Akciju sabiedrības Latvijas kuģniecība (LK) valde ir konceptuāli atbalstījusi vidēja izmēra tankkuģu flotes turpmāko attīstību, kas paredz palielināt šī segmenta kopējo kravnesību par aptuveni 200 tūkstošiem tonnu (DWT), pasūtot četras kuģu jaunbūves, Db.lv informēja AS Latvijas kuģniecība Sabiedrisko attiecību dienesta vadītāja Marita Ozoliņa-Tumanovska.
Ņemot vērā plānoto tankkuģu jaunbūvju optimālo izmēru, paredzama to vispusīga izmantošana gan naftas produktu, gan ķīmisko kravu, gan augu eļļas pārvadājumos.
Minētā mērķa īstenošanai ir uzsākta kuģu būvju rūpnīcu apzināšana un izpēte kuģu jaunbūvju pasūtīšanai, kā arī iespējamie risinājumi kuģu jaunbūvju finansēšanai, tajā skaitā, izvērtējot citu LK flotē ietilpstošo kuģu pārdošanu. Saskaņā ar LK attīstības stratēģiju līdz 2010. gadam LK tankkuģu flotes atjaunošana īstenojama, izmantojot koncerna pašu līdzekļus un piesaistot aizņemto kapitālu.
Priekšlikumu veikt izmaiņas LK flotes struktūrā izstrādājusi LK kuģošanas speciālistu darba grupa, izvērtējot uzņēmuma komerciālajā vadībā esošās flotes tālākas attīstības iespējas, lai atbilstoši a/s Latvijas kuģniecība stratēģiskajiem mērķiem saglabātu LK vietu pasaulē vidēja izmēra tankkuģu īpašnieku desmitniekā, vienlaicīgi noturot līdera pozīcijas Ziemeļeiropas tirgū.
LK flotes struktūras izmaiņas, palielinot vidēja izmēra tankkuģu segmenta kravnesību, paredzētas arī LK attīstības stratģijas līdz 2015. gadam projektā, pie kuras joprojām notiek intensīvs darbs un kuru plānots apstiprināt tuvākajā laikā.
Šobrīd a/s Latvijas kuģniecība flotē ietilpst 31 tankkuģis, 2 gāzvedējkuģi, 5 refrižeratorkuģi un 1 sauskravu kuģis, kā arī trīs laika nomā paņemtiem citiem īpašniekiem piederoši tankkuģi Blue Star, Green Star un Maria M.