Latvijas dzelzceļš šogad desmit mēnešos pārvadājis rekordlielu kravu apjomu un ir ceturtais lielākais dzelzceļa kravu pārvadātājs Eiropā, liecina Starptautiskās dzelzceļu savienības (UIC) veiktais pētījumus.

LDz šajā periodā pārvadājis 48,4 miljonus tonnu, ierindojoties ceturtajā vietā aiz Vācijas, Polijas un Čehijas dzelzceļiem, kuri pārvadājuši attiecīgi 311, 106 un 59,5 miljonus tonnu, informē LDz.

Savukārt pēc sliežu noslodzes – cik tonnu pārvadāts attiecībā uz vienu sliežu kilometru – LDz ar 28,1 miljoniem tonnkilometru (tkm) ierindojas trešajā vietā aiz Vācijas un Polijas, kuru dzelzceļiem šie rādītāji ir 84,9 un 28,2 tkm.

«Mēs esam īpaši gandarīti par mūsu rādītājiem sliežu noslodzē, ar kuriem parasti tiek raksturota dzelzceļa efektivitāte – tas, cik efektīvi uzņēmums spēj izmantot dzelzceļa infrastruktūru,» stāsta LDz prezidents Uģis Magonis.

U. Magonis arī piebilst, ka LDz attīstās, rada jaunus sliežu ceļus, modernizē sakaru un signalizācijas sistēmas, remontē esošos sliežu ceļus un tādējādi palielina sliežu caurvades spēju.

LDz šogad plāno sasniegt kravu pārvadājumu rekordu un pārvadāt 57,2 miljonus tonnu gadā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra