Jaunākais izdevums

Latvijā ir pieejama pirmā bezvadu elektrība, ar kuru vienlaicīgi var uzlādēt divus mobilos tālruņus, iPhone, portatīvos datorus un citas neliela izmēra ierīces. Mēbeles Combo dizainu, kurā bezvadu elektrības tehnoloģija ir integrēta, ir izstrādājusi mēbeļu dizainere Elīna Bušmane.

Pašu bezvadu elektrības tehnoloģiju ir izstrādājusi Somijas kompānija PowerKiss. Ierīci veido divi komponenti – viens no tiem ir «gredzens», kuru tā īpašnieks var pārnēsāt līdzi. Otra tehnoloģijas sastāvdaļa ir iebūvēta mēbelē, vietā, kur integrēta tehnoloģija. Tā rada neredzamu elektrisku lauku noteiktā mēbeles zonā. Tad, kad «gredzens» tiek novietots uz šīs mēbeles zonas, automātiski sākas batarejas uzlāde. Laika posmā, kad ierīces «gredzens» nesaskaras ar mēbeli, eletrības pārraidīšana nenotiek.

PowerKiss tehnoloģija pieejama publiskajā telpā kafejnīcā Satori, kur atrodas arī koprades telpa pašnodarbinātajiem Birojnīca.

«Mūsdienās arvien populārāka kļūst moderna darba vide – bieži vien cilvēki vairs nestrādā tikai birojos, bet arī ārpus tiem. Bezvadu elektrības tehnoloģija ļauj strādāt no jebkuras vietas, kurā ir integrēta bezvadu elektrības tehnoloģija,» Db.lv stāstīja mēbeļu dizainere E. Bušmane. Ideju Birojnīcas darba galdā integrēt PowerKiss tehnoloģiju, viņai radās izstrādājot maģistra darbu Aalto Univeristātē Somijā, kas sadarbojas ar uzņēmumu PowerKiss. Iniciatīva mēbeles dizainā intergēt PowerKiss bijusi pašas E. Bušmanes iniciatīva, norāda dizainere. Patlaban Combo atrodas Birojnīcā, kur tas nodrošina bezvadu eletrību.

Aizsākumi bezvadu elektrībai meklējami 19. gadsimtā. «Tobrīd vēl nebija praktiskas nepieciešamības izmantot šo tehnoloģiju mobilo telefonu uzlādei, bet šobrīd tāda nepieciešamība ir radusies,» teikts uzņēmuma oficiālajā mājaslapā.

PowerKiss partneri ir viesnīcu tīkls Hilton, Wayne’s Coffee, GLO Hotel un citi. Patlaban šo tehnoloģiju izmanto lidostās Zviedrijā, Somijā, Dānijā, Norvēģijā, Spānijā, Vācijā, Francijā un Lielbritānijā un Londonas un Oslo dzelzceļa stacijās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Investējot trīs miljonus eiro, Latvijā radīta bezvadu interneta sistēma

Lelde Petrāne, 26.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā bezvadu tehnoloģiju uzņēmuma Ubiquiti Networks (UBNT) izveidotais patērētāju produktu izpētes centrs Latvijā gada laikā radījis bezvadu interneta sistēmu mājas vajadzībām, pastāstīja UBNT pārstāvniecības Latvijā vadītājs Kristaps Rikāns.

Latvijas inženieru radītā bezvadu interneta sistēma Amplifi ir paredzēta lietošanai mājās, nodrošinot jaudīgu un stabilu interneta pieslēgumu arī tad, ja tiek lietots daudz viedierīču. Sistēmas izstrādē investēti trīs miljoni eiro, un tā nule ir kļuvusi pieejama iepriekšējā pasūtīšanā.

«Mūsu mājās aizvien vairāk parādās ierīces, kurām vajag stabilu un ātru bezvadu interneta pieslēgumu, taču - jo vairāk ierīču tiek pieslēgtas rūterim, jo lēnāks tas kļūst. Amplifi risina tā dēvēto «pudeles kakla» problēmu un vienlaikus būtiski paplašina rādiusu, kurā pieejams pastāvīgs un ātrs bezvadu internets. Faktiski mājās kļūst iespējama tāda kvalitātes datu apraide, kāda parasti ir pieejama tikai uzņēmumiem, kas izmanto lieljaudas risinājumus,» skaidroja Rikāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Canon fotoprinteris Pixma TS8250 ar sešām tintes kasetnēm piešķir fotogrāfijām dzīvīgākas krāsas

Virzoties uz moderno bezpapīra koncepcijas biroju, daudzos uzņēmumos printeris kļūst aizvien mazāk noslogots, un dažviet ceļu līdz tam atceras vairs tikai spītīgākie papīra apdrukāšanas piekritēji. Tomēr ik pa laikam ikvienam šo to nākas izdrukāt, tādēļ arī ražotāji turpina laist tirgū aizvien jaunus modeļus un meklēt ceļu uz patērētāju sirdi un naudasmaku ar modernām funkcijām. Arī Canon pērnajā rudenī iepazīstināja ar jaunas produkcijas klāstu, kurā ar neparastu izskatu izceļas PixmaTS8250.

Kamēr liela daļa vienkāršo mājas printeru kļuvuši tik lēti, ka, šķiet, ražotājs nolēmis pelnīt vien ar tintes kasetņu tirgošanu, šim fotoprinteru sērijas drukātājam paredzēta cita misija. Tas nesola lētu ekspluatāciju, bet gan augstu kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Radiofrekvenču spektru padarīs pieejamu mobilajiem platjoslas sakariem

Gunta Kursiša, 16.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārejot no analogās televīzijas uz digitālo, atbrīvojas radiofrekvenču spektrs, ko paredzēts turpmāk padarīt pieejamu bezvadu platjoslas pakalpojumiem, paredz Eiropas Parlamenta un Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu vienošanās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Uz Liepājas tramvaja elektropadeves tīkla bāzes cer izveidot elektroauto bezvadu uzlādes staciju

Gunta Kursiša, 27.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas tramvajs, LEO pētījumu centrs un Bezizmešu mobilitātes centrs grasās sadarboties, lai pētītu iespējas uz Liepājas tramvaja elektrotīkla bāzes izveidot bezvadu bateriju uzlādes sistēmu.

Pētījumā iesaistītās puses cer izstrādāt tādu elektriskās piedziņas sistēmu, «kas ļautu saglabāt priekšrocības, ko sniedz elektrība kā dzinējspēks (jauda, efektivitāte, zemākas izmaksas), kā arī ļautu izmantot jau esošo līdzstrāvas sabiedriskā transporta elektropadeves tīklu», skaidro Liepājas tramvaja pārstāvji.

Patlaban pasaules pilsētās pieejamās brīvās elektrotīklu jaudas ir ierobežotas, norādīja Bezizmešu mobilitātes centra valdes priekšsēdētājs Arnis Bergs. Viņš skaidroja, ka tādēļ bezvadu uzlādes staciju uzstādīšana pilsētu centros var būt neiespējama, ja vien netiek veiktas ārkārtīgi lielas investīcijas elektroinfrastruktūras palielināšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Gada laikā vairums Pasažieru Vilciena vagoni tiks aprīkoti ar bezvadu internetu

Gunta Kursiša, 08.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Pasažieru vilciens gada laikā plāno ar bezvadu interneta ierīcēm aprīkot lielāko daļu – vismaz 180 – vilcienu vagonus, nodrošinot bezmaksas internetu, Db.lv stāstīja Pasažieru vilciens preses pārstāve Jana Priedniece.

Pašlaik a/s Pasažieru vilciens izsludinājusi sarunu procedūru, kuras ietvaros pretendenti līdz 18. oktobrim var pieteikties uzstādīt bezvadu interneta ierīces vagonos. Kopumā šim pasākumam Pasažieru vilciens paredz tērēt mazāk nekā 50 tūkstošus Ls, tomēr, ja visu pretendentu piedāvājumi pārsniegs Pasažieru vilciena prognozēto summu, tad uzņēmums izsludinās konkursu. Jāpiebilst, ka, summai nepārsniedzot 50 tūkst. Ls, uzņēmumam konkurss nav jāizsludina un var iztikt tikai ar sarunu procedūru.

Kopā a/s Pasažieru vilciens ir 238 vagoni, tādējādi, realizējot šo projektu, bezvadu internets būs pieejams lielākajā daļā vilcienu. Kā skaidroja J. Priedniece, bezvadu internets būs pieejams visos maršrutos, jo vagoni nav piesaistīti noteiktiem kursēšanas ceļiem. Plānots, ka jauninājums varētu tikt ieviests gada laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

OnePlus jaunākajā flagmanī 7 Pro iestrādājis šobrīd tik aktuālo izbīdāmās kameras risinājumu, taču aizmirsis par bezvadu uzlādi

Ķīnas zīmols OnePlus jau krietnu laiku mērķtiecīgi veido elitāru tēlu un uzaudzējis paprāvu fanu pulciņu. Ar jauno flagmani 7 Pro tas cierē uz plašāku atzinību. Šajā lielajā tālrunī apvienotas faktiski visas šodienas labākajiem viedtelefoniem piemītošās īpašības, izņemot bezvadu uzlādi.

Dizains

Kamēr citi ražotāji cenšas savus labākos viedtelefonus iedabūt pēc iespējas kompaktākā un slaidākā korpusā, OnePlus nebaidās piedāvāt masīvāku risinājumu. 7 Pro gluži nekrīt acīs ar milzu izmēru, tomēr ar 206 gramu svaru un 8,8 milimetru biezumu tas plaukstā ir labi jūtams.

Ražotājs arī piešķīris telefonam dažas citas atšķirības zīmes, kas palīdz izcelties ļoti līdzīgo ierīču lērumā. Redzamākā ir savdabīgais toņmaiņas krāsojums. Tas gan nav unikāls, jo Huawei jau pirms pusotra gada ar līdzīgu sāka izdaiļot P20. Mūsu rīcībā pabija zilas krāsas ierīce ar gaišāku apakšu un tumšāku augšu, kas gaismā maina toni uz gaišāku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

DPA: Latvija bezvadu tīklu drošības ziņā apsteidz Lielbritāniju

Sanita Igaune, 16.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa jeb 77 % Rīgā strādājošo bezvadu tīklu izmanto drošo WPA vai WPA2 šifrēšanu, savukārt Londonā tikai 62%. DPA veicis pētījumu, lai noskaidrotu, kāda ir kopējā situācija bezvadu tīklu drošības jomā Rīgā. Ļoti līdzīgu eksperimentu Londonas ielās ir veikuši IT drošības produktu un pakalpojumu uzņēmuma Sophos blogotāji no Naked Security.

«WEP šifrēšanu, kura dod tā saucamo «false sense of security», jeb «sajūtu, ka viss ir kārtībā, kaut gan patiesībā nav», Rīgā izmanto 7% bezvadu tīklu, savukārt Londonā — 17%, kas ir pat vairāk nekā divas reizes vairāk nekā pie mums,» skaidro DPA IT drošības auditors Didzis Balodis.

Savukārt bezvadu tīkli bez šifrēšanas, iekļaujot gan brīvpieejas punktus, gan vienkārši neaizsargātus tīklus, Rīgā ir 15%, bet Londonā 19% no visiem identificētajiem tīkliem.

DPA eksperti ar automašīnu izbraukāja brīvi izvēlētu maršrutu Rīgas ielās un pierakstīja ceļā sastapto bezvadu tīklu atrašanās vietas, to nosaukumus un arī šifrēšanas veidu, kādu šie bezvadu tīkli izmanto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Elektrība visā Eiropā kļūs arvien zaļāka

Māris Ķirsons, 29.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzām nozarēm, lai pārietu uz bezizmešu vai zemu izmešu saimniekošanu, labākais būtu mainīt tehnoloģijas un elektrificēties, bet elektroenerģija arvien vairāk tiks iegūta no saules un vēja.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta AS Latvenergo tehnoloģiju un atbalsta direktors un valdes loceklis Kaspars Cikmačs. Par šo un daudziem citiem patērētājiem svarīgajiem enerģētikas jautājumiem tiks diskutēts izdevniecības Dienas Bizness, AS Gaso, AS Latvijas Gāze, AS Latvenergo un AS Augstsprieguma tīkls rīkotajā ikgadējā enerģētikas nozares konferencē Enerģētika 2021: konkurētspēja un tirgus stabilitāte ceļā uz klimata mērķu sasniegšanu.

Kā elektroenerģijas ražošanu un patēriņu ietekmēs ES Zaļais kurss?

Eiropas Savienības ambiciozais mērķis – līdz 2050. gadam panākt klimatneitrālu Eiropas Savienību – enerģētikā tiek balstīts uz diviem stūrakmeņiem: arvien lielāku atjaunojamo energoresursu īpatsvaru un efektīvāku – taupīgāku – šo resursu izmantošanu. Energoresursu efektīvāka izmantošana iespējama, auto ar iekšdedzes dzinējiem aizstājot ar elektroauto, jo tādējādi energoresursu patēriņš sarūk apmēram uz pusi, un tieši transporta jomā eksperti Eiropā un citur pasaulē saskata potenciālu klimatam draudzīgiem risinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēsturiski cilvēce ir pazinusi daudz dažādu energoresursu – koksne, akmeņogles, kūdra, nafta un daudzi citi. Tomēr elektrība ir viens no enerģijas veidiem, ko izmantojam gandrīz nemitīgi mājās, darbā, ražošanas procesos un citur. Iedomāsimies – vien pirms dažām paaudzēm elektrība bija reti izmantota, galvenokārt apgaismojumam. Savukārt simt gadus vēlāk – ir izbūvēta milzīga infrastruktūra elektrifikācijas nodrošināšanai pat visattālākajās vietās, neviens mājokļa renovācijas projekts nav iedomājams bez papildu rozešu ierīkošanas, kā arī – teju visas mājsaimniecības ierīces darbina elektrība. Un nu tiek piedāvāti arī elektroauto, meža un dārza tehnika ar akumulatoriem un daudz kas cits! Ikdienas elektrības patēriņš ir milzīgs, un tas nozīmē, ka ir iespēja domāt arī par energoefektivitātes risinājumiem!

Stabila energoapgāde – iespēja turpināt darbu pat krīzes apstākļos

Kaut arī visu pasauli ir pārņēmusi koronavīrusa radītā krīze, daudzās nozarēs darbs var turpināties, pateicoties nepārtrauktai energoapgādei, kas ļauj izmantot ražošanas iekārtas, internetu, video straumēšanu un citus attālinātos pakalpojumus. Ja kaut kādu iemeslu dēļ tiktu traucēta energoapgāde, krīze būtu daudz dziļāka un smagāka. Tāpat elektrība nepieciešama medicīnas iestādēm, lai darbinātu aprīkojumu, kas uztur pie dzīvības un palīdz atveseļoties koronavīrusa upuriem.

Analizējot, kā vīrusa izraisītā krīze ir skārusi visas pasaules ekonomiku, skaidri iezīmējas nepieciešamība pēc stabilas energoapgādes. Elektrība nav pašsaprotams resurss, kas būs pieejams vienmēr. Gluži otrādi – uzbūvētā elektrifikācijas sistēma ir komplicēta un daudzslāņaina – no elektroenerģijas ražošanas līdz pat sīkāko ierīču darbināšanai. Tas nozīmē, ka, izejot no krīzes, uzmanība jāvelta arī šī resursa stiprināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus likumā "Par nodokļiem un nodevām", kas nosaka, ka Valsts ieņēmumu dienestam (VID) no 2024.gada jānodrošina publiski pieejams nodokļu maksātāju reitinga kopējais novērtējums.

Tāpat pieņemtas izmaiņas jaunu kontu atvēršanas regulējumā, kas nosaka, ka finanšu iestāde 90 dienu laikā pēc konta atvēršanas nepieļauj jebkādu līdzekļu kustību un darījumus saistībā ar kontu līdz brīdim, kad iegūts tāds klienta paša sniegts apliecinājums par nodokļu rezidenci, uz kuru var paļauties, izņemot gadījumus, kad uzņēmējdarbības specifikas vai darījuma veida dēļ finanšu iestāde nevar iegūt klienta paša sniegtu apliecinājumu par nodokļu rezidenci pēc konta atvēršanas.

Pieņemto izmaiņu anotācijā teikts, ka pienākuma nodrošināt publiski pieejamu nodokļu maksātāju reitinga kopējo novērtējumu noteikšana regulējumā izriet arī no Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna, kas paredz ieviest jaunu informācijas tehnoloģiju sistēmu nodokļu maksātāju segmentācijai, integrējot nodokļu maksātājiem paredzēto informāciju datubāzē un nodrošinot datu vizualizāciju VID elektroniskajā deklarēšanas sistēmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien pirmajā reisā devies sešu vagonu vilciena sastāvs, kas aprīkots ar bezvadu interneta (WiFi) iekārtām, tādējādi ļaujot pasažieriem brauciena laikā neierobežoti izmantot internetu bez maksas, informēja AS Pasažieru vilciens.

Pērnā gada rudenī AS Pasažieru vilciens izsludināja sarunu procedūru bezvadu interneta nodrošināšanai vilcienos. Pēc vairāku mēnešu rūpīgiem testiem un pārbaudēm par interneta nodrošinātāju tika izvēlēts SIA Latvijas Mobilais Telefons (LMT). Šomēnes ar WiFi uztvērējiem aprīkots viens vilciena sastāvs, taču turpmākā gada laikā plānots šo pakalpojumu nodrošināt visos vilcienu sastāvos.

«Pieeja bezvadu internetam vilcienos ir būtisks solis ceļā uz to, lai šo transporta veidu attīstītu kā visa sabiedriskā transporta mugurkaulu. Esmu pārliecināts, ka, pateicoties jaunu tehnoloģiju ieviešanai, kā arī citām jaunām iniciatīvām, vilciens kļūs par atzītāku satiksmes līdzekli gan Rīgā, gan Latvijā,» saka Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands. Viņš prognozē, ka jūtamāks pasažieru skaita pieaugums vilcienos sākumā varētu būt gados jaunu cilvēku segmentā, bet domājams, ka pakāpeniski vilcienus izmantos plašāka sabiedrība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mobilajam telefonam (LMT) notiek sarunas ar vairākiem Latvijas autobusu parkiem par iespēju ierīkot internetu starppilsētu autobusos, apstiprināja LMT preses sekretārs Jānis Vēvers.

Viņš apstiprināja, ka iespēja pieslēgties bezvadu internetam ir vienā Jēkabpils, vienā Rēzeknes un trijos Cēsu starppilsētu maršrutu autobusos. Kā skaidroja J. Vēvers, Jēkabpils un Rēzeknes autobusu parki, kā arī Cēsu uzņēmums a/s Cata nolēmuši piedāvāt internetu autobusos komerciāliem mērķiem pēc ierīču testēšanas vasaras gaitā.

Autobusos izmanto Ķīnas Huawei ražotu bezvadu maršrutētāju, kas brauciena laikā pieslēdzas LMT mobilajam internetam un interneta signālu sadala autobusa salonā, izmantojot WiFI jeb neliela darbības rādiusa bezvadu interneta apraides tehnoloģiju. Kā teica J. Vēvers, viņš saprotot, ka internets autobusos būs bez maksas, tas ir, iekļauts biļetes cenā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

3 lietas, kas obligāti jāzina par internetbanku viedtālrunī

Lelde Petrāne, 14.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izmantotu internetbanku viedtālrunī, ikvienam ir obligāti jāzina, kā to darīt pareizi. Pat ja uzbrucējiem uzreiz neizdodas iztukšot jūsu bankas kontu, tas nenozīmē, ka esat pasargāts – ļoti iespējams, ka tiek gaidītas vēl pāris nedrošas pieslēgšanās. Latvijas Komercbanku asociācija aicina ievērot e-drošības noteikumus un atgādina trīs lietas, kas obligāti jāievēro.

1. Mobilajās ierīcēs ir jālieto aplikācija, nevis interneta pārlūks

Aplikācija ir drošākais internetbankas lietošanas veids mobilajās ierīcēs. Lejupielādējiet to tikai oficiālās vietnēs – Google Play vai Apple AppStore. Papildus drošībai par aplikācijas oriģinalitāti var pārliecināties bankas mājaslapā, tur jābūt atrodamām norādēm uz internetbankas oficiālo lietotni. Banku aplikācijas atbilst visām drošības prasībām un tiek regulāri atjaunotas, savukārt lietotāju uzdevums ir akceptēt piedāvātos atjauninājumus.

2. Izvairieties no internetbankas lietošanas publiskajos bezvadu jeb Wi-Fi tīklos

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes "Samung" bezvadu austiņas "Galaxy Buds+" ar vienu uzlādi skan pat 11 stundas no vietas.

Viedtelefonu, televizoru un citas izplatītas patērētāju elektronikas lietotāji jau ir pieraduši pie ražotāju iecienītā koncepta – ik pa laikam papildināt populāru produktu ar jaunām iespējām, bet dizainu konceptuāli nemainīt. Šī pieeja "ķērusi" arī bezvadu austiņas. "Samsung" pērnā gada "Galaxy Buds", kas aizstāja divus gadus iznākušo "Gear IconX" modeli, šogad "pārdzima" ar paplašinātu nosaukumu "Galaxy Buds+", taču būtībā identiskā izskatā. Mainījusies vien pieejamā krāsa un pienākušas klāt dažas papildiespējas.

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 9 punkti no 10)

Tāpat kā priekšgājējs, "Buds+" pārstāv ausī pilnībā paslēpjamo austiņu novirzienu. Proti, tam nav kātiņa, kā "Apple AirPods" vai "Huawei" austiņām. Tam ir gan labās, gan sliktās puses. Labais ir kompaktais izmērs un neuzkrītošais izskats. "Galaxy Buds+" faktiski nav iespējams izraut no auss ar kapuci vai cepuri, jo apģērbam īsti nav aiz kā aizķerties. Savukārt uzliekamā gumijotā spuriņa nodrošina, ka ieausis aizķeras aiz gliemežnīcas lokiem un turas ļoti cieši. Ja vēl izvēlas atbilstošākā lieluma gumijas uzgalīti no komplektā trīs iekļautajiem, tad sajūtas ir gana komfortablas. Izmēģinājumu nedēļās austiņas tika lietotas visos apstākļos, kādus vien izolācijas periodā un drēgnā pavasarī varēja piemeklēt, tomēr īsti atmiņā nav situācijas, kad "Buds+" būtu izkrituši. Pat neraugoties uz to, ka gada laikā ieauši "pieņēmušies svarā" - no 5,6 līdz 6,3 gramiem katrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pamatojoties uz Nodokļu politikas pilnveidošanas koordinēšanas grupas sanāksmēs izteiktajiem viedokļiem un priekšlikumiem, ir izstrādāts darbaspēka izmaksu esošās situācijas novērtējums un 15 potenciālie darbaspēka darbaspēka nodokļu iespējamo izmaiņu scenāriji, informēja Finanšu ministrijas (FM) pārstāvji.

Ministrijā norāda, ka izvērtējumā ir iekļauti 15 darbaspēka nodokļu iespējamo izmaiņu scenāriji, kas parāda pieejamās alternatīvas definēto mērķu sasniegšanai, kā arī to potenciālās ietekmes un izmaksas to ieviešanai.

Pirmais scenārijs paredz fiksēta neapliekamā minimuma ieviešanu no pirmā gada un progresīvāku iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) likmju piemērošanu. Šim scenārijam pirmā gada izmaiņu ietekme procentos no 2024.gadā prognozētajiem ieņēmumiem ir mīnus 4,2% jeb mīnus 114,3 miljoni eiro. Kumulatīvi kopējā ietekme procentos no 2024.gadā prognozētajiem ieņēmumiem ir mīnus 9,4% jeb mīnus 255,3 miljoni eiro.

Pirmajā scenārijā neapliekamais minimums pirmajā gadā tiek piedāvāts 620 eiro, otrajā gadā - 670 eiro un trešajā - 720 eiro, kā arī pirmajā gadā ienākumiem līdz 9240 eiro gadā paredzēts noteikt IIN 19% apmērā, ienākumiem no 9240 līdz 20 000 eiro - 26%, ienākumiem no 20 000 līdz 78 100 eiro - 29%, bet ienākumiem virs 78 100 eiro - 37,1%. Nākamajos gados plānots paaugstināt gada ienākumu summas attiecīgajām likmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Papildināts - Elektrība Rīgā pazuda traucējuma dēļ augstsprieguma apakšstacijā; cietis viens cilvēks

Lelde Petrāne, 07.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 7.augustā, AS Latvijas elektriskie tīkli Rīgas TEC-1 teritorijas augstsprieguma apakšstacijā reģistrēts tehnoloģiskais traucējums, tādēļ Rīgā Teikas, Čiekurkalna, Mežaparka rajonu apkaimēs bija traucēta elektroenerģijas piegāde.

Kā biznesa portālam db.lv sacīja AS Latvenergo Komunikācijas direktors Andris Siksnis, pateicoties operatīvai dienestu rīcībai, avārijas atslēgumu izdevās novērst un 40 minūšu laikā atjaunot elektroapgādi Čiekurkalna un Teikas apkaimē. AS Sadales tīkls veicot pārslēgumus elektroiekārtās, nepilnas stundas laikā pilnībā visiem klientiem atjaunoja elektroenerģijas piegādi.

AS Latvenergo atbildīgie dienesti izmeklējot un analizējot tehnoloģiskā traucējuma iemeslus.

Komentējot baumas par sprādzienu, A. Siksnis uzsvēra: «Rīgas TEC-1 teritorijas apakšstacijā tehnoloģiskā traucējuma laikā vienlaicīgi slēdzās vairāki 110 kV jaudas slēdži, radot paaugstinātu trokšņu līmeni apkārtnē, kas nav indentificējams kā sprādziens.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

A, B, C vai kā VID tagad vērtēs nodokļu maksātājus?

Madlena Drozdova, ZAB Ellex Kļaviņš Vecākā nodokļu konsultante, Nils Pužulis, ZAB Ellex Kļaviņš Jaunākais jurists, 05.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 1. janvāra VID ir ieviesta jaunā Nodokļu maksātāju reitinga sistēma. Publiski pieejamajam Reitingam ir informatīvs raksturs. Vienlaikus tā mērķis ir veicināt godīgas uzņēmējdarbības stiprināšanu un motivēt uzņēmumu uzlabot savu nodokļu samaksas disciplīnu.

Nedaudz ieskicējot Reitinga vēsturi, to var iedalīt trīs posmos. Pirmais posms ir pilotprojekta laiks no 2018. līdz 2020. gadam, kad Reitings bija ierobežoti pieejams (tikai pašam uzņēmējam) un ar ierobežoto rādītāju skaitu. Reitings bija kā rīks uzņēmumiem ar mērķi paraudzīties uz savu darbību no Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) puses. Otrajā posmā no 2020. līdz 2021. gadam norisinājās Reitinga paplašināšana, jo uzņēmumiem radās vairāki jautājumi par to, kā reitings ir izveidots. Tika paplašināts rādītāju skaits, tomēr informācija joprojām palika pieejama tikai uzņēmumam. Savukārt, sākot ar 2024. gadu, iesākās trešais posms – jaunā Nodokļu maksātāju reitinga sistēma. Proti, Reitings būs ar publiski pieejamiem elementiem aplūkojams VID publiskojamajā datubāzē no 2024. gada marta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ražotos elektrodivriteņus izķer kā karstus pīrādziņus, projekta autori uzsver elektriskā transporta jomas radošo potenciālu

Savukārt automašīnas ar elektrodzinējiem Latvijā ienāk ļoti gausi. Tā sauktās zilās dzirksteles transporta attīstību Latvijā bremzē fakts, ka augstās pašizmaksas dēļ vajadzīgs ārējais finansējums vai investori, kuri ir gatavi ieguldīt ilgtermiņa projektos. Iespējams, procesu paātrinās tikko Ministru kabinetā atbalstītais Elektromobilitātes attīstības plāns 2014.–2016.gadam, kas paredz videi draudzīgu transportlīdzekļu, kurus pamatā darbina elektromotors, un to infrastruktūras attīstības veicināšanu. DB jau ziņoja, ka tam nākamajos trīs gados iecerēts atvēlēt 29,99 milj. eiro, tostarp valsts budžeta finansējums būs 5,7 milj. eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Virtuālās realitātes studija PlatformaVR Latvia investē tehnoloģijās

Laura Mazbērziņa, 04.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virtuālās realitātes (VR) studija PlatformaVR Latvia līdz gada beigām plāno investēt jaunās bezvadu virtuālās realitātes tehnoloģijās, tādējādi uzlabojot spēļu procesu, kā arī iecerēts papildināt kvesta spēļu piedāvājumu, biznesa portālam db.lv pastāstīja Andrejs Gospodarjovs, PlatformaVR Latvia līdzdibinātājs.

PlatformaVR Latvia šobrīd piedāvā vienu kvesta spēli, kuras idejas pamatā ir atrisināt sarežģītus uzdevumus limitētā laikā komandā līdz 4 cilvēkiem.

Attīstot piedāvājumu, bezvadu virtuālās realitātes tehnoloģijās plānots ieguldīt no 10 līdz 15 tūkstošiem eiro un sadarboties ar Taivānas viedtālruņu un planšetdatoru ražotāju HTC. Ar HTC Vive sensoru palīdzību telpa tiek pārvērsta virtuālā 3D pasaulē, kurā lietotājs var brīvi pārvietoties un, izmantojot kontrolierus, veikt dažādas darbības. «Šāda veida tehnoloģijas pašas pa sevi ir ļoti dārgas. Svarīgi ir sastrādāties ar ražotāju,» komentē A. Gospodarjovs.

Šobrīd VR ķivere ir savienota ar vadu un monitoru, kas nodrošina gan ierīces uzlādi, gan arī savienojumu ar ekrānu, bet nākotnē, ieviešot jauninājumus, tiks izmantota bezvadu virtuālās realitātes tehnoloģija. Jaunajām tehnoloģijām tiek ražotas vieglas mugursomas ar baterijām, kas bezvadu režīmā gan uzlādē, gan arī pārraida VR ķiveres signālus uz televizoru, lai citi cilvēki varētu redzēt spēlētāja VR ceļojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Benu aptiekās ievieš bezvadu internetu

Dienas Bizness, 25.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk vairāk nekā 30 Benu aptiekās visā Latvijā būs pieejams Lattelecom bezvadu internets.

Bezvadu interneta pieslēgums pieejams gan Benu aptiekās Rīgā, gan arī daudzviet reģionos – trīs aptiekās Liepājā, divās aptiekās Jelgavā, kā arī aptiekās Aizkrauklē, Limbažos, Rēzeknē, Daugavpilī un Valmierā.

Lattelecom bezvadu internets pieejams par noteiktu mēnešmaksu. Patlaban Lattelecom nodrošina piekļuvi savam bezvadu interneta pakalpojumam vairāk nekā 3 000 punktos Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir noslēdzies četru gadu projekts, un turpmāk visos AS «Pasažieru vilciens» (PV) vilcienos būs pieejams bezmaksas bezvadu internets, informē PV Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Egons Ālers.

Mobilo sakaru operatora LMT 4G uztvērēji un bezvadu tīkla maršrutētāji ir izvietoti visos dīzeļvilcienu vagonos un visos elektrovilcienu motorvagonos. Par to, ka vagonā ir pieejams internets, norāda uzlīme salonā virs durvīm ar WiFi zīmi un tīkla adreses sākumdaļu.

E. Ālers atgādina, ka pirmais vilciens, kurā pasažieri varēja bez maksas lietot bezvadu internetu, devās reisā uz Dubultiem 2013. gada augustā. Interneta pieslēguma elektrovilcienos un dīzeļvilcienos nodrošināšanas plāns paredzēja noteikta vagonu skaita aprīkošanu gada ietvaros.

Bezvadu interneta pieejamība vilcienā ļauj ne tikai lietderīgi vai izklaidējoši pavadīt laiku, bet arī nopirkt vai uzrādīt e-biļeti, neizmantojot mobilā interneta resursus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair lidmašīnās plāno ieviest bezvadu internetu

Jānis Rancāns, 16.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair lidmašīnās apsver iespēju ieviest bezvadu internetu, kā arī demonstrēt filmas un televīzijas raidījumus.

Līdz šim Rynair šādu iespēju lidmašīnās nepiedāvāja, jo uzskatīja, ka tas nenodrošinās pietiekošu daudzumu ienākumu, raksta Irish Independent. Patlaban aviokompānija pēta divus scenārijus – vienā no tiem pasažieriem lidojumu laikā tiks piedāvāts neierobežots internets, bet otrā - «slēgts», kas ļaus lidsabiedrības klientiem izmantot viedtālruņus, planšetdatorus un klēpjdatorus, lai piekļūtu Ryanair maksas izklaides bibliotēkai – filmām vai televīzijas raidījumiem.

Iekšēja interneta gadījumā pasažieri to varēšot izmantot arī, lai rezervētu viesnīcas vai noīrētu automašīnas savos galamērķos. Šāda sistēma būtu lētāka un lidsabiedrībai nodrošinātu lielākus papildienākumus, bet tās ieviešana nav tehnoloģiski sarežģīta. Savukārt neierobežots internets lidmašīnā būtu daudz lēnāks nekā cilvēki pieraduši to lietot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāda Izraēlas kompānija piedāvā 21. gadsimta līmeņa ekskursiju ēzeļa mugurā pa Bībelē aprakstītām takām, jo dzīvnieciņi tagad aprīkoti ar bezvadu internetu, raksta metro.co.uk.

Bezvadu interneta maršrutētājs piestiprināts pie ēzeļa kakla, tādējādi «pasažieris» var piedalīties ekskursijā un vienlaikus izmantot jaunākās tehnoloģijas un sociālos tīklus. Vienlaikus tiek piedāvāta «autentiska Bībeles laiku pieredze», stāstot par to, kā cilvēki dzīvoja Vecās derības laikā. Šīs atrakcijas pieejamas Hošejas ciemā Galilejā.

«Ja vēlaties uzņemt attēlus un nomainīt fotogrāfiju savā Facebook lapā, jūs to varat izdarīt,» norāda parka vadītājs Menahems Goldbergs (Menachem Goldberg).

«Mūsu ciemā ir 30 ēzeļi, un pieci no tiem jau ir aprīkoti ar bezvadu interneta maršrutētājiem,» viņš stāsta. Kopš jauninājuma ieviešanas šonedēļ tehnoloģiju mīļotāji jau aktīvi izmanto bezvadu internetu ēzeļa mugurā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strāvas bankas ir ikdienišķa parādība, un mēs arvien vairāk izmantojam ar akumulatoru darbināmu aprīkojumu: visu, sākot no mobilajiem tālruņiem līdz pat ar akumulatoriem darbināmām austiņām, pārnēsājamiem skaļruņiem, MP3 atskaņotājiem, kurus var uzlādēt, izmantojot enerģijas banku. Tie faktiski ir pārnēsājami lādētāji. Viņiem ir nepieciešams tikai USB uzlādes interfeiss.

Power bank var būt dažādas formas un izmēri, un tās ir piemērotas daudziem dažādiem cilvēkiem un viņu vajadzībām. Piemēram ir tādi, kas ir kā mobilo telefonu maciņi.

Pēdējos gados strāvas banku izmantošana ir ievērojami palielinājusies, jo tās nodrošina ļoti ērtu un ērtu viedtālruņu un citu ierīču uzlādes metodi, kad tās nav elektrotīklā. Bezvadu uzlādes jaudas bankas ir ieviestas arī tām ierīcēm, kuras var uzlādēt bezvadu režīmā.

Jaudas bankas veidi

Ir daži dažāda veida jaudas bankas portatīvie lādētāji, kurus var iegādāties. Acīmredzot izmērs ir viens no galvenajiem kritērijiem, taču ir vēl dažas kategorijas, kuras var apsvērt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītā gada oktobrī Google iepazīstināja ar Nexus 4 viedtālruni, kuru prezentējot, kompānija demonstrēja arī tā bezvadu uzlādēšanas ierīci. Tomēr bija jāpaiet vairākiem mēnešiem, līdz Nexus 4 bezvadu lādētājs kļūtu par realitāti.

Pirmdien Nexus 4 Wireless Charger parādījās tirdzniecībā, pagaidām gan tas pieejams tikai ASV, bet tā cena veido aptuveni 60 ASV dolārus.

Bezvadu lādētājs izmanto Qi induktīvās uzlādes standartu, kas nozīmē, ka to var izmantot arī citu viedtālruņu (kas atbalsta Qi ) uzlādei, kā, piemēram, Nokia un HTC Windows Phone ierīces. Bezvadu lādētājs sver 130 gramus un, saskaņā ar Google teikto, pilnībā uzlādēt Nexus 4 spēj četru stundu laikā.

Ierīce saņēmusi jau pirmo kritiku, kas saistīta ar lēno viedtālruņa uzlādēšanu. Tehnoloģiju eksperti norāda, ka process aizņem ilgāku laiku nekā izmantojot microUSB.

Komentāri

Pievienot komentāru