Transports un loģistika

Latvija apsteidz citas ES valstis tehniskās apskates jomā

, 16.03.2007

Jaunākais izdevums

Starptautiskā motorizēto transportlīdzekļu pārbaužu komiteja (CITA) publicējusi ieteikumus satiksmes drošības likumdošanas pilnveidošanai Eiropas Savienībā. Tie balstīti uz Eiropas komisijas daļēji finansēto divus gadus ilgušo satiksmes drošības situācijas pētījumu "AUTOFORE". Latvija apsteigusi daudzas citas ES valstis, jo jau ieviesusi šos ieteikumus kā prasības savā likumdošanā.

Palielināt pārbaužu biežumu veciem transportlīdzekļiem, veikt regulāras motociklu tehniskās apskates un kontrolēt transportlīdzekļu elektroniskās sistēmas - tie ir trīs galvenie ieteikumi, ko piedāvā CITA, lai uzlabotu satiksmes drošību Eiropā:

(A) veciem auto un kravas transportlīdzekļiem tehniskā apskate jāveic katru gadu (spēkā esošā Eiropas direktīva ieteikuma formā nosaka, ka transportlīdzekļiem, kas vecāki par četriem gadiem, tehniskās apskates jāveic ne retāk kā reizi divos gados;

(B) iekļaut motociklus to transportlīdzekļu sarakstā, kam regulāri jāveic tehniskā apskate;

(C) iekļaut tehnisko pārbaužu laikā inspicējamo detaļu sarakstā arī transportlīdzekļa elektroniskās sistēmas, piemēram, gaisa spilvenus, elektroniskās stabilitātes detektoru (ESC) un (ABS) bremzēšanas sistēmu utml.

Šobrīd Latvijā vieglajiem un kravas transportlīdzekļiem kā arī motocikliem tiek veiktas ikgadējas tehniskās apskates. Savukārt iespējas elektronisko sistēmu pārbaudei tehniskās apskates ietvaros pašreiz ir izpētes stadijā.

Papildus informācija

Pētījuma pilna bezmaksas versija pieejama elektroniski www.cita-vehicleinspection.org vai http://ec.europa.eu/transport/roadsafety/publications/projectfiles/autofore_en.htm

Informāciju sagatavoja

Džoanna Eglīte

CSDD Sabiedrisko attiecību speciāliste

T. 7025730

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

CSDD: Konkurences padomes analīzē par auto tehniskās apskates tirgu ir vairāki trūkumi

LETA, 19.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padomes (KP) analīzē par auto tehniskās apskates tirgu ir vairāki trūkumi, šodien žurnālistiem sacīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Jānis Liepiņš.

Viņš gan atturējās detalizēti komentēt KP veikto analīzi, jo CSDD ar to vēl nav iepazinusies. Tajā pašā laikā Liepiņš norādīja uz vairākiem trūkumiem KP analīzē.

Piemēram, KP ekonomisti neesot korekti analizējuši tehniskās apskates staciju pakalpojumu cenas Eiropas Savienībā (ES). KP norādījusi, ka Latvijā, faktiski pastāvot CSDD monopolam, tehniskās apskates cenas ir augstākas, turpretī Liepiņš uzsvēra, ka Latvijā šī pakalpojuma cenas ir ceturtās zemākās ES.

Tāpat Liepiņš noraidīja KP pārmetumus par tehniskās apskates staciju pieejamību. KP minēja, ka Rīgā ir tikai viena tehniskās apskates stacija, kas ir vidēji par 20 reizēm mazāk nekā atvērta tirgus apstākļos. Tomēr Liepiņš uzsvēra, ka Rīgā tehniskās apskates stacijā ir 12 līnijas, salīdzinot ar ES ierasti pieejamo vienu līniju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Vērts izskatīt iespēju nākotnē pielāgot stacionāros fotoradarus OCTA un tehniskās apskates kontrolei visā transporta plūsmā, neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma.

Latvijā transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas vai izietas tehniskās apskates nav apmēram 2% automašīnu, kas piedalās satiksmē, secināts Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) sociālajā kampaņā, kas tika rīkota sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) un Valsts policiju.

«Kampaņas laikā apkopotā statistika no fotoradariem un īpaši aprīkotas demo automašīnas liecina, ka vidējais transportlīdzekļu skaits, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA vai savlaicīgi veiktas tehniskās apskates ir nedaudz lielāks - ap 2%,» sacīja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins. Sākot sociālo kampaņu «Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!», LTAB lēsa, ka kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir apmēram 1,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavā atklāta Latvijā plašākā reģionālās tehniskās apskates stacija. Pēc stacijas atklāšanas pirmoreiz Jelgavā norisinājās arī Tehniskās apskates nakts pasākums.

Lai padarītu klientiem ērtāku un pieejamāku tehniskās apskates veikšanu, jaunajā stacijā līdzšinējo divu tehniskās apskates līniju vietā izveidotas četras līnijas – trīs vieglo transportlīdzekļu pārbaudei un viena kravas automobiļiem, kas ļaus apkalpot lielāku transportlīdzekļu skaitu.

Ēkas projektu izstrādājis Arhis Arhitekti. Tās arhitekti Arnis Kleinbergs un Jānis Zvejnieks uzsver, ka, projektējot Jelgavas tehniskās apskates staciju, arhitektu pamatuzdevums bija izveidot funkcionāli ērtu un estētiski pievilcīgu klientu apkalpošanas objektu. Kopā ar nākamajā būvniecības etapā realizējamo CSDD nodaļās ēku, jaunajā pilsētas attīstības rajonā veidojas mūsdienīgs klientu apkalpošanas centrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

CSDD: Tehniskās apskates pakalpojuma cena, visticamāk, nākotnē būtiski nemainīsies

LETA, 29.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tehniskās apskates pakalpojuma nodošanas privātajiem komersantiem cena klientiem, visticamāk, būtiski nemainīsies, šodien Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdē teica Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes loceklis Aivars Aksenoks.

Saeimas komisija šodien skatīja jautājumus par atļauju izbeigt līdzdalību un pārdot CSDD piederošās SIA "Auteko & TUV Latvija", SIA "Scantest", SIA "Venttests" un SIA "Autests" kapitāla daļas. Tā kā valdība augustā atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) priekšlikumu noteikt, ka CSDD automašīnu tehniskās apskates pakalpojumu jāiepērk, nevis jānodrošina pašai, tika pieņemts arī lēmums, ka CSDD jāizbeidz līdzdalība un jāpārdod tai piederošās kapitāldaļas četros uzņēmumos, kas sniedz tehniskās apskates pakalpojumus. CSDD piederošo kapitāldaļu atsavināšana četros uzņēmumos uzticēta AS "Publisko aktīvu pārvaldītājs "Possessor"" ("Possessor").

"Possessor" izpilddirektors Vladimirs Loginovs skaidroja, ka pašreiz notiek sagatavošanās posms. Tuvāko nedēļu laikā iecerēts izsludināt iepirkumu izsoles vērtēšanas pakalpojumiem, ar plānu noslēgt līgumu novembra laikā. Pēc tam trīs mēnešus paredzēta izsolāmo uzņēmumu kapitāla daļu novērtēšana, pārdošanas noteikumu un pirkuma līguma sagatavošana, saskaņošana un apstiprināšana. Savukārt 2021.gada februārī plānota izsoles izsludināšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autoparks ir otrs vecākais Eiropā, turklāt 50-80% automašīnu tehniskajās apskatēs tiek konstatēti būtiski bojājumi, šodien Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijas sēdē sacīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Transportlīdzekļu tehniskās kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks Jānis Liepiņš.

Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija šodien turpināja vērtēt iedzīvotāju iniciatīvu pagarināt termiņu, kādā tiek veikta transportlīdzekļu tehniskā apskate.

Automašīnu vidējais vecums Latvijā ir 13,17 gadi. Vēl vecākas automašīnas Eiropā ir tikai Maltā (13,8 gadi), bet vidējais automašīnu vecums Eiropā ir 8,3 gadi.

Liepiņš deputātus informēja, ka ar pirmo reizi tehnisko apskati nespēj iziet 45% no automašīnām, turklāt 18% tiek konstatēti būtiski defekti balstiekārtā. Dienā vidēji 13 automašīnām tehniskās apskates laikā tiek aizliegta turpmākā dalība satiksmē, 61,7% no šīm automašīnām apskates laikā iziet no ierindas bremžu sistēma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) kampaņas "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!" ietvaros apkopotā statistika liecina, ka ceļu satiksmē piedalās aptuveni 1% neapdrošinātu transportlīdzekļu.

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazinātu to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, oktobrī LTAB, sadarbībā ar CSDD un Valsts policiju, īstenoja sociālu kampaņu "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!". "Pirms kampaņas sākuma lēsām, ka kopējais transportlīdzekļu skaits, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA, varētu būt ap 1 - 2%. Šādus secinājumus izdarījām, balstoties uz iepriekšējo kampaņu pieredzi un mums pieejamo statistiku, kas liecina, ka pērn 1,16% no visiem Latvijā reģistrētajiem CSNg bija izraisīti ar transportlīdzekli bez OCTA," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka izvērtējot datus starp dažādiem Latvijas reģioniem, secināts, ka, piemēram, Latgalē ar neapdrošinātu transportlīdzekli pērn izraisīti pat 1,85% CSNg, kamēr Kurzemē - vien 0,78%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Rīgā Tehniskās apskates naktī pārbaudīti gandrīz divi tūkstoši automobiļu

Monta Glumane, 27.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas tehniskās apskates stacijā uzstādīts jauns Tehniskās apskates nakts apmeklētības rekords – 15 stundās tika pārbaudīti 1923 auto. Pērn šajā pasākumā tika pārbaudīti 1357 spēkrati; tātad šogad par 30% vairāk nekā 2017.gadā, informē CSDD.

«Tehniskās apskates nakts» laikā CSDD aicina autovadītājus pievērst uzmanību auto tehniskajam stāvoklim un tā nozīmei ceļu satiksmes drošībai ikdienā. Rīgā šāds pasākums notika jau septīto reizi.

Šogad lielākā daļa jeb 1558 auto izmantoja iespēju veikt bezmaksas transportlīdzekļa diagnostiku, no tām tehniskās apskates uzlīmi saņēma 365 jeb gandrīz 20% spēkrati. Rīgā pārbaudīto automobiļu vidējais vecums bija 15 gadi. Vecākais auto, kas svētdienas naktī tika pārbaudīts tehniskās apskates stacijā, bija 1975. gada žigulis. Kopumā Rīgas tehniskās apskates darbinieki visvairāk aizrādījumus izteica par neatbilstošiem lukturiem, balstiekārtas un bremžu sistēmas bojājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministrijām uzdots izvērtēt iespēju noteikt retākas tehniskās apskates jaunām automašīnām, iespējams, tās varētu būt jāveic tikai reizi četros gados, bet lietotām – reizi divos gados, nevis katru gadu.

Šādu uzdevumu Satiksmes un Finanšu ministrijām šodien deva valdība.

Ierēdņiem būs jāpiedāvā risinājumi, kā nodrošināt, lai retākas tehniskās apskates neatstātu negatīvu iespaidu uz valsts budžeta ieņēmumiem.

Finanšu ministrs Einars Repše (Jaunais laiks) pieļauj, ka jaunu transportlīdzekļu īpašniekiem visus ikgadējos nodokļus, kas patlaban jāmaksā, izejot tehnisko apskati, varētu likt nomaksāt reizi četros gados, proti, reģistrējot attiecīgo automašīnu Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

CSDD gan uzskata, ka pagaidām Latvijā nevar ieviest retākas tehniskās apskates, jo statistika liecinot, ka automašīnu vidējais vecums Latvijā ir 16 gadi un tikai aptuveni 60 % automašīnu tehnisko apskati „iziet” ar pirmo reizi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazinātu to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, laika posmā no 14.oktobra līdz 11.novembrim Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB), sadarbībā ar CSDD un Valsts policiju, īstenos sociālu kampaņu.

Kampaņas laikā vairāki fotoradari visā Latvijā veiks OCTA un tehniskās apskates kontroli ārpuskārtas režīmā – t.i. neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma. Uzsākot sociālo kampaņu «Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!», LTAB lēš, ka kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir 1 - 3%.

«Kampaņas ietvaros veiksim plašu profilaktisko darbu, skaidrojot autovadītājiem, ka OCTA vai tehniskā apskate nav tikai formalitāte, ko valsts uzspiedusi autovadītājiem, bet gan drošības garants pašam autovadītājam, pasažieriem un citiem satiksmes dalībniekiem,» stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins. Pirms kampaņas LTAB veiktajā aptaujā secināts, ka gandrīz puse (46,5%) autovadītāju nezina, ka par piedalīšanos ceļu satiksmē bez derīgas OCTA un tehniskās apskates fotoradari un policijas ekipāžas vienas diennakts laikā var sodīt vairākkārtīgi. Tāpat salīdzinoši daudz ir to autovadītāju, kas vispār nav informēti, ka fotoradari un policijas ekipāžas spēj pārbaudīt ne vien braukšanas ātrumu, bet arī to, vai automašīnai ir derīga OCTA (18,5% respondentu) un tehniskā apskate (21,5% respondentu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: «Tehniskās apskates naktī» Rīgā pārbaudīts rekordliels skaits automobiļu

Rūta Cinīte, 28.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 26.augustā Rīgas tehniskās apskates stacijā uzstādīts «Tehniskās apskates nakts» pasākumu apmeklētības rekords - 10 stundās pārbaudīti 1357 auto. Pērn šajā pasākumā tika pārbaudīti 1210 spēkrati, informē Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Sabiedrisko attiecību daļa.

«Tehniskās apskates nakts» devīze ir «Mēs par drošu auto!» un tajā CSDD aicina autovadītājus pievērst uzmanību auto tehniskajam stāvoklim un tā nozīmei ceļu satiksmes drošībai ikdienā.

Šogad lielākā daļa jeb 1357 auto izmantoja iespēju veikt bezmaksas transportlīdzekļa diagnostiku, bet tehniskās apskates uzlīmi saņēma 225 spēkrati. Rīgā pārbaudīto automobiļu vidējais vecums bija 16 gadi. Vecākais auto, kas pagājušajā naktī ieripoja tehniskās apskates stacijā, bija 1950.gada Moskvich 400.

Kopumā tehniskās apskates darbinieki visvairāk aizrādījumus izteica par nenoregulētiem lukturiem, balstiekārtas un bremžu sistēmas bojājumiem.

Pasākumā piedalījās arī vairāki vēsturiski spēkrati - par vienu no elegantākajiem «Tehniskās apskates nakts» apmeklētāji atzina 1979.gada Chevrolet Corvette C3.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šādus pierādījumus guvis Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs, kas prokuratūru lūdz uzsākt krimināllietu pret kādu tehniskās apskates amatpersonu, kas paņēmusi 40 latu lielu kukuli.

Uzskatot, ka pirmstiesas izmeklēšanas laikā ir savākti pietiekami pierādījumi, KNAB izmeklētājs ierosina saukt pie kriminālatbildības tehniskās apskates maiņas vecākā vietnieku par kukuļa pieņemšanu. Aizdomās turētajai amatpersonai piemērots ar brīvības atņemšanu nesaistīts drošības līdzeklis - aizliegums pildīt amata pienākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) no pirmdienas, 24. jūlija, klientiem pakalpojumus nodrošinās jaunā un modernā Siguldas tehniskās apskates stacijā, kas atradīsies jaunā adresē - Vidzemes šosejas 46. kilometrā, Inčukalna novadā (blakus Aerodium un Siguldas Bloks), informē CSDD.

«CSDD izvirzījusi mērķi kļūt par labāko pakalpojumu sniedzēju valstī, tāpēc tiek modernizēti klientu apkalpošanas centri, uzlabojot klientu apkalpošanu un ieviešot jaunus veidus, kā klientiem mazināt pakalpojumu saņemšanas laiku. Tāpat šis mērķis nav sasniedzams bez tehnisko apskašu staciju modernizēšanas un pilnveidošanas,» informē direkcijā atzīmējot, ka jaunā Siguldas tehniskās apskates stacija palīdzēs sasniegt šo mērķi, jo tā turpmāk atradīsies daudz ērtākā vietā, stacija būs plašāka, jo vienas tehniskās apskates līnijas vietā būs trīs. Tas savukārt pilnībā atdalīs kravas auto plūsmu no vieglo auto plūsmas, palielinot stacijas caurlaidību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

KP: Iecere tehniskās apskates sniedzējus izraudzīties publiskā iepirkumā nerisinās tirgus problēmas

Db.lv, 11.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 11. decembrī, Ministru kabinets skata Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu «Par izmaiņām transportlīdzekļu valsts tehniskajā apskatē». Konkurences padome (KP) uzskata, ka tajā ietvertais risinājums – tehniskās kontroles veicējus noteikt publiskā iepirkumā – neatrisina konstatētās tirgus nepilnības, informē KP.

SM sagatavotais ziņojums ir cieši saistīts ar KP 2018. gada jūlijā noslēgto tirgus uzraudzību «Konkurences ierobežojumi transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates jomā», kur KP konstatēja būtiskus konkurences ierobežojumus transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroles jomā Latvijā, kā arī saskatīja VAS «Ceļu satiksmes drošības direkcija» (CSDD) rīcībā Līguma par Eiropas Savienības darbību (LESD) pārkāpuma – dominējošā stāvokļa ļaunprātīgas izmantošanas – pazīmes.

KP neatbalsta SM ieceri, ka uzņēmēji, kas pēc 2023. gada varētu sniegt transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroles pakalpojumu, tiks izraudzīti publiskā iepirkumā uz desmit gadu periodu, jo tas ļautu saglabāt tirgū atsevišķu sabiedrību monopolstāvokli reģionos, piešķirot tām ekskluzīvas tiesības caur iepirkumiem uz 10 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

CSDD no 2020.gada vairs neveiks automašīnu tehniskā stāvokļa kontroles

LETA, 19.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) no 2020.gada vairs neveiks automašīnu tehniskā stāvokļa kontroles, sacīja Satiksmes ministrijas (SM) sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Greiškalne.

Viņa skaidroja, ka atbilstoši apstiprinātajai CSDD darbības stratēģijai 2018.-2020.gadam plānots, ka vēlākais līdz 2020.gadam CSDD vairs neveiks automašīnu tehniskās stāvokļa kontroles apskates funkciju, bet tikai uzraudzību.

Greiškalne norādīja, ka saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem no 2023.gada tehniskās kontroles veicējus izvēlēsies konkursā, izsludinot publisko iepirkumu. Savukārt laika posmā no 2020.gada līdz 2023.gadam notiks pārejas periods uz jauno sistēmu, par kuru patlaban notiek juridiskais izvērtējums.

Valsts nepamatoti liedz privātajiem uzņēmumiem iesaistīties transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroles tirgū, secinājusi Konkurences padome (KP).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehniskās apskates naktī, 30. augustā, pārbaudītas 648 automašīnas. Lielākā daļa autovadītāju izmantojuši iespēju veikt sava auto bezmaksas diagnostiku, bet trešā daļa – tehnisko apskati, informē Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD).

Pēc aptuvenām aplēsēm tehniskās apskates staciju apmeklējuši pāris tūkstoši interesentu. Lielu atsaucību guva Drošas braukšanas skolas pasniedzēji, kuri aicinājuši pasākuma apmeklētājus pārliecināties par savām iemaņām uz ceļa nestandarta situācijās un izmēģināt savus spēkus testos «Dzērāju brilles», «Puķīte» un «Čūska».

Tāpat tehniskās apskates naktī reģistrējies 250 tūkstošais CSDD e-pakalpojumu klients – Dace Pāvela. Direkcija norāda, ka viņa balvā saņem izmēģinājuma braukšanas eksāmenu ar automašīnu vai motociklu.

Tehniskās apskates nakts Mēs par drošu auto tika rīkota naktī no 30. uz 31. augustu, ar mērķi popularizēt drošas ceļu satiksmes ideju, kuras viens no būtiskākajiem priekšnosacījumiem ir drošs auto un tehniskā apskate. Pasākumus notika Rīgā, Antenas ielā 2, uzņēmuma Auteko & TŰV tehniskās apskates stacijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 26.augustā, Rīgā, Antenas ielā 2 no plkst. 18.00 notiks Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) organizētais pasākums Tehniskās apskates nakts - 2017, kura laikā kompetenti speciālisti būs gatavi bez maksas pārbaudīt vairāk nekā tūkstoš automobiļu.

Pasākuma nolūks ir mudināt autobraucējus piedalīties ceļu satiksmē ar drošiem un tehniskā kārtībā esošiem transportlīdzekļiem, lai neapdraudētu ne savu, ne arī citu satiksmes dalībnieku veselību un dzīvību.

Valsts policija: Netrafarētās automašīnas pierāda savu efektivitāti

Rīgā Tehniskās apskates nakts notiks sesto reizi, un iepriekšējos gados Rīgā pārbaudīti 4887 automobiļi. Rīgā gan parasti ir ļoti liels interesentu skaits.

Būtiska informācija par pasākumu:

- nav paredzēta iepriekšēja pierakstīšanās Rīgā uz auto diagnostiku, automašīnu plūsma tiks regulēta ar rindu sistēmas tablo palīdzību;

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Aizvadīta apmeklētākā tehniskās apskates nakts Rīgā

Zane Atlāce - Bistere, 26.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas tehniskās apskates stacijā pasākumā Tehniskās apskates nakts svētdien, 25.augustā 16 stundās bezmaksas auto diagnostika tika veikta 2070 transportlīdzekļiem, informē Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

Rīgā šāds pasākums notika jau astoto gadu pēc kārtas. Pērn šādā pasākumā tika pārbaudīti 1923 spēkrati.

Pārbaudēs secināts, ka aptuveni ceturtā daļa jeb 26,5% no Tehniskās apskates naktī pārbaudītajiem spēkratiem bija labā vai teicamā tehniskā stāvoklī. Tomēr lielākajai daļai jeb 73,5% auto tika konstatēti defekti; pamatā tie bija neatbilstošas gaismas ierīces, kā arī bojājumi balstiekārtās un bremžu sistēmās.

Rīgā pārbaudīto automobiļu vidējais vecums bija 16 gadi. Vecākais auto, kas svētdienas naktī ieripoja tehniskās apskates stacijā, bija 1962. gada Alfa Romeo. Populārākās pasākuma auto markas bija VW, BMW, AUDI un VOLVO.

Pasākumu apmeklēja vairāki tūkstoši interesentu; pamatā ģimenes ar bērniem, kuras varēja piedalīties dažādās informatīvi izglītojošas aktivitātēs: Rīgas Motormuzejs piedāvāja sacensties automodelismā miniatūrajā Biķernieku rallijkrosa trasē; stendos Opā Kāp Ārā un Slidkalniņš vairāk nekā 900 apmeklētāji drošos apstākļos uz «savas ādas» pārliecinājās par drošības jostu lietošanas nepieciešamību. Reibuma brilles uzskatāmi pierādīja, cik radikāli var mainīties cilvēka reakcija un koordinācijas spējas, bet Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests aicināja interesentus uzvilkt savu 10 kg smago formu un izmēģināt glābēju darba specifiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Fotoradari kontrolē OCTA un tehniskās apskates termiņus; piemēros sodus

Lelde Petrāne, 23.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Stacionārie fotoradari kontrolē OCTA un tehniskās apskates derīguma termiņus arī gadījumos, kad netiek pārsniegts ātrums.

Jaunas kampaņas ietvaros uz ceļiem izvietotie stacionārie fotoradari kontrolē OCTA un tehniskās apskates derīguma termiņus arī gadījumos, kad netiek pārsniegts ātrums. Kā biznesa portālam db.lv pastāstīja Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pārstāvis Gints Lazdiņš, fotoradaru fiksēto pārkāpumu gadījumos tiks piemēroti sodi.

LTAB sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) un Valsts policiju īsteno sociālu kampaņu, kuras mērķis ir skaidrot sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazināt to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai nokavē tehniskās apskates derīguma termiņus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātas tehniskās apskates stacijas nozīmēs augstākas cenas un zemāku kvalitāti, biedē šobrīd tirgū strādājošie. VAS Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārveidošana par valsts aģentūru un tai piederošo daļu pārdošana uzņēmumos, kuri operē tehniskās apskates stacijas (TAS), tādējādi likvidējot CSDD monopolu un radot brīvo tirgu šajā jomā, izpostīs daudzu gadu gaitā radīto sistēmu, uzskata iesaistītie, kritizējot šo Pārresoru koordinācijas centra (PKC) vadītās darba grupas rekomendāciju.

Savulaik Satiksmes ministrija (SM) uzdeva CSDD nodrošināt TAS tīklu Latvijā. Tādēļ CSDD kā dibinātājs veidoja kopīgus uzņēmumus ar privāta kapitāla piesaisti. Šobrīd lielāko daļu tehnisko apskašu veic SIA Auteko&TUV Latvija, kuras vācu dalībnieki ir ieinteresēti privatizācijā. Transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati saskaņā ar Ceļu satiksmes likumu uzdots veikt CSDD vai tās akreditētai personai.

Patlaban brīvā tirgus tehniskās apskates jomā nav un minētie uzņēmumi ir kā CSDD apakšuzņēmēji, norāda CSDD valdes loceklis Imants Paeglītis, kuram nav izprotams, kāpēc iznīcināt labi darbojošos sistēmu. Šobrīd no malas neviens jauns spēlētājs tirgū ienākt nevar, bet privatizācijas gadījumā būtu nepieciešams veikt grozījumus vairākos normtīvajos aktos. Pēc viņa teiktā, CSDD pērna gadā peļņa bija apmēram 1,4 milj. Ls pie 23 milj. Ls apgrozījuma. Savukārt Auteko&TUV Latvija 2012. gada neto apgrozījums bija 3,44 milj. Ls un tīrā peļņā 0,47 milj. Ls, kas dod 19% rentabilitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunajām automašīnām tehnisko apskati varēs veikt ik pēc diviem gadiem

Žanete Hāka, 17.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnām, kas jaunākas par četriem gadiem, tehnisko apskati varēs veikt ik pēc diviem gadiem.

Šādu regulējumu trešdien, 17.maijā, galīgajā lasījumā atbalstīja Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti, noslēdzot darbu pie izmaiņām Ceļu satiksmes likumā.

Tie sagatavoti pēc iedzīvotāju kolektīvā iesnieguma par transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšanu reizi divos gados.

Grozījumi paredz, ka Latvijā un ārvalstīs iepriekš nereģistrētam vieglajam automobilim un piekabei ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem pirmreizējo valsts tehnisko apskati veic ne vēlāk kā divus gadus pēc reģistrācijas Latvijā. Otrā tehniskā apskate būs jāveic ne vēlāk kā divus gadus pēc pirmreizējās apskates. Savukārt, sasniedzot četru gadu vecumu, turpmākās tehniskās apskates šādām automašīnām būs jāveic katru gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Atbalsta priekšlikumu jaunajiem auto tehnisko apskati veikt ik pēc diviem gadiem

Žanete Hāka, 08.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 8.martā Saeimas Tautsaimniecības komisija izskatīja priekšlikumu attiecībā uz izmaiņām auto tehniskās apskates periodiskumā.

Satiksmes ministrija (SM) un Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar ekspertiem izvērtēja iespējamās izmaiņas tehnisko apskašu periodiskumā, lai tās minimāli ietekmētu satiksmes drošību, kas Latvijā katru gadu uzlabojas, bet salīdzinoši ar ES, tā joprojām nav pietiekoša, informē CSDD.

Rūpīgi izanalizējot Latvijas autoparka stāvokli, tehnisko apskašu rezultātus un vidējo auto vecumu gan SM un CSDD, gan satiksmes drošības eksperti piekrita, ka vismazākā ietekme uz satiksmes drošību būtu, ja periodiskums tiktu palielināts vieglajiem auto, kad pirmā tehniskā apskate būtu jāveic pēc 2 gadiem, otrā atkal pēc 2 gadiem, bet turpmākās tehniskās apskates būtu jāveic katru gadu. Vēl vairāk – papildus tika nonākts pie secinājuma, ka varētu izmainīt periodiskumu arī piekabēm ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām, tām nosakot tādu pašu periodiskumu kā vieglajiem auto. Jaunā kārtība vienkāršos vieglo auto un piekabju izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazāku izmaksu dēļ Latvijas uzņēmēji transportlīdzekļus reģistrē Lietuvā, turklāt tiek pieļauts, ka šādas tendences var pieņemties spēkā.

«Uzzinot, ka uzņēmumam nepieciešamā piekabe Lietuvā maksā teju par 25 % lētāk nekā Latvijā, turklāt tai apskate ir jāiziet tikai pēc 3 gadiem, attiecīgo ražošanas līdzekli ne tikai iegādājās, bet arī reģistrēja šajā kaimiņvalstī,» stāsta tirdzniecības SIA Viastor valdes loceklis Andrejs Paupers. Viņš norāda, ka tādējādi ir izdevies ietaupīt ne tikai tādēļ, ka tādas pašas piekabes cena Lietuvā ir zemāka, bet arī tāpēc, ka nākamā tehniskā apskate šai piekabei būs jāiziet tikai 2011. gadā. «Tas ir būtisks ietaupījums pašreizējos ekonomiskās lejupslīdes apstākļos,» stāsta A. Paupers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CSDD Preiļu nodaļā un tehniskās apskates stacijā noslēgušies modernizācijas darbi un pilnveidota klientu apkalpošanas sistēma.

Viens no sarežģītākajiem darbiem modernizācijas gaitā bijusi atsevišķa stāvlaukuma izveide un tā aprīkošana ar klientu apkalpošanai nepieciešamajām iekārtām. Tagad klientu apkalpošanas procesi notiek plašākā teritorijā, tos regulē rindu sistēma un apmeklētājiem vairs nav jādrūzmējas «dzīvajā» rindā. Pirms tehniskās apskates klients stāvlaukumā var novietot automašīnu, doties uz kasi, tur veikt visas nepieciešamās darbības, kā arī saņemt apskates kārtas numuru, doties uz laukumu un rindas gaitai sekot līdzi tablo. Kad tablo «iedegas» attiecīgais numuriņš, klients ar savu auto var doties uz apskates līniju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kravas automašīnām tehniskā apskate pēc pieraksta

, 27.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmdienas, 2. jūlija, tehniskās apskates stacijā Rīgā, Sēlpils ielā 6a apskati varēs veikt tikai pēc iepriekšēja pieraksta. Izmaiņas apskates stacijas darbā ieviestas, lai autovadītājiem aiztaupītu laiku, kas jāpavada dīki gaidot rindā, kā arī lai atvieglotu satiksmes plūsmu tuvējās ielās, Db.lv informēja Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD).

Sēlpils ielas tehniskās apskates stacija paredzēta kravas automobiļu, autobusu un citu smago transportlīdzekļu tehniskajai pārbaudei. Līdz šim tajā apskati varēja veikt rindas kārtībā. Tomēr, ņemot vērā transportlīdzekļu gabarītus, kuri brauc uz šo staciju, CSDD nolēmusi mazināt gan klientu, gan citu transportlīdzekļu vadītāju neērtības un Sēlpils ielā izstrādājusi pierakstu sistēmu.

Otra Rīgas tehniskās apskates stacija kravas transportlīdzekļiem, kas atrodas Maskavas ielā 448, pagaidām turpinās strādāt ierastajā režīmā (bez iepriekšējā pieraksta). Tomēr jau tuvākajā laikā šīs tehniskās apskates stacijas caurlaidību plānots ievērojami palielināt. Līdz ar to CSDD klientiem būtiski tiks samazināts gaidīšanas laiks, sola CSDD.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sēlpils ielas tehniskās apskates stacijā - pierakstu sistēma!

, 27.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmdienas, 2. jūlija tehniskās apskates stacijā Rīgā, Sēlpils ielā 6a apskati varēs veikt tikai pēc iepriekšēja pieraksta. Izmaiņas apskates stacijas darbā ieviestas, lai autovadītājiem aiztaupītu laiku, kas jāpavada dīki gaidot rindā, kā arī lai atvieglotu satiksmes plūsmu tuvējās ielās.

Sēlpils ielas tehniskās apskates stacija paredzēta kravas automobiļu, autobusu un citu smago transportlīdzekļu tehniskajai pārbaudei. Līdz šim tajā apskati varēja veikt rindas kārtībā. Tomēr, ņemot vērā transportlīdzekļu gabarītus, kuri brauc uz šo staciju, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) nolēma mazināt gan klientu, gan citu transportlīdzekļu vadītāju neērtības un Sēlpils ielā izstrādājusi pierakstu sistēmu.

Otra Rīgas tehniskās apskates stacija kravas transportlīdzekļiem, kas atrodas Maskavas ielā 448, pagaidām turpinās strādāt ierastajā režīmā (bez iepriekšējā pieraksta). Tomēr jau tuvākajā laikā šīs tehniskās apskates stacijas caurlaidību plānots ievērojami palielināt. Līdz ar to CSDD klientiem būtiski tiks samazināts gaidīšanas laiks.

Komentāri

Pievienot komentāru