Dienas Bizness

  • 10 sestdiena,
    decembris

    Guna, Judīte

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8394

    USD: 1.0559

Ražošana

Kuģniecībai peļņas superpieaugums  1

Akciju sabiedrība Latvijas kuģniecība (LK) 2007. gada pirmajā pusgadā strādājusi veiksmīgi, tīrajai peļņai sasniedzot 55,2 miljonus ASV dolāru, kas ir par 40 miljoniem ASV dolāru jeb 3,6 reizes vairāk nekā analogā periodā pērn, liecina koncerna nerevidētais saīsinātais konsolidētais finanšu pārskats, Db.lv informēja LK Sabiedrisko attiecību dienesta vadītāja Marita Ozoliņa-Tumanovska.

Šādu rezultātu nodrošināja gan peļņa no kuģu darbības, gan tankkuģu pārdošanas.

Salīdzinot ar 2006. gada pirmajiem sešiem mēnešiem, LK koncerna reisu ienākumi 2007. gada pirmajā pusgadā ir palielinājušies par 9,0 miljoniem ASV dolāru. Pozitīvo pārmaiņu pamatā ir LK flotes restrukturizēšana - pieaudzis jauno, ienesīgāko, kuģu skaits, kuru ienākumi ir daudz augstāki. Saskaņā ar LK valdes lēmumu par vidēja izmēra tankkuģu flotes turpmāko attīstību, kas paredz palielināt šī segmenta kravnesību par aptuveni 200 tūkstošiem tonnu, 2007. gada pirmajā pusgadā kopumā tika pārdoti, kā arī norakstīti metāllūžņos četri tankkuģi, savukārt jauno kuģu, kuru vecums ir mazāks par pieciem gadiem, skaits pieauga līdz desmit.

Visas LK koncerna flotes šī gada pirmajā pusgadā strādājušas ar peļņu, par 73% jeb 14,7 miljoniem ASV dolāru pārsniedzot 2006. gada pirmā pusgada rādītāju.

Pateicoties konsekventi īstenotajai LK tankkuģu fraktēšanas politikai, kā ierasts, vislielāko peļņas daļu devusi tankkuģu flote - 83 % jeb 28,7 miljonus ASV dolāru, salīdzinot ar 11,7 miljoniem ASV dolāru pērn. LK valdes priekšsēdētājs Imants Vikmanis norāda, ka pozitīvie tankkuģu flotes rezultāti atkārtoti apliecina turpmākajiem gadiem izvirzītā stratēģiskā mērķa - a/s Latvija kuģniecība darbības koncentrēšanu vidēja izmēra tankkuģu pārvadājumu segmentā - pamatotību.

Savukārt neparasti siltā 2007. gada ziemas perioda ietekmē pazeminātais sašķidrinātās gāzes pieprasījums pasaules tirgū un līdz ar to sarukušās frakts likmes ietekmēja LK gāzvedējkuģu segmenta darbību. Abi LK flotē ietilpstošie gāzvedēji Vidzeme un Kurzeme pārskata periodā turpināja strādāt SkandiGas pūlā, un to peļņa bija 3,7 miljoni ASV dolāru jeb 10% no kopējā flotes rezultāta. 

Ar pozitīviem peļņas radītājiem, nedaudz pārsniedzot pagājušā gada pirmo sešu mēnešu rezultātu, strādājusi LK refrižeratorkuģu flote, kuras devums šajā pusgadā bija 1,6 miljoni ASV dolāru. Tajā pašā laikā, ņemot vērā, ka refrižeratoru flotē ietilpst pieci kuģi, tās īpatsvars LK flotes kopējā peļņā ir salīdzinoši neliels - 5%.

Pagājušā gada rezultātu apsteidzis arī LK sauskravu kuģis Telo, atskaites periodā gūstot stabilu peļņu 0,55 miljonu ASV dolāru apmērā jeb 2% no kopējā LK koncerna kuģu darbības rezultāta.

Sekmīgi turpinot aizsākto LK tankkuģu flotes atjaunošanas darbu, šā gada pirmajos sešos mēnešos ekspluatācijā ir nodotas četras kuģu jaunbūves - Horvātijas kuģu būves rūpnīcā 3.Maj būvētās Tārgale un Ugāle, kā arī Korejā Hyundai Mipo Dockyard Co Ltd. būvētie tankkuģi Krāslava un Kandava. Kopumā līdz 2007. gada 30. jūnijam a/s Latvijas kuģniecība bija saņēmusi septiņus no 14 pasūtītajām tankkuģu jaunbūvēm.

2007. gada pirmajā pusgada beigās LK koncerna flotē ietilpa 41 kuģis: 33 tankkuģi, tai skaitā trīs no citiem kuģu īpašniekiem laika nomā paņemti kuģi, divi gāzvedējkuģi, pieci refrižeratorkuģi un viens sauskravu kuģis.  

A/s Latvijas kuģniecība neauditētais pašu kapitāls perioda beigās bija 474,5 miljoni ASV dolāru jeb 2,37 ASV dolāri uz katru akciju, kas ir labākais rādītājs LK kā privātas sabiedrības laikā.

Jaunākās ziņas kategorijā

Lietuvas autopārvadātāji Rietumeiropā veido atpūtas centrus saviem šoferiem

Lietuvas lielākās starptautisko autokravu pārvadājumu kompānijas sākušas Rietumeiropā veidot atpūtas centrus saviem šoferiem, ņemot vērā vietu trūkumu publiskajos stāvlaukumos un stingrākās prasības, kas izvirzītas attiecībā uz...

Reklāma