Jaunākais izdevums

Latvijas Pilnvaroto auto tirgotāju asociācijas dati liecina, ka 2007. gada pirmajā pusē Latvijā ir iegādātas 208 luksus automašīnas, savukārt sporta mašīnas pirktas vēl par 74 automašīnām vairāk.

Tādas mašīnas kā Bentley, Maserati, Aston Martin, Lamborghini, Lotus, Porsche un Ferrari maksā pietiekami lielu naudu, taču statistika liecina, ka katru gadu no katrām šīm automašīnu markām pa Latvijas ceļiem sāk braukt par 2 līdz pat 8 mašīnām vairāk.

2006.g. jūnijs

2007.g. jūnijs

MASERATI

2

8

ASTON MARTIN

1

3

GMC

0

3

LAMBORGHINI

0

3

FERRARI

1

2

LOTUS

0

1

Protams, ka Latvijas iedzīvotāji pēdējo gadu laikā ir pieraduši uz ielām redzēt gan Ferrari, gan Lamborghini, kas jau sāk šķist kā parasta parādība, bet tomēr šīs automašīnas skaitās kā luksus mašīnas. Jāpiebilst, ka tādu automašīnu, kā Ferrari nevar tā vienkārši ieiet autosalonā un iegādāties, lai to dabūtu savā īpašumā cilvēki pat ir gatavi gaidīt sākot no diviem gadiem.

picturegallery.ae2c3e39-26ad-4c4d-b0fd-2768400b3d0e

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Luksus prece nav tikai kāda noteikta kvalitatīva lieta – tas ir pircēja ceļojums izcilā apkalpošanā, lai pie tās tiktu

Šādas preces nevar nopirkt lielveikalā, tās ir unikālas un kalpo daudzām paaudzēm. «Vajadzīgi gadi, lai izveidotu luksus zīmolu. Jābūt ļoti uzmanīgam, to darot. Pats galvenais – noturēt produkta un klientu apkalpošanas kvalitāti, kā arī saredzēt jaunas iespējas, vienlaikus iekļaujoties zīmola rāmjos,» stāsta Džons Stīvensons (John Stevenson), britu luksus mārketinga eksperts, dzīvesstila kompānijas Holland&Holland VIP klientu attiecību vadītājs. Katram cilvēkam ir atšķirīgas prasmes, un nereti amatnieks nevēlas komunicēt ar klientiem, bet gan darīt to, kas viņam vislabāk patīk un padodas – izgatavot konkrēto produktu. Tāpēc viņam vajadzīgi palīgi, kas nodarbojas ar citām lietām – klientu apkalpošanu, mārketingu utt. «Veidojot luksus preču mārketingu, īpaša uzmanība jāpievērš ilgtspējai, kvalitātei un sajūtām, ko produkts sniedz,» uzskata Anita Savicka, rotu zīmola Anita Sondore īpašniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Luksusa auto tirgū līdera maiņa

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli Db, 16.02.2018

Pēc ilgiem gadiem pirmoreiz vērojama arī līdera maiņa: pirmoreiz par populārāko jauniegādāto luksus auto Latvijā BMW modeļu X5, X6 un to variāciju vietā ir kļuvis cits SUV auto – Mercedes Benz GLE 350 D 4Matic.

Avots: mbusa.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pēc ilgiem gadiem vērojama arī līdera maiņa: pirmoreiz par populārāko jauniegādāto luksus auto Latvijā BMW modeļu X5, X6 un to variāciju vietā ir kļuvis cits SUV auto.

Ja 2016. gadā Latvijā no jauna reģistrēto un valstī palikušo jauno luksusa automašīnu skaits no 850 gadu iepriekš samazinājās līdz nepilniem septiņiem simtiem, tad pērn tas atkal ir pieaudzis gandrīz līdz tūkstotim, piektdien, 16.februārī raksta laikraksts Dienas Bizness.

Luksus auto tirgus ziedu laiki Latvijā bija 2007. gadā - pēdējā gadā pirms krīzes, kad tika iegādātas aptuveni 1700 luksus automašīnas – tātad par tūkstoti vairāk nekā pērn. Tad iecienītāko luksus automašīnu desmitniekā pirmo pozīciju pārliecinoši ieņēma BMW X5 ar kopumā 434 pirmoreiz reģistrētām 2005.-2007.gada izlaiduma automašīnām. Sekoja Audi Q7 ar 148, Porsche Cayenne ar 122 un Mercedes Benz S500 ar 81 auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Luksus automašīnas iegāde ir tā vērta, ja jums rūp komforts un jaunākās tehnoloģijas.

Žurnāls Forbes ir apkopojis sarakstu ar desmit iemesliem, kāpēc būtu jāiegādājas luksus automašīna.

Drošība

Luksus automašīnās vienmēr ir padomāts, lai drošība būtu augstākajā līmenī. Šīs mašīnas arī testos uzrāda visaugstākos rādītājus.

Tālākpārdošanas cena

Iegādājoties jaunu luksus automašīnu un palietojot to gadu, vai divus, tām cena samazināsies mazāk nekā standartklases automašīnām.

Prestižs

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā patlaban nopērkamas trīs veidu hibrīdautomašīnas - Toyota, Lexus un Honda, liecina autotirgotāju sniegtā informācija. Par to, cik maksā šādas automašīnas, ar ko tās atšķiras no parastajām automašīnām un kuri Latvijas uzņēmēji jau iegādājušies hibrīdautomašīnas darba vajadzībām, lasiet Db.lv sagatavotajā apskatā.

Papildināts ar uzņēmuma TRIĀLS komentāru.

(Video, kurā Wess Motors Automašīnu pārdevējs Raimonds Buls stāsta par hibrīdautomašīnu darbības tehnoloģiju un skaidro, kādas ir šo automašīnu priekšrocības - raksta beigās.)

Uz jautājumiem atbild WESS Motors (Toyota un Lexus pārdevējs) Reklāmas nodaļas vadītāja Jana Šilvane:

- Vai Latvijā ir iespējams iegādāties Lexus un Toyota hibrīdautomašīnas?

Jā, Latvijā var iegādāties gan Toyota, gan Lexus hibrīdauto: Toyota Prius, Lexus RX400h, Lexus GS450h un jūlijā vai augustā Latvijā būs nopērkams vēl viens Lexus hibrīdauto - lielais sedans LS600h.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes kompānija DAF Trucks sasniegusi vēsturiski lielāko tirgus daļu, uzņēmumam kļūstot par otru lielāko kravas automašīnu zīmolu Eiropā. Uzņēmums būtiski stiprinājis savas pozīcijas arī Baltijas valstīs. Pērn kravas automašīnu ražotājs DAF, kura ražotne atrodas Eindhovenā, nosvinēja 90 gadu jubileju.

Panākumus gūt palīdzējis arī Centrako – oficiālais DAF pārstāvis Lietuvā un Latvijā. Centrako piedāvā visu nepieciešamo kravas automašīnām un piekabēm, pārdod jaunas un lietotas kravas automašīnas, nodrošina garantijas un pēcgarantijas servisu, kā arī, pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar DAF rūpnīcas servisu, piedāvā gan jaunas, gan lietotas oriģinālās rezerves daļas. Tieši Centrako ieguva Zelta balvu 2019 par kravas automašīnu pārdošanas sasniegumiem.

Līderu izvēle

2019. gada pirmajos mēnešos DAF zīmols līdz ar Volvo un Scania stiprinājis savas pozīcijas Latvijas tirgus līderu trijniekā. 2018. gadā Latvijas kravu pārvadātāji papildināja savus autoparkus ar 346 DAF XF 480 FT kravas automašīnām ar pilnu masu, sākot no 16 tonnām, tādējādi zīmola tirgus daļu palielinot līdz 19%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Luksusauto tirgus ir sagruvis

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen, speciāli Db, 30.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samazinājums par divām trešdaļām vai vairāk nekā 1200 automašīnām - tik katastrofāli aizvadītajā gadā Latvijā sarucis luksus automašīnu tirgus, pārdevēju ieņēmumus samazinot par vairāk nekā 55 miljoniem eiro, šodien vēsta Dienas bizness.

Pirms gada apkopotie CSDD un Lursoft dati rādīja, ka no 2007. gadā līdz decembra otrajai pusei Latvijā pirmoreiz bija reģistrētas 1703 jaunas vai mazlietotas – 2005.–2007. gada izlaiduma luksus automašīnas, no kurām 1209 bija reģistrētas uz juridisko personu vārda. Tika lēsts, ka šo auto iegādei iztērēti vismaz 85 miljoni eiro. Nu, gadu vēlāk, šie skaitļi ir katastrofāli samazinājušies – 2008. gada laikā Latvijā pirmoreiz reģistrētas tikai 478 jaunas vai mazlietotas – 2006.-2008 luksus automašīnas, kas ir 28% no pagājušā gada apjoma, bet kopējā naudas izteiksmē varētu būt ap 30 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Anita Sondore rotas nopērkamas luksusa veikalā Londonā

Anda Asere, 27.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola Anita Sondore juvelierizstrādājumi nopērkami vienā no labākajiem un lielākajiem luksus klases veikaliem Londonā – Harvey Nichols.

«Gan zīmolam Anita Sondore, gan man pašai tas ir liels notikums. Harvey Nichols ir viens no labākajiem un lielākajiem luksus klases veikaliem Londonā, tāpēc jaunam zīmolam būt tajā pārstāvētam ir liels uzticamības kredīts un arī novērtējums,» saka Anita Savicka, juvelierizstrādājumu zīmola Anita Sondore radītāja.

Latvijas zīmola Aristocrat Kids kolekcija nonākusi pasaulē lielākajā luksusa preču lielveikalā

Šobrīd Anita Sondore rotas ir nopērkamas vairākos prestižos veikalos – jau minētajā Harvey Nichols veikalā Londonā, Mozafarian Jewellers veikalos Dubaijā, kā arī The Gift Shop Rīgā. Sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru uzņēmums ir piedalījies dažādās starptautiskās izstādēs kā, piemēram, Tranoï Parīzē un Artistar Jewels Milānā. Vaicāta par nākotnes plāniem, A. Savicka teic, ka uzņēmuma mērķis ir radīt pasaulē konkurētspējīgu zīmolu, kura izgatavotās rotas ir nopērkamas ekskluzīvos veikalos Latvijā un pasaulē. Lai šo mērķi sasniegtu, tiek veidotas jaunas kolekcijas un papildinātas esošās, meklēti jauni sadarbības partneri, tāpat zīmols piedalās izstādēs un organizē dažādus pasākumus saviem pircējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dacia - zīmols uz viļņa

, 19.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

" 2007.gada pirmajos sešos mēnešos Dacia pārdošanas apjomi ir būtiski palielinājušies - 47 valstīs pārdotas vairāk kā 110 000 automašīnas;

" Paplašinot piedāvājumu klāstu ar Dacia Logan MCV un Dacia Logan Van, Dacia zīmols arvien lielāku popularitāti izkarojis Rietumeiropā;

" 2007.gadā Pitesti rūpnīca Rumānijā un Casablanca rūpnīca Marokā palielināja ražošanas apjomu, lai apmierinātu arvien pieaugošo pieprasījumu.

Pārdošanas apjoms turpina pieaugt

Dacia pārdošanas apjoms strauji turpināja pieaugt pēc Dacia Logan MCV un Dacia Logan Van laišanas apgrozībā 2007.gada sākumā. Jūnija beigās no kopēja Dacia pārdošanas apjoma 60% sastādīja Logan (pārdotas 74 928 automašīnas 47 valstīs), 35% - Logan MCV (32 943 automašīnas 29 valstīs) un 5% - Logan Van (3849 automašīnas Rumānijā un Bulgārijā). Straujākais pārdošanas apjoma pieaugums - 63,3% - vērojams Rietumeiropā, kur pārdotas 32 889 automašīnas. Dacia zīmolam šobrīd pieder 1,38% no pasažieru automašīnu tirgus Francijā (pārdotas aptuveni 15 000 automašīnas) un, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, tas ir par 30,8% vairāk. Līdzīga situācija vērojama arī Vācijā - 2007.gada pirmajos sešos mēnešos Dacia pārdošanas apjomi, salīdzinot ar to pašu periodu 2006.gadā, ir trīskāršojušies. Sevišķi strauju pārdošanas apjoma pieaugumu nodrošināja Dacia Logan MCV, kas tirgū parādījās 2007.gada februārī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lattelecom iegādes darījumam tiks piesaistīti privātā kapitāla līdzekļi

Aigars Kauliņš, [email protected], t. 7084416, 25.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esošā akcionāru struktūra traucē Lattelecom attīstību, jo katram no esošajiem akcionāriem ir savi tālejošie mērķi. Turklāt Lattelecom starptautiskajā tirgū ir pietiekami spēcīgs konkurents saviem īpašniekiem Zviedru telekomunikāciju kompānijai TeliaSonera.

Piedāvājums, kas pašlaik ir izteikts saistībā ar Lattelecom pārdošanu paredz, ka darījuma rezultātā uzņēmuma darbinieki un vadība kopā ar privātā kapitāla fonda iegūst 100% Lattelecom, bet TeliaSonera 100% Latvijas Mobilā telefona.

Tā intervijā Db norādīja finanšu konsultāciju un aktīvu pārvaldes kompānijas Lazard (Francija), kas nodarbojas ar Lattelecom pārdošanas darījuma sagatavošanu un finansējuma piesaisti no uzņēmuma darbinieku un vadības puses, rīkotājdirektors Vincents Stradiks (Vincent Le Stradic).

Kas šobrīd notiek ar Lattelecom vadības izteikto piedāvājumu uzņēmuma akcionāriem, piedāvājot iespēju darbiniekiem un vadībai izpirkt 100% uzņēmuma daļu. Kādi ir tuvākie mērķi, kas ir jāizdara? Kādi ir jūsu pašreizējie uzdevumi darījumā?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apritējis gads, kopš Rīgā, Uzvaras bulvārī 7, Pulkveža Brieža ielā 12 un Jūrmalā, Jomas ielā 4 darbu sāka Elektrum elektroauto uzlādes stacijas.

Tajās tiek nodrošināta gan ierastās ātrās 50kW līdzstrāvas stacijas, gan pilsētai piemērotās vidēji ātrās jeb 22kW maiņstrāvas uzlādes iespēja. Uzlāde un norēķini šajās stacijās ir iespējami, izmantojot īpaši izveidoto mobilās lietotnes Elektrum uzlādes sadaļu. Pirmo reizi šāda lietotne no pašiem pamatiem tika izstrādāta tieši Latvijas tirgum. AS "Latvenergo" Elektrotransporta uzlādes tīkla attīstības vadītājs Ansis Valdovskis stāsta par to, kā pašlaik attīstās mūsu piedāvājums elektrisko transporta līdzekļu īpašniekiem. Viņš uzsver, ka ir ļoti iespējams – uz elektriskajām automašīnām pārsēdīsimies daudz ātrāk nekā domājam.

Pirms gada prognozējām, ka 2030. gadā Latvijā būs ap 30 000 elektrisko automašīnu. Kādu skaitu jūs prognozētu tagad, redzot, cik strauji notiek attīstība?

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Luksusauto tirgus vēl gāzies dubultā

Lato Lapsa, Baltic Screen, speciāli Db, 18.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc katastrofālā samazinājuma par divām trešdaļām 2008. gadā Latvijas luksus automašīnu tirgus pērn sarucis vēl vairāk nekā uz pusi, - gada laikā iegādāti tikai 215 jauni vai mazlietoti luksus klases auto.

Ja 2007. gadā luksus auto iegādei iztērēti vismaz 85 miljoni eiro, tad 2008. gadā vairs vien ap 30 miljoniem eiro. Jau tad šie rezultāti tika dēvēti par katastrofu un luksus auto tirgus sagruvumu, taču pērn jauno un mazlietoto luksus automašīnu tirgus Latvijā sarucis vēl par 55%, un šādu spēkratu iegāde varētu būt izmaksājusi ap 12 miljoniem eiro.

Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četrus gadus pēc Mercedes S-klases pārdošanas uzsākšanas, Mercedes ir pilnveidojis šo luksus klases modeli, papildinot to ar nozīmīgiem jauninājumiem.

Kopš S-klases modeļa iznākšanas 2005. gadā rudenī, kopumā ir pārdoti vairāk nekā 270 000 automobiļu, kas padara S-klasi par pieprasītāko luksus klases automobili pasaulē.

Starp tehnoloģiju sasniegumiem jāuzsver pasaulē pirmais sērijveida hibrīda dzinējs ar litija –jonu bateriju, kas padara Mercedes top modeli S400 HYBRID par ekonomiskāko automobili benzīna dzinēja luksus auto segmentā. Tā degvielas patēriņš 7,9 litri uz 100 km un CO2 izmeši ir tikai 186 g/km. Turklāt dzinēju klāstā ietilpst astoņi benzīna un dīzeļa motori, kas patērē līdz 7% mazāk degvielas, nekā līdz šim. S350 BlueEFFICIENCY ar vidējo patēriņu 7,6 litru dīzeļdegvielas pieskaitāms pie visekonomiskākajiem modeļiem luksus auto segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā liecina pašmāju auto aizsardzības sistēmu uzstādītāja Autonams veiktie aprēķini, Latvijā šogad nozagti transportlīdzekļi aptuveni 5,7 miljonu eiro vērtībā. Pērn visa gada garumā tika nozagtas automašīnas par aptuveni 11 miljonu latu, Db.lv informēja SIA Autonams pārdošanas daļas vadītājs, valdes loceklis Edvīns Panders.

Saskaņā ar Autonams un LR Iekšlietu ministrijas datiem šī gada pirmajos septiņos mēnešos Latvijā kopumā nozagti 820 vieglie transportlīdzekļi. Zagļu vērtējumā vēl joprojām populārākās automašīnu markas ir VW un AUDI. Arvien biežāk tiek zagti jauni transportlīdzekļi, no kuriem šogad absolūtais līderis ir BMW X5.

Ja pērn visvairāk tika zagtas trīspadsmit līdz piecpadsmit gadus vecas automašīnas, tad šogad autozagļi pievērsušies nedaudz jaunākām mašīnām - pārsvarā 1998. un 1999. gada izlaiduma.

Edvīns Panders, Autonams pārdošanas daļas vadītājs: "Statistika liecina, ka tiek zagtas arvien vairāk tādas automašīnas, kuru vērtība pārsniedz 30 un 40 tūkstošus eiro. Šogad septiņos mēnešos ir nozagtas jau divdesmit divas 2006. un 2007.gada izlaiduma automašīnas. Līdz ar to zaudējumi īpašniekam un apdrošinātājiem kļūst ievērojami lielāki."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īpašnieku mainījušas 22 iepriekš a/s Parex banka piederošas galvenokārt luksusa klases automašīnas, kas nonākušas vairāku ārzonu kompāniju un Valērija Kargina dēla firmas rokās.Valstij gar degunu aiziet 22 auto Visu pārreģistrēto mašīnu turētājs joprojām ir Parex banka, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) informācija. Visas mašīnas pārreģistrētas šogad.

Db neizdevās saņemt Parex bankas atbildes par iemesliem auto pārreģistrācijai. Tā kā valstij, kļūstot par bankas kontrolpaketes turētāju, īpašumā nonāktu arī bankai piederošās mašīnas, nevar izslēgt, ka šis bijis mēģinājums pasargāt dārgos spēkratus. Apkopojot dažādu lietotu auto pārdošanas interneta portālu informāciju, var secināt, ka to spēkratu vērtība, kuras nesen mainījušas īpašnieku, mērāma 0.5 - 0.6 milj. Ls.

Db jau ziņoja (11.11.2008.), ka, visticamāk, neskartas paliks arī abu līdzšinējo bankas lielāko īpašnieku un vadītāju Valērija Kargina un Viktora Krasovicka dārgās villas Jūrmalā, jo juridiski tās pieder citiem. Abiem baņķieriem ar saviem īpašumiem ir jāgarantē valsts sniegtais atbalsts Parex bankas glābšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu tirgus Baltijas valstīs šī gada pirmajos mēnešos pēc pērnā gada krīzes pamazām atgūstas. Visstraujāk jaunu auto tirgus audzis Igaunijā, kur šī gada pirmos piecos mēnešos pārdots par 37,2% vairāk auto nekā tajā pašā periodā pērn. Pieaugums bijis arī Latvijā (+17,3%) un Lietuvā (+7,2%), liecina Igaunijas uzņēmuma "RIA.com Marketplaces" apkopotā informācija.

Īpaši strauji Baltijā aug pārdoto hibrīdauto un elektroauto skaits: Latvijā pārdoto hibrīdauto skaits šī gada pirmajā ceturksnī pieaudzis pat par 213,1%, elektroauto skaits – par 47,7%, savukārt ar tradicionālajiem benzīna un dīzeļdegvielas dzinējiem darbināmie auto zaudē popularitāti, un to pārdošanas apjomi strauji kritušies.

2020. gadā, salīdzinot ar 2019. gadu, jaunu automašīnu pārdošanas apjomi Eiropā samazinājās par kopumā 23,7%. Lielākais kritums reģistrēts Kiprā - 42,8%, mazākais Dānijā - 12,5%. Igaunija 2020. gadu noslēdza ar pārdošanas apjoma kritumu par 29,3%, Latvija par 25,8% un Lietuva par 12,9%. Taču šī gada pirmajos piecos mēnešos situācija stabilizējusies: Eiropas Savienības no janvāra līdz maijam pārdoto jauno automašīnu skaits pieauga par vidēji 29,5% (Eiropas autoražotāju asociācijas (ACEA) dati). Igaunijā šī gada pirmajos piecos mēnešos pārdotas kopumā 10 329 jaunas automašīnas (kāpums par 37,2%), Latvijā – 6215 automašīnas (+17,3%) un Lietuvā 15 160 automašīnas (+7,2%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2006. gada laikā Latvijā tika nozagtas 1 603 automašīnas, savukārt 2007. gada pirmajos trīs mēnešos autozagļi pamanījušies nozagt jau 474 automašīnas. Visvairāk autozagļi bija kārojuši pēc Volkswagen un Audi automašīnām, taču autozagļi zaguši arī ne mazums dārgus luksus auto. Db.lv ir apkopojis Autonama sniegtos datus un piedāvā ieskatīties Latvijas dārgāko zagto auto topā.

2007. gada pirmajos trīs mēnešos visdārgākā nozagtā automašīna tāpat kā 2006. gadā bija Porsche Cayenne, kuras cena ir līdz 45 872 Ls. Šogad nozagta viena šāda automašīna.

Otrajā vietā ierindojas 2006. gada BMW X5. Tā cena atkarībā no komplektācijas svārstās robežās starp 21 250 un 36 687 latiem. Šā gada izlaiduma X5 nozagts tikai viens, savukārt 2004. gada X5 nozagts 4 reizes un 2005. gada modelis vienu reizi. Kopā šī gada pirmajos mēnešos nozagta 51 BMW markas automašīna.

Trešajā vietā ierindojas 2006. gada Audi Q7, kura cena ir 30 908 lati. Šāda mašīna nozagta viena. Kopā 2007. gada pirmajos trīs mēnešos nozagtas 107 Audi markas automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmantojot ASV iestādes, kas fiksē automašīnu zādzības, Highway Loss Data Institute (HLDI) datus, Forbes ir noteicis 6 zagtākās luksus automašīnas.

Statistika liecina, ka katru minūti ASV tiek nozagtas vismaz divas automašīnas, un 2007. gada pirmajā ceturksnī no katras automašīnas markas ASV nozagtas vidēji simts automašīnas

Viszagtāko luksus automašīnu topa pirmajā vietā ir Cadillac Escalade EXT. Trijos mēnešos ASV automašīnu zagļi pamanījušies nozagt 1 728 šādas automašīnas. Viena Cadillac Escalade EXT vidējā cena ir 55 000 USD.

Otrajā vietā ierindojas BMW 7. sērijas automašīnas. Viens 7. sērijas BMW vidēji maksā 79 000 USD, un šogad ASV jau nozagts 431 šāds spēkrats.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Aicina skaidri definēt luksusa auto jēdzienu; valsts riskējot zaudēt miljoniem latu

Dienas Bizness, 02.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nosakot, ka par luksusa auto uzskatāms ikviens spēkrats, kura vērtība ieskaitot PVN pārsniedz 30 tūkstošus latu, neļaujot ar šī kategorijas auto iegādi un ekspluatāciju saistītos izdevumus uzņēmumiem norakstīt saimnieciskās darbības izdevumos Latvija kaimiņvalstīm ik gadu uzdāvina miljonus, uzskata Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK).

Līdzīgu viedokli pauž arī Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs, kurš norāda, ka valsts gada laikā varētu zaudēt pat 3,6 miljonu latu nodokļu naudas.

«Latvijā ir spēkā tālajā 2007.gadā pieņemtā luksusa auto definīcija - Uzņēmumu ienākuma nodokļa likumā noteikts, ka luksus klases automašīna ir tāda, kuras vērtība pārsniedz 30 tūkstoši latu, ieskaitot PVN. Turklāt būtiski ir nepiemirst, ka 2007. gadā Latvijā PVN apmērs bija 23% nevis 21%,» norāda LTRK viceprezidente, nodokļu un nodevu eksperte Lienīte Caune. Viņa vērš uzmanību uz to, ka jaunierosinātie «Grozījumi Pievienotās vērtības nodokļa likumā» problēmsituāciju saasinās un vairos Igaunijā un Lietuvā reģistrēto spēkratu pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Uzņēmumu apetīte uz īpaši dārgiem luksus auto sarūk

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli Db, 09.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būtisks sarukums – šāda tendence pērn bijusi vērojama kopējā Latvijā no jauna reģistrēto un valstī palikušo jauno luksus automašīnu skaitā, kas no 850 gadu iepriekš samazinājies līdz nepilniem 700. Sarukusi ir arī iepriekš iespaidīgā uzņēmumu apetīte uz īpaši dārgiem luksus auto modeļiem, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Samazinājums konstatējams itin visā – gan iegādāto automašīnu skaitā, gan arī modeļu daudzumā. Ja pērn nopirkti 102 vispopulārākie – BMW X5xDrive 30D auto, tad gadu iepriekš tādu bija 110. Nākamie populārākie: BMW X6 xDrive 30D – attiecīgi 86 un 98, Audi Q7 – attiecīgi 77 un 84, Land Rover Range Rover Sport – attiecīgi 54 un 63, bet Land Rover Range Rover samazinājums bijis gandrīz dubults – attiecīgi 26 un 48. Ja 2015. gadā bija vesels 21 luksus auto modelis, kas bija iegādāts vismaz desmit vai vairāk eksemplāros, tad pērn tādu bija tikai 17.

Turklāt vēl būtiskāka tendence ir – virkni īpaši dārgu luksus automašīnu modeļu, ko iepriekšējos gados bija ierasts reģistrēt uz uzņēmumu vārda, pērn ir iegādājušās tikai un vienīgi fiziskās personas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Dārgākie luksus auto, ko pērn atļāvušies Latvijas uzņēmēji

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli Db, 02.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vieglais automobilis, kura vērtība bez pievienotās vērtības nodokļa pārsniedz 50 tūkstošus eiro, - ja neskaita dažus izņēmumus, šāda ir uz likumu balstīta Valsts ieņēmumu dienesta atbilde uz jautājumu, kas Latvijā skaitās reprezentatīvs jeb luksus auto.

DB jau tradicionāli apkopo Ceļu satiksmes drošības direkcijas datus par 25 dārgākajiem luksus klases automobiļiem, ko pērn savām vai savu saimnieku vajadzībām iegādājušies Latvijas uzņēmumi. To vidū ir gan 2016. gada izlaiduma Bentley, gan 2016. gada izlaiduma Porsche 911 Turbo, gan 2016. gada izlaiduma BMW 640D xDrive u.c.

Tā, piemēram, metāllūžņu uzņēmuma SIA Tolmets pirkums ir eksplozīvi ātrs, iespaidīgi elegants, komfortabls luksusa apvidus auto, kas neliks vilties arī bezceļa apstākļos un iezīmē pilnīgi jaunu leģendārā britu zīmola attīstības virzienu.

Savukārt, viena no Latvijas bankām iegādājusies 2016. gada izlaiduma Mercedes Benz S600 Maybach. Nezinātājs satiksmē pat neatšķirs Maybach versiju no standarta Mercedes-Benz S-klases, līdz ar to šo limuzīnu labprātāk izvēlēsies tie, kuri nevēlas būt pārāk pamanāmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Audi A8 - jauna braukšanas pieredze

, 27.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi spodrina sava flagmaņa īpašības: no septembra Audi A8 uzrādīs jaunas, uzlabotas kvalitātes. Vēl precīzāka vadība, augstākās kvalitātes braukšanas sniegums un akustiskais komforts, kā arī izsmalcinātie dizaina un salona uzlabojumi izceļ unikalitāti, kas raksturīga sportiskākajam limuzīnam visā luksus klasē. Tas, cik veiksmīgi sportiskais un elegantais dizains A8 automobilī ir apvienots ar vislabākajām vadības īpašībām, komfortu un priekšzīmīgu draudzīgumu videi, ir redzams Audi A8 2,8 FSI modelī: 199 grami CO2 emisijas uz kilometru - tas ir līdz šim labākais rādītājs savā klasē.

Iespaidīgas vadīšanas īpašības, novatoriskas tehnoloģijas, kā arī īpašs dizains un aprīkojums - Audi A8 luksus automobiļu segmentā atšķirīgi un meistarīgi definē sportiskuma pievilcību. Kā zīmola dižākais pārstāvis A8 iemieso Audi progresu: tā ārkārtīgi izturīgā un vieglā alumīnija virsbūve, kas izveidota pēc Audi Space Frame principa, spēcīgie FSI un TDI dzinēji ar tiešās iesmidzināšanas sistēmu, pastāvīgā quattro četru riteņu piedziņa un daudz slavētā MMI vadības sistēma ir tikai daži no elementiem, kas izmantoti Audi, lai pierādītu devīzes Vorsprung durch Technik (Pārākums tehnikā) pielietojumu luksus klasē.

Vislabākie degvielas patēriņa rādītāji savā klasē

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Luksus viesnīcu ķēdes, kas ir lielākās zaudētājas, pasliktinoties situācijai viesnīcu nozarē, tagad atsakās no iepriekš grūti iegūtajām zvaigznēm, lai taupītu naudu, ziņo Bloomberg.

«Zvaigžņu saglabāšana prasa milzīgas kapitāla investīcijas,» sacījis Stefans Bolenbahs (Stephen Bollenbach), kurš beidza pildīt Hilton vadītāja amata pienākumus, kad Blackstone Group LP 2007.gadā iegādājās kompāniju.

Bloomberg norāda, ka luksus viesnīcām pēdējā laikā ir īpaši smagi jācīnās par klientiem, jo recesija atbaidījusi atpūtniekus un piespiedusi kompānijas «apcirpt» ceļojumu budžetus.

Vidējā dienas numura likme lielākajā daļā luksus viesnīcu visā pasaulē nokritusi par 16% līdz 245.13 ASV dolāriem, liecina Tenesī bāzētas viesnīcu datu kompānijas aplēses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Parex kreditē bankrotējošu uzņēmumu

Lāsma Vaivare, Db, 09.01.2009

Krievijas uzņēmēja Grigorija Rabinoviča (attēlā) pārstāvētais luksus preču veikalu īpašnieks Global Fashion Group, pirms tika atzīts par maksātnespējīgu, devis komercķīlu Parex bankai.

Foto: Ritvars Skuja, Db

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad valsts iepludina naudu Parex bankā, tā kreditē uzņēmumu, kas teju tūlīt pēc kredītķīlas reģistrēšanas atzīts par maksātnespējīgu. Pērnā gada 18. decembrī Komercķīlu reģistrā reģistrēta ķīla, ko Parex bankai devusi SIA Global Fashion Group, kas plašāk pazīstams kā pērnpavasar lidostas Rīga teritorijā atklātā modes preču tirdzniecības centra City Fashion Outlet un veikalu Palazzo Italia un Ermenegildo Zegna īpašnieks. Dažas dienas vēlāk - 23. decembrī - tiesa šo uzņēmumu atzinusi par maksātnespējīgu.

Krievijas uzņēmēja Grigorija Rabinoviča (attēlā) pārstāvētais luksus preču veikalu īpašnieks Global Fashion Group, pirms tika atzīts par maksātnespējīgu, devis komercķīlu Parex bankai."Nē" jauniem kredītiem

Kopš novembrī atklātībā nonāca ziņas par Parex bankas nopietnajām finansiālajām problēmām, kuru dēļ valdība spēra precedenta soli, pārņemot banku valsts īpašumā, reģistrēts ļoti mazs skaits ķīlu, kur kā ņēmējs vai devējs figurē šīs bankas nosaukums, Db secināja, pētot Komercķīlu reģistra datus. Finansiāli ietilpīgākās ir ķīlas, kuras Parex banka devusi depozītam no Valsts kases - kā Db jau ziņoja (5.01.2009.), līdz šim finanšu iestādes darbības stabilizēšanai valsts jau ir ieguldījusi 674 milj. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļoties cenām luksus preču cenām, bagātniekiem arvien vairāk naudas aiziet šo preču iegādei, kas šādiem cilvēkiem ir vitāli nepieciešamas, lai atstātu iespaidu, vai iekļautos savā sabiedrības lokā, raksta The Independent.

Kompānijas Stonehage Group, kura palīdz pasaules bagātajiem pārvaldīt viņu naudu, izpilddirektors Robijs Hilkovits (Robby Hilkowitz) saka, ka tendenci, kad luksus preces paliek dārgākas, stimulē paši bagātnieki, pērkot tās, lai apmierinātu savu dzīves stilu. "Jo dārgāka prece, jo lielāks kārdinājums to iegādāties," saka R. Hilkovits.

Vēl viens iemesls, kas ceļ luksus preču cenu, ir, piemēram, izsmalcinātie vīni un biļetes uz Čelsijas spēlēm. Šo preču skaits ir ierobežots, bet to cilvēku skaits, kas grib un var tās iegādāties tikai palielinās, un, tā kā pieprasījums ir lielāks nekā piedāvājums, cenas skrien debesīs.

Komentāri

Pievienot komentāru