Dienas Bizness

  • 22 trešdiena,
    februāris

    Ārija, Rigonda, Adrians, Adriāna, Adrija

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8486

    USD: 1.0537

Ražošana

Foto: Raitis Puriņš, Dienas Mediji

Laikraksts: Rail Baltic projektu Latvija realizē fondu naudas dēļ  4

Nākošajā gadā Latvijas Dzelzceļš uzsāks divu lielu projektu īstenošanu. Viens no tiem būs dzelzceļa atzars Rīgas ostā no Bolderājas līdz Krievu salai, kas ekonomiski nepieciešams Latvijai, un otrs – Rail Baltica ietvaros paredzētā dzelzceļa rekonstrukcija, kas valstij nesniegs nekādu labumu, raksta laikraksts Biznes & Baltija.

Laikraksts norāda, ka Rail Baltica ekonomiskā vērtība ir tuvu nullei; to neslēpj arī dzelzceļnieki un politiķi. Tā, piemēram, Satiksmes ministrs Uldis Augulis trešdien notikušajā padomes sēdē atzinis, ka «projektu nepieciešams īstenot, lai neapdraudētu finansējuma saņemšanu no Izlīdzināšanas fonda. Reālus ieguvumus no šīm investīcijām mēs neredzam. Tas ir ieguldījums nākotnē. Taču vai šis projekts ir nepieciešams pašlaik – tas ir cits jautājums».

Eiropas Savienība (ES) uzskata Rail Baltica par vienu no galvenajām priotitātēm transporta jomā. Pavasarī esot ieradies viens no šī projekta koordinatoriem, kurš ļāvis noprast, ka, ja Latvija ignorēs tā realizāciju, Brisele varētu kritiskāk skatīties uz citiem projektiem, uzsver laikraksts.

Arī Latvijas ieguldījums šajā projektā būs jūtams: no 30 miljoniem latu Eiropa piešķirs tikai 7 – 8 miljonus, uzsver laikraksts.

Latvijas Dzelzceļš
nākamgad plāno arī izbūvēt dzelzceļa atzaru, kas savienos Bolderāju un Krievu salu uz kuru plānots pārcel daļu no ostas termināļiem.

«Mūsu uzdevums ir izdarīt tā, lai Krievu salas attīstība norisinātos bez kavējumiem. Tāpēc galvenā prioritāte ir dzelzceļa atzara izveide. Pēc tam, vai vienlaicīgi ar to, mēs nodarbosimies ar dzelzceļa staciju Bolderāja 2,» laikrakstam stāstīja Attīstības un projektu vadības daļas vadītāja Aija Poča.

Saskaņā ar viņas teikto – abi posmi varētu izmaksāt 48 miljonus eiro. Jaunajam atzaram būs pieci ceļi, bet vēlāk to skaitu varēs palielināt līdz astoņiem.
 

Reklāma