Jaunākais izdevums

2006. gadā par tabakas izstrādājumiem plānots iekasēt akcīzes nodokli Ls 45,79 milj. apmērā, kas ir par 6% vairāk kā 2005.gada faktiskie nodokļa ieņēmumi, ņemot vērā kārtējo akcīzes nodokļa likmes palielināšanu ar šī gada 1.janvāri, liecina VID dati.

2006. gada 9 mēnešos iekasētie Ls 36,52 milj. sastāda 79,8% no visa gada plāna, un, salīdzinājumā ar pērnā gada attiecīgo periodu, ieņēmumu pieaugums sastāda Ls 7,71 milj. jeb 26,8 %.

2006. gada 9 mēnešos kopumā Latvijā realizēti 2416,7 milj. cigarešu, kas ir par 9% vairāk kā pērnā gada attiecīgajā periodā. Ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi (skat.5.attēlu) pirms ikgadējā akcīzes nodokļa likmes palielinājuma un fakts, ka komersanti būtiski palielina pasūtāmo akcīzes nodokļa marku apjomus, prognozējams, ka gada beigās būtiski palielināsies brīvā apgrozījumā patēriņam Latvijā izlaisto preču apjoms, tādējādi pārsniedzot pērnā gada apjomus.

Attiecībā uz cigarešu tirgus struktūru jāatzīmē, ka vietējā ražojuma cigarešu īpatsvars kopējā Latvijā realizējamo cigarešu struktūrā šī gada 9 mēnešos sastāda tikai 14%, pērn tas bija dauz lielāks – 34%.

Vēl šajā periodā kopumā realizēti 3668 tūkst. gab. cigāru un cigarillu, k arī 12369 kg smēķējamās tabakas.

Jāatzīmē gan, ka kopumā realizēto cigarešu apjomi neatspoguļo reālo tabakas izstrādājumu patēriņu Latvijā, jo tā pēdjos gados cigarešu aprite Latvijas tirgū tiek veidota, ņemot vērā valstī realizēto akcīzes nodokļa politiku, kad katru gadu (līdz 2010.gadam) pakāpeniski tiek palielināts cigaretēm piemērojamais akcīzes nodoklis, jo tā galvenais mērķis ir samazināt tabakas izstrādājumu, kā videi un cilvēku veselībai kaitīgas vielas, izplatību.

Visprecīzāk tirgus attīstības tendences raksturo tabakas izstrādājumu patēriņš valstī, tas ir daudzums, kas novirzīts realizācijai mazumtirdzniecības tīklā - 2006.gada 9 mēnešos mazumtirdzniecībai novirzīti 3619,5 milj. cigarešu, kas ir par 8% vairāk kā pērnā gada attiecīgajā periodā un par 7% pārsniedz pērnā gada vidējo mēneša rādītāju. Patērētāju vidū populārākās ir L&M, Marlboro un Monte Carlo markas cigaretes, bet ceturtajā un piektajā pozīcijā atrodas pašmāju ražojumi Elita un Wall Street. Kā jau tas bija vērojams iepriekš, patstāvīgi turpina pieaugt arī pārējo tabakas izstrādājumu apjomi, pateicoties sortimenta dažādībai, kas piesaista patērētāju interesi izvēloties arī citus tabakas izstrādājumus.

Populārākās cigaretes pēc kopumā valstī brīvā apgrozījumā laistā cigarešu apjoma 2006.gada 9 mēnešos:

1. MARLBORO

2. L&m

3. Red&white

4. Monte Carlo

5. Winston

6. Bond

7. Partner

8. More

9. Barclay

10. Slim Agenda

Lielākie tabakas izstrādājumu ražotāji un importētāji 2006.gada 9 mēnešos (pēc realizētās produkcijas vērtības Ls):

1. "PHILIP MORRIS LATVIA" SIA

2. "scandinavian Tobacco" Sia

3. "jti Marketing And Sales" Sia

4. "tobacco Land" Sia

5. "tabakas Nams Grupa" Sia

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

85 gadu vecumā miris cigarešu zīmola Marlboro reklāmās redzamais kovbojs Darels Vinfīlds, ceturtdien paziņoja apbedīšanas birojs Davis Funeral.

Vinfīlds pirmdien aizgāja mūžībā savā mājā Vaiomingas štatā.

Apbedīšanas birojs neatklāja Vinfīlda nāves iemeslu.

Vinfīlds kļuva slavens 1968.gadā, kad iznāca Marlboro reklāmas ar viņa piedalīšanos. Vinfīlds turpināja nodarboties ar lopkopību visu atlikušo mūžu.

Daudzi uzskata, ka Vinfīlds iemiesoja visas vērtības, ko tabakas kompānija Philip Morris centās attēlot Marlboro vīra reklāmas kampaņā.

«Var atskatīties uz visiem kovbojiem, ko esam izmantojuši reklāmās. Jūs varētu teikt, ka viņi visi ir Marlboro vīri. Taču Darels patiešām ir īsts Marlboro vīrs,» kompānijas runasvīrs sacīja 1992.gada intervijā laikrakstam The New York Times.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papīra kabatlakatiņu vietā konstatē 8,1 miljonu kontrabandas cigarešu

Lelde Petrāne, 13.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) muitas amatpersonas, pārbaudot riska informāciju, kādā jūras konteinerā konstatējušas aiz kartona kastēm ar papīra kabatlakatiņiem paslēptu 8,1 miljonu Marlboro markas cigarešu ar nezināmas izcelsmes akcīzes nodokļa markām.

VID muitas amatpersonas, pārbaudot riska informāciju, 2012.gada 9.februārī muitas kontroles punktā Šķirotava veica kāda 40 pēdu jūras konteinera pārbaudi. Saskaņā ar kravas pavaddokumentiem tajā bija jāatrodas 720 kartona kastēm ar salvetēm - papīra kabatlakatiņiem.

Atverot konteinera durvis, VID muitas amatpersonas konstatēja, ka konteinera priekšējā daļā atrodas vienāda izmēra kartona kastes bez marķējumiem. Atverot kastes, tajās tiešām atradās salvetes – papīra kabatlakatiņi. Tomēr, turpinot uzsākto pārbaudi, tika konstatēts, ka atlikušajās kartona kastēs atrodas Marlboro markas cigaretes marķētas ar nezināmas izcelsmes akcīzes nodokļa markām ar uzrakstu «sigaretten». Tas liecinot, ka cigaretes, visticamāk, ir viltotas. Kopumā, izkraujot konteineru, tajā tika konstatēti 8151000 (astoņi miljoni viens simts piecdesmit viens tūkstotis) Marlboro cigarešu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 21. jūnijā Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas kriminālpārvalde, veicot kādas kravas automašīnas pilnu kontroli, aizturējusi kārtējo apjomīgo cigarešu kontrabandas kravu. Konteinerā pie durvīm atrodās piecas rindas ar kartona kastēm, kuras pildītas ar Ķīnas ražojuma somām, taču, sākot ar sesto rindu, līdz konteinera beigām atradās liels daudzums cigarešu.

Balstoties uz iepriekšēju informāciju, VID Muitas kriminālpārvaldes darbinieki 2007.gada 21. jūnijā Rīgas Tirdzniecības ostā veica ar Čehijas valsts numuru reģistrētas automašīnas Volvo apskati.

Jūras konteinerā, kas atradās uz kravas vilcēja ar piekabi, saskaņā ar pavaddokumentiem bija jāatrodas 823 kastēm ar ādas jostām, rokassomām un dokumentu mapēm par kopējo vērtību USD 3725.00. Veicot apskati, VID Muitas kriminālpārvaldes darbinieki konstatēja, ka konteinerā pie durvīm atrodas piecas rindas ar kartona kastēm, kuras pildītas ar 2 758 dažādas krāsas un fasona Ķīnas ražojuma somām. Sākot ar sesto rindu līdz konteinera beigām atradās liels daudzums cigarešu Marlboro Filters (sarkanās) un Marlboro Lights (sudraba, zelta), kas pildītas tādās pašās kartona kastēs kā somas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VID atklāj 5,8 miljonus kontrabandas cigarešu

, 26.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 21. jūnijā Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk - VID) Muitas kriminālpārvalde, veicot kādas automašīnas pilnu kontroli, aizturējusi kārtējo apjomīgo cigarešu kontrabandas kravu, par ko uzsākts kriminālprocess.

Balstoties uz iepriekšēju informāciju, VID Muitas kriminālpārvaldes darbinieki 2007.gada 21. jūnijā Rīgas Tirdzniecības ostā veica ar Čehijas valsts numuru reģistrētas automašīnas Volvo apskati.

Jūras konteinerā, kas atradās uz kravas vilcēja ar piekabi, saskaņā ar pavaddokumentiem bija jāatrodas 823 kastēm ar ādas jostām, rokassomām un dokumentu mapēm par kopējo vērtību USD 3725.00. Veicot apskati, VID Muitas kriminālpārvaldes darbinieki konstatēja, ka konteinerā pie durvīm atrodas piecas rindas ar kartona kastēm, kuras pildītas ar 2 758 dažādas krāsas un fasona Ķīnas ražojuma somām. Sākot ar sesto rindu līdz konteinera beigām atradās liels daudzums cigarešu "Marlboro Filters" (sarkanās) un "Marlboro Lights" (sudraba, zelta), kas pildītas tādās pašās kartona kastēs kā somas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kurpju vietā atrod viltotas Marlboro cigaretes

Elīna Pankovska, 02.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta darbinieki muitas kontroles punktā Rīgas Brīvostā kādā no Ķīnas transportētā kravas konteinerā atklājuši 8,25 milj. Marlboro markas cigarešu bez akcīzes markām.

Pastāvot aizdomas, ka kontrabandas cigaretes marķētas ar viltotu Marlboro zīmolu. Virkne cigarešu iepakojuma vizuālo detaļu liecinot par to, ka zīmols, visticamāk, ir viltots. Šis ir jau trešais šogad atklātais šādā veidā transportētais konteiners no Ķīnas, kas bijis gandrīz pilns ar cigaretēm. Cigarešu paraugi ekspertīzei tiks nosūtīti Marlboro preču zīmes īpašniekam.

Kravas konteinerā saskaņā ar kravas pavaddokumentiem bija jāatrodas apaviem. Tomēr aiz apavu kastēm atklājās ievērojamu daudzumu cigarešu.

Kravas dokumentos bija norādīts, ka krava ir ceļojusi no Ķīnas caur Roterdamu un Latviju, bet kā kravas saņēmējs minēts kāds uzņēmums Krievijā, taču VID Muitas kriminālpārvaldes speciālisti uzskata, ka patiesībā cigaretes bija plānots tālāk realizēt Lielbritānijā vai Īrijā, kur cigarešu cenas ir ievērojami augstākas nekā Krievijā. Par to liecinot arī brīdinājuma uzraksti uz cigarešu paciņām, kas ir angļu valodā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Populārākās cigaretes - L&M un Marlboro

, 16.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta (VID) sniegto informāciju visprecīzāk tirgus attīstības tendences raksturo tabakas izstrādājumu patēriņš valstī, tas ir daudzums, kas novirzīts realizācijai mazumtirdzniecības tīklā - 2006.gadā mazumtirdzniecībai Latvijā novirzīti 4896,7 milj. cigarešu, kas ir par 9% vairāk kā 2005.gadā.

Patērētāju vidū populārākās ir no citām valstīm ievestās L&M un Marlboro, trešajā vietā Monte Carlo, savukārt pašmāju ražojumi Elita un Wall Street atrodas ceturtajā un piektajā pozīcijā.

Populārākās cigaretes (% no realizācijas mazumtirdzniecības tīklā)

2006.gadā

1. L&m

2. Marlboro

3. Monte Carlo

4. Elita

5. Wall Street

6. Winston

7. Red&white

8. More

9. Bond

10. Main

Lielākie tabakas izstrādājumu ražotāji un importētāji

2006.gadā (% pēc realizētās produkcijas vērtības Ls)

1. Philip Morris Latvia Sia

2. Scandinavian Tobacco Sia

3. Jti Marketing And Sales Sia

4. Tobacco Land Sia

5. Tabakas Nams Grupa Sia

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Dabasgāzes tirgus uz jauna laikmeta sliekšņa

Jeļena Šaldajeva, 23.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropā vienlaicīgi tiek īstenoti vairāki enerģētiskie projekti, kas visai strauji pārveido gāzes tirgu.

Starpvalstu enerģētisko savienojumu izveidošana panāk agrāk izolēto valstu integrēšanu Eiropas vienotajā gāzes tirgū. Savukārt trešo valstu kompānijas paplašina savu infrastruktūru, lai noturētu savas līderu pozīcijas. DB noskaidro, kāda pašlaik ir Eiropas un pasaules dabasgāzes tirgu kopējā aina.

Prognozē deficītu

Starptautiskā Enerģētikas aģentūra (IEA) prognozē, ka dabasgāzes ieguve Eiropas Savienībā (ES) ap 2040.gadu būs sarukusi par pusi. ES eksperti uzskata, ka prognozējamais dabasgāzes deficīta apjoms varētu sasniegt 120 miljardu kubikmetru, kas vēl vairāk palielinātu ES atkarību no dabasgāzes importa.

Prognozes par Eiropas gāzes tirgus attīstības nākotni pārtop arī skaitļos. Eiropas Komisijas (EK) 2019.gada pirmā ceturkšņa atskaite par Eiropas gāzes tirgu atklāj visai straujas pārmaiņas, salīdzinot ar tirgus dinamiku 2018.gada pirmajā ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms akcīzes nodokļa kāpuma Latvijas iedzīvotāji steidz izpirkt dažādus tabakas izstrādājumus, īpaši cigaretes, un salīdzinot ar 2007.gada pirmo ceturksni, pagājušā gada beigās cigarešu pārdošanas apjomi pieauguši par 50%, informēja ELVI grupa.

''Īpaši augstu interesi jutām Igaunijas pierobežas veikalos. Jau iepriekš daudzi igauņi devās iepirkties uz veikaliem ELVI Latvijā, jo vairākām precēm cenu līmenis mūsu valstī bija ievērojami zemāks nekā Igaunijā. Īpaši izteikta šī tendence bija novērojama arī Ziemassvētku laikā, cigarešu pārdošanas apjomi Valkas veikalā ELVI mēneša laikā pieauga pat vairāk nekā par 80%'', stāstīja ELVI grupa mārketinga nodaļas vadītājas v.i. Kristīne Krole. Igaunijā tabakas izstrādājumu pārdošanas cena bija augstāka jau iepriekš. Igaunijas veikalos cigaretes vidēji maksāja aptuveni par 30% dārgāk nekā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polijā otrdien atklāts jauns cauruļvads, pa kuru Norvēģijas gāze tiks nogādāta Polijā caur Dāniju, Eiropai cenšoties stiprināt savu energoapgādes drošību pēc Krievijas dabasgāzes piegāžu apturēšanas.

Ceremonijā Polijas rietumos Norvēģijas enerģētikas ministrs Terje Āslands sacīja, ka "tas ir nozīmīgs pavērsiens svarīgā ceļā uz Eiropas neatkarību no Krievijas enerģijas."

Tikmēr Polijas prezidents Andžejs Duda šo cauruļvadu nodēvēja par "Polijas sapni".

Cauruļvada "Baltic Pipe" kapacitāte ir desmit miljardi kubikmetru gāzes gadā, un tas ir pieslēgts cauruļvadam "Europipe II", kas savieno Norvēģiju un Vāciju.

Polijas valsts enerģētikas kompānija "PGNiG" vēstīja, ka pa šo cauruļvadu šogad tiks transportēti 6,5 miljardi kubikmetru gāzes, bet nākamgad - 7,7 miljardi kubikmetru.

Piegādes tiks sāktas 1.oktobrī.

900 kilometrus garā cauruļvada "Baltic Pipe" celtniecība tika sākta 2018.gadā, taču 2021.gadā tā tika apturēta saistībā ar bažām par ietekmi uz vidi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā smēķē 36% iedzīvotāju

Žanete Hāka, 27.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

36% Latvijas iedzīvotāju smēķē, liecina jaunākais Eurobarometer pētījums. Tas ir vairāk nekā Eiropas Savienības vidējais rādītājs – 29%.

17% aptaujāto iedzīvotāju iepriekš ir smēķējuši, taču pēc tam pārstājuši to darīt, savukārt 47% nekad nav smēķējuši.

Smēķējošie Latvijas iedzīvotāji dienā vidēji izsmēķē 13,1 cigareti. Vīrieši pīpē vairāk – 15,2 cigaretes dienā, bet sievietes – deviņas cigaretes.

Rūpnieciski ražotās cigaretes katru dienu pīpē 90% no smēķējošajiem iedzīvotājiem, bet pa retam tās lieto 8%. Tikai 1% izmanto paštītās cigaretes. 22% iedzīvotāju ik pa laikam smēķē ūdenspīpi.

Uz jautājumu, vai pēdējā gada laikā respondenti mēģinājuši atmest smēķēšanu, 23% atbildējuši, ka vienu reizi, bet 15% to ir centušies darīt 2-5 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Populārākās cigaretes Winston un Marlboro

Ritvars Bīders, 17.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmo deviņu mēnešu laikā Latvijā populārākās cigaretes bijušas Winston, Marlboro un Monte Carlo, liecina Valsts ieņēmumu dienesta ziņojums par tabakas izstrādājumu apriti.

2010. gada pirmo deviņu mēnešu laikā valsts no akcīzes nodokļa tabakas izstrādājumiem iekasējusi 68,6 miljonus latu, kas ir par 23% mazāk nekā pērnā gada attiecīgajā laika periodā.

2010. gada deviņos mēnešos patēriņam Latvijā kopumā nodoti 1,32 miljardi cigarešu, kas ir par 26% mazāk nekā 2009. gada attiecīgajā laika periodā.

Šogad Latvijā populārākās cigaretes:

1. Winston

2. Marlboro

3. Monte Carlo

4. Wall Street

5. Kent

6. Chesterfield

7. L&M

8. Red & White

9. Bond

10. Caines

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā joprojām ir dārgākie produkti Baltijas valstīs, turklāt, iespējams, pircēji pārmaksā neefektīvas tirdzniecības dēļ, atzina Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra (LTVC) vadītāja Ingūna Gulbe.

Neskatoties uz to, ka pēdējā laikā Lietuvā ļoti būtiski ir pieaugušas pārtikas produktu cenas, jau ilgu laiku Baltijas valstīs lētākā pārtika nopērkama Viļņas veikalos, savukārt dārgākā - Rīgas veikalos. No apskatīto vairāk nekā 40 produktu saraksta jūnijā Viļņā bija 21 Baltijā lētākais pārtikas produkts un septiņi dārgākie, Tallinā - 14 lētākie un 18 dārgākie, bet Rīgā - septiņi lētākie un 21 dārgākais produkts.

«Liela loma šajās augstajās Latvijas cenās ir tirdzniecībai, kas, iespējams, nav pietiekami efektīva. Tirgotāji bieži pārmet Latvijas ražotājiem, ka tie nespēj saražot produktus par konkurētspējīgām cenām un viņi ir spiesti tirgot lētākus importa produktus. Tikmēr cenu novērojumi rāda, ka Latvijā ir dārgāki arī daudzi importa produkti, kurus neražo nevienā Baltijas valstī, piemēram, augļi, dārzeņi, tēja, graudu pārslas, importa piena produkti,» sacīja Gulbe.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VID atklāj 1,5 miljonu kontrabandas cigarešu

, 21.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 19. jūnijā Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk - VID) Muitas kriminālpārvalde, veicot kādas automašīnas pilnu kontroli, aizturējusi apjomīgu cigarešu kontrabandas kravu.

Balstoties uz riska informācijas analīzi, VID Muitas kriminālpārvaldes darbinieki 2007.gada 15. jūnijā terminālā Vecmīlgrāvis veica kontroli kravas a/m MERCEDES BENZ, kas bija ceļā no Krievijas uz Vāciju, uz kurieni jau bija nopirktas prāmja biļetes. Kravas pavaddokumentos bija norādīta prece "priedes kokmateriāli". Turpinot pārbaudi un nosverot kravu, tika konstatēta svara nesakritība par 450 kg ar dokumentos uzrādīto svaru. Turklāt, atverot automašīnas piekabes aizmugurējās durvis, tika konstatētas, ka paku stiprinājumi dažām kokmateriālu pakām bija bojāti, kas apstiprināja aizdomas par kravas satura neatbilstību pavaddokumentos norādītajam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijā aizliegta amerikāņu tabakas giganta Marlboro strīdīgā reklāmas kampaņa. Varas iestādes norādījušas, ka tā pārāk uzkrītoši cenšas pierunāt jaunus cilvēkus sākt smēķēt, raksta thelocal.de.

Minhenes varas iestādes norāda, ka reklāmas kampaņā ar nosaukumu «Neesi varbūt» («Don't Be A Maybe»), ko īstenoja Marlboro cigarešu ražotājs Philip Morris, nepieņemami par mērķauditoriju izraudzīti pusaudži.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 19. jūnijā Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas kriminālpārvalde, veicot kādas automašīnas pilnu kontroli, aizturējusi apjomīgu cigarešu kontrabandas kravu. Kravas pavaddokumentos bija norādīta prece "priedes kokmateriāli", informēja VID.

Balstoties uz riska informācijas analīzi, VID Muitas kriminālpārvaldes darbinieki 2007.gada 15. jūnijā terminālā Vecmīlgrāvis veica kontroli kravas a/m MERCEDES BENZ, kas bija ceļā no Krievijas uz Vāciju, uz kurieni jau bija nopirktas prāmja biļetes. Kravas pavaddokumentos bija norādīta prece "priedes kokmateriāli".

Turpinot pārbaudi un nosverot kravu, tika konstatēta svara nesakritība par 450 kg ar dokumentos uzrādīto svaru. Turklāt, atverot automašīnas piekabes aizmugurējās durvis, tika konstatētas, ka paku stiprinājumi dažām "kokmateriālu pakām" bija bojāti, kas apstiprināja aizdomas par kravas satura neatbilstību pavaddokumentos norādītajam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Philip Morris aizliedz izmantot tās produkciju filmās

, 19.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais cigarešu ražotājs ASV Philip Morris pieprasījis Holivudas studijām vairs neizmantot tās ražoto produkciju filmās, jo šādi skati veicinot bērnu smēķēšanu, ziņo BBC News.

Pētījumi liecina, ka Marlboro ir vienas no ASV tīņu iecienītākajām cigaretēm.

Tomēr Californijas universitātes Tabakas kontroles pētījumu un izglītības centra vadītājs Stantons Glants (Stanton Glantz) šo gājienu jau nodēvējis par sabiedrisko attiecību (PR) triku. Tā vietā, lai piedraudētu ar tiesas darbiem, ja tās zīmols tiks izmantots filmās, Philip Morris pārstāvji vien saka: "Velns parāvis, mēs patiešām vēlamies, lai mūsu produkcija netiktu rādīta ekrānos", S. Glants stāstījis AP ziņu aģentūrai.

Savukārt kampaņas No tabakas brīvi bērni prezidents Mets Meijers (Matt Myers) atgādinājis, ka filmu studijas līdz šim nav atsaukušās uz iepriekšējiem aicinājumiem pasargāt bērnus no smēķēšanas skatiem. "Holivuda ir ignorējusi ļoti būtisku problēmu, ka smēķēšana filmās ir saistīta ar tabakas lietošanu jauniešu vidū", viņš sacījis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa ir nolēmusi aizliegt Latvijas kompānijai SIA Baltic Advertising Factory izmantot preču zīmi Marlboro, Db uzzināja tiesā.

Prasību tiesā bija iesniegusi kompānija Philip Morris Products.

Kā informēja tiesas preses sekretāre Inese Auniņa, pilns tiesas spriedums būs pieejams 15.decembrī, kad to 20 dienu laikā varēs pārsūdzēt Augstākās tiesas Civillietu tiesu palātā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Visvairāk plusu - Dombrovskim un Kaimiņam; svītrojumu - Rasnačam, Strīķei un Kivičam

LETA, 07.10.2018

Andris Kivičs no «KPV LV» sarakstiem svītrots ap 4000 reižu. Tāpat viņš saņēma ap 5000 plusu.

Foto: Jānis Škapars, TVNET

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

13.Saeimas vēlēšanās visvairāk plusu ir saņēmis Vjačeslavs Dombrovskis (S) un Artuss Kaimiņš (KPV), bet svītrojumu - tieslietu ministrs Dzintars Rasnačs (VL-TB/LNNK), Rīgas domes deputāte Juta Strīķe un Andris Kivičs (KPV LV), liecina Centrālās vēlēšanu komisijas (CVK) provizoriskie vēlēšanu rezultāti.

Līdz šim apkopotā informācija, kas vēl var mainīties, liecina, ka no partijas «Saskaņa» visvairāk jeb gandrīz 34 000 plusu saņēmis Dombrovkis, kuram ir arī vairāk nekā 1300 svītrojumi. Savukārt «Saskaņas» sarakstos visvairāk svītrojumu - ap 2500 saņēmis Jānis Urbanovičs. Daudz vairāk - ap 19 000 bijis Urbanovičam. Kā arī vairāk nekā 5300 svītrojumu saņēmis Rasnačs, kurš gan saņēmis arī ap 3300 plusus.

No «KPV LV» visvairāk plusu ir Kaimiņam - ap 21 000, bet viņš saņēmis arī ap 1200 svītrojumus. Kivičs no «KPV LV» sarakstiem svītrots ap 4000 reižu. Tāpat viņš saņēma ap 5000 plusu.

No nacionālās apvienības «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK visvairāk plusu - ap 14 500 - ir Raivim Dzintaram. ievilkto plusu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prognozējama un lēzena akcīzes nodokļa likmju kāpināšana tabakas izstrādājumiem komplektā ar šī produkta nelegālo piegāžu kanālu apkarošanu ir labākais risinājums gan valsts makam, gan legālajiem to tirgotājiem.

Tāds ieteikums skanēja no uzņēmējiem Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas Nodokļu politikas apakškomisijas sēdē.

Jāatgādina, ka ik gadu un arī no 2020. gada 1. janvāra cigāru un tabakas cienītājiem jārēķinās ar augstākām cenām, jo akcīzes nodokļa likmes ir lielākas. Cigarešu patērētājiem gan jāņem vērā, ka šim produktam akcīzes nodoklis augs no 2020. gada 1. jūlija.

Savukārt par tālākām šī akcīzes nodokļa palielināšanas iespējām tabakai un arī nepieciešamību to darīt, būs diskusijas. Pēc Valsts ieņēmumu dienesta datiem, 2019. gada 11 mēnešos akcīzes nodoklis par tabakas izstrādājumiem iekasēts 211,01 milj. eiro apmērā (visa gada plāns bija 219,4 milj. eiro), savukārt 2018. gadā valsts makā tika iekasēti 208,8 milj. eiro, un 2017. gadā - attiecīgi 191,8 milj. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajām Eiropas Savienības (ES) sankcijām pakļautā Krievijas minerālmēslu ražotāja "Uralchem" īpašnieka Dmitrija Mazepina kontrolētajam Rīgas ostas uzņēmumam SIA "Riga Fertilizer Terminal" vienā no Latvijas bankām ir konts, un tajā esošie līdzekļi ir iesaldēti, aģentūrai LETA pavēstīja Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) pārstāvji.

Vienlaikus FKTK uzsver, ka arī citos uzņēmumos, kuros ir konstatēta iespējamā Mazepina kontrole, darījumiem ir jābūt apturētiem un jāveic padziļināta izpēte.

Sankcijas pret Mazepinu tika noteiktas pirms pāris dienām, tādēļ FKTK vēl pašlaik nevar sniegt pilnu apkoptu informāciju par Mazepina un ar viņu saistīto uzņēmumu iesaldētajiem līdzekļiem.

Atbilstoši sankciju regulējumam, Latvijas bankas vērtē ne tikai paša uzņēmuma un uzņēmumam īpašnieka atrašanos sankciju sarakstā, bet arī to, vai uzņēmums tiek tieši vai netieši kontrolēts caur sankcionēto personu, skaidro FKTK pārstāvji.

Ja īpašumtiesību aspektu var konstatēt caur uzņēmuma īpašniekiem, tad kontroles aspekta konstatēšana ir daudz sarežģītāka un nepieciešams vērtēt katras konkrētās lietas faktiskos apstākļus, piemēram, kontroles īstenošana var izpausties ar savstarpējiem līgumiem, pieņemtie lēmumi liecina par to, ka tie tiek pieņemti vienas personu interesēs un tamlīdzīgi, skaidro FKTK.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Vairāk izvēlas Winston, More un Chesterfield

Elīna Pankovska, 16.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visvairāk mazumtirdzniecībai šā gada deviņos mēnešos novirzītas Winston, More un Chesterfield markas cigaretes, rāda Valsts ieņēmumu dienesta dati. Tām seko Marlboro, Monte Carlo un Wall street. Savukārt septītajā vietā atrodas Red&White, astotajā – Kent, devītajā - Bond, bet desmitnieku noslēdz Caines.

Savukārt lielākie tabakas izstrādājumu importētāji pēc realizētās produkcijas vērtības latos šā gada deviņos mēnešos bija SIA Philip Morris Latvia, SIA Baltic sales network, SIA British American Tobacco Latvia, SIA Rasta 1 un SIA Tabakas nams grupa.

VID norāda, ka patēriņam Latvijā nodoto tabakas izstrādājumu apjomu izmaiņas tiešā veidā ietekmējušas akcīzes nodokļa ieņēmumus valsts budžetā. Tā kā ieņēmumi par cigaretēm veido 96% no kopējiem akcīzes nodokļa ieņēmumiem par tabakas izstrādājumiem, vislielākā ietekme uz budžeta ieņēmumiem ir no legālo cigarešu apjomu izmaiņām.

Kopš 2009.gada sākuma strauji kritās legālo cigarešu apjomi, taču 2010.gada laikā legālā cigarešu tirgus apjomi nostabilizējušies, savukārt pērn rādītāji liecina par tirgus atveseļošanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā ceturksnī Latvijā vēl joprojām populārākais alkoholiskais dzēriens bijis kokteilis Cēsu Džons, bet populārākais alus – kompānijas Aldaris ražotais Apinītis Stiprais, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotā informācija par populārākajiem patēriņam Latvijā nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem. Jāmin, ka abi ir saglabājuši savas līderpozīcijas jau vairāk nekā divus gadus pēc kārtas.

Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens pērn bija dzirkstošais vīnu Bosca, trešajā vietā atstājot alkoholisko dzērienu Bonaparte. Ceturtajā vietā ierindojies alkoholiskais kokteilis Cēsu 14%, tam seko vīns Kagor, bet pirmo sešinieku noslēdz dzirkstošais vīns Rīgas šampanietis. Starp divdesmit populārākajiem patēriņam nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem sastopami arī tādi kā 3 Graudu degvīns, Rīgas melnais balzams, Martini asti, stiprinātias vīns Agdam un citi.

Savukārt starp iecienītākajiem aliem otrajā vietā atrodas Līvu Rubenis, aiz tā seko Cēsu Light, bet ceturtajā vietā ierindojas Garais garāks. Pēc ilgāka laika top 20 rindās atgriezies Tērvetes alus. Cilvēki iecienījuši arī tādus alus kā Walter, Vanaga stiprais, Apinītis un citus. Top 20 parādījies arī jaunums – 15.vietu ieņem Cēsu alus ražotais alus ar nosaukumu – Pagraba nefiltrētais.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple ir pārspējusi Google un kļuvusi par pasaules visvērtīgāko zīmolu, izriet no starptautiskās zīmolu aģentūras Millward Brown pasaules simts vērtīgāko zīmolu apkopojuma.

Apple zīmola vērtība ir 153 miljardi ASV dolāru, salīdzinot ar pērno gadu, tā ir pieaugusi par 84%.

Pasaules vērtīgāko zīmolu desmitniekā visvairāk ir tehnoloģiju kompānijas. Google ir ieņēmusi otro vietu (tās zīmols ir 111 miljardu ASV dolāru vērts), IBM - trešo vietu (100 miljardi), Microsoft – piekto (78 miljardi) , AT&T – septīto (69 miljardi) un China Mobile – devīto (57 miljardi).

Ceturtais vērtīgākais zīmols ir McDonalds (81 miljards ASV dolāru), sestais – Coca-Cola (73 miljardi), astotais Marlboro (67 miljardi) un desmitais – General Electric (50 miljardi).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Publicēts ikgadējais kompānijas Millward Brown Optimor pasaules spēcīgāko zīmolu saraksts (BrandZ Top 100). Pirmais spēcīgāko zīmolu piecinieks ar Google, kura vērtība gada laikā palielinājusies par 30%, priekšgalā palicis nemainīgs.

Vislielāko vērtības pieaugumu pēdējā gada laikā piedzīvojuši zīmoli BlackBerry un Apple, to vērtībai palielinoties attiecīgi par 390% un 123%.

Motorola zīmola vērtība pēdējā gada laikā samazinājusies visvairāk. Tas skaidrojams ar kompānijas nedienām mobilo telefonu tirgū.

Microsoft zīmola, kurš sarakstā atrodas 3. vietā, vērtība pēdējā gada laikā palielinājusies par 29% līdz 70,887 miljardiem USD, kas ir par gandrīz 16 miljardiem USD mazāk nekā Google.

Pasaules vērtīgāko zīmolu TOP 20:

ZīmolsVērtība (miljrd. USD)Izmaiņas (%)
Google86,05730
GE (General Electric)71,37915
Microsoft70,88729
Coca-Cola58,20817
Chine Mobile57,22539
IBM55,33565
Apple55,206123
McDonald's49,49949
Nokia43,97539
Marlboro37,324-5
Vodafone36,96275
Toyota35,1345
Wal-Mart34,547-6
Bank of America33,09215
Citi30,318-10
HP29,27817
BMW28,0159
ICBC28,00470
Louis Vuitton25,73913
American Express24,8167

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunas nodokļu politikas iniciatīvas vienmēr visus satrauc un raisa daudz diskusiju. Un tas ir pamatoti, jo nodokļi skar mūs visus, bet īpaši tos, kam tie jāmaksā. Arī ārkārtas situācijas ietekme uz valsts budžetu prasa risinājumus nākotnē nepieciešamo ieņēmumu atjaunošanai.

Papildus darbaspēka nodokļu pārdales iniciatīvām un plāniem par īpašo nodokļu režīmu atcelšanu valdība piedāvā arī akcīzes nodokļa palielinājumu tabakas izstrādājumiem un citas nodokļu izmaiņas. Protams, akcīzes preces vienmēr tiek uzskatītas par sabiedrības veselībai kaitīgām un tādēļ ierosināt tām nodokļu palielinājumu ir viegli, vai ne? Bet vai tas ir pareizais risinājums?

Turklāt valdība regulāri cenšas kaut ko regulēt un ierobežot. Ja tas ir attaisnojams sabiedrības veselības nolūkos, tad cik daudz tas ir pieņemami, ja tiek ietekmēta legālā ekonomika un tirgus?

Tirdzniecības ierobežojumi internetā

Ārkārtas situācijas laikā tika atļauta alkoholisko dzērienu tirdzniecība internetā. Pamatojums vienkāršs, lai cilvēki mazāk dotos fiziski uz veikaliem, tādējādi radot risku slimības izplatībai. Pret to bija Veselība ministrija, uzskatot, ka alkohola pieejamība palielinās tā patēriņu. Fakti pierāda pretējo, alkoholisko dzērienu tirdzniecības atļaušana internetā nepalielināja alkoholisko dzērienu tirdzniecību, bet gluži pretēji akcīzes nodokļa ieņēmumi alkoholiskajiem dzērieniem ir pat samazinājušies. Un patiesi, vai tad alkoholisko dzērienu patēriņu palielina piemēram no jauna atvērti veikali rajonā? Vai tāpēc cilvēki sāk uzreiz vairāk dzert? Tagad, kad tas ir aprobēts praksē, kā to pieņemts teikt akadēmiskajā vidē, kāpēc lai to neatļautu arī turpmāk. Citās valstīs tas jau sen ir atļauts.

Komentāri

Pievienot komentāru