Transports un loģistika

Latvijā darbību sāk zemo izmaksu autonomas kompānija «addCar»

Aivars Mackevics [email protected], 17.05.2005

Jaunākais izdevums

Sākot no maija vidus, Latvijā darbību uzsāk zemo izmaksu autonomas kompānija SIA Add Car rental (addCar), kas ir principiāli jauna veida autonomas kompānija Baltijā. addCar biznesa modelis ir līdzīgs aviācijas industrijā pazīstamajiem low cost jeb zemo izmaksu aviosabiedrības darbības principiem, kas piedāvā klientiem vienkāršu pakalpojumu struktūru un zemas cenas. addCar automašīnas var iznomāt Starptautiskajā lidostā Rīga. Savukārt atpakaļ automašīnu iespējams nodot pāris minūšu laikā, atstājot auto atslēgas īpaši šim nolūkam paredzētā vietā lidostā. Maksa par automašīnas iznomāšanu uz 24 stundām ir tikai 14,99 LVL (ar pievienotās vērtības nodokli), kas ietver neierobežotu nobraukumu un civiltiesisko apdrošināšanu. Automašīnas rezervāciju var bez maksas veikt kompānijas interneta lapā www.addCarrental.com vai arī aviosabiedrības airBaltic biļešu kasēs lidostā Rīga, par pakalpojumu maksājot 3 LVL. addCar prezidents Kristians Kirchheiners saka: "Esmu priecīgs, ka Latvija ir pirmā valsts reģionā, kurā savu darbību uzsāk addCar. Tā ir likumsakarīga izvēle, jo pēdējos gados Latvijā vērojams nozīmīgs tūristu skaita pieaugums." Galvenās addCar priekšrocības ir zema pakalpojuma cena – 14,99 LVL bez starpniekpakalpojumu maksas -, viena veida automašīnas – Renault Clio, vienkārša iznomāšanas sistēma – rezervācija internetā vai lidostā Rīga. Tāpat addCar piedāvājums paredz neierobežotu nobraukumu, bezmaksas autostāvvietu lidostā un bezmaksas automašīnu apkalpošanu. "Domāju, ka līdz ar addCar ienākšanu Latvijā, autonomas tirgū radīsies alternatīvs piedāvājums, kas ar savu vienkāršo pakalpojuma struktūru un zemo cenu gūs plašu klientu atsaucību. Viens no būtiskākajiem iemesliem, kāpēc varam piedāvāt tik zemu pakalpojuma cenu, ir tas, ka izmantojam nomas automašīnu jumtus reklāmas izvietošanai. Patlaban jau esam parakstījuši sadarbības līgumus ar vairākām kompānijām par reklāmas izvietošanu uz addCar automašīnām," piebilst K. Kirchheiners. Sākotnēji addCar Latvijā būs 10 Renault Clio automašīnas, taču gada laikā plānots, ka automašīnu parks augs līdz 40 automašīnām. addCar izvēlējies Renault Clio tāpēc, ka šīs automašīnas ir ļoti ekonomiskas un pietiekami ērtas. Nomas perioda laikā addCar autonomas klientiem ir iespēja 24 stundas diennaktī sakontaktēties ar nomas aģentiem tehnisku problēmu gadījumos vai arī ar palīdzības dienestu, ja ir radušies kādi papildus jautājumi. Kā maksāšanas līdzeklis par addCar pakalpojumiem tiek pieņemtas kredītkartes VISA, EC/MC, kā arī VisaElectron, Maestro un UNICARD, taču netiek akceptēti maksājumi skaidrā naudā. Nomas izmaksu aprēķins un parādsaistības tiek veiktas ar iznomātāja kredītkarti nomas procesa sākumā. Jau šajā gadā addCar plāno uzsākt darbību arī Viļņā, bet nākamajā gadā - Tallinā un Helsinkos. Kompānija cer, ka nākamā gada laikā addCar varēs piedāvāt iznomāšanai kopumā 120 Renault Clio automašīnas. Avots: addCar

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.februāra autonoma addCar rental reklāmu pārklājusi mašīnu korpusus, kā arī piestiprinšjusi pie mašīnas jumta reklāmstendu, Db.lv informēja uzņēmums. Tas tiekot darīts, lai klientiem piedāvātu iznomāt mašīnu par iespējami viszemāko nomas cenu.

addCar rental komercklientiem reklāmai piedāvā visu mašīnas korpusu, kā arī uz mašīnas jumta novietojamu reklāmas stendu. Pirmais klients, kas šāda veida reklāmu izmantojis, ir aviokompānija airBaltic.

addCar rental piedāvā šo reklāmas iespēju tikai uz saviem mazākajiem nomas mašīnu modeļiem – Renault Clio. Tas ļaujot piedāvāt šo mašīnu nomu par 25 Eiro dienā, ieskaitot nodokļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pasaulē labākās mazcenu aviokompānijas; Eiropas sarakstā tiek arī airBaltic

Gunta Kursiša, 20.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot zemo cenu lidsabiedrības visā pasaulē un reģionos, Skytrax World Airline Awards TOP 10 Eiropā labāko zemo cenu aviokompāniju sarakstā piekto vietu ieņem Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic.

Savukārt par pasaulē labāko zemo cenu aviokompāniju atzīta Malaizijas budžeta aviokompānija AirAsia, bet Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair nav iekļuvusi nedz pasaulē, nedz Eiropā labāko zemo cenu aviokompāniju saraksta pirmajā desmitniekā.

airBaltic Eiropā labāko zemo cenu aviosabiedrību sarakstā ierindojas piektajā vietā, apsteidzot tādas lidsabiedrības kā flyBe un Wizz Air. Par labākajām zemo cenu aviosabiedrībām Eiropā atzīta Norwegian (1. vieta), easyJet (2. vieta), Germanwings (3. vieta), NIKI (4. vieta), airBaltic (5. vieta), Wizz Air (6. vieta), WOW Air (7. vieta), Pegasus Airlines (8. vieta), flyBe (9. vieta) un Onur Air (10. vieta).

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Zemo procentu likmju vide: četri iemesli pārlieku nesatraukties par Latvijas kredītiestāžu spēju pielāgoties

Latvijas Bankas ekonomists Pēteris Kloks, 20.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekšējā nedēļā Latvijas Bankas Ekspertu saruna vētīja, cik lielā mērā mājsaimniecības un uzņēmumi ir izmantojušas unikālās iespējas, ko atnesis zemo procentu likmju laikmets. Taču ne visiem jaunie apstākļi nozīmē jaunas iespējas. Eiropas Centrālā banka (ECB) savā jaunākajā Finanšu stabilitātes pārskatā secina, ka zemo procentu likmju vide palielina finanšu stabilitātes riskus Eiropā, t.sk. kredītiestādēs.

Stabila Latvijas finanšu sistēma ļaus mājsaimniecībām un uzņēmumiem labāk izmantot zemo procentu likmju laikmeta priekšrocības. Tādēļ, turpinot diskusiju, jāvaicā, – kā zemās procentu likmes ietekmē Latvijas kredītiestādes un to finanšu stabilitāti un ko šajā ziņā mainīs pakāpeniskais procentu likmju pieaugums ASV?

Kamēr mājsaimniecības priecājas par rekordzemām kredītu izmaksām, Latvijas kredītiestādes saskaras par rekordzemiem procentu ienākumiem, ko tās gūst, kreditējot tautsaimniecību. Jaunākie dati liecina, ka 2016. gadā kopējie kredītiestāžu sektora procentu ienākumi no kredītu izsniegšanas tautsaimniecībai ir par 36% zemāki kā pirms pieciem gadiem un par 2% zemāki kā pērn, un kritums ir straujāks kā kopējā kredītportfeļa samazināšanās. Turklāt zemi vai negatīvi ir arī procentu ienākumi no ieguldījumiem Latvijas un ārvalstu parāda vērtspapīros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automobiļu uzņēmums Volvo Cars un taksometru pakalpojumu firma Uber prezentējusi kopīgi izstrādātu ražošanas automobili, kas spēj braukt patstāvīgi.

Uber un Volvo Cars 2016. gadā noslēdza inženiertehnoloģiju sadarbības līgumu un kopš tā laika izstrādājuši vairākus prototipus ar mērķi paātrināt uzņēmuma autonomo automobiļu izstrādi. Volvo XC90 SUV ir pirmais ražošanas automobilis, kas apvienojumā ar Uber autonomās braukšanas sistēmu spēj braukt pilnīgi patstāvīgi.

XC90 bāzes automobilis ir aprīkots ar galvenajām drošības funkcijām, kas ļauj Uber instalēt savu autonomās braukšanas sistēmu, kas, iespējams, ļaus nākotnē izmantot pašbraucošos automobiļus Uber tīklā kā autonomas koplietošanas pakalpojumu.

Volvo Cars autonomajai braukšanai gatavā ražošanas automobiļa svarīgākās īpašības ir vairākas rezerves sistēmas stūrēšanas un bremzēšanas funkcijām, kā arī akumulatora rezerves jauda. Ja kāda no primārajām sistēmām kāda iemesla dēļ nespēj darboties, rezerves sistēmas ir ieprogrammētas nekavējoties apturēt automobili.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford plāno piecu gadu laikā tirgū piedāvāt savu autonomās vadības automašīnu

LETA, 17.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autoražotājs Ford Motor Company paziņojis, ka līdz 2021.gadam uz autoceļiem būs pieejamas kompānijas automašīnas, kas bez autovadītāja varēs sniegt automašīnas koplietošanas pakalpojumus.

Ford norādīja, ka pastiprina investīcijas šajās tehnoloģijās un dubulto personālu autonomās vadības automašīnas izstrādes kompleksā Silīcija ielejā.

Uzskatām, ka autonomās automašīnas ietekme uz sabiedrību ir tikpat būtiska, kāda pirms 100 gadiem bija Ford slīdošās komplektēšanas līnijai, paziņoja Ford ģenerāldirektors Marks Fīldss.

Esam apņēmušies nogādāt uz ceļiem autonomo automašīnu, kas var uzlabot drošību un atrisināt sociālus un vides izaicinājumus miljoniem cilvēku, nevis tikai tiem, kas var atļauties luksusa automašīnas, viņš norādīja.

Īstenojot šo projektu, Ford kopā ar Ķīnas interneta kompāniju Baidu investēs 150 miljonus ASV dolāru (133 miljonus eiro) ASV uzņēmumā Velodyne, kas specializējas autonomās vadības automašīnu sensoru izstrādē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Freetaxi: Lidostai jādod iespēja klientiem braukt ar zemcenu taksometriem

Lelde Petrāne, 19.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas lidostai jāizmanto radusies situācija ap taksometru kompāniju problēmām lidostā, lai dotu iespēju klientus apkalpot arī zemo izmaksu taksometru kompānijām, norāda taksometru dienests Freetaxi.lv.

«Esošā sistēma lidostā Rīga klientiem ir pilnīgi neizdevīga, jo zemo cenu taksometru kompānijām iespēja strādāt lidostā praktiski liegta,» sacīja taksometru dienesta Freetaxi.lv vadītāja Natālija Judina, norādot, ka, pat ja lidosta esošajā situācijā piedāvātu lidostā strādāt zemo izmaksu taksometru kompānijām, tās nespētu samaksāt augsto maksu, ko lidosta prasa par tiesībām strādāt lidostas taksometru stāvlaukumā.

Viņa aicina lidostu izveidot atsevišķu zemo izmaksu taksometru kompāniju stāvlaukumu, kas atrastos tālāk no centrālās ieejas, un līdz ar to maksa par šī stāvlaukuma izmantošanu būtu krietni zemāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Asociācija: Līdz ar Swedbank Līzinga atgriešanos tirgū saasinājusies konkurence

LETA, 03.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līzinga finansējuma pieejamība ir svarīga kvalitatīva autoparka attīstībai, līdz ar to pozitīvi jāvērtē fakts, ka līzinga tirgū saasinājusies konkurence pēc Swedbank Līzinga atgriešanās tirgū, ziņu atzina Latvijas Auto asociācijā.

Līzinga pieejamība esot īpaši būtiska, ņemot vērā sabiedrības nelielos uzkrājumus, kas neļauj iegādāties automobili par saviem līdzekļiem. Automobiļu finansēšanā būtisks notikums pērn bija Swedbank Līzinga atgriešanās jaunu automobiļu līzinga tirgū, uzsver asociācijā. Kompānija pērn ieguvusi 19% tirgus. Atgriešanās ievērojami vairojusi konkurenci un ir viens no iemesliem būtiskam finansējuma pieaugumam privātpersonām.

Eksperti gan norāda, ka līderis visā pēckrīzes periodā ir Nordea Finance, kas saglabāja pārliecinošu līderpozīciju arī 2015.gadā ar 30% tirgus daļu. Viens no ievērojamiem līzinga tirgus klientiem ir autonomas kompānijas, kas kopumā nodrošinot 15-20% no visiem līzinga darījumiem. Autonomas uzņēmumu līzinga darījumi 2015.gadā Latvijā veidoja apmēram 15% no korporatīvajos darījumos iegādātām jaunajām automašīnām. Šādu darījumu ietekme Latvijas auto līzinga nozarē esot būtiska, piemēram, 40 automašīnu nomas iegāde mēneša griezumā veido apmēram 6-8% no auto līzinga darījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Hertz» saņem prestižo MENA apbalvojumu

Aivars Mackevics [email protected], 12.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hertz UAE jau otro gadu pēc kārtas saņem balvu no MENA (Middle East and North Africa), ceļojumu apbalvošanas ceremonijā Dubaijā. Hertz tika izvēlētas par gada labāko starptautisko autonomas zīmolu Tuvo Austrumu rīkotajā aptaujā, kurā piedalījās ~26000 interneta lietotāju. Ceremonijā kopā tika piešķirtas 64 balvas 18 dažādās kategorijās, ieskaitot kategorijas piecu un četru zvaigžņu viesnīcām, kūrortiem, aviokompānijām, tax-free veikaliem un golfa laukumiem. Eiropā TTG Russia lasītāji arī izvēlējušies Hertz par labāko autonomas kompāniju. Uzņēmumu atzinīgi vērtē arī TTG Czech Republic, kā arī tas tika izvēlēts par labāko autonomas kompāniju Ungārijā laikraksta "Best of Budapest" lasītāju vidū. Jāatzīmē, ka Hertz ir viena no pasaulē plašāk pārstāvētajiem autonomas biznesiem. Tā filiāles sastopamas vairāk kā 150 valstīs, 7 000 dažādos galamērķos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pašbraucošie autiņi kavējas

Didzis Meļķis, 08.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr tehnoloģiju zādzību kaislības risina tiesā, pašbraucošo automašīnu pieteikums ielās ir ar mainīgām sekmēm

Šonedēļ ar Uber skandalozā un nu jau bijušā dibinātāja un vadītāja Trevisa Kalanika liecību Sanfrancisko sākas trīs nedēļas ilga prāva par intelektuālā īpašuma zādzību starp autonomās braukšanas tehnoloģiju kompāniju Waymo un taksometru pakalpojumu kompāniju Uber. Waymo ir Googles mātes uzņēmuma Alphabet biznesa vienība, kas izstrādā autonomās braukšanas tehnoloģijas pašbraucošām automašīnām. Strīda būtība ir komercnoslēpumu un tehnoloģiju zādzības shēma, kurā Uber tiek apsūdzēta kopā ar Waymo kādreizējo inženieri Entoniju Levandovski. Runa ir par tūkstošiem tehnisko dokumentu – 14 tūkstošiem failu, kurus no savas kādreizējās darbavietas uz Uber varētu būt pārnesis E. Levandovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no tendencēm jaunu daudzdzīvokļu ēku, kam ir centralizētā siltumapgāde, būvniecībā ir tehnoloģiski ierīkotā iespēja katram dzīvoklim autonomi gan pieslēgt, gan atslēgt siltumu, kā arī regulēt temperatūru katrā dzīvoklī un telpā, piketdien raksta laikraksts Diena.

To nodrošina divu cauruļvadu sistēmas ierīkošana, kas paredz atsevišķu siltuma ievadu katrā dzīvoklī, turklāt ar atsevišķu skaitītāju.

Dienas aptaujātie eksperti uzsver, ka šāda iespēja ir vērtējama pozitīvi, jo ļauj katram siltuma lietotājam individuāli izvēlēties savu komforta temperatūru, kā arī laiku, kad siltums tiek pieslēgts un atslēgts, un ļauj maksāt tikai par patērēto siltumu.

Siltumapgādes uzņēmuma Rīgas siltums valdes priekšsēdētājs Normunds Talcis, ļoti pozitīvi vērtējot autonomas termoregulācijas iespēju, uzsver, ka to iespējams nodrošināt arī vecajās daudzdzīvokļu mājās, kurās nav atsevišķa siltuma ievada autonomi katrā dzīvoklī. «Ja daudzdzīvokļu mājas īpašnieki vēlas, mēs esam gatavi veikt siltumapgādes sistēmas renovāciju un ierīkot autonomas termoregulācijas iespējas. Te gan jāuzsver, ka individuālas siltuma regulēšanas ierīkošana vecajās ēkās nenozīmē, ka dzīvokļu īpašniekiem būs iespēja arī autonomi pieslēgt un atslēgt siltumu. Šāda iespēja ir tikai jaunceltās dzīvojamās ēkās, kurās ir divcauruļu sistēma ar atsevišķu siltuma ievadu autonomi katrā dzīvoklī.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lielākie autonomas uzņēmumi solījuši EK nediskriminēt patērētājus atkarībā no viņu dzīves vietas

Žanete Hāka, 07.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākie autonomas pakalpojumu sniedzēji EUROPCAR, HERTZ un AVIS ir piekrituši nediskriminēt patērētājus, ļaujot viņiem piekļūt labākajiem cenu piedāvājumiem neatkarīgi no viņu dzīvesvietas valsts, informē Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.

Pēc pavasarī nosūtītās Eiropas Komisijas vēstules, kurā izteiktas bažas, ka lielākie autonomas uzņēmumi diskriminē patērētājus atkarībā no viņu dzīves vietas, kā arī pēc publikācijas presē lielākie autonomas uzņēmumi EUROPCAR, HERTZ un AVIS uzsāka konstruktīvu dialogu ar Eiropas Komisiju. Uzņēmumi atkārtoti apstiprinājuši savu apņemšanos ievērot nediskriminācijas principu vienotajā ES tirgū un ir snieguši detalizētu paskaidrojumu par to cenu veidošanas politiku.

Lielākie autonomas uzņēmumi turpmāk apņēmušies neizmantot automātisku pārmaršrutēšanu pēc patērētāja IP adreses identifikācijas, neliegt patērētājiem pabeigt savu rezervēšanu tiešsaistē jebkurā Eiropas Savienības valstī, kurā tiek piedāvāta automašīnu noma. Patērētāji varēs brīvi meklēt labāko cenas piedāvājumu un diferencēt cenas piedāvājumu atkarībā no patērētāja dzīvesvietas tikai tādā gadījumā, ja atšķirību var pamatot ar objektīviem iemesliem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Konkurss tuvojas noslēgumam

Oskars Prikulis, 67084403, 03.10.2008

«Līdz brīdim, kad tiks īstenots «Jaunās lidostas» projekts, kas paredz līdz 2012. gadam izbūvēt jaunu terminālu un gaisa kuģu piestātnes, ir nepieciešami risinājumi, kas ļauj Starptautiskajai lidostai Rīga sekmīgi attīstīties, piesaistot arvien jaunas pasažieru plūsmas. Esošā lidostas kapacitāte sekmīgai attīstībai kļūs nepietiekama, lai saglabātu pakalpojumu kvalitātes līmeni,» norāda Starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau 2009. gada vasarā ekspluatācijā plānots nodot pagaidu termināli starptautiskajā lidostā Rīga, kas apkalpos tikai zemo cenu un čarterreisu aviokompānijas, raksta laikraksts Dienas bizness.

Rīgas lidosta bija izsludinājusi konkursu par tiesībām projektēt un būvēt zemo izmaksu aviokompāniju apkalpošanas termināli, kas pēc savas konstrukcijas visticamāk būs ļoti vienkāršs, un iecerēts kā pagaidu variants, lai līdz lidostas lielā izlidošanas termināļa rekonstrukcijai, ko varētu pabeigt 2012. gadā, varētu nodrošināt nepieciešamo kapacitāti pasažieru apkalpošanai.

Lidosta norāda, ka termināli iecerēts izbūvēt, lai zemo izmaksu aviosabiedrībām un to veiktajiem reisiem piedāvātu visiem vienādu pakalpojumu kvalitātes līmeni, kā arī samazinātu termināla ekspluatācijas izmaksas uz vienu apkalpoto pasažieri. Jauno termināli, visticamāk, izmantos arī otra lielākā pēc apkalpoto pasažieru skaita Rīgas lidostā strādājošā aviosabiedrība Ryanair.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas lidsabiedrība Aeroflot plāno izveidot valsts pirmo zemo cenu lidsabiedrību. Kompānija cer, ka jau 2014. gadā zemo cenu aviokompānija nodrošinās lidojumus no Maskavas uz Sanktpēterburgu un Krievijas dienvidu pilsētām.

Paredzēts, ka lidsabiedrības operāciju bāze atradīsies Maskavas Domodedovo lidostā, vēsta Krievijas laikraksts Vedomosti. Laikam ejot, aviokompānija varētu piedāvāt arī starptautiskus lidojumus uz Kijevu, Erevānu, Stambulu un Barselonu. Topošās lidsabiedrības lidmašīnu parku iecerēts nodrošināt ar 40 Boeing 737 lidmašīnām. Krievijas zemo cenu aviokompānijas nosaukums vēl nav atklāts.

Aviācijas tirgus eksperti vērtē, ka Krievijā pieprasījums pēc zemo cenu lidojumiem prognozējams augsts. Krievijas iedzīvotājiem, lai pārvietotos starp milzīgās valsts pilsētām, daudz laika nepieciešams pavadīt vilcienos, kuriem laba alternatīva būtu lēti avioreisi. Savukārt atvaļinājumu kaimiņvalsts iedzīvotāji izvēlas pavadīt Turcijā un Vidusjūras valstu kūrortos, uz kurieni arī plāno lidot topošā lidsabiedrība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No jūnija militārie gaisa kuģi veiks zemos lidojumus Latvijas gaisa telpā

Dienas Bizness, 29.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

8.jūnijā militārie gaisa kuģi veiks pirmos zemos lidojumus, kas līdz šim ārpus gaisa telpas virs Ādažu poligona citviet Latvijas gaisa telpā netika veikti, bet ir nepieciešami, lai to piloti uzturētu kvalifikāciju un atbilstošas spējas, kas nepieciešamas kaujas un citu lidojumu veikšanai, informē Aizsardzības ministrija.

Pirmo zemo lidojumu Latvijas gaisa telpā veiks ASV lidmašīnas A-10 Thunderbolt II, kas šā gada februārī tika nosūtītas uz Eiropu operācijas Atlantic Resolve ietvaros, kas izveidota pēc NATO samitā Velsā pieņemtā lēmuma par sabiedroto spēku pastiprinātu klātbūtni alianses austrumos. Daļa no šīm lidmašīnām pašreiz ir izvietotas Igaunijas Gaisa spēku bāzē Emari.

Zemie lidojumi notiks tikai šādiem lidojumiem paredzētās lidojumu zonās un tikai iepriekš saskaņotos datumos un laikos, informācija par kuriem sabiedrībai jau ir pieejama Nacionālo bruņoto spēku interneta vietnē www.mil.lv.

Bruņotie spēki uzsver, ka gan zemie lidojumi, gan vispārējās un operacionālās gaisa satiksmes lidojumi, Latvijas gaisa telpā notiek tikai normatīvajos aktos noteiktajā augstumā un ātrumā, līdz ar to militāro gaisa kuģu radītais troksnis ir īslaicīgs un nenodara kaitējumu cilvēkam un īpašumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo izmaksu lidsabiedrībām Ryanair un Wizz Air no nākamā gada Viļņas lidostā tiks atcelti nodevu atvieglojumi, vēsta Vz.lt.

Kā piektdien intervijā LRT radio norādījis Lietuvas satiksmes ministra vietnieks Arijands Šļups, no gadumijas visām kompānijām Viļņas lidostā būs vienādi noteikumi un vienādas nodevas. Tas attieksies arī uz Ryanair un Wizz Air, ar kurām pirms četriem gadiem, vēloties piesaistīt zemo izmaksu lidsabiedrības, tika parakstīti līgumi, kas paredz atvieglojumus, taču šo līgumu termiņi nākamgad beigsies.

«Viļņā zemo izmaksu lidsabiedrībām vairs nebūs paredzēti īpaši, no pārvadāto pasažieru skaita atkarīgi nodevu nosacījumi, turpretī Kauņā ilgtermiņa kontrakts aviokompānijai Ryanair arī turpmāk nodrošinās visai labvēlīgus darbības nosacījumus,» izdevumam Vz.lt sacījusi uzņēmuma Lietuvos oro uostai Komunikāciju un mārketinga nodaļas vadītāja Indre Baltrušaitiene, skaidrojot, ka Viļņas lidostai nākas vienādot nodevas «ētiskas partnerības un biznesa attiecību vārdā».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Toyota investēs Uber 500 miljonus dolāru, lai kopīgi izstrādātu autonomās vadības automobiļus

LETA/AFP, 28.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Toyota Motor Corp. investēs aptuveni 500 miljonus dolāru (430 miljonus eiro) ASV kopbraukšanas pakalpojumu uzņēmumā Uber, lai sadarbotos autonomās vadības automobiļu masveida ražošanā, teikts otrdien publiskotajā Japānas autoražotāja paziņojumā.

Vienošanās paredz, ka abu uzņēmumu izstrādātās tehnoloģijas tiks integrētas «Toyota» automobiļos un nodrošinātas klientiem «Uber» kopbraukšanas pakalpojumu platformā. Pirmās automašīnas varētu tikt izlaistas 2021.gadā.

Abu uzņēmumu kopīgajā paziņojumā teikts, ka masveidā ražotās autonomās vadības automašīnas piederēs un tās pārvaldīs trešā persona - autonomās vadības automobiļu operators.

Analītiķi norāda, ka «Uber» ir starp tiem tehnoloģiju uzņēmumiem un autoražotājiem, kas straujiem soļiem virzās uz nākotni, kurā automašīnas spēs braukt bez šoferiem.

Arī «Toyota» aktīvi iesaistījusies šajā sāncensībā, kurā piedalās pasaulē lielākie autobūves uzņēmumi, kā arī tādi tehnoloģiju giganti kā «Google» un «Alibaba».

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pēc fatālā negadījuma ar Uber pašbraucošo auto Toyota ASV aptur šādu automašīnu testus

LETA, 21.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Toyota Motor Corp. apturējusi pašbraucošo automobiļu izmēģinājumus ASV ielās, ņemot vērā fatālo negadījumu Arizonas štatā, kurā bija iesaistīta kopbraukšanas pakalpojumu kompānijas Uber autonomās vadības automašīna.

Toyota norāda, ka ir nobažījusies par emocionālo ietekmi, ko šis negadījums varētu radīt uz kompānijas testētājiem. Uzņēmums arī nesniedz informāciju, kad pašbraucošo automobiļu testi varētu tikt atsākti.

Tikmēr Arizonas štatā notikušais negadījums atdzīvinājis debates par to, vai pašbraucošo automašīnu izmantošana nav pāragra.

Analītiķi skaidro, ka šī tehnoloģija nodrošina iespējas samazināt negadījumus un paplašināt transporta iespējas invalīdiem un gados veciem cilvēkiem, taču daļa ekspertu brīdina, ka šī tehnoloģija nav gatava un aicina regulatorus ieviest stingrākas drošības pārbaudes.

Sabiedriskās domas izpētes centra Pew Research Center (PRC) pērn veiktā aptaujā secināts, ka vairāk nekā puse amerikāņu nevēlētos braukt ar autonomās vadības automobili, ja viņiem tiktu piedāvāta tāda iespēja, kā arī viņi pauduši satraukumu par šāda veida transportlīdzekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas labākās 2005.gada lidsabiedrības gods tiek vācu lidsabiedrībai

Aivars Mackevics [email protected], 09.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc britu uzņēmuma Skytrax veiktās aptaujas rezultātiem, kurā savu viedokli izteica 12 miljoni pasažieru no visas pasaules, par Eiropas labāko 2005.gada zemo izmaksu lidsabiedrību ir atzīta vācu zemo izmaksu lidsabiedrība Air Berlin. No Eiropas zemo izmaksu lidsabiedrībām aiz Air Berlin seko spāņu lidsabiedrība Vueling un britu lidsabiedrība Easyjet. Turpretī pasaules zemo izmaksu lidsabiedrību reitinga tabulā Air Berlin ierindojās aiz zemo izmaksu lidsabiedrības Jetblue (ASV) un atstāja aiz sevis trešajā pozīcijā Virgin Blue (Austrālija).

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Saeima pieņem atbalsta paketi apkures izmaksu pieauguma segšanai iedzīvotājiem

LETA, 11.08.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima ceturtdien galīgajā lasījumā pieņēma likuma grozījumus, paredzot veikt virkni pasākumu siltumapgādes un apkures izmaksu pieauguma daļējai segšanai mājsaimniecībām.

Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā veikti, lai mazinātu negatīvo sociālekonomisko ietekmi uz iedzīvotāju ienākumiem, kas saistīti ar iepriekš nepieredzētu energoresursu strauju cenu kāpumu.

Atbalsta pakotnē iekļauto pasākumu kopējo atbalsta summa būs ap 442,25 miljoniem eiro.

Atbalsts siltumapgādes un apkures nodrošinājuma izmaksu segšanā mājsaimniecībām risinājums ir horizontāls atbalsts mājsaimniecībām ar siltumapgādi un apkuri saistīto izmaksu pieauguma daļējai segšanai no valsts budžeta līdzekļiem un tas nosaka sešus atbalsta veidu virzienus - centralizētā siltumapgāde, dabasgāze, ko izmanto apkurei, elektroenerģija, ko izmanto apkurei, kā arī koksnes granulas, koksnes briketes un malka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Latviešu RentMama sāk darboties arī Lielbritānijā

Gunta Kursiša, 01.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā šīs nedēļas sākumā darbu uzsākusi automašīnu iznomāšanas mājas lapa RentMama, ko 2010. gadā Latvijā dibinājuši trīs pašmāju uzņēmēji. RentMama radītāji sola veikt revolūciju automašīnu nomas tirgū, apvienojot mazos un vidējos autonomas uzņēmumus.

Automašīnu iznomāšanas portāls RentMama.com sola atvieglot auto nomas procesu, apvienojot vienā vietnē vietējās autonomas kompānijas, un portāla misija ir palīdzēt klientiem atrast piemērotāko automašīnu, piedāvājot «personiskāku servisu» un papildus priekšrocības, kā, piemēram, izvēlēties noteiktu automašīnas modeli un elastīgus automašīnas paņemšanas datumus, vēsta thenextweb.com.

RentMama līdzdibinātājs Gunārs Grundštoks uzskata, ka nelielās, neatkarīgās automašīnas nomas kompānijas var ievērojami uzlabot savus rādītājus, izmantojot internetu. RentMama sola veikt «revolūciju autonamas tirgū», apvienojot mazos un vidējos autonomas uzņēmumus vienotā platformā, kur klienti darījumus varēs slēgt elastīgāk un personiskāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvieši kopā ar igauņiem soļo privātpersonu autonomas biznesā, piedāvājot cilvēkiem iznomāt viņu mašīnu laikā, kad tā stāvvietā krāj putekļus, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Liela daļa mašīnu vienkārši stāv. No rīta aizbraukt uz darbu un vakarā atgriezties mājās – tā jau ir bieža auto lietošana, bet tie tik un tā varētu būt knapi 10%. Tas ir absurds – biznesā neviens nepirktu iekārtu, ja izmantotu vien 10% no tās jaudas. Tā vietā racionāls uzņēmējs šo funkciju pirktu kā ārpakalpojumu,» saka Kaspars Salenieks, Autolevi (SIA AL Latvia) līdzīpašnieks. Autolevi auto nomas tīkls sniedz iespēju samazināt savus zaudējumus par auto dīkstāvi, to iznomājot laikā, kad īpašniekam mašīna nav nepieciešama. «Kad redzu stāvošu auto, manās acīs tā ir zemē nomesta nauda un man rodas jautājums, kāpēc cilvēki tās nepiedāvā izīrēšanai. Latvijā cilvēkiem patīk sūdzēties, ka ir mazas algas – šī ir laba iespēja papildus nopelnīt,» uzskata Kaspars Purmalietis, Autolevi līdzīpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākoties vasaras sezonai, Latvijā ievērojami pieaug to vietējo klientu skaits, kuri sava automobiļa vietā izvēlas nomātu transportlīdzekli, informē auto nomas pakalpojumu sniedzēja AVIS Budget Group Latvia konsultante Elīna Malašenko.

Tipiska Latvijas autonomas klienta profils ir 30-50 gadus vecs pastāvīgi nodarbināts vīrietis.

Auto nomas uzņēmuma Payless Latvia pārstāvis Edijs Vārpsalietis komentē: «Tāpat kā autonomas uzņēmumos citur Eiropā, arī Latvijā, Lietuvā un Igaunijā vasaras mēneši ir noslogotākie – nomas pakalpojumu pieprasījuma apjoms divkāršojas. Jūnijā palielinās to vietējo klientu skaits, kuri savas automašīnas vietā izmanto nomātu transportlīdzekli. Ar katru gadu pieaug arī to klientu skaits, kuri nomātu auto izmanto jaunlaulāto vai kāzu viesu pārvadāšanai,».

Visbiežāk nomas transportlīdzeklis tiek izmantots laikā, kad pašu automobilim tiek veikta servisa apskate vai tas uz ilgāku laiku atrodas remontā. «Izvēloties, ar ko aizvietot savu spēkratu, priekšroka visbiežāk tiek dota nelieliem mazcenas transportlīdzekļiem, kurus parasti nomā uz 7 līdz 10 dienām,» stāsta E. Vārpsalietis. Savukārt nedēļas nogalēs pieprasīti ir autofurgoni un minibusi, kas parasti tiek nomāti no vienas līdz četrām dienām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo izmaksu lidsabiedrība Wizz Air jūnijā atklās savu Rīgas bāzi, kurā sākotnēji būs viens jauns Airbus A320 gaisa kuģis, informē kompānijas parstāvji.

Šobrīd ir tikai viena lidmašīna, taču Wizz Air pārstāvji cer, ka gaisa flote lidostā Rīga sastāvēs no vairākām lidmašīnām. Piemērs ir Viļņa, kur kompānija sāka darbību ar vienu lidmašīnu, bet tagad tajā ir trīs. Ar šiem lidaparātiem tiek pārvadāti aptuveni miljons pasažieru, un kompānija cer arī šādu attīstību sasniegt Rīgas tirgū.

Vienlaikus ar gaisakuģa piegādi aviosabiedrība sāks lidojumus četros jaunos maršrutos no Rīgas uz Barselonu, Donkasteru Šefīldu, Dortmundi un Parīzi, kā arī palielinās lidojumu biežumu uz Londonu – no 7 uz 8, un Oslo – no 2 līdz 3. Jaunie reisi tiks atklāti laika posmā no 19.-22.jūnijam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu aviokompāniju pārvadājumi jau iekarojuši 30–40% no Eiropas tirgus; tās audzē muskuļus arī Baltijā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Analizējot aviokompāniju tirgus daļu datus starptautiskajā lidostā Rīga, pēdējos piecos gados ir novērojama nepārprotama tendence – zemo cenu aviokompānijas strauji audzē savu īpatsvaru, turpretī Latvijas nacionālās aviokompānijas AirBaltic apkalpoto pasažieru skaits pēdējos piecos gados ir sarucis par 20%. Kā liecina DB aptaujāto ekspertu sacītais, zemo cenu aviokompāniju uzvaras gājiens nav specifisks Latvijas fenomens. «To īpatsvars Eiropas tirgū jau ir sasniedzis 30–40%. Šī ekspansija ir grūti apturama, jo sevišķi tik mazos mājastirgos, kāda ir Baltija. Ir novērojama arī zemo cenu aviokompāniju tuvināšanās ar starpkontinentālo lidojumu veicējiem, piemēram, ar Lufthansa. Līdz ar to pārskatāmā laikā droši vien piedzīvosim zemo cenu aviokompāniju un starpkontinentālo aviokompāniju maršrutu tīklu saplūšanu,» DB saka aviācijas eksperts Ginters Solingers. To uzsver arī neatkarīgais starptautiskās lidostas Rīga padomes loceklis Tālis Linkaits, norādot, ka zemo cenu aviokompānijas arī vērienīgi paplašina savas flotes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

O'Līrijs: Mēs apsteigsim airBaltic un visu Eiropu

Oskars Prikulis, [email protected], 7084403, 08.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas Ryanair prezidents Maikls O'Līrijs atklāj milzīgos plānus nākotnē un stāsta par mērķi Latvijā apsteigt airBaltic.

Kāds ir vizītes mērķis Rīgā?

Es pats sev uzdevu šo jautājumu, kad šodien piecēlos no rīta. Patiesībā man ir paredzēta tikšanās ar jūsu valsts satiksmes ministru, lai pārrunātu iespējas izveidot Rīgā Ryanair bāzi. Mēs ceram, ka šajā jautājumā panāksim kādu progresu. Mēs patiesībā vēl arvien neesam līdz galam vienojušies par bāzes izveidi Rīgā - vēl arvien viss nav skaidrs par izmaksām un nosacījumiem. Tomēr es ceru, ka pārrunās ar ministru tiks panākts progress šajā jautājumā.

Kādas perspektīvas pavērtu šādas bāze izveide Rīgai un Ryanair?

Pirmkārt, mums Rīgā bāzētos 2 līdz 4 lidmašīnas. Tādējādi visi maršruti no Rīgas tiešām arī sāktos no Rīgas un pavērtu plašas iespējas jauniem maršrutiem. Mazākā bāze, kas mums šobrīd ir, gadā apkalpo divus miljonus pasažieru. Jums bāzes atvēršana nozīmētu vismaz 2,5 līdz 3 miljonus apkalpotu Ryanair pasažieru. Tas būtu milzīgs pieaugums apkalpoto pasažieru ziņā Rīgai. Un tie nebūtu tikai latvieši, kas dodas darbā uz Eiropu. Tie būs daudzi simti tūkstošu tūristu, kas dosies uz Latviju. Tādējādi tas būtu milzīgs uzrāviens Latvijas tūrismam un ekonomikai kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru