Nodokļi

Latvijas Dzelzceļš pelnīs ar dīkstāvēm

Valters Grīnvalds, [email protected], 7504128, 09.11.2006

«Esam noslēguši līgumu ar Latvijas Dzelzceļu un vienojušies ar muitu, ka līdz 15. janvārim Lukoil saņems vietējās muitošanas atļauju,» Db informēja Lukoil Baltija R muitas brokeris Bruno Tulinskis.

DB

Jaunākais izdevums

Muitas reorganizācijas sekmētās dīkstāves ļaus Latvijas Dzelzceļam iekasēt sodus par tām un turpināt diktēt savus līgumu noteikumus.Kaut gan komersanti un ar muitu saistīti cilvēki par ieviestās reorganizācijas ēnas pusēm runā nelabprāt, tomēr visi kā viens akcentē Latvijas dzelzceļa (LDz) lomu minētajā reorganizācijā.

Db jau vēstīja (14.12.2005.), ka VID Rīgas muitas reģionālās iestādes iekšzemes muitas kontroles punkti (MKP) vēlējās būtiski samazināt savas darba dienas laiku. Toreiz komersanti norādīja, ka muitas deklarāciju un dažādu dokumentu noformēšanai uzņēmējam jārēķinās pat ar vairāk nekā 10 stundām, bet, ieviešot 8 stundu darba dienu, pastāv liela iespēja, ka vienā dienā dokumentus neizdodas noformēt. Šobrīd, kad minētā darba laika saīsināšana ir notikusi, tā acīmredzami ir izdevīga LDz.

Jau vairākus gadus LDz no kravu pārkraušanas termināļiem iekasē naudu par katru kravas tonnu jau pēc divām stundām, kopš vagonu sastāvs ir iebraucis ostā, bet krava nav izkrauta un vilciens ir dīkstāvē; izmantojot šādu jaunu sistēmu, LDz noteikti papildus pelnīs uz dīkstāvēm.

"Arī LDz ir saņēmis atļaujas veikt muitas procedūras un, balstoties uz tām, izmanto savu monopolstāvokli - ja nevēlies dīkstāvi, nāc pie mums, mēs formēsim, ja ne, tad gaidi, kamēr sāks strādāt muita," par izveidojušos situāciju savu sašutumu pauž Trans Trades Logistics valdes loceklis Egils Krātiņš.

Db jau vēstīja (26.05.2006.), ka, pēc aptuveniem aprēķiniem, visi Latvijas kravu pārkraušanas termināļi pērn LDz par dīkstāvi samaksājuši 7 miljonus latu.

"Bardaks" sistēmā

Situāciju, kāda šobrīd valda muitošanas un dzelzceļa pārvadājumu sistēmā, speciālisti sauc nekā citādi kā par "bardaku".

Neviena no valsts institūcijām, ne VID, ne LDz nevar un pat nevēlas noslēgt vienošanos, uz kuru balstoties tiktu sakārtota muitošana Latvijā. Vienošanās, kura sakārtotu esošo situāciju un izveidotu sistēmu komersantu darbam, ir kluss uzņēmēju sapnis jau ilgu laiku.

Db jau iepriekš vēstīja (03.07.2006.), ka uzņēmēji uzsver, ka nevar slēgt vienošanos ar LDz, pirms nav noslēgta savstarpējā vienošanās starp VID un LDz. Nesagaidot beigas "bezgalīgajam stāstam" par minēto vienošanos, komersantiem nekas cits neatliek, kā tomēr slēgt līgumus ar LDz.

"Komersantiem neatliek nekas cits, kā, slēdzot līgumus, sekot LDz diktētajiem noteikumiem, iebildumi var sekmēt jauna "īpaši izdevīga" līguma sagatavošanu," skaidro muitas eksperts, kurš vēlējās palikt anonīms.

Negrib mainīt situāciju

LDz negrib mainīt esošo situāciju, kas nozīmētu uzņemties galvojumu slogu piegādājot kravas, no kura tas veiksmīgi atbrīvojās pēc Latvijas iestāšanās ES, kā arī liktu atvadīties no ienākumiem par dīkstāvēm, kuras radīsies MKP saīsinātā darba laika dēļ.

Savukārt VID, kurš "ievilcis ķeksīti", veicot reorganizāciju, grib saglabāt kontroli pār muitošanu, skaidro speciālisti. Viņuprāt, labākais risinājums būtu ieviest MK noteikumus, kas regulē dzelzceļa pārvadājumus, tāpat kā tas notiek ar auto pārvadājumiem.

To, kādēļ šāda doma nav ienākusi prātā ne VID, ne LDz, Db neizdevās noskaidrot. Abas valsts institūcijas neizskaidrojamu iemeslu dēļ minētās vienošanās noslēgšanu apzināti velk garumā.

"Mēs nosūtījām VID savu līguma versiju, bet juristu izlabotu saņēmām to atpakaļ kā VID nepieņemamu," Db stāstīja LDz pārstāve Valentīna Bučanovska.

Savukārt LDz kravu pārvadājumu daļas vadītājs Ēriks Šmuksts Db apgalvoja, ka šobrīd nekādu jaunu vienošanos starp VID un LDz saistībā ar vietējo muitošanu vispār netiek plānots slēgt.

Strādā pie vienošanās

VID Galvenās muitas pārvaldes Muitošanas metodikas daļas Muitošanas organizācijas nodaļas priekšnieks Aivars Kuzņecovs Db vēstīja, ka pie vienošanās slēgšanas tiekot strādāts, laiku, kad tā varētu tikt noslēgta, viņš gan nevarēja minēt. Uz jautājumu, vai minētās vienošanās galvenais ieguvējs varētu būt LDz, viņš atbildēja noraidoši, vien pieminot, ka vienojoties abas puses ies uz kompromisiem.

Citādu viedokli par vienošanos, ar kuru VID plānojot piekāpties LDz, ļaujot tam izmantot savas monopolista priekšrocības, pauda kāda ar muitu saistīta persona, kura gan vēlējās palikt anonīma.

Meklē risinājumus

Neskatoties uz minētajām problēmām un valsts institūciju kūtrumu, uzņēmēji meklē risinājumus. Tā, piemēram, Lukoil Baltija R ir noslēgusi līgumu ar LDz, kurš stājās spēkā ar 1. novembri.

Pamatojoties uz šo līgumu, par papildu samaksu LDz uzņemies galvot par piegādājamo kravu no iekraušanas brīža Krievijā vai Baltkrievijā līdz izkraušanas brīdim Lukoil naftas bāzē, Db informēja Lukoil Baltija R muitas brokeris Bruno Tulinskis.

Degvielas tirgus eksperti atzīst, ka muitas reorganizācija bijusi nepieciešama. Tiesa, vienlaikus viņi arī neslēpj LDz ieguvumu.

Degvielniekiem lielu pretenziju pret MKP darba laiku saīsināšanu nav, jāpiebilst gan, ka īsāks MKP darba laiks sekmēs dīkstāves un ir skaidrs, ka papildu izmaksas, kas radīsies, tās apmaksājot, atspoguļosies produkcijas pārdošanas cenā, ir pārliecināti degvielas tirgus pārstāvji - degvielas tirgotāja Lukoil Baltija R padomes priekšsēdētāja vietnieks Haims Kogans un Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Uldis Sakne.

Degvielas nozares eksperti apgalvo, ka rezultāts ir vairāk vai mazāk pieņemams abām pusēm - gan muitai, gan komersantiem, tomēr kopumā viņu teiktais Db vairāk liek domāt par to, ka sasniegtais rezultāts, viņuprāt, ir vairāk apmierinošs, nevis labs.

Reorganizācija palielinās izmaksas

Muitas reorganizācija palielinās komersantu izmaksas, ko uz savas ādas izjutīs arī patērētāji.

Rīgas muitas reorganizācijas ietvaros slēgti divi muitas kontroles punkti (MKP), vairākos saīsināts darba laiks.

Pauda iebildumus

Ar iebildumiem pret steigā sagatavoto reorganizāciju Latvijas Degvielas tirgotāju asociācija (LDTA) vērsās gan Rīgas muitas reģionālajā iestādē, gan pie finanšu ministra Oskara Spurdziņa, gan Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektora Dzintara Jakāna.

Tas gan izsauca neapmierinātību Rīgas muitas kontrolpunktu reorganizācijas projekta izstrādātājos, bet rezultātā tā ieviešana tika pārcelta uz šī gada oktobri.

Tas deva arī labu skolu, ka šāds vērienīgs projekts, kurš būtībā skar visas tautsaimniecības nozares un to intereses, pirms tā pieņemšanas ir ar visām iesaistītajām pusēm jāapspriež.

Izstrādāto muitas reorganizācijas projektu VID Rīgas muitas reģionālā ie-stāde prezentēja pērn decembrī. Tad pret konkrēto reorganizācijas projektu, kas paredzēja muitas kontrolpunktu darba laiku saīsināt līdz 8 stundām, kā arī divu MKP slēgšanu asi iebilda komersanti.

"Šādus būtiskus projektus nevar bīdt tā, kā muita bija plānojusi, es domāju, ka projekts būtu realizēts daudz ātrāk, ja tapšanas stadijā tas būtu ticis prezentēts komersantiem," ir pārliecināts LDTA valdes priekšsēdētājs Uldis Sakne.

Panāk vienošanos

Viens no reorganizācijas rezultātā slēgtajiem muitas punktiem ir SIA Vexoil MKP, kas atradās Inčukalna pagastā. Kopš 1. oktobra par uzraudzības iestādi Vexoil ir nozīmēts MKP 0264 Ezera ielā 22 un otrs MKP Lukoil Baltija R, kurš atradās Olainē, pārcelts uz MKP 0232, kas atrodas Daugavgrīvas ielā Rīgā.

Atšķirībā no Vexoil, kura kontrolpunkts ir slēgts kopš pirmā oktobra, Lukoil ir panācis vienošanos ar muitu, ka līdz nākamā gada 15. janvārim Olainē atradīsies muitas darbinieks no MKP 0232. "Esam vienojušies ar muitu, ka līdz minētajam datumam Lukoil saņems vietējās muitošanas atļauju," Db informēja Lukoil Baltija R muitas brokeris Bruno Tulinskis.

"Protams, bija labi līdz reorganizācijai, jo bijām pieraduši pie esošās kārtības, bet jāatzīst, ka bijām gatavi pārmaiņām, ko nesa reorganizācija," skaidro SIA Vexoil vadītājs Vladimirs Čebotārovs. Vēl ir pāragri spriest par to, kā būs turpmāk, pārāk īss laiks pagājis, pagaidām viss norit bez starpgadījumiem," viņš piebilst.

Nesteidzas prognozēt

Minēto kompāniju pārstāvji gan vēl atturas prognozēt, kādas būs ieviestās reorganizācijas sekas, tomēr pārliecināts par to, ka muitas optimizācija būtiski uzlabos muitošanas kvalitāti, ir projekta iniciators VID.

"Veiktās izmaiņas ļaus samazināt dokumenta noformēšanas vidējo laiku, nesamazinot noformēto dokumentu apjomu, uzlabot muitošanas procesa kvalitāti, palielināt muitas kontroles punktā strādājošo muitas amatpersonu skaitu. Šis process nodrošinās racionālu un efektīvu valsts un uzņēmēju līdzekļu izmantošanu. Tiek samazināts iespējamais korupcijas risks, kā arī nodrošināti maksimāli caurskatāmi muitošanas procesi," tā uzskata VID.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" finanšu līdzsvara nodrošināšanai 2020. gadā ir nepieciešams papildus finansējums no valsts budžeta aptuveni 25 milj. eiro apmērā, kā arī papildus finanšu līdzekļi 15,8 milj. eiro apmērā, lai kompensētu neattiecināmās izmaksas pilnā apmērā sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai visa 2020.gada laikā, informē uzņēmumā.

LDz skaidro, ka 2019. gads Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis sarežģīts gan globālā, gan reģionālā līmenī - dažādu ārēju faktoru rezultātā ir ievērojami samazinājušies kravu pārvadājumu apjomi. Šī situācija ir būtiski ietekmējusi visu Latvijas transporta nozari, bet visspēcīgāk tas ir skāris tranzīta jomā darbojošos uzņēmumus, t.sk., VAS "Latvijas dzelzceļš".

Arī 2020. gada pirmo divarpus mēnešu kravu pārvadājumu tendences, kā arī pašreizējie pasaules un reģiona ekonomiku potenciāli satricinošie notikumi liecina, ka situācija, kas saistīta ar kravu pārvadājumu apjomiem, būtiski neuzlabosies vai, iespējams, pat pasliktināsies.

Tādējādi, lai gan Latvijas tautsaimniecības interesēs dzelzceļa tīkla darbību nepieciešams saglabāt pilnā apjomā, neskatoties uz jau pagājušā gada nogalē uzsāktajiem striktajiem izmaksu optimizācijas un darbības efektivitātes palielināšanas pasākumiem, "Latvijas dzelzceļš" 2020. gadā nespēs īstenot finanšu līdzsvara nosacījumus, jo ieņēmumi ir samazinājušies tik būtiski, ka tie nesedz izmaksas, kuras jau šobrīd ir samazinātas iespējami zemākajā līmenī, vienlaikus neapdraudot dzelzceļa infrastruktūras kvalitāti un kustības drošību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltijas asociācija Transports un Loģistika aicina VAS Latvijas dzelzceļš2008. gadā apturēt kravu pārvadājumu tarifu pieaugumu

, 23.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik VAS Latvijas dzelzceļš notiek 2008. gada kravu pārvadājumu tarifu politikas apspriešana. Jaunā tarifu projekta pieņemšanas priekšvakarā BATL vērš VAS Latvijas dzelzceļš vadības uzmanību uz to, ka 2007. gada laikā jau divas reizes tika paaugstināti dzelzceļa kravu pārvadājumu tarifi.

No 1. janvāra VAS Latvijas dzelzceļš palielinājusi maksu par kravu pārvadājumiem vidēji par 10%. No 2007. gada 1. jūlija, neraugoties uz daudzajiem uzņēmēju un BATL protestiem, tika paaugstināta maksa par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. Infrastruktūras izmantošanas cenu pieaugums sadārdzinājis kravu pārvadājumus pa Latvijas dzelzceļiem par 10%.

Vienlaikus ar tarifu paaugstināšanos jau otro gadu pēc kārtas konsekventi samazinās kravu pārvadājumu apjoms. Pēc 2006. gada rezultātiem, transportēšanas plūsmu apjoms krities par 11,2%. 2007. gada laikā šis process turpinās un pirmajā pusgadā pārvadājumu apjoms samazinājies par 6,9%.

BATL atbalsta VAS Latvijas dzelzceļš vadības viedokli, ka infrastruktūras uzturēšanas izdevumi ir jānosedz, turklāt arī no budžeta līdzekļiem. Tajā pašā laikā mēs vēlreiz vēršam VAS Latvijas dzelzceļš vadības uzmanību uz nepieciešamību novērst strīdīgos un dubultos maksājumus, kas paredzēti Metodikā dzelzceļa infrastruktūras maksas aprēķināšanai un rada gan neattaisnotas infrastruktūras izmantošanas izmaksas, gan arī kravu pārvadājumu tarifu pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas dzelzceļš līdz gada beigām plāno atlaist apmēram 1500 darbinieku

Lelde Petrāne, 16.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" līdz 2020. gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Šodien izplatītā paziņojumā tas skaidro, ka 2019. gads gan koncernam "Latvijas dzelzceļš" (LDz), gan visai Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis satricinājumiem bagāts – gan fosilo izejvielu cenu samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu apjoma rezultātā, gan arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apjoma samazinājums.

VAS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs norāda, ka jau kopš 2019. gada vasaras "Latvijas dzelzceļš" aktīvi pārskata visas funkcijas un darba organizācijas procesus, kā arī ir būtiski samazinājis uzņēmuma izmaksu pozīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ir jāsadarbojas ar Krieviju. Mums ir jābūt atvērtiem Krievijas investīcijām ostās. Lai šie kravu īpašnieki, vai viņi ir Krievijas vai Baltkrievijas uzņēmēji, investētu mūsu ostās un izveidotu savus termināļus. Un tad viņi nepieļaus, ka šie termināļi stāv tukši,» intervijā saka bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss

Nav noslēpums, ka Latvijas ekonomika un it īpaši tādas nozares kā tranzīts, gaida Rietumu un Krievijas attiecību uzlabošanos, cerot, ka uzlabosies arī ekonomiskā sadarbība. Kā šajā aspektā vērtējat Helsinkos notikušo ASV prezidenta Donalda Trampa un Krievijas prezidenta Vladimira Putina tikšanos?

Neapšaubāmi, ka «tirdzniecības kari» ne pie kā laba nav noveduši. Protams, ka ASV un Eiropas Savienības attiecības ar Krieviju ir ļoti ietekmējušas mūsu valsti. Ja raugāmies uz tranzīta nozari, tajā ir būtisks kritums par 30% pēdējo gadu laikā, kas ir saistīts ar šiem «ekonomiskajiem kariem». Tāpat cietusi ir pārtikas nozare. Tāpēc jebkura attiecību uzlabošanās starp ASV un Krieviju nāk Latvijai tikai par labu. Ekonomiskajai sadarbībai, Latvijas ekonomikai tā ir laba ziņa. Mēs esam saistīti ar globālo ekonomiku un neesam atrauti no globālās politikas. Krievija joprojām ir būtisks mūsu tirdznieciskais partneris un tāds vienmēr arī būs. It īpaši tranzīta jomā, kuru attīstīt mums īsti pat nav citas iespējas kā vien sadarbībā ar Krieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica dzelzceļš kļūs par atslēgas elementu Zīda ceļa atzarā Baltijas valstīs, precēm no Ķīnas sasniedzot Eiropu.

Tāds ir viens no galvenajiem secinājumiem VAS Latvijas dzelzceļš organizētajā konferencē Globālās transporta kustības izaicinājumi.

«Dzelzceļš kopumā piedzīvo renesansi, arī Latvijas dzelzceļa infrastruktūru gaida lielas pārmaiņas. Mēs esam globālu iespēju un izaicinājumu priekšā, un ir skaidrs, ka Latvijas dzelzceļš pastāvēs arī turpmākos 100 gadus,» konferences ievadā sacīja Satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Savukārt VAS Latvijas dzelzceļš valdes loceklis Māris Kleinbergs ministra teikto apstiprināja, norādot, ka 2035. gadā pēc Rail Baltica projekta noslēgšanas uzņēmums gūs sasaisti ar visu Eiropu un spēs sniegt izcilus pakalpojumus gan Rietumu, gan Austrumu klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportā un loģistikā pēdējo gadu laikā ir notikušas pārmaiņas, kuras turpināsies arī perspektīvā, nozarei ir jāizmanto jaunās iespējas.

Tādu ainu rāda diskusijas SIA Izdevniecība Dienas Bizness sadarbībā ar VAS Latvijas dzelzceļš, VAS Latvijas Pasts, SIA Omniva un SIA Hansab organizētajā profesionāļu konferencē Loģistika un transports.

Jauni izaicinājumi

Transports un loģistika bija un ir viena no būtiskākajām Latvijas tautsaimniecības nozarēm. Tā saskaras ar vairākiem būtiskiem izaicinājumiem vienlaicīgi. Proti, Covid-19 pandēmija ir izraisījusi straujas pārmaiņas globālajās piegādēs, vienlaikus epidemioloģisko prasību un cilvēku veselības risku mazināšanas nolūkā ir pieaudzis pieprasījums pēc šādu piegāžu pakalpojumiem. Bez tam jāņem vērā, ka perspektīvā arvien lielāka ietekme transporta segmentā būs Eiropas Savienības Zaļajam kursam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi gatavo likvidācijai

, 14.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir iecerēts izbeigt VAS Latvijas dzelzceļš izšķirošo ietekmi un līdzdalību AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi, kas ir pirmais solis ceļā uz privātās kapitālsabiedrības likvidāciju un tās sniegto pakalpojumu nodošanu VAS Latvijas dzelzceļš, informēja Satiksmes ministrija.

VAS Latvijas dzelzceļš izšķirošās ietekmes izbeigšanu AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi paredz attiecīgs Ministru kabineta rīkojuma projekts, kas ceturtdien, 14. februārī tika izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē.

VAS Latvijas dzelzceļš, kurā valsts kapitāla daļu turētāja ir Satiksmes ministrija, pieder 51 % kapitāla daļu AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi. Uzņēmums Starptautiskie pasažieru pārvadājumi nodarbojas tikai ar starptautisko pasažieru un bagāžas pārvadājumu organizēšanas pakalpojumu sniegšanu, turklāt tā vienīgais pakalpojumu pasūtītājs un maksātājs ir VAS Latvijas dzelzceļš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar nākamo gadu infrastruktūras lietošanas maksa pieaugs vidēji par 15% – kravu pārvadājumiem par 13.6% un pasažieru pārvadājumiem par 17.7%.

Pašlaik spēkā esošā infrastruktūras lietošanas maksa tika noteikta 2007.gada pavasarī, un, ņemot vērā kopējo situāciju tautsaimniecībā, ir pieaugušas faktiski visas VAS Latvijas dzelzceļš darbības izmaksas. Tādēļ sākot ar nākamo gadu infrastruktūras lietošanas maksa pieaugs vidēji par 15% – kravu pārvadājumiem par 13.6% un pasažieru pārvadājumiem par 17.7%.

Šodien apstiprinātais infrastruktūras maksas pieaugums ir mazāks, nekā sākotnēji plānots, jo kopš septembra beigām, kad VAS Latvijas dzelzceļš iesniedza regulatoram informāciju par savām izmaksām, ekonomiskā situācija ir ievērojami mainījusies, kā rezultātā sarukušas sagaidāmās kurināmā izmaksas un vairs netiek plānots darbaspēka izmaksu pieaugums. SPRK ir pārbaudījusi iesniegtos dzelzceļa infrastruktūras izmaksu rādītājus un aprēķinus un konstatējusi, ka tie atbilst metodikā noteiktajai aprēķina pieejai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu VAS Latvijas dzelzceļš uzlikusi naudas sodu 25 000 Ls apmērā, jo uzņēmums līgumos ar kravu un pasažieru pārvadājumu sniedzējiem iekļāvis tādus noteikumus, kas deformē konkurenci.

Kā liecina medijiem sniegtā informācija, KP konstatējusi - VAS Latvijas dzelzceļš, kā publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvadātājs, atrodoties dominējošā stāvoklī, nepamatoti piedāvāja slēgt līgumus ar komercsabiedrībām, kuru privātās lietošanas dzelzceļa infrastruktūra ir savienota ar publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru. Viens no līguma punktiem paredzēja, ka materiālus sliežu ceļu remontam noteiktos termiņos jāpiegādā Daugavpils ceļu distances līgumpartneriem, t.i., a/s DITTON pievadķēžu rūpnīca, a/s Daugavpils siltumtīkli un SIA Veiksme VR, bet, ja tas netiek izdarīts noteiktajos termiņos, paredzēts līgumu lauzt un slēgt pievedceļus vagonu padošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) iepirkumam par 48 staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību, LDz ir noslēdzis līgumus par projektēšanas un būvniecības darbu veikšanu ar diviem būvniecības uzņēmumiem.

Staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību piecās dzelzceļa līnijās (Rīga- Jelgava, Rīga – Tukums II, Rīga – Krustpils, Zemitāni – Skulte (Kalngale – Skulte), veiks pilnsabiedrība “BMGS – FIMA”, savukārt vienā dzelzceļa līnijā (Zemitāni – Skulte (Zemitāni – Vecāķi)) šos darbus veiks “LEONHARD WEISS” OÜ.

VAS “Latvijas dzelzceļš” šo projektu īsteno Eiropas Savienības (ES) Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Ilgtspējīga transporta sistēma" 6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" 6.2.1.2. pasākuma "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve" ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jaunie tarifi par dīkstāvēm būs spēkā no jūnija

, 03.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmuma LDz Cargo valde pieņēma lēmumu pārcelt jauno tarifu ieviešanu par dzelzceļa sastāvu dīkstāvēm līdz šā gada 1.jūnijam.

Tas tiek pamatots ar to, ka dzelzceļa sastāvu dīkstāves uz sliežu ceļiem un pievedceļiem kopš februāra vidus ir ievērojami mazinājušās.

«Pagājušā gada nogalē stāvoklis uz sliežu ceļiem, ko izraisīja neparedzēti lielais dīkstāvē esošo vagonu skaits, bija kritisks – uz sliežu ceļiem stāvēja vairāk kā 4800 vagonu, tādējādi samazinot kravu caurlaides spēju un ievērojami apdraudot arī kravu drošību. Tāpēc, lai mudinātu kravu īpašniekus pārkraut kravas ātrāk, pieņēmām lēmumu palielināt samaksu par dīkstāvēm,» norāda SIA LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs.

No februāra vidus stāvoklis ir ievērojami uzlabojies – pagaidām ievērojamu kravu sastrēgumu uz sliežu ceļiem nav, tāpēc jauno tarifu ieviešana atlikta līdz 1.jūnijam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Covid liegumu radīto dīkstāvi Vācijā apmaksās apdrošinātājs

Māris Ķirsons, 17.11.2020

Dalies ar šo rakstu

Foto: pixabay.com

Valsts noteikto Covid-19 izplatības ierobežojumu radītās dīkstāves zaudējumus 1,014 milj. eiro apmērā alus dārzu īpašniekam Minhenē kompensēs apdrošinātājs.

“Minhenes apgabaltiesas spriedums lietā par uzņēmējdarbības pārtraukšanas apdrošināšanas atlīdzības prasību saistībā ar Covid-19 krīzi ir sava veida precedents,” skaidro ZAB BDO Law partneris Jānis Zelmenis.

Viņš norāda, ka koronavīrusa izplatības ierobežojumi būtībā no marta vidus līdz maija beigām bija slēguši ne tikai alus dārzus, restorānus, viesnīcas, izklaides un atpūtas centrus un pat daudzus veikalus, tas zaudējumus radījis ne tikai atsevišķiem cilvēkiem un kompānijām, bet arī kopumā visai tautsaimniecībai.

“Būtu interesanti uzzināt, vai arī Latvijā kāds restorāns, tūrisma vai viesnīcu operators ir apdrošinājies pret dīkstāvēm un valsts iestāžu lēmumiem savas darbības ierobežošanai un pat paralīzei,” norāda J. Zelmenis. Viņaprāt, precedentu Minhenē ir vērts skatīt daudz plašākā kontekstā, ne tikai kā atsevišķu precedentu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pret Latvijas dzelzceļu sāk administratīvā pārkāpuma procedūru; uzņēmums neizpratnē

Dienas Bizness, 09.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts dzelzceļa administrācija ir sākusi administratīvā pārkāpuma procedūru pret VAS «Latvijas dzelzceļš» «par informācijas slēpšanu no valsts uzraugošās iestādes, kas tai nepieciešama, lai veiktu pārbaudi par infrastruktūras maksas celšanas pamatotību un iespējamo pārvadātāju diskrimināciju, mākslīgi sadārdzinot tranzīta koridoru», liecina šodien izplatīts paziņojums.

Pievienots «Latvijas dzelzceļa» komentārs pēdējās četrās rindkopās

Iespējamās soda sankcijas saskaņā ar Administratīvo pārkāpumu kodeksu šajā gadījumā varot sasniegt 14 000 EUR.

Saskaņā ar paziņojumu VAS «Latvijas dzelzceļš» esot «atkārtoti ignorējis Valsts dzelzceļa administrācijas aicinājumu sniegt detalizētu iekļauto izmaksu atšifrējumu, kas iekļautas infrastruktūras maksas aprēķinā, ko VAS «Latvijas dzelzceļš» plāno piemērot no 2018.gada 1.janvāra. Valsts dzelzceļa administrācijas pienākums ir pārbaudīt, vai infrastruktūras izmantošanas maksa noteikta atbilstoši likumam un aprēķināta pamatoti. Informācijas slēpšanas dēļ Valsts dzelzceļa administrācija nevar veikt tai likumā noteiktos pienākumus».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulatoram apstiprinot jauno Latvijas dzelzceļa publiskās dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksas noteikšanas projektu, Latvijā vidēji par 8 līdz 10% varētu kāpt dzelzceļa tarifi.

SPRK iesniegtais projekts paredz, ka infrastruktūras maksas kāpums dzelzceļa pārvadātājiem varētu būt 16 līdz 18%. Šobrīd pārvadātāji par katru vilciena kilometru maksā 5.68 latus, bet šāds tarifu kāpums būtu smags trieciens šobrīd tik jutīgajai tranzīta nozarei, kas viena no retajām vēl uzrāda pieauguma pazīmes Latvijas ekonomikā. Tarifu kāpums var izraisīt tranzīta kravu plūsmas kritumu cauri Latvijai. Tiek prognozēts, ka Krievijas un Baltkrievijas kravu nosūtītāji arvien augošo izmaksu dēļ Latvijas tranzītkoridorā izvēlēsies kravas pārvadāt caur alternatīviem maršrutiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi gatavo likvidācijai

, 02.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir iecerēts izbeigt VAS Latvijas Dzelzceļš izšķirošo ietekmi un līdzdalību AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi, kas ir pirmais solis ceļā uz privātās kapitālsabiedrības likvidāciju.

Tādā gadījumā AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi šobrīd sniegtie pakalpojumi tiks nodoti VAS Latvijas Dzelzceļš. Db.lv informē Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste Elīna Circene.

Latvijas Dzelzceļa izšķirošās ietekmes izbeigšanu uzņēmumā Starptautiskie pasažieru pārvadājumi paredz attiecīgs Ministru kabineta rīkojums, kas pirmdien, 2. jūnijā tika atbalstīts valdībā.

VAS Latvijas Dzelzceļš, kurā valsts kapitāla daļu turētāja ir Satiksmes ministrija, pieder 51 % kapitāla daļu AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi. Uzņēmums Starptautiskie pasažieru pārvadājumi nodarbojas tikai ar starptautisko pasažieru un bagāžas pārvadājumu organizēšanas pakalpojumu sniegšanu, nevis pašiem pasažieru pārvadājumiem, turklāt tā vienīgais klients un maksātājs ir VAS Latvijas Dzelzceļš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot un optimizējot uzņēmuma administratīvās un atbalsta funkcijas, kā arī tehnoloģiskos procesus, VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) pieņēmis lēmumu līdz gada beigām samazināt LDz darbinieku skaitu par aptuveni 700 darbiniekiem.

Pēdējā pusotra gada laikā, gan reaģējot uz situāciju kravu pārvadājumu jomā, gan veidojot pamatu LDz un visa “Latvijas dzelzceļš” koncerna efektīvai un konkurētspējīgai darbībai Baltijā un plašākā reģionā, LDz aktīvi pārskata visas uzņēmuma veicamās funkcijas un procesus, un citus uzņēmuma saimniecisko darbību ietekmējošos aspektus.

Darbinieku skaita samazināšanu plānots īstenot divos posmos. VAS “Latvijas dzelzceļš” ir iesniegusi attiecīgo informāciju Nodarbinātības valsts aģentūrai (NVA), kā arī veikusi konsultācijas ar Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrību (LDzSA). Pirmajā posmā, (2021.gada septembrī – oktobrī), izvērtējot darbinieku darba sniegumu un konsultējoties ar arodbiedrību, plānots pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 200 darbiniekiem no, galvenokārt, administrācijas un atbalsta personāla, savukārt informāciju par otrajā posmā atbrīvojamiem orientējoši 500 ražošanas darbiniekiem LDz iesniegs NVA šā gada septembrī pēc turpmākām konsultācijām ar Valsts dzelzceļa tehnisko inspekciju un LDzSA.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Satiksmes ministrija noraida Valsts kontroles pārmetumus

, 21.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrijas (SM) skaidrojums par vairākiem neargumentētiem Valsts Kontroles (VK) apgalvojumiem par VAS Latvijas Dzelzceļš (LDZ) restrukturizācijas procesu, Db.lv informēja Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību nodaļas pārvaldes vecākā referente.

Pēc VK uzskatiem sasteigti un nekvalitatīvi ir izstrādātais SM 2005.gada maijā Ministru kabinetā iesniegtais ziņojums Par valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš restrukturizācijas pabeigšanu ir uzskatāms par kvalitatīvi izstrādātu, jo darbu pie ziņojuma gandrīz divus gadus veica starptautiskās auditoru firma SIA Ernst & Young Baltic.

Ziņojuma sagatavošanas laikā SM pārrunāja ar VK jautājumu par LDZ restrukturizāciju, vairākkārt lūdzot VK sniegt vērtējumu par labāko risinājumu restrukturizācijai, taču no VK netika saņemti nekādi priekšlikumi.

VAS Latvijas Dzelzceļš pārveidošana par koncernu pakāpeniski tiek veikta jau kopš 1996. gada, tādēļ VK apgalvojums par sasteigtu un nepārdomātu LDZ restrukturizāciju ir nepamatots pēc savas būtības. Tāpat paralēli restrukturizācijai notiek pakāpeniska dzelzceļa transporta darbību reglamentējošo normatīvo aktu bāzes radīšana. Jau šobrīd par restrukturizācijas ieguvumu var uzskatīt pasažieru pārvadājumu un kravu pārvadājumu finansējuma nodalīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas dzelzceļš meklē jaunas biroja telpas

Db.lv, 26.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu ilgtspējīgu, esošajai situācijai atbilstošu un efektīvu darba vidi, VAS “Latvijas dzelzceļš” izvērtē iespēju centrālajam birojam pārcelties uz citām darba telpām, un ir izsludinājis konkursu par biroja telpu nomu Rīgā.

“VAS “Latvijas dzelzceļš” administrācija šobrīd strādā vairākās ēkās netālu no Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas, un galvenā no tām - centrālā biroja ēka Gogoļa ielā 3 ir celta 1914.gadā. Šī ēka ir bijusi dzelzceļu administrācijas mājvieta jau vairāk nekā 100 gadus, un šajā laikā būtiski ir mainījušās gan dzelzceļa tehnoloģijas un cilvēku darbaspēka loma dzelzceļa darbības nodrošināšanā, gan arī uzņēmumu priekšstats par mūsdienīgām un efektivitāti veicinošām biroju telpām,” komentē VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

“Esošo LDz administrācijas ēku Gogoļa ielā 3, Turgeņeva ielā 14 un Turgeņeva ielā 21 un citviet kopējā lietderīgā platība uz vienu darbinieku ir ap 38 m2, un biroja platība – 25 m2 , kas būtiski pārsniedz efektīvai darbībai nepieciešamo biroja platību uz vienu darbinieku. Ņemot vērā šo faktoru, kā arī attālinātā darba radīto ietekmi, ir pieņemts lēmums izvērtēt iespējas iznomāt jaunas, salīdzinoši nelielas, uzņēmuma ilgtspējīgai attīstībai atbilstošākas un mūsdienīgi aprīkotas centrālās administrācijas telpas,” turpina M.Kleinbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Satiksmes ministrija noraida Valsts kontroles pārmetumus

, 21.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrijas (SM) skaidrojums par vairākiem neargumentētiem Valsts Kontroles (VK) apgalvojumiem par VAS Latvijas Dzelzceļš (LDZ) restrukturizācijas procesu, Db.lv informēja Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību nodaļas pārvaldes vecākā referente.

Pēc VK uzskatiem sasteigti un nekvalitatīvi ir izstrādātais SM 2005.gada maijā Ministru kabinetā iesniegtais ziņojums Par valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš restrukturizācijas pabeigšanu ir uzskatāms par kvalitatīvi izstrādātu, jo darbu pie ziņojuma gandrīz divus gadus veica starptautiskās auditoru firma SIA Ernst & Young Baltic.

Ziņojuma sagatavošanas laikā SM pārrunāja ar VK jautājumu par LDZ restrukturizāciju, vairākkārt lūdzot VK sniegt vērtējumu par labāko risinājumu restrukturizācijai, taču no VK netika saņemti nekādi priekšlikumi.

VAS Latvijas Dzelzceļš pārveidošana par koncernu pakāpeniski tiek veikta jau kopš 1996. gada, tādēļ VK apgalvojums par sasteigtu un nepārdomātu LDZ restrukturizāciju ir nepamatots pēc savas būtības. Tāpat paralēli restrukturizācijai notiek pakāpeniska dzelzceļa transporta darbību reglamentējošo normatīvo aktu bāzes radīšana. Jau šobrīd par restrukturizācijas ieguvumu var uzskatīt pasažieru pārvadājumu un kravu pārvadājumu finansējuma nodalīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nodibina Latvijas dzelzceļa gada balvu

, 23.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 23. novembrī plkst. 10.00 Rīgā, Gogoļa ielā 3, Latvijas Zinātņu akadēmijas, valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš un Latvijas Izglītības fonda mērķprogrammas Izglītībai, zinātnei un kultūrai pārstāvji svinīgi parakstīs Sadarbības līgumu par Latvijas dzelzceļa gada balvu (Gada balva) nodibināšanu, Db.lv informēja Latvijas Dzelzceļš.

Turpmāk Gada balvu pasniegs Latvijas dzelzceļa dibināšanas gadadienā, ko atzīmē 5. augustā. Apbalvojums ir nodibināts ar mērķi veicināt Latvijas zinātnes un moderno tehnoloģiju attīstību un pielietojumu ar dzelzceļa nozari saistītās inženierzinātnēs un uzņēmējdarbībā.

Gada balvas nominācijas:

· Par izcilu darba veikumu vai mūža ieguldījumu Latvijas dzelzceļa transportā.

Piešķir ievērojamam zinātniekam vai praktiķim par radošu, nozīmīgu pētījumu veikšanu vai par mūža ieguldījumu Latvijas dzelzceļa transporta nozares attīstībā.

· Par pētījumiem Latvijas dzelzceļa transporta nozarē.

Piešķir jaunajam zinātniekam, Latvijas dzelzceļa speciālistam — maģistrantam, doktorantam, par nozīmīgiem pētījumiem dzelzceļa transporta nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinoties kravu pārvadājumu apjoma kritumam, kura lejupslīde aizsākās jau 2019. gada pirmajā pusgadā, un ņemot vērā VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) nespēju 2020. gadā nodrošināt finanšu līdzsvaru bez papildus finansējuma no valsts budžeta, LDz ir pārskatījis plānoto un uzsākto Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu finansēto projektu īstenošanas iespējas.

VAS "Latvijas dzelzceļš" Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda 6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" ietvaros līdz šim plānoja īstenot divus cieši saistītus projektus – "Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstība" un "Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija".

VAS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs skaidro: "Šo abu projektu plānošana un sagatavošana tika veikta periodā, kad pa dzelzceļa infrastruktūru tika pārvadāti 45-55 miljoni tonnu gadā. Šobrīd situācija ir būtiski mainījusies, un globālo tendenču un ģeopolitiskās situācijas radītās izmaiņas kravu pārvadājumu kopējā apjomā un kravu segmentos liek veikt korekcijas arī dzelzceļa investīciju projektos."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezprecedenta gadījums Eiropā, tomēr ne Lietuvas premjers, ne satiksmes un komunikāciju ministrs, ne Lietuvas dzelzceļa vadītājs nesola atjaunot sliedes

Eiropas Komisija 2. oktobrī pieņēma lēmumu gandrīz 28 miljonu eiro apmērā sodīt Lietuvas dzelzceļu (AS Lietuvos geležinkeliai) par konkurences ierobežošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū, jo uzņēmums, likvidējot sliežu ceļu, kas savieno Lietuvu un Latviju, pārkāpis ES konkurences noteikumus. EK lēmumā ir paredzēts ne tikai naudas sods, bet arī prasība Lietuvas dzelzceļam «izbeigt pārkāpumu un atturēties no jebkādiem pasākumiem, kam ir tāds pats vai līdzvērtīgs mērķis vai iedarbība», vēsta EK paziņojums presei.

Par konkurences politiku atbildīgā komisāre Margrēte Vestagere ir izteikusies, ka tas ir «bezprecedenta gadījums, uzņēmumam demontējot sabiedrisko dzelzceļa infrastruktūru, lai pasargātu sevi no konkurences». Uzņēmēji un VAS Latvijas dzelzceļš vadība cer, ka tiks atjaunotas sliedes. Satiksmes ministrs Uldis Augulis jau ir izteicies, ka no Latvijas puses satiksme slēgtajā posmā varētu tikt atjaunota diennakts laikā. Tikmēr nedz DB aptaujātais Lietuvas premjers Sauļus Skvernelis, nedz satiksmes un komunikāciju ministrs Rokas Maišulis, nedz Lietuvas dzelzceļa vadītājs Mantas Bartuška atjaunot sliedes nesola. «Man šķiet, ka diplomātiskais ceļš nu jau ir izsmelts. Ja citādi nesaprot, Latvijai jārīkojas pietiekami asi jautājumos, kas interesē Lietuvu,» DB sacīja Liepājas mērs Uldis Sesks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūrmalas pilsētas dome līdzfinansēs dzelzceļa staciju sakārtošanu

, 23.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas pilsētas dome uzsākusi sarunas ar VAS "Latvijas dzelzceļš" par sadarbību dzelzceļa staciju apsaimniekošanā un remontā. Pašlaik tiek gatavotas tāmes Mellužu stacijas kapitālajam remontam un Majoru stacijas publiskās tualetes remontam.

"Jūrmalas pilsētas dome ir ieinteresēta, lai dzelzceļa stacijas un visa dzelzceļa infrastruktūra būtu sakopta un kūrortpilsētas statusam atbilstoša, tāpēc mēs jau šī gada budžetā esam paredzējuši 30 000 latu lielu finansējumu līdzdalībai staciju sakārtošanā," norāda Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētājs Raimonds Munkevics. "Dzelzceļš vēsturiski ir viena no galvenajām pilsētas satiksmes artērijām. Turklāt elektriskie pasažieru vilcieni ir arī ekoloģiski drošs un ērts transports, kam noteikti ir paredzama nākotnes attīstība. Gādājot par pilsētnieku un Jūrmalas viesu labsajūtu, mēs esam gatavi sadarbībai ar Latvijas dzelzceļu."

Jūrmalas pilsētas domes izpilddirektora pienākumu izpildītāja Gunta Smalkā un citi pašvaldības speciālisti tikās ar VAS "Latvijas dzelzceļš" pārstāvjiem un vienojās, ka "Latvijas dzelzceļš" iepazīstinās Jūrmalas domi ar turpmāko dzelzceļa staciju attīstības koncepciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas dzelzceļš gatavs atbalstīt Ventspils pašvaldības projektu

Vēsma Lēvalde, Db, 12.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dzelzceļš konceptuāli atbalstījis Ventspils mazbānīša rekonstrukcijas projekta ieceri un uzņēmies rūpes par vairāku objektu atjaunošanu, informē Ventspils pašvaldība.

12. maijā Ventspilī pēc Ventspils pilsētas domes priekšsēdētāja Aivara Lemberga ielūguma viesojās a/s Latvijas dzelzceļš valde, kurai Ventspils pašvaldība prezentēja projekta Vienīgā Baltijā vēsturiski saglabātā 600 mm šaursliežu dzelzceļa kā kultūrvēsturiska objekta attīstība: iekļaušana Ventspils transporta struktūrā un starptautiskā tūrisma apritē ieceri.

Pēc prezentācijas a/s Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis apliecinājis, ka Latvijas dzelzceļš konceptuāli atbalsta šāda projekta īstenošanu Ventspilī, kā savu rūpju objektu iezīmējot divu deviņdesmit gadus vecu tvaika lokomotīvju atjaunošanu, 3 vagonu restaurāciju un lokotraktora remontu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aug pelnošo kompāniju skaits

M. Ķirsons, O. Prikulis, I. Mārtiņa,, 22.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ar peļņu strādājuši 48 % no visiem gada pārskatus par 2005. gadu iesniegušajiem uzņēmumiem un to kopējā peļņa pieaugusi par 23.3 %. Peļņa pieaugusi par 23,3 % jeb 0.27 milj. Ls un sasniegusi 1.43 miljardus Ls. To liecina SIA Lursoft pētījums pēc Uzņēmumu reģistrā iesniegtajiem 2005. gada pārskatiem.

Veikts pētījums

"Līdz šim publicētajos Lursoft pētījumos, rēķinot Latvijas uzņēmumu kopējo peļņu, tika rādīta bilance, kurā no uzņēmumu kopējās peļņas tika atskaitīti uzņēmumu zaudējumi," skaidro SIA Lursoft valdes loceklis Ainars Brūvelis. Viņš uzsver, ka šajā pētījumā mēģināts aprēķināt Latvijas uzņēmumu kopējo peļņu, kuri finanšu gadu beiguši bez zaudējumiem. A. Brūvelis arī atgādina, ka uzņēmēji gada pārskatus pērn iesnieguši vēlāk nekā iepriekšējos gados, jo daudzi pārskatu sūtīšanai izmantoja pastu un daudzi iesnieguši pārskatus ne tikai par 2005. gadu, bet arī par iepriekšējiem gadiem, kā rezultātā arī iepriekšējo gadu ciparos ir nācies izdarīt korekcijas. Viņš norāda, ka gada pārskatus arī par iepriekšējiem gadiem Uzņēmumu reģistrā "spiež" iesniegt ne tikai normatīvo aktu bardzība (ļaunākajā gadījumā draud likvidācija), bet arī pārskatu neesamība Uzņēmumu reģistrā var būt šķērslis, lai tiktu pie ES struktūrfondu līdzekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru