Citas ziņas

Latvija pārņēmusi 99,65% ES direktīvu

, 12.07.2007

Jaunākais izdevums

Latvija šobrīd ieņem ceturto vietu Eiropas Savienības (turpmāk – ES) dalībvalstu vidū pēc direktīvu pārņemšanas rādītājiem, liecina Eiropas Komisijas (turpmāk – EK) apkopotie dati par visām 27 ES dalībvalstīm, Db.lv informēja Tieslietu ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas pārvaldes vecākā referente Laura Pakalne.

Latvijai līdz šā gada 3.jūlijam bija jāpārņem 2861 direktīvas, no kurām Latvijas nacionālajā likumdošanā ir ieviestas 2851 jeb 99,65% no kopējā skaita.

Visčaklākā ES direktīvu pārņemšanā bijusi Lietuva, kura ieviesusi 2861 direktīvu jeb 99,86% no kopējā šai valstij saistošo direktīvu skaita – 2865. Savukārt nākamā aktīvākā aiz Lietuvas ES direktīvu pārņemšanā bijusi Beļģija, kas pārņēmusi 99,79% jeb 2856 no 2862 valstij saistošajām direktīvām. Latviju apsteigusi arī Slovākija, kas ierindojas trešajā vietā 2850 pārņemtām direktīvām no nepieciešamajām 2858 jeb 99,72%.

Pēc Tieslietu ministrijas Eiropas un starptautisko tiesību departamenta ziņām, dati par ES direktīvu pārņemšanu tiek apkopoti regulāri un tie rāda, ka Latvija šajā jautājumā rādītājus iz nedaudz pazeminājusi, jo 2007. gada janvārī atradusies 4.vietā pēc Lietuvas, Dānijas un Beļģijas, savukārt nākamos mēnešus stabili atradusies otrajā vietā pēc Lietuvas.

Pēdējā vietā šajā sarakstā jūlija sākumā bija Rumānija, kura pārņēmusi 2887 direktīvas no 2964 jeb 97,40%.

Vidējais direktīvu pārņemšanas rādītājs visām 27 dalībvalstīm ir 99,19%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valdība uzklausa informāciju par ES direktīvu pārņemšanas procesu Latvijā

, 04.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets šodien uzklausīja Tieslietu ministrijas (turpmāk - TM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par Latvijas nepārņemtajām Eiropas Savienības (turpmāk - ES) direktīvām, kā arī par pārkāpuma procedūrām, kas ierosinātas pret Latviju kā ES dalībvalsti.

Kā informē TM Eiropas un starptautisko tiesību departaments, salīdzinot ar šā gada maiju, kad iepriekšējo reizi valdībai tika sniegta šāda informācija, nepārņemto direktīvu, tas ir - direktīvas, kuras nav pārņemtas un kuru pārņemšanas termiņš ir iestājies, skaits ir samazinājies par piecām direktīvām, un pašlaik Latvija nav pārņēmusi 23 ES direktīvas.

Kopumā TM uzskaitījusi 63 direktīvas, kuru pārņemšanas termiņa iestāšanās sagaidāma nākotnē - tuvāko četru gadu laikā. Kaut arī šo direktīvu pārņemšanas beigu termiņš vēl nav pienācis, ministrijas tiek aicinātas veikt nepieciešamos pasākumus, lai nodrošinātu savlaicīgu ES direktīvu pārņemšanu un tādējādi varētu izvairīties no jaunu pārkāpumu procedūru uzsākšanas pret Latviju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ES pilnībā iekļāvušies neesam

Jānis Lasmanis, Db, 22.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teju piecus gadus pēc Latvijas pievienošanās Eiropas Savienībai, mūsu ministrijas nav spējušas pārņemt 17 ES direktīvas.

Salīdzinot ar situāciju 2008. gada septembrī, kad TM iepazīstināja valdību ar līdzīgu ziņojumu, nepārņemto direktīvu skaits samazinājies par piecām direktīvām un Latvija nav pārņēmusi 17 ES direktīvas. Vēl 55 direktīvām pārņemšanas termiņš iestāsies tuvāko trīs gadu laikā. Kaut arī šo direktīvu pārņemšanas beigu termiņš vēl nav pienācis, ministrijas tiek aicinātas veikt nepieciešamos pasākumus, lai nodrošinātu savlaicīgu ES direktīvu pārņemšanu un tādējādi varētu izvairīties no jaunu pārkāpumu procedūru uzsākšanas pret Latviju.

Kopumā sešas nepārņemtas direktīvas ir Ekonomikas ministrijai, trim no tām pārņemšanas termiņš jau iestājies. Finanšu ministrija ir atbildīga par deviņu direktīvu ieviešanu Latvijas normatīvajos aktos, divām no tām pārņemšanas termiņš jau iestājies. Iekšlietu ministrijai jāievieš piecas ES direktīvas, divu pārņemšanas termiņš jau iestājies. Izglītības un zinātnes ministrijai un Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātam jāievieš viena direktīva ar iestājušos pārņemšanas termiņu. Aizsardzības ministrijai jāievieš viena direktīva, kuras pārņemšanas termiņš vēl nav iestājies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvija čakla direktīvu pārņemšanā

, 22.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija atkal ierindojusies otrajā vietā Eiropas Savienības (turpmāk - ES) dalībvalstu vidū pēc direktīvu pārņemšanas rādītājiem, liecina Eiropas Komisijas (turpmāk - EK) apkopotie dati par visām 27 ES dalībvalstīm.

Saskaņā ar Tieslietu ministrijas sniegto informāciju Latvijai līdz šā gada 2. maijam bija jāpārņem 2844 direktīvas, no kurām Latvijas nacionālajā likumdošanā ir ieviestas 2834 jeb 99,65% no kopējā skaita.

Visčaklākā ES direktīvu pārņemšanā joprojām ir Lietuva, kura ieviesusi 2843 direktīvas jeb 99,82% no kopējā šai valstij saistošo direktīvu skaita - 2848. Savukārt nākamā aktīvākā aiz Latvijas ES direktīvu pārņemšanā bijusi Beļģija, kas pārņēmusi 99,61% jeb 2834 no 2845 valstij saistošajām direktīvām.

Pēc Tieslietu ministrijas Eiropas un starptautisko tiesību departamenta ziņām, dati par ES direktīvu pārņemšanu tiek apkopoti regulāri. Pēdējā vietā šajā sarakstā maija sākumā bija Rumānija, kura pārņēmusi 2845 direktīvas no 2947 jeb 96,54%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Latvija pārņēmusi 99,33% ES direktīvu

, 27.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc pārņemto Eiropas Savienības direktīvu skaita Latvija ir otrā labākā 27 dalībvalstu vidū. Patlaban Latvija ir pārņēmusi 99,33 procentus ES direktīvu, Db.lv informēja Saeimas Eiropas Savienības informācijas centrs.

Latviju apsteidz vienīgi Lietuva, kas uz šo brīdi savā nacionālajā likumdošanā iestrādājusi 99,61 procentu ES direktīvu. Par to šodien Saeimas Eiropas lietu komisijas (ELK) deputātus informēja Tieslietu ministrijas valsts sekretāra vietniece Inese Ņikuļceva.

Tuvākās sekotājas ES direktīvu pārņemšanas ziņā Latvijai ir Slovākija, Vācija, Dānija, Lielbritānija un Igaunija, norādīja Tieslietu ministrijas pārstāve. Savukārt vislielākās problēmas ar ES direktīvu pārņemšanu ir Rumānijai, kas ES pievienojās šā gada janvārī.

Pirms gada Latvija ieņēma 10.vietu ES direktīvu pārņemšanas ziņā. Līdz ar to šogad panākts ievērojams progress, norādīja Inese Ņikuļceva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FM: Neviena publiskā iepirkuma veikšana nav apdraudēta vai aizliegta

Dienas Bizness, 28.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neviena publiskā iepirkuma veikšana nav apdraudēta vai aizliegta, paziņojusi Finanšu ministrija (FM), reaģējot uz ceturtdien medijos publicēto informāciju par lielo iepirkumu apturēšanu nesakārtotu likumu dēļ.

Jaunais Publisko iepirkumu likums un Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likums valsts sekretāru sanāksmē izsludināti jau pērn, tomēr aizvien nav pieņemti. Tādejādi līdz noteiktajam termiņam - 18.aprīlim - Latvijas likumos nav pārņemtas Eiropas Savienības (ES) jauno iepirkumu direktīvu prasības. Lai nezaudētu ES fondu līdzfinansējumu, valsts un pašvaldību iestādēm ieteikts uz nenoteiktu laiku atlikt visus iepirkumus, kuros paredzamā līgumcena pārsniedz noteikto slieksni - 5,225 miljonus eiro.

Šā gada 18. aprīlī Finanšu ministrija (FM) sadarbībā ar Iepirkumu uzraudzības biroju (IUB) ir publicējusi ieteikumus rīcībai pārejas periodā, kamēr turpinās darbs pie atsevišķu iepirkumu direktīvu pakotnes normu pārņemšanas nacionālajā likumdošanā. Jāuzsver, ka šajā laikā neviena iepirkuma veikšana nav apdraudēta vai aizliegta. Papildus FM ir atradusi risinājumu to normu, kas ir saistītas ar direktīvu pārņemšanu, ātrākai virzībai un pieņemšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tūroperatoru patvaļu iegrožos

Jānis Lasmanis kopā ar Valteru Grīnvaldu, 29.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļotāji no tūrisma pakalpojumu sniedzējiem turpmāk varēs piedzīt atlīdzību par morālo kaitējumu.

Šāds ir viens no tūrisma biznesam, iespējams, netīkamākajiem piedāvājumiem ES direktīvas par tūrisma pakalpojumiem modernizēšanai, kuram par labu izteikusies arī Eiropas Komisija (EK). Komisijas piedāvātajā variantā ieteikts noteikt griestus šādām prasībām. Griesti regulētu to, ka pieprasītā summa ir adekvāta ceļojuma izmaksām un nodarītajam kaitējumam, piekrīt viesnīcas Europa Royale Riga ģenerāldirektors Jānis Jenzis. Viņš arī uzskata, ka direktīvas modernizācija ir nepieciešama. Kompānijas Impro direktors Vilnis Klinovičs: «Mēs bieži izmantojam tādu aviokompāniju pakalpojumus, kuras nemaz nestrādā Latvijā, līdz ar to problēmu gadījumā, kuras radušās ne mūsu vainas dēļ, vēršoties pret tām, jārēķinās ar tiesu darbiem ārpus Latvijas. Es uzskatu, ka atbildība tūrisma pakalpojumu sniedzējam būtu jāuzņemas tik tālu, cik tālu ir tā iespējas kaut ko mainīt.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Vai jaunais publisko iepirkumu likums veicinās inovācijas un ilgtspēju?

Aleksandrs Cepilovs, Finanšu ministrijas ES fondu stratēģijas departamenta vecākais eksperts, 07.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunās publisko iepirkumu direktīvas tika izstrādātas, cita starpā, lai vienkāršotu publisko iepirkumu procedūras. Tātad arī ar mērķi padarīt publisko iepirkumu atvērtāku maziem un vidējiem komersantiem, kā arī radīt vairāk iespēju pasūtītājiem iepirkt ilgtspējīgas un inovatīvas preces un pakalpojumus.

Jaunās direktīvas tika pieņemtas arī ciešā saistībā ar Apvārsnis 2020 ietvarprogrammu, kuras ietvaros publiskam iepirkumam ir nozīmīga loma kā inovāciju politikas instrumentam, kas jau vairāk nekā dekādi tiek aktīvi diskutēts un arī īstenots vairākās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs. Ņemot vērā publisko iepirkumu budžetu, kas saskaņā ar aplēsēm vidēji sastāda ap 20% no iekšzemes kopprodukta (1), publiskais iepirkums var un arī spēlē nozīmīgu lomu kā viens no instrumentiem inovāciju stimulēšanai. Tāpat tas var tikt efektīvi izmantots, lai veicinātu ilgtspējīgu attīstību.

Arī Latvijā inovāciju iepirkums var sekmēt ne tikai publisko resursu efektīvāku izmantošanu, bet arī inovācijas uzņēmumos un publiskajā sektorā. Tāpat inovāciju publiskais iepirkums var veicināt uzņēmumu ieguldījumus pētniecībā, attīstībā un inovācijā. Šajā jomā Latvija būtiski atpaliek no vidējā Eiropas līmeņa, pēc pēdējā Inovāciju savienības tablo datiem ieņemot 26.vietu starp 28 ES dalībvalstīm. Kādas tad priekšrocības sniedz jaunās direktīvas, salīdzinot ar 2004.gada direktīvām, un kā tās var sekmīgi izmantot, lai veicinātu inovatīvā un ilgtspējīgā iepirkuma aktīvāku izmantošanu?

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vienojas par elektronisko maksājumu tirgus attīstīšanu Eiropas Savienībā

Dienas Bizness, 06.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Prezidentūra Eiropas Savienības Padomē un Eiropas Parlaments panācis pagaidu vienošanos par direktīvas projektu, kura mērķis ir turpināt attīstīt elektronisko maksājumu ES tirgu, informē Finanšu ministrija.

Šo vienošanos panāca neformālajā trialoga sanāksmē Briselē.

«Direktīva noteiks skaidru tiesisko regulējumu dažādiem jauniem tirgus dalībniekiem, kuri jau vairākus gadus darbojas interneta maksājumu jomā,» sacīja Latvijas finanšu ministrs un Padomes priekšsēdētājs Jānis Reirs. «Direktīva arī ļaus sniegt jaunus pakalpojumus, piemēram, trešās personas — maksājumu pakalpojumu sniedzēji varēs emitēt jaunus maksājumu instrumentus. Tas būs jauns stimuls pastiprināt konkurenci un veicināt inovācijas maksājumu tirgū. Es uzskatu, ka papildu nosacījumi par drošību un uzraudzību palielinās tiešsaistes maksājumu drošību un klientu aizsardzību ES».

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Iepirkumu likumiem uzliek kārtējo ielāpu

Māris Ķirsons, 11.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastāv bažas par sekām, ko var nest steidzamie grozījumi, ar kuriem iecerēts veikt korekcijas iepirkumu likumos, lai tie atbilstu ES direktīvu prasībām un nekavētu un neapdraudētu struktūrfondu projektu īstenošanu

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē uz otro – galīgo – lasījumu akceptēti grozījumu projekti Publisko iepirkumu likumā un Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju likumā. Tādējādi tas varētu būt jau 16. ielāps iepirkumu likumam. Saeimas deputāti vienojušies, ka šie grozījumi tiks pieņemti steidzamības kārtībā.

«Latvija savā likumdošanā jau daļēji ir pārņēmusi 2014. gada 26. februāra direktīvu par publisko iepirkumu, bet vēl ir palikušas lietas, kas šajos likumdošanas aktos attiecīgi nav pārņemtas. Jāatzīst, ka Finanšu ministrijas ierēdņi ir gulējuši dziļā murkšķa miegā, bet lai nu jaunā ministre tiek ar saviem ierēdņiem galā! Mums jārūpējas par to, lai netiktu kavēta Eiropas naudas apgūšana, proti, šo iepirkumu veikšana, kas, steigšus nepārņemot šo direktīvu, tiešām varētu tikt kavēta,» iepriekš skaidroja Saeimas deputāts Ingmārs Līdaka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pārrobežu apvienošanās palīdz samazināt izmaksas

Eva Berlaus, [email protected], 11.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā laikā ne viens vien uzņēmums, lai saglabātu vietu tirgū un nodrošinātu stabilu izaugsmi turpmāk, ir spiests pārskatīt savu darbību un lemt par darbības optimizāciju. Arvien vairāk uzņēmumu, kuri darbojas vairākās ES valstīs, izlemj par labu pārrobežu apvienošanai.

Latvijā līdz šim pārrobežu apvienošanās vispopulārākā bijusi apdrošināšanas sektorā –piemēram, 2007.gadā tika reorganizētaSeesam Life, izveidojot Eiropas komercsabiedrībuSeesam Life Insurance SE; šogad, izmantojot ES direktīvu par pārrobežu apvienošanos, tika veikta apdrošināšanas sabiedrības If pārrobežu apvienošana; Eiropas komercsabiedrības statusā darbojas arīSampo unCompensa. Apdrošināšanas sektorā būtisks apvienošanās ieguvums ir nepieciešamība izpildīt kapitāla pietiekamības rādītājus tikai vienā – galvenās mītnes valstī. Taču arī citu sektoru uzņēmumiem pārrobežu apvienošanās var palīdzēt būtiski optimizēt to darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta (EP) deputāti ceturtdien noraidīja ieceri atbildīgajai EP komitejai ļaut sākt sarunas ar dalībvalstu ministriem par pretrunīgi vērtēto autortiesību noteikumu atjaunināšanu.

Pret sarunu sākšanu par direktīvu balsoja 318 deputāti, to atbalstīja 278, bet 31 - balsojumā atturējās.

Kā aģentūru LETA informēja EP Informācijas birojā Latvijā, deputāti noraidīja Juridisko jautājumu komitejas 20.jūnijā apstiprināto pilnvaru projektu. Tas nozīmē, kas septembra plenārsēdē EP diskutēs un balsos par grozījumiem EP pozīcijā.

Pēc balsojuma EP ziņotājs Aksels Voss sacīja, ka deputātu vairākums diemžēl neatbalstīja viņa un Juridisko jautājumu komitejas nostāju, taču tā ir daļa no demokrātiskā procesa. «Mēs pie šī jautājuma atgriezīsimies septembrī, kad mēģināsim kliedēt cilvēku bažas, vienlaikus pielāgojot autortiesību noteikumus digitālā laikmeta prasībām,» uzsvēra politiķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katrai valstij, kas ir Eiropas Savienības locekle, ir jāpilda direktīvas. Direktīvu neizpilde valstij var maksāt ļoti dārgi, ziņo Dv.ee.

Direktīvu vajadzēja iekļaut likumdošanā līdz 2002. gada 27. decembrim.

Ja valstis divu mēnešu laikā neatbildēs un šo brīdinājumu, tad notiks sēde.

Eiropas Komisija arī brīdināja Igauniju un Vāciju par to, ka tās nav iekļāvušas savos likumprojektos direktīvu par vienādu dividenžu izmaksu no pensiju fondiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministrija ir apkopojusi galvenās nodokļu izmaiņas, kas pieņemtas ar nodokļu likumu grozījumiem 2010. gada valsts budžetu pavadošo likumu paketē un kas stāsies spēkā 2010.gadā.

Kopumā nākamgad mūs sagaida 38 nodokļu izmaiņas.Kādi nodokļu palielinājumi mūs sagaida 2010. gadā?

Iedzīvotāju ienākuma nodoklis
Paaugstināt iedzīvotāju ienākuma nodokļa vispārējo likmi no 23% uz 26%.
Paplašināt iedzīvotāju ienākuma nodokļa bāzi, iekļaujot visus kapitāla ienākumus, piemērojot nodokļa likme 10% dividendēm un procentu ienākumam, bet kapitāla pieaugumam 15% (visi kapitāla ienākumi, t.sk. dividendes tiek apliktas ar 2010.gadu).
Ar iedzīvotāju ienākuma nodokli aplikt gūto labumu no darba devējam (uzņēmumam) piederoša vieglā pasažieru automobiļa izmantošanas personīgajām vajadzībām.
Samazināt darba devēja ar IIN neapliekamo dāvanu apmēru no minimālās mēnešalgas apmēra (Ls 180) līdz Ls 0.
Paaugstināt nodokļa likmi pašnodarbinātajiem (saimnieciskās darbības veicējiem), piemērot vispārējo iedzīvotāju ienākuma nodokli.
Aplikt ar nodokli dāvinājumus, kas pārsniedz 1000 latus gadā, ja tie saņemti no personām, ar kurām dāvinājuma saņēmēju nesaista laulība vai radniecība līdz trešajai pakāpei (Civillikuma izpratnē). Ja dāvinātāju ar maksātāju saista laulība vai radniecība līdz trešajai pakāpei (Civillikuma izpratnē) un visi radniecībā lejupejošie, tad dāvinājums nav apliekams ar nodokli.
Aplikt ar nodokli ienākumu no augoša meža atsavināšanas izciršanai un tajā iegūto kokmateriālu atsavināšanas, 10% likmi piemērot tikai meža īpašniekiem (starpniekiem piemērot saimnieciskās darbības normas).
Samazināt neapliekamo summu no 4000 latiem līdz 2000 latiem gadā par ienākumiem no lauksaimnieciskās ražošanas un lauku tūrisma pakalpojumu sniegšanas.
Mainīt nodokļa stimulus uzkrājumiem (privātajos pensiju fondos, apdrošināšanas sabiedrībās un investīciju fondos).
Iekļaut apliekamā ienākuma aprēķinā summas, kas izmaksātas kā valsts atbalsts lauksaimniecībai vai ES atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai.
Iedzīvotāju ienākuma nodokļa attaisnotos izdevumus par izglītības pakalpojumiem un ārstnieciskajiem pakalpojumiem pārskatīšana attiecībā uz 2010.gadā saņemtajiem pakalpojumiem, samazinot izdevumu normu no 300 latiem gadā līdz 150 latiem (ietekme 2011.gadā).
Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (algas nodokļa) piemērošana ienākumam no iznomāta personāla.
Paredzēta kārtība, ka noteiktās jomās varēs maksāt patentmaksu.
Nekustamā īpašuma nodoklis
Palielināt nodokļa likmi zemei un saimnieciskajā darbībā izmantojamām ēkām līdz 1,5%.
Noteikt minimālo nodokļa maksājumu 5 lati par katru nodokļa objektu (zemi, ēku).
Aplikt ar paaugstinātu likmi 3% apmērā neapstrādātas lauksaimniecības zemes
Nekustamā īpašuma nodokļa bāzes paplašināšana, dzīvojamām ēkām par kadastrālo vērtību līdz 40 tūkst.latu, piemērojot likmi 0,1%, par kadastrālo vērtību 40001-75000 latu - 0,2%, par kadastrālo vērtību virs 75 tūkst.latu - 0,3%.
Aplikt ar NĪN inženiertehniskās būves.
Akcīzes nodoklis
Ar 2010.gada 1.janvāri noteikt minimālo akcīzes nodokļa līmeni cigaretēm 48 lati par 1000 cigaretēm, kā arī atcelt nosacījumu par nodokļa atmaksu par degvieleļļu (mazutu), kas izmantota siltuma ražošanai telpu apkurei un karstā ūdens sagatavošanai (turpmāk tiek piemērota samazināta akcīzes nodokļa likme 11 lati par 1000 kilogramiem).
Ar 2010.gada 1.februāri paaugstināt akcīzes nodokli vīnam un raudzētajiem dzērieniem no 40 latiem (par 100 litriem) uz 45 latiem jeb par 12.5% un starpproduktiem ar absolūtā spirta saturu līdz 15 tilpumprocentiem (ieskaitot) no 42 latiem (par 100 litriem) uz 45 latiem (par 100 litriem) jeb par 7,1%.
Ar 2010.gada 1.aprīli ieviest datorizētu Akcīzes preču pārvietošanas un kontroles sistēmu, attiecīgi precizējot likumā lietotos terminus, nodokļa maksātāju loku, normas par akcīzes preču pārvietošanu, piemērojot atlikto akcīzes nodokļa maksāšanu datorizētās sistēmas ietvaros, un citus nosacījumus.
Ar 2010.gada 1.maiju aplikt ar nodokli dabas gāzi, ko izmanto kā kurināmo, piemērojot likmi 15.60 lati par 1000 m3, un dabas gāzi, ko izmanto kā degvielu, piemērojot likmi 70 lati par 1000m3.
Ar 2010.gada 1.jūliju piemērot degvielai, kuru izmanto par kurināmo, samazinātu akcīzes nodokļa likmi – 15 lati par 1000 litriem, ja tā satur rapšu sēklu eļļu vai no rapšu sēklu eļļas iegūtu biodīzeļdegvielu, savukārt fosilajai degvielai, kuru izmanto par kurināmo, nodokļa likmi 40 lati par 1000 litriem.
Vieglo automobiļu un motociklu nodoklis
Iepriekš nereģistrētiem vai pēc 2009.gada 1.janvāra ārvalstīs reģistrētiem vieglajiem automobiļiem aprēķināt atkarībā no automobiļa radīto oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzuma, savukārt motocikliem - atkarībā no dzinēja tilpuma (m3).
Uzņēmumu ienākuma nodoklis
Samazināt reprezentācijas izdevumu normu, ko drīkst atskaitīt no apliekamā ienākuma, no 60% līdz 40%
Uzņēmumu ienākuma nodokļa aprēķināšanas vajadzībām 1,5 reizes palielināt izdevumos neiekļaujamo izmaksu daļu, kas nav saistīta ar saimniecisko darbību un zaudējumiem, kurus radījusi sociālās infrastruktūras objektu uzturēšana
Paplašina iespējas nodokļu maksātājam pašiem noteikt samazinātus avansa maksājumus, ja ir samazinājies peļņas apmērs. Paredzēts arī, ja starpība starp rezumējoša kārtībā aprēķināto nodokli un paša nodokļa maksātāja noteiktiem samazinātajiem avansa maksājumiem nepārsniegs 20 % no taksācijas gadā rezumējoša kārtībā aprēķinātā nodokļa, tad piemaksājamo nodokļa summu neuzskatīs par nokavēto nodokļa maksājumu un tai nepiemēros nokavējuma procentus.
Pievienotās vērtības nodoklis
Precizētas normas par PVN taksācijas periodu
Noteikts, ka PVN deklarācijas par taksācijas gadu iesniedz tikai atsevišķos likumā noteiktos gadījumos
Noteikta īpaša PVN maksāšanas kārtība un priekšnodokļa atskaitīšanas kārtība („kases princips”) atsevišķām apliekamo personu grupām
Pagarināts nodokļa nomaksas termiņš valsts budžetā – uz 20 dienām pēc taksācijas perioda beigām
Palielināts PVN kompensācijas apmērs lauksaimniekiem no 12 % uz 14 %
Tiek ieviesta jauna, pilnveidota pārmaksātā PVN atmaksas sistēma, kas attieksies uz pārmaksātā PVN summu, kas izveidojusies sākot ar 2010. gada 1. jūliju
Par nodokļa rēķinu var izmantot dokumentu, kas izsniegts par darījumu, kura vērtība bez nodokļa ir mazāka par 20 latiem, bet kas nav apliecināts ar parakstu un spiedogu (čekus nav nepieciešams vairs apliecināt ar parakstu un spiedogu)
Precizēta preču importa darījumā ar PVN apliekamā importēto preču muitas vērtība un noteikta PVN iekasēšanas kārtība gadījumam, ja preču importēšanas brīdī nav zināma preču importa darījuma faktiskā vērtība
Saistībā ar pavadzīmju ar VID piešķirtiem numuriem atcelšanu noteikts, ka PVN rēķina viens no rekvizītiem ir vienas vai vairāku sēriju kārtas numurs, kas unikāli identificē rēķinu, un ievieš jaunu pārskatu par iekšzemē piegādātajām precēm un sniegtajiem pakalpojumiem
Precizēta pakalpojumu sniegšanas vieta saskaņā ar Padomes 2008.gada 12.februāra direktīvu 2008/8/EK, ar ko groza Direktīvu 2006/112/EEK attiecībā uz pakalpojumu sniegšanas vietu
Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva
Paaugstināt nodevas likmes, nosakot tās šādā apmērā: motocikliem 24 lati (pašlaik 3 lati); vieglajiem automobiļiem līdz 1500 kg 24 lati (pašlaik 12 lati);1501-1800 kg 48 lati (pašlaik 24 lati); 1801-2100 kg 75 lati (pašlaik 45 lati); 2101-2600 kg 95 lati (pašlaik 54 lati); 2601-3500 kg 115 lati (pašlaik 72 lati); 3501 kg un vairāk 150 lati (pašlaik 78 lati).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Valdība atbalsta iepirkuma procedūras atcelšanu pirkumiem līdz 10 000 eiro

LETA, 21.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets šodien akceptēja jaunā Publiskā iepirkuma likuma projektu, kas paredz nepiemērot iepirkuma procedūru iepirkumiem līdz 10 000 eiro.

Pašlaik spēkā esošā likuma redakcija paredz, ka iepirkumi nav jārīko, ja šī summa nepārsniedz 4000 eiro.

Patlaban Publisko iepirkumu likumā vienošanās vēl nav panākta par diviem jautājumiem - depozīta regulējumu, jo Tieslietu ministrijai vēl ir iebildumi pret Finanšu ministrijas (FM) piedāvāto formulējumu, kā arī par grozījumu apmēru līgumos. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) piedāvā noteikt, ka grozījumu apmērs nedrīkst pārsniegt 50% no līguma summas, vienlaikus KNAB vērsies pēc skaidrojuma Eiropas Komisijā (EK).

Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola (ZZS) norādīja, ka patlaban likumprojektā iekļautais formulējums ir tāds, kā FM saprot Eiropas Savienības (ES) direktīvu. «Ja EK skaidrojums no tā atšķirsies, tad apņemamies šo formulējumu grozīt saskaņā ar EK atbildi,» sacīja Reizniece-Ozola.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Swedbank Latvijā pārņēmusi īpašumus 9 miljonu latu vērtībā

Ieva Mārtiņa, 22.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sešu mēnešu laikā Swedbank izveidotā vienība Ektornet problemātisko kredītu nodrošinājuma apsaimniekošanai divkāršojusi pārņemto nodrošinājumu apjomu, ko galvenokārt veido nekustamais īpašums un jūnija beigās tie bija 74,5 miljoni latu (1,01 miljards SEK).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank jaunizveidotā vienība Ektornet, kas nodarbojas ar problemātisko kredītu nodrošinājuma apsaimniekošanu, pagājušā gada beigās kopumā bija pārņēmusi nodrošinājumus 35 miljonu latu (517 miljonu SEK) apmērā.

Tostarp Latvijas daļa tajā veidoja 4,33 miljonus latu (64 miljonus SEK), liecina Swedbank pārskats.

Savukārt ziemeļu reģions veidoja 11,7 miljonus latu (173 miljonus SEK), Igaunija – 10,2 miljonus latu (150 miljonus SEK).

Swedbank sagaida, ka nodrošinājuma pārņemšana turpināsies līdz 2012. gadam, kas saistīts ar lēno pārņemšanu katrā valstī.

Šajā brīdī kompānija sagaida, ka tā pārņems īpašumus par kopējo vērtību 339 miljonu līdz 1,02 miljardu latu apjomā (5 – 15 miljardu SEK apjomā).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Es zinu, ka vairs nebūšu uzņēmēja. Divarpus gadus ļoti labi jūtos kā algota darbiniece. Esmu kā profesionāla hokejiste – lai spēlētu hokeju, nav noteikti jabūt ledus laukuma īpašniekam, tā intervijā žurnālam Lietišķā diena norāda uzņēmumu grupas Kolonna dibinātāja un kādreizējā īpašniece Ieva Plaude.

Šobrīd lielākais projekts, ar kuru kādreizējā Kolonas īpašniece strādā ir iespējamā kompānijas Debenhams ienāķšana Baltijas valstīs. «Runa ir par 35 britu dizainerus pārstāvošu universālveikalu, kas ir ļoti liels spēlētājs pasaulē, līdzīgi kā H&M. Tam ir ap 200 veikalu visā pasaulē. Šajā gadījumā būtu runa par projektu, kas ļautu arī Latvijas, Lietuvs un Igaunijas iedzīvotājiem iegādāties kosmētiku, mājas preces un drēbes par tādām pašām cenām, kā Anglijā un Vācijā,» tā I. Plaude.

Savukārt uz jautājumu, kāds bija iemesls tam, ka savulaik nācās izšķirties par maksātnespējas procesa pieteikumu, I. Plaude atbild: «Viena mana kļūda! Šodien es teiktu, ka tas bija zināms naivums, uzticoties Latvijas valsts bankai. 2008. gada 27. novembrī pārskaitīju piecus miljonus eiro no SEB bankas uz Parex, kuru tajā laikā jau bija pārņēmusi Latvijas valsts. Pirms tam man bija tikšanās ar šīs bankas vadītājiem, konkrēti Kargina kungu, kurš man apliecināja, ka 50% bankas, ko ir pārņēmusi valsts, tikai palielina kompānijas stabilitāti. Ir jāatceras tā brīža vēsturiskie apstākļi... 2008. gada septembrī bija investiciju bankas Lehman Brothers bankrots ASV un tā izraisītā krīze pasaulē, skandināvu banku akcijas biržā sāka krist, un man bija bažas par apgrozāmajiem finanšu līdzekļiem, kas musu holdingam glabājās SEB Bankā. Tajā brīdī es vērtēju, ka Parex banka , kuras 50% bija pārņēmusi Latvijas valsts, ir drošāka un stabilāka vieta.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tirgotāji: Tabakas izstrādājumu tirdzniecības ierobežojumi ir lielveikalu interesēs

Žanete Hāka, 29.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plānotais tabakas izstrādājumu izvietošanas aizliegums mazumtirdzniecības vietās radīs konkurences priekšrocības tirdzniecības centriem un lielveikaliem, ir pārliecināti nelielo tirgotāju un degvielas pārdevēju pārstāvji.

Savukārt Tabakas izstrādājumu ražotāju nacionālā asociācija norāda uz Saeimā atbalstītā priekšlikuma izskatīšanas procedūras iespējamo neatbilstību Eiropas Savienības normām.

Saeima marta sākumā otrajā lasījumā atbalstīja Tabakas izstrādājumu aprites likumprojektu, kurā iekļauts arī aizliegums tabakas izstrādājumus un to preču zīmes mazumtirdzniecības vietās izvietot redzamā veidā, kas nozīmē, ka pircējiem būtu pieejama vien cenu lapa ar produktu nosaukumiem. Ierobežojumi tomēr neattieksies uz tirdzniecības vietām, kuru pamatnodarbošanās ir šo izstrādājumu tirdzniecība un kuros var ieiet pa atsevišķu ieeju, kā arī tabakas izstrādājumi nav redzami ārpus tirdzniecības vietas. Jaunais likums nepieciešams, lai pārņemtu Eiropas Komisijas Tabakas izstrādājumu direktīvu, kas dalībvalstīm jāizdara līdz šā gada 20. maijam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Eksperts: autordarbu privāta kopēšana un taisnīga atlīdzība

Baltic Data vadītājs Aivars Arums, 29.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā zināms, autoru darbi ir aizsargāti ar autortiesībām un to kopēšana nav atļauta. Mūsdienās gan vairāki autori atļauj savus darbus gan brīvi kopēt, gan lejuplādēt, jo tas ir papildus marketings, kas rada iespēju koncertos saņemt lielāku peļņu.

Analogo iekārtu laikmetā, privātā lietošanā parādoties iekārtām ar kurām bija iespējams veikt kopēšanu, radās situācija, ka katrs autors vairs nevarēja noslēgt ar katru lietotāju licences līgumu par autora darba kopēšanu. Tā rezultātā privāta nekomerciāla kopēšana vairākās valstīs tika atļauta, bet ar nosacījumu, ka autoriem par to jāsaņem atlīdzība. 2001.gadā Eiropas Savienība (ES) izdeva direktīvu 2001/29/EC (2001.g. 22. maijā), kura izņēmuma kārtā atļauj privāta legāli iegādāta autordarba kopijas izgatavošanu savām privātām nekomerciālām vajadzībām. Latvijā autortiesību likums nosaka, ka šādi drīkst izgatavot tikai vienu kopiju. Direktīva arī nosaka, ka par šo kopēšanu autoriem ir jāsaņem taisnīga atlīdzība. Atlīdzības lielums un iekasēšana tiek atstātas katras dalībvalsts ziņā. Dalībvalstis šo direktīvu var ieviest vai var neieviest. Ieviesušas ir 22 valstis, nav ieviesušas 5 valstis: Lielbritānija, Īrija, Luksemburga, Kipra un Malta. Pēc būtības šī direktīva saka: lūdzu ņemiet preci, par samaksu par šo preci vienosimies vēlāk. Biznesa pasaulē šāds princips parasti nav funkcionēt spējīgs. Piemēram, Jūs nevarēsiet celtniekam teikt: uzbūvē man māju, pēc tam par godīgu atlīdzību vienosimies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

12 ES valstis, arī Latvija, noraida direktīvu, kas liktu daudznacionālajiem uzņēmumiem atklāt peļņu un nodokļus

LETA, 02.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

12 Eiropas Savienības (ES) valstis, tai skaitā Latvija un Igaunija, ir noraidījušas direktīvu, kas liktu daudznacionālajiem uzņēmumiem izpaust to gūto peļņu un samaksātos nodokļus katrā ES dalībvalstī, ziņoja britu laikraksts "The Guardian".

Ierosinātās direktīvas mērķis bija atklāt, kā dažas no pasaules lielākajām kompānijām - tādas kā "Apple", "Facebook" un "Google" - izvairās samaksāt nodokļos apmēram 500 miljardus ASV dolāru gadā, pārceļot savu peļņu no tādām augstāku nodokļu valstīm kā Lielbritānija, Francija un Vācija uz zemāku nodokļu vai beznodokļu valstīm kā Īrija, Luksemburga un Malta.

Pret ierosināto direktīvu balsoja Austrija, Čehija, Horvātija, Igaunija, Īrija, Kipra, Latvija, Luksemburga, Malta, Slovēnija, Ungārija, Zviedrija.

Vairums šo valstu ar zemākiem nodokļiem ir pievilcīgas pasaules lielākajām kompānijām, lai tās tur reģistrētu savu peļņu. Izņēmums gan ir Zviedrija, kas balsoja pret, bažījoties, ka šī direktīva var pazemināt šīs valsts augstos standartus firmu atklātības jomā, rakstīja "The Guardian".

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valdība apstiprina divas Latvijas nostājas EK pārkāpumu lietās

, 14.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets otrdien, 14.augustā apstiprināja divas Latvijas Republikas oficiālās nostājas par Eiropas Komisijas argumentētajiem paziņojumiem pārkāpumu lietās, kas skar Finanšu ministrijas kompetences jomas. Abās pārkāpuma lietās Latvija paskaidro, ka Direktīvu prasības ir daļēji ieviestas, bet pilnībā tās tiks ieviestas līdz ar Saeimā pirmajā lasījumā izskatīto grozījumu Finanšu instrumentu tirgus likumā galīgo pieņemšanu.

Eiropas Komisijas (EK) 2007.gada 27.jūnija argumentētais paziņojums pārkāpuma lietā Nr. 2007/0446 norāda, ka Latvija nav pilnībā ieviesusi 2004.gada 21.aprīļa Direktīvas 2004/39/EK, kas attiecas uz finanšu instrumentu tirgiem, prasības.

Savukārt EK 2007.gada 27.jūnija argumentētais paziņojums pārkāpuma lietā Nr. Nr. 2007/0451 norāda, ka Latvija ir ieviesusi visas 2006.gada 10.augusta direktīvas 2006/73/EK, ar ko īsteno Direktīvu 2004/39/EK attiecībā uz ieguldījumu sabiedrību organizatoriskām prasībām un darbības nosacījumiem un jēdzienu definīcijām minētās direktīvas mērķiem, prasības.

Latvija norāda, ka daļēji šo abu direktīvu prasības ir ieviestas (Finanšu un kapitāla tirgus komisijas noteikumi Nr.63 "Iekšējās kontroles sistēmas izveides noteikumi"), savukārt pārējās tiks ieviestas, tiklīdz Saeimā tiks pēdējā lasījumā pieņemti iesniegtie grozījumi Finanšu instrumentu tirgus likumā (pirmajā lasījumā tie pieņemti 2007.gada 21.jūnijā).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Darba tiesību direktīvu pieņemšana ļaus elastīgāk organizēt darba laiku

, 02.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienošanās ar Eiropas Parlamentu par Eiropas Savienības (ES) ministru padomes atbalstīto grozījumu Darba laika direktīvā un pagaidu darbinieku direktīvas pieņemšanu būs viens no jūlijā darbu sākušās Francijas prezidentūras uzdevumiem, šodien Labklājības ministrijā (LM) notikušajā preses konferencē atzina labklājības ministre Iveta Purne.

Ministre norādīja, ka „kopš Darba laika direktīvas pieņemšanas jau ir pagājuši vairāk nekā desmit gadi un būtiski mainījusies darba tirgus situācija. Līdz ar to radusies nepieciešamība uzlabot darba un ģimenes dzīves savienojamību, nodrošināt elastīgāku darba laiku un dot iespēju ikvienam darbiniekam, vienojoties ar darba devēju, ietekmēt sava darba laika organizēšanu. Savukārt pagaidu darba jomā ir nepieciešams uzlabot pagaidu darba kvalitāti un sakārtotu šī darba tiesisko statusu.”

Labklājības ministre pauda gandarījumu par sarežģītu diskusiju rezultātā panākto vienošanos par Darba laika direktīvas grozījumiem un Pagaidu darbinieku direktīvu, uzsverot, ka tā nav uzskatāma par ideālu, bet drīzāk gan kompromisa variantu, kas pieņemams dalībvalstu vairākumam. Abās direktīvās ietvertas normas, kas pieļaus elastīgu to praktisko piemērošanu atbilstoši katras dalībvalsts situācijai, praksei un darba tirgus vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pārskaitījumi būs lētāki un ātrāki

Jānis Lasmanis kopā ar Ievu Mārtiņu, 14.05.2007

SIA Primekss valdes priekšsēdētājs Jānis Ošlejs lēsa, ka bankām ir vienalga, uz kurieni naudu skaitīt, patlaban noteiktās komisijas par pārskaitījumiem uz ārvalstīm ir tikai veids, kā paprasīt naudu.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas bankās pēc 2009. gada varētu būtiski samazināties komisijas maksas par eiro un latu pārskaitījumiem uz citas ES dalībvalsts banku.

"Tās noteikti ies uz leju un ticamākais, ka būtiski! Bankas jau pašreiz ir satraukušās, ka atsevišķās pozīcijās bankas cietīs pat zaudējumus, jo cena, par kādu drīkstēs pārdot maksājuma pakalpojumu klientam, nesegs izdevumus. Lai tā nenotiktu, bankas domā, kā procesus padarīt efektīvākus, kas ietver sevī gan sistēmu automatizāciju, gan procesu pārkārtošanu, gan sadarbības pārskatīšanu ar saviem partneriem," atzina Hansabankas operāciju daļas vadītājs Kristaps Čuntonovs.

Eiropas Parlamenta apstiprinātā direktīva par maksājumu pakalpojumiem iekšējā tirgū paredz, ka pārskaitījuma veicējs (banka) par starpvalstu pārskaitījumu nevarēs iekasēt lielāku komisijas naudu kā par iekšzemes pārskaitījumu, kā tas ir patlaban. Lielākais fokuss tiek likts uz maksājumiem eiro valūtā (t.i. ap 70% no visu maksājumu apjoma dalībvalstīs), tomēr prasības attieksies arī uz citām Eiropā izmantotajām valūtām. Pēc K. Čuntonova skaidrotā, līdz šim vēsturiski ir izveidojies, ka Eiropas valstu maksājumu sistēmas katras valsts ietvaros ir bijušas ļoti efektīvas, bet ir bijusi nepietiekama tirgus dalībnieku sadarbība, lai radītu vienotu un efektīvu Eiropas maksājumu sistēmu. Viens no iemesliem nesadarbībai ir bijis arī komisiju lielums, kas nosedza pakalpojumu sniedzju izmaksas. "Tad, kad Latvijā būs eiro, klientam nebūs starpība, vai maksā eiro Latvenergo rēķinu Latvijas uzņēmumam vai telefona rēķinu Francijas uzņēmumam un šī pārskaitījuma maksa būs ļoti zema, visticamāk, tikpat zema kā pašreizējie latu iekšzemes pārskaitījumi. Līdz tam acīmredzot būs starpība starp eiro un latu pārvedumu komisijām," lēsa K. Čuntonovs. Viņš atzina, ka banka jau pašreiz nedrīkst cenot noteiktus eiro maksājumus iekšzemes bankai/klientam un Eiropas bankai/klientam atšķirīgi. "Tā kā agrāk mums cenrādī bija pozīcija - eiro maksājums uz Latvijas komercbanku - 5 Ls, tad pēc prasību ieviešanas mēs līdzīgus eiro maksājumus arī pielīdzinājām šiem 5 Ls, nevis pacēlām vietējā maksājuma cenu," tā viņš. SEB Unibankas Norēķinu pārvaldes vadītājs Māris Krastiņš gan domā, ka pārskaitījumu uz citu ES dalībvalstu bankām vienādošana ar maksu vietējiem pārskaitījumiem vēl nenozīmējot ārvalstu pārskaitījumu maksas samazināšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Noraida bažas par būtiskām izmaiņām PVN piemērošanā

Zanda Zablovska, 26.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā Pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likuma projektā, kas pašlaik tiek izskatīts Saeimā, kopumā ir saglabātas šā gada 1. jūlijā spēkā esošā likuma normas, informē Finanšu ministrijā (FM).

«Likumprojekts neparedz revolucionāras izmaiņas un kopumā nemainās PVN piemērošana, tādējādi nodokļa maksātāju satraukumam par PVN piemērošanu pēc 2013. gada 1. janvāra, kad plānota PVN likuma spēkā stāšanās, nav pamata,» uzsver FM.

PVN likums galvenokārt redakcionāli precizē pašlaik spēkā esošās likuma normas, precizē vai paskaidro lietoto terminoloģiju, novērš pretrunas un dažādas interpretācijas iespējas, kā arī precizē administratīvās procedūras un vieglākai likuma normu piemērošanai sakārto likuma struktūru atbilstoši Eiropas Savienības Padomes direktīvai. «Jauninājumi līdzšinējā PVN piemērošanā ir saistīti ar nodokļa maksātājiem labvēlīgu normu ieviešanu un ar valsts pienākumu no 2013. gada 1. janvāra pārņemt direktīvu normas,» klāsta FM. Kā piemērus jaunām normām FM min normu par PVN piemērošanu lietota nekustamā īpašuma piegādes darījumos, par tiesībām neveikt priekšnodokļa korekciju īpašuma iznīcināšanas vai zādzības gadījumā, kā arī par saimnieciskās darbības ietvaros izsniegtajām mazas vērtības dāvanām vai preču paraugiem. Tāpar jauna norma paredzēta attiecībā uz tiesībām pircējam vai pakalpojuma saņēmējam pašam izrakstīt sev PVN rēķinu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai cīnītos ar nevienlīdzību un strādājošo nabadzību, Eiropas Parlamenta (EP) deputāti aicina Eiropas Savienības dalībvalstis noteikt "adekvātu minimālo algu" un nodrošināt vienlīdzīgus darba apstākļus tiešsaistes platformās strādājošajiem.

Kā aģentūru LETA informēja EP preses sekretārs Latvijā Jānis Krastiņš, EP ieskatā, apgalvojums, ka "darbs ir vislabākais līdzeklis pret nabadzību", mūsdienās ne vienmēr ir patiess nozarēs, kur ir zemas algas, vai nestabili un nestandarta darba nosacījumi. Tāpēc EP deputāti prasa Eiropas Komisijai (EK) un ES dalībvalstīm iekļaut nodarbinātu personu nabadzības novēršanu kopējā ES nabadzības izskaušanas mērķī.

EP deputāti atzinīgi vērtē EK ierosināto ES direktīvu par adekvātu minimālo algu, un norāda, ka tā ir svarīgs solis, lai nodrošinātu, ka ikviens var nopelnīt ar savu darbu un piedalīties sabiedrības dzīvē. Viņi uzsvēra, ka ar direktīvu būtu jāgarantē, ka tiesību aktos noteiktās minimālās algas vienmēr tiek noteiktas virs nabadzības sliekšņa.

Komentāri

Pievienot komentāru