Vidzemes un Zemgales novados strādājošie pārvadātāji, kas pietiekamā apmērā nav saņēmuši valsts dotācijas par šā gada pirmajā pusgadā reģionālās nozīmes vietējos maršrutos veiktajiem reisiem, ar Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas (LAPRA) starpniecību Satiksmes ministrijai (SM) pieprasa norēķinus veikt mēneša laikā, vēsta laikraksts Diena.

«Ja uzstādītajā termiņā situācija netiks atrisināta, mēs protestēsim pie Ministru kabineta, rīkosim akcijas, kā arī pieprasīsim atbildīgo amatpersonu demisiju,» norāda LAPRA valdes loceklis Uldis Kolužs, kurš vada Bauskas reģionālo pārvadātāju SIA Aips.

Viņš skaidro, ka, nesaņemot pilnu samaksu par padarīto darbu, uzņēmumi nespēj samaksāt algas darbiniekiem, nodokļus valstij un norēķināties ar sadarbības partneriem. Tāpat pasažieru pārvadātāji lūdz izvērtēt SM pakļautībā esošās VSIA Autotransporta direkcija (ATD) ierēdņu atbildību par nepietiekama finansējuma pieprasījumu 2013. - 2014. gadam.

«Nepaspējām ar visiem norēķināties par 2012. gadu, kā sakrājušies atkal jauni parādi, un tas ir tikai tāpēc, ka reisi nav optimizēti – dažos reģionos to ir par daudz, bet nav pieļaujama situācija, ka kādā maršrutā noteiktās stundās ik dienu brauc tikai pāris pasažieru,» skaidro ATD valdes loceklis Modris Jaunups. Viņš tajā, ka naudu nav saņēmuši galvenokārt Vidzemes un Zemgales pārvadātāji, vaino šo novadu plānošanas reģionus, kas, viņaprāt, nespēj rast ilgtermiņa risinājumu. «Piemēram, Kurzemē problēmu nav, jo tur pārvadātāju sistēma ir sakārtota un uzņēmēji spēj iekļauties budžeta gada sākumā iedalītajos līdzekļos,» viņš stāsta.

Tikmēr Zemgales plānošanas reģiona izpilddirektores pienākumu izpildītāja Santa Ozola skaidro, ka pārvadājumu tīkls optimizēts vairākkārt, kas kopējo nobraukumu teritorijā ļāvis samazināt par 8%. Viņa uzskata, ka pašlaik ir sasniegta maksimālā robeža pārvadājumu apjoma un finansējuma mazināšanā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra