Transports un loģistika

Latcharter izīrē vienu no modernākajām lidmašīnām reisam uz Kanāriju salām

Dace Preisa, 12.09.2002

Jaunākais izdevums

Šī gada sākumā ražotajā lidmašīnā AirBuss 320 ir 175 vietas, līdz ar to tas ir lielākais čarteris, kas līdz šim lidojis no Rīgas. No 17. oktobra līdz 1. maijam AirBuss veiks reisus uz Kanāriju salu kūrortu Tenerifu. Lidmašīna nodrošināta gan ar TV, gan mūzikas iekārtām. Līdz šim uz Turcijas un Spānijas kūrortiem reisi tika veikti ar Krievijā ražotajām JAK un TU lidmašīnām, par kuru servisu un nodrošinājumu kompānijas nereti saņem sliktas atsauksmes. Piemēram Lithuanian Airlines jau piecus gadus čārterreisus veic ar Boeing. Pagaidām Latcharter lidmašīnu AirBuss izīrējusi uz vienu sezonu, taču iespējams, ka tā Latcharter parkā varētu uzkavāties arī ilgāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visa Spānija tiek uzskatīta par augsta riska zonu ceļotājiem no Vācijas, kopš Spānijas slimību kontroles centrs trešdien pievienoja Kanāriju salas jaunā koronavīrusa karsto punktu sarakstam. Spānija ir ļoti populārs ceļojumu mērķis vācu tūristiem, un tās tūrisma industrija ir lielā mērā atkarīga no viņu tērētās naudas. Tūrisms veido 12% no Spānijas iekšzemes kopprodukta (IKP), un šajā nozarē ir nodarbināti 2,5 miljoni cilvēku. Kanāriju salas ir vēl vairāk atkarīgas no tūrisma, kas sastāda 35% no šī reģiona IKP. Starp ārzemniekiem, kas apmeklē Kanāriju salas, skaitliski visvairāk ir Vācijas pilsoņu. Pērn šo arhipelāgu apmeklēja 2,65 miljoni vāciešu. Jaunie noteikumi ir stājušies spēkā, neraugoties uz Kanāriju salu amatpersonu centieniem kontrolēt vīrusa izplatību, nosakot aizliegumu pulcēties vairāk nekā 10 cilvēkiem un liekot bārus un restorānus slēgt pusnaktī. Vairākās Vācijas federālajās zemēs vēl nav sākusies skolu mācību sezona, tātad daudzas ģimenes vēl nav atgriezušās mājās no vasaras brīvlaika, un tās var ietekmēt Kanāriju salu jaunais statuss. Vācija augusta vidū izplatīja ceļošanas brīdinājumu par Spāniju, to gan neattiecinot uz Kanāriju salām. Šis brīdinājums sarežģīja daudzu vāciešu ceļojumu plānus un radīja problēmas Spānijas tūrisma nozarei. Vācija klasificē kā augsta riska zonu tās valstis vai reģionus, kur septiņu dienu periodā reģistrēti vairāk nekā 50 jauni Covid-19 infekcijas gadījumi uz 100 000 iedzīvotāju. Šis skaitlis Kanāriju salām tagad ir sasniedzis 95,71. Dažas stundas pēc tam Vācijas Ārlietu ministrija izplatīja ceļošanas brīdinājumu par visu Spāniju. Roberta Koha Institūta sarakstā par Covid-19 riska zonām pašlaik ir ietvertas 130 valstis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Alternatīva Kanārijām – Eiropas salu arsenāls

Dace Preisa, 17.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No ceļojumu firmu piedāvājumiem jau ilgus gadus nepazūd tādi vārdi kā Ēģipte, Turcija, Parīze, Kanāriju salas. Slavenie vārdi garantē arīdzan ceļotāju drūzmu pie katra ievērības cienīga objekta. Taču ar to tūrisma vietu piedāvājums nebūt nebeidzas, un ne vienmēr brīnuma meklējumos jāmēro daudzi tūkstoši kilometru. Eiropas kontinenta robežas ir bagātas ar sauszemes mežģīnēm, ko saucam ar noslēpumainību un eksotiku apvītā vārdā – par salām. Labām vietām piekļūt grūti Latvijas tūrisma aģentūru piedāvājums šobrīd reducējas uz Eiropas turismā atpazīstamākajām salām — Kipru un Krētu, jo uz šiem galamērķiem parasti vasarā tiek organizēti čārterreisi, kas ievērojami atvieglo aizkļūšanu. Kā zināms, no Latvijas nav regulāro reisu ne uz Grieķiju, ne uz Itāliju, kuru piekrastes ir visbagātākās ar salu piedāvājumu, tāpēc ceļojuma plānošana ir ievērojami sarežģītāka un arīdzan dārgāka. Lielākajām un pasaulē populārākajām salām pozitīvs aspekts ir aktīvā atpūta, ko tās nodrošina. Vairumā salu iespējams gan sērfot un braukt ekskursijās, gan apmeklēt muzejus un koncertus. Taču šīs priekšrocības nozīmē arī to, ka tur būs tūristu pūļi. Tūrisma aģentūras Latvia Tours izejošā tūrisma nodaļas vadītāja Ilze Dobrāja uzsver, ka Latvijas ceļotājiem, izvēloties sava maršruta galamērķi, vissvarīgākais arguments tomēr ir cena. Tāpēc lielākā daļa arī izvēlas visiem zināmos, mazāk oriģinālos maršrutus. Lai arī ne katrs to var atļauties, interese par Eiropas salām ir, viņa norāda. Visām salām, lielām un mazām, apdzīvotām un neapdzīvotām ir viena kopīga īpašība – no visām pusēm tās apskalo ūdens. Taču citādi tās ir ļoti atšķirīgas, katra ar savām īpatnībām, gluži kā atpūtnieki, un tieši tāpēc iespējams Eiropā atrast salas, piemērotas visdažādākajām gaumēm. Viena no raksturīgākajām Dienvideiropas salu īpašībām ir tā, ka tur nevalda teju neizturams karstums, kā tas ir lielākajā daļā piejūras kūrortu. Turklāt daudzām Eiropas salām ir piešķirts ekoloģiski tīra kūrorta statuss, jo uz šiem zemes pleķīšiem nav ne rūpnīcu, ne fabriku, un vairumam salu vienīgais ienākumu avots ir tūrisms. Tādēļ salās viss ir pakārtots tūristu labsajūtai un ērtībām. Ja ir vēlēšanās katram ceļojumam rast motivāciju, tad arī salu kā galamērķi var izvēlēties, ņemot vērā vai nu savu hobiju, vai lēmumu laiskoties vai atpūsties aktīvi. Liela daļa Eiropas salu ir gluži kā radītas makšķerēšanai. Pat ekskluzīvajā Maurīcijas salu kūrortā iespējams izīrēt vienkāršu koka laivu un doties copēt. Saprotams, ka galvenie aktīvās atpūtas veidi uz salām saistās ar ūdens sportu. Dzidrais, gandrīz ideāli caurspīdīgais ūdens nodrošina iespēju iepazīties ar zemūdens pasauli. Niršana un zemūdens makšķerēšana iespējama praktiski visos salu kūrortos. Salu lielveikals — Itālija No Eiropas valstīm ar salām visbagātākās ir Itālijas un Grieķijas piekrastes. Eiropas visszaļākajā sala Išija atrodama Itālijā. Šāds tituls iegūts, pateicoties priežu mežu, vīnogulāju un citrusu koku plantācijām. Tomēr par pašu svarīgāko šīs salas plusu tiek uzskatīti termālie baseini, kas plaši pazīstami kā lieliska relaksējoša procedūra, kura veldzē gan garu, gan ķermeni. Izmantojot šo dabas velti, salas uzņēmēji parūpējušies par vairākiem desmitiem skaistumkopšanas centru, kur baseinos temperatūra svārstās no 25 līdz 38 grādiem. Sala radusies vulkāna izvirduma rezultātā, un tāpēc tās zemes reljefs ir ļoti mainīgs. Išija ir lielākā sala Peligrīnu salu grupā, kurā bez tās ir vēl divas salas — Pročida un neapdzīvtā Vivara. Pročidas salā ir visaugstākais apdzīvotības koeficients Itālijas salu arsenālā. Klimata ziņā Pročida ir ļoti līdzīga Išijai, taču apdzīvotības dēļ uz tās ir mazāk zaļumu, toties attīstītas laivošanas tradīcijas. Gandrīz katram salas iedzīvotājam ir sava laiva, kuras laipni tiek piedāvātas izīrēšanai arī tūristiem. Vivara savukārt ir ieguvusi nacionālā parka statusu, uz tās ir aizliegta apmešanās, taču Vivara ar Pročidu ir savienota ar tiltu, jo pastaigas pa neapdzīvoto salu ir atļautas. Ja apnicis plunčāties baseinos un gozēties saulē, pavisam neilga brauciena attālumā no salas ir senā Itālijas

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vācijā pieaug uz ārzemēm lidojošo pasažieru skaits

Aivars Mackevics [email protected], 18.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2004.gadā no Vācijas lidostām izlidojuši par 11% vairāk pasažieru nekā gadu iepriekš, proti, par 7,2 miljoniem pasažieru vairāk. Pavisam uz ārvalstīm devušies 57,3 miljoni pasažieru. Visvairāk pasažieru lidoja uz Spāniju — 9,5 miljoni (+4,6 %). Tieši uz Baleāru salām lidotāju skaits pieaudzis par 11% sasniedzot 3,8 miljonus. Bet uz Kanāriju salām ceļotgribētāju skaits pat samazinājies par mīnus 7,7%, sasniedzot 2,5 miljonus pasažieru. Otro vietu ieņem Turcija - 5,1 miljoni ceļotāju (+11,5%). No tiem vien uz Antāliju devās 2,7 miljoni, kas ir par 17,4% pasažieriem vairāk kā 2003.gadā. Uz Lielbritāniju devās 4,9 miljoni, uz Itāliju 4,1 miljoni. Iecienīts galamērķis bija arī Grieķija - 2,3 miljoni pasažieru (+0,9%). Toties uz Grieķijas salām 2004.gadā devās par 10,6% mazāk pasažieru (1,2 miljoni). Uz Kipru vēlējušies lidot 200 000 pasažieru (+23,5%), kas augstākais pieauguma temps kopš 1995.gada. Ārpus Eiropas — uz ASV devās 4 miljoni lidotgribētāju (+11,1%); uz Ēģipti 1,1 miljonu pasažieru (+39,5%). Uz Āzijas galamērķiem lielākais pieaugums novērots lidojumiem uz Ķīnu - 521 000 pasažieru (+48,2%). Tādējādi pirmo reizi tika apsteigta Japāna, kurp devās 511 000 pasažieru (+17,9 %). Indija ar 495 000 pasažieriem (+22,7%) ieņem trešo vietu, kurai seko Honkonga ar 258 000 pasažieriem (+34,8%). Neskatoties uz to, ka no Vācijas lidostām pasažieru skaits, kuri lido uz ārvalstīm, pērn pieaudzis par 11%, uz daudziem galamērķiem to skaits ir pat samazinājies. Turklāt bez jau iepriekš pieminētajām Grieķijas salām ( -10,6%) un Kanāriju salām (- 7,7%) lidotāju skaits samazinājies arī uz Austrāliju/Okeāniju (-9%) un Maldīvu salām (-1%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Novatours piedāvā jaunu kūrortu — Kanāriju salas

Dace Preisa, 11.09.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot savu darbību, Novatours ziemas sezonā šogad piedāvās čarterreisus no Rīgas uz Kanāriju salām Spānijā. Pēdējās sezonās uz šo kūrortu bija iespējams lidot tikai no kaimiņvalstīm. No 17. oktobra katru septīto dienu tiks veikts gandrīz sešu stundu lidojums uz Kanāriju salu kūrortu Tenerifu. Tiek plānots, ka ziemas sezonas laikā ar Novatours turp varētu doties 4.5 tūkst. pasažieru. Pērn no Tallinas uz Grand Kanāriju kūrortu devās 1.4 tūkst pasažieru. No 21. novembra Novatorus palielinās lidojumu skaitu, un piedāvās arī 10 un 11 dienu lidojumus, līdz 1. maijam veicot pavisam 26 reisus. Uz jauno maršrutu cenas tiks piedāvātas latos, savukārt kaimiņvalstu klientiem cenas tiks piedāvātas eiro, nevis dolāros, kā līdz šim. Kanāriju piedāvājumā šoziem ietevertas 25 viesnīcas, savukārt lidojuma cena būs sākot no 269 latiem. Jaunais reiss tiks veikts ar vienu no šībrīža modernākajām lidmašīnām. Šī gada sākumā ražotajā lidmašīnā AirBuss 320 ir 175 vietas, līdz ar to tas ir lielākais čarteris, kas līdz šim lidojis no Rīgas, norāda Novatours direktors Leonīds Mačeņovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija LatCharter, kas līdz šim bijusi pazīstama kā čaterkompānija, varētu sākt regulāros lidojumus, par savu bāzi izmantojot Rīgu, laikrakstam Diena pastāstījis LatCharter prezidents Gardars Forbergs.

"Mēs izvērtējam iespēju sākt regulāros reisus nākamgad," sacījis G.Forbergs norādot, ka Icelandair grupa, kurā kopš oktobra 100% ietilpst arī LatCharter, operē lidojumu tīklā, kas caur Īslandi savieno Rietumeiropu un ASV. Šai tīklā varētu iekļaut arī Latcharter un Rīgu, stāstījis G.Forbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 2023. gada 1. decembrī atklāja savu sezonālo bāzi Grankanārijā, vienā no Spānijai piederošajām Kanāriju salām.

Ziemas sezonā airBaltic Grankanārijas lidostā bāzēs divas Airbus A220-300 lidmašīnas, kopumā izpildot tiešos lidojumus desmit maršrutos.

“Mūsu paplašinātā darbība Grankanārijā nodrošinās ievērojami labāku savienojamību un sniegs ceļotājiem plašākas un ērtākas ceļošanas iespējas starp Kanāriju salām un mūsu bāzēm Baltijā un Somijā. Ar šo stratēģisko paplašināšanos mēs nodrošinām risinājumu pieaugošajam pieprasījumam pēc saulainiem atpūtas galamērķiem ziemas sezonā," komentē airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss.

Bāzējot divas lidmašīnas Grankanārijā, airBaltic demonstrē stratēģiju, kā optimizēt apkalpes rotāciju efektivitāti un maksimāli palielinātu lidmašīnu pielietojumu, izmantojot tās maršrutos caur lidsabiedrības jau esošajām bāzēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējama koronavīrusa gadījuma dēļ Tenerifē savās viesnīcas istabās izolēti simtiem tūristu, paziņojusi Spānijai piederošo Kanāriju salu amatpersonas.

Šāds solis sperts pēc tam, kad aizdomās par inficēšanos ar koronavīrusu hospitalizēts kāds itāļu tūrists.

"Veselības apsvērumu dēļ tiek novēroti simtiem viesnīcas klientu un novērošanas līmenis tiks izvērtēts dienas gaitā, taču pašlaik mēs nerunājam par karantīnu," paziņoja Kanāriju salu veselības dienesta preses pārstāve Veronika Martina.

Viņa apstiprināja, ka itāļu tūrists "dzīvojis šajā viesnīcā, kamēr atradies brīvdienās Tenerifē".

Kanāriju salu veselības dienests vēlu pirmdienas vakarā paziņoja, ka itālim pārbaudē konstatēta inficēšanās ar koronavīrusu un viņš ievietots izolācijā, kamēr viņa rezultāti tiek atkārtoti pārbaudīti Madridē, kā to prasa Spānijas protokols attiecībā uz iespējamajiem inficēšanās gadījumiem ar jauno koronavīrusu "Covid-19".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair" paziņojusi par vairāk nekā 200 darbavietu likvidāciju Spānijā pēc tam, kad tā slēdza trīs savas bāzes Kanāriju salās.

Sākotnēji arodbiedrības bažījās, ka lēmums varētu nozīmēt 512 darbavietu likvidāciju.

Lidsabiedrība informēja, ka atlaistie darbinieki ir piloti un stjuarti, bet darbiniekus citos amatos atlaišana nav skārusi.

Jau vēstīts, ka augustā "Ryanair" paziņoja, ka no janvāra slēgs Tenerifes, Lansarotes un Grankanārijas bāzes Kanāriju salās, kā arī bāzi Žironā, šādu lēmumu skaidrojot ar pārmērīgu piedāvājumu Eiropas tuvo reisu tirgū.

Vēlāk gan lēmums par Žironas bāzes slēgšanu tika atcelts.

Daļēji lēmums tika pamatots arī ar kompānijas "Boeing" lidmašīnu "737 MAX" piegāžu kavēšanos, kas radījis situāciju, ka kompānijai ir vairāk pilotu un stjuartu nekā nepieciešams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji neinteresējas par iespēju Lieldienu brīvdienās aizceļot uz Lieldienu salu, biznesa portālam Db.lv pastāstīja tūrisma firmu pārstāvji. Lieldienu brīvdienas parasti cilvēki vēloties pavadīt ģimenes lokā, vai nu ceļojot kopā ar bērniem uz siltām zemēm vai dodoties uz laukiem pie dabas.

"Lieldienas pavadīt Lieldienu salās ir ļoti eksotisks pasākums un arī padārgs, jo būs jālido uz Santiago un no kurienes varēs turpināt ceļojumu talāk. Uz šo salu ir vērts doties, ja vēlas redzēt unikālās skulptūras, kas atrodas uz šīs salas un pa ceļam apskatīt Dienvidamerikas un Čīles dabu. Uz šo salu būtu interesanti doties, kad tur notiek Tapati Rapa Nui festivāls (katru gadu februāra pirmajā pusē, festivāls ilgst aptuveni trīs nedēļas un ir veltīts vietējai mākslai)," stāstīja Latvia Tours pārstāvis Aigars Smiltāns.

Pēc Latvia Tours novērojumiem Latvijas iedzīvotāji Lieldienu brīvdienās izvēlas ceļot uz Romu, lai noklausītos Pāvesta messi klātienē. Bet kopumā ģimenes labprātāk izvēloties doties prom no pilsētām Latvijas lauku virzienā un sagaidīt Lieldienas pie dabas - lauku mājās, pie draugiem vai viesu namos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atcels reisus uz Kanāriju salām

Dace Preisa, 19.12.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā gada 9. janvārī tiks veikts pēdējais reiss uz Kanāriju salām, jo pieprasījums pēc šī produkta ir pārāk mazs. Ceļojumu operatora Novatours direktors Leonīds Mačeņovs stāsta, ka iecerēto plānu izdevies izpildīt tikai daļēji, jo līdz 9. janvārim tiks realizēti tikai 12 reisi. L. Mačeņovs skaidro, ka Latvijas patērētājam šis produkts izrādījies par dārgu. Novatours reisu uz Kanāriju salām pirmo reizi no Latvijas atklāja šī gada oktobrī un tika plānots, ka ziemas sezonas laikā ar 26 reisiem uz Kanāriju salu kūrortu Tenerifi aizlidos 4.5 tūkst. pasažieru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic» pakāpeniski atsāk lidojumus ar «Bombardier» CS300 lidmašīnām, informēja uzņēmuma pārstāve Alise Briede.

«Šobrīd «airBaltic» jau ir atsācis lidojumus ar daļu no CS300 lidmašīnām un plānots, ka šīs dienas laikā pakāpeniski visas lidmašīnas tiks pārbaudītas un būs gatavas lidojumiem. Lidmašīnas, kas atsāk lidojumus, ir darba kārtībā un pilnībā drošas lidojumu veikšanai.

«airBaltic» strādā ciešā sadarbībā ar lidmašīnas ražotāju «Bombardier» un dzinēju ražotāju «Pratt & Whitney». Papildu pārbaudes tiek veiktas, lai pārliecinātos par gaisa kuģa drošību, kā arī veiktu nepieciešamos uzlabojumus jaunajām lidmašīnām,» klāstīja Briede.

LASI ARĪ: Drošības apsvērumu dēļ airBaltic uz laiku apturējusi Bombardier CS300 lidojumus

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lielākās tūrisma kompānijas šā gada prognozēs ir samērā piesardzīgas, strauju izaugsmi neparedz, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tās uz savas ādas izjutušas sekas, ko izraisīja traģiskie notikumi, konflikti un drošības draudi, spējušas reaģēt, meklēt un piedāvāt jaunas alternatīvas.

«Neseno notikumu virkne diemžēl ir būtiski ietekmējusi tūrisma nozari gan pasaulē, gan Latvijā. Pieprasījums pēc ceļojumiem uz tādām valstīm kā Ēģipte un Turcija, kas līdz šim lieliska servisa un cenas dēļ ir bijuši populārākie galamērķi ziemas un vasaras sezonās, ir strauji krities. Prioritāte šobrīd ir drošība, tāpēc piedāvājam alternatīvus galamērķus. Gan mēs, gan tūroperatori Latvijā aktīvi strādā pie jaunu produktu veidošanas. Ziemā populārāki kļuvuši galamērķi uz tādām eksotiskām valstīm kā Taizeme, Šrilanka, palielinājusies interese arī par Maldivu salām, Dominikānu un Karību salām. Jaukā klimata dēļ ziemā iesakām ceļojumus uz Kanāriju salām, kā arī AAE – Dubaiju. Šoziem, ņemot vērā nestabilo situāciju Ēģiptē, tieši šis segments ir audzis visvairāk, jo spēj nodrošināt līdzvērtīgu servisu,» komentē SIA Tūrisma aģentūra Kolumbs direktore Kitija Reinfelde. Savukārt vasarā ceļotājiem ir daudz plašākas izvēles iespējas. Latvijas iedzīvotāju iecienītākās valstis ir Grieķija, Spānija, Itālija, Horvātija un Bulgārija. Šogad uzņēmums piedāvās ceļojumus arī uz Maltu, Sardīniju un Kipru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latcharter paplašināsies Igaunijā

Dace Preisa, 07.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviokompānija Latcharter maija beigās paplašinās savu biznesu, nodrošinot reisus uz Turciju un Grieķiju arī no Tallinas. Reisi tiks veikti vismaz divas reizes nedēļā, informē Latcharter ģenerāldirektors Valērijs Litanskis. Tādejādi Airbus 320 veiks divus reisus dienā: no rīta no Rīgas uz Turciju, tad atpakaļ uz Tallinu, no Tallinas atkal uz Turciju un vakarā atgriezīsies Rīgā. Šogad no Rīgas tiks veikti lidojumi uz Turciju un Grieķiju, plānots, ka arī uz Kipru un Spāniju. Db jau vēstīja, ka Latcharter vēlējās nomāt vēl vienu Airbus lidmašīnu, taču šobrīd avioindustrijā pieprasījums apsteidz piedāvājumu, un pieejamu atbilstošu lidaparātu šobrīd neesot, skaidro V. Litanskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūroperators garantē visu savu klientu atgādāšanu no Ēģiptes un Kanāriju salām uz Rīgu, līdzko gaisa satiksme tiks atjaunota.

Aktuālajai informācijai par tuvākajiem reisiem Novatours iesaka sekot līdzi starptautiskās lidostas Rīga un aviokompānijas SmartLynx Airlines interneta lapās, kā arī jautāt tūrisma aģentūrā, kurā ir iegādāts konkrētais ceļojums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic" joprojām ir nepieciešams nomāt citu aviokompāniju lidmašīnas, jo situācija ar dzinēju pieejamību nav tāda, kā gribētos, intervijā atzina "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.

Gauss papildināja, ka kopējais "wet lease" jeb no citām kompānijām īstermiņā nomāto lidmašīnu skaits pagājušajā gadā bija 14.

"Tas nav jauki, bet iemesls nebija tas, ka mēs savas lidmašīnas bijām nodevuši kādam citam, bet gan tas, ka mēs saņēmām mazāk dzinēju, nekā tika solīts pirms tam," sacīja "airBaltic" izpilddirektors.

Viņš norādīja, ka šobrīd situācija ir mainījusies un ir daudz labāka, jo "airBaltic" ir pieejami divi rezerves dzinēji.

"Ziemas lidojumu sezonā vispār nav nekādu problēmu, jo ziemā daudzām lidmašīnām tiek veikta apkope un dzinēji tām tik un tā nav vajadzīgi. Prognozes liecina, ka vasarā aktīvākajā laikā mums joprojām trūks vairāk nekā 10 dzinēju," papildināja Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AirBaltic un tās vadītājs gatavs dažādiem attīstības scenārijiem, to sarunā ar Dienas Biznesu norāda nacionālās aviokompānijas valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Nozares eksperti airBaltic ieceri iegādāties līdz pat 60 jaunām CS300 lidmašīnām vērtē kā loģisku, taču pilnīgai ainai būtu nepieciešams redzēt biznesa plānā Destination 2025 esošos skaitļus. DB jau rakstījis, ka pasūtījuma vērtība pēc kataloga cenām šādam pirkumam būtu 5,9 miljardi USD. Pēc M. Gausa teiktā, šī gada pirmā ceturkšņa rādītāji (+24% pasažieri, +22% ieņēmumi) ir vēl labāki nekā pērn, un tas ir ļoti labs pamats jaunajai biznesa stratēģijai.

Vaicāts, kā kompānija grasās savu ambiciozo mērķi sasniegt un kādi ir riski, M. Gauss norāda, ka 2012. g. tika parakstīta vienošanās par 10+10 lidmašīnām. Ja, CSeries programmai izgāžoties, pirmās 10 lidmašīnas netiktu uzbūvētas, airBaltic būtu iegādājies lietotus Airbus vai Boeing. Pēc viņa teiktā, risks, protams, bija, taču Bombardier programmas neveiksme nebūtu nāves spriedums nacionālajai lidsabiedrībai, jo beigu beigās lidmašīnas varētu arī iznomāt. Un tikpat labi būtu varējušas izgāzties arī Airbus un Boeing jaunās programmas. Kad bija skaidrs, ka progamma īstenojas, pasūtījumu skaits tika palielināts līdz 13 un tad līdz 20 saskaņā ar plānu Horizon 2021, kas paredzēja arī 14 Q400. Tad 2015. g. plāns tika mainīts uz 12 Q400 un divām CS300 un vēlāk uz 34 CS300 un/vai CS100 vēl pirms Destination 2025 izstrādes, atsakoties no Q400 pilnībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen veikta ģeoloģiskā izpēte pierādījusi, ka daudzas Klusā okeāna salas aug nevis grimst, kā līdz šim tika uzskatīts, vēsta BBC. Tuvalu salas, Mikronēzijas Federatīvās Valstis un Kiribati ir starp tām salām, kas, pateicoties koraļļu atlūzām un nogulsnēm, ir augušas.

Pētījumā, kas publicēts žurnālā New Scientist, prognozēts, ka salas pēc simts gadiem joprojām pastāvēs.

Līdz šim daudzu Klusā okeāna salu iedzīvotāji tika baidīti, ka viņu dzimtenes jūras līmeņa celšanās dēļ jau drīz varētu pazust no pasaules kartes, bet šis pētījums, kurā tika iekļauts 27 salas, pierādījis, ka 60 gadu laikā lielākā daļa no salām saglabājušās nemainīgas, bet daļa ir pat augusi.

Izmantojot vēsturiskas fotogrāfijas un satelīta attēlus, ģeologi atklājuši, ka 80% no salām ir vai nu palikušas nemainīgas, vai kļuvušas lielākas.

Oklendas Universitātes asociētais profesors Pols Kenčs, kurš piedalījās pētījumā, akcentējis, ka salām pagaidām nedraud izzušana: «Šīs visai drūmās prognozes šīm valstīm ir nepatiesas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Islandes aviokompānija pārdod Latvijas struktūrvienību

Jānis Rancāns, 06.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Islandes aviokompānijas Icelandair Group hf. pārdevusi savu Latvijas struktūrvienību SmartLynx. Darījuma summa ir 1,1 miljards Islandes kronu (aptuveni 4,8 miljoni latu), vēsta Bloomberg.

Darījums «pozitīvi iespaidos» Icelandair Group hf. 2011. gada bilanci, norāda Islandes kompānija. Tāpat Icelandair Group norāda, ka līdz 2012. gada aprīlim paliks nomas garantētājs divām Airbus 320 lidmašīnām, bet līdz šā gada beigām – divām Boeing 767 lidmašīnām.

Kā liecina Lursoft pieejamā informācija, Icelandair Group hf. kopumā piederēja 4725 daļas SmartLynx, un Islandes aviokompānija veikusi ieguldījumus Latvijas struktūrvienībā 18,9 miljonu latu apmērā.

Aviokompānija SmartLynx Airlines tika izveidota 1992. gada aprīlī, līdz 2008. gadam to sauca par LatCharter.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

eCanarias.com pieteic jauno tūrisma portālu

Aivars Mackevics [email protected], 28.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanāriju salu lielākais tūrisma portāls vācu valodāeCanarias.com pēc 6 mēnešu darba ir atjaunojis saviu izskatu. Bez jaunā dizaina portāls piedāvā daudzus rakstus par Kanāriju salām: sportiskās aktivitātes, pasākumu kalendārs, salu jaunākās ziņas, laika apstākļi, pludmales, restorāni un ieteikumi tūristiem pirms izlidošanas uz salām kā arī klātienē. Pašlaik šo portālu apmeklē vidēji 250 000 interneta lietotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gan tūroperatoriem, gan ceļojumu aģentūrām ziema ir gana ienesīgs gadalaiks, šajā sezonā atpūtas braucieni nodrošina 30–40% no kopējā apgrozījuma, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tradicionāli tūroperatori savu ziemas ceļojumu sezonu sāks ar čārterreisu programmu uz siltajām zemēm. Novatours piedāvās atpūtas braucienus uz Kanāriju salām, Taizemi un popularitāti nezaudējušo Ēģipti. Kompānijas šīs ziemas jaunums ir ceļojums uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem (AAE). Ziemas sezonā joprojām iecienītākie ir atpūtas braucieni uz Ēģipti un Kanāriju salām, uz kurām parasti izvēlas doties ģimenes ar bērniem, stāsta Novatours direktors Leonīds Močeņovs.

Čārterreisu skaitu uz Ēģipti šoziem ir dubultojis tūroperators Tez Tour. Kopš 2010. gada tūroperators veica divus čārterreisus nedēļā, bet šogad ceļotāji varēs doties uz šo valsti četras reizes nedēļā, informē Tez Tour produktu menedžere Marina Ulanova. Uzņēmums sola plašāku viesnīcu piedāvājumu ģimenes atpūtai kopā ar bērniem. Tenerifes ceļojumu virziena netiek pozicionēts kā alternatīva Ēģiptei – tas ir cits produkts, vairāk domāts tiem, kuri vēlas mierīgāku vai ekskluzīvāku atpūtu. Šoziem tūristiem Tenerifē būs pieejamas viesnīcas arī salas ziemeļu piekrastē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropas eksperti pieprasa patiesības atspoguļošanu par darbiniekiem Zviedrijā.

Vēsma Lēvalde [email protected], 22.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Eiropas eksperti uzskata: «21.jūlijā radio SWH un citos medijos izskanēja Sandras Veinbergas sagatavotā informācija par jaunu latviešu darbinieku skandālu Zviedrijā. Šajā rakstā ziņots, ka uzņēmums „Izīrē latvieti” ir saistīts ar 2 apkopēju izīrēšanu uzņēmējam Neno Praknovičam, kaut gan tas neatbilst patiesībai. Pirmkārt „Izīrē latvieti” nav nekāds uzņēmums, bet tikai mājas lapa Zviedrijā. Mājas lapas zviedriskais nosaukums ir www.hyrlett.nu un zviedriski tas nozīmē ne tikai „izīrē latvieti”, bet arī „izīrē viegli”. Tā ir labskanīga frāze zviedru valodā, kas uzņēmumiem uzreiz liek nojaust, ka ar šo uzņēmumu būs viegli sadarboties un ka tas nodrošina darbiniekus no Latvijas. Šo veiksmīgi izvēlēto vārdu salikumu, kas viegli iespiežas zviedru atmiņā, ir augstu novērtējuši vairāku reklāmas aģentūru pārstāvji Zviedrijā. Nodrošināšana ar personālu (jeb darbaspēka izīrēšana kā to sauc Zviedrijā) ir plaši izplatīts veids kā tiem uzņēmumiem, kam nepieciešami labi darbinieki, tos bez pūlēm atrast. Kompānija, kas nodarbojas ar personāla nodrošināšanu atlasa un pieņem darbā labu personālu un pēc tam ar to nodrošina citas kompānijas. Kompānijas, kas izmanto šādu darbaspēku, iegūst lielāku efektivitāti savā darbā, jo saņem darba rokas tieši tad, kas tas ir nepieciešams. Tas novērš dīkstāvi un samazina izmaksas. Šis ir jauns biznesa veids Latvijā, bet, piemēram, Nīderlandē šādos uzņēmumos strādā 4,5 % no visiem darbspējīgajiem valsts iedzīvotājiem. Kļūt par darbinieku šādā kompānijā ir izdevīgi arī darbiniekiem, jo ne visi vēlas strādāt pilnu darba dienu (piemēram, studenti), vai citi vēlas papildus darbu tikai dažas stundas dienā. SIA Eiropas eksperti ir viens no pirmajiem Latvijas personāla nodrošināšanas uzņēmumiem, kas veiksmīgi iekaro Eiropas tirgu. Šobrīd mēs visstraujāk attīstāmies tieši Zviedrijā un protams sastopamies ar stipri negatīvo zviedru arodbiedrību attieksmi. Arī mums nav pieņemama viņu klaji negatīvā attieksme pret latviešu strādniekiem un metodes ar kādām viņi mēģina apkarot jaunu uzņēmumu ienākšanu Zviedrijas tirgū. Bet mēs mākam nosargāt savus darbiniekus un nevienam nekādas problēmas pagaidām nav radušās. ---------------------------------------------- Mēs „neīzīrējam latvieti”. Mēs sakām, ka latvieši ir darbinieki, ar kuriem ir viegli sadarboties un atrast kopēju valodu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Jēkabpilī darbu sāks viena no modernākajām un jaudīgākajām kokskaidu rūpnīcu Eiropā

, 25.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2008.gada 30 septembrī Jēkabpils rajona Kūku pagastā, tiks atklāta viena no modernākajām un jaudīgākajām kokskaidu rūpnīcām Eiropā Latgran. Tās ražošanas jauda - 150 000 tonnu gadā.

Līdz ar abu rūpnīcu darbību, SIA Latgran kļūs par vienu no lielākajiem kokskaidu granulu ražotājiem Eiropā. SIA Latgran īpašnieki ir Zviedrijas uzņēmums Kinnevik Investments, kam pieder 51% akciju un Somijas uzņēmums Baltic Resources, kuram pieder 49%.

Latgran 100% savas produkcijas eksportē uz Eiropas Savienības valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība «airBaltic» pabeigusi pirmo lidmašīnai «Airbus A220-300» ieplānoto C pārbaudi.

Pirms diviem mēnešiem «airBaltic» kļuva par pirmo lidsabiedrību, kas ieguvusi tiesības veikt «Airbus A220-300» lidmašīnu pilna apjoma tehniskās apkopes.

C pārbaude ir daļa no lidmašīnas apkopes programmas, kuru pēc noteikta lietošanas laika nepieciešams veikt visām komerciālajām lidmašīnām. «Airbus A220-300» lidmašīnām ražotājs noteicis, ka C pārbaude jāveic pēc katrām nolidotām 8500 stundām.

«Pēc vairāk nekā 400 000 pasažieru pārvadāšanas, mūsu pirmā «Airbus A220-300» lidmašīna ar reģistrācijas numuru YL-CSA ir veiksmīgi izgājusi plānoto C pārbaudi un saņēmusi vairākas citas modifikācijas, kas ir nepieciešamas, lai vēl vairāk uzlabotu lidmašīnas veiktspēju. Šajā ziemas sezonā plānotas vēl sešu «Airbus A220-300» lidmašīnu C pārbaudes,» norāda «airBaltic» tehniskais direktors Andris Vaivads.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas izstādē Dubai Airshow 2023 Latvijas lidsabiedrība airBaltic un lidmašīnu ražotājs Airbus paziņoja par 30 Airbus A220-300 lidmašīnu iegādes līgumu ar tiesībām uzņēmumam iegādāties vēl 20 šī tipa lidaparātus.

Ar šo pasūtījumu airBaltic plāno savu A220-300 floti palielināt līdz 100 lidmašīnām, tai kļūstot par lielāko A220 klientu Eiropā un vienlaikus saglabājot pozīcijas kā lielākajam A220-300 pārvadātājam pasaulē.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss): “Šis paziņojums ir nozīmīgs mirklis airBaltic vēsturē – mūsu plāns paredz pirmo reizi uzņēmuma pastāvēšanas laikā paplašināt floti līdz pat 100 lidmašīnām. Jau septiņus gadus Airbus A220-300 lidmašīnām ir būtiska loma airBaltic izaugsmē un panākumos starptautiskā līmenī. airBaltic bija pirmā lidsabiedrība pasaulē, kas uzsāka lidojumus ar A220-300, un līdz ar jauno pasūtījumu mēs turpinām būt lepni šo lidaparātu vēstnieki pasaulē. Esam pateicīgi mūsu partneriem uzņēmumā Airbus par atbalstu, uzticību un sadarbību šo gadu laikā.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ķīna liek aviokompānijām pārtraukt lidojumus ar Boeing 737 MAX 8 lidmašīnām

LETA, 11.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas Civilās aviācijas pārvalde pirmdien devusi rīkojumu iekšzemes aviokompānijām pārtraukt komerciālos lidojumus ar «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnām, ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» un Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» šī modeļa lidmašīnu katastrofas.

Ņemot vērā šo abu negadījumu līdzības, pārvalde paziņojusi, ka Ķīnas lidsabiedrībām ir laiks līdz plkst.18 (plkst.12 pēc Latvijas laika), lai pārtrauktu lidojumus ar visām «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnām.

Pārvalde norāda, ka lidojumi ar šī modeļa lidmašīnām tiks atļauti vien tad, kad tiks garantēta lidojumu drošība.

Ķīnas Civilās aviācijas pārvalde paredzējusi sazināties ar ASV aviobūves uzņēmumu «Boeing» un ASV Federālo aviācijas pārvaldi.

Ķīna ir nozīmīgs «Boeing» importa tirgus, un uzņēmums Ķīnas aviokompānijām piegādājis 76 lidmašīnas.

Jau ziņots, ka Etiopijā svētdien avarējusi nacionālās aviokompānijas «Ethiopian Airlines» lidmašīna «Boeing 737 8 MAX» ar 157 cilvēkiem, kas visi gājuši bojā. Lidmašīna bija ceļā no Etiopija galvaspilsētas Adisabebas uz Kenijas galvaspilsētu Nairobi. Pēc šīs katastrofas «Ethiopian Airlines» pārtrauca reisus ar visām šī modeļa lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru