Dienas Bizness

  • 22 trešdiena,
    februāris

    Ārija, Rigonda, Adrians, Adriāna, Adrija

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8486

    USD: 1.0537

Ražošana

Foto: LETA

Latvijas aviācijas industrija skatās uz galamērķiem Ķīnā  1

AirBaltic restrukturizācijas plāns ir noslēdzies, un tagad Latvijas aviācijas industrija vērtē iespējas, kurp attīstīties tālāk. Īpaši šim nolūkam tika organizēta diskusija par attīstības scenārijiem, kurā cita starpā biznesa stratēģijas konsultāciju kompānija Boston Consulting Group (BCG) iepazīstināja ar nupat veikto pētījumu. Konsultanti mūsu aviācijas nozarei piedāvā divus attīstības virzienus. Pirmais – lielāku akcentu likt uz tranzīta pasažieriem, otrais – vairāk koncentrēties uz biznesa pasažieriem, piektdien raksta laikraksts Diena.

Diskusijas gaitā gan tika pausts, ka nebūtu pareizi šos abus scenārijus pretnostatīt, jo tikpat labi tie viens otru var papildināt.
BCG pārstāvis Martins Kalovecs norādīja, ka aviācijas nozare Latvijā tuvākajā laikā var piedzīvot lejupslīdi, ja netiks veikti ieguldījumi tās ilgtermiņa attīstībā. Pagaidām rādītāji ir labi. Pērn aviācijas nozare gan tiešā, gan netiešā formā nodrošināja trīs procentus no iekšzemes kopprodukta (IKP). Kā sacīja M. Kalovecs, šie 700 miljoni eiro ir būtisks īpatsvars. Tiešā aviācijas sektora ietekme bijusi 20 miljonu eiro jeb 0,6% no IKP. Viņš uzsvēra, ka Latvija Eiropas Savienības valstu vidū izceļas ar to, ka no aviācijas industrijas valsts gūst proporcionāli ļoti lielu netiešo ekonomisko efektu. Viņš arī minēja citu nozaru ekonomisko izaugsmi, ko stimulē pietiekama aviācijas industrijas attīstība.

Lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš izcēla tieši tranzītpasažieru nozīmi avioindustrijas izaugsmē. Viņš arī atklāja, ka Latvijas iedzīvotāji vairāk nekā citi Eiropas iedzīvotāji izvēlas pārvietoties ar gaisa transportu. Latvija atrodas uz ES ārējās robežas ar samērā mazattīstītiem dzelzceļa un autotransporta tīkla savienojumiem ar bloka centrālās daļas valstīm.
Lielākais tirgus spēlētājs reģionā airBaltic nākotnē plāno samazināt lidojumu cenas. Kā norādīja kompānijas vadītājs Martins Gauss, tas ir veids, kā izdzīvot tik sīvā konkurencē. Šogad kompānija esot nopelnījusi 10 miljonu eiro, nākamgad plānoti 16 miljonu. Ļoti reāla iespēja ir drīzumā sagaidīt maršrutu uz Ķīnas pilsētu Čendu. Šim plānam atzinīgus vārdus veltīja ne tikai klātesošie eksperti, bet arī ministrs Anrijs Matīss (Vienotība).

Plašāk lasiet rakstā Kādā virzienā lidosim tālāk piektdienas, 15.maija laikrakstā Diena (4.lpp.)!
 

Reklāma