Jaunākais izdevums

Saistošo noteikumu trūkums turpina kuģīšu operatoru karus, iesaistot dažādas institūcijas.

Kaut arī tūristu skaits, kas vēlas izmantot SIA Kanāla motorlaivu kompānija (KMK) un SIA Riga Tourism Agency (RTA) kanāla kuģīšus, abām kompānijām ir pietiekams, normatīvo aktu trūkums novedis pie asas savstarpējas retorikas un dažādu institūciju iesaistes konkurentu apkarošanā. To, ka klientu netrūkst un tūristu pārvadāšana pa Rīgas pilsētas kanālu ir pelnošs pasākums, apstiprina gan KMK īpašnieks Ainis Čaunāns, gan RTA īpašnieks Kaspars Laurovs. Tikmēr Rīgas domes Satiksmes departamentam maija beigās uzdots sadarbībā ar Mājokļu un vides departamentu izstrādāt saistošos noteikumus par pasažieru pārvadāšanu iekšējos ūdeņos.

DB jau rakstīja (22.09.2011.) par KMK vadītāja neapmierinātību ar negodīgu konkurenci un to, ka par kuģošanu kanālā neviens lāgā neatbild. Šobrīd uzņēmēji nav īpaši izvēlīgi cits cita darbības raksturošanā. «Konkurenti iet nelegālo ceļu,» saka A. Čaunāns. Laivas netiek reģistrētas Latvijas Jūras administrācijā, netiek veikta legāla komercdarbība, vienkārši tiek ņemti pasažieri un braukts. Tāpat konkurentu laivas neesot apdrošinātas, kapteiņi neesot kvalificēti, laivas piestāj nepiemērotās vietās kanāla malā, tiek izbradāta zālīte, tā viņš.

Viņa neapmierinātība ir saistīta ar to, ka šajā pavasarī KMK Rīgas domes (RD) Mājokļu un vides departamenta izsolē ieguva tiesības izmantot iepriekš publiski pieejamo piestātni Bastejkalnā. Par to uzņēmums pilsētai maksā 16 tūkst. Ls bez PVN. Par šādu naudu kompānija būtu vēlējusies pretī saņemt domes aktīvāku rīcību nelegālas uzņēmējdarbības ierobežošanā. A. Čaunāns RD Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komitejā norādījis, ka Pašvaldības policija atrunājas ar normatīvo aktu trūkumu un pārkāpējus nesoda. Savukārt, lai konkurenti turpmāk neizmantotu dārgi iznomāto piestāni, nesen nolīgta apsardzes firma. DB jau rakstīja (13.10.2008.), ka Kanāla motorlaivu kompānija bija pirmais uzņēmums, kas izteica vēlēšanos rīkot komercreisus Rīgas kanālā.

Tikmēr Riga Tourism Agency ar saviem trīs kuģīšiem turpina izmantot citas joprojām publiski pieejamās piestātnes, uzņemot pasažierus Kronvalda parkā. «Konkurenti jau vienmēr sūdzas, kaut arī darbojamies ar tādiem pašiem reģistrētiem kuģiem un kompānijām kā citi,» pārmetumus noraida K. Laurovs. Vienīgā atšķirība, ka no vairākām publiskām piestātnēm KMK vienu ir iznomājuši un ar to ir pasludinājuši, ka ir legāli, ironizē RTA vadītājs. Viņš saredz konkurentu politisko lobiju tajā, ka par izsoli informācijas bijis maz, bet konkurentu piedāvātā summa bijusi vien nedaudz augstāka. Savukārt tagad politiskā aizmugure vēloties šajā biznesā konkurentus nelaist. Tāpat neesot nekādas atsaucības no domes par iespēju pašam uzņēmumam izveidot pagaidu piestātni. «Katru gadu esam pievienojuši savai flotei kaut ko jaunu, tai pašā laikā nemitīgi nodarbojamies ar konkurences kariem, dienā vairākas stundas pavadām diskusijās ar pašvaldības policistiem, apsardzes kompānijām,» sašutis ir RTA vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas kanāla slēgšana tūrisma sezonā negatīvi ietekmēs kuģīšu īpašnieku reputāciju

LETA, 17.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas kanāla slēgšana dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvdarbu laikā negatīvi ietekmēs atpūtas un tūrisma kuģīšu īpašnieku finansiālos rādītājus un reputāciju, pauda aptaujātie pakalpojumu sniedzēji.

Rīgas pasažieru kuģa apvienības (RPKA) valdes loceklis un SIA "Jaunā Vecrīga" valdes loceklis Jānis Uvarovs skaidroja, ka paziņojums no Rīgas domes par kuģošanas satiksmes slēgšanu pilsētas kanālā no ietekas pie Centrāltirgus līdz 13.janvāra ielas pārvadam saņemts īsti pirms sezonas sākuma, proti, šogad 2.martā, kad lielākā daļa uzņēmumu jau bija sagatavojušies sākt izbraucienus.

Uvarovs norādīja, ka apvienība vērsās Rīgas domē ar vēstuli, kurā tika minēts, ka organizācijas biedri neatbalsta kanāla slēgšanu, bet ir gatvi sarunām par to, kā šo situāciju varētu atrisināt, ieviešot dažādus ierobežojumus, līdzīgi kā tika darīts, kad tika nojaukta tirdzniecības centra "Titāniks" ēka, un kanāla satiksme tika sadalīta un kontrolēta ar bojām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atpūtas kuģītis Vecrīga piedāvā izbaudīt Vecrīgas panorāmu no Daugavas.

Brauciena laikā gar vecpilsētas centru garantēts lielisks skats uz Vecrīgu ar tās torņiem, Rīgas pili, Nacionālo bibliotēku, Rīgas Pasažieru ostu un TV torni Zaķusalā.

Tikai kuģītis Vecrīga piedāvā Saulrieta reisus uz jūras vārtiem, kur Baltijas jūra satiekas ar Daugavu. Brauciens ilgst 2,5 stundas, un brauciena laikā var apskatīt Rīgas Pasažieru ostu, Rīgas brīvostu, Ķīpsalu, Andrejsalu, Kundziņsalu, Mangaļsalu, Bolderāju un, protams, jūras vārtus.

Kuģīša augšējais/atvērtais klājs ir dekorēts tropiskās noskaņās, un brauciena laikā katrs apmeklētājs varēs ķert sauli, bet karstākajās vasaras dienās izbaudīt atvēsinošo vēju un malkot gardus kokteiļus no bāra. Savukārt apakšējā klājā ir izveidots moderns pasažieru salons ar panorāmas logiem, mīkstajiem dīvāniem un bāru/kafejnīcu.

Komentāri

Pievienot komentāru