Transports un loģistika

"Labākais biznesa auto" pēc www.db.lv lasītāju domām

Ainars Sedlenieks [email protected], 07.12.2004

Jaunākais izdevums

Vienlaikus ar ikgadējās Dienas biznesa rokasgrāmatas Auto 2005 iznākšanu ir noslēdzies interneta balsojums: "Labākais biznesa auto", kurā par uzvarētāju kļuvis Mercedes C klases modelis. Par veiksmīgāko balsotāju kuru no 900 interneta balsojuma dalībniekiem noteica dators kļuva firmas "In mind" projektu vadītājs Artūrs Pērkons, kas tika prēmēts ar ar Samsung mobilo telefonu Labākais biznesa auto 1. Meecedes Benz C klase — 99 balsis 2. Audi A4 — 95 balsis 3. Volvo S40 — 86 balsis 4. Mazda A6 — 83 balsis 5. Peugeot 407 — 78 balsis

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009. gada pavasarī vidēji 95% aptaujāto respondentu (15 līdz 74 gadu vecumā) ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem 6 numuriem, liecina TNS Latvia preses auditorijas pētījums.

Salīdzinot ar 2009. gada ziemas periodu, kopējais lasītāju skaits ir palicis nemainīgs.

Preses izdevumu patēriņš pa grupām (% Latvijas iedzīvotāju, kas lasījuši vai caurskatījuši vidēji vienu preses izdevumu)

2009.gada pavasara pētījuma periodā rezultāti tika apkopoti par 276 drukātajiem preses izdevumiem. Pētījumā iekļauto izdevumu skaits, salīdzinot ar 2009. gada ziemas periodu, ir samazinājies par 21 izdevumu, ieskaitot pielikumus. Vairāki drukātie preses izdevumi vairs neiznāk, bet vairāki pielikumi ir integrēti laikrakstos kā rubrikas.

Aplūkojot drukāto preses izdevumu patēriņu pa grupām, redzams, ka patērētākās preses izdevumu grupas 2009.gada pavasara periodā ir saglabājušās līdzšinējās. Kopumā vislielākais lasītāju īpatsvars joprojām ir reģionālajiem preses izdevumiem (46 %), nedēļas laikrakstiem (43 %) un nedēļas žurnāliem (40 %).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ziemā vairāk lasa žurnālus

, 20.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia apkopotie ceturkšņa preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Ziema 2007 rezultāti liecina, ka periodā Ziema 2007 vismaz vienu no 284 pētījumā iekļautiem preses izdevumu pēdējiem sešiem numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši 96 % no aptaujātajiem respondentiem.

Salīdzinot ar diviem iepriekšējiem pētījuma periodiem Rudens 2006 un Vasara 2006, kopējais lasītāju skaits ir saglabājies nemainīgs.

Analizējot preses izdevumu lasīšanu pa izdevumu kategorijām, 2007. gada ziemas periodā ir vērojams žurnālu lasītāju skaita neliels pieaugums. Jaunākie dati liecina, ka kaut vienu nedēļas žurnālu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši 45 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā (Rudens 2006 periodā - 43 %). Tikpat – 45 % Latvijas iedzīvotāju ir lasījuši vai caurskatījuši kaut vienu mēneša žurnālu mēnesī (Rudens 2006 periodā – 43 %). 28 % Latvijas iedzīvotāju ir lasījuši vai caurskatījuši kaut vienu ceturkšņa žurnālu ceturksnī (Rudens 2006 periodā – 22 %). TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka ceturkšņa žurnālu lasītāju skaita palielinājums izskaidrojams ar izdevuma Pasta avīze lasītāju skaita pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biznesa cilvēku pieredze, kā Līgo svētkos izvairīties no domām par darbu!

Lelde Petrāne, [email protected], Valdis Vikmanis, [email protected], Db.lv žurnālisti, 22.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā Latvijas biznesa vidē strādājošo aptauju par to, kurā vietā šie cilvēki svinēs Līgo svētkus un kāda ir viņu metode, kā svētkos nedomāt par darbu.

Arco Real Estate Valdes priekšsēdētājs Aigars Šmits:

Kā un kurā vietā šogad svinēsiet Līgo svētkus un Jāņus?

Jāņi lielākai daļai latviešu saistās ar lielu izēšanos un alus dzeršanu. Tie galvenokārt tiek gaidīti kā reize, lai kārtīgi pieēstos, dzertu alu un satiktu draugus. Tomēr visas šīs lietas var darīt arī jebkurā citā dienā, tāpēc, lai arī tas skanēs nedaudz nežēlīgi - Jāņi man vairs nav tik liels notikums, kā agrāk. Šajos Jāņos domāju doties uz Aizkraukles rajonu un pavadīt brīvās dienas ar jaukiem cilvēkiem.

Kāda ir Jūsu metode, kā svinību laikā izvairīties no domām par darbu?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Igauņu uzņēmējs tiesājas ar Delfi

, 18.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas uzņēmējs Vjačeslavs Leedo iesūdzējis tiesā valsts lielāko portālu Delfi.ee, jo uzskata, ka tam ir jāatbild par lasītāju komentāriem, kas pievienoti portālā publicētajām ziņām. Viņš uzskata, ka interneta medijiem ir jāpalabo komentāri pirms tie kļūst redzami citiem lasītājiem, ziņo Aripaev.ee.

V. Leedo, kurš Igaunijā nodarbojas ar kuģniecību un nekustamajiem īpašumiem, iesūdzējis portālu Delfi par ziņu, kas publicēta 2006. gada janvārī. Ziņa bija par to, ka V. Leedo kuģniecības kompānija SLK tīši ir sabojājusi ledus ceļu, kas savieno Igauniju un Sāremā salu.

Uzņēmējs apgalvo, ka viņu ne tik daudz traumējusi ziņa, bet gan lasītāju komentāri pie tās. Divu dienu laikā pie raksta bija pievienoti 185 lasītāju komentāri, no kuriem lielākā daļa bija anonīmi.

V. Leedo uzskata, ka Delfi par vienu viņu traumējošo lasītāju komentāru jāmaksā 25 000 EEK, tādējādi uzņēmējs kopā pieprasa 500 000 EEK jeb kompensāciju par 20 komentāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Uzzini, kuri ir 2014.gada labākie auto What Car? skatījumā

Lelde Petrāne, 09.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonā notikušajā 37.gadskārtējā What Car? balvu pasniegšanas ceremonijā par 2014.gada labāko auto atzīts jaunākās paaudzes Nissan Qashqai. Pērn šis tituls tika Audi A3 Sportback, bet vēl gadu iepriekš - Volkswagen Up.

Šī ir pirmā reize, kad par uzvarētāju tiek atzīts Nissan zīmola pārstāvis. Lielbritānijā ražotais, jaunākās paaudzes Qashqai ieguva arī labākā mazā apvidus auto titulu.

Žurnāla What Car? galvenais redaktors Čass Halets atzinis, ka «jaunais Qashqai ienes izcilību un eleganci segmentā, kurā netrūkst kārdinošu piedāvājumu. Qashqai piedāvā zemas lietošanas izmaksas apvienojumā ar augstas klases komfortu, trokšņu izolāciju, ietilpību un drošību».

BMW ieguva divas godalgas – 435i tika iecelts labākās kupejas godā, bet jaunais BMW i3 tika atzīts par labāko videi draudzīgo auto. Arī Audi svinēja dubultuzvaru – A3 sedans ieguva balvu kā labākais biznesa auto, bet A3 kabriolets – kā gada labākais kabriolets.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katru Dienas biznesa numuru izlasa 50 tūkst. lasītāju, tādējādi padarot Db par piekto lasītāko latviešu valodā iznākošo ikdienas laikrakstu.

To liecina Latvijas faktu veiktais pētījums, kura ietvaros tika aptaujāti 2403 Latvijas pastāvīgie iedzīvotāji vecumā virs 12 gadiem.

Saskaņā ar šo pētījumu, populārākais latviešu valodā iznākošais ikdienas laikraksts Latvijā ir Diena - to pēdējo 12 mēnešu laikā lasījuši 770 tūkst. lasītāju. Otrais populārākais laikraksts Latvijā ir 5 min, bet trešais - Latvijas Avīze.

Dienas biznesu pēdējā gada laikā vismaz vienu reizi ir lasījuši 244 tūkst. Latvijas iedzīvotāju, savukārt krievu valodā iznākošo lietišķo laikrakstu Biznes & Baltija pēdējo divpadsmit mēnešu laikā vismaz reizi ir lasījuši 118 tūkst. Latvijas iedzīvotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FOTO: Mazajiem uzņēmējiem piedāvā karšu lasītāju, ko pievieno viedtālrunim

Žanete Hāka, 01.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairums Latvijas iedzīvotāju kaut reizi atteikušies no pirkuma, ja nav bijis iespējas norēķināties ar karti, liecina jaunākais AS Swedbank pētījums.

Līdz ar to, pieaugot sabiedrības pieprasījumam pēc iespējas veikt norēķinus elektroniski, Swedbank izveidojusi mazajiem uzņēmējiem piemērotu inovatīvu produktu – karšu lasītāju viedtālruņiem, kas dos iespēju veikt elektroniskos norēķinus jebkurā vietā un laikā, kas īpaši svarīgi amatniekiem, sezonālo produktu tirgotājiem, izbraukuma tirdzniecības uzņēmumiem.

Iedzīvotāju aptaujā konstatēts, ka 66% Latvijas iedzīvotāju saskārušies ar gadījumiem, kad elektronisko norēķinu trūkums viņiem ir licis atteikties no kādu pakalpojumu izmantošanas vai pirkuma veikšanas.

«Līdz ar tehnoloģiju attīstību mainās arī sabiedrības paradumi un uzvedības modeļi. To apliecina gan bankas veiktā sabiedriskās domas izpēte, gan arī skaitļi. Piemēram, šobrīd jaunākajam maksājumu kartes īpašniekam ir seši, bet vecākajam – 105 gadi. Vienlaikus 72% iedzīvotāju atzīst, ka visbiežāk norēķinās ar karti, kā galveno priekšrocību atzīstot ērtumu un drošību. Tas tikai vēlreiz apstiprina, ka elektroniskie norēķini pārliecinoši kļūst par dominējošo maksājumu formu faktiski visās sabiedrības grupās,» uzsver Renārs Rūsis, Swedbank valdes loceklis un Privātpersonu pārvaldes vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv ir apkopojis visus lasītāju sasūtītos pantiņus. Bet neuztraucies, saraksts joprojām var tikt papildināts arī ar Tavu pantiņu.

Mīļo Slakter-vecīti,

Iededz, lūdzu, svecīti.

Lai es redzu gaismiņā,

Kas ir tavā vārdnīcā.

(- Nothing special...)

/Poruks/ 23.12.08 11:54

Dzied circenītis aizkrāsnē,

Nāc puisīt mātei azotē;

Ak, neprasi, nav maizītes,

Skat, skat, kur laukā zvaigznītes!

Lai citiem riekstiņš, pīrādziņš,

Mums, lūk, tur logā mēnestiņš....

/Latviešu skarbais/ 23.12.08 12:00

Velk ragaviņas Godmanis

Sēž iekšā Slakteris! :D :D :D

Precīzi!

/x/ 23.12.08 12:14

Ai, treknie Kalvīšgadi,

Lejiņā nogājuši!

Tekam, veci, tekam, jauni,

Velkam ciešāk jostiņas!

/kakiic/ 23.12.08 12:15

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Noskaidroti Dienas Biznesa lasītāju iecienītākie auto zīmoli

Uldis Andersons, 22.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā turpinās BMW uzvaras gājiens. Zīmols pirmo vietu ieguvis trešo gadu pēc kārtas, teikts Dienas Biznesa izdotajā Auto žurnālā, kas ceturtdien, 21.aprīlī, tika prezentēts Auto nozares forumā.

Gluži tāpat kā pirms gada Dienas Biznesa lasītāju mīlētāko auto zīmolu pirmais piecinieks ir palicis akurāt tāds pats, ja vien neskaita Mercedes Benz rokādi – lēcienu no 5. uz 3. vietu, attiecīgi pastumjot par pozīciju zemāk pērnā gada balsojumā 3. un 4. vietu ieguvušos Volvo un Volkswagen.

Mazliet izbrīna Ford lejupslīde, jo Latvijas tirgū šis demokrātiskais zīmols gozējas vidusmēra autobraucēju popularitātes saulītē jau no tālā 90. gadu sākuma, kad Latvijas autobraucēju sirdis sāka iekarot pirmie tolaik vēl mazlietotie Granada, Fiesta, Sierra, Scorpio u.c. modeļi.

Nevar nepamanīt Land Rover, Jeep, Bentley un Porsche pamatīgo kāpienu pa popularitātes trepēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavasara periodā kaut vienu preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši 96% aptaujāto respondentu 15 līdz 74 gadu vecumā, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia veiktais preses auditorijas pētījums.

Aptaujas periodā no 2008. gada 4. februāra līdz 2008. gada 27. aprīlim vidēji viens Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījis vai caurskatījis vidēji 5,6 drukātos preses izdevumus.

TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka Pavasaris 2008 periodā, salīdzinot ar iepriekšējo pētījuma periodu Ziema 2008, ir palielinājies lasītāju skaits atsevišķās žurnālu kategorijās. Jaunākie dati liecina, ka vismaz vienu mēneša žurnālu mēnesī ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 42 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā (Ziema 2008 periodā - 39 %). Par 3 procentpunktiem ir palielinājies arī divnedēļu žurnālu lasītāju īpatsvars – no 17 % ziemas periodā līdz 20 % pavasara periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavasarī laikraksta Dienas Bizness maksimālā auditorija sasniegusi 64 tūkstošus lasītāju.

Šie dati aprēķināti laikrakstam bez pielikumiem. Pieskaitot Db nedēļas nogales izdevuma Numurs un pielikuma Saldo lasītāju skaitu, auditorija sasniedz pat 74 tūkst. lasītāju.

Db vidējā auditorija pavasarī ir 42 tūkst. lasītāju, kas ir par 8 tūkst. vairāk nekā ziemas periodā, bet maksimālā auditorija sasniegusi 64 tūkst., kas ir par 9 tūkst. vairāk nekā ziemā, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia preses auditorijas pētījums «Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Pavasaris 2009».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šī gada ziemā preses lasītāju skaits nemainīgs

Raivis Spalvēns, Dienas bizness, 18.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidēji 95 % aptaujāto Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz viena TNS Latvia pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem 6 numuriem, vēsta mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia jaunākais pētījums par preses auditoriju 2009. gada ziemas periodā.

Salīdzinot kopējo lasītāju īpatsvaru ar iepriekšējiem pētījuma periodiem, jāatzīmē, ka kopējais lasītāju īpatsvars ziemā ir saglabājies tāds pats, kā 2008. gada rudenī. Šī gada ziemas periodā aptaujas anketā bija iekļauti 297 drukātie preses izdevumi (ieskaitot pielikumus), kas ir par 8 izdevumiem mazāk nekā 2008.gada rudens periodā.

TNS Latvia mediju un patēriņa pētījumu projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka, analizējot drukāto preses izdevumu patēriņu pa grupām, redzams, ka patēriņš ziemas periodā kopumā ir saglabājies līdzīgs kā iepriekšējā pētījuma periodā - rudenī. Kopumā vislielākais lasītāju īpatsvars joprojām ir reģionālajiem preses izdevumiem (46 %), nedēļas laikrakstiem (45 %) un nedēļas žurnāliem (43 %).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Izmaksu pieaugums un lasītāju rocības sarukums izdevējus dzen stūrī

Māris Ķirsons, 13.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Preses izdevēji spiesti vienlaikus risināt vienādojumu ar vairākiem nezināmajiem, kur vienā pusē strauji pieaug izmaksas, kuras nav iespējams nekavējoties iekļaut cenā, bet no otras puses sarūk iedzīvotāju skaits, tātad potenciālo lasītāju skaits latviešu valodā.

Papildu efektu rada inflācija, kuras uzaudzētās energoresursu un pārtikas cenas mazina lasītāju iespējas iegādāties kvalitatīvus izdevumus.

Tādu ainu rāda preses izdevēji. Vēl vairāk - pašreizējos neskaidrības apstākļos neesot iespējamas nākotnes prognozes. Šādas atziņas tiek pamatotas ne tikai ar neprognozējamo cenu pieauguma līmeni nākamajā apkures sezonā, bet arī ar valsts politiku attiecībā uz masu medijiem, kur būtiska ir ne tikai valsts atbalsta instrumentu esamība, bet arī nodokļu piemērošana žurnālistu atlīdzībām. Vienlaikus dzirdamas atziņas, ka spēlītes masu mediju segmentā ir bīstamas, jo vietējo masu mediju vietā varot ienākt propagandas līdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizejošā gada laikā Db.lv lasītāji visvairāk interesējušies par Draugiem.lv un Skype birojiem, gada nozīmīgākajām būvēm, situāciju saistībā ar Swedbank, nepabeigtu un pamestu atrakciju parku Ķīnā, SPA kompleksa būvniecību Liepājā, autobūves kompānijas Honda Motor «noslīkušo» rūpnīcu un investīciju baņķiera Ģirta Rungaiņa piedāvājumu pārdot Latviju Krievijai.

Vislielāko lasītāju uzmanību izpelnījās ieskats Draugiem.lv jaunajā birojā, kuru sociālais portāls rudenī ierīkoja Mārupē. Draugiem.lv jaunais birojs izceļas ar neparastu iekārtojumu.

Lasītājus arī interesēja nozīmīgāko gada būvju apkopojums. Būvniecību joprojām stutē Eiropas Savienības (ES) finansēti projekti, bet privātu pasūtījumu ir maz, vēstīja DB. Pie naudīgākajiem Rīgā pabeigtajiem objektiem var nosaukt divus apjomīgus un nozīmīgus satiksmes infrastruktūras objektus - Dienvidu tilta otro kārtu un vienu no Austrumu maģistrāles posmiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noskaidrots Latvijas interneta blogu top desmitnieks, un pirmajā vietā ar 16,6 tūkstošiem lasītāju ierindojies iinuu.lv, liecina interneta izpētes uzņēmuma Gemius publicētā informācija. Otrajā vietā ierindojas tehnoloģiju blogs krizdabz.lv, bet trešajā - kakao.lv.

Blogu topa līderi - blogu iinuu.lv - novembrī apmeklējuši 1,32 % no visas Latvijas interneta auditorijas, un tas ir labākais rezultāts to blogu vidū, kas novembrī piedalījās blogu topa mērījumos, norāda Gemius.

Reālo apmeklētāju skaits audzis arī aprīlī veidotā Gemius blogu topa uzvarētāja Kristapa Skuteļa blogam krizdabz.lv - tam lietotāju skaits audzis par nepilniem trīs tūkstošiem, novembrī sasniedzot 12 tūkst. Par 2,5 tūkst. lietotāju augusi šī paša autora bloga androids.lv auditorija, novembrī sasniedzot 6,5 tūkst. Tehnoloģiju blogu popularitāti apstiprina ne tikai tas, ka pieaudzis to apmekletāju skaits, bet arī tas, ka teju pusē no populārākajiem blogiem pārstāvēta jaunāko tehnoloģiju tematika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Amazon grib izaicināt Apple iPad

Jānis Rancāns, 15.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada oktobrī ASV interneta kompānija Amazon nāks klajā ar jaunu Kindle e-grāmatu lasītāju un planšetdatoru, kurš, kā uzskata daudzi analītiķi, ir viens no retajiem, kas spēs nopietni izaicināt Apple iPad, vēsta The Telegraph.

Jaunais Amazon planšetdators, visticamāk, izmantos Google Android operētājsistēmu. Tam būšot deviņu collu plats pieskārienjūtīgs ekrāns, bet atšķirībā no lielā vairuma nebūs kameras, liecina Wall Street Journal rīcībā esošā informācija.

Planšetdatora dizainu izstrādājot kāda cita kompānija, tomēr Amazon plāno jau nākamgad laist klajā planšetdatorus ar personīgi izstrādātu dizainu.

Savukārt Kindle jaunākajai versijai būs pieskārienjūtīgs ekrāns. Amazon ir pārliecināta, ka tās planšetdators neaizstās populāro e-grāmatu lasītāju.

Iepriekš jau e-grāmatu lasītāju ar pieskārienjūtīgu ekrānu bija izstrādājuši Amazon konkurenti Barnes & Noble, kura ražotais Nook Simple Touch tika laists klajā jau šī gada 25. maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Preses līderi paliek mazāki, bet nemainās

Dace Preisa, 05.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušā gada jaunievedumi mediju tirgū — bezmaksas izdevumi dramatiski šī gada abonēšanas rezultātus nav ietekmējuši, lielāko mediju abonentu skaits samazinājies salīdzinoši nedaudz. Tikmēr krievvalodīgo laikrakstu lasītāju skaits pārsvarā audzis, gan salīdzinot ar pagājušā gada janvāra datiem, gan salīdzinājumā ar decembri. Izdevniecības Petit vadītājs, komentējot laikraksta Čas abonentu skaita kāpumu, saka, ka šis fakts vērtējams pozitīvi, ņemot vērā to, ka Čas šogad atteicies no krievvalodīgai presesi tik raksturīgajiem abonēšanas kamapņu bonusiem. Tomēr daži izdevumi piedzīvojuši būtisku lasītāju skaita samazināšanos — dienas laikraksts Telegraf zaudējis trešdaļu lasītāju, abonentu skaitam sarūkot no 4.3 tūkst. uz 2.8 tūkst. pret pagājušā gada sākumu. Arī krievvalodīgā biznesa prese kļuvusi mazāk populāra: Bizness & Baltija abonentu skaits sarucis no 7.4 tūkst līdz 6.7 tūkst. Jau otro gadu arī vairāk par 880 abonentu uzmanību nav spējis piesaistīt izdevniecības Rīgas Viļņi iknedēļas žurnāls Nedēļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Bibliotēkās pieejamos 114 latviešu rakstnieku darbus e-formātā varēs lasīt bez maksas

Db.lv, 11.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas publiskajās bibliotēkās reģistrētie lasītāji turpmāk 114 latviešu rakstnieku darbus varēs lasīt bez maksas, informē apgāds Zvaigzne ABC.

Lai turpmāk izmantotu šo lasīšanas iespēju, būs nepieciešama tikai ierīce (dators, viedtālrunis, e-grāmatu lasītājs) ar interneta pieslēgumu. Starp pieejamajiem darbiem ir Aivara Freimaņa romāns «Katls», Jāņa Ezeriņa «Stāsti un noveles», Ingas Gailes šarmanti stilīgais detektīvromāns «Neredzamie» un pat daudz apspriestie Karīnas Račko romāni «Debesis pelnos» un «Saplēstās mežģīnes».

Visās Latvijas pašvaldību publiskajās bibliotēkās 2019. gadā lasītājiem tiek piedāvāts jauns, inovatīvs pakalpojums – «3td e-grāmatu bibliotēka» vietnē www.3td.lv . To nodrošina Kultūras informācijas sistēmu centrs sadarbībā ar SIA «Tieto Latvia», Apgādu Zvaigzne ABC un publiskajām bibliotēkām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gada laikā 5min kļuvusi par proletariāta iecienītāko avīzi

Imants Liepiņš [email protected], 22.08.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms gada sāka iznākt pirmā divvalodīgā bezmaksas avīze 5min. Šajā laikā neapstiprinājās bažas, ka bezmaksas laikraksts atņems auditoriju citiem medijiem, tieši otrādi — tas ir atradis tos cilvēkus, kuri pirms tam vispār nelasīja avīzes. Sākot lasīt 5min, cilvēkiem pieauga vēlme lasīt arī citu presi. Kopš 5min iznākšanas Latvijas laikrakstu auditorija ir palielinājusies par 16%, savukārt Rīgā avīžu lasītāju skaits pieaudzis par 28%. TNS auditorijas pētījumu rezultāti liecina, ka lielākā daļa 5min lasītāju — 81% — ir vecumā no 15 līdz 59 gadiem. 80% lasītāju ienākumi ir vidēji un augsti. Lielākā daļa no tiem ir strādnieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Dienas Biznesa rīkotajā Auto nozares forumā '2014 tika atklāta Dienas Biznesa lasītāju visvairāk mīlētā auto marka. Par tādu mūsu lasītāji atzinuši BMW.

Atgādinām, ka Dienas Biznesa organizētā lasītāju aptauja norisinājās no 17. marta līdz 4. aprīlim. Kopumā nobalsot varēja par 37 auto zīmoliem ar sociālo tīklu Draugiem, Facebook un Twitter starpniecību.

Uzvarētājs pie sava titula tika ļoti sīvā cīņā, tuvākos sekotājus apsteidzot ar pavisam niecīgu balsu pārsvaru. Par lielo konkurenci liecina arī fakts, ka otrās vietas pjedestāla pakāpienu ar pilnīgi vienādu balsu skaitu dala veseli trīs auto zīmoli, un tikai nieka pussolīti no viņiem atpaliek trešās vietas biznesa auto zīmols.

Jāpiebilst, ka iecienītāko biznesa auto TOP reizē ir gan likumsakarīgs, gan arī sagādā ne vienu vien pārsteigumu, piedevām mazliet negaidīti rezultāti būs vērojami pat pirmajā trijniekā. Tāpat izbrīna, ka ārpus TOP 10 šogad palicis dažs spēcīgs un labi pazīstams zīmols, kas mūsu platuma grādos tradicionāli tiek asociēts tieši kā biznesa klases auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

Čevers: Nevajag baidīties no bagātiem cilvēkiem - viņi maksā nodokļus un rada darbavietas

LETA, 15.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nevajag baidīties no bagātiem cilvēkiem - viņi maksā nodokļus un rada darbavietas. Tāpat nevajadzētu baidīties nedz no Rietumu, nedz no Krievijas investoriem, uzsver ekspolitiķis un bijušais iekšlietu ministrs Ziedonis Čevers.

Čevers savulaik ir bijis partijas Saimnieks un Brīvības partijas līderis. Pēdējos 15 gadus neesot aktīvi darbojies politikā, tikai konsultējis atsevišķas partijas. Piemēram, palīdzējis nākt pie varas Rīgas domē sociāldemokrātam Gundaram Bojāram un nosēdinājis pie viena galda Saskaņas centru un Tēvzemei un brīvībai/LNNK.

«Zināt, man žēl tās nācijas, kura redz savu perspektīvu, ka tai nav savu «oligarhu», nav savu bagātu cilvēku,» saka Čevers. Tādas tautas, pēc Čevera domām, maļas pa pagātni, nevar sevi atrast. Tieši to pašu dara arī politiķi, kas pazaudējuši darbības pamatvirzienus. Tas viss atgādina kustību meža biezoknī bez kompasa, kad ejam pa vienu un to pašu ceļu, tad atgriežamies un neko jaunu neieraugām. Tā arī ar «oligarhiem». Čevers vēlētu latviešiem izvirzīt sev mērķi - visiem kļūt bagātiem, lai šos līdzekļus varētu ieguldīt valsts attīstībā, savu bērnu izglītošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nauma Nadeždina grāmatas domātas brīvām dvēselēm. Šis rakstnieks ļaujas iekšējās pasaules balsij un pasaka skaļi to, ko viņa sirds tāpat jau zina. Dzīves līkloči, kuros kā maldugunis iedegas karjera čekas skolā un katoļu baznīcā, mietpilsoniska idille ar sievu, bērniem, māju un biznesu, izmetuši Naumu patstāvīgu atziņu krastā.

Vai viegli dzīvot apzinātu dzīvi?

Nav viegli, toties interesanti gan. Dzīve vispār nav vienkārša, tiklīdz tajā kaut ko sāc saprast, vienlaikus atskārsti, cik tā patiesībā ir sarežģīta. Nākotne slēpjas mūsu pagātnē, viss sākas ar piedzimšanu – bērns virzās uz priekšu pa nospraustu, izvēlētu ceļu. Bet tikai paaugoties mēs saprotam, kāpēc bija vajadzīga šī pieredze, jo tā veido mūsu dzīvi. Viss, kas ar mums notiek, paliek apziņā. Es pa īstam kļuvu pieaudzis un sāku dzīvot apzinātu dzīvi pirms gadiem pieciem, lai gan apziņas uzplaiksnījumi gadījās arī agrāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labi pazīstamajā parfimērijas uzņēmumā Dzintars ieplūdināts arī padomju režīma upura fabrikanta Antona Rimeika mūža darbs.

Kas cenšas, tas sasniedz — tik kodolīgi fabrikanta Antona Rimeika panākumus biznesā raksturoja dzejnieks Ēriks Ādamsons. Sākot no nekā, 11 gadu laikā Antons Rimeiks izveidoja ķīmisko, sveču un tūbiņu fabriku Inženieris–ķīmiķis Antons Rimeiks un ražoja populāro zobu pastu Mētra, sejas krēmu Rota, ziepes un sveces.

— Vienkāršu ļaužu japānietes pēc kāzām nokrāso zobus melnus, bet pie mums, paldies Dievam, par skaistiem arvien uzskatīti tikai tādi zobi, kas spoži viz kā perlamutrs. Tādēļ arī zobu kopjamie līdzekļi allaž mūsu zemē bijuši lielā godā un it sevišķi tagad, kad mūsu ķermenis kļuvis vārīgāks kā senos laikos un ēdieni tapuši izsmalcinātāki un reizē ar to arī kaitīgāki zobiem. Bet ilgus gadus mums nebija savas latvju zobu pastas un tikai 1929. gadā Armijas ekonomiskā veikala toreizējais priekšnieks pulkv. Alksnis ierosināja jauno inženieri ķīmiķi tādu radīt. Rimeiks, kas jau 1927. g. ar trim draugiem inženieriem pagatavoja kādu zobu krēmu un pēc tam sveces, ķērās pie darba un pusgada laikā, apkrāvies neskaitāmām pudelītēm un grāmatām un sēdēdams savā laboratorijā pie uguns kā kāds viduslaiku alķīmiķis, jauca krītu ar dziedniecības ziedēm, piparmētru un dažādām ēteriskām eļļām, līdz pagatavoja vajadzīgos paraugus, — raksta Ēriks Ādamsons 1938. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Ekskluzīvi DB - Intervija ar Ilmāru Rimšēviču pilnā apmērā: Latvija bauda eirozonas labumus

Māris Ķirsons, 22.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Atsaucoties lielajai lasītāju interesei, DB publicē interviju ar Latvijas Bankas prezidentu un Eiropas Centrālās bankas padomes locekli Ilmāru Rimšēviču, kas norisinājās 2017. gada martā. Kā zināms, I. Rimšēvičs intervijas līdz šim sniedzis salīdzinoši reti.

Atsaucoties lielajai lasītāju interesei, DB publicē interviju ar Latvijas Bankas prezidentu un Eiropas Centrālās bankas padomes locekli Ilmāru Rimšēviču, kas norisinājās 2017. gada martā. Kā zināms, I. Rimšēvičs intervijas līdz šim sniedzis salīdzinoši reti.

Latvija bauda eirozonas labumus

Iestāja eirozonā Latvijai deva pieeju ļoti lētiem kredītresursiem uz ļoti gariem termiņiem, turklāt ļāva izvairīties no valūtas spekulantu uzbrukumiem, kas būtu apdraudējuši valsts tautsaimniecību, paliekot pie lata

To intervijā DB stāsta Latvijas Bankas prezidents un Eiropas Centrālās bankas padomes loceklis Ilmārs Rimšēvičs. Viņš atzīst, ka pašlaik svarīgākais ir noturēt vārgos kreditēšanas pieauguma asnus, kā arī koncentrēties nevis uz kādu naidnieku vai kaitnieku meklēšanu, bet gan skatīties un meklēt iespējas, ko un kā paši varam darīt labāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

HTC jaunākais flagmanis HTC 10 apmierina gan dizaina cienītāju, gan galvu reibinošas jaudas pieprasītāju vēlmes

Tehnoloģiju uzņēmums HTC ir saldsērīgs tēls globālajā viedtelefonu izrādē. Taivānas uzņēmums gadiem ilgi lutinājis savus cienītājus ar tehniski līdz pilnībai nostrādātiem, dizaina balvas ieguvušiem flagmaņiem, un faktiski pieradinājis lietotājus pie viengabala metāla korpusa. Taču zemāko segmentu tālruņu konkurences cīņā HTC vienu pēc otras piedzīvojis sāpīgas sakāves un jau labu laiku balansē uz izdzīvošanas robežas, tādēļ tā nākotne ir miglā tīta. Āziāti gan negrasās padoties un šogad iepriecināja savus cienītājus ar jaunāko «karognesēju» HTC 10, ar kuru demonstrē uzticību savai filozofijai ražot augstvērtīgus produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru