Citas ziņas

Latvija Statoil sadarbosies ar degvielas mazumtirgotāju Dobelē SIA Lūcija

Miks Stroža [email protected], 19.10.2004

Jaunākais izdevums

SIA Latvija Statoil parakstījis franšīzes sadarbības līgumu ar degvielas mazumtirgotāju Dobelē SIA Lūcija. «Latvija Statoil uzsākto sadarbību ar SIA Lūcija var raksturot kā stratēģisku soli abu kompāniju un to klientu interesēs. Statoil iegūst paplašinātu tīklu un iespēju stiprināt zīmolu vietās kur līdz šim nav bijis pārstāvēts, savukārt SIA Lūcija saglabā savu uzņēmējdarbību un saņem sava veida garantiju ilgspējīgai nākotnes attīstībai, kas īpaši svarīgi patreizējo augsto degvielas cenu dēļ,» skaidro Baiba Rubesa, Latvija Statoil izpilddirektore. Klientiem franšīzes degvielas uzpildes stacija Dobelē jaunā veidolā vērs durvis līdz šī gada beigām, kad pilnībā būs pabeigta tās pārbūve atbilstoši Statoil koncepcijai un līguma nosacījumiem. SIA Latvija Statoil kopējā degvielas tirgus daļa ir 23 % ar 47 pilna servisa degvielas uzpildes stacijām – 30 Rīgā un 17 ārpus Rīgas, kā arī 5 automātiskām degvielas uzpildes stacijām 1-2-3. SIA Lūcija ir ģimenes degvielas mazumtirdzniecības uzņēmums, kas dibināts 1993. gadā un kuram pieder viena degvielas uzpildes stacija Dobelē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas juridiskās personas to īpašnieku vai vadītāju vajadzībām šogad iegādājušās fantastiski daudz jaunu ekskluzīvu un luksus auto.

Šim nolūkam iztērēti vismaz 20 miljoni eiro. Turklāt vienlīdz naski uz dārgo rotaļlietu iegādi ir bijuši kā Latvijas miljonāru sarakstā atrodami ļaudis, tā cilvēki, kuri šim nolūkam tērējuši vēl nemaz nenopelnītus līdzekļus, - rāda Baltic Screen apkopotie dati un veiktie aprēķini par 2006. gadā Latvijā juridisko personu iegādātajiem un pirmoreiz reģistrētajiem luksusauto.

Pieprasījums pieaug

2005. gadā līdz rudenim Latvijā uz juridisko personu vārda tika reģistrēti trīs desmiti pilnīgi jaunu Porsche Cayenne auto, savukārt 2006. gadā līdz 1. decembrim bija jau 67 reģistrēti šādi 2006. gada izlaiduma luksusauto, kuru cena var sniegties līdz 80 000 un vairāk eiro. 2005. gadā šajā periodā netika reģistrēts neviens jauns Ferrari, 2006. gadā - 2; 2005. gadā uz juridisko personu vārda tika reģistrēti 5 jauni Bentley markas auto, 2006. gadā - jau 16.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Dobeles autobusu parka maršrutus skars būtiskas izmaiņas

Dienas Bizness, 29.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2015.gada 1.oktobra plānotas būtiskas izmaiņas vairākos Dobeles autobusu parka apkalpotajos maršrutos – tiks mainīti reisu izpildes laiki, dienas un kustības saraksti, savukārt maršruti un reisi, kuros brauc vien daži pasažieri mēnesī, tiks optimizēti, informē VSIA Autotransporta direkcija (ATD) Komunikācijas speciāliste Zane Plone.

Izmaiņas maršrutu tīklā ir saskaņotas ar Zemgales plānošanas reģionu un pašvaldībām, un tās veiktas, lai atvieglotu iedzīvotājiem iespēju nokļūt līdz darbavietai, dažādām valsts, pašvaldību un ārstniecības iestādēm. Tāpat veikti grozījumi maršrutos un reisos, pielāgojot tos skolēnu vajadzībām.

ATD skaidro - lai iedzīvotājiem no Dobeles guļamrajona Meža prospektā būtu iespēja nokļūt līdz rūpniecības rajonam Uzvaras ielas rajonā, mazdārziņiem Galeniekos un Dobeles kapiem, kā arī no autoostas līdz Pētera Upīša dārzam, Kristīgajai vidusskolai un bērnudārzam Jāņtārpiņš, tiks reorganizēts maršruts Dobele–Mazā Meža iela. Savukārt maršrutā Dobele–Biksti–Jaunpils tiks izveidoti papildu reisi, lai Annenieku, Bikstu un Jaunpils skolēni varētu apmeklēt Dobeles mūzikas, mākslas un sporta skolu un šo teritoriju iedzīvotājiem būtu papildu iespēja tikt līdz dažādām valsts, pašvaldības vai ārstniecības iestādēm Dobelē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotāja SIA Statoil Fuel & Retail Latvia apgrozījums pērn bijis 279,775 miljoni latu, bet peļņa - 3,01 miljons latu, liecina Firmas.lv informācija.

Kompānijas apgrozījums samazinājies par 2,6% - 2010.gadā "Statoil" apgrozījums bija 287,12 miljoni latu.

Savukārt "Statoil" peļņa samazinājusies par 43,8% - 2010.gadā kompānija nopelnīja 5,36 miljonus latu.

Uzņēmuma vadības ziņojumā pagājušais gads novērtēts kā sekmīgs. Tirgū bija vērojams degvielas cenu pieaugums un konkurences saasināšanās degvielas mazumtirdzniecības nozarē, tomēr Statoil izdevās stiprināt savu konkurētspēju, veicināt efektivitāti un saglabāt līderpozīcijas tirgū.

2012.gada sākumā Latvijā darbojās Statoil pilna servisa degvielas uzpildes stacijas (DUS), automātiskās DUS, Rīgas naftas terminālis, aviācijas terminālis lidostā Rīga, kā arī Statoil DUS, kas darbojās uz franšīzes līguma pamata.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Statoil Fuel & Retail Latvia izpilddirektori Ilzi Siliņu

Lelde Petrāne, 10.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild degvielas tirgotāja Statoil Fuel & Retail Latvia izpilddirektore Ilze Siliņa. Statoil Fuel & Retail Latvia ir lielākais nodokļu maksātājs un viens no lielākajiem uzņēmumiem Latvijā, vērtējot pēc apgrozījuma.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Pirms 16 gadiem, kad sāku strādāt Statoil, degvielas mazumtirdzniecības nozari neizvēlējos apzināti vai ļoti mērķtiecīgi. Pievilcīgs šķita Statoil biznesa modelis, reputācija un fakts, ka uzņēmums Latvijā strauji attīstījās. Joprojām strādāju Statoil, jo uzņēmums turpina nepārtraukti attīstīties un ir dinamisks. Ir mainījušies īpašnieki un notikušas iekšējas pārmaiņas, taču attīstība kā mērķis ir palicis nemainīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Kafija un maizītes balsta degvielu

Madara Laicāne, 67084401, 22.08.2008

Gandrīz visi lielākie degvielas mazumtirgotāji pēdējā laikā ir aktīvi izvērsuši ātro uzkodu un pārtikas tirdzniecību savos degvielas uzpildes staciju veikalos. Īpaši labi veicas Latvija Statoil: šī gada pirmajā pusē veikalu apgrozījums audzis divas reizes straujāk nekā degvielas pārdošanas apjomi. «Pamatbizness mums ir degviela, bet ar degvielu vien ir grūti tikt uz priekšu,» tā SIA Latvija Statoil izpilddirektors Sandis Šteins.

Foto: Edmunds Brencis, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā pusē Latvija Statoil veikalu apgrozījuma pieaugums bijis pāri par divām reizēm lielāks nekā pārdotās degvielas apjomu pieaugums.

Līdz ar to veikali ir kļuvuši par vērā ņemamu atbalstu uzņēmuma pamatbiznesam - degvielas tirdzniecībai. «Par spīti pieklusumam Latvijas ekonomikā arī šā gada pirmajos sešos mēnešos, salīdzinot ar 2007. gada tādu pašu laika periodu, Statoil degvielas uzpildes staciju veikalos ir vērojams apgrozījuma pieaugums,» uzsver SIA Latvija Statoil Mazumtirdzniecības departamenta vadītāja Ilze Siliņa. Veikalos kopā ar automazgātavas un auto apdrošināšanas pakalpojumiem pieaugums bijis 14.4%. Savukārt stacijās pārdotās degvielas apjoma pieaugums šā gada pirmajos sešos mēnešos salīdzinājumā ar pērno gadu ir tikai 6.0%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju izvēles kritēriji par labu vienam vai citam degvielas tirgotājam atšķiras. Kādam tā ir cena, citam degvielas uzpildes stacijas atrašanās vieta vai citi faktori, skaidro nozares pārstāvji.

Viens no svarīgākajiem izvēles kritērijiem ir degvielas kvalitāte. Autovadītāji kļūst izglītotāki un arvien vairāk pievērš īpašu uzmanību degvielas kvalitātei, tādējādi rūpējoties par spēkrata dzinēja un detaļu ilgmūžību.

No kopējā Latvijas mazumtirdzniecības apjoma ap 75% veido dīzeļdegviela, un tas ir populārākais transporta enerģijas veids Latvijā, norāda Virši-A Pārdošanas daļas vadītājs Arnis Andrianovs. Viņš skaidro, ka Virši-A pagājušais gads bija veiksmīgs. Ir novērots realizācijas pieaugums visos degvielas veidos, ko skaidro ar sava uzpildes tīkla paplašināšanos un izdevīgiem klientu piedāvājumiem.

Pēc Valsts Ieņēmuma dienesta datiem, dīzeļdegvielas realizācija 2018. gadā uzrādīja pieaugumu, savukārt tādiem degvielas veidiem kā benzīns un autogāze – kritumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padomei, izmeklējot t.s. Nestes un Statoil lietu, radušās aizdomas, ka dominējošo stāvokli degvielas tirgū ļaunprātīgi izmanto visi trīs tirgus līderi.

Vēstulē, kas nonākusi Db rīcībā, Konkurences padome (KP) ar saviem secinājumiem iepazīstina iesaistītās puses, norādot, ka degvielas tirgū pastāv kolektīva dominance jeb dominējošais oligopols, kuru veido Neste Latvija (Neste),Latvija Statoil (Statoil) un Lukoil Baltija R (Lukoil).

KP skaidro, ka jēdziens vairāki tirgus dalībnieki nozīmē, ka dominējošā stāvoklī atrodas divi vai vairāki tirgus dalībnieki, kas ir juridiski neatkarīgi cits no cita, bet starp kuriem pastāv ekonomiska saikne, kura izpaužas tādējādi, ka šie tirgus dalībnieki ir kopīga vienība noteiktās darbībās attiecībā pret konkurentiem, klientiem vai patērētājiem, tādējādi konkrētā tirgū noteiktos apstākļos var izveidoties un pastāvēt kolektīvais dominējošais stāvoklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvija Statoil pērn uzrādījis lielākos izaugsmes tempus

, 17.06.2008

«Mūsu ieguldījumi nav domāti, lai iegūtu ko efektīvāku rīt, parīt. Tie ir domāti, lai mēs varētu dzīvot ilgtermiņā Latvijā, lai mums būtu iespēja ilgus gadus noturēt līdera pozīciju,» uzsver Sandis Šteins.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Latvija Statoil, par spīti ekonomiskajiem apstākļiem, turpinās investēt un attīstīties. Tā ekskluzīvā intervijā Db apgalvo amatā nesen ieceltais uzņēmuma izpilddirektors Sandis Šteins.

Degvielas tirgus līderis Latvija Statoil pērn uzrādījis lielākos izaugsmes tempus uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē, apgrozījumu kāpinot līdz 283.5 milj. Ls un izvirzot nopietnas pretenzijas uz iekļūšanu starp pieciem Latvijas lielākajiem uzņēmumiem pēc apgrozījuma 2007. gadā. «Veidojot uzņēmuma attīstības rādītāju prognozi no 2008. gada uz priekšu, plānojām, ka vidējam pieaugumam jābūt ap 20% – 25% robežās ar tendenci samazināties,» intervijā atzīst Latvija Statoil izpilddirektors Sandis Šteins.

Stājoties amatā, jūs norādījāt, ka grasāties uzturēt uzņēmuma līdzšinējo kursu. Vai būs viegli to izdarīt?

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Pieprasa bargus sodus nelegālajiem tirgoņiem

Valters Grīnvalds, [email protected], 7504128, 02.12.2006

«Nākamais gads, kad gaidāma akcīzes nodokļa paaugstināšana, kontrabandistiem būs kā saldais ēdiens,» ir pārliecināts firmas Virši A valdes priekšsēdētājs Jānis Riekstiņš.

4 — 5

Eva Šavdine, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar stingrākām likuma normām, ko plānots ieviest nelegālo spirta tirgotāju apkarošanai, stingrāk jākontrolē arī nelegālā degvielas tirdzniecība. Tā uzskata Latvijas Degvielas tirgotāju asociācija (LDTA), kura plāno rakstīt vēstuli ministru prezidentam Aigaram Kalvītim, lai vērstu uzmanību uz to, ka jāpaplašina likuma normas, kas skar arī nelegālās degvielas ievešanu un tirdzniecību, Db informēja LDTA valdes priekšsēdētājs Uldis Sakne.

Vēstule jau nosūtīta iekšlietu ministram Ivaram Godmanim. Atbilde gan pagaidām vēl neesot saņemta. Komentāru no I. Godmaņa Db diemžēl neizdevās iegūt.

Vismaz 500 automašīnu gada laikā regulāri šķērso Latvijas robežu, ievedot degvielu, kura pēc tam tiek nelegāli realizēta. LDTA ir aprēķinājusi, ka šādi gada laikā Latvijā tiek ievesti aptuveni 63 milj. litru degvielas. Nenomaksājot akcīzes un pievienotās vērtības nodokli vien, šāda nelegāla degvielas tirdzniecība valstij gada laikā rada vismaz 14 milj. latu zaudējumus.

Citādi aprēķini ir Finanšu ministrijai. "Teorētiski iespējamā, neiekasētā akcīzes nodokļa īpatsvars par iekšzemē patērēto (izlietoto) degvielu salīdzinājumā ar iekasēto akcīzes nodokļa summu, visticamāk, nepārsniedz 1 - 2%," Db informēja finanšu ministra padomnieks Modris Sprudzāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Situācija degvielas tirgū joprojām saspringta

Līva Melbārzde, Jānis Šķupelis, 14.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielo degvielas tirgotāju vara Latvijā arvien vairāk nostiprinās, jaunu spēlētāju ienākšana maz ticama.

Konkurences padomes uzliktā informācijas noslepenojuma dēļ Latvijas degvielas tirgotāji par savām tirgus daļām skaļi nerunā, tomēr nozares eksperti secina, ka mazo degvielas tirgotāju izzušana no Latvijas degvielas mazumtirdzniecības kartes turpinās. Jau pērn noslēgto franšīzes un nomas līgumu dēļ ar Statoil un Lukoil Baltija R no Latvijas degvielas mazumtirdzniecības praktiski izzuda Kuršu DUS, savus DUS pakāpeniski notirgo arī Viada, bet, pēc neoficiālām ziņām, pārņemšanā ir vēl vairākas mazo degvielas tirgotāju DUS. Līdz ar to trīs lielo Latvijas degvielas tirgotāju tirgus daļa lēšama vismaz uz 70%, no kuriem lielākajam - Statoil - varētu piederēt pat 40%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Rīgas satiksme degvielu nodrošina naftas kontrabandā iesaistīta firma, kuras piesegšanā varētu būt bijis iesaistīts bijušais valsts galvenais muitnieks Vladimirs Vaškevičs.

Ar Rīgas satiksmei nepieciešamās degvielas piegādi un uzglabāšanu nodarbojas pašvaldības uzņēmumam pilnībā piederoša SIA Degvielas apgāds (51 % Degvielas apgāda kapitāldaļas Rīgas satiksme iegādājās 2005. gada martā, bet 2006. gada septembrī kļuva par vienīgo uzņēmuma īpašnieci). Tā kā Degvielas apgādam «nebija pieredzes naftas produktu ieviešanai muitas noliktavā, uzglabāšanā un tirdzniecībā, kā arī nav nepieciešamās klientūras, tika nolemts noslēgt pilnvarojuma līgumu ar nozarē pazīstamu un pieredzējušu komersantu,» teikts Degvielas apgāda 2007. gada pārskatā. Šis komersants ir SIA OVI, kura valdes priekšsēdētājs un bijušais īpašnieks ir Vladimirs Oderovs, kuram šovasar tika piespriests piecu gadu cietumsods par apjomīgu naftas kontrabandu (prokuratūra uzskata, ka, pārdodot nelegālo degvielu, legalizēti vairāk nekā 1 milj. Ls). Šobrīd tiesas spriedums gan ir pārsūdzēts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Statoil: mēs neatrodamies dominējošā stāvoklī

, 05.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Statoil uzskata, ka Konkurences Padome (KP) 2007. gada 20. jūnija lēmumā par degvielas tirgu izteikusi virkni nepamatotu un kļūdainu vērtējumu, nosakot, ka Latvija Statoil, Neste Latvija un Lukoil Baltija R atrodas dominējošā stāvoklī.

Advokātu birojs Loze, Grunte & Cers, kas pārstāv SIA Latvija Statoil intereses šajā lietā, ir iesniedzis KP vadībai savus argumentus un informē to, ka noteikti iebildīs pret KP atsaukšanos uz nepareizi pamatoto Lēmumu līdzīgās lietās nākotnē.

Lai gan KP trīs vadošo degvielas mazumtirgotāju darbībā pārkāpumus nekonstatēja un 26. jūnijā lietu par ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu izbeidza, Lēmuma pamatojuma daļā izteiktie apgalvojumi ir balstīti uz kļūdainiem vērtējumiem un nav pierādīti, uzskata Statoil.

Šādi secinājumi iegūti pēc detalizētas iepazīšanās ar KP Lēmuma pamatojuma daļu. Latvija Statoil bažījas, ka nākotnē uz šīm kļūdām var tikt balstīti KP lēmumi arī citās ar konkurenci saistītās lietās, tāpēc būtiski ir pieļautās kļūdas novērst.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Viļņā atvērts Statoil uzkodu veikals bez degvielas uzpildes iespējas; apsver iespējas Latvijā

LETA, 04.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februāra vidū Viļņā ir atvērts Statoil veikals bez degvielas uzpildes iespējas un šis ir pirmais šāda tipa veikals ne tikai Lietuvā, bet visā Statoil Fuel&Retail Eiropas tīklā, informēja uzņēmumā.

Kā skaidro Statoil Fuel&Retail Latvia mazumtirdzniecības tīkla vadītājs Viesturs Astičs, tajā pieejami Statoil klientu atzītākie produkti - sviestmaizes, hotdogi, kafija, svaigi ceptās maizītes, kā arī pavisam jauni piedāvājumi, kas līdz šim degvielas uzpildes staciju (DUS) sortimentā nav bijuši, piemēram, svaigi spiestas sulas.

Lietuvas uzņēmuma vadība norāda, ka Statoil veikals Viļņā atvērts, jo vairāk nekā puse klientu DUS apmeklē, lai iegādātos arī uzkodas un dzērienus. Tas apliecinot, ka klienti novērtē Statoil veikala piedāvājumu, kvalitatīvas uzkodas un kafiju. Pozitīvās atsauksmes un izpētes rezultāti ļāvuši pieņemt lēmumu par pirmā šāda koncepta Statoil veikala atvēršanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākais degvielas tirgotājs Latvija Statoil ceturtdien palielināja 95.benzīna un dīzeļdegvielas cenas Rīgā. Statoil pārstāve Margrieta Akmens skaidro, ka pašreizējās degvielas cenu izmaiņas skaidrojamas ar iepirkuma cenu izmaiņām.

Viņa skaidro, ka Statoil degvielas mazumtirdzniecības cena veidojas atkarībā no termināļos un degvielas uzpildes stacijās (DUS) uzkrātās degvielas cenas un jaunā pieveduma cenām. Attiecīgi, palielinoties vai samazinoties iepirkuma cenām un par šīm cenām iepirktajai degvielai nonākot tirdzniecībā, notiek cenu pārrēķins, kas šajā gadījumā rezultējies mazumtirdzniecības cenu pieaugumā.

Tikmēr citas uzpildes stacijas uz šīm pāŗmaiņām nav reaģējušas LUKoil Baltija R valdes priekšsēdētājs Haims Kogans norāda, ka uz pavisam nelielām piegādātāju cenu izmaiņām uzņēmums nereaģē, bet jebkurā gadījumā degvielas mazumtirdzniecības cenas veidošana notiek, balstoties no iepirkuma cenu izmaiņām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Statoil Fuel & Retail visām pilna servisa degvielas uzpildes stacijām Eiropā plāno mainīt nosaukumu no Statoil uz globālo ērtas iepirkšanās zīmolu Circle K, teikts paziņojumā presei.

Sākot ar 2016. gada maiju, visās Statoil zīmola degvielas uzpildes stacijas Skandināvijā, Baltijas valstīs, Polijā un Krievijā tiks uzsākta zīmola maiņa uz jauno, globālo Circle K zīmolu. Jaunais ērtas iepirkšanās zīmols Circle K turpmāk aizstās esošos kompānijas Couche-Tard mazumtirdzniecības zīmolus Mac’s, Circle K un Kangaroo Express ASV un Āzijā, kā arī mazumtirdzniecības zīmolu Statoil Eiropā.

Līdz pat 2010. gadam Statoil Fuel & Retail bija mazumtirdzniecības uzņēmums un daļa no naftas un gāzes ieguves kompānijas Statoil ASA.

2012. gadā mazumtirdzniecības uzņēmumu Statoil Fuel & Retail pārņēma viens no pasaules lielākajiem ērtas iepirkšanās un mazumtirdzniecības uzņēmumiem Alimentation Couche-Tard Inc. (Couche-Tard), un līdz ar uzņēmuma iegādāšanos tika iegūtas tiesības arī izmantot Statoil nosaukumu mazumtirdzniecībā līdz pat 2021. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par Latvijas zaļo enerģiju maksās labu naudu

Līva Melbārzde, Db, 06.12.2009

Statoil jauno enerģētikas risinājumu departamenta direktors Guntis Āboltiņš-Āboliņš. (Foto: Ritvars Skuja, DB)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ūdens, saule, biomasa, vējš - alternatīvās enerģijas ražošanā Latvijā ir milzu potenciāls, kas radītu gan daudz darbavietu, gan ļautu pamatīgi nopelnīt. Tā intervijā Dienas biznesam norāda Norvēģijas Statoil jauno enerģētikas risinājumu departamenta direktors Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

Viņa pašreizējā darbība saistīta ar ambicioziem saules enerģijas projektiem, kas vismaz daļēji būtu ieviešami arī Latvijā.

Dzīvodams Norvēģijā, viņš novērojis, ka norvēģi līdzjūtīgi skatās uz Latvijas pašreizējo situāciju, tomēr saka, ka pie mums notiekošais bijis paredzams, lai gan varbūt ne tik ātrā tempā.

Jūs Statoil koncernā esat atbildīgs par jauno enerģētikas risinājumu izstrādāšanu. Kā jūs kā sākotnējs Statoil Latvijas filiāles darbinieks esat nonācis pie šādiem pienākumiem?

Latvija Statoil es strādāju kopš 1994. gada. Tur strādājot, es arī pamazām nonācu pie biodegvielas, kas toreiz fosilās degvielas kompānijai bija ļoti netradicionāls solis. Sākām vērtēt, ko tas nozīmētu Latvijas situācijai un kādas iespējas te saskatāmas. Viens no nākamajiem karjeras soļiem man bija iesaistīšanās jauno enerģiju biznesā. Statoil tam ir izveidota īpaša nodaļa. Mans darbs ir saistīts ar jauno, interesanto šīs jomas biznesa iespēju meklēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pirmo Statoil veikalu bez degvielas uzpildes iespējas Latvijā plāno atvērt Vecrīgā

LETA, 30.11.2015

Februāra vidū Viļņā ir atvērts Statoil veikals bez degvielas uzpildes iespējas un šis ir pirmais šāda tipa veikals ne tikai Lietuvā, bet visā Statoil Fuel&Retail Eiropas tīklā, informēja uzņēmumā

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo Statoil iepirkšanās veikalu bez degvielas uzpildes iespējas Latvijā plāno atvērt Vecrīgā, Vaļņu ielā 11, nākamā gada janvārī vai februārī, aģentūru LETA informēja Statoil Fuel&Retail Latvia Mazumtirdzniecības tīkla vadītājs Viesturs Astičs.

Viņš skaidro, ka patlaban tiek sākta veikala plāna izveidošana un projekta apstiprināšana, tāpēc oficiāls atvēršanas datums vēl tiks precizēts.

Līdzīgi kā veikalos Viļņā un Tallinā, arī Rīgas veikalā tikšot piedāvāti Statoil klientu atzītākie produkti - sviestmaizes, hotdogi, kafija, svaigi ceptās maizītes, saldējuma kokteiļi un citi.

Kā ziņots, degvielas tirgotājs Statoil Fuel & Retail visām pilna servisa degvielas uzpildes stacijām Eiropā plāno mainīt nosaukumu no Statoil uz globālo iepirkšanās zīmolu Circle K, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Sākot ar 2016.gada maiju, visās Statoil zīmola degvielas uzpildes stacijās Skandināvijā, Baltijas valstīs, Polijā un Krievijā tiks sākta zīmola maiņa uz jauno, globālo Circle K zīmolu. Jaunais iepirkšanās zīmols Circle K turpmāk aizstās tagadējos kompānijas Couche-Tard mazumtirdzniecības zīmolus Mac’s, Circle K un Kangaroo Express ASV un Āzijā, kā arī mazumtirdzniecības zīmolu Statoil Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 18.februārī, Vecrīgā tiks atklāts pirmais Statoil iepirkšanās veikals, informē kompānijas pārstāvji.

Veikals atradīsies Vaļņu ielā 11.

Statoil Fuel&Retail Latvia Mazumtirdzniecības tīkla vadītājs Viesturs Astičs iepriekš skaidroja, ka, līdzīgi kā veikalos Viļņā un Tallinā, arī Rīgas veikalā tiks piedāvāti Statoil klientu atzītākie produkti - sviestmaizes, hotdogi, kafija, svaigi ceptās maizītes, saldējuma kokteiļi un citi.

Kā ziņots, degvielas tirgotājs Statoil Fuel & Retail visām pilna servisa degvielas uzpildes stacijām Eiropā plāno mainīt nosaukumu no Statoil uz globālo iepirkšanās zīmolu Circle K, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Sākot ar 2016.gada maiju, visās Statoil zīmola degvielas uzpildes stacijās Skandināvijā, Baltijas valstīs, Polijā un Krievijā tiks sākta zīmola maiņa uz jauno, globālo Circle K zīmolu. Jaunais iepirkšanās zīmols Circle K turpmāk aizstās tagadējos kompānijas Couche-Tard mazumtirdzniecības zīmolus Mac’s, Circle K un Kangaroo Express ASV un Āzijā, kā arī mazumtirdzniecības zīmolu Statoil Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdības lēmums atcelt prasību par obligāto biopiejaukumu nav atbalstāms un nedos vēlamo efektu uz degvielas cenu samazinājumu, pauda degvielas mazumtirgotāju "Virši-A" un "Neste Latvija" pārstāvji.

"Virši-A" valdes priekšsēdētājs Jānis Vība skaidroja, ka pašlaik dīzeļdegvielai ir definēts obligātais biokomponentes piejaukums 7% apmērā. Ja biokomponente tiek atcelta, tad tirgotājiem būs jāmeklē tirgū pieejamā degviela, lai šos 7% aizvietotu. Pašlaik naftas produktu cenas tirgū ir būtiski augstākas nekā gada nogalē slēgtajos tirgotāju ilgtermiņa līgumos.

Tas nozīmē, ka biokomponentes aizvietošanas process ar parasto degvielu būs būtiski dārgāks nekā minēts Ekonomikas ministrijas veiktajos aprēķinos un nedos vēlamo efektu uz degvielas cenu samazinājumu.

Valdība uz 1,5 gadiem atceļ biodegvielas obligāto piejaukumu 

Apstiprinot grozījumus Ministru kabineta 2000. gada 26. septembra noteikumos Nr. 332 "Noteikumi...

Vība arī uzsvēra, ka degvielas tirgotāji jau ir laicīgi slēguši līgumus un iegādājušies biokomponentes apjomus šim gadam. Šo līgumu neizpilde vai laušana tirgotājiem draudēs ar soda sankcijām, kuras attiecīgi būs jāieceno pārdotās degvielas litra cenā.

"Virši-A" valdes priekšsēdētājs arī pauda bažas, ka atteikšanās no biokomponentes novedīs pie tā, ka valsts nespēs izpildīt Eiropas Savienības (ES) definētos kaitīgo izmešu mērķus, kā rezultātā valstij var draudēt papildus soda naudas, kuras pēc tam var tikt uzliktas uz tirgotāju pleciem. "Uzskatām, ka cenu mazināšanai degvielai nevajadzētu tikt īstenotai balstoties uz vides mērķu neizpildi," norādīja Vība.

Viņš uzsvēra, ka degvielas cenu politikas īstenošanai valstij būtu jāfokusējas uz attiecīgām izmaiņām nodokļos, piemēram, akcīzes nodokļa vai pievienotās vērtības nodokļa (PVN) mazināšanā. Vairums valstu šo scenāriju jau ir izvēlējušās, un pašlaik Latvijā ir augstākā akcīzes nodokļa likme dīzeļdegvielai starp Baltijas valstīm.

Savukārt "Neste Latvia" valdes priekšsēdētājs Armands Beiziķis norādīja, ka biodegviela veido tikai 5-6% no katra degvielas litra, kas tiek pārdots degvielas uzpildes stacijā. Salīdzinājumam, apmēram 55% no cenas ir atkarīgi no naftas produktu cenas un apmēram 40% - no valsts noteiktajiem nodokļiem un nodevām. Valsts nodokļi un nodevas ir vairāk vai mazāk nemainīgi, un nepieciešamības gadījumā valdība tos var salīdzinoši viegli mainīt, savukārt naftas cenas tiek noteiktas globālajā tirgū, un Latvijas valdības pieņemtie lēmumi tās nevar ietekmēt.

"Tādējādi, ja valdība pieņemtu lēmumu izslēgt biodegvielu no degvielas cenas aprēķina vienādojuma, tas joprojām būtu atkarīgs no naftas cenu svārstībām pasaules tirgū. Tas ir, ja naftas cena pasaulē pieaugtu, tas faktiski padarītu par neesošu iecerēto pozitīvo ietekmi no piejaukuma prasības apturēšanas," skaidroja Beiziķis.

Viņš arī norādīja, ka piejaukuma prasības atcelšana palielinātu Latvijas mazumtirgotāju pieprasījumu pēc degvielas bez biodegvielas piejaukuma. Palielināts pieprasījums, jo īpaši jau tā nestabilā tirgū, iespējams, varētu izraisīt vēl augstākas degvielas cenas.

Beiziķis uzsver, ka šobrīd tirgū jau ir vērojams fosilā kurināmā (īpaši dīzeļdegvielas) deficīts, un piegādes ķēdes ir būtiski mainījušās Rietumu tirgotāju un ražotāju atteikšanās dēļ izmantot Krievijas naftu un degvielu.

Šie faktori ne vien nesamazinātu degvielas (īpaši dīzeļdegvielas) cenas, bet gan tieši pretēji - tās palielinātu, kā arī varētu negatīvi ietekmēt piegādes drošību. "Tā kā naftas un fosilā kurināmā cenas veido apmēram 55% no katra degvielas uzpildes stacijā pārdotā litra cenas, iecerēta biodegvielas komponentes izslēgšana no degvielas cenas vienādojuma var izraisīt pretēju iznākumu, tas ir, faktisku degvielas cenas pieaugumu gala patērētājiem, un var rasties arī degvielas piegādes pārtraukumi," pauda Beiziķis.

Turklāt viņš arī skaidroja, ka atbilstoši Eiropas Zaļā kursa direktīvai Latvijai obligātais mērķis līdz 2030.gadam ir sasniegt no atjaunojamiem energoresursiem iegūtas degvielas īpatsvaru transporta sektorā 14% no galapatēriņa. Piejaukuma prasības apturēšana uz laiku uzreiz neietekmētu iespējas sasniegt direktīvas mērķus, taču šo mērķu sasniegšana arī netiktu nekādi veicināta. Beiziķis atzīmēja, ka Latvija jau būtiski atpaliek no 2020.gada mērķa, kas bija 10%, un līdz šim nav pat pietuvojusies tam. Tādējādi jebkurš regulatīvs pasākums, kura mērķis ir samazināt biodegvielas izmantošanu, Latviju tikai attālinātu no saistošā 2030.gada Zaļā kursa mērķa sasniegšanas.

Savukārt Ekonomikas ministrija noteikumu grozījumu par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu anotācijā minējusi, ka, izstrādājot kārtību ļaut nepievienot biopiejaukumu degvielai, ir ņemts vērā Eiropas Komisijas (EK) paziņojums “Pārtikas nodrošinājuma garantēšana un pārtikas sistēmu noturības stiprināšana”.

Šajā paziņojumā EK ir atbalstoša biodegvielas piejaukuma īpatsvara mazināšanai degvielā, kā rezultātā varētu samazināties Eiropas Savienības lauksaimniecības zemes platības, ko izmanto biodegvielas izejvielu ražošanai, tādējādi mazinot spiedienu uz pārtikas un barības izejvielu tirgiem.

Kā ziņots, ar mērķi mazināt pieaugošās degvielas cenas no 1.jūlija līdz 2023.gada beigām biopiejaukuma pievienošana degvielā nebūs obligāta, paredz otrdien valdībā apstiprinātie grozījumi noteikumos par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu.

Šajā periodā biodegvielas piejaukuma prasības piemērošana būs brīvprātīga, proti, degvielas mazumtirgotāji vai komersanti, kas degvielu realizē vairumtirdzniecībā, paši varēs izvēlēties piemērot vai nepiemērot biodegvielas piejaukumu.

EM prognozē, ka grozījumu apstiprināšanas rezultātā, ja tādējādi mazināsies degvielas cena vai tās palielinājums notiks lēnāk, degvielas patēriņš netiktu būtiski ietekmēts, tas ir, netiktu novērots būtisks degvielas patēriņa pieaugums.

Spēkā esošie noteikumi par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu paredz, ka dīzeļdegvielu atļauts realizēt Latvijā tikai tad, ja tai ir pievienota biodegviela ne mazāk kā 6,5% apjomā no kopējā maisījuma tilpuma. Savukārt benzīnu (E95) atļauts realizēt tikai tad, ja tam ir pievienots bioetanols ne mazāk kā 9,5% apjomā no kopējā maisījuma tilpuma. Kopš 2019.gada biodegvielas piejaukuma prasības ir harmonizētas visās Baltijas valstīs.

Latvijas Biodegvielu un bioenerģijas asociācijas pārstāvji iepriekš atzina, ka šis solis gala cenas samazinājumu, visticamāk, nedos. Biodegvielas piejaukuma atcelšana radīs lielāku pieprasījumu pēc fosilās degvielas, kam var būt cenu paaugstinoša ietekme. Turklāt degvielas tirgotājiem jau ir noslēgti ilgtermiņa līgumi par degvielas piegādēm ar biopiedevu.

Arī Ārvalstu investoru padomes Latvijā (FICIL) darba grupas vadītāja Dace Cīrule norādīja, ka lēmums atteikties no biopiejaukuma nesamazinās degvielas cenas. Viņa pauda, ka līgumus par degvielas piegādi tirgotāji ir noslēguši jau pagājušajā gadā, tas nozīmē, ka pat gadījumā, ja biopiejaukums degvielā nebūs obligāts vai no tā atteiksies vispār, patērētājiem degvielas cenās būs jāsamaksā soda nauda par noslēgtajiem līgumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Statoil Eesti: kompānijas pārdošana to padarīs stiprāku

Gunta Kursiša, 19.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Statoil pārdošanas darījums kompāniju stiprinās vēl vairāk, komentējot ziņas par Norvēģijas degvielas tirdzniecības kompānijas Statoil Fuel & Retail pārdošanu kanādiešu veikalu ķēdei Alimetation Couche-Tard, pauda Statoil Eesti pārstāvji.

Couche-Trade ir ļoti spēcīgs spēlētājs savos tirgos, kas nodrošinās pamatnosacījumus arī turpmākai uzņēmuma izaugsmei, uzskata Kais Realo (Kai Realo), Statoil Fuel & Retail Eesti izpilddirektors, raksta BBN.

Jau vēstīts, ka darījums paredz 2,3 tūkst. degvielas uzpildes staciju pārdošanu par 1,4 miljardiem ASV dolāru.

Kanādas kompānija piedāvājusi maksāt 52,5% virs Statoil Fuel & Retail akcijas cenas, kāda tā bija noslēdzot vērtspapīru tirdzniecību otrdien. Statoil direktoru padome lēmusi rekomendēt akciju turētājiem šī darījuma akceptēšanu.

Degvielas tirdzniecības kompāniju Norvēģijas Statoil nolēmis pārdot, lai varētu vairāk uzmanības pievērst naftas ieguves pamatdarbībai un ražošanai. Norvēģijas Statoil pārdos savā īpašumā esošos 54% Statoil Fuel & Retail akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Statoil Eesti: kompānijas pārdošana to padarīs stiprāku

Gunta Kursiša, 19.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Statoil pārdošanas darījums kompāniju stiprinās vēl vairāk, komentējot ziņas par Norvēģijas degvielas tirdzniecības kompānijas Statoil Fuel & Retail pārdošanu kanādiešu veikalu ķēdei Alimetation Couche-Tard, pauda Statoil Eesti pārstāvji.

Couch-Trade ir ļoti spēcīgs spēlētājs savos tirgos, kas nodrošinās pamatnosacījumus arī turpmākai uzņēmuma izaugsmei, uzskata Kais Realo (Kai Realo), Statoil Fuel & Retail Eesti izpilddirektors, raksta BBN.

Jau vēstīts, ka darījums paredz 2,3 tūkst. degvielas uzpildes staciju pārdošanu par 1,4 miljardiem ASV dolāru.

Kanādas kompānija piedāvājusi maksāt 52,5% virs Statoil Fuel & Retail akcijas cenas, kāda tā bija noslēdzot vērtspapīru tirdzniecību otrdien. Statoil direktoru padome lēmusi rekomendēt akciju turētājiem šī darījuma akceptēšanu.

Degvielas tirdzniecības kompāniju Norvēģijas Statoil nolēmis pārdot, lai varētu vairāk uzmanības pievērst naftas ieguves pamatdarbībai un ražošanai. Norvēģijas Statoil pārdos savā īpašumā esošos 54% Statoil Fuel & Retail akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pakāpeniski līdz rudenim piecas degvielas uzpildes stacijas (DUS) Kurši sāks darbu ar Statoil zīmolu. To paredz noslēgtais franšīzes sadarbības līgums, kuru parakstījusi SIA Augstceltne, kam pieder DUS Kurši un SIA Latvija Statoil.

Degvielas uzpildes stacijas, kas turpmāk iekļausies Statoil Fuel & Retail tīklā, atrodas Jūrmalā, Ventspils šosejas 70. kilometrā, Daugmales pagastā, Dreiliņos, Saulkrastu novadā pie šosejas Rīga-Tallina virzienā uz Tallinu un virzienā uz Rīgu.

Franšīze ļauj mazākajam spēlētājam, ekonomējot līdzekļus, sekmīgi attīstīties tirgū un saglabāt tirgus pozīcijas. Savukārt Latvija Statoil gadījumā tas ļaus optimizēt investīcijas, teikts paziņojumā. SIA Augstceltne arī turpmāk būs minēto DUS īpašnieks un saimnieks. Taču darbs tajās tiks veikts tādā veidā, kādā to attīstījusi Statoil Fuel & Retail, kas ir SIA Latvija Statoil mātes uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padomes (KP) veiktais pētījums auto degvielas mazumtirdzniecības tirgū, lai noskaidrotu, kā gadu laikā mainījusies konkurences situācija un kādas ir tendences tajā, liecina, ka četri lielākie degvielas mazumtirgotāji ir palielinājuši savas tirgus daļas.

Šo procesu rezultātā trīs lielākie degvielas mazumtirgotāji ir būtiski palielinājuši savas tirgus daļas, pieaugusi arī ceturtā lielākā mazumtirgotāja AS Virši-A tirgus daļa, tomēr kopējais tirgus dalībnieku skaits ir samazinājies. SIA Latvija Statoil, SIA Neste Latvija un SIA Lukoil Baltija R kopā realizē aptuveni pusi no degvielas mazumtirdzniecības tirgū realizētās degvielas Latvijā. 2006. gadā šis process ir ievērojami intensificējies. Ja divu gadu laikā no 2003. gada līdz 2005. gadam šīs pirmās grupas tirgus dalībnieku kopīgā tirgus daļa pieauga no 39,3% līdz 42,2%, tad līdz 2006. gadam (trīs mēnešiem) tā jau sasniedza 50,0% (Statoil – 26,2%, Neste – 15,1% un Lukoil – 8,6%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā aktivitātes izvērš tīkla mārketinga kompānija, kas pārdod shēmas dalībniekiem tabletes degvielas ietaupīšanai.

T.s. multi level marketing (MLM) jeb tīkla mārketinga kompānija Fuel Freedom International (FFI) regulāri rīko seminārus un tikšanās, cenšoties shēmā iesaistīt arvien vairāk cilvēku. FFI Latvijā esot ienākusi caur Somiju, Db norādīja viens no pirmajiem šīs shēmas dalībniekiem Jānis Ķirsis. Dalībniekiem bez iespējas ietaupīt augstu degvielas cenu apstākļos tiek solītas arī labas biznesa iespējas un peļņa.

Kompānijas galvenais produkts ir pēc izskata parastas tabletes MPG - CAP, kuras varētu noturēt par vienkāršiem vitamīniem un kuras ļaujot iegūt pat virs desmit procentu ietaupījumu uz degvielas patēriņu, kā arī ievērojami samazinot gāzu emisiju no automašīnas. Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) speciālisti un transporta nozares pārstāvji Db gan izteica šaubas par šīm tabletēm, atgādinot, ka arī agrāk Latvijā tikuši tirgoti dažādi "brīnumlīdzekļi". Paši FFI pārstāvi uzsver, ka tabletes esot 100% dzinēja kondicionieris, kas dzinējā izveidojot mikroskopisku īpašu kārtiņu, ļaujot samazināt degvielas patēriņu un vienlaikus palielināt dzinēja jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas veikalu ķēde Alimentation Couche-Tard gatavojas kļūt par Statoil Fuel & Retail īpašnieku, liecina degvielas tirgotāja paziņojums par kanādiešu piedāvājumu pārņemt kompānijas akcijas.

Kanādas kompānija piedāvājusi maksāt 52,5% virs Statoil Fuel & Retail akcijas cenas, kāda tā bija noslēdzot vērtspapīru tirdzniecību otrdien. Statoil direktoru padome lēmusi rekomendēt akciju turētājiem šī darījuma akceptēšanu.

Statoil Fuel & Retail pārņemšanas darījuma izmaksas kanādiešiem varētu sasniegt 2,8 miljardus ASV dolāru, vēsta Reuters. Darījuma rezultātā Kanādas kompānija tiks pie lielākās degvielas tirdzniecības ķēdes Skandināvijā un nozīmīga atspēriena punkta Austrumeiropā.

Degvielas tirdzniecības kompāniju Norvēģijas Statoil nolēmis pārdot, lai varētu vairāk uzmanības pievērst naftas ieguves pamatdarbībai un ražošanai. Norvēģijas Statoil pārdos savā īpašumā esošos 54% Statoil Fuel & Retail akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru