Transports un loģistika

Latvijas autopārvadātājiem 913 ETMK atlaujas

Artis Kalveits, 16.09.2004

Jaunākais izdevums

Latvijas starptautisko kravu autopārvadātāju rīcībā 2005. gadā būs 913 Eiropas Transporta ministru konferences (ETMK) gada daudzpusējās atļaujas, informēja starptautisko autopārvadājumu koordinācijas daļas vadītājs Andrejs Broders. Pieteikumus kvotu sadalei starptautisko kravu pārvadātāji var iesniegt līdz šā gada 1. decembrim. ETMK sekretariāts, sākot no 2002. gada, Latvijas autopārvadātājiem ik gadu ir piešķīris 889 ETMK gada daudzpusējās atļaujas. Nākamajam gadam maksimāli iespējamais atļauju daudzums tiks konvertēts īstermiņa atļaujās, veidojot 20 % no pieprasītā apjoma. Starptautisko autopārvadājumu konsultatīvās padome panāca vienošanos par ETMK daudzpusējo atļauju kvotu 2005. gadam. ETMK sekretariātam tiks nosūtīts pieprasījums, 65 % atļauju paredzot braukšanai ar Euro 3 — «drošiem» automobiļiem, sertificētiem transportlīdzekļiem, bet pārējos 35 % — braukšanai ar Euro 2 — «zaļākiem un drošiem» automobīļiem, sertificētiem transportlīdzekļiem. Kopumā 2004. gadam ETMK sekretariāts bija apstiprinājis 180 gada un 720 īstermiņa atļaujas, kuras var izmantot braucieniem ar «zaļākiem un drošiem» automobiļiem, kā arī 607 gada un 576 īstermiņa atļaujas, kuras var lietot braucieniem ar automašīnām, kas atbilst «drošu automobiļu» standarta prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Nākamgad autopārvadājumi no Latvijas uz Krieviju saruks vismaz par trešdaļu

Līva Melbārzde, 16.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas Transporta ministrs Igors Ļevitins paziņojis Starptautiskajam Transporta forumam, ka 2011.gadā tiks ievērojami samazināts to daudzpusējo kravas autopārvadājumu atļauju skaits, kas derīgas Krievijas teritorijā.

Par to informē Autotransporta direkcija. Tas nozīmē, ka attiecībā pret šo gadu nākamgad apmēram uz pusi saruks ETMK (Eiropas Transporta ministru konferences gada vai īstermiņa (30 dienu) atļauja neierobežotam braucienu skaitam starp ETMK dalībvalstīm) atļauju skaits, ar ko Latvijas pārvadātāji varēs braukt uz Krieviju.

Šāds Krievijas lēmums būtiski un negatīvi ietekmēs Latvijas autopārvadājumu tirgu laikā, kad vērojama ekonomiskās aktivitātes atjaunošanās un pārvadājumu apjoma pieaugums.

Ņemot vērā Krievijas puses pieņemto lēmumu par ETMK atļauju skaita samazināšanu un izvērtējot tās realizēto politiku starptautisko autopārvadājumu jomā, gaidāms, ka 2011.gadā Latvijas autopārvadātājiem iespējas sadarboties ar Krieviju samazināsies vismaz par trešdaļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmijas dēļ 2020. gadā kravu apgrozījums ir samazinājies par 20% līdz 30%, salīdzinot ar 2019. gadu. Ir samazinājies arī izsniegto licences kartīšu, Eiropas Kopienas atļaujas kopiju, digitālā tahogrāfa karšu un starptautisko atļauju skaits, informē Autotransporta direkcijā.

Būtisks Eiropas Kopienas atļaujas kopiju skaita kritums vērojams tieši starptautisko pasažieru pārvadājumu nozarē, jo pērn starptautiskie pārvadājumi ar autobusiem gandrīz nenotika, izņemot vasaras periodu. 2020. gadā arī stājās spēkā neviennozīmīgi vērtētā Mobilitātes pakotne, kas, no vienas puses, transportlīdzekļa vadītājam piešķir lielāku elastību attiecībā uz darba un atpūtas laika uzskaiti, bet, no otras puses, autopārvadātājiem tiek uzlikti jauni pienākumi, kas rada papildu izmaksas.

“Covid-19 pandēmija ir būtiski ietekmējusi autopārvadājumu nozari, jo pērn, salīdzinot ar 2019. gadu, kravu apgrozījums ar autotransportu ir samazinājies par 20% līdz 30%. Starptautiskie kravu pārvadājumi nevienā valstī pandēmijas laikā pilnībā ierobežoti netika, tomēr ir ievērojami palielinājusies autopārvadājumu veikšanas izmaksu sadaļa, jo ir jānodrošina personīgie aizsarglīdzekļi, jāievēro dažādi papildu ierobežojumi un kontroles procedūras, kas palielina reisa ilgumu. Samazinoties preču un pakalpojumu pieprasījumam visās valstīs, ir palielinājies veikto braucienu skaits bez kravas, kā arī nereti klienti kavē samaksu par saņemto autopārvadājumu pakalpojumu, kas izraisa apgrozāmo līdzekļu nepietiekamību, kas īpaši nozīmīgi ir mazajiem uzņēmumiem. Saskaņā ar dažādu ekspertu aplēsēm būs nepieciešami aptuveni trīs gadi, lai autopārvadājumu nozare atkoptos pēc-pandēmijas periodā, jo šobrīd piegādes ķēdes ir izjauktas un ir ievērojami sarucis pieprasījums pēc starptautisko autopārvadājumu pakalpojumiem,” norāda Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Saeima atbalsta apjomīgus Imigrācijas likuma grozījumus; vairākus rosinājumus noraida

LETA, 17.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas deputāti šodien otrajā lasījumā atbalstīja apjomīgus grozījumus Imigrācijas likumā, tajā pašā laikā vairāki priekšlikumi neguva parlamenta vairākuma atbalstu.

Atbalstīts priekšlikums piešķirt Ministru kabinetam (MK) tiesības izvērtēt termiņuzturēšanās atļauju ietekmi uz nacionālo drošību vai ekonomisko attīstību un vairākos gadījumos noteikt ierobežojumus šo atļauju izsniegšanai uz noteiktu laiku, bet ne ilgāku kā uz pieciem gadiem.

Ierobežojumi attiektos uz visu vai kādas konkrētas trešās valsts pilsoņiem, teikts Iekšlietu ministrijas (IeM) rosinātajos priekšlikumos.

Deputātu atbalstītie grozījumi paredz, ka MK, izvērtējot termiņuzturēšanās atļauju ietekmi uz nacionālo drošību vai valsts ekonomisko attīstību saistībā ar trešo valstu pilsoņu daudzumu valstī vai koncentrāciju noteiktā tās teritorijā, izdod noteikumus, kuros nosaka ierobežojumus atļauju izsniegšanai konkrētos gadījumos. Saskaņā ar pašlaik spēkā esošo likuma redakciju grozījumi ļaus noteikt ierobežojumus attiecībā uz atļauju izsniegšanu par ieguldījumu veikšanu kapitālsabiedrības pamatkapitālā, par nekustamā īpašuma iegādāšanos, par pakārtotām saistībām ar Latvijas kredītiestādi vai par valsts vērtspapīru iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

VID aicina uzņēmējus pārreģistrēt atļaujas muitas deklarāciju iesniegšanai elektroniskā veidā un atļaujas preču pagaidu uzglabāšanai

, 19.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai no 2007.gada 1.janvāra uzņēmēji varētu deklarēt preces elektroniski, uzņēmējiem līdz šī gada beigām jāpārreģistrē atļaujas muitas deklarāciju iesniegšanai elektroniski, kas izsniegtas līdz 2005.gada 30.decembrim. Savukārt uzņēmējiem, kuri arī turpmāk paredz turēt preču pagaidu uzglabāšanas vietu, līdz šī gada 13.novembrim jāpārreģistrē preču pagaidu uzglabāšanas atļaujas, kas saņemtas līdz šī gada 13.maijam.

Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumi Nr.999 "Kārtība, kādā izsniedzamas atļaujas muitas deklarāciju iesniegšanai elektroniskā veidā" nosaka, ka no 2007.gada 1.janvāra veikt muitas deklarēšanu elektroniski varēs tikai tie uzņēmumi vai to pilnvarotās personas, kuras atbilstoši šiem noteikumiem atļaujas saņēmuši sākot no 2006.gada. Nepārreģistrētās atļaujas ar 2007.gada 1.janvāri nebūs spēkā un attiecīgie uzņēmumi un to pilnvarotās personas uz iepriekšējās atļaujas pamata vairs nevarēs veikt muitas deklarēšanu elektroniski.

Lai veiktu atļauju muitas deklarāciju iesniegšanai elektroniskā veidā pārreģistrāciju, uzņēmējiem Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk - VID) Galvenās muitas pārvaldes kancelejā Rīgā, 11.novembra krastmalā 17, jāiesniedz iesniegums, kurā norādīta šāda informācija:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valsts nodeva vienam ārzemju viesstrādniekam būs 35 lati

, 04.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai mazinātu šķēršļus ārzemnieku nodarbināšanai Latvijā un atvieglotu darba devējiem ārvalstu darbinieku piesaisti uzņēmumos, Labklājības ministrija (LM) no šī gada 1.jūlija samazinās valsts nodevu par darba atļaujas pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu izskatīšanu.

Turpmāk valsts nodeva vienam ārzemju viesstrādniekam būs 35 lati gadā. Tādējādi darba atļaujas izsniegšanas izmaksas samazinās par 385 latiem, un kopējās vienas darba atļaujas izmaksas par pirmo ārzemnieka ieceļošanas gadu būs 148 lati, Db.lv informē LM Komunikācijas departamenta direktore Ilona Jurševska.

Līdz šim valsts nodeva bija 35 lati mēnesī. Samazinot nodevas apmēru tiks samazināta nevis darba devēja faktiskās izmaksas, kas saistītas ar ārzemnieka uzaicināšanu, bet gan ārzemnieka izdevumi saistībā ar nodarbinātību Latvijā un darba atļaujas saņemšanu.

Labklājības ministre Iveta Purne norāda, ka šī nodevas samazināšana nekādā gadījumā neapdraud vietējo darbaspēku, jo Latvijas iekšējais darba tirgus tiks aizsargāts un šobrīd spēkā esošie ierobežojumi netiks samazināti. Nodevas samazināšana bija būtiska, lai izlīdzinātu darba atļauju izsniegšanu izmaksas Baltijas valstīs, jo Latvijā salīdzinot ar Lietuvu un Igauniju darba atļaujas izsniegšanas izmaksas ārvalstniekiem līdz šim bija visaugstākās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Autopārvadātājus uzskaitīs vienotā reģistrā

Lelde Petrāne, 06.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2012. gadā visā Eiropas Savienībā tiks izveidots vienots autopārvadātāju reģistrs, kas atvieglos administratīvo slogu pārvadātājiem.

Latvijā šo reģistru uzturēs VSIA Autotransporta direkcija (ATD) un tā varēs elektroniski piekļūt citu dalībvalstu kompetento iestāžu attiecīgajai informācijai, kā arī piedāvāt tām datus par Latvijas pārvadātājiem, liecina medijiem sniegtā informācija.

Reģistrā būs apkopota informācija par Latvijas autopārvadātājiem un pārvadājumu vadītājiem. Jaunais reģistrs nodrošinās to, ka pārvadātājs, kuram par pieļautiem pārkāpumiem ir anulēta licence kādā no Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, nevarēs to saņemt citā, tādējādi turpinot negodīgu uzņēmējdarbību.

Reģistra izveide paredzēta saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu projektu Kārtība, kādā izsniedz, anulē vai uz laiku aptur speciālās atļaujas (licences) un licences kartītes komercpārvadājumu veikšanai ar autotransportu un izsniedz autopārvadājumu vadītāja profesionālās kompetences sertifikātus, kas ceturtdien, 6. oktobrī tika izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē. Šis noteikumu projekts aizstās divus esošos MK noteikumus (2005. gada 8. februāra noteikumi Nr.120 un 2006. gada 4. aprīļa noteikumi Nr.250), tādējādi atvieglojot informācijas meklēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lietuva ievieš nodevu Krievijas autopārvadātājiem par tās ceļu izmantošanu

LETA, 21.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas autopārvadātājiem, kas šķērso Lietuvas teritoriju, no pirmdienas jāmaksā autoceļa izmantošanas nodeva, informēja Lietuvas Transporta ministrija.

«Izmantošanas nodeva ir arī citu valstu autopārvadātājiem. Domāju, ka jaunā nodeva vairs netiks atcelta, ja vien kaut kas radikāli nemainīsies, un, visticamāk, tai būs tendence uz pieaugumu,» intervijā Lietuvas sabiedriskajai radiostacijai teica transporta un sakaru ministrs Rimants Sinkevičs.

Viņš atgādināja, ka nodeva Krievijā reģistrētām kravas automašīnām ieviesta, reaģējot uz Krievijas lēmumu no 15.novembra iekasēt maksu no Lietuvas un citu valstu kravu pārvadātājiem par tās ceļu izmantošanu.

Lietuvā Krievijas kravas automašīnām par ceļu izmantošanu jāmaksā 11 eiro diennaktī vai 57 eiro nedēļā. Sinkevičs sacīja, ka no nodevas plānotie ieņēmumi ir ap pieciem miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pērn pārvadātāji visvairāk pieprasīja Krievijas, Kazahstānas, Baltkrievijas un Polijas atļaujas

Žanete Hāka, 22.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016. gadā ir nedaudz samazinājies licencēto autopārvadātāju, kas veic kravu un pasažieru pārvadājumus, skaits, tomēr ir pieaudzis pārvadājumos izmantoto transportlīdzekļu skaits.

Tas liecina par to, ka, neskatoties uz sankciju piemērošanu pret Krieviju, Latvijas pārvadātāji spējuši pārorientēties uz citiem tirgiem un pielāgoties esošajai situācijai, informē Autotransporta direkcija.

Salīdzinot 2016. gada decembra beigu datus ar analogu periodu 2015. gadā, licencēto autopārvadātāju, kas nodrošina kravu un pasažieru komercpārvadājumus, skaits samazinājās par nepilnu 1%. Pagājušajā gadā bija izsniegtas 4588 licences komercpārvadājumu veikšanai; 85% licenču tika izsniegti starptautisko kravu pārvadājumu veikšanai, nepilni 6% – kravu pārvadājumiem iekšzemē, nepilni 9% – starptautisko pasažieru pārvadājumiem, 0,2% – pasažieru pārvadājumiem iekšzemē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar kravu vai pasažieru pārvadājumiem pērn nodarbojās 5185 licencēti uzņēmumi. To skaits, salīdzinot ar 2018. gadu, ir palielinājies par 3,5%, liecina SIA Autotransporta direkcija apkopotie 2019. gada dati.

Pērn reģistrēti 24 110 transportlīdzekļi, kas ir par aptuveni 1% vairāk nekā 2018. gadā. Pieprasītākās atļaujas no Latvijas pārvadātāju puses joprojām bija uz Krieviju, Baltkrieviju, Kazahstānu, Ukrainu, Turciju un Poliju.

Kopumā pērn vērojams autopārvadātāju uzņēmumu un transportlīdzekļu skaita pieaugums, kas nozīmē, ka komercpārvadājumu nozare turpina attīstīties. Pērn bija 5185 spēkā esošas licences, kas izsniegtas kravu un pasažieru pārvadātājiem. No tām 86,1% izsniegts starptautisko kravu pārvadājumu veikšanai, 5,3% - kravu pārvadājumiem Latvijas teritorijā, 8,4% - starptautiskajiem pasažieru pārvadājumiem, 0,2% - pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai iekšzemē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Azartspēļu firmas vērsīsies tiesā pret Rīgas domi

, 30.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Rīgas domes pieņemto lēmumu anulēt atļaujas 11 azartspēļu vietām, uzņēmumi, kuriem šīs atļaujas bija izsniegtas, gatavojas tiesas ceļā piedzīt no galvaspilsētas domes zaudējumus, ko rada šāds lēmums, Db.lv informēja biedrība Latvijas Spēļu biznesa asociācija.

Atļaujas no Rīgas domes azartspēļu organizētāji esot saņēmuši, atbilstoši likumam, tāpēc Latvijas Spēļu biznesa asociācija pauž neizpratni par deputātu rīcību, apzināti pretlikumīgi radot zaudējumus legāli strādājošiem uzņēmējiem, kuri tiesiski bija ieguvuši atļaujas šo zāļu atvēršanai, slēdza īres līgumus un uzsāka remontdarbus, kā arī veica mēbeļu un iekārtu iepirkšanu.

Paredzams, ka uzņēmumi vērsīsies tiesā ar prasībām piedzīt zaudējumus sakarā ar remontdarbiem un iekārtu iegādi, noslēgtajiem īres līgumiem, telpu pirkšanai iemaksāto rokasnaudu un citiem ieguldījumiem. Tā piemēram, triju spēļu zāļu atvēršanas atļauju anulēšana viena azartspēļu organizētāja uzņēmumam ir radījusi, pēc operatīviem aprēķiniem, apmēram 639 000 Ls lielus zaudējumus, un LSBA uzskata, ka būtu taisnīgi uzņēmējiem radītos zaudējumus kompensēt no deputātu personiskajiem līdzekļiem, nevis no Rīgas pilsētas budžeta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kolektīvā finansēšana – jauns regulējums un iespējas uzņēmējiem

Krišjānis Bušs, vecākais speciālists, zvērināta advokāta palīgs ZAB COBALT SIA, 28.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2021. gada nogalē spēkā stājās Regula (ES) 2020/1503 par Eiropas kolektīvās finansēšanas pakalpojumu sniedzējiem uzņēmējdarbībai (ES regula), bet 2022. gada sākumā Saeima sāka skatīt likumprojektu “Kolektīvās finansēšanas pakalpojumu likums” (Likumprojekts), kas noteic nacionālās prasības regulas piemērošanai Latvijā.

Pieņemot abus tiesību aktus, tiek novērsti šķēršļi kolektīvās finansēšanas pakalpojumu pārrobežu sniegšanā un radīta labvēlīga vide uzņēmējiem tāda alternatīvā finansējuma piesaistē, kuru pārlieku neapgrūtina dažādu ES dalībvalstu individuālie kolektīvās finansēšanas regulējumi.

Neskatoties uz to, ka Likumprojektu ES regulas ieviešanai vēl skata Saeima, Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) ir publiski aicinājusi kolektīvās finansēšanas pakalpojumu sniedzējus laikus vērsties FKTK darbības atļaujas saņemšanai. Tāpat FKTK ir ziņojusi, ka drīzumā atļaujas varētu saņemt pirmie 3-5 kolektīvās finansēšanas pakalpojumu sniedzēji. Savukārt FKTK rīkotajā Latvijas kapitāla tirgus forumā Valdis Dombrovskis norādīja, ka Latvija ir ES kolektīvās finansēšanas čempione – 184 dolāri uz vienu iedzīvotāju 2019. gadā un 119 dolāri uz vienu iedzīvotāju 2020. gadā

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Noteikts valsts nodevas apmērs par lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas atļaujas izsniegšanu

, 22.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība šodien akceptēja Zemkopības ministrijas (ZM) izstrādātos noteikumus "Noteikumi par valsts nodevu par lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas atļaujas sagatavošanu, izsniegšanu un darbības termiņa pagarināšanu", kas nosaka nodevas apmēru par atsevišķām procedūrām, lai transformētu lauksaimniecībā izmatojamo zemi.

Dokumentā noteikts, ka par atļaujas sagatavošanu un izsniegšanu vienkāršotai transformācijai bez meliorācijas sistēmas pārkārtošanas nodevas apjoms ir 15 lati. Savukārt 35 latu liela nodeva noteikta par pamata transformācijas atļaujas izsniegšanu vienkāršas būves būvniecībai, dīķu ierīkošanai, apmežošanai vai atļaujas izsniegšanai transformācijai ar meliorācijas sistēmu pārkārtošanu.

Tāpat par atļaujas izsniegšanu komplicētai transformācijai, tas ir, komplicētas būves vai hidroelektrostacijas būvniecībai, noteikta valsts nodeva 45 latu apmērā.

Savukārt valsts nodeva par atļaujas darbības termiņa pagarināšanu ir 10 latu. Nodevu jāmaksā pirms attiecīgās atļaujas saņemšanas vai atļaujas darbības termiņa pagarināšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 ierobežojošo pasākumu rezultātā kravu autopārvadājumu apjoms pirmajā pusgadā samazinājies par 30%. Starptautiskie pasažieru pārvadājumi pamazām atjaunojas, informē valsts SIA "Autotransporta direkcija".

Šā gada pirmajā pusgadā par 9,3% ir palielinājies kopējais licencēto uzņēmumu skaits, kas nodrošina iekšzemes un starptautiskos kravu autopārvadājumus un pasažieru pārvadājumus ar autobusiem. Tomēr licences kartīšu un Eiropas Kopienas atļaujas kopiju skaits, kas tiek izsniegtas uz katru transportlīdzekli, ir samazinājies par 2,3%, salīdzinot ar analogu periodu pērn. Šobrīd spēkā esošas ir 23 997 licences kartības un EK atļaujas kopijas.

Jau vairākus gadus pēc kārtas Latvijas kravu autopārvadātāji visvairāk kravu veda uz Krieviju, Baltkrieviju, Vāciju, Franciju, Itāliju un Poliju. Tomēr šobrīd, ņemot vērā visus ierobežojumus saistībā ar Covid-19 izplatības ierobežošanu, vislielākais pārvadājumu apjoma samazinājums ir tieši uz Krieviju, Itāliju un Vāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmējs Andris Bite savā Twitter kontā ir izlicis foto, kurā redzams «OIK sistēmas rezultāts» – Iecavā jūnija vidū pļauj zaļus rudzus. Maizes un eksportpreces vietā no tiem top biogāzes sūdi, lai no tiem ražotu elektrību par paaugstinātu cenu. Bite ir šokēts, viņš raksta, ka tas ir «kā tualetes papīra vietā izmantot maizes šķēli».

Elektrības obligātā iepirkuma komponente tika ieviesta, intensīvi biedējot ar «slikto» Krievijas gāzi un solot «enerģētisko neatkarību», kas tikšot sasniegta, ja mēs ieviesīsim «labos» atjaunojamos energoresursus, kas turklāt esot «zaļi».

Rezultāts ir šie «Iecavas zaļie rudzi» plus nereti arī kukurūza un rapsis. Ar agresīvām lauksaimniecības kultūrām tiek noplicināta mūsu dabas bagātība - auglīgā zeme, lai ražotu nepamatoti dārgu elektrību, kas grauj Latvijas rūpniecības konkurētspēju. Tiek ķēzīta mūsu zeme, piecūkotas mūsu upes, un mēs vēl piemaksājam gandrīz 300 miljonus eiro gadā par to, lai paši būtu konkurētnespējīgi…

Liepājas metalurgs ir iznīcināts un novests līdz maksātnespējai lielā mērā OIK dēļ, jo tērauda kausēšanā elektrības pašizmaksai ir izšķiroša nozīme. Laika posmā no 2008. līdz 2012.gadam kopumā Liepājas metalurgs OIK veidā samaksāja 10,9 miljonus latu, bet vienā pašā 2013.gadā tam bija jāmaksā vairāk nekā deviņi miljoni latu. Tādu «dāvanu» Latvijas ekonomikai un dāvanu bez pēdiņām maksātnespējas administratoru mafijai bija sagādājuši politiķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Uzmanības centrā: Neziņā par jauno kravu kontroli uz Krievijas robežas

Egons Mudulis, 23.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas likumdošanas izmaiņas pievieno vēl vienu sarežģījumu jau tā sankciju un embargo piemeklētajai nozarei

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda autopārvadātāju asociācijas Latvijas auto ģenerāldirektors Jānis Āboltiņš. Kaut arī šobrīd ir vērojams degvielas cenu kritums, zemās fraktu likmes komersantiem ļauj vienīgi izdzīvot, taču nekādus uzkrājums veidot neiznāk.

Kādas šobrīd ir aktuālākās problēmas autopārvadātājiem, ņemot vērā, ka Eiropas sankciju un Krievijas embargo negatīvajai ietekmei klāt nākusi vāciešu pēkšņā prasība maksāt viņu minimālo algu (8,50 eiro stundā) Vācijas teritorijā arī tranzīta pārvadājumu veicējiem?

Diemžēl jau minētajām ir nākusi klāt vēl viena aktualitāte Krievijā. Ir pieņemts kontroles likums (grozījumi likumā Par valsts kontroli pār starptautisko autopārvadājumu veikšanu un par atbildību par to kārtības noteikumu izpildi), kurā ir pretrunas ar esošajiem starpvalstu nolīgumiem, un nav skaidrības, ko īsti Krievija kontrolēs un ar kādiem pavaddokumentiem nosūtīt kravas. Likums varētu sākt darboties no 24. februāra un skart mūs vistiešākajā veidā, jo tas attiecas uz visām kravām, kas tiek vestas no Eiropas Savienības uz Krieviju. Mums nav trīspusējo pārvadājumu atļauju, turklāt Krievija vienpusēji samazināja t. s. ETMK atļauju skaitu. Ja no mūsu noliktavas uz Krieviju aizvesto vācu kravu traktēs kā trešai valstij piederīgu, tad mūsu pārvadātājiem būs ļoti lielas problēmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Uzņēmumi rada mazāk gaisa piesārņojuma nekā transports

Dienas Bizness, 14.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pretēji vispārpieņemtajiem uzskatiem ražojošie uzņēmumi nav būtiskākais gaisa piesārņojuma avots, to radītā negatīvā ietekme uz gaisa kvalitāti ir daudz mazāka nekā, piemēram, transportam, atzīst Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija. Tas skaidrojams ar uzņēmumiem izvirzītajām stingrajām prasībām attiecībā uz piesārņojošu darbību veikšanu, piektdien raksta laikraksts Diena.

Ikvienam uzņēmumam, kurš veic vidi, tajā skaitā gaisu, piesārņojošas darbības, jāsaņem A vai B kategorijas atļaujas, kuras izsniedz reģionālās vides pārvaldes. To, kādas kategorijas atļaujas nepieciešamas konkrētajam uzņēmumam, nosaka likums Par piesārņojumu. A kategorijas atļaujas nepieciešamas tiem uzņēmumiem, kuru piesārņojošām darbībām ir potenciāli vislielākais negatīvais efekts uz vidi.

Saskaņā ar Vides pārraudzības valsts biroja (VPVB) informāciju reģionālās vides pārvaldes kopumā izsniegušas A kategorijas atļaujas 88 uzņēmumiem. Starp tiem ir siltumapgādes uzņēmumi, a/s KVV Liepājas metalurgs, atkritumu apsaimniekošanas uzņēmumi, a/s Putnu fabrika Ķekava, a/s Rīgas piena kombināts, kā arī cūkkopības kompleksi un citi uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes ražotājai a/s Laima par formālu pārkāpumu piemērots sods - dabas resursu nodoklis aprēķināts desmitkāršā apmērā.

Šis sods Laimai piemērots par pagājušā gada pēdējo ceturksni un šā gada pirmo ceturksni un pieaudzis no 1300 Ls līdz 13 000 Ls, informē uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis. Soda iemesls - uzņēmums par pāris dienām nokavējis iesnieguma iesniegšanu par B kategorijas piesārņojošas darbības atļaujas pagarināšanu.

Uzņēmuma vadība uzskata, ka dabas resursu nodokļa (DRN) aprēķināšana desmitkāršā apmērā ir nekorekta, jo Laima līdz šim ieguldījusi nozīmīgas investīcijas vides aizsardzības procesu uzlabošanā, šogad kopējie ieguldījumi sasniegs ap četriem miljoniem eiro, tostarp energoefektivitātes uzlabošanā. Turklāt no dabas resursu izmantošanas viedokļa savā darbībā kompānija nekādas izmaiņas nav ieviesusi un neplānoja ieviest, līdz ar to nekāds apdraudējums apkārtējai videi netika radīts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galvaspilsētas izpilddirekcijās šogad izņemtas 93 atļaujas Ziemassvētku eglīšu tirdzniecībai. Pārsvarā atļaujas izsniegtas tirgošanai pie tirdzniecības centriem un veikaliem, informē Rīgas dome.

Latgales priekšpilsētā un Centra rajonā kopumā ir 47 apstiprinātās eglīšu tirdzniecības vietas. Patlaban ir izsniegtas 19 tirdzniecības atļaujas, kas ir par vienu atļauju vairāk nekā pērn.

Savukārt Pārdaugavas izpilddirekcijā šogad izsniegtas 40 atļaujas eglīšu un skuju koku zaru tirdzniecībai, bet pērn – 39 atļaujas. Tostarp Ziemeļu izpilddirekcijā šogad ir izsniegtas 34 eglīšu tirdzniecības atļaujas, bet 2017.gadā - 67 atļaujas.

Rīgas dome atgādina, ka Rīgai piederošajos mežos Ziemassvētku eglītes cirst nedrīkst. Lielākais iedzīvotāju skaits koncentrējas tieši galvaspilsētā un Pierīgas pašvaldībās un, ja kaut neliela daļa no mājsaimniecībām pašvaldības apsaimniekotajos mežos nocirstu eglīti, mežam tiktu nodarīts būtisks postījums. Šī iemesla dēļ «Rīgas meži» izlēmuši Rīgai piederošajos mežos Ziemassvētku eglīšu ciršanu aizliegt vispār.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrija pieņēmusi lēmumu par atļauju atcelšanu vēl divām atjaunojamo energoresursu (AER) koģenerācijas elektrostacijām pārdot elektroenerģiju obligātā iepirkuma ietvaros – SIA «AM Energy Solution-Aloja» un SIA «Energy Solutions», informē EM.

Atļaujas pārdot elektroenerģiju obligātā iepirkuma ietvaros SIA «AM Energy Solution-Aloja» un SIA «Energy Solutions» atceltas, jo konstatēts, ka elektroenerģijas ražošana koģenerācijā noteiktajā termiņā atbilstoši normatīvo aktu prasībām nav uzsākta. Ja elektroenerģijas ražotājs nepārdod elektroenerģiju obligātā iepirkuma ietvaros, tam ir tiesības darboties brīvā tirgus apstākļos un vienoties ar jebkuru elektroenerģijas tirgotāju par elektroenerģijas pārdošanu par vienošanās cenu.

Tāpat ražotājs koģenerācijas stacijā var turpināt ražot un pārdot arī siltumenerģiju, par cenu vienojoties ar siltumenerģijas pircēju un lietotāju.

Kopumā līdz šim ministrija atcēlusi atļaujas 25 elektrostacijām, kas ļāvis novērst iespējamo OIK kopējo izmaksu pieaugumu turpmākajos 10 gados par aptuveni 375 miljoniem eiro, uzskata EM.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Ķīniešiem izsniegts vairāk uzturēšanās atļauju apmaiņā pret īpašuma iegādi nekā amerikāņiem

Gunta Kursiša, 09.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu kompānija Latio savā mājaslapā vilina ķīniešu valodā runājošos pircējus iegādāties nekustamo īpašumu apmaiņā pret uzturēšanās atļauju Latvijā, un tendence ir aizvien vairāk ķīniešu šim aicinājumam atsaukties. Tomēr Ķīnas pircēji «ar naudu nemētājas» un cenšas iegādāties lētāko variantu, pret kuru apmaiņā var gūt uzturēšanās atļauju, Db.lv stāstīja Latio tirgus pārskatu projektu vadītājs Roberts Kārkliņš.

Nekustamā īpašuma pircēji no Ķīnas raugās, lai cena nebūtu par augstu, un liela interese ir par īpašumiem ar zemākās cenas robežu, respektīvi – par tiem īpašumiem, kas atrodas ārpus lielajām pilsētām un maksā, sākot no 50 tūkstošiem Ls, stāsta R. Kārkliņš. «Patlaban Ķīnas pilsoņi ar Latio starpniecību iegādājušies vairāk nekā 20 nekustamos īpašumus Latvijā, un vairāk nekā puse no tiem ir ārpus Rīgas un lielajām pilsētām,» stāsta R. Kārkliņš.

Tiesa gan, ne vienmēr piedāvājums ir tāds, kas atbilst pircēju vēlmēm, un par 50 tūkst. Ls īpašumi tiek iegādāti reti, galvenokārt tie tiek pirkti par 70 tūkst. līdz 80 tūkst. Ls ārpus Rīgas, stāsta Latio pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Daļēji atceļ autopārvadātāju pārbaudes

, 22.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lēmums par papildu pārbaudes pasākumu daļēju atcelšanu autopārvadātājiem uz Latvijas un Krievijas robežām no Krievijas Federācijas puses pieņemts un nosūtīts visiem reģioniem.

Par to liecina Finanšu ministrijas (FM) sniegtā informācija. Krievijas puse ir apņēmusies nekavējoties noregulēt no Latvijas izbraucošo autopārvadātāju pieaugošo skaitu. Krievijas puse daļēji atcels Latvijas autopārvadātāju masveidīgās papildu pārbaudes, tā vietā izlases kārtībā piemēros stingrākas pārbaudes tikai atsevišķos gadījumos pēc saviem uzskatiem.

VID Galvenās muitas pārvaldes direktors Andris Drulle ir informējis finanšu ministru, ka no 22. decembra Krievijas Federācijas Muitas pārvalde ir pieņēmusi lēmumu daļēji atcelt Latvijas autopārvadātājiem papildu pārbaudes. Par to liecina Krievijas Muitas pārvaldes mājas lapā publicētais paziņojums, ka Latvijas Starptautisko autopārvadātāju asociācija Latvijas Auto pauda gatavību kopā ar Latvijas kompetentajām iestādēm spert izšķirošus soļus, lai novērstu iespējamus pārkāpumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mainot uz Krievijas autopārvadātājiem attiecināmos noteikumus par maksimāli pieļaujamo kravu pārvadājumiem Zviedrijā un Somijā, Eiropas Savienība panāks, ka Latviju Krievijas pārvadātāji pametīs pilnībā.

Šādu pārliecību laikrakstam Telegraf paudis Starptautisko autopārvadātāju asociācijas Latvijas Auto vadītājs Valdis Trēziņš.

Tagad iecerēts, ka šī privilēģija ar 2011.gadu būs pieejama arī Krievijas autopārvadātājiem. V. Trēziņš norāda, ka līdz ar to Krievijas autopārvadātājiem vairs nebūs izdevīgi izmantot Latvijas autoceļus, un tie savas kravas vedīs uz Somijas un Zviedrijas ostām, kuras jau šobrīd par 95 % esot noslogotas ar Krievijas autopārvadātāju piegādātajām kravām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas autopārvadātājiem papildu atļaujas uz Baltkrieviju

Ieva Mārtiņa, 01.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas - Baltkrievijas starpvaldību komisijas sēdē Minskā abu valstu amatpersonas vienojušās par papildu divpusējo atļauju piešķiršanu Latvijas autopārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Pusotra mēneša laikā TUA pret nekustamā īpašuma iegādi pieprasīta vien trīs reizes

LETA, 15.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 1.septembra, kad stājās spēkā stingrāki nosacījumi termiņuzturēšanās atļauju (TUA) izsniegšanai pret nekustamā īpašuma iegādi, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PMLP) saņēmusi vien trīs šādus pieteikumus, trešdien Saeimas Sabiedrības saliedētības komisijas sēdē pastāstīja PMLP direktors Vilnis Jēkabsons.

Visi trīs pieteikumi vēl tiek vērtēti, jo PMLP gaida atzinumus no tiesībsargājošajām instancēm. Šajos gadījumos pa vienam nekustamajam īpašumam ir iegādāts Rīgā, Jūrmalā un Ādažos. Viens no tiem ir maksājis apmēram 640 000 eiro, norādīja Jēkabsons, atgādinot, ka termiņuzturēšanās atļaujas piešķiršanas gadījumā valsts budžetā ir jāiemaksā 5% no pirkuma summas.

Pieci pieteikumi ir saņemti par ieguldījumu banku subordinētajā kapitālā, un saistībā ar četrām personām ir pieņemts pozitīvs lēmums, piešķirot tām TUA identifikācijas kartes. Katra no šīm personām valstij iemaksu fondā ir samaksājusi 25 000 eiro, kā to paredz jaunā kārtība. Arī piektajā gadījumā pieņemts pozitīvs lēmums, bet attiecīgā persona nav vēl veikusi 25 000 eiro samaksu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Nekustamajos īpašumos uzturēšanās atļaujai ieguldīti gandrīz 340 miljoni

Lelde Petrāne, 10.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju apjoms, kuras ārvalstnieki ieguldījuši Latvijas ekonomikā ar mērķi saņemt uzturēšanās atļauju, 2012.gada novembra beigās pāsniedza 425 miljonu eiro atzīmi, no kuriem nekustamajos īpašumos ir ieguldīti gandrīz 340 miljoni eiro, informē Arco Real Estate.

Laikā no 2010.gada 1.jūlija līdz 2012.gada decebra sākumam uzturēšanās atļaujas saņemšanai bija iesniegti pavisam 2058 iesniegumi (127 iesniegumi 2010.gadā, 836 – 2011.gadā un 1095 iesniegumi 2012.gadā), no kuriem 1650 iesniegumi bija iesniegti, pamatojoties uz iesniedzējam piederošo nekustamo īpašumu. Kā zināms, pamatojoties uz to īpašumtiesībām uz nekustamo īpašumu, uzturēšanās atļauju var saņemt investors, tā laulātais draugs vai laulātā draudzene, kā arī viņu nepilngadīgie bērni. Pavisam iesniegumus uzturēšanās atļaujas saņemšanai bija iesnieguši 4892 cilvēki (3919 cilvēki – pamatojoties uz īpašumtiesībām uz nekustamo īpašumu), no kuriem uzturēšanās atļauja tika izsniegta 4513 cilvēkiem (tostarp 3619 cilvēkiem – pamatojoties uz īpašumtiesībām uz nekustamo īpašumu).

Komentāri

Pievienot komentāru