Dienas Bizness

  • 20 pirmdiena,
    februāris

    Vitauts, Smuidra, Smuidris

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8572

    USD: 1.0650

Ražošana

Latvijas dzelzceļš: baltkrievi negrasās pārorientēt kravu plūsmu  1

Pēc valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) rīcībā esošās informācijas Baltkrievijas dzelzceļa kompānija Belorusskaja žeļeznaja doroga (BŽD) nav aicinājis Baltkrievijas naftas pārstrādātājas kompānijas pārorganizēt savu kravu plūsmu uz citām ostām, bet aicinājusi situācijās, ja Latvijas ostas nepieņem kravas, tās pārorientēt uz iekšējo tirgu.

LDz arī nav ieviesis nekādas nodevas naftas un tās produktu pārkraušanai ostās, jo tai nav tiesību ieviest šādas nodevas, informē LDz pārstāvis Māris Ozols. Pretēji iepriekš izskanējušajam, ka šī gada divos pirmajos mēnešos, salīdzinājumā ar pērno gadu ir noticis krass Baltkrievijas kravu pārvadājumu apjomu kritums, LDz apstiprina ievērojamu kravu apjoma pa dzelzceļu no Baltkrievijas uz Latvijas ostām pieaugumu.

Ņemot vērā, ka Latvijā samazinājušās iespējas pieņemt baltkrievu naftas un naftas produktu kravas, BŽD, lūgusi koncernu Belņeftehim pārvirzīt produkcijas eksportu no Latvijas ostām uz Lietuvas, Ukrainas un Kaļiņingradas ostām, iepriekš vēstīja aģentūra Interfax.

Kaut arī uzņēmums strādā paaugstinātas intensitātes darba apstākļos, tomēr visas uz Latvijas ostām sūtītās kravas un tukšie kravas vagoni klientiem tiek nogādāti savlaicīgi, apgalvo LDz. Kā parasti gada sākumā, arī 2012.gada 1.ceturksnī meteoroloģisko apstākļu dēļ Baltijā – stiprs vējš jūrā, viļņi, kas traucē kuģu ienākšanu ostās un kravu iekraušanu, aizsalusi jūra u.c. – trīs četras dienas bija vērojamas īslaicīgas problēmas. Sakarā ar to, ka attālums no naftas produktu ražotājām rūpnīcām līdz Latvijas ostām ir neliels, situācijās, kad ostās ir kraušanas kavējumi, vagonu sastāvu uzkrājumi uz sliežu ceļiem, gaidot izkraušanu veidojas ātri, jo rūpnīcas nespēj samazināt savas ražošanas jaudas īsā laikā.

2012.gada martā pa Latvijas dzelzceļiem tika pārvadāts visu laiku lielākais kravu apjoms – 6,1 milj. tonnu, kur lielākā daļa no šī kravu apjoma bija Baltkrievijas naftas un naftas produktu pārvadājumi, norāda M. Ozols. Šī gada pirmais ceturksnis kopumā ir nesis ievērojamu kravu pārvadājumu apjoma pieaugumu +18,8%, salīdzinājumā ar tādu pašu periodu 2011.gadā.

Reklāma