Transports un loģistika

Kurzemes autorallija dalībnieki maksā sodus

Vēsma Lēvalde [email protected], 11.07.2002

Jaunākais izdevums

Trešdien, 10. jūlijā, Kurzemes autorallija dalībniekiem bija iespēja veikt testa ātrumposmu Grobiņā jeb shakedown. Vislielāko intrigu sagādāja Aurēlijs Simaška – tieši šajā ātrumposmā viņš pirmo reizi piesēdās pie Itālijā īrētā Ford Focus WRC stūres. Vēlu vakarā tika paziņoti arī iepazīšanās ar trasi laikā piespriestie sodi par ātruma pārsniegšanu trasē. Kopumā tika sodītas 22 ekipāžas, trīs no kurām – divreiz. Šodien pulksten 18:00 Rožu laukumā notiks rallija atklāšananas ceremonija, lai jau rīt sportisti dotos trasē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kurzeme 2009 – trīs čempionātu posmi vienlaikus

, 30.07.2009

Paralēli autorallija sacensībām šogad notiks arī rallijsprinta un rallijreida čempionāta posms, kas nozīmē ne tikai vairāk dalībnieku, bet arī lielāku sacīkšu auto daudzveidību un vairāk autosporta atmosfērā pavadīta laika divu dienu garumā. (Foto: J. Asaris)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tieši mēnesis atlicis līdz augusta pēdējās dienās, 29. un 30.datumā, Liepājā un Liepājas apkaimē gatavotajam Latvijas rallija čempionāta posmam – rallijam Kurzeme 2009, kas pulcēs prāvu skaitu rallistu gan no Latvijas, gan no tuvākām un tālākām kaimiņvalstīm.

Vēl jo vērienīgāks šis pasākums būs tādēļ, ka paralēli autorallija sacensībām šogad notiks arī rallijsprinta un rallijreida čempionāta posms, kas nozīmē ne tikai vairāk dalībnieku, bet arī lielāku sacīkšu auto daudzveidību un vairāk autosporta atmosfērā pavadīta laika divu dienu garumā. Citiem vārdiem – bez jau ierastajām čempionu cīņām N4 klasē redzēsim rallija vidē pazīstamos rallijreida apvidniekus, un ne mazāk spraigas cīņas gaidāmas rallijsprinta dalībnieku starpā.

Atšķirībā no rallijreida braucējiem rallijsprinta sacensību dalībniekiem šāda seriālu apvienošana būs jaunums. Lai gan rallijsprints un rallijs pēc būtības ir līdzīgas disciplīnas, zināmas atšķirības tomēr pastāv. Pirmām kārtām jau tie ir automobiļi, jo bez speciāli rallijam pielāgotajām mašīnām rallijsprintā ir dalībnieki, kuri brauc "road" klasē ar standarta jeb ielas automobiļiem. Šajā ieskaites grupā par uzvarētāju kļūst nevis ātrākais, bet precīzākais – tas, kurš pratis vislabāk ievērot regularitātes principus, distancē spējis visprecīzāk noturēt vidējo optimālo ātrumu un finišu sasniedzis ar iespējami mazāko nobīdi no laika normas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijā Kurzeme 2009 pirmais uz starta izies Ivars Vasaraudzis

, 26.08.2009

"Katrā ziņā es centīšos numuru saglabāt un arī Kurzemē nobraukt kā pirmais," saka Ivars Vasaraudzis. (Foto: Z. Zālmanis, Nikon)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais Latvijas autorallists Ivars Vasaraudzis, kurš rallijā Kurzeme 2009 brauks ar Mitsubishi Lancer WRC automobili, saņēmis 1. starta numuru.

"Pat neatceros, cik reižu esmu startējis ar pirmo numuru, bet sajūtas vienmēr ir divējādas. Pagājušajā gadā tās bija trīs ar pusi reizes, šogad tās ir bijušas divas, un līdz šim ir bijis forši. Katrā ziņā es centīšos numuru saglabāt un arī Kurzemē nobraukt kā pirmais," saka Ivars Vasaraudzis.

2. starta numurs Kurzemes rallijā piešķirts igaunim Georgam Grosam, kurš Liepājā brauks ar Ford Focus WRC automobili. Tieši šis sportists uzskatāms par Ivara Vasaraudža sīvāko konkurentu šajā nedēļas nogalē, kuram latviešu rallists velta atzinīgus vārdus.

"Gross ir spēcīgs braucējs. Ne jau tikai tāpēc, ka viņš uzskatāms par kādreizējā igauņu pasaules rallija čempionāta dalībnieka Marko Martina audzēkni, bet arī tāpēc, ka viņam šajā sezonā ir vairāk braukšanas stundu un lielāka pieredze nekā mūsu ekipāžai. Būs interesanti braukt," – tā Ivars Vasaraudzis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rallijā Latvija 2007 brauks arī somi

, 25.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad autosporta līdzjutējiem rallijs Latvija 2007 sniegs iespēju klātienē vērot posmu ar augstas klases sportistu līdzdalību - tajā savu dalību pieteikuši Somijas divi ātrākie autorallija sportisti - divkārtējais Somijas čempions Jari Ketomaa un vicečempions Juha Salo, Db.lv informēja rallija organizatori.

Abi Somijas autobraucēji rallijā startē N4 grupā ar Mitsubishi Lancer Evolution IX automašīnām.

J.Ketomaa un J.Salo cīņa par čempionu titulu Somijā izšķīrās pirms nedēļas 21.-22.septembrī Somijas autorallija noslēdzošajā posmā. Līdz tam sezonas čempionāta līderis bija Juha Salo, taču pēdējā posmā viņa Mitsubishi auto pēc pēdējā servisa apmeklējuma konstatēja tehnisku defektu, un rezultātā viņš neierindojās posma uzvarētāju trijniekā un kopvērtējumā ieguva Somijas vicečempiona titulu. Savukārt Jari Ketomā veiksmīgi izmantoja radušos iespēju, lai uzvarētu čempionāta noslēdzošajā posmā un, ar kopvērtējumā iegūtu 81 punktu, kļūtu par 2007.gada Somijas autorallija čempionu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šīs nedēļas nogalē Andis un Māris Neikšāni startēs Somijā notiekošajā pasaules autorallija čempionāta posmā Neste Oil Rally Finland. Šī ir pirmā reize mūsu valsts autorallija vēsturē, kad vienā pasaules čempionāta posmā uz starta izies uzreiz divas pilnpiedziņas ekipāžas no Latvijas.

Šā brīža Latvijas autorallija čempionāta līderiem Andim Neikšānam/Pēterim Dzirkalam trasē jādodas ar 73. starta numuru. Savukārt Māris Neikšāns/Raivis Jansons saņēmuši 80. starta numuru. Zīmīgi, ka tālajā 2004. gadā tieši ar 80. starta numuru ar Ford Puma Super 1600 automobili Māris Neikšāns/Edgars Utāns debitēja pasaules čempionātā.

Māris Neikšāns pasaules čempionāta posmos startējis divas (2004. un 2007. gadā) reizes, bet Andis Neikšāns – trīsreiz (2005., 2006. un 2008. gadā). 2009. gadā Somijas ceļus divreiz sanāca izbaudīt Mārim Neikšānam – vispirms martā Joensū viņš startēja Latvijas rallija čempionāta posmā, bet augustā piedalījās Pirelli Star Driver atlases sacensībās Rūhimeki ātrumposmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā interviju ar Rīgas Kurzemes rajona izpilddirektoru Armandu Agrumu, kurā viņš stāsta par sadarbību ar uzņēmējiem, rajona attīstību un vērtībām, kā arī problēmām, ar kurām jāsaskaras, strādājot šajā amatā.

- Kāda ir Rīgas Kurzemes rajona izpilddirekcijas sadarbība ar uzņēmējiem? Kas parasti ir šīs sadarbības iniciators?

Uzsākot strādāt par izpilddirektoru 2005.gada jūlijā, sadarbības faktiski nebija, jo bija beigušies tie laiki, kad uzņēmējam kaut kas bija vajadzīgs no izpilddirekcijas. Uzņēmēji faktiski izpilddirekciju vairs neapmeklēja.

Sākumā iniciators sadarbībai biju es pats, jo nāku no uzņēmējiem. Jau pirmajos mēnešos saņēmu ļoti daudz lūgumu pēc palīdzības, gan no invalīdu biedrībām, gan no represētajām personām, gan no bērnu namiem un skolām u.c. Lūgumi bija dažādi, bet skaidrs bija viens, ka budžetā tam naudas nav. Tādēļ nolēmu atvērt izpilddirekcijā ziedojumu kontu labdarībai, pirmie ziedotāji, protams, bija paša paziņas, bet vēlāk, redzot labos darbus, parādījās sekotāji. Sevišķu paldies gribu pateikt firmām: SIA Roadeks, SIA Prizma, A/S Admirāļu klubs, A/S Unibanka, t/c Olympia, SIA Krūza.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Kurzemes loks ir solis pretī Latvijas integrēšanai Eiropas elektroenerģijas tirgū

LETA, 28.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Projekts Kurzemes loks, kura otrajā kārtā ir izbūvēta 330 kilovoltu (kV) gaisvadu augstsprieguma elektrolīnija no Grobiņas līdz Ventspilij, ir solis pretī Latvijas integrēšanai Eiropas elektroenerģijas tirgū, - tādu atziņu Kurzemes loka posma atklāšanas pasākumā Ventspilī pauda amatpersonas.

Liberalizējot elektronerģijas tirgu, parādās nepieciešamība ar elektrolīnijām savienot ne tikai ražotnes un pilsētas, bet arī reģionus un valstis. Šādai atziņai piekrīt arī ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis (RP/V), kurš uzsvēra: «Mums ir vienotais tirgus, brīva preču kustība Eiropā, gandrīz brīva cilvēku kustība, taču mūsu enerģijas tirgus faktiski ir izolēts - tā tas ir gan elektroenerģijas gadījumā, gan arī īpaši attiecībā uz gāzes tirgu.»

«Šis ir ļoti nozīmīgs solis mūsu izolācijas izbeigšanai. Tas mums arī palīdzēs veidot savienojumus ar Lietuvu un Zviedriju. Šiem soļiem nav tikai simboliska nozīme, bet arī praktiski ieguvumi. Pirmkārt, mēs iegūsim pieeju Skandināvijas valstu samērā lētajiem energoresursiem. Kurzemes loks nodrošinās lielākas elektroenerģijas jaudas Kurzemes reģionam, vismaz piekrastes reģionam, kas, cerams, nākotnē arī veicinās rūpniecības attīstību šajā reģionā,» prognozēja ekonomikas ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Reiderisms par valsts naudu?

Jānis Goldbergs, 18.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2021. gada novembrī Dienas Biznesā publicējām interviju Pēc būtības tika realizēts reiderisms! ar Kurzemes finiera bijušo īpašnieku Dzintaru Odiņu, kurš tikai pēc 7 gadu pauzes bija apjēdzis notikušo. Intervijā paustais par Stiga RM veikto Kurzemes finiera pārņemšanu un tā īpašnieka Andra Ramoliņa darbībām faktiski ir divu uzņēmēju strīds, kurš interesants vien no viedokļa – bija reiderisms vai nē? Tomēr intervija deva pamatu aizdomām par nodokļu maksātāju naudas izsaimniekošanu ar iespējamu maksātnespējas administratora, VID un Hipotēku un zemes bankas (ALTUM) līdzdalību.

Ievads – no Gazeles līdz maksātnespējai

Kurzemes finieris saņēma Dienas Biznesa balvu Gazele 2012 pēc darbinieku skaita pieauguma 2011. gadā un pēc būtības tādēļ raisīja medija uzmanību brīdī, kad Dzintars Odiņš 2021. gadā vēlējās atklāt uzņēmuma pārņemšanas detaļas savā redzējumā.

No Gazeles balvas līdz slēgtiem bankas kontiem  

Dienas Biznesa balva Gazele 2012 pēc darbinieku skaita pieauguma un 2011. gadā...

Līdz tam figurēja A. Ramoliņa versija par uzņēmuma pārņemšanu dažādos medijos, kas vēstīja vien to, ka viss ir likumīgi, pareizi un ka uzņēmuma darbinieki paglābti no maksātnespējīga saimnieka. Līdz 2014. gadam uzņēmuma īpašnieks bija Dzintara tēvs Dainis Odiņš, bet pats Dzintars bija Kurzemes finiera valdes priekšsēdētājs. 2021. gadā abi bija parādos, un Dz. Odiņš apgalvoja Dienas Biznesam, ka viņam ir grūtības atvērt kontu Latvijas bankās, kas, pēc viņa domām, ir fiktīva parāda izveidošanas sekas pēc uzņēmuma maksātnespējas procesa noslēguma. Kurzemes finieris līdz 2012. gadam ņēma kredītus Zemes un hipotēku bankā (šobrīd Altum) gan iekārtām, gan koku žāvētavai, katlu mājai utt. “Protams, bijām ambiciozi, gribējām augt strauji, radīt darba vietas, eksportēt. Atskatoties varbūt jāsaka, ka pārāk ambiciozi, taču īstu kļūdu nebija, viss bija izplānots pareizi,” tā Dz. Odiņš.

Pirmais kredīts bijis miljonu vērts, otrs - tāpat miljonu, bet noslēgumā uzņēmuma kredītsaistības tuvojās trīs miljoniem. No lobskaidas tirgošanas uzņēmums pārgāja uz finiera līmēšanu, tomēr tas notika 2008. gadā, kas ar šodienas zināšanām visiem sagādāja problēmas. Brīdī, kad Kurzemes finieris saņēma Gazeles balvu, tas jau bija strādājis divus gadus ar pamatīgiem zaudējumiem. Odiņš cerēja uz labākiem laikiem. 2014. gada vidū Dz. Odiņš sapratis, ka jāmeklē investors ar dziļākām kabatām. Izskatot dažādus piedāvājumus, viņš sastapis A. Ramoliņu, kurš esot izrādījis “pretimnākšanu un sapratni”.

Pret STIGA RM 2014. gadā jau bijis neliels parāds – 65 tūkstoši eiro, bet tādu Odiņam nav trūcis. “Bija arī nelieli parādi pret citiem bērza finierkluču piegādātājiem, taču viņi, apzinoties tirgus situāciju, izturējās ar sapratni,” intervijā stāstīja Dz. Odiņš. Jāpiebilst, ka šis fakts ir būtisks, izskatot vēlākos notikumus, lai apzinātos kopējo uzņēmuma kreditoru pulku. Pēc Dz. Odiņa teiktā, A. Ramoliņš sākotnēji piedāvājis ienākt Kurzemes finiera daļā ar 60%, 40% atstājot Odiņu ģimenei, līdztekus sarunās izrādījis interesi par procesiem uzņēmumā un kā topošais partneris visu arī uzzinājis. STIGA RM Kurzemes finierim arī piegādājis kokus par 83 tūkstošiem eiro, kas esošo parādu palielināja. Līdztekus abi viesojušies pie jurista Mārtiņa Krūma. Kad visa informācija par uzņēmuma stāvokli bija nodota topošajam partnerim, pienākusi vēstule par parāda atmaksu STIGA RM, bet jau drīzumā arī tiesas paziņojums par maksātnespējas ierosināšanu. “Mans topošais partneris un investors ir ierosinājis pret mani maksātnespēju,” ievadstāstu noslēdzot, atceras Dz. Odiņš.

Kurzemes finieris pēc maksātnespējas

Jāteic, saistošākā daļa sākas pēc maksātnespējas pasludināšanas, jo Dienas Biznesam nav iespēju pārbaudīt, kurš no uzņēmējiem par otru saka taisnību vai septiņus gadus senus notikumus atceras mazliet citādi. Proti, mutvārdu vienošanās starp Ramoliņu un Odiņu nav apstiprināmas, bet pēc tiesas lēmuma parādās dokumenti un atsauces iespējas. Proti, tikai procesa sekas parāda reiderisma fakta pastāvēšanu.Vēstule par maksātnespēju atnāca 2014. gada oktobra vidū, bet to pasludināja 15. novembrī. Pēc tās nekādas sarunas ar Dz. Odiņu netika veiktas.

“Tālāk viss notika zibens ātrumā. Izrādījās, ka man aiz muguras patiesībā visu laiku tika gatavots šis uzņēmuma pārņemšanas process caur maksātnespēju, un to īstenoja ātri un precīzi, notika gluži vai militāra operācija. Ne velti tika iesaistīti maksātnespējas administratori ar labi zināmu reputāciju,” intervijā klāsta Dz. Odiņš.

Ieradies maksātnespējas administrators Andris Bērziņš, un banka nomainījusi apsardzi. STIGA RM uzreiz kļuvusi par uzņēmuma nomnieku, uzreiz pēc maksātnespējas, 2014. gada novembrī! Jau 2015. gada februārī STIGA RM kļuva par visas uzņēmuma mantas īpašnieku, izpērkot bankas cesijas no Zemes un hipotēku bankas (Altum). Līdz ar maksātnespējas administratora ierašanos Kurzemes finierī ieradies arī STIGA RM pārstāvis, kurš vēlāk kļuvis par ražošanas direktoru. Lielākā ķeza Odiņam iznākusi tāda, ka pēc Kurzemes finiera cesiju pārdošanas STIGA RM viņš tomēr nonācis pamatīgos parādos, kas, visticamāk, ir galvenais iemesls, kādēļ cilvēks vēl pēc septiņiem gadiem atceras šādus nepatīkamus notikumus. Parāds izrādījies gan bankai, gan pieminētajam juristam Mārtiņam Krūmam. Dz. Odiņš atceras, ka viņam draudēts ar krimināllietas ierosināšanu par uzņēmuma izsaimniekošanu, ja tiks celtas iebildes, piebilstot, ka tieši Hipotēku un zemes bankas norāde citām bankām bijusi pamats viņam kontus neatvērt. No visa šī stāsta jau 2021. gadā izrietēja vairāki jautājumi.

Pirmkārt, vai Ramoliņš Odiņu ir piemānījis un uzņēmuma pārņemšana tādēļ būtu uzskatāma par reiderismu, kas tiešā veidā ir gandrīz nepierādāms fakts, jo eksistē tikai mutvārdu vienošanās. Otrkārt, vai Zemes un hipotēku banka, pārdodot cesijas, bija tiesīga tās tirgot bez izsoles, jo bez STIGA RM eksistēja vēl citi kreditori, kuri neko nesaņēma, bet notika tieši šāds darījums. Kā Dz. Odiņš paliek parādā Mārtiņam Krūmam 200 tūkstošus eiro un kādēļ? Visbeidzot, paliek arī viena nepārdota cesija, un Odiņš vēl ir parādā bankai. “Prasība ir solidāri arī pret manu tēvu,” par bankas parādu saka Dz. Odiņš, piebilstot, ka šādu summu nopelnīt mūža laikā nevarot, tādēļ cīnīsies par taisnīgu atrisinājumu.

Runa ir par publisku naudu

Slīcēja glābšana ir paša slīcēja rokās, tā var teikt par Dz. Odiņa stāstu, jo Dienas Biznesa jautājumi Altum kā Hipotēku un zemes bankas saistību pārņēmējam nenesa augļus. Arī jautājumi Valsts ieņēmumu dienestam par Kurzemes finiera PVN parādiem 2014. gadā un 2015. gadā atbildēs īpašu skaidrību nevieš. Tādēļ arī jautājām pašam Dz. Odiņam, ko viņš laikā kopš intervijas Dienas Biznesam darījis pats. Aptuveni gadu pēc intervijas Dz. Odiņš uzrakstījis iesniegumu Valsts policijas Galvenajai kriminālpolicijas pārvaldei par uzņēmuma aktīvu izkrāpšanu un izvairīšanos no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas. Kriminālprocesa vēl nav, bet minētie fakti papildina stāstu.

Proti, ir skaidra norāde, ka Altum ir 100% valsts kapitālsabiedrība un rīkojas ar publiskiem līdzekļiem, un pamatprasība pret Kurzemes finieri ir aptuveni 3,35 miljoni eiro. Savukārt pārdošanas darījumā 2015. gada 13. februārī parādās summas, kas par īpašumiem jāsamaksā ieskaita veidā, pirmkārt par virkni nekustamo īpašumu 322 tūkstoši eiro, bet par kustamo mantu pirkuma cena 1,86 miljoni eiro un PVN summa 391 tūkstotis. Vēl ir prasījuma tiesības pret citiem debitoriem. Kopējā pirkuma vērtība ir 2,19 miljoni eiro un PVN - 391 tūkstotis eiro, kuru vēlāk atgūst no VID.

Faktiski forma – ieskaita veidā - nozīmē, ka STIGA RM, neveicot pirkuma maksājumus, kļūst par publiskas mantas turētāju, turklāt izsole par šādu pārdošanas procesu netika rīkota, ko, visticamāk, pēc dokumentiem spriežot, nokārtoja maksātnespējas administrators Andris Bērziņš. Dz. Odiņš iesniegumā policijai norāda, ka uzskata - starp A. Bērziņu, A. Ramoliņu un VID amatpersonām, visticamāk, pastāvējusi vienošanās par šādu procesa organizēšanu. Tāpat viņš uzskata, ka Altum vecākais jurists Aivis Brūders ir nepamatoti cedējis vairumu bankas prasību pret Kurzemes finieri, kas pārsniedz 3 miljonus eiro.

Starp citu, ne bez pamata Dz. Odiņš lūdz izmeklēt naudas izcelsmi, kas tērēta prasījuma tiesību iegūšanai, jo STIGA RM gada pārskati atbilstošā laika periodā no tiesas nav tik spīdoši, lai nomaksātu 2,19 miljonus eiro un vēl PVN. Tostarp iesniegums satur informāciju par iespējamu PVN shēmu par jau minēto summu, kur Dz. Odiņš norāda, ka VID kā nodrošinātais kreditors nodokļu parādu piedziņas direktores personā ir atteicies no nodokļu maksājumu ieņēmumiem valsts labā. Kopumā iesniegums policijā lūdz izmeklēt reiderisma gadījumu, publisko līdzekļu izsaimniekošanu un administratora manipulācijas, prasot ierosināt kriminālprocesu pēc virknes Krimināllikuma pantu.

Tikai VID veiks pārbaudi

Dz. Odiņš cita starpā ir arī vērsies Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā ar norādēm par iespējamām prettiesiskām Altum darbinieku darbībām, kā arī lūdzis Finanšu ministriju skaidrot pārraugāmās institūcijas darbu atbilstošā laika periodā. KNAB iesniegumu atstāj bez virzības, bet Finanšu ministrijas skaidrojums, īsi sakot, ir – ievērojot visus nākotnes izdevumus, kādi varēja rasties, un STIGA RM piedāvājumu, darījums bija izdevīgs, un Altum tā varēja rīkoties!

Proti, FM norāda uz to, ka maksātnespējas procesā nav jāņem vērā mantas potenciālā vērtība, bet gan faktiskās iespējas, ievērojot apgrozības ātruma principu. Tautas valodā iznāk – nestiept gumiju un pārdot, ja ir iespēja! Valsts sekretāres vietniece nodokļu administrēšanas un ēnu ekonomikas apkarošanas jomā Jana Salmiņa vēstulē Odiņam norāda, ka VID pienākums ir nodrošināt nodevu un nodokļu iekasēšanu, nevis īstenot juridisko personu maksātnespējas procesus, esot atbildīgiem par to efektīvu norisi un mērķu sasniegšanu, piebilstot: “Jo pēc juridiskās personas maksātnespējas procesa pasludināšanas administratoram ir visas normatīvajos aktos, parādnieka statūtos vai līgumos paredzētās pārvaldes institūciju tiesības, pienākumi un atbildība, un tādējādi administratoram ir pienākums pārvaldīt parādnieka mantu un veikt tās atsavināšanu kā krietnam un rūpīgam saimniekam, vadoties no kreditoru kopuma ekonomiskajām interesēm, nevis konkrēta kreditora mantiskajām vai savām personiskajām interesēm, un nepieļaut interešu konfliktu un šaubas par objektivitāti savā darbībā.”

Valsts ieņēmumu dienests šā gada 13. februārī vēstī Dz. Odiņam, ka par VID amatpersonu darbību ir uzsākta pārbaude un par rezultātiem tiks ziņots atsevišķi. Pēc FM skaidrojuma, pārbaude, visticamāk, noslēgsies ar fakta konstatāciju, ka viss bijis kārtībā. Šobrīd ir vērojama tāda kā birokrātiskā durvju spēle ar atbildību. Šādu spēli nereti var novērot arī žurnālisti, kad par nepatīkamu jautājumu prasi, kurās durvīs gribi, vienmēr parādīs citas. FM netieši norāda uz administratora atbildību. Tajā pašā laikā nav jau īsti skaidrs, cik par Kurzemes finieri tiešām tika saņemts, jo Altum darbība ir noslēpums.

“Vispirms vēlreiz uzsveram, ka sabiedrībai Altum kā Latvijas Hipotēku un zemes bankas tiesību un saistību pārņēmējai ir saistošs Kredītiestāžu likuma regulējums, saskaņā ar kuru neesam tiesīgi atklāt informāciju par konkrētiem šajā laikā noslēgtajiem darījumiem gan starp fiziskām, gan juridiskām personām. Vienlaikus, nekomentējot konkrētus klientus un darījumus, vēlamies akcentēt, ka aktīvu realizācijai ir iespējamas dažādas formas, savukārt bankas jeb kreditora uzdevums ir maksimāli atgūt darījumā ieguldītos līdzekļus. Cesiju pārdošana ir banku praksē ierasts un racionāls instruments. Tas, cik un kādas saistības tiek cedētas, atkarīgs no virknes faktoru. Lemjot par prasījuma tiesību pārdošanu, vērā tiek ņemti gan finansiāli, gan juridiski aspekti. Tiek vērtēti esošie un sagaidāmie izdevumi par aktīvu apsaimniekošanu (piemēram, par apsardzi, komunālajiem pakalpojumiem, nodokļiem u.c.), tiek analizēta potenciālo prasījuma tiesību pircēju naudas līdzekļu izcelsme, citu kreditoru esamība un daudzi citi faktori. Tiek vērtēts arī tas, kādas parādsaistības bankai ir tiesības cedēt. Katrā gadījumā tiek vērtēts sagaidāmais ieguvums no cesijas darījuma, un tas tiek salīdzināts ar sagaidāmajiem ieguvumiem no citiem aktīvu realizācijas veidiem. Praksē tiek lietoti dažādi risinājumi, nereti arī pats klients iesaistās pircēju vai investoru meklēšanā. Kreditora mērķis ir mazināt izdevumus un maksimāli atgūt ieguldītos līdzekļus. Visos gadījumos lēmumu par fiziskās personas maksātnespējas procesa uzsākšanu vai izbeigšanu pieņem tiesa, vērtējot fiziskās personas maksātnespējas procesa atbilstību Maksātnespējas likuma normām,” tā 2021. gada decembrī Dienas Biznesam atbild Altum pārstāve Sandra Eglīte.

Proti, noslēgumā visi institūciju pirksti pārkāpumu gadījumā rāda maksātnespējas administratora Andra Bērziņa virzienā, un pagaidām šis ir vienīgais pavediens, aiz kura problēmu kamolu Dz. Odiņam iespējams risināt, turklāt ne ar mediju palīdzību tas darāms, lai arī tieši šī administratora darbība ne reizi vien apšaubīta publiski. Piemēram, 2013. gadā sabiedriskajā medijā LSM ir norāde uz administratora darbības pārkāpumiem. 2014. gadā parādās publikācijas, kurās Dobeles Dzirnavnieka valdes priekšsēdētājs norāda uz iespējamu reiderisma mēģinājumu.

Jau 2018. gadā parādās tiesnešu saraksti, kuru lēmumi maksātnespējas lietās ir pretrunā ar tiesību normām un ne bez A. Bērziņa pieminēšanas. Turklāt avots ir Tieslietu padomes ekspertu komisija.

Proti, pamats šaubīties ir par administratora darbu, un netiešās norādes FM un Altum atbildēs ir patiesas, tomēr, ja neskatām lietas tikai pēc likuma burta, tad viens pats A. Bērziņš neko nespētu. Runa, iespējams, ir par korupciju, par augsta līmeņa sakariem un protekcionismu pat politiskā līmenī. Visbeidzot, noslēguma jautājums ir – ja bija noteikti 2,19 miljoni eiro ieskaita veidā un 391 tūkstotis PVN, kopā 2,5 miljoni eiro, cik no šīs naudas valsts patiešām saņēma, vai PVN atmaksāja? Skaidru atbilžu Dienas Biznesam nav, un šaubas tomēr paliek!

Uzziņai

PVN shēmas tehniskā puse

Tā kā, iegādājoties īpašumu, apmaksa tiek veikta ar ieskaitu, t.sk. attiecībā uz PVN, veidojas situācija, ka pircējam rodas tiesības atskaitīt priekšnodokli, konkrētajā gadījumā vairāk nekā 300 000 eiro. Līdz ar to pircējs var par šo summu samazināt savu maksājamo PVN vai arī lūgt valstij to atmaksāt. Pārdevējam attiecīgi rodas pienākums samaksāt šo PVN. Tomēr, tā kā samaksa notiek ar ieskaitu un maksātnespējīgajā SIA reāla nauda neienāk, pie tam maksātnespējīgajam uzņēmumam nav citas mantas un naudas, līdz ar to ir skaidrs, ka šāda apmēra PVN maksātnespējīgais uzņēmums nekad nesamaksās. Tādā veidā pircējs iegūst ekonomisko labumu samazināto nodokļu vai pat no valsts atmaksāto nodokļu veidā. Savukārt valsts nodokļu maksājumu no maksātnespējīgā pārdevēja nesaņem, un šis parāds, pabeidzot bankrota procedūru un izslēdzot maksātnespējīgo uzņēmumu no reģistra, tiek norakstīts. Ir visai dīvaini, ka Valsts ieņēmumu dienests ir piekritis un nav iebildis šādai maksātnespējīga uzņēmuma, kuram jau bija nodokļu parāds, īpašuma pārdošanas kārtībai, kas neizbēgami rada valstij papildu zaudējumus un vēl vairāk palielina bankrotējušā uzņēmuma nodokļu parādu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules autorallija čempionāta posmā Kiprā 5. vietu PWRC ieskaitē izcīnījuši Latvijas rallija ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals. Šāds sniegums ļāvis Latvijas sportistiem pacelties uz trešo vietu PWRC čempionāta kopvērtējumā.

Kipras rallijs komandai bija ļoti grūts. Pirmkārt, Andis Neikšāns vēl nekad mūžā nebija braucis asfalta rallijā, un pirmā Kipras rallija diena bija pa asfalta segumu. Otrkārt, Andis vēl nekad mūžā nebija braucis tik sarežģītā rallijā – vidējais ātrums otrajā un trešajā sacensību dienā nepārsniedza 60 kilometrus stundā! Tas tādēļ, ka ceļi Kiprā ir ļoti līkumoti, bedraini un akmeņaini.

Pēc pirmās dienas Latvijas ekipāža ieņēma 10. vietu PWRC, jo bija nepieciešams mainīt salūzušo pārnesumkārbu un tā rezultātā tika nopelnīts divu minūšu un 20 sekunžu laika sods. Otrajā rallija dienā Neikšāns pacēlās uz 7. vietu PWRC, bet pēdējā dienā spēja aizcīnīties līdz 5. vietai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunums Baltijas autorallijā – Ford Fiesta R2

, 10.08.2009

Ford Fiesta R2 prezentāciju apmeklēja vairāki Latvijas vadošie autosportisti, ieskaitot pērnā gada N3 klases čempionu Uldi Briedi, kā arī šī gada Latvijas N3 klases čempionāta līderu trijnieku Zigurdu Kalniņu (attēlā), Jāni Fārenhorstu un Ivo Priedīti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā nedēļas nogalē Talsu apkārtnē Latvijai tika prezentēta Ford Fiesta R2 rallija automašīna. Šis automobilis rallija trasēs aizstās Eiropā populāro Ford Fiesta ST, kas guvusi daudz uzvaru nacionālajos N3 klases čempionātos.

Jaunais R2 modelis, kura bāze ir jaunākās paaudzes Ford Fiesta ar 1.6 litru benzīna dzinēju, ir daudz sportiskāks un arī ātrāks par iepriekš izmantoto Ford Focus ST. Paredzams, ka jau no nākamā gada šo automašīnu sacensībām izmantos dažādu grupu un interešu rallija braucēji - jaunie sportisti, kuri uzsāk savas gaitas rallijā, pieredzējušie rallisti ar augstām sportiskām ambīcijām, kā arī hobija klašu braucēji visā Eiropā.

Ford Fiesta R2 vēlreiz pasvītro Ford ilggadējo saistību ar ralliju un pasaules trešā lielākā auto ražotāja vēlmi savu ilgtermiņa stratēģiju motoru sportā balstīt tieši uz šo sporta veidu. Tikai pusotru nedēļu atpakaļ Ford paziņoja par savu vēlmi startēt pasaules rallija čempionātā vismaz nākamos divus gadus. Tāpat tika paziņots, ka rallijam izmantotā automašīna būs jaunās paaudzes Ford Fiesta – pasaules čempionāta ātrākajā (WRC) klasē šis auto debitēs 2011. gadā, bet pasaules junioru čempionātam piemērotā Ford Fiesta R2 iegādājama jau šobrīd.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lejaskurzemes TIB piedāvā nedēļas nogali Liepājā

Aivars Mackevics [email protected], 12.07.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā nedēļas nogalē Liepājā būs Liepājas svētku “Uzziedi tavā un manējā Liepājā” noslēguma dienas, kas piedāvā plašu kultūras pasākumu programmu dažādām gaumēm. Mūzikas cienītājiem piektdien Sv. Trīsvienības baznīcā, kur ir vienas no pasaulē lielākajām mehāniskajām ērģelēm, notiks ērģeļmūzikas koncerts, savukārt Liepājas vasaras kafejnīcā Pablo Bruģis piektdienas vakarā koncertēs Ainārs Mielavs ar programmu "Ar dzimtenes sajūtu miegā" un grupas Blunder un Chain of Fools. Norisināsies starptautiskais autorallijs “Kurzeme 2002”, kura uzvarētājus apbalvos sestdien stadiona “Daugava” rezerves laukumā, un klausītājus izklaidēs grupas "Tumsa" no Latvijas, "Smokie" no Lielbritānijas un "Tanel Padar&Speed Free" no Igaunijas. Dažādās pilsētas vietās norisināsies starptautiskā deju festivāla "Sudmaliņas" koncerti, kuru noslēgums ar Šveices, Krievijas, Itālijas, Rumānijas, Grieķijas, Togo, Vācijas, Kipras, Horvātijas, Meksikas, Ungārijas, Somijas, Polijas, Latvijas deju kolektīvu piedalīšanos būs skatāms svētdien pilsētas ledus hallē. Papildus pilsētas svētku pasākumiem Liepāja un Liepājas apkaime pilsētas viesiem piedāvā daudzveidīgas atpūtas iespējas. No vasaras karstuma var paglābties ledus hallē, var iemēģināt roku Boulinga centrā, kas ir viena no iecienītākajām atpūtas vietām. Tiem, kam apnikusi pilsētas burzma un svētku skaļums, ir iespēja doties izbraukumā ar jahtu "Palsa", pagulēt pludmales baltajās smiltīs, doties pastaigā pa civilizācijas neskarto Bernātu jūrmalu vai Dzintara taku Pāvilostas virzienā. Makšķernieki var doties uz Papi un pie reizes apskatīt savvaļas zirgu ganāmpulku, pa ceļam var iebraukt Jūrmalciemā, nogaršot kūpinātas zivis un redzēt, kā vīri velk vadu. Ar vējdēli var izsērfoties Pāvilostā, Liepājā tiek piedāvāta iespēja katru dienu no Rožu laukuma doties kājām pastaigā pa pilsētu gida pavadībā, apskatīt Liepājas panorāmu no baznīcas torņa un izstaigāt interesantākās vietas. Pilsētas svētki rosinājuši padomāt par viesu ērtībām. Lejaskurzemes Tūrisma informācijas birojs vasarā strādā līdz pulksten 19.00, pēc tam stafeti pārņem svētku informācijas birojs, kur iespējams saņemt informāciju gan par atpūtas iespējām, gan naktsmītnēm. LIEPĀJAS PILSĒTAS SVĒTKU "UZZIEDI TAVĀ UN MANĒJĀ LIEPĀJĀ" PROGRAMMA NEDĒĻAS NOGALEI: Piektdiena,12.jūlijs – nepareizā diena 11.00 KAROSTAS PARKĀ 7. Starptautisko ziedu svētku atklāšana 15.00 PABLO BRUĢĪ K@2 cirka darbnīcas, atraktīva ielu muzikantu grupa “Aupres de ma Blonde” /Francija/, cirka meistari no Francijas, mīmi 18.00 SV.TRĪSVIENĪBAS BAZNĪCĀ “Ļoti vasarīgs koncerts”. Spēlē ērģelnieks Lotars Džeriņš un vijolnieks Dzintars Beitāns. 19.00 KŪRMĀJAS PROSPEKTĀ Starptautiskais autorallijs “KURZEME 2002” Pilsētas ātrumposms “Siemens Liepāja” 21.00 PABLO BRUĢĪ Grupas BLUNDER, CHAINS OF FOOLS un Ainars Mielavs ar programmu “Ar Dzimtenes sajūtu miegā” Sestdiena,13.jūlijs – vēja diena 10.00 – 19.00 KAROSTAS PARKĀ 7. Starptautisko ziedu svētku izstāde 5. Starptautiskais tautas deju festivāls “SUDMALIŅAS” Festivāla dalībnieku koncerti: 13.00 – 14.00 PIE TIRDZNIECĪBAS CENTRA “XL SALA” 15.00 – 16.00 KAROSTAS PARKĀ 16.00 – 17.00 ROŽU LAUKUMĀ 16.30 ROŽU LAUKUMĀ Starptautiskā autorallija “Kurzeme 2002” finišs 19.00 STADIONA “DAUGAVA”REZERVES LAUKUMĀ Starptautiskā autorallija “KURZEME 2002” noslēguma un svētku “Tavā un manējā Liepājā” LIELKONCERTS Grupa “TUMSA”/Latvija/,autorallija “Kurzeme 2002”uzvarētāju apbalvošana,grupa “SMOKIE” /Lielbritānija/,''TANEL PADAR&SPEED FREE''/Igaunija/ Svētdiena,14.jūlijs – saules diena 10.00- 17.00 KAROSTAS PARKĀ 7. Starptautiskie ziedu svētki 14.00-16.00 5.Starptautiskā tautas deju festivāla “SUDMALIŅAS” koncerti pilsētā ROŽU LAUKUMĀ PIE TIRDZNIECĪBAS CENTRA XL SALA KAROSTAS PARKĀ JŪRMALAS PARKĀ PIE TIRGUS RĀMAVA 17.30 NO JŪRMALAS PARKA Festivāla dalībnieku svētku gājiens 18.00 LEDUS HALLĒ Festivāla noslēguma koncerts /Deju kolektīvi no Šveices, Krievijas, Itālijas, Rumānijas, Grieķijas, Togo, Vācijas, Kipras, Horvātija

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Britu čempions brauks Talsos

, 24.03.2009

Pēdējo divu gadu Lielbritānijas čempions autorallijā un 2005. gada pasaules vicečempions rallijā junioru vērtējumā Gajs Vilkss.

guywilks.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijā BTA Talsi 2009 ar MML Sports sagatavoto N4 kategorijas Mitsubishi Lancer Evolution X Talsos startēs pēdējo divu gadu Lielbritānijas čempions autorallijā Gajs Vilkss.

To oficiāli apstiprināja BTA Rally Talsi 2009 organizators Raimonds Strokšs.

„Protams, žēl, ka nesanāks Latvijā redzēt 2003. gada pasaules čempionu Peteru Solbergu, taču apsolām, ka BTA Rally Talsi sagādās daudzus citur pārsteigumus! Viens no tiem jau ir oficiāls – ar pilnīgi jaunu MML Sports sagatavoto N4 kategorijas Mitsubishi Lancer Evolution X Talsos startēs pēdējo divu gadu Lielbritānijas čempions autorallijā un 2005. gada pasaules vicečempions rallijā junioru vērtējumā Gajs Vilkss. Būs interesanti salīdzināt viņa spēkus ar Latvijas čempionu Aivi Egli un Lietuvas čempionu Vītautu Švedu. Patlaban notiek darbs pie vēl pāris čempionu piesaistes no autorallija lielvalstīm. Ja tas izdosies, varēsim Talsu ralliju saukt par īstu čempionu sacīksti!,” saka Raimonds Strokšs. BTA Rally Talsi, kas būs Latvijas rallija čempionāta ceturtais posms, risināsies 16. un 17. maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada Latvijas autorallija čempionāta sestajā posmā, Rallijā Kurzeme 2010, uz starta stāsies ne vien pašmāju un tuvāko kaimiņvalstu spēcīgākie braucēji, bet arī cilvēks, kuram savulaik sanācis dzīties pakaļ britu slepenajam aģentam Džeimsam Bondam.

Savu piedalīšanos Rallijā Kurzeme 2010 ir apstiprinājis Lielbritānijas autorallija braucējs Marks Higinss. 1971. gadā dzimušais autosportists, kurš savas gaitas motoru sportā agrā jaunībā sāka pie kartinga stūres, nu jau 22 gadus ir profesionāls autosportists un šobrīd ir godājams kā trīskārtējs Lielbritānijas autorallija čempions, pie tam pirmo titulu Higinss izcīnījis jau 25 gadu vecumā.

Rallijā Kurzeme 2010 Higinss uz starta stāsies ar MML sagatavotu Mitsubishi Lancer EVO X N4 klases mašīnu un brauks Latvijas čempionāta ieskaitē. Tas var radīt pamatīgas izmaiņas rezultātu tabulā, kur patlaban vadošos četrus braucējus šķir tikai desmit punkti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kurzemē bizness atgūstas

Žanete Hāka, 09.10.2014

1. Tolmets

Nozare: Vairumtirdzniecība, izņemot automobiļus un motociklus
Apgrozījums 2013.gadā, miljonos eiro: 148,54
Izmaiņas pret 2012.gadu, %: -11,44

Foto: liepajniekiem.lv

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc piedzīvotās krīzes pēdējos gados jaunreģistrēto uzņēmumu skaits Kurzemē atkal ir pieaudzis un, lai arī kopš 2011.gada tas uzrādījis nelielas svārstības, kopējā tendence liecina, ka ik gadu Kurzemes reģionā tiek reģistrēti aptuveni 1100 jauni uzņēmumi, un 58,84% no visiem uzņēmumiem, kas reģistrēti kopš 2010.gada, ir mazkapitāla SIA, liecina Lursoft dati.

Ik gadu Kurzemē tiek likvidēti vairāki simti uzņēmumu, līdz ar to kopējais uzņēmumu skaita pieaugums nav mērāms ar četrciparu skaitli. Ņemot vērā likvidēto uzņēmumu skaitu, kam pēdējos gados ir bijusi tendence samazināties, redzams, ka ik gadu reģiona uzņēmēju pulks kļūst kuplāks par aptuveni 600 jauniem komersantiem. 2014.gadā, visticamāk, līdzšinējā dinamikā būs vērojamas izmaiņas, jo gada pirmajos astoņos mēnešos likvidēts jau 421 uzņēmums un to skaits atlikušajos mēnešos vēl turpinās pieaugt, noteikti pārsniedzot 2013.gada rādītāju.

nteresi par uzņēmējdarbības attīstīšanu Kurzemē izrādījuši arī ārvalstnieki. No Kipras šogad Kurzemes uzņēmumu pamatkapitālā ieguldīti jau 1,33 miljoni eiro, savukārt pērn no attiecīgās valsts Kurzemes uzņēmumu kapitālā investēti nepilni 7 miljoni eiro. Llielākās tiešās investīcijas no Kipras šogad ieguldītas Liepājas speciālās ekonomiskās zonas SIA GI Termināls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes Tūrisma asociācija šogad Lielā Jēkaba balvu tūrisma nozarē piešķirs vairākās nominācijās: Ražots Kurzemē, Tūrisma dižā mājas lapa Kurzemē, Dižā Kurzemes dabas taka, Dižā Kurzemes ekspozīcija, Dižais Kurzemes kempings, Dižais Kurzemes krodziņš, Dižais Kurzemes pasākums.

Savus nominantus ikgadējai Kurzemes tūrisma balvai jau nosaucis Liepājas reģiona tūrisma informācijas birojs. Nominācijā Ražots Kurzemē izvirzīts Liepājas Amatnieku nams, kur top tradicionālās mākslas darbi, un zemnieku saimniecība Baroni, kur viesi var apskatīt kazu ganāmpulku un nogaršot no kazas piena gatavotus dažādu veidu sierus.

Par labāko un atraktīvāko mājas lapu cīnīsies Karostas informatīvā mājaslapa, kas sniedz informāciju par visu bijušo militāro teritoriju un tās vērtīgākajām apskates vietām, un Sofijas laivas, kas piedāvā informāciju par laivošanu un ar to saistītajām aktivitātēm ne tikai latviešu, bet arī ārvalstu mērķauditorijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Veidos jaunu zīmolu Ražots Kurzemē

Vēsma Lēvalde, 17.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes Tūrisma asociācija (KTA) jau tuvākajā laikā cer izveidot jaunu zīmolu «Kurzemes produkts» jeb «Ražots Kurzemē».

Galvenais minētā projekta mērķis ir pievērst uzmanību Kurzemei kā tūrisma galamērķim un izcelt Kurzemes savdabību, tradicionālo kultūru, amatniecību un gastronomisko mantojumu. KTA plāno apzināt Kurzemes ražotājus, kas ražo vēsturiskā novada tradicionālos produktus un izstrādājumus.

Amatniekus, suvenīru un pārtikas produktu ražotājus KTA aicinās iesaistīties jaunā zīmola veidošanā un popularizēšanā. Kurzemes Tūrisma asociācija sadarbībā ar Latvijas Tūrisma attīstības aģentūru izstrādās īpašu preču zīmi, ar ko marķēs Kurzemes ražojumus, uzsverot, ka produktu no vietējiem materiāliem darinājis vietējais ražotājs. Tūrisma un mārketinga speciālisti palīdzēs radīt produktam pievienoto vērtību, izstrādājot katram ražojumam īpašu pievilcīgu iesaiņojumu, aprakstu vai noformējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušās Radiotehnikas teritorijas kopīpašnieki iecerējuši attīstīt vai nojaukt viņiem piederošās būves, tikmēr Rīgas dome sola stingri kontrolēt šos procesus.

Ar teritorijas kopīpašniekiem šodien tikās Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks (GKR), domes Īpašuma departamenta direktors Oļegs Burovs (GKR) un citu attiecīgu pašvaldības struktūru pārstāvji, kā arī valsts institūciju pārstāvji.

Īpašnieki klātesošos informēja par viņiem piederošās teritorijas attīstīšanas un sakārtošanas plāniem. Teritorijā esošās būves daļas, kur savulaik atradās veikals Prisma, īpašnieku pārstāvis Igors Kukainis skaidroja, ka ēku plānots attīstīt kā tirdzniecības centru, kā arī ierīkot daudzstāvu autostāvvietu. Tehniskās dokumentācijas sakārtošana pašlaik esot procesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Gajs Vilks alkstot revanšēties rallijā Kurzeme

, 21.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divkārtējais Lielbritānijas čempions autorallijā Gajs Vilks iekļāvis ralliju Kurzeme 2009 savā sacensību kalendārā. Rallijs Kurzeme 2009 notiks 29.-30. augustā.

Sacensību organizatori jau šobrīd prognozē ievērojamu dalībnieku ekipāžu skaitu, jo Liepājā vienlaikus notiks trīs čempionātu posmi – rallija, rallijsprinta un rallija-reida. Turklāt rallija Kurzeme dalībnieku pulku plāno kuplināt spēcīgākās Igaunijas un Lietuvas ekipāžas.

Patlaban savu dalību sacensībās apstiprinājuši gandrīz visi aktuālās LRČ sezonas spēcīgākie braucēji gan prestižajā N4 pilnpiedziņas automobiļu ieskaites grupā, gan N3 klasē. Papildu intrigu vieš tas, ka Kurzemes ralliju savā sacensību kalendārā iekļāvis Latvijā jau agrāk startējušais Lielbritānijas rallija čempionāta uzvarētājs Gajs Vilks. Tāpat kā rallijā Talsi, arī Liepājā uz starta viņš varētu stāties ar kompānijas MML Sports sagatavoto Mitsubishi Evo X.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rallijā „Kurzeme-Žemaitija” apstiprinātas 112 ekipāžas

Vēsma Lēvalde [email protected], 06.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstiprinātajā rallija dalībnieku sarakstā šobrīd atrodami 112 ekipāžu vārdi. Visvairāk ekipāžas dalībai rallijā “Kurzeme – Žemaitija” pieteikušās no Lietuvas – 56. Latvijas sportisti pieteikuši 48 ekipāžas, bet igauņi – 5. Krievijas sportisti pieteikuši divas ekipāžas. Savukārt Ukrainu pārstāvēs viena ekipāža. Favorīti cīņā par uzvaru ir iepriekšējā čempionāta posma uzvarētājs Matīss Mežaks/ Arnis Ronis (R-evolution Racing), kuri dalībai rallijā pieteicās kā paši pēdējie. Savukārt igauņu vadošo ekipāžu Margusu Muraku/ Aare Ojamae uz priekšu dzīs spīts šajā rallijā aizbraukt priekšā Matīsam. Abas ekipāžas startēs ar WRC klases automobiļiem. Cīņā par uzvaru noteikti iesaistīsies pērnā gada rallija „Kurzeme” uzvarētāji Ivars Vasaraudzis/ Valdis Spredzis (Skandi Auto Rally Team). Tieši šīs trīs ekipāžas savā starpā sadalīja pirmās trīs vietas iepriekšējā Latvijas čempionāta posmā rallijā „Cēsis”. Rallijs „Kurzeme-Žemaitija” notiks 8. – 9. jūlijā. Rallijs startēs piektdien Lietuvas kūrortpilsētā Palangā un turpināsies ar ātrumposmiem Žemaitijā. Otrā sacensību diena (sestdiena, 9. jūlijs) noritēs Kurzemē ar startu un noslēgumu Liepājā. Rallijs tiks aizvadīts gan kā Latvijas čempionāta un Lietuvas čempionāta posms, gan arī kā Baltijas kausa autorallijā posms. Rallija „Kurzeme-Žemaitija” kopgarums būs 461,4 km, no kuriem 121,87 km tiks aizvadīti 12 ātrumposmos pa Latvijas un Lietuvas ceļiem. Tomēr bez uzmanības nevajadzētu atstāt norises N4 grupā. Gan pērngad Kurzemes rallijā liepājnieks Viktors Lebedevs (International Greetings Liepāja) pierādīja, ka spējīgs būt krietni ātrāks par daudz jaudīgākām A8 grupas mašīnām. Tāpat rallijā „Cēsis” Jānis Vorobjovs (Falck Rally Team) atsevišķos ātrumposmos pat spēja apsteigt WRC mašīnas. Savas ambīcijas nodemonstrēs Talsu rallija uzvarētājs Aivis Egle/ Normunds Aizkalns (R-Evolution Racing). No viesiem spilgtākās personības noteikti ir igauņu jaunais talants Jans Molders, kurš nesen startēja Pasaules čempionāta posmā Grieķijā, vienā no ātrumposmiem pat uzrādot labāko N grupas laiku. Spriedzi rallija rezultātu tabulās uzturēs arī Māris Neikšāns (LMT), Vytautas Švedas un lietuviešu leģenda Benediktas Vanagas. Latvijas vientilta piedziņas braucējiem rallijā „Kurzeme-Žemaitija” stāv priekšā spraiga cīņa. Divi lietuviešu braucēji – Ēvaldas Čirbas un Darius Vilimas (abi startē ar Renault Clio Sport) daudzkārt pierādījuši sevi kā augstākā kalibra sportistus. Viennozīmīgi Andis Neikšāns (LMT) ir starp tiem, kas varētu parādīt lietuviešiem pretsparu, tāpat kā liepājnieks Dans Leščs, brāļi Šimkusi, Krišjānis Caune (visi startē ar Honda Civic Type-R) un Arvis Vecvagars ar Opel Astra. Rallijs „Kurzeme-Žemaitija” notiks 8. – 9. jūlijā. Rallijs startēs piektdien Lietuvas kūrortpilsētā Palangā un turpināsies ar ātrumposmiem Žemaitijā. Otrā sacensību diena (sestdiena, 9. jūlijs) noritēs Kurzemē ar startu un noslēgumu Liepājā. Rallijs tiks aizvadīts gan kā Latvijas čempionāta un Lietuvas čempionāta posms, gan arī kā Baltijas kausa autorallijā posms. Rallija „Kurzeme-Žemaitija” kopgarums būs 461,4 km, no kuriem 121,87 km tiks aizvadīti 12 ātrumposmos pa Latvijas un Lietuvas ceļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallija sezona noslēgsies Kuldīgā

, 26.09.2009

Rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 būs iespēja redzēt divus Mitsubishi Lancer WRC automobiļus no kuriem vienu stūrēs Ivars Vasaraudzis ar stūrmani Pēteri Spredzi, bet otru – ekipāža Raimonds Kisiels/Gatis Panavs. (Foto: Z. Zālmanis, Nikon)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī N4 klasē Latvijas 2009.gada čempions ir zināms un tas ir Aivis Egle, cīņas gaidāmajā rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nebūs mazāk spraigas kā iepriekšējos piecos čempionāta posmos. Tieši otrādi – sezonas pēdējais posms noteiks iznākumu visās pārējās klasēs, kā arī komandu kopvērtējumā.

Par Latvijas autorallija čempionu pēc rallija Kurzeme 2009 jau piekto reizi tika kronēts Aivis Egle, jo viņa pārsvars pār tuvāko sekotāju čempionāta kopvērtējumā – Jāni Vorobjovu – pirms pēdējā posma ir 14 punkti un tos dzēst nav iespējams pat ar uzvaru. Teorētiski Aivis Egle pat varētu atpūsties un rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nestartēt, jo kārotais tituls jau ir izcīnīts, tomēr aizraušanās ar šo sportu darījusi savu un Aivis Egle ir pieteicies startam arī Kuldīgas apkaimē, tiesa gan, nu jau pie A+ klases sacīkšu automobiļa stūres.

Lai arī Jānim Vorobjovam kārtējo reizi autorallija čempiona tiltuls šogad ir gājis secen, Kuldīgā atslābt nedrīkstēs un nāksies vien braukt ar pilnu atdevi, lai nepazaudētu vicečempiona titulu. Šobrīd kopvērtējumā Jānis tikai par 5 punktiem apsteidz tuvāko sekotāju Māri Neikšānu. Vēl svaigā atmiņā ir abu sportistu sacensība rallijā Kurzeme 2009, kur tikai pēdējā ātrumposmā tika noteikts uzvarētājs – finišā pēc 100 nobrauktiem kilometriem Vorobjovs Neikšānu apsteidza vien par nepilnām 5 sekundēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rallijam „Kurzeme-Žemaitija” pieteikušās 115 ekipāžas

Vēsma Lēvalde [email protected], 04.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 8.jūlijā, Lietuvas kūrortpilsētā Palangā tiks dots starts Latvijas Rallija čempionāta, Lietuvas čempionāta un Baltijas kausa autorallijā posmam jeb rallijam “Kurzeme – Žemaitija”. Sacensībām pieteikušās 115 ekipāžas, kas ir lielākais pieteikumu skaits neatkarīgās Latvijas autorallija vēsturē. Dalībnieki pieteikušies no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Krievijas un Ukrainas. Rallija pirmajā dienā (piektdiena, 8.jūlijs) jau plkst.11 Palangā, Vitoldu ielā notiks rallija atklāšanas pasākums. Sportistus un skatītājus uzmundrinās stundu garš muzikāls šovs, kura piedalīsies Sweet dance, Klaipēdas parodiju teātris, 16HZ, YVA, Birute Dambrauskiene un Mango. Plkst.12.13 Palangā sākās rallija pirmais jeb Palangas ātrumposms. Pēc tā sportisti dosies uz Žemaitijas grants ceļiem, kur plkst.14.06 tiks dots pirmās mašīnas starts 2RA ātrumposmā, kam sekos ARX Baltica (9 km), Alanga ( plkst. 16:03, 7,8 km), Vakaru Salūnas (plkst. 16:31, 13,4 km). Īsi pirms pieciem startēs pirmā mašīna šīs dienas pēdējā ātrumposmā Jupoja (15,2 km), kas būs arī garākais pirmajā rallija dienā. Otrā rallija diena (sestdiena, 9.jūlijs) sāksies Liepājā, Rožu laukumā jau plkst.9.30 ar svinīgu rallija otrā apļa atklāšanas pasākumu. Bracieni sāksies ar leģendāro Vecpils ātrumposmu (plkst. 11:05, 14,68 km). Uzreiz pēc Vecpils sekos Kalvene (plkst. 11:50, 14,08 km), tradicionālie, bet viltīgie Podnieki (plkst. 12:18, 7,7 km), ātriem pagriezieniem bagātie Krogzemji (plkst. 14:00, 14,98 km), pavisam jauns ātrumposms rallija trasē Kalēti (plkst. 14:27, 9,39 km). Vēlā pēcpusdienā Liepājā ieradīsies sporta automašīnas, lai netālu no Karostas tilta sacenstos 3,45 km garajā Siemens ātrumposmā (plkst. 16:30), kas arī būs noslēdzošais pārrobežu rallija „Kurzeme-Žemaitija” ātrumposms. Pirmās ekipāžas ar šampanieti uz finiša estakādes laistīsies jau īsi pēc pieciem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

FKTK piemēro 1500 eiro soda naudu SIA Latvijas šķirnes dzīvnieku audzētāju savienība

Žanete Hāka, 07.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padome ir pieņēmusi lēmumu uzlikt soda naudu 1500 eiro apmērā SIA Latvijas šķirnes dzīvnieku audzētāju savienība, informē FKTK.

Sods piemērots, jo uzņēmums laicīgi neiesniedza FKTK obligātā AS Kurzemes ciltslietu un mākslīgās apsēklošanas stacija (Kurzemes CMAS) akciju atpirkšanas piedāvājuma iesniegumu un paziņojumu par veiktajiem darījumiem ar Kurzemes CMAS akcijām, tādā veidā pārkāpjot Finanšu instrumentu tirgus likumu un Eiropas Parlamenta un Padomes Regula Nr. 596/2014.

Finanšu instrumentu tirgus likums nosaka, ka obligātās akciju atpirkšanas piedāvājums jāiesniedz 10 darba dienu laikā, ja akcionāra balsstiesības sasniedz vai pārsniedz 30% no akciju sabiedrības balsstiesīgo akciju skaita. Papildus FITL pārejas noteikumi paredz, ja personai līdz 2016.gada 29.jūnijam jau bija iegūta līdzdalība 30% apmērā (nepārsniedzot 50 %) obligātā akciju atpirkšanas piedāvājuma izteikšanas pienākums iestājas ar dienu, kad attiecīgā persona palielina savu līdzdalības apjomu virs tā līdzdalības apjoma, kāds bija iegūts līdz šim datumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Augstsprieguma tīkls atteicies no elektrolīnijas uz Ķemeru apakšstaciju pārbūves

Dienas Bizness, 12.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izslēgtu jebkādas spekulācijas, ka elektropārvades līnijas Kurzemes loks 3. posma būvniecības process varētu ietekmēt sulfīdus saturošo pazemes ūdeņu atradni Jūrmalā, AS Augstsprieguma tīkls ir atsacījies no esošā Ķemeru atzara pārbūves, informē AS Augstsprieguma tīkls Sabiedrisko attiecību speciālists Andris Sproģis.

«Jau iepriekš AS Augstsprieguma tīkls bija ziņojis, ka Kurzemes loks projektēšanas un būvniecības darbi notiks tikai pēc rūpīgas inženiertehniskās izpētes, lai darbus veiktu dabai draudzīgā veidā. Pazemes ūdeņu monitoringa procesa rezultātā secināts, ka elektropārvades līnijas atzarojumā uz Ķemeriem balstu pamatu izbūve bez iekļaušanās aizsargājamajā sulfīdus saturošo ūdeņu atradnē nav iespējama. Ievērojot Jūrmalas pilsētas pašvaldības vairākkārt pausto kritiku par jebkura apjoma būvdarbiem sulfīdus saturošo pazemes ūdeņu teritorijā, AS Augstsprieguma tīkls ir atteikusies no ieguldījumu veikšanas Ķemeru atzarojuma pārbūvē,» teikts kompānijas paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Darbnīca A projekti paspārnē izveidotā dizaina projekta Kokmaizītes mākslinieces izveidojušas Kurzemes kultūrvēsturei veltītu galda spēli Kurzemes vēja rati.

Spēlē par «trumpi» kalpo Krišjānis Barons, Zigfrīds Anna Meierovics, Kurzemes hercogiene Doroteja, Kurzemes hercogs Jēkabs, Svētā Katrīna, vimba (zivs), Kurzemes briedis, kuršu puisis, līvu meitene vai suitu sieva. Spēles pamats ir 1400 gadus pirms mūsu ēras radusies galda spēle Dzirnavas. Spēlē pievienots objektu apraksts, kas ir ne tikai informatīvs materiāls, bet arī papildu spēles forma, kurā spēles dalībniekiem jāatrod objektu skaidrojumiem atbilstošais objekts, tā atrašanās vietas nosaukums un vietas senais nosaukums. Spēles laikā var iepazīties ar 73 nozīmīgākajiem objektiem, notikumiem un personām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz jebkurš Latvijas iedzīvotājs ir saņēmis nevēlamu reklāmas piedāvājumu e-pastā, bukleta veidā vai pa telefonu. Ko uzņēmējs darīt drīkst, bet no kā labāk atturēties, stāsta Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) vadītāja Baiba Vītoliņa un Datu Valsts inspekcijas (DVI) direktore Signe Plūmiņa.

B.V. Tas ir aktuāli, bet nevaru teikt, ka PTAC ir saņēmis ļoti daudz šādu patērētāju sūdzību.

S.P. Tas tā notiek, bet nav tā, ka tieši 2009. un 2010. gads saistībā ar ekonomisko situāciju būtu īpašs. Tas bija aktuāli arī piecus gadus atpakaļ.

Par ko visbiežāk klienti sūdzas? Par zvaniem, īsziņām, e-pastiem vai bukletiem?

S.P. Vismaz puse sūdzību DVI ir par e-pastiem, tam seko īsziņas, bet par zvaniem sūdzas retāk. Šajā aspektā vairāk skatāmies nevis no komercprakses viedokļa, bet vairāk – no kurienes uzzināts telefona numurs. Tāpat arī nevēlama komerciāla paziņojuma (spama) saņemšanas gadījumā pētām, kā sūtītājs ir ieguvis kontaktinformāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez plašas rezonanses sabiedrībā tiek virzīta iecere palielināt naudas sodus par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, taču ierosinājumu pavada aizdomu ēna, ka sodi tiek palielināti kompānijas Vitronic interesēs, kas uz Latvijas ceļiem plāno uzstādīt 160 fotoradarus, svētdien vēsta Latvijas Televīzijas raidījums De facto.

Raidījums norāda, ka vērienīgo fotoradaru projektu aizdomu ēna pavada jau kopš tā uzsākšanas brīža. Aiz reklāmas stendiem, sniega kaudzēm vai tiltu balstiem aizslēptas ierīces un soda kvītis, kurās fiksēts pārkāpums jau no pirmā pārsniegtā kilometra – tas viss iedzīvotājos radīja aizdomas, ka 160 fotoradaru uzstādīšana uz Latvijas ceļiem būs līdzeklis ne tik daudz satiksmes drošībai, cik privātā fotoradaru ieviesēja kabatas pildīšanai. Lai šīs aizdomas mazinātu, Saeimā nonāca likuma labojumi, kas paredz - turpmāk ātrumu pārsniedzot līdz 10 kilometriem stundā, naudas sodu vairs nepiemēros, tā vietā iztiekot vien ar brīdinājumu. Tas nozīmē, ka fotoradari pārkāpumus fiksēs tikai tad, ja ātrums pārsniegts par vismaz 11 kilometriem stundā.

Komentāri

Pievienot komentāru