Citas ziņas

Latvija Statoil pērn uzrādījis lielākos izaugsmes tempus

, 17.06.2008

«Mūsu ieguldījumi nav domāti, lai iegūtu ko efektīvāku rīt, parīt. Tie ir domāti, lai mēs varētu dzīvot ilgtermiņā Latvijā, lai mums būtu iespēja ilgus gadus noturēt līdera pozīciju,» uzsver Sandis Šteins.

Jaunākais izdevums

SIA Latvija Statoil, par spīti ekonomiskajiem apstākļiem, turpinās investēt un attīstīties. Tā ekskluzīvā intervijā Db apgalvo amatā nesen ieceltais uzņēmuma izpilddirektors Sandis Šteins.

Degvielas tirgus līderis Latvija Statoil pērn uzrādījis lielākos izaugsmes tempus uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē, apgrozījumu kāpinot līdz 283.5 milj. Ls un izvirzot nopietnas pretenzijas uz iekļūšanu starp pieciem Latvijas lielākajiem uzņēmumiem pēc apgrozījuma 2007. gadā. «Veidojot uzņēmuma attīstības rādītāju prognozi no 2008. gada uz priekšu, plānojām, ka vidējam pieaugumam jābūt ap 20% – 25% robežās ar tendenci samazināties,» intervijā atzīst Latvija Statoil izpilddirektors Sandis Šteins.

Stājoties amatā, jūs norādījāt, ka grasāties uzturēt uzņēmuma līdzšinējo kursu. Vai būs viegli to izdarīt?

Kad sāku darbu kā izpilddirektors, tieši maijā notika lielās pārmaiņas degvielas tirgū. Ekonomika ir tur, kur ir - pie 18% inflācijas. Tāpēc kursu noturēt man ir liels izaicinājums.

Vai būs kas jauns, ko plānojat ieviest uzņēmumā?

Nekādu krasu pārmaiņu nebūs, jo uzņēmums strādā ar ilgtermiņa stratēģiju un virzienu, kas mums jau ir noteikts gadiem. Skatāmies, ko dara mūsu mātes uzņēmums, sevišķi pēc Statoil ASA un Norsk Hydro ASA apvienošanās. Pēc tās daudz tiek darīts, lai vēl veiksmīgāk izietu lielajā tirgū un spētu būt pirmajā desmitniekā starp lielajiem naftas gigantiem pasaulē. Daudzas no šīm lietām pārņemam arī mēs - ejam uz daudziem standartizācijas vai shared service pakalpojumiem. Veidojam visu tā, lai tas būtu kā iekšējais ārpakalpojums. Mēģinām meklēt efektīvākos risinājums.

Kādas ir šobrīd aktuālākās problēmas degvielas tirgū?

Laikam visiem aktuālākais jautājums ir, kāpēc degvielas cena ir tik augsta un vai tāda arī saglabāsies. Mums ir ļoti grūti ietekmēt to, kas notiek pasaules tirgū - patiesībā mēs varam ietekmēt tikai mazu degvielas mazumtirdzniecības cenas daļu - savu uzcenojumu. Ja skatāmies kopējā degvielas cenas grozā, tad 50% visas cenas veido naftas ieguve, 43% - nodokļi, bet 7% - mazumtirdzniecības izmaksas, kas ietver staciju uzturēšanu, darba nodrošināšanu cilvēkiem un attīstību. Bet galvenās problēmas mums ir trīs: biodegvielas, krīzes rezerves un administratīvais slogs. Par biodegvielām vienmēr esam teikuši, ka tā ir alternatīva. Galvenais, lai ejam uz priekšu un sākam kaut ko darīt - pasīvi par to runājot, nekas nenotiks. Par krīzes rezervēm jau panākta vienošanās, ko valdība virzīs uz priekšu, ka mēs 50% rezervju varēsim turēt ārvalstīs - ES un Eiropas ekonomiskās zonas valstīs. Mēs varēsim pirkt tikai «biļeti» un vienoties, ka produkts glabājas ārpus Latvijas. Arī valsts to var darīt. Kopumā skatoties, mūsu kā mazumtirgotāja ietekme uz cenu nav tik liela. Tur, kur ir liela summa - tie ir nodokļi, kur Latvijas valdība nevar neko darīt, jo to regulē. Lai arī valdība izrāda iniciatīvu nepacelt akcīzes nodokli, diez vai kāds ES gribēs to pieļaut. Tas, ko valsts var darīt, ir noteikt, ka akcīzes nodoklis netiek aplikts ar PVN. Lai nav nodoklis uz nodokļa. Ja to varētu sakārtot ES līmenī, tas būtu liels pluss.

Kāpēc šobrīd Latvijā dīzeļdegviela ir dārgāka nekā benzīns?

Ko saka auto tirgotāji, kad cilvēks aiziet uz autosalonu? Ir jāņem viens ekonomisks, jauks dīzeļa motoriņš! Tā tas bija pēdējos 10 gadus, un lielākā daļa ņēma auto ar dīzeļa dzinēju - pieaugums pēdējos 10 gados dīzeļmotoriem ir kāpis 3 reizes. Tur vien jau Latvijā parādās milzīga patēriņa starpība. Daudzas jaunattīstības valstis, arī Latīņamerika, kur ir nestabila elektrības apgāde, pāriet uz ģeneratoriem. Ar ko tie darbojas? Ar dīzeļdegvielu. Ja ir liels pieprasījums pēc dīzeļdegvielas, nav kas to pārstrādā tādos apjomos. Un beigās, finanšu institūcijas, redzot augošās problēmas, vēl piespekulē. Ja agrāk dīzelis bija biezāka sastāva produkts, kas bieži ziemā palika biezāks, tad šobrīd dīzelis ir ļoti tīrs produkts, jau pietuvināts benzīna kvalitātei. Pats pārstrādes process ir palicis dārgāks, lai produktu nodrošinātu augstākā kvalitātē. Savukārt, ja ieguves procesā agrāk varēja brīvi aiziet nopirkt licenci, tad šobrīd tādas ieguves vairs nav iespējams tik viegli iegādāties. Tagad licence par vienu ieguves vietu maksā vairākus simtus miljonu dolāru. Agrāk tie bija desmiti miljonu.

Kāda, jūsuprāt, būs Latvijas patērētāju reakcija uz jauno starptautisko akciju «Ietaupi vairāk kā degvielu», kurai pievienojies arī Statoil?

Latviešiem patīk ietaupīt vairāk kā degvielu. Jau šobrīd nāk ļoti daudzi un interesējas, kā ietaupīt degvielu. Skatās mūsu bukletus, mūsu interneta mājaslapu, kur parādās šī informācija, kā būtu jārīkojas. Ar jaunās akcijas starpniecību interese ir izplatījusies pa 29 valstīm. Protams, visi grib zināt, ko tagad mēs varam darīt, lai ietaupītu. Piemēram, var nelietot kondicionieri, kad ārā ir 18-19 grādi, liekus smagumus mašīnā nepārvadāt, arī riepu uzpumpēšana un gāzēšanas veidi ietekmē degvielas patēriņu. Ja prātīgi brauc, ir iespējams ietaupīt 10% no degvielas.

Polijas PKN Orlen jau kādu laiku sola izvērst plašu darbību Latvijā. Kā Statoil gatavojas šī konkurenta ienākšanai tirgū?

PKN Orlen struktūrvienība Mažeiķu Naftas tirdzniecības nams jau ir Latvijā. Lietuvā viņiem ir savas stacijas ar savu nosaukumu. Uzņēmums agresīvi paziņoja, ka nāks Latvijā, būs simtiem staciju un ka grib iekarot lielu tirgus daļu. Pašlaik tas ir apklusis, un pieļauju, ka tas ir tāpēc, ka valstī krasi mainījusies ekonomiskā situācija. Pieļauju arī, ka viņi nebija gatavi tik dārgām zemes cenām, kādas mums bija pirms gada. Tagad ir tāds kā nogaidīšanas periods, bet fokuss viņiem uz Latviju ir. PKN Orlen nāks ar savu piedāvājumu, kuru mēs, protams, uztveram kā konkurējošu. Mēs savukārt darām visu to, ko bijām iesākuši, lai būtu gatavi jebkuriem konkurentu izaicinājumiem.

Kādi ir Statoil finanšu rādītāji šogad?

Ekonomika nav tādos augstumos kā agrāk. Bet mēs arī zinājām jau pirms gada, ka tas tā vairs nebūs. Veidojot uzņēmuma attīstības radītāju prognozi no 2008. gada uz priekšu, plānojām, ka vidējam pieaugumam jābūt 20% - 25% robežās ar tendenci samazināties. Ja mēs skatāmies Latvijā šodien - vidējais mazumtirdzniecības pieaugums ir tikai daži procenti (atņemot inflācijas rādītāju). Savukārt Latvija Statoil šis procents ir daudz augstāks - virs 10%. Dažās kategorijās pieaugums ir arī virs 20%. Protams, pamatbizness mums ir degviela, bet ar degvielu vien ir grūti tikt uz priekšu. Mums ir svarīgi, ka mums ir tiešais kontakts ar mūsu klientiem. Mēs darām visu, lai panāktu tiem pretī nevis kā cilvēku masai, bet uzrunājot katru atsevišķi. Tāpēc mums ir papildu piedāvājumi veikalā.

Tomēr ēdināšanas bizness jums nes arī labu peļņu!

Tas ir atbalsta bizness mūsu pamata biznesam - degvielas tirdzniecībai. Neapšaubāmi, ka tas ir vērtīgs, it sevišķi kafija - tās pārdošanas apjomu pieaugums mums ir vēl lielāks nekā pieaugums degvielas apjomiem. Mēs paplašinām tirgu un liekam uzsvaru uz kafiju, maizītēm, kas tagad ir pieejamas bio iepakojumā un salātiem. Fokuss, protams, ir liels arī uz ātro ēdināšanu.

Kur tuvākajā laikā Statoil plāno veikt lielākos ieguldījumus?

Ieguldījumi Statoil būs gan degvielas uzpildes staciju tīklā, gan zaļajās aktivitātēs, gan veikalos. Mēs neapstāsimies - plāns mums ir nosprausts, un mēs neko nesamazināsim. Skatoties uz to, ka situācija tik krasi mainās un daudzi tirgus spēlētāji konsolidējas, mēs vēlamies noturēt līdera pozīcijas. Tāpēc attīstām savu degvielas uzpildes staciju tīklu. Tikko oficiāli atklājām jaunu staciju Gulbenē. Vietās, kur varam ieiet ar savu staciju paši, mēs to darām, bet, ja jūtam, ka tas būs pārāk dārgi - meklējam partneri. Mēs varam nomāt stacijas, slēgt franšīzes līgumus... Mēs lielu uzmanību pievēršam 1..2..3.. stacijām - arī tur būs pārmaiņas. Pilna servisa degvielas uzpildes stacijās uzstādām maksāšanas termināļus pie sūkņiem ar iespēju norēķināties ar karti - sākumā ar Statoil kartēm, vēlāk arī ar bankas kartēm. Tas ir jaunums, lai samazinātu rindas. Lai gan rindām esam pievērsuši īpašu vērību pēdējos gadus, kritiskajās vietās nodrošinoties ar trīs kasēm, lai vaētu pēc iespējas ātrāk tikt prom tie klienti, kas iegādājas tikai degvielu. Arī automazgātavās mainām iekārtas, investējam eļļu biznesā, skatāmies, kā paplašināt savus termināļus. Mums ir divi termināļi - viens no tiem ir Vecmīlgrāvī - Rīgas terminālis, kurā notiek naftas produktu pārkraušana. Tur mēs plānojam investīcijas, lai nodrošinātu savu gatavību piedāvāt degvielas produktus ar biopiedevām. Otrs terminālis ir lidostā «Rīga», kur apgādājam aviosabiedrības ar aviācijas degvielu.

Kādas ir galvenās uzņēmuma darbības vadlīnijas tuvākajam gadam?

Mūsu ieguldījumi nav domāti tikai, lai iegūtu kaut ko efektīvāku rīt, parīt vai tuvākā gada laikā. Tie ir domāti, lai mēs varētu dzīvot ilgtermiņā šeit Latvijā, lai mums būtu šī iespēja ilgus gadus uz priekšu noturēt degvielas tirgotāja līdera pozīciju Latvijā, lai mēs esam viens no labākajiem darba devējiem, ja ne pats labākais. Mums ir daudz izaicinājumu, un mēs daudzās jomās gribam būt labākie.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotāja SIA Statoil Fuel & Retail Latvia apgrozījums pērn bijis 279,775 miljoni latu, bet peļņa - 3,01 miljons latu, liecina Firmas.lv informācija.

Kompānijas apgrozījums samazinājies par 2,6% - 2010.gadā "Statoil" apgrozījums bija 287,12 miljoni latu.

Savukārt "Statoil" peļņa samazinājusies par 43,8% - 2010.gadā kompānija nopelnīja 5,36 miljonus latu.

Uzņēmuma vadības ziņojumā pagājušais gads novērtēts kā sekmīgs. Tirgū bija vērojams degvielas cenu pieaugums un konkurences saasināšanās degvielas mazumtirdzniecības nozarē, tomēr Statoil izdevās stiprināt savu konkurētspēju, veicināt efektivitāti un saglabāt līderpozīcijas tirgū.

2012.gada sākumā Latvijā darbojās Statoil pilna servisa degvielas uzpildes stacijas (DUS), automātiskās DUS, Rīgas naftas terminālis, aviācijas terminālis lidostā Rīga, kā arī Statoil DUS, kas darbojās uz franšīzes līguma pamata.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Statoil Fuel & Retail Latvia izpilddirektori Ilzi Siliņu

Lelde Petrāne, 10.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild degvielas tirgotāja Statoil Fuel & Retail Latvia izpilddirektore Ilze Siliņa. Statoil Fuel & Retail Latvia ir lielākais nodokļu maksātājs un viens no lielākajiem uzņēmumiem Latvijā, vērtējot pēc apgrozījuma.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Pirms 16 gadiem, kad sāku strādāt Statoil, degvielas mazumtirdzniecības nozari neizvēlējos apzināti vai ļoti mērķtiecīgi. Pievilcīgs šķita Statoil biznesa modelis, reputācija un fakts, ka uzņēmums Latvijā strauji attīstījās. Joprojām strādāju Statoil, jo uzņēmums turpina nepārtraukti attīstīties un ir dinamisks. Ir mainījušies īpašnieki un notikušas iekšējas pārmaiņas, taču attīstība kā mērķis ir palicis nemainīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Kafija un maizītes balsta degvielu

Madara Laicāne, 67084401, 22.08.2008

Gandrīz visi lielākie degvielas mazumtirgotāji pēdējā laikā ir aktīvi izvērsuši ātro uzkodu un pārtikas tirdzniecību savos degvielas uzpildes staciju veikalos. Īpaši labi veicas Latvija Statoil: šī gada pirmajā pusē veikalu apgrozījums audzis divas reizes straujāk nekā degvielas pārdošanas apjomi. «Pamatbizness mums ir degviela, bet ar degvielu vien ir grūti tikt uz priekšu,» tā SIA Latvija Statoil izpilddirektors Sandis Šteins.

Foto: Edmunds Brencis, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā pusē Latvija Statoil veikalu apgrozījuma pieaugums bijis pāri par divām reizēm lielāks nekā pārdotās degvielas apjomu pieaugums.

Līdz ar to veikali ir kļuvuši par vērā ņemamu atbalstu uzņēmuma pamatbiznesam - degvielas tirdzniecībai. «Par spīti pieklusumam Latvijas ekonomikā arī šā gada pirmajos sešos mēnešos, salīdzinot ar 2007. gada tādu pašu laika periodu, Statoil degvielas uzpildes staciju veikalos ir vērojams apgrozījuma pieaugums,» uzsver SIA Latvija Statoil Mazumtirdzniecības departamenta vadītāja Ilze Siliņa. Veikalos kopā ar automazgātavas un auto apdrošināšanas pakalpojumiem pieaugums bijis 14.4%. Savukārt stacijās pārdotās degvielas apjoma pieaugums šā gada pirmajos sešos mēnešos salīdzinājumā ar pērno gadu ir tikai 6.0%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par Latvijas zaļo enerģiju maksās labu naudu

Līva Melbārzde, Db, 06.12.2009

Statoil jauno enerģētikas risinājumu departamenta direktors Guntis Āboltiņš-Āboliņš. (Foto: Ritvars Skuja, DB)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ūdens, saule, biomasa, vējš - alternatīvās enerģijas ražošanā Latvijā ir milzu potenciāls, kas radītu gan daudz darbavietu, gan ļautu pamatīgi nopelnīt. Tā intervijā Dienas biznesam norāda Norvēģijas Statoil jauno enerģētikas risinājumu departamenta direktors Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

Viņa pašreizējā darbība saistīta ar ambicioziem saules enerģijas projektiem, kas vismaz daļēji būtu ieviešami arī Latvijā.

Dzīvodams Norvēģijā, viņš novērojis, ka norvēģi līdzjūtīgi skatās uz Latvijas pašreizējo situāciju, tomēr saka, ka pie mums notiekošais bijis paredzams, lai gan varbūt ne tik ātrā tempā.

Jūs Statoil koncernā esat atbildīgs par jauno enerģētikas risinājumu izstrādāšanu. Kā jūs kā sākotnējs Statoil Latvijas filiāles darbinieks esat nonācis pie šādiem pienākumiem?

Latvija Statoil es strādāju kopš 1994. gada. Tur strādājot, es arī pamazām nonācu pie biodegvielas, kas toreiz fosilās degvielas kompānijai bija ļoti netradicionāls solis. Sākām vērtēt, ko tas nozīmētu Latvijas situācijai un kādas iespējas te saskatāmas. Viens no nākamajiem karjeras soļiem man bija iesaistīšanās jauno enerģiju biznesā. Statoil tam ir izveidota īpaša nodaļa. Mans darbs ir saistīts ar jauno, interesanto šīs jomas biznesa iespēju meklēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Viļņā atvērts Statoil uzkodu veikals bez degvielas uzpildes iespējas; apsver iespējas Latvijā

LETA, 04.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februāra vidū Viļņā ir atvērts Statoil veikals bez degvielas uzpildes iespējas un šis ir pirmais šāda tipa veikals ne tikai Lietuvā, bet visā Statoil Fuel&Retail Eiropas tīklā, informēja uzņēmumā.

Kā skaidro Statoil Fuel&Retail Latvia mazumtirdzniecības tīkla vadītājs Viesturs Astičs, tajā pieejami Statoil klientu atzītākie produkti - sviestmaizes, hotdogi, kafija, svaigi ceptās maizītes, kā arī pavisam jauni piedāvājumi, kas līdz šim degvielas uzpildes staciju (DUS) sortimentā nav bijuši, piemēram, svaigi spiestas sulas.

Lietuvas uzņēmuma vadība norāda, ka Statoil veikals Viļņā atvērts, jo vairāk nekā puse klientu DUS apmeklē, lai iegādātos arī uzkodas un dzērienus. Tas apliecinot, ka klienti novērtē Statoil veikala piedāvājumu, kvalitatīvas uzkodas un kafiju. Pozitīvās atsauksmes un izpētes rezultāti ļāvuši pieņemt lēmumu par pirmā šāda koncepta Statoil veikala atvēršanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jaunajā Statoil Fuel&Retail centrā nepieciešami simts darbinieki

Gunta Kursiša, 15.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Statoil Fuel & Retail Rīgā vērs vaļā jaunu pakalpojumu centru Shared Service Centre, kas atbalstīs uzņēmuma pakalpojumus finanšu un kontroles un darbaspēka resursu jomās astoņās valstīs.

Rīga par viena no Statoil & Retail centra izveides pilsētām izvēlēta tās infrastruktūras, ekonomisku apsvērumu un cilvēku valodu zināšanu dēļ, norādīja jaunā centra vadītājs Mortens Kristensens (Morten Christensen). Viņš pibilda, ka šobrīd Statoil meklē vismaz simts jaunus darbiniekus.

Centra vadības komanda, kurā iesaistīti pieredzējuši Statoil Fuel & Retail un Latvija Statoil darbinieki, jau ir izveidota. Tāpat jau tiek izsludinātas pirmās vakances uz dažādiem centra amatiem.

Centra birojs atradīsies Rīgā, Duntes ielā 6, kur patlaban jau atrodas Latvija Statoil birojs un Statoil Fuel & Retail centrālais degvielas plānošanas centrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pirmo Statoil veikalu bez degvielas uzpildes iespējas Latvijā plāno atvērt Vecrīgā

LETA, 30.11.2015

Februāra vidū Viļņā ir atvērts Statoil veikals bez degvielas uzpildes iespējas un šis ir pirmais šāda tipa veikals ne tikai Lietuvā, bet visā Statoil Fuel&Retail Eiropas tīklā, informēja uzņēmumā

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo Statoil iepirkšanās veikalu bez degvielas uzpildes iespējas Latvijā plāno atvērt Vecrīgā, Vaļņu ielā 11, nākamā gada janvārī vai februārī, aģentūru LETA informēja Statoil Fuel&Retail Latvia Mazumtirdzniecības tīkla vadītājs Viesturs Astičs.

Viņš skaidro, ka patlaban tiek sākta veikala plāna izveidošana un projekta apstiprināšana, tāpēc oficiāls atvēršanas datums vēl tiks precizēts.

Līdzīgi kā veikalos Viļņā un Tallinā, arī Rīgas veikalā tikšot piedāvāti Statoil klientu atzītākie produkti - sviestmaizes, hotdogi, kafija, svaigi ceptās maizītes, saldējuma kokteiļi un citi.

Kā ziņots, degvielas tirgotājs Statoil Fuel & Retail visām pilna servisa degvielas uzpildes stacijām Eiropā plāno mainīt nosaukumu no Statoil uz globālo iepirkšanās zīmolu Circle K, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Sākot ar 2016.gada maiju, visās Statoil zīmola degvielas uzpildes stacijās Skandināvijā, Baltijas valstīs, Polijā un Krievijā tiks sākta zīmola maiņa uz jauno, globālo Circle K zīmolu. Jaunais iepirkšanās zīmols Circle K turpmāk aizstās tagadējos kompānijas Couche-Tard mazumtirdzniecības zīmolus Mac’s, Circle K un Kangaroo Express ASV un Āzijā, kā arī mazumtirdzniecības zīmolu Statoil Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 18.februārī, Vecrīgā tiks atklāts pirmais Statoil iepirkšanās veikals, informē kompānijas pārstāvji.

Veikals atradīsies Vaļņu ielā 11.

Statoil Fuel&Retail Latvia Mazumtirdzniecības tīkla vadītājs Viesturs Astičs iepriekš skaidroja, ka, līdzīgi kā veikalos Viļņā un Tallinā, arī Rīgas veikalā tiks piedāvāti Statoil klientu atzītākie produkti - sviestmaizes, hotdogi, kafija, svaigi ceptās maizītes, saldējuma kokteiļi un citi.

Kā ziņots, degvielas tirgotājs Statoil Fuel & Retail visām pilna servisa degvielas uzpildes stacijām Eiropā plāno mainīt nosaukumu no Statoil uz globālo iepirkšanās zīmolu Circle K, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Sākot ar 2016.gada maiju, visās Statoil zīmola degvielas uzpildes stacijās Skandināvijā, Baltijas valstīs, Polijā un Krievijā tiks sākta zīmola maiņa uz jauno, globālo Circle K zīmolu. Jaunais iepirkšanās zīmols Circle K turpmāk aizstās tagadējos kompānijas Couche-Tard mazumtirdzniecības zīmolus Mac’s, Circle K un Kangaroo Express ASV un Āzijā, kā arī mazumtirdzniecības zīmolu Statoil Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo 12 mēnešu laikā, Statoil stacijās izmalkoti 1.52 miljoni litru, kas satilptu 40 benzīna vedējos, aromātiskā dzēriena - salīdzinot ar tādu pašu laika periodu iepriekš, tas ir 5% vairāk.

Latvijā ik dienu dzirdams vārdu salikums "ekonomiskā krīze" un tiek publiskoti aizvien jauni dati par dažādu preču patēriņa kritumu, kafijas noietā vērojams pieaugums, Db informēja SIA Latvija Statoil sabiedrisko attiecību konsultante Margrieta Akmens.

"Šie dati liecina, ka cilvēku aizņemtība un ikdienas steiga tikai pieaug un cilvēki pesimistisko ziņu ietekmē nav pārtraukuši rosīties. Kafija tonizē un paaugstinās darba spējas, uzlabo garastāvokli un gādā par darba spara pilnu dienas sākumu," saka Gatis Pavārs, SIA Latvija Statoil Iepirkumu un kategoriju attīstības daļas vadītājs. Vienlaikus G. Pavārs norāda, ka preču "kustība" Statoil veikalos liecina - cilvēki savos pirkumos kļūst līdzsvarotāki un izvēlas gudrāk. Preču izvēle vairs nav tik impulsīva un cilvēki vairāk, nekā agrāk, izvēlas akciju preces. "Es gan šīs izmaiņas vairāk saistu ar to, ka mūsu sabiedrībā sarūk patēriņa kults un sabiedrība vienkārši sāk nobriest," uzskata G. Pavārs. Noslēgumā G. Pavārs arī atzīmē, ka malkot kafiju no rītiem Statoil stacijās veicina arī fakts, ka jaunā veikala koncepcija ar kvalitatīviem expresso kafijas pupiņu aparātiem jau ieviesta gandrīz visā Statoil tīklā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā Statoil iepirkšanās veikalā bez degvielas uzpildes iespējas Vecrīgā investēti vairāk nekā 100 000 eiro, informēja uzņēmumā.

Plānots, ka līdzīgus veikalus uzņēmums varētu atklāt arī citās Rīgas vietās, šodien veikala atvēršanas pasākumā informēja kompānijas pārstāvji. Konkrēti plāni gan pagaidām netiek atklāti.

Kā skaidroja Statoil Fuel&Retail Latvia izpilddirektore Gunta Jēkabsone, no konkurences Vecrīgā uzņēmums nebaidās. Veikala sortiments būšot piemērots tieši steidzīgajiem kājāmgājējiem un riteņbraucējiem. Viņa atgādināja, ka pirms 20 gadiem Statoil sācis degvielas tirdzniecību Latvijā un patlaban sācis darboties jaunā nišā, kas esot «liels solis uz priekšu».

Veikalā tikšot piedāvāta kafija, hotdogi, uz vietas ceptas smalkmaizītes, kā arī saldējuma kokteiļi, svaigi spiestas sulas un dažādas ikdienas preces.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Statoil Eesti: kompānijas pārdošana to padarīs stiprāku

Gunta Kursiša, 19.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Statoil pārdošanas darījums kompāniju stiprinās vēl vairāk, komentējot ziņas par Norvēģijas degvielas tirdzniecības kompānijas Statoil Fuel & Retail pārdošanu kanādiešu veikalu ķēdei Alimetation Couche-Tard, pauda Statoil Eesti pārstāvji.

Couche-Trade ir ļoti spēcīgs spēlētājs savos tirgos, kas nodrošinās pamatnosacījumus arī turpmākai uzņēmuma izaugsmei, uzskata Kais Realo (Kai Realo), Statoil Fuel & Retail Eesti izpilddirektors, raksta BBN.

Jau vēstīts, ka darījums paredz 2,3 tūkst. degvielas uzpildes staciju pārdošanu par 1,4 miljardiem ASV dolāru.

Kanādas kompānija piedāvājusi maksāt 52,5% virs Statoil Fuel & Retail akcijas cenas, kāda tā bija noslēdzot vērtspapīru tirdzniecību otrdien. Statoil direktoru padome lēmusi rekomendēt akciju turētājiem šī darījuma akceptēšanu.

Degvielas tirdzniecības kompāniju Norvēģijas Statoil nolēmis pārdot, lai varētu vairāk uzmanības pievērst naftas ieguves pamatdarbībai un ražošanai. Norvēģijas Statoil pārdos savā īpašumā esošos 54% Statoil Fuel & Retail akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Statoil Eesti: kompānijas pārdošana to padarīs stiprāku

Gunta Kursiša, 19.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Statoil pārdošanas darījums kompāniju stiprinās vēl vairāk, komentējot ziņas par Norvēģijas degvielas tirdzniecības kompānijas Statoil Fuel & Retail pārdošanu kanādiešu veikalu ķēdei Alimetation Couche-Tard, pauda Statoil Eesti pārstāvji.

Couch-Trade ir ļoti spēcīgs spēlētājs savos tirgos, kas nodrošinās pamatnosacījumus arī turpmākai uzņēmuma izaugsmei, uzskata Kais Realo (Kai Realo), Statoil Fuel & Retail Eesti izpilddirektors, raksta BBN.

Jau vēstīts, ka darījums paredz 2,3 tūkst. degvielas uzpildes staciju pārdošanu par 1,4 miljardiem ASV dolāru.

Kanādas kompānija piedāvājusi maksāt 52,5% virs Statoil Fuel & Retail akcijas cenas, kāda tā bija noslēdzot vērtspapīru tirdzniecību otrdien. Statoil direktoru padome lēmusi rekomendēt akciju turētājiem šī darījuma akceptēšanu.

Degvielas tirdzniecības kompāniju Norvēģijas Statoil nolēmis pārdot, lai varētu vairāk uzmanības pievērst naftas ieguves pamatdarbībai un ražošanai. Norvēģijas Statoil pārdos savā īpašumā esošos 54% Statoil Fuel & Retail akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas veikalu ķēde Alimentation Couche-Tard gatavojas kļūt par Statoil Fuel & Retail īpašnieku, liecina degvielas tirgotāja paziņojums par kanādiešu piedāvājumu pārņemt kompānijas akcijas.

Kanādas kompānija piedāvājusi maksāt 52,5% virs Statoil Fuel & Retail akcijas cenas, kāda tā bija noslēdzot vērtspapīru tirdzniecību otrdien. Statoil direktoru padome lēmusi rekomendēt akciju turētājiem šī darījuma akceptēšanu.

Statoil Fuel & Retail pārņemšanas darījuma izmaksas kanādiešiem varētu sasniegt 2,8 miljardus ASV dolāru, vēsta Reuters. Darījuma rezultātā Kanādas kompānija tiks pie lielākās degvielas tirdzniecības ķēdes Skandināvijā un nozīmīga atspēriena punkta Austrumeiropā.

Degvielas tirdzniecības kompāniju Norvēģijas Statoil nolēmis pārdot, lai varētu vairāk uzmanības pievērst naftas ieguves pamatdarbībai un ražošanai. Norvēģijas Statoil pārdos savā īpašumā esošos 54% Statoil Fuel & Retail akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Statoil Fuel & Retail visām pilna servisa degvielas uzpildes stacijām Eiropā plāno mainīt nosaukumu no Statoil uz globālo ērtas iepirkšanās zīmolu Circle K, teikts paziņojumā presei.

Sākot ar 2016. gada maiju, visās Statoil zīmola degvielas uzpildes stacijas Skandināvijā, Baltijas valstīs, Polijā un Krievijā tiks uzsākta zīmola maiņa uz jauno, globālo Circle K zīmolu. Jaunais ērtas iepirkšanās zīmols Circle K turpmāk aizstās esošos kompānijas Couche-Tard mazumtirdzniecības zīmolus Mac’s, Circle K un Kangaroo Express ASV un Āzijā, kā arī mazumtirdzniecības zīmolu Statoil Eiropā.

Līdz pat 2010. gadam Statoil Fuel & Retail bija mazumtirdzniecības uzņēmums un daļa no naftas un gāzes ieguves kompānijas Statoil ASA.

2012. gadā mazumtirdzniecības uzņēmumu Statoil Fuel & Retail pārņēma viens no pasaules lielākajiem ērtas iepirkšanās un mazumtirdzniecības uzņēmumiem Alimentation Couche-Tard Inc. (Couche-Tard), un līdz ar uzņēmuma iegādāšanos tika iegūtas tiesības arī izmantot Statoil nosaukumu mazumtirdzniecībā līdz pat 2021. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas degvielas tirgus flagmanis SIA Latvija Statoil atkal pavēstījis, ka šogad benzīnu pārsvarā piegādās no Norvēģijas, kā arī citām ražotnēm Eiropā, kas atrodas ārpus Baltijas.

Pagājušajā gadā Mažeiķi ar zemākām cenām stabili bija izkonkurējuši skandināvu benzīnu, jo vairāk nekā 90% benzīna Latvijā tika ievesti no Lietuvas, ziņoja Db. Eksperti toreiz norādīja, ka šādi dati apliecinot, ka Mažeiķi ir lētākā un tuvākā piegādes vieta. "Mūsu cenu piedāvājums ir daudz labāks nekā citiem piegādātājiem," iepriekš Db norādīja Mažeiķu naftas pārstāvis Jaceks Komars.

Skaidrojot šāda lēmuma pieņemšanu, Latvija Statoil Klientu Piedāvājumu departamenta vadītāja Dace Lodziņa atzīmēja, ka kompānija degvielas piegādes veic no tā ražotāja, kas piedāvā labāko kombināciju starp cenu, kvalitāti un piegādes nosacījumiem. Informācija par piegāžu alternatīvām tiek apkopota regulāri, uzsvēra D. Lodziņa, atzīmējot, ka abas galvenās alternatīvas ir ražotne Mažeiķos un lielākā Norvēģijas degvielas ražotne Mongstadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Situācija degvielas tirgū joprojām saspringta

Līva Melbārzde, Jānis Šķupelis, 14.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielo degvielas tirgotāju vara Latvijā arvien vairāk nostiprinās, jaunu spēlētāju ienākšana maz ticama.

Konkurences padomes uzliktā informācijas noslepenojuma dēļ Latvijas degvielas tirgotāji par savām tirgus daļām skaļi nerunā, tomēr nozares eksperti secina, ka mazo degvielas tirgotāju izzušana no Latvijas degvielas mazumtirdzniecības kartes turpinās. Jau pērn noslēgto franšīzes un nomas līgumu dēļ ar Statoil un Lukoil Baltija R no Latvijas degvielas mazumtirdzniecības praktiski izzuda Kuršu DUS, savus DUS pakāpeniski notirgo arī Viada, bet, pēc neoficiālām ziņām, pārņemšanā ir vēl vairākas mazo degvielas tirgotāju DUS. Līdz ar to trīs lielo Latvijas degvielas tirgotāju tirgus daļa lēšama vismaz uz 70%, no kuriem lielākajam - Statoil - varētu piederēt pat 40%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar šā gada 1. oktobri SIA Latvija Statoil izpilddirektore būs Ilze Siliņa, kura uzņēmumā strādā jau 13 gadus, no tiem pēdējos četrus vada lielāko struktūrvienību uzņēmumā - Mazumtirdzniecības departamentu.

Jau ziņots, ka pēc trīs gadiem SIA Latvija Statoil vadītāja amatā līdzšinējais izpilddirektors Sandis Šteins ir devies uz Sanktpēterburgu Krievijā, kur no 1. augusta pilda Statoil Fuel & Retail Krievijas organizācijas vadītāja pienākumus.

«Ilzi kā vadītāju vislabāk raksturo tas, ka viņa kopā ar savu vairāk kā 600 cilvēku lielo komandu ir padarījusi tieši Latvijas degvielas uzpildes stacijas par paraugu astoņu Eiropas valstu vidū, kur ir attīstīts Statoil Fuel & Retail mazumtirdzniecības tīkls. Šo veikumu augstu novērtējusi arī uzņēmuma vadība Oslo, lemjot, kam uzticēt Latvija Statoil vadību turpmāk,» uzsver S. Šteins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pakāpeniski līdz rudenim piecas degvielas uzpildes stacijas (DUS) Kurši sāks darbu ar Statoil zīmolu. To paredz noslēgtais franšīzes sadarbības līgums, kuru parakstījusi SIA Augstceltne, kam pieder DUS Kurši un SIA Latvija Statoil.

Degvielas uzpildes stacijas, kas turpmāk iekļausies Statoil Fuel & Retail tīklā, atrodas Jūrmalā, Ventspils šosejas 70. kilometrā, Daugmales pagastā, Dreiliņos, Saulkrastu novadā pie šosejas Rīga-Tallina virzienā uz Tallinu un virzienā uz Rīgu.

Franšīze ļauj mazākajam spēlētājam, ekonomējot līdzekļus, sekmīgi attīstīties tirgū un saglabāt tirgus pozīcijas. Savukārt Latvija Statoil gadījumā tas ļaus optimizēt investīcijas, teikts paziņojumā. SIA Augstceltne arī turpmāk būs minēto DUS īpašnieks un saimnieks. Taču darbs tajās tiks veikts tādā veidā, kādā to attīstījusi Statoil Fuel & Retail, kas ir SIA Latvija Statoil mātes uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Statoil peļņa sarūk par 4%

Dienas Bizness, 08.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas naftas gigants Statoil ASA šā gada pirmo ceturksni noslēdzis ar 15,4 miljardu Norvēģijas kronu lielu peļņu, kas ir par 4% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada.

Kā vēsta Washington Post, Statoil peļņas samazināšanās skaidrojama ar kāda kompānijas projekta pārdošanu Kanādā, kas palielināja kompānijas peļņu pērn pirmajā ceturksnī.

Statoil apgrozījums minētajā laika periodā palielinājies par 34% līdz 194,4 miljardiem kronu.

Neskatoties uz peļņas samazināšanos, Statoil tomēr pārspēja analītiķu prognozēto peļņas apjomu, līdz ar ko kompānijas akcijas cena biržā pēc finanšu rādītāju izziņošanas palielinājusies.

Jau ziņots, ka Kanādas veikalu ķēde Alimentation Couche-Tard gatavojas kļūt par Statoil mazumtirdzniecības divīzijas Statoil Fuel & Retail īpašnieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotājs SIA Latvija Statoil mainījis juridisko nosaukumu, un turpmāk tas būs SIA Statoil Fuel & Retail Latvija, informē uzņēmuma pārstāvji.

Nosaukums mainīts saistībā ar vienotu procesu, kas tiek īstenots visiem Statoil Fuel & Retail grupas uzņēmumiem. Tas pakāpeniski notiek visās valstīs, kurās ir pārstāvēts Statoil Fuel & Retail, tai skaitā arī Latvijā.

Uzņēmums informē, ka līdzšinējiem klientiem nosaukuma maiņa neparedz savstarpējās sadarbības dokumentu pārformēšanu – spēkā paliek visi līgumi un vienošanās, kas noslēgtas ar Latvija Statoil.

Tāpat degvielas tirgotājs norāda, ka pēc juridiskā nosaukuma maiņas visos slēdzamajos līgumos, vienošanās un citos dokumentos tiks izmantots jaunais nosaukums – Statoil Fuel & Retail Latvia, taču uzņēmums sākuma posmā akceptēs arī dokumentus, kuos būs norādīts iepriekšējais nosaukums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Statoil samazina naftas un gāzes ieguves prognozes

Jānis Rancāns, 26.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas enerģētikas kompānija Statoil šā gada trešo ceturksni noslēdzis ar neto peļņu 2,5 miljardu ASV dolāru apmērā. Vienlaikus kompānija nākamajam gadam samazinājusi naftas un gāzes ieguves prognozes.

Statoil norāda, ka ievērojamo peļņas pieaugumu palīdzējušas nodrošināt jaunu naftas lauku apgūšana Ziemeļjūrā. Tikmēr Statoil ieņēmumi aizvadītajā ceturksnī sasnieguši 29 miljardus ASV dolāru.

Neskatoties uz sekmīgo ceturksni, kompānija samazinājusi nākamā gada naftas un gāzes ieguves prognozes. Statoil norāda, ka ieguves apjoms būs zemāks par šogad prognozētajiem diviem miljoniem barelu dienā. Kopumā Statoil prognozē, ka naftas un gāzes ieguves apjomi samazināsies par vienu līdz diviem procentiem.

Līdz šim Statoil prognozēja stabilu naftas un gāzes ieguvu. Kompānija tomēr norādījusi, ka 2014. gadā naftas un gāzes ieguve atkal palielināsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas degvielas tirgus flagmanis Latvija Statoil par santīmu paaugstinājis 95E markas benzīna cenu, kas draudīgi pietuvojusies 70 santīmu atzīmei – 0.699 Ls/l.

(Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB) Par to Db informēja kompānijā. Savukārt 95Ultima cena jau pārsniegusi 70 santīmus – 0.704 Ls/l. Par santīmu pacelta arī 98Ultima cena līdz 0.729 Ls/l, savukārt dīzeļdegvielas cena Statoil uzpildes stacijās palikusi nemainīga – 0.639 Ls/l.

Aizvadītajā nedēļas nogalē, kad akcijas cenu, tirgojot par diviem santīmiem lētāku degvielu, veica Neste Latvija, arī Latvija Statoil cenas par diviem santīmiem pazemināja, un 95E markas benzīnu tirgoja par 0.669 Ls/l. Savas cenas tirgus līdera diktātam pielīdzināja arī citi tirgotāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvija Statoil panāk vienošanos ar apdrošinātāju Euler Hermes

, 22.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lielākais degvielas mazumtirgotājs SIA Latvija Statoil ir panācis vienošanos ar Euler Hermes pārcelt apdrošinātāja pieņemto lēmumu.

Latvija Statoil preses sekretārs Artūrs Eglītis paziņoja, ka Statoil turpinās savu klientu kreditēšanu arī pēc apdrošināšanas uzņēmuma Euler Hermes paziņotā lēmuma par kredītlimitu atcelšanu.

Db jau vēstīja, ka kredītu apdrošināšanas līdere Euler Hermes ierindojusi Latviju riska augsta grupā, kā rezultātā kompānijām netiek izsniegtas kredītu garantijas. Arī Latvija Statoil saņēma vēstuli no Euler Hermes, kurā paziņots par būtisku kredītlimitu atcelšanu attiecībā uz Latvija Statoil klientiem. Šādu lēmumu apdrošinātājs pieņēmis, ņemot vērā notikumus Latvijas ekonomikā.

«Pašreiz Latvija Statoil ir pabeidzis arī ļoti rūpīgu kredītrisku analīzi, ņemot vērā uzņēmumu maksātspēju, maksājumu disciplīnu, pieejamos kredītreitingus, nozaru attīstību un to potenciālu, kā arī Latvijas makroekonomisko situāciju un valsts perspektīvas. Pēc veiktās analīzes nolemts nozīmīgu daļu no klientiem arī turpmāk kreditēt, taču piemērojot stingrākus kreditēšanas noteikumus,» pastāstīja A. Eglītis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Statoil vadītāja Latvijā: VID kļuvis uzņēmējiem draudzīgāks

LETA, 28.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumā Statoil Fuel&Retail Latvia atzinīgi vērtē Valsts ieņēmuma dienesta (VID) darbu, jo ir vairākas lietas, kurās VID ir kļuvis uzņēmējiem draudzīgāks, norāda uzņēmuma Statoil Fuel&Retail Latvia izpilddirektore Gunta Jēkabsone.

Viņa skaidro, ka uzlabojumi skar vairākas sfēras, sākot ar elektroniski iesniedzamiem dokumentiem, ar komunikāciju, ar risku analīzi un ar izvērtēšanu, kurus uzņēmumus padziļināti auditēt.

«Domāju, ka VID tiks ar izaicinājumiem galā. Pēdējos pāris gadus tendence ir pozitīva,» uzsver uzņēmuma vadītāja.

Vērtējot, kas ārvalstu investoru pozitīvi ietekmē Latvijā, viņa norāda, ka situācija kopumā ir uzlabojusies. «Laba iniciatīva ir «Baltais saraksts». Labumu iespēja gan ir niecīga, savukārt administratīvais slogs, esot šajā sarakstā, ir liels. Tas vairāk ir prestiža jautājums. Taču tas ir solis uz priekšu sadarbībā ar godprātīgu uzņēmēju, ar valsts pārvaldi, tostarp ar VID. Ticu, ka tiks sperti arī nākamie soļi,» secina uzņēmēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Kanādiešu Couche - Tard kļūst par Statoil Fuel & Retail īpašnieku

Lelde Petrāne, 21.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādiešu uzņēmums Alimentation Couche-Tard Inc. savā īpašumā ieguvis vairāk nekā 90% no Statoil Fuel & Retail akcijām.

Tas nozīmē, ka Statoil Fuel & Retail oficiāli ir kļuvis par uzņēmuma Couche – Tard sastāvdaļu. Kopumā uzņēmumam tagad būs vairāk nekā 8000 tirdzniecības vietu visā pasaulē.

Statoil Fuel & Retail Latvia ikdienas sadarbību ar klientiem un piegādātājiem šis notikums neietekmēšot. Tāpat kā līdz šim Statoil Latvijā turpina sniegt visus pakalpojumus un turpinās to darīt ar Statoil vārdu un Statoil Fuel & Retail zīmolu, teikts uzņēmuma paziņojumā.

Jau ziņots, ka Couche -Tard šā gada aprīlī izteica piedāvājumu par 100% Statoil Fuel & Retail akciju iegādi. 20. jūnijā Oslo biržā ir paziņots, ka Couche-Tard ir iegādājies jau vairāk nekā 90% no uzņēmuma akcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru