievijā pārsvarā kruīzu kuģi piestāj Sanktpēterburgas ostā. Tiek plānots, ka 2003. gadā ostā ienāks apmēram 250 kuģu kā rezultātā pilsētu apmeklētu vairāk kā 200 tūkstošu tūristu. Bez tam kruīzu kuģi piestāj arī Viborgā (vidēji 70 tūkstoši tūristu gadā) un Vladivostokā (tikai 2-3 kuģi). Patlaban Sanktpēterburga ir vienīgā osta Baltijas jūrā, kura no 1995. gada nav visu gadu nodrošināta ar kruīzu kuģu apmeklējumiem. Sanktpēterburga rēķinās, ka ar Baltijas valstu iestāšanos Eiropas Savienībā tūristu skaits varētu ievērojami palielināties, īpaši ar duty free zonas esamību Krievijā. Jāatgādina, ka kruīzu kuģu Silja Line un Kristina Cruises braucieni uz Sanktpēterburgu un Viborgu tika pārtraukti pagājušā gada augustā. Pēc ekspertu domām zaudējumi, kad tika atcelti 120 ieplānotie somu kruīzu kuģu kompāniju braucieni, visu līmeņu budžeta ienākumos par 2002./2003. gadu ir sasnieguši 25 miljonus ASV dolāru, bet pašas Sanktpēterburgas ostas zaudējumi tiek rēķināti uz vairāk kā 1 miljardu ASV dolāru. Rezultātā vairāki ārvalstu tūroperatori ir nolēmuši atcelt savus kruīzu braucienus uz Krieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar ASV kruīzu līnijas “Holland America Line” kuģa “Rotterdam” vizīti šonedēļ noslēgusies aktīvā kruīza sezona Rīgas ostā, informē Rīgas brīvostas pārvalde.

Saskaņā ar Rīgas brīvostas pārvaldes datiem, šogad, ceļojot ar kruīza kuģiem, Rīgu apmeklējuši 79 624 ārvalstu tūristu, kas ir par 5% vairāk nekā pagājušā gada sezonas laikā. Lielākā daļa kruīzu ceļotāju bija no Vācijas, ASV un Lielbritānijas, pavisam kopā no 126 pasaules valstīm.

Šīs kruīzu sezonas laikā sasniegts arī jauns rekords – reģistrēts lielākais līdz šim ar vienu kruīza kuģi atvesto pasažieru skaits, tie bija 3712 tūristi, kas Rīgā ieradās š.g. 15.augustā ar Itālijas kompānijas “Costa Cruises” kruīza laineri “Costa Fascinosa”.

Neraugoties uz to, ka šogad Rīgu apmeklēja mazāk kruīza kuģu nekā pērn, šosezon ievērojami audzis pasažieru skaits uz tiem – ja pērn kuģi devās ceļā daļēji piepildīti (53% no maksimālās pasažieru ietilpības), tad šogad tie jau ceļo ar vidēji 88% pasažieru piepildījumu no iespējamās maksimālās kapacitātes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropas lielākais tūrisma koncerns «TUI» meklēs investorus ASV

Aivars Mackevics [email protected], 19.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV koncerni Carnival, Cendant un Starwood atrodas Eiropas lielākā tūrisma koncerna TUI investoru kandidātu saraksta pirmajās pozīcijās pēc žurnāla “Capital” publicētās informācijas. Tiek paredzēts, ka šogad sabiedrība West LB pārdos savas TUI koncerna 32% akciju daļas. Kā atzīmē ekonomikas žurnāls “Capital”, tad TUI koncerna šefs Mihaela Frenzels (Michael Frenzel) vislabprātāk savu investoru vidū redzētu koncernu Carnival Cruises. Taču pēc pagājušā gada oktobra, kad pirmo reizi kruīzu kuģu kompānija tika minēta iespējamo kandidātu vidū, tās vadītājs Mikijs Arisons (Micky Arison) noliedza iespēju iesaistīties TUI koncerna darbībā. Carnival šefs pagājušā gada rudenī kādā no intervijām tika atzīmējis, ka uzņēmums ir koncentrējies vairāk uz kruīzu darbības paplašināšanu un investējis jau gandrīz 7 miljardus ASV dolāru jaunu kuģu iegādei. Arisons toreiz atzina, ka viņiem pagaidām ir pietiekoši daudz darba un papildus saistības uzņemties būtu par daudz priekš uzņēmuma. Jāatzīmē, ka Carnival agrāk bija jau iesaistīts britu tūrisma koncerna Airtours darbībā un tika atteicies no sadarbības pamatojot to ar velmi vairāk pievērst uzmanību Carnival pamata darbībai. Pirms pāris mēnešiem iespējamo kandidātu vidū tika nominēts arī ASV koncerns Cedant. Analītiķi tomēr šaubās vai Cendant būs pietiekami daudz finansu līdzekļu un vai uzņēmums, kurš ļoti stipri ir iesaistīts frančīzes darbībās, vispār būs ieinteresēts iesaistīties TUI darbībā. Arī Starwood uzņēmums nozares speciālistu vidū netiek uzskatīts par nopietnu interesentu, jo viesnīcu tīkls darbojas nevis atpūtas kompleksu, bet gan biznesa viesnīcu sektorā. Ekonomikas žurnāls “Capital” atzīmētā informācija liecina, ka TUI ir ieinteresēts atrast sev iespējamos investorus no ASV un līdz ar to ir nolēmis vest sarunas tieši ar ASV uzņēmumiem. Tajā pašā laikā West LB ir noliedzis medijos izskanējušo informāciju par iespējamo drīzo TUI koncerna akciju pārdošanu, jo galīgais lēmums vēl neesot apstiprināts. Jāatzīmē, ka TUI akciju vērtība iespējamo spekulāciju ietekmē tika samazinājusies par 2,3%, sasniedzot 17,97 eiro. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krievija pārskata likumu par kruīzu tūristu iespējām apmeklēt valsti

Aivars Mackevics [email protected], 06.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas domes likumdošanas konsultatīvās padomes priekšsēdētājs Vladimirs Pligins ir ierosinājis veikt izmaiņas likumā par iebraukšanu un izbraukšanu no Krievijas. Viens no likumdošanas punktu projektiem piedāvā atcelt bezvīzu režīmu kruīzu tūristiem no tām valstīm, kuras nav ieviesušas analoģiskus rīkojumus pret krievu tūristiem. Jāatzīmē, ka jau kopš 1968. gada, kad Krievija tika pievienojusies konvencijai par “jūras braucienu atvieglošanu”, kura paredz, ka kruīzu kuģu pasažieriem ir atļauts uzturēties bez vīzas valstī vairākas dienas. Tagad tūristi, kas ieradušies ar kruīzu kuģi, neatkarīgi no valsts var uzturēties 72 stundas. Līdz ar to krievu pilsoņiem ir jābūt gandrīz visu valstu vīzām, uz kurām dodas populāro kruīzu ceļojumu maršruti, izņemot, Kubu un Dominikanas Republiku. Kopš 2003. gada Krievija ir atļāvusi ārvalstu tūristiem savā teritorijā uzturēties trīs diennaktis bez vīzām, taču krievu tūristus joprojām ASV, kā arī dažas Eiropas Savienības valstis, savā teritorijā bez vīzas neielaiž pat ne uz vienu diennakti. Tajā pašā laikā Krievijas tūroperatori nevēlas ticēt, ka būs iespējams atcelt bezvīzu iebraukšanu ceļotājiem pa jūras ceļiem. Kā uzskata tūrisma firmas Arktur Treval izpilddirektore Jelena Maļčenova, tad šādu likumu Krievija var pieņemt, ja ir vēlēšanās iznīcināt tūrismu Sanktpēterburgā, kur arī galvenokārt piestāj kruīzu kuģi un aizslēgt ceļu tiem ārvalstu tūristiem, kuri dodas vienas dienas izbraucienā uz Maskavu. Arī Inflot Worldwide St.Petersburg ģenerāldirektors Igors Gluhovs uzskata, ka tagad tiek ieviesti krietni stingrāki likumi, nekā tas eksistēja kādreizējos PSRS laikos, kad katrs tūrists drīkstēja nokāpt krastā tikai uz 48 stundām. Pēc tūroperatoru uzskatiem, šī katastrofa atsauksies uz to, ka valsts pazaudēs vairāk kā 200 miljonus eiro gadā. Pēc Inflot Worldwide St.Petersburg ģenerāldirektora Igora Gluhova atzīmētā, 2004. gadā Sanktpēterburgā piestāja 256 tūkstoši kruīzu pasažieru ar pavisam 290 kruīzu kuģiem. Vidēji viens kruīzu tūrists valstī atstāja 250-300 eiro vai arī 750-900 eiro par trīs dienām. Viņš arī uzskata, ka lielākā daļa tūristu atteiksies no brauciena uz Krieviju, sakarā ar sarežģītajām vīzu noformēšanas procedūrām. Tas radīs situāciju, kad kruīzu kuģiem vienkāršāk būs vispār neiebraukt Sanktpēterburgas ostā. Jāatzīmē, ka 80% kruīzu kuģu pasažieru ir amerikāņi, kuriem lielākajā daļā pasaules valstu vīzu nav nepieciešama. Krievijas valsts domes pārstāvis Aleksejs Fiļimonovs, aizstāvot šo jauno likumu atzīst, ka šis likums sasies rokas dažām tūrisma firmām, taču nevar uz visu skatīties tikai komerciāli, bet ir jādomā arī par valsts prestižu. Pēc viņa domām, priekš bagātajiem kruīzu tūristiem laiks un nauda, lai iegūtu vīzu nebūs šķērslis, lai apmeklētu Krieviju. Fiļimonovs domā, ka šis likums tiks pieņemts pirmajā lasījumā vēl līdz šī gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko gadu laikā Rīgas ostā varētu ienākt vairākas jaunas ASV kruīza līnijas, tāpat drīzumā varētu būt gaidāma dažu lielo kruīza līniju atgriešanās, informē Rīgas Brīvostas pārvaldē.

“Šis bijis grūts laiks Baltijas jūras reģionam, bet ir cerības, ka pakāpeniski atkal atgriezīsimies pie augšupejošas tendences, kā tas bija pirms pandēmijas un Krievijas sāktā kara sākuma Ukrainā”, situāciju nozarē komentē Jens Chr. Skrede, Cruise Europe izpilddirektors.

Šī gada aprīlī Rīgas brīvostas pārvalde kopā ar Rīgas investīciju un tūrisma aģentūru, Ro-Pax Terminal un Riga Cruiseship Agency piedalījās “Seatrade Global 2024”, kur pārstāvēja Rīgas ostu un pilsētu pasaules lielākajā kruīza tūrisma izstādē, tikās ar nozares partneriem un kruīza kompāniju pārstāvjiem, lai pārrunātu nākamo gadu kruīzu līniju plānus un aktuālās rezervācijas. Foruma laikā gūts apstiprinājums, ka tuvāko gadu laikā Rīgas ostā varētu ienākt vairākas jaunas ASV kruīza līnijas, tāpat drīzumā varētu būt gaidāma dažu lielo kruīza līniju atgriešanās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pēc Costa Concordia avārijas tā mātes kompānijas akciju vērtība kritusi par 20%

Gunta Kursiša, 16.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc kruīza kuģa Costa Concordia avārijas tās mātes kompānijas Carnival Cruise Lines akciju vērtība samazinājusies par 20%, vēsta BBC.

Carnival pieder ne vien nogrimušais kruīza kuģis, bet arī 11 citi kruīza kuģu zīmoli, piemēram P&O Cruises, Princess Cruises un Holland America Line. Kopumā Carnival pieder aptuveni puse no pasaules kruīza kuģu tirgus.

Kompānija ir tikai daļēji apdrošināta. «Mēs neesam aizsargāti pret visiem riskiem, un, iespējams, ka mūsu izdevumi, kas saistīti ar notikušo avāriju, varētu neparedzēti pieaugt,» teikts kompānijas paziņojumā. Jau vēstīts, ka kuģa avārija mātes kompānijai Carnival varētu izmaksāt līdz pat 95 miljoniem ASV dolāru.

Jau ziņots, ka Costa Concordia piektdien, 13. janvārī, uzskrēja uz klintīm. Avārijā dzīvību zaudēja seši cilvēki, bet vairāki guva savainojumus. Kuģis guļ uz sāniem tikai dažu metru attālumā no Toskānas salas Džiļjo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

ES Komisija ļauj apvienoties kruīzu pakalpojumu firmām

Aivars Mackevics [email protected], 24.07.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ES Komisija ļauj apvienoties divām kruīzu pakalpojumu firmām — britu P&O Princess Cruises un amerikāņu Carnival. Līdz ar to 4 mēnešu ilgais strīds par britu kompānijas pārņemšanu ir galā. Firmu P&O Princess Cruises vēlās pārņemt arī britu Rayal Caribbean, kurai ir dota britu valdības atļauja. Carnival tagad jāsaņem atļauja no ASV konkurences iestādēm. P&O Princess Cruises savā nozarē ir trešā lielākā kompānija un Carnival ir lielākā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kruīzu kompānijas pārskata ceļojumu aģentu komisijas naudas

Aivars Mackevics [email protected], 14.12.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīzu nozare varētu būt nākamais sektors, kas plāno samazināt ceļojumu aģentu komisijas naudu. Kruīzu kompānijas Carnival, Royal Caribbean un Island Cruises šobrīd pārskata savus maksājumus ceļojumu aģentiem, sekojot kompānijas Thomson lēmumam samazināt komisijas maksu no 10% līdz 7%. Daži ceļojumu aģenti norāda, ka kruīzu komisijas maksas samazināšana no pašreizējiem 10 - 15% nebūtu nekas slikts. Komisijas maksas samazināšana ierobežotu mazumtirgotāju tendenci uzstāt uz kruīzu cenu ievērojamām atlaidēm. Prognozes liecina, ka līdz 2008.gadam kruīzu ceļojumos būs devušies divi miljoni britu, kas veido 10% no kopējā Lielbritānijas ceļojumu pakešu tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules kruīza tūrisma industrija turpina atgūšanos pēc gandrīz divu gadu pandēmijas izraisītās dīkstāves, un tiek sagaidīts, ka šogad kruīza kuģu pasažieru skaits pasaulē pārsniegs 30 miljonus, līdz 2028. gadam pasaules kruīzu kuģu floti papildinot ar vēl 66 jauniem kruīza kuģiem, informē Rīgas brīvostas pārvalde.

Arī Eiropā ceļojošo kruīza pasažieru skaits uzrāda augšupejošu tendenci un šogad plānots sasniegt jau 80% no 2019. gada rādītājiem. Vienlaikus industrijas ekspertu vidū šobrīd īpaša uzmanība tiek veltīta Ziemeļeiropai un Baltijas jūras reģionam, kas kara un no kruīza kartes izslēgtās Pēterburgas dēļ pašlaik atrodas sarežģītā situācijā. Kā zināms, tieši Pēterburga iepriekš bijusi viens no tūristu pieprasītākajiem un pirktākajiem Baltijas jūras kruīza maršrutu galamērķiem. Šosezon drošības apsvērumu, neskaidrības par ģeopolitisko notikumu attīstību un pieprasījuma krituma dēļ vairākas, īpaši ASV tirgū strādājošās kruīza līnijas, ir izvēlējušās pārplānot savus maršrutus, uz laiku pārtraucot kruīzu maršrutus Baltijas jūrā, īpaši tās Austrumu krasta ostās, tādējādi tajā ir sagaidāms kruīza vizīšu skaita samazinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar līnijas Plantours Cruises kuģa “Hamburg” ienākšanu ostā 22.aprīlī sāksies šī gada kruīzu sezona Rīgā.

Kuģis “Hamburg” savu Baltijas jūras kruīzu uzsāka 20. aprīlī Hamburgā, un tā ietvaros apmeklēs arī Gdaņsku, Klaipēdu, Tallinu, Helsinkus, Mariehamnu, Stokholmu, Visbiju, Bornholmu, Kopenhāgenu, kruīzu noslēdzot 30. aprīlī Ķīles ostā. Arī pagājušā gada kruīzu sezonu Rīgas ostā atklāja ar šī paša kuģa “Hamburg” uzņemšanu. “Tā kā pagājušā sezona ostā bija ļoti veiksmīga ar rekordaugstu kruīza kuģu apmeklējumu skaitu - 99 apkalpoti kuģi, un sagaidītu 10 miljono pasažieri, tad uzskatām šo par labu zīmi, un sagaidām tikpat veiksmīgu sezonu arī šogad”, tā Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

2023. gada kruīza sezona Rīgas ostā solās būt gana daudzveidīga un krāsaina. Šosezon ir pieteiktas 63 kruīza kuģu vizītes. Tas gan ir mazāk nekā pērn, jo saistībā ar ģeopolitisko situāciju daudzas kruīza kompānijas neiekļauj Baltijas jūras austrumu ostas savos maršrutos. Tajā pašā laikā tiek prognozēts, ka pasažieru skaits uz ienākošajiem kruīza kuģiem šosezon būs lielāks nekā tas bija pagājušā sezonā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krievijā palielinās kruīzu ceļojumu pieprasījums

Aivars Mackevics [email protected], 29.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijā palielinās pieprasījums ne tikai pēc ārvalstu kruīzu braucieniem, bet arī pēc vietējiem valsts kruīzu ceļojumu piedāvājumiem. Pieprasījuma pieaugums ir izskaidrojams ar iepriekšēja gada nemainīgo kruīzu cenu līmeni, kā arī Krievijas pilsoņu dzīves līmeņa palielināšanos un kruīzu tūrisma popularitātes pieaugumu. Par “krievu” kruīziem tiek dēvētas tās kompānijas, kurus ir nofraktējušas Krievijas uzņēmumi un uz prāmjiem strādā krievu personāls. Pie tam ekskursiju programmas tiek sastādītas ņemot vērā krievu mentalitāti. Līdz kruīzu programmu uzsākšanai Norvēģijā, Skotijā, Īrijā un Grenlandē ir vēl divi mēneši, taču vietas uz pirmajiem pieciem kruīziem jau ir rezervētas vairāk par 50%, kā arī viens no kuģiem ir jau pilnībā noslogots. Rezervēto vietu skaits uz krievu kruīzu programmām pa Vidusjūru un Sarkano jūru, kā arī Ziemeļeiropu ir par 30% lielāks nekā iepriekšējā gadā. Šai sezonai Krievija papildus ir nofraktējusi prāmi, uz kura var uzņemt 860 pasažierus, iepriekšēji bija paredzēti tikai 600 pasažieriem. Neskatoties uz to, ka jaunpienācēji Krievijas kruīzu tirgū piedāvā ārvalstu produktu, tas popularizē arī Krievijas piedāvājumus. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīzu kuģu operatori labprāt kā vienu no mērķiem izvēlas Rīgu; pēdējo gadu tendences rāda, ka arī uzturēšanās laiks krastā palielinās, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kruīzu ceļojumi šobrīd ir viens no straujāk augošajiem tūrisma segmentiem pasaulē, ko ik gadu izmanto aptuveni 23 milj. pasažieru. Tirgus tendences liecina, ka līdz 2030. gadam kruīza pasažieru skaits varētu pieaugt vēl par trešdaļu, atklājot arī jaunus tūrisma maršrutus un tirgus nišas, norāda Rīgas Brīvosta. Tās dati liecina, ka pēdējo gadu laikā Rīgas ostā ir vērojams kruīzu pasažieru skaita pieaugums. Kopumā pagājušajā gadā Rīgu apmeklēja 86 kruīza kuģi, ar kuriem uz galvaspilsētu tika atvesti 87,4 tūkst. pasažieru no vairāk nekā 120 pasaules valstīm Līdz ar to pasažieru skaits, salīdzinājumā ar 2016. gadu, ir pieaudzis par 22,4%. Rīgas Brīvosta norāda, ka ir sasniegts desmitgades pasažieru pārvadājumu rekords.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Amerikāņu vidū pieaug kruīzu ceļojumu popularitāte

Aivars Mackevics [email protected], 16.07.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīzu līniju starptautiskā asociācija (CLIA) ir informējusi par brīvdienu pavadīšanas uz kruīzu kuģiem popularitātes pieaugumu. Miljoni Amerikas iedzīvotāju ir atklājuši, ka kruīzu izbraucieni ir izdevīgākais īso brīvdienu pavadīšanas veids, kura laikā ir iespējams pilnībā relaksēties. Ziemeļamerikā ir 19 kruīzu līnijas, kas sadarbojas ar 16 000 ceļojumu aģentūrām. Šajā gadā apmēram 2,6 miljoni iedzīvotāju ir izvēlējušies piecu vai mazāk dienu braucienus ar kruīzu kuģiem, kas ir apmēram viena trešā daļa no visa kopējā kruīzu tirgus piedāvājuma. Īsie izbraucieni tiek kombinēti ar blakus ostu aplūkošanu, dažādu pasākumu rīkošanu, neoficiālu tikšanās organizēšanu, izraušanos no ikdienas rutīnas. Īsie kruīzu izbraucieni ir pievilcīgi dažādu iemeslu dēļ, piemēram, cilvēkiem, kas nevar atļauties brīvdienas nedēļas garumā saspringtā darba grafika dēļ, īsais kruīza izbrauciens ir ideāls veids, kā pilnībā īsā laikā atpūsties un relaksēties. Tas ir arī tuvāk mājām, nav jālido ar lidmašīnu uz ostu, no kurienes paredzēts izbraukt. Ceļotājiem, kuri nekad nav bijuši uz kuģa, tā ir patīkama iespēja iepazīties ar ūdens transportu. Arī maksa par braucienu ir pieņemama, tā iekļauj, izklaidi, ēdināšanu, ērtu nakšņošanu un modernu transportu. Brauciena laikā nav pilnīgi nekāda stresa, satiksmes sastrēgumu, nav jāmeklē, kur paēst vai kā izklaidēties. Ceļotājiem ir iespēja izvēlēties ceļojumu gan no brauciena ilguma, gan maršrutiem, gan no ceļojuma iespējamajiem laikiem un kompānijām. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Trešo reizi pēc kārtas kruīzu kuģis “MS Europa” tiek atzīts par labāko pasaulē

Aivars Mackevics [email protected], 08.11.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešo reizi pēc kārtas kruīzu kuģis “MS Europa” atzīts par labāko pasaulē. Šis kuģis pieder uzņēmumam Hapag-Lloyd-Kreuzfahrten un ir saņēmis 1857 no 2000 iespējāmiem punktiem. Visatzītākais kruīzu ceļvedis Berlitz kopā ar šīs nozares ekspertiem vērtēja 260 kruīzu kuģus. Augstas atzīmes ir saņēmuši buru kuģi “Sea Cloud”, “Sea Cloud II” un “Hanseatic”. Tāpat tiek slavēts arī sekojošu kruīzu kuģu pakalpojumi: “Aidacara”, “Bremen”, festivālu kruīzu kuģis kā “European Stars”, transokeānu kruīzu kuģi kā “Astor”, “Astoria”, “Costa Victoria”, “Costa Atlantica” un polāro ūdeņu kuģi “Norwegian Sun”, “Norwegian Star” un “Norwegian Sky”. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Costa Concordia avārija kuģa operatoram izmaksās 95 miljonus dolāru

Ritvars Bīders, 16.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīza kuģa Costa Concordia avārija mātes kompānijai Carnival varētu izmaksāt līdz pat 95 miljoniem ASV dolāru, citējot pašas kompānijas teikto, vēsta BBC.

Kompānijas Carnival akcijas cena samazinājusies par 18% pēc tam, kad uzņēmums nāca klajā ar zaudējumu aprēķinu, lēšot to 85 līdz 95 miljonu dolāru apmērā jeb 0,11 līdz 0,12 ASV dolāru apmērā uz katru kompānijas akciju.

Jau ziņots, ka Costa Concordia piektdien, 13. janvārī, uzskrēja uz klintīm. Avārijā dzīvību zaudēja seši cilvēki, bet vairāki guva savainojumus. Kuģis guļ uz sāniem tikai dažu metru attālumā no Toskānas salas Džiļjo.

Uz kuģa klāja avārijas brīdī atradās vairāk nekā 4 200 pasažieri, starp kuriem bija gan Itālijas, gan Vācijas, gan arī Francijas un Lielbritānijas pilsoņi.

«Kuģis atkārtoti netiks izmantots visu atlikušo [kompānijas Carnival] finanšu gadu, ja ne pat ilgāk,» kompānija norāda savā paziņojumā Londonas biržā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ASV kruīzu kompānija pērk leģendārus kuģus

Aivars Mackevics [email protected], 28.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kruīzu kompānija Norwegian Cruise Line ir nopirkusi lielāko ASV būvēto kruīzu kuģi United States. Šis kuģis tiks izmantots kruīzu braucieniem ASV ūdeņos, lai gan tā vecums ir vairāk kā 50 gadi. Šis kuģis 1952. gadā saņēma balvu par ātrāko pārbraucienu no Anglijas uz Ņujorku: trīs dienas, 10 stundas un 42 minūtes. Paralēli šim pirkumam kompānija nodrošināja pirmpirkšanas tiesības uz leģendāro kruīzu kuģi Independence. Šie abi kuģi apkalpos kruīzu tūristus ASV piekrastes tuvumā un Havaju salās. Avots: TMA

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Costa Marina» piedāvā kruīzu bezmaksas braucienus bērniem līdz 18 gadiem

Aivars Mackevics [email protected], 19.05.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Costa kruīzu kuģu piedāvātājs šī gada vasaras brīvdienās piedāvā vecākiem uz kuģa "Costa Marina" kruīzu braucienos ņem līdzi bērnus līdz 18 gadiem bezmaksas. Piedāvājumā ir 10 līdz 14 dienu ilgi braucieni Ziemeļjūrā un Baltijas jūrā laika posmā no 21. jūnija līdz 3. augustam. Kruīzu braucieni sāksies un beigsies Vācijas pilsētā Ķīlē. "Costa Marina" kuģos ar moto "La deutsche Vita" un piedāvās visu vācu valodā ar itāļu Vidusjūras noskaņu un labāko bērnu pieskatīšanas servisu. Vispirms "Costa Marina" veiks desmit dienu kruīzu braucienu gar Norvēģijas fjordiem un Ziemeļu ragu (no 21. jūnija, 10. jūlija un 3. augusta). No 1 līdz 10.jūlijam kuģos uz lieliskajām Baltijas jūras metropolēm un piestās Kopenhāgenā, Stokholmā, Helsinkos, Sanktpēterburgā, Tallinā un Visbijā. Plānos ir arī kruīzu kuģa brauciens uz Ziemeļragu un Špicbergenu. Avots: Traveltalk

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Malta izveido speciālu kruīzu tīklu

Aivars Mackevics [email protected], 06.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Malta ir izveidojusi jaunu kruīzu tīklu Malta Cruise Network, kurš tūristiem būs pieejams sākoties jaunai sezonai. Kruīzu mērķis ir piesaistīt investīcijas tūrisma nozarei, tūristus Vidusjūras reģionam, kā arī attīstīt kruīzu un tūrisma nozari kopumā. Kā tīkla atbalstītāji iesaistījās Maltas tūrisma Ministrija, kas ir arī vieni no lielākajiem Maltas kruīzu operatoriem, un Starptautiska Maltas lidosta. Starp līdzīpašniekiem – Maltas Jūras administrācija, Maltas viesnīcu un restorānu asociācija. Jāatzīmē, ka 2003. gadā Malta uzņēma 400 kruīzu kuģus, kas nogādāja uz salu 338 tūkstošus pasažierus. Pēc tūrisma Ministrijas datiem, iepriekšējā gadā Maltu kopumā apmeklēja 1,2 miljoni cilvēku. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Britu kruīzu kompānija «P&O Princess» kļūst par «Carnival UK»

Aivars Mackevics [email protected], 09.01.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu kompānija P&O Princess piekritusi apvienoties ar amerikāņu kruīzu uzņēmumu Carnival. Tagad abas kompānijas ar 65 kuģiem (100 000 gultas vietas) apkalpos apmēram 4,7 miljonus klientu gadā. Kopējais apgrozījums pēc pagājušā finansu gada rezultātiem varētu sasniegt 6,7 miljardus eiro, bet kompānijas peļņa — 1,1 miljardus eiro. Apvienošanās rezultātā P&O Princess firmas nosaukumu nesaglabāsies, bet gan kļūs par Carnival UK. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Carnival Corporation (CC) saņems pirmo kuģi jau nākamgad; ceļotāju skaits aug

Līdz ar AIDAnova ķīļa ielikšanas ceremoniju Vācijas kuģu būves uzņēmumā Meyer Werft 6. septembrī Hamburgā pietuvojies brīdis, kad arī kruīzu nozarē būs pirmais kuģis, kas kā degvielu gan ostās, gan jūrā pilnībā izmantos sašķidrināto dabasgāzi (SDG). Piecu gadu laikā, sākot ar 2018. gadu, vācu un somu kuģubūves uzņēmumi uzbūvēs CC septiņus kuģus, kas ļaus kompānijai sasniegt uzstādītos ilgtspējības mērķus vides aizsardzības jomā. Meyer Werft plāno piegādāt 950 milj. USD vērto AIDAnova nākamā gada rudenī.

Tā neapšaubāmi ir nozares tendence, ko var redzēt jauno kuģu pasūtījumos, par SDG kā kuģu degvielas izmantošanu saka SIA Baltic GSA direktors Mārcis Kalniņš, kura vadītā kompānija Latvijā, Lietuvā un Igaunijā pārstāv arī Carnival Cruise Lines, Costa Cruises un P&O Cruises. Kā liecina Cruiseindustrynews.com dati, 16 no 84 kruīza kuģiem, ko plānots piegādāt no 2018. gada līdz 2026. gadam, kā degvielu izmantos SDG.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kruīzu kompānija P&O Princess tiks pārdota par 5,6 miljardiem eiro

Aivars Mackevics [email protected], 29.10.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu kruīzu kompānija P&O Princess tiks nopirkta par 5,6 miljardiem eiro. Tā ir paziņojusi šīs kompānijas vadība. Amerikāņu kruīzu ģigants Carnival Cruises ir saņēmis visas ES atļaujas šīs britu kompānijas pārņemšanai. Līdz šim P&O Princess menedžments šādu ideju asi noraidīja, jo uzskatīja, ka izdevīgāk ir apvienoties ar sev līdzīgu (pēc apgrozījuma) kompāniju Royal Caribbean. Avots: TMA

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu aktīvi uz politiskās neskaidrības fona izskatās gluži vai neinvestējami

Jau ilgi viens no riskiem, kas ietekmē investoru skatījumu uz Apvienotās Karalistes aktīviem, ir Brexit jautājums. Pēdējo dienu laikā Eiropas Savienības (ES) ministri vienojušies par britu izstāšanās noteikumiem. Tiesa gan, tas nebūt nenozīmē, ka tam piekritīs Apvienotās Karalistes parlaments. Gandrīz līdz decembra vidum gaidāmas dažādas ar Brexit saistītas noklausīšanās, kam kulminācija būs britu politiķu nobalsošana par šo jautājumu (12. decembris). Notiekošo sarežģī arī ASV prezidenta Donalda Trampa paziņojumi, ka esošā Brexit vienošanās var apdraudēt ASV-Apvienotās Karalistes tirdzniecības darījumus. D. Tramps izteicies, ka pašreizējā vienošanās lieliska ir vien ES. Tiek teikts, ka Trampa iebildumi ir par punktu, ka Apvienotā Karaliste ES muitas zonā paliek vēl 21 pārejas mēnesi (tas nozīmē, ka aktuāli paliek ES tarifi un standarti), kuru laikā var tikt panākta pilnīgāka vienošanās par šo reģionu tirdzniecības noteikumiem. Var netikt izslēgts, ka šis pārejas periods tiek pagarināts uz mūžu, ziņo Bloomberg. Būtībā tādējādi tiek apšaubīta britu spēja kaut kad panākt pašiem savus tirdzniecības noteikumus ar citām valstīm, ko savukārt vēlas redzēt izšķirīgāka Brexit aizstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar franču kruīza kompānijas “Ponant” kruīzu kuģa “Le Bellot” vizīti Rīgā oficiāli atklāta šī gada kruīza sezona, informē Rīgas brīvostas pārvalde.

Pirmais sezonas kuģis ir ekspedīciju klases, būvēts 2020.gadā, tam ir 7 klāji, vairāki restorāni un bāri, atpūtas telpas, peldbaseins, spa zona, fitnesa zāle. Kuģis aprīkots ar 92 kajītēm 184 pasažieriem (maksimālā ietilpība 264 personas), kuģi apkalpo 112 apkalpes locekļi. Ponant jaunākie kuģi būvēti kā polārās kruīza jahtas (garums - 131 metri) ar mazu iegrimi (4,5 metri), un ir īpaši izstrādāti, lai nodrošinātu ekskluzīvu privātu jahtu tipa polāro ceļojumu pieredzi. “Le Bellot” Rīgu apmeklē 10 dienu ilga tematiska “muzikālā” kruīza ietvaros. Maršruts iekļauj 9 Baltijas jūras ostas, tostarp, mūsu kaimiņus Klaipēdu un Tallinu.”

2024.gada kruīza sezonā Rīgas ostā šobrīd pieteikti 67 kuģu ienācieni, kas ir par 5 vizītēm vairāk nekā pērn. 9 kuģu vizītes plānotas uz 2 dienām ar nakšņošanu Rīgā, 13 kuģi apmeklēs Rīgas ostu pirmo reizi. Sezona ilgs no aprīļa līdz decembrim, kad Rīgas ostā pieteikti 5 kruīzu kuģu ienācieni, kas ir uz pusi vairāk nekā 2023.gada noslēgumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aizvien vairāk amerikāņu tūristu dodas kruīzu ceļojumos

Aivars Mackevics [email protected], 25.11.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņu kruīzu kuģu asociācijas (Cruises Lines International Association) aptaujas pētījums liecina, ka kruīzu ceļojumi arī turpmākajos gados saglabās stabilu vietu ASV tirgū. Tuvākajos trijos gados par kruīzu ceļojumu potenciālajiem klientiem tiek uzskatīti 44 miljoni amerikāņi, kuri ir ieplānojuši, plāno vai arī ir interesējušies doties atpūtā ar kādu no kuģiem. Pētījums ļauj secināt, ka līdz 2005. gadam var būt nopirkti apmēram 27 miljoni kruīzu kuģu ceļojumu. Pašlaik šis tirgus segments apkalpo apmēram septiņus miljonus amerikāņu. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vankuveras osta nostiprinās kruīzu tūrisma biznesā.

Aivars Mackevics [email protected], 03.07.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vankuveras osta Kanādā tika par 60 miljoniem eiro modernizēta, kas ļaus pilsētai vēl vairāk piesaistīt kruīzu tūristus. Šajā gadā Vankuveras ostu apmeklēs 27 kruīzu kuģi no 13 kuģošanas sabiedrībām. Osta gada laikā apkalpos 348 kruīzu kuģu reisus, kas ir par 17 vairāk kā 2001. gadā ar vairāk kā 1 miljonu pasažieriem. 2001. gadā kruīzu tūrisms deva pilsētai vairāk kā 500 miljonus Kanādas dolāru (170,5 milj. Ls), jeb 1,5 miljonu Kanādas dolāru apgrozījumu uz katru kuģi.

Komentāri

Pievienot komentāru