Laikā no 2005. gada februāraa līdz 2006. gada septembrim par reisu kavēšanos vai atcelšanu sūdzējušies vairāk nekā 18 000 pasažieru, no kuriem tikai 14% saņēmuši kompensācijas. Vismazāk sūdzību saņemts no Latvijas, Luksemburgas un Maltas, ziņo Euobserver.
Visvairāk sūdzību bija no Lielbritānijas (6 090) un Farncijas (2 700), savukārt vismazāk no Latvijas (24), Luksemburgas (15) un Maltas(13), ziņo Euobserver.
Tagad, lai aizsargātu pasažierus no lidojumu reisu kavēšanās un atcelšanas, Eiropas Komisija izvirzījusi ultimātu gan aviokompānijām, gan Eiropas Savienības dalībvalstīm.
Ultimāts paredz sešu mēnešu ilgu termiņu, kurā aviokompānijām, kas darbojas ES, un ES dalībvalstīm ir jānovērš visi apstākļi, kas veicina reisu kavēšanos un atcelšanu. Ja šis norādījums netiks izpildīts ES sodīs aviokompānijas.
ES likumdošana, paredz, ka lidojuma reisa aizkavēšanās vai atcelšanas gadījumā aviokompānijām ir jāapmaksā pasažierim viesnīcas izdevumi, jāizmaksā līdz 600 eiro liela kompensācija vai jāpiedāvā cits maršruts un jākompensē sagādātās neērtības.
Aviokompānijas parasti izvairās no kompensāciju maksāšanas un reisu atcelšanā vaino laika apstākļus vai negaidītus drošības pasākumus.