Jaunākais izdevums

Latvija ir ieinteresēta pēc iespējas ātrāk atjaunot cauruļvada Uņeča - Ventspils darbību, telefonsarunā Krievijas medijiem norādījis Latvijas ekonomikas ministrs Artis Kampars. Arī cauruļvada īpašniece, Krievijas kompānija Transņeftjeprodukt norādījusi, ka cer uz Baltkrievijas atļauju atjaunot cauruļvada ekspluatāciju.

Vienlaikus kompānija Transņeftjeprodukt aizbildinājusies, ka veic plānotu remontu cauruļvadā, kura ekspluatācija pārtraukta Baltkrievijas teritorijā, ziņo vairāki Krievijas mediji.

Db.lv jau šodien ziņoja, ka Baltkrievija nobloķējusi naftas produktu pārvadu dīzeļdegvielas eksportam no Krievijas caur Ventspils ostu, atsaucoties uz pārvada tehniskajām problēmām. Latvija caur šo cauruļvadu gadā pārsūknēja ap 10 milj. t naftas produktu.

Saskaņā ar grafiku kompānijai esot šajā gadā jānovērš 150 dažādu defektu cauruļvadā, kā arī jāveic ikmēneša profilakse. Pārbaude uzrādījusi neskaitāmus cauruļvada defektus, no kuriem novērsta tikai neliela daļa. Kompānija jūnijā samazinājusi pārsūknēto naftas produktu apjomu Baltkrievijas teritorijā cauruļvadā uz pusi.

Lēmumu par cauruļvada darbības apturēšanu uz laiku neapmierinoša tehniskā stāvokļa dēļ 22. jūlijā paziņoja Baltkrievijas Ārkārtējo situāciju ministrija. Pašreiz Minskā notiek sarunas starp ieinteresētajām pusēm.

Viena no versijām vēsta, ka šīs lēmums ir Baltkrievijas atbilde uz Krievijas Pārtikas un veterinārā dienesta aizliegumu ievest Krievijā gaļu no Gomeļas un Brestas apgabaliem Baltkrievijā. Savukārt kāds no Latvijas nozares speciālistiem, nevēloties publiskot savu vārdu, Db sacīja, ka, iespējams, notiekot kārtējā tirgus pārdale nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LatRosTrans pārsūdzējis tiesas lēmumu par cauruļvadam uzliktajiem ierobežojumiem

Ieva Mārtiņa, 22.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils naftas meitas uzņēmums LatRosTrans ir pārsūdzējis Daugavpils tiesas lēmumu, saskaņā ar kuru tika uzlikts aizliegums veikt darbības saistībā ar tehnoloģiskās naftas pārvietošanu no maģistrālā naftas cauruļvada Polocka-Ventspils Latvijas teritorijā uz rezervuāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Naftas padevi uz Ventspili atjaunos šovakar

, 23.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltkrievija negaidīti atcēlusi aizliegumu tehnisku problēmu dēļ izmantot tās teritoriju šķērsojošo cauruļvadu Uņeča – Ventspils, kas pieder Krievijas kompānijai Transņeftjeprodukt.

Baltkrievija piegādes atjaunos no 23. jūlija plkst. 23.00, vēsta rus.db.lv, atsaucoties uz Krievijas Ārkārtējo situāciju ministrijas preses sekretāru Vitāliju Novicki. Viņš pavēstījis, ka piegādes tiks atjaunotas ar minimālu spiedienu. Šobrīd tur notiekot remontdarbi un nav iespējams atjaunot piegādes pilnā apjomā.

Ministrija apgalvo, ka mainījusi savu lēmumu, jo Krievijas kompānija ievērojami paātrinājusi cauruļvada remontdarbus. Tajā pašā laikā Krievijas valdība jau paziņojusi, ka vienojusies ar Baltkrievijas valdību par cauruļvada nodošanu ekspluatācijā no 5. augusta pēc darbu pabeigšanas.

Jau ziņots, ka Latvija ir ieinteresēta pēc iespējas ātrāk atjaunot cauruļvada Uņeča - Ventspils darbību, iepriekš telefonsarunā Krievijas medijiem norādījis Latvijas ekonomikas ministrs Artis Kampars. Arī cauruļvada īpašniece, Krievijas kompānija Transņeftjeprodukt norādījusi, ka cer uz Baltkrievijas atļauju atjaunot cauruļvada ekspluatāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Gazprom: Nord Stream gandrīz gatavs

Gunta Kursiša, 17.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gazprom veic pēdējos soļus, kas nepieciešami, lai uzsāktu dabasgāzes iepludināšanu cauruļvadā Nord Stream, atsaucoties uz kompānijas paziņojumu, vēsta Upi.com.

«Patlaban ir pabeigta testēšana, lai iepludinātu gāzi cauruļvadā,» paziņojumā ceturtdien norādījis Gazprom, kam pieder 51% Šveicē reģistrētā starptautiskā kopuzņēmuma Nord Stream AG akciju. Paredzēts, ka gāzes iepludināšana cauruļvadā tiks uzsāka šī gada septembrī, un tas ir nozīmīgs solis pirms ekspluatācijā tiks nodotas gāzes attīrīšanas un gāzes kompresoru vienības, kas nodrošinās gāzes piegādi patērētājiem.

Pēdējā mēneša laikā ir uzbūvētas vairāk nekā 400 jūdzes no otrās Nord Stream caurules un vienas dienas laikā tiek uzbūvētas aptuveni četras jūdzes cauruļvada, paziņojis cauruļvada konsorcijs no Šveices.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nord Stream veic cauruļvadu iekšpuses inspekciju

Lelde Petrāne, 30.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nord Stream ir pabeidzis cauruļvadu iekšpuses inspekciju, izmantojot pašreiz pasaulē vienīgo šāda veida Cauruļvadu pārbaudes iekārtu (PIG - Pipeline Inspection Gauge).

Nord Stream izmanto Cauruļvadu pārbaudes iekārtu ar visspēcīgāko magnētisko lauku, kas līdz šim ir radīts šāda veida iekārtās. Veicot Nord Strem cauruļvada inspekciju, no Cauruļvadu pārbaudes iekārtas ir apkopotas garākās datu ķēdes, kas jebkad ir ierakstītas un saņemtas no šāda tipa iekārtām. Ar vairāk nekā 2000 mērījumu kanāliem un vienu paraugu no katriem 2.5 cauruļvada milimetriem, kas kopā veido 1’224’000’000mm - iekārta nonāks Vācijā ar vairāk kā triljons uzmērījumiem.

Lai pārbaudītu cauruļvadu, kas atrodas līdz 200 metru dziļumā uz Baltijas jūras gultnes un saņemtu apstiprinājumu tā tehniskajam stāvoklim, Nord Stream veic pašreiz pasaulē vienīgo cauruļvadu pārbaudi no iekšpuses - nosūtot iekārtu PIG paralēlo cauruļvadu sistēmā visā 1224km garumā, sākot no Krievijas līdz Eiropai. Cauruļvadu pārbaudes iekārta jeb PIG (Pipeline Inspection Gauge) ir sešus metrus gara un apmēram septiņas tonnas smaga, aprīkota līdzīgi kā kosmosa satelīti. Iekārta magnetizē un skanē cauruļvada sienas, ieraksta visus mērījumus un datus apjomīgā atmiņas kartē, kā arī kartē atzīmē precīzu cauruļvada atrašanos un izliekumus uz jūras gultnes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naftas izsūknēšana no SIA LatRosTrans (LRT) piederošā cauruļvada ir nepieciešama, lai nodrošinātu cauruļvadu sistēmas drošu konversāciju.

To, reaģējot uz satraukumu, ko izraisījušas ziņas, ka SIA LatRosTrans sācis izsūknēt naftu no sev piederošā cauruļvada, paziņojis uzņēmums.

«Ja kādam patiešām rūp naftas tranzītbiznesa saglabāšana un attīstība Latvijā, tad satraukties vajadzētu nevis par naftas izsūknēšanu jeb izspiešanu no LRT cauruļvada, kas ir normāls tehnoloģisks process un vērsts uz uzņēmuma aktīvu saglabāšanu un attīstību, bet gan par vienīgo, Latvijā esošo uzņēmumu, kurš nodrošina naftas un naftas produktu transportēšanu pa maģistrāliem cauruļvadiem,» paziņojumā norādījis LRT valdes loceklis Igors Stepanovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Advokāts: par tehnoloģiskās naftas īpašnieci atzīstams LatRosTrans

Ieva Mārtiņa, 26.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā nav šaubu par to, ka cauruļvada īpašniece ir SIA LatRosTrans, tad tā ir atzīstama arī par cauruļvadā esošās naftas tehnoloģiskās rezerves īpašnieci.

Tā savā šā gada 13. oktobra atzinumā par tiesiskajām attiecībām saistībā ar īpašuma tiesībām uz LatRosTrans naftas vados Latvijas teritorijā esošo tehnoloģiskās naftas rezervi un iespējamiem tiesvedības riskiem trešo personu pretenziju gadījumā, secina zvērinātu advokātu biroja U.Grūbe un A.Strautiņš zvērināts advokāts Uģis Grūbe.

Atzinumā, kas ir Db.lv rīcībā, minēts, ka cauruļvada darbības nodrošināšanai nepieciešamais naftas apjoms atbilstoši Latvijas Republikas Civillikumam ir kvalificējams kā galvenās lietas (paša cauruļvada) piederums (blakus lieta). Tā kā nav šaubu par to, ka cauruļvada īpašniece ir LatRosTrans, tad arī par cauruļvadā esošās naftas tehnoloģiskās rezerves īpašnieci atzīstams LatRosTrans, norādīts atzinumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltkrievijai domātā Venecuēlas nafta, visticamāk, tiks pārkrauta caur Rīgas, nevis Ventspils ostu, uzskata Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs.

Viņš norādīja - ja tiek panākta vienošanās par cauruļvada Ventspils-Polocka izmantošanu, Venecuēlas nafta noteikti tiks pārkrauta Ventspils ostā, bet, pēc Loginova rīcībā esošās informācijas, šāda vienošanās netiks panākta un tādējādi Venecuēlas nafta tiks pārkrauta Rīgā.

«Ja politiskā līmenī tiek panākta vienošanās par cauruļvada Ventspils-Polocka izmantošanu, Ventspils ostai nav neviena konkurenta. Tomēr, viesojoties Rīgas ostā, Baltkrievijas premjers skaidrā un gaišā krievu valodā pateica, ka Baltkrievijas puse šī cauruļvada līdzīpašniecei Krievijas kompānijai Transņeftj prasījusi atļauju par tā izmantošanu, uz ko Krievijas uzņēmums atbildēja noraidoši,» viņš sacīja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nord Stream projektā šodien sasniegts vēl viens nozīmīgs attīstības posms – pabeigta otrā 1224 kilometrus garā jūras cauruļvada būvniecība. Plānots, ka pēc apjomīgiem sagatavošanas darbiem cauruļvada nodošanai ekspluatācijā, otrais cauruļvads gāzes transportēšanu uzsāks 2012. gada beigās.

Tas veidos daļu no pilnībā automatizētās divu paralēlu cauruļvadu gāzes transportēšanas sistēmas ar kopējo transportēšanas jaudu līdz aptuveni 55 miljardiem kubikmetru gadā, līdz ar to nodrošinot Eiropas Savienību ar Krievijas gāzi vismaz 50 gadu garumā.

Pēdējā no otrajam cauruļvadam paredzētajām 99 953 tērauda caurulēm tika izgatavota Europipe uzņēmumā Vācijā. Tad šī caurule tika pārklāta ar betona kārtu EUPEC rūpnīcā Mukranā, transportēta uz Slītes sagatavju noliktavu, kas atrodas uz Zviedrijai piederošās Gotlandes salas, un pēc tam nogādāta uz uzņēmumam Saipem piederošā cauruļvada ieguldīšanas kuģa Castoro Sei, kur 2012. gada 17. aprīlī to piemetināja pie kopējā cauruļvada un ieguldīja jūras gultnē. Līdz ar to ir noslēdzies loģistikas posms Nord Stream projektā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ventspils ostā vērojama stabilitāte

Māris Ķirsons, 15.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Ventspils ostā strādājošajiem termināļiem nedaudz pieaudzis kravu apjoms, un arī šogad tam vajadzētu būt aptuveni tādā pašā līmenī, jo nekādu signālu par straujām pārmaiņām nav.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta ilggadējais Ventspils brīvostas pārvaldnieks Imants Sarmulis. Viņš norāda, ka konkurence starp ostām ir nepieciešama, jo tā rada sava veida dzinējspēku – attīstībai, izaugsmei, efektivitātei.

Kāda ir situācija ar kravām Ventspils ostā?

2018. gadā salīdzinājumā ar 2017. gadu pārkrauto kravu apjoms Ventspils ostas termināļos pieauga par 1,5% jeb 0,3 milj. tonnu un sasniedza 20,33 milj. t. Kravu pieauguma pamatā ir lielāki Krievijas akmeņogļu pārkraušanas apjomi.

2019. gada pirmajos mēnešos aina ir iepriecinoša, jo vairākos ostā strādājošajos termināļos kravu apjoms ir būtiski pieaudzis. Un atkal šis pieaugums noticis, pateicoties stividorkompāniju spējai piesaistīt vairāk tieši akmeņogļu kravu. Minētais ļauj optimistiski raudzīties nākotnē, jo nekādu pazīmju, ka situācija varētu radikāli mainīties, nav. Protams, ir novērojama kravu sezonalitāte, un akmeņ- ogles ir viena no šādām kravām. Varbūt piesardzīgi, bet visā 2019. gadā Ventspils ostu termināļos prognozētais kravu apjoms tiek lēsts ap 20 milj. tonnu, kas ir aptuveni tas pats, kas pārkrauts 2018.un arī 2017. gadā. Ventspils brīvosta ir ieinteresēta, lai būtu lielāki kravu apjomi, kas nozīmē arī lielākus ienākumus ostu nodevās un vairāk darba stividoriem un citiem pakalpojumu sniedzējiem, kas rezultēsies darba vietās, darba algās un, galu galā, arī lielākos nodokļu maksājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Cauruļvada Uņeča - Ventspils darbību sola atjaunot

Vēsma Lēvalde, Db, 23.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cauruļvada Uņeča - Ventspils darbība varētu atsākties 5. augustā pēc kārtējā remonta, ziņo RIA Novosti, atsaucoties uz Krievijas valdības preses dienestu.

Db jau rakstīja, ka par cauruļvada darbības atsākšanu Maskavā notiek visu ieinteresēto pušu sarunas.

Baltkrievijas Ārkārtējo situāciju ministrijas pārstāvis norādījis, ka šim starpgadījumam nevajadzētu būt pārsteigumam cauruļvada īpašniekiem Krievijā, jo viņiem bijis zināms par avārijas draudiem un iespējamo ietekmi uz vidi.

Savukārt Latvijas biznesa pārstāvji pauduši bažas par lieliem zaudējumiem, ko radījusi cauruļvada slēgšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Pabeigta Nord Stream cauruļvada zemūdens savienošana

Elīna Pankovska, 22.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nord Stream cauruļvada zemūdens savienošana pabeigta, un līdz ar to visi trīs 1,22 tūkst. kilometrus garā cauruļvada posmi ir savstarpēji savienoti zem ūdens. Pirmais cauruļvads uzsāks darbību šā gada ceturtajā ceturksnī.

Pabeigtais cauruļvads Baltijas jūrā tagad ir sagatavots vasaras beigās savienošanai ar cauruļvada sauszemes izbūvi Krievijas un Vācijas krasta zonā, DB informēja Nord Stream padomnieks Baltijas valstīs Romāns Baumanis.

Nord Stream ir dabas gāzes cauruļvads, kas pa Baltijas jūru savienos Krieviju ar Eiropas Savienību. Nord Stream nodrošinās gandrīz trešdaļu no papildus nepieciešamā gāzes daudzuma, savienojot Eiropas gāzes cauruļvada tīklu ar pasaules lielākajām gāzes rezervēm.

Nord Stream AG pirmo no diviem paralēlajiem cauruļvadiem plāno nodot ekspluatācijā šogad. Katrs cauruļvads būs aptuveni 1,22 tūkst. km garš un to transportēšanas spēja sasniegs 27,5 miljrd. kubikmetru gāzes gadā. Pilna transportēšanas spēja 55 miljrd. kubikmetru gadā tikšot sasniegta projekta otrajā fāzē, kad tiks nodots ekspluatācijā otrais cauruļvads, teikts paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pabeigta cauruļvada Nord Stream būvniecība Baltijas jūrā

Ritvars Bīders, 07.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dabasgāzes cauruļvada Nord Stream būvētāji pabeiguši darbu pie pārvada pirmās līnijas ziemeļu daļas būvniecības Baltijas jūrā, tādējādi kopumā pabeigtas divas no trim dabasgāzes cauruļvada pirmās līnijas daļām, ziņo EBR.

Kopumā līdz šim ūdenī ieguldīti vairāk nekā 83,3 tūkstoši cauruļvada segmentu aptuveni 1 000 kilometru garumā.

Atlikušos Nord Stream cauruļvada pirmās līnijas būvniecības darbus plānots pabeigt līdz šā gada aprīlim.

Trīs galveno cauruļvada daļu savienošanu paredzēts pabeigt šā gada vasarā. Somijas piekrastē savienošanu plānots veikt pavasarī, savukārt Zviedrijas ūdeņos, netālu no Gotlandes, cauruļvada savienošana paredzēta vasarā.

Pēc savienošanas darbiem cauruļvada pirmās līnijas būvniecība tiks pabeigta pilnībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils naftas un Krievijas Transņeftprodukt uzņēmumam LatRosTrans piederošajā naftas cauruļvadā esošās bufernaftas vērtība tiek lēsta 100 līdz 180 miljonu ASV dolāru apmērā, taču neskaidrs ir īpašumtiesību jautājums.

Intervijā DB Baltkrievijas pilnvarotais vēstnieks Latvijā Aleksandrs Gerasimenko vērsa uzmanību uz to, ka SIA LatRosTrans (LRT) ir sākusi darbus, lai izsūknētu no cauruļvada tajā esošo tehnoloģisko naftu, taču tā - 149 500 t - ir Baltkrievijas pilsētā Novopolockā bāzētās naftas pārsūknēšanas republikāniskā uzņēmuma Družba bilancē. Savukārt LRT valdes loceklis Igors Stepanovs apgalvo, ka nafta, kas atrodas cauruļvadā, piederot LRT. Vēl dīvaināk, ka, pēc ziņu aģentūras LETA ziņām, a/s Ventspils nafta (kam pieder 66% LRT kapitāldaļu) privatizācijas noteikumos par bufernaftu nekas nav minēts.

Savukārt Latvijas Tranzītbiznesa asociācijas vadītājs Ventspils pilsētas mērs Aivars Lembergs publiski norādījis, ka bufernafta pieder Latvijas valstij (saskaņā ar vienošanos ar Krieviju abi naftas cauruļvadi tika atzīti par Latvijas īpašumu, bet dīzeļdegvielas cauruļvads - par Krievijas (Transņefteprodukt) īpašumu) un nav privatizēta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Advokāts Tihonovs mainījis viedokli par bufernaftas piederību

Māris Ķirsons, 03.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Republikas teritorijā izvietotajā naftas cauruļvadā esošā tehnoloģiskā nafta ir Latvijas Republikas valsts īpašums, tā savā paziņojumā norāda zvērināts advokāts Viktors Tihonovs, kaut arī pavisam nesen medijos bija publicēts A.Grūtupa biroja atzinums, ka tā piederot SIA LatRosTrans.

DB jau vairākārt rakstījis par īpašumtiesību strīdu uz bufernaftu, jo pēc tam, kad SIA LatRosTrans uzsāka bufernaftas izsūknēšanu no naftas cauruļvada, Baltkrievijas kompānija Družba uzsāk tiesvedību par bufernaftas īpašuma tiesībām un Daugavpils tiesa šo lietu gatavojas skatīt šā gada 16. maijā.

Jau pērn intervijā DB SIA LatRosTrans valdes loceklis Igors Stepanovs pauda pārliecību, ka bufernafta pieder uzņēmumam un noliedza Baltkrievijas pretenzijas uz šo īpašumu. Interesanti, ka SIA LatRosTrans 2009. gada pārskatā bufernaftu atzīst tikai kā iespējamu aktīvu, bet pēc BDO Zelmenis&Liberte partnera Jāņa Zelmeņa domām absolūti pirmā mantiniece pēc PSRS sabrukuma uz tehnoloģisko naftu ir Latvijas valsts. Attiecīgs atzinums no BDO Zelmenis&Liberte ticis iesniegts arī Ministru prezidenta biroja vadītājai Olitai Augustovskai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets trešdien ārkārtas sēdē nolēma aicināt Saeimu steidzami veikt grozījumus likumā "Par ostām", ar kuriem valsts pārvaldībā tiktu pārņemtas Rīgas un Ventspils ostas.

Valdība rosināja noteikt, ka turpmāk Rīgas ostas un Ventspils ostas pārvaldi veiks jaunizveidota kompānija. Tāpat rosināts noteikt, ka Rīgas un Ventspils domes ieceltie valdes locekļi zaudēs amatus, bet turpmāk valdi iecels valsts.

Paredzēts, ka jaunās kompānijas minimālais pamatkapitāls būs 35 000 eiro. Šīs izmaksas tiks segtas no Satiksmes ministrijas 2019.gada pamatbudžeta programmas "Nozaru vadība un politikas plānošana" piešķirtajiem līdzekļiem.

Plānots, ka turpmāk valdē būs tikai ministru deleģēti valdes locekļi, kurus iecels Ministru kabinets, izslēdzot četrus pašvaldības pārstāvjus no Rīgas brīvostas valdes un Ventspils brīvostas valdes sastāva. Pēc likumprojekta pieņemšanas, Rīgas brīvostas un Ventspils brīvostas valdē amatu saglabās četri valsts pārstāvji - ekonomikas ministra, finanšu ministra, satiksmes ministra un vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra izvirzīti pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cauruļvadu ieguldīšanas kuģis Solitaire ir uzsācis Nord Stream 2 gāzes cauruļvada būvniecību Somu līcī, informē projekta pārstāvji.

Solitaire pirms būvniecības uzsākšanas ir aprīkots un pārbaudīts, precīzi ievērojot projekta izvirzītās prasības. Nord Stream 2 būvniecības plāns ir izstrādāts, ņemot vērā dažādus būvniecību ietekmējošus apstākļus, jo īpaši tos, kas attiecas uz vides ietekmes ierobežojumiem. Soltaire, piemēram, izmanto dinamiskās pozicionēšanās sistēmu, lai noteiktu precīzu cauruļvada noguldīšanas vietu uz gultnes. Līdz ar to būvniecības laikā tikai cauruļvads skars jūras gultni. Izmantot kuģi, kas savā darbībā neizmanto enkurus, ir daļa no papildus drošības pasākumiem noslogotajā Somu līcī.

Solitaire ir 300 metru garš, 41 metru plats un nodrošinās cauruļvadu ieguldīšanu visas diennakts laikā bez apstājas septiņas dienas nedēļā, uz tā ir nodarbinātas līdz pat 420 personas. Cauruļvadu piegādes kuģi Nord Stream 2 būvniecībai nepieciešamās 12 metru garās un 24 t smagās caurules piegādās no tuvākajiem projekta loģistikas centriem Kotkā vai Hanko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Eiropa no Nord Stream saņems gāzi pēc pāris nedēļām

Gunta Kursiša; Egons Mudulis, 06.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien Krievija ir uzsākusi gāzes iepumpēšnu Nord Stream pirmajā cauruļvadā. Līdz pēdējam solim – gāzes piegādei Eiropas valstīm, ir palikušas dažas nedēļas, pavēstījis Nord Stream.

Pirms Nord Stream cauruļvada atklāšanas oktobrī tam līdz noteiktam līmenim ir jābūt piepildītam ar gāzi. Tehniskās gāzes iepumpēšana cauruļvadā ilgs aptuveni četras nedēļas. Tas ir pēdējais solis pirms tiks uzsākta Krievijas gāzes piegāde Eiropas valstīm caur Nord Stream pirmo cauruļvadu, skaidrots oficiālajā interneta vietnē. Tādējādi Nord Stream cauruļvada pirmā līnija ir gatava darbam. Tiek paredzēts, ka Nord Stream Eiropai gadā piegādās 55 miljardus kubikmetru gāzes.

Par gāzes piegādi noslēgti ilgtermiņa līgumi ar vairākām valstīm, tostarp Lielbritāniju, Franciju un Vāciju, ziņo Eruronews. Gāze tiks pārdota arī Beļģijai, Dānijai un Nīderlandei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Ventspils Grain Terminal ir saņēmusi maksimālu atbalstu, apgalvo Ventspils brīvostas pārvalde. Savukārt ekonomikas ministrs Artis Kampars uzskata, ka Ventspils brīvostas pārvalde rīkojas «bezatbildīgi, nesaimnieciski, pat pretvalstiski».

Ventspils Grain Terminal 31.janvārī vērsusies Ventspils brīvostas pārvaldē ar lūgumu pagarināt dzelzceļa sliežu ceļu nomu, ko valde izskatījusi divas reizes, abas reizes atliekot uz nenoteiktu termiņu un iemeslu neizskaidrojot. 25.maijā Ventspils brīvostas valde atteikusi pagarināt dzelzceļa sliežu ceļu nomas līgumu. Faktiski tas nozīmē Ventspils Grain Terminal izolēšanu, liedzot tam piegādāt dzelzceļa sastāvus ar graudiem. Sekas tam būtu kazahu investoru aiziešana no Ventspils, par spīti brīvostā jau ieguldītajām miljonu investīcijām, raksta portāls Nozare.lv. Ekonomikas ministrs A. Kampars norādījis, ka tas ir piemērs tam, kā samudžinātas īpašumtiesības un oligarhu ietekme uz ostas pārvaldi tiešā veidā negatīvi ietekmē valsts kopējo politiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils Zinātnes un inovāciju centra būvniecība tuvojas ekvatoram, tā apsaimniekotājs Ventspils Digitālais centrs izsludinājis metu konkursu eksponātu dizainam

Iecerēts, ka jau 2022. gada pavasarī jaunais tūristu piesaistes magnēts – Ventspils Zinātnes un inovāciju centrs – sāks savu darbu. Tā apsaimniekotājs Ventspils Digitālais centrs iecerējis izveidot 93 interaktīvu eksponātu, kas būs vērsti ne tikai uz viedajām tehnoloģijām, bet arī dabaszinātnēm – fiziku, matemātiku, ķīmiju, kā arī pasauli kopumā un cilvēku kā tās sastāvdaļu. Līdz ar Ventspils Zinātnes un inovāciju centra izveidi iecerēts radīt apmēram 120 jaunas darba vietas.

Ideja par Ventspils Zinātnes un inovāciju centra izveides nepieciešamību radās jau pirms teju 10 gadiem, lai rosinātu jauniešos interesi par tehnoloģijām un zinātni un Ventspilī piesaistītu tūristus gan no Latvijas, gan ārzemēm salīdzinoši tukšajos ziemas mēnešos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Laikraksts: Noplūdušo dīzeļdegvielu Lietuvā pie Latvijas robežas aizturējis bebru aizsprosts

LETA, 29.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dīzeļdegviela, kas naktī uz otrdienu noplūda no cauruļvada Polocka-Ventspils Lietuvā pie Latvijas robežas, paspējusi nonākt arī tuvējā meliorācijas grāvī, bet tālāku tās izplatīšanos aizturējis bebru aizsprosts, ko glābēji vēlāk papildinājuši ar zemes valni, trešdien raksta avīze Lietuvos rytas.

Roķišķu rajona Jodupes pašvaldībā, kas atrodas netālu no Aknīstes Latvijā, izsludināts ārkārtas stāvoklis. Pēc Lietuvas mediju ziņām, avārija notikusi pāris kilometrus no robežas.

Rajona ārkārtējo situāciju komiteja uzskata, ka naftas kompānijas Orlen Lietuva speciālisti būtu varējuši ķerties pie avārijas seku likvidēšanas enerģiskāk, taču acīmredzot sākumā nav pienācīgi novērtējuši tās mērogus.

Šobrīd viņi gan darījuši visu iespējamo, lai piesārņojumu apturētu, tomēr, kā atzīmē laikraksts Respublika, degviela sasūkusies zemē, nonākusi drenāžas sistēmā, un pastāv bažas, ka tā varētu sasniegt arī aptuveni kilometru attālo Mēmeles pieteku Vīžonu, ko līdzīga nelaime piemeklēja arī pagājušā gada pavasarī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Transņefteprodukt atjaunos naftas produktu cauruļvadu uz Latviju

, 22.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2012. gadam Latvijas- Krievijas naftas cauruļvada līdzīpašniece Trasņefteprodukt apņēmusies atjaunot naftas produktu plūsmu uz Latviju.

Par to raksta Biznes&Baltija. Krievijas kompānija plāno Baltkrievijas teritorijā izveidot naftas produktu cauruļvadu uz Ventspili. Ņemot vērā biežos darbības pārrāvumus, tiks pārtraukta patlaban strādājošā cauruļvada ekspluatācija.

Transņefteprodukt pārstāvis Iļja Arhipovs sacījis, ka cauruļvada nomaiņas programma jau ir apstiprināta un saskaņota ar Baltkrieviju. Projekta realizācija tiks sākta šogad, savukārt tās iedarbināšana plānota 2012. vai 2013.gadā.

Pēdējos gados cauruļvada Baltkrievijas posmā vairākkārt notikušas dīzeļdegvielas noplūdes. Pērn šajā cauruļvada posmā tika atklāti vairāki defekti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Paldisku LNG termināļa savienojuma izbūve notiek atbilstoši plānam

LETA--BNS, 04.08.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cauruļvada savienojuma ar plānoto sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināli izbūve netālu no Paldiskiem notiek atbilstoši plānam, liecina Igaunijas pārvades sistēmu operatora "Elering" sniegtā informācija.

"Uz sauszemes apkaimē ir sākta cauruļvada posmu liešana, veiksmīgi paveikta virziena urbšana, "Elering" kompresoru stacijas teritorijā tiek būvēts krānu mezgls. Ir sākta cauruļvada savienojuma tranšejas izbūve posmiem jūrā un sākas arī cauruļvada posmu liešana, gatavojoties cauruļvada izvietošanai jūrā," ziņu aģentūrai BNS stāstīja "Elering" pārstāvis Ains Kesters.

Kā viņš teica, būvniecībai nepieciešamie materiāli ir pieejami un joprojām paredzamais darbu pabeigšanas termiņš ir novembra beigas.

Jūnija sākumā "Elering" paziņoja, ka ir sākta gāzesvada izbūve, kas nepieciešama plānotajam Paldisku LNG terminālim. Būvdarbu ģenerāluzņēmējs ir "Elering" gāzes infrastruktūras apkopes un būvniecības partneris "Connecto".

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

LatRosTrans apsver izmantot Polocka – Ventspils naftas vadu gāzes transportēšanai

Jānis Rancāns, 30.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA LatRosTrans (LRT) sākusi sagatavošanas darbus naftas vada Polocka – Ventspils funkcionālai pārveidošanai par gāzes vadu, liecina kompānijas paziņojumums. Nākamā gada pavasarī plānotā pilotprojekta ietvaros tiks veidota speciāla 8,2 km gara cauruļvada posma diagnostika un sagatavošana tā izmantošanai par gāzes vadu.

Šā gada oktobrī LRT veica 43 tūkstošu tonnu naftas izspiešanas pasākumus no uzņēmuma piederošā Naftas cauruļvada Polocka – Ventspils. No naftas tika atbrīvots cauruļvada posms – no stacijas Džūkste līdz Ventspilij. Šajā cauruļvada posmā atradās aptuveni 43 tūkstoši tonnu naftas, kura tika pārdota par nepilniem 18 miljoniem latu, norāda uzņēmums.

«Diagnostikas veikšanas projekts mums ir ļoti svarīgs, jo, ņemot vērā ģeopolitisko un ekonomisko situāciju, mēs apzināmies, ka pa šo cauruļvadu nafta nekad vairs netiks transportēta. Tādēļ mums ir jārod jauns pielietojums naftas transportēšanas infrastruktūrai, tehnoloģijām un uzņēmuma darbinieku profesionālajām zināšanām,» sacīja LRT vadītājs Igors Stepanovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi trīs Nord Stream pirmā cauruļvada posmi ir ieguldīti jūrā un šovasar zem ūdens netālu no Somijas un Zviedrijas krasta tiks savienoti, izriet no cauruļvada operatora Nord Stream AG paziņojuma.

1,2 tūkstošus kilometru garais cauruļvads uzsāks gāzes piegādes jau šī gada beigās. «Nord Stream projekts nodrošinās stabilas gāzes piegādes Eiropai no Krievijas tuvākos 50 gadus,» norāda Nord Stream AG.

Pirms visu triju cauruļvada posmu savienošanas tie tiks izmērīti un pakļauti spiediena pārbaudēm. Projekta ietvaros ir paredzēts izbūvēt divus cauruļvadus.

2012. gadā, kad tiks pabeigts arī otrs cauruļvada posms, Eiropas patērētāji no Krievijas ik gadu varēs saņemt 55 miljardus kubikmetru gāzes. Cauruļvadu kopīgi būvē Krievijas energogigants Gazprom, Vācijas uzņēmumi BASF un E.ON, Nīderlandes Gasuine un Francijas GDP Suez.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cauruļvadu ieguldīšanas kuģis Castoro 6 savā ceļā uz Eiropas nozīmīgākā infrastruktūras objekta būvniecības uzsākšanas vietu, šodien ies zem viena no lielākajmiem Eiropas tiltiem, Great Belt Bridge.

Šī ir pirmā reize, kad Baltijas jūrā ienāk tik liels cauruļvadu ieguldīšanas kuģis. Ir plānots, ka būvniecības kuģis Baltijas jūrā būs apmēram divus gadus, ieguldot lielāko daļu no Nord Stream gāzes cauruļvada.

Gāzes transportēšanu uz Eiropu pa Nord Stream cauruļvadu tiek plānots uzsākt sākot ar 2011.gadu. Cauruļvada ieguldīšanu uzsāks Zviedrijas ekskluzīvi ekonomiskajā zonā, apmēram 60 kilometrus no Zviedrijai piederošās Gotlandes salas krastiem.

No turienes, Castoro Sei lēnām kustēsies uz ziemeļiem, Somijas līča virzienā, ieguldot līdz 2.5 kilometru cauruļvada dienā.

Pirms cauruļvada ieguldīšanu varēja uzsākt, Nord Stream vairāku gadu garumā veica precīzu cauruļvada maršruta plānošanu, ņemot vērā vides faktorus, sākot ar zivju nārstošanu un putnu migrāciju līdz pat nogulšņu un gultnes ģeoloģiju, kā arī izvērtējot sociālos un ekonomiskos aspektus kā, piemēram, kuģu satiksmi un zvejniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru