Šajā gadā VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) investīciju apjoms veido 220,15 miljonus eiro, no kuriem lielākā daļa paredzēta Eiropas Savienības fondu atbalstīto projektu īstenošanai, informē uzņēmuma pārstāvji.
Līdzās jau uzsāktiem ES atbalstītiem projektiem – otrā sliežu ceļa būvniecība posmā Skrīveri-Krustpils, Rīgas Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna modernizēšana, stacijas Bolderāja 2 būvniecība ar savienojošo ceļu uz Krievu salu – LDz šogad uzsācis vairākus projektus, saņemot ES Kohēzijas fonda papildu finansējumu.
Šo projektu laikā tiek modernizēts LDz maģistrālais datu pārraides tīkls, notiek Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizācija un sliežu ceļu rekonstrukcija, kā arī Rīgas Šķirotavas stacijā tiks ieviesta moderna kustības vadības sistēma. Tāpat tiks rekonstruēti sliežu ceļi un nomainītas pārmijas, bet Jūrmalas un Jelgavas virzienos LDz veiks 16 staciju un pieturas punktu modernizāciju, nodrošinot ērtāku piekļuvi stacijas ēkām un paaugstinot platformas.
2015.gadā LDz plāno investēt 166,73 miljonus eiro.
Plānojot Latvijas dzelzceļa tīkla ilgtermiņa attīstību, LDz ir pieņēmis lēmumu veikt esošā elektrotīkla modernizāciju un maģistrālo dzelzceļa līniju elektrifikāciju jaunā 25kV maiņstrāvas sistēmā, aizstājot novecojušo 3kV līdzstrāvas tīklu. Pāreja uz elektrisko vilci galvenajās dzelzceļa līnijās jūtami samazinās dzelzceļa transporta negatīvo ietekmi uz vidi (kaitīgus izmešu apjomu, trokšņus, vibrāciju), kā arī dos izmaksu ietaupījumu, kas paaugstinās dzelzceļa konkurētspēju ar citiem transporta veidiem.
Elektrifikācija turpmākajos gados būs lielākais investīciju projekts dzelzceļa nozarē - līdzšinējās aplēses liecina, ka projekts varētu izmaksāt ap 450 miljoniem eiro, un LDz gatavos projekta pieteikumu, lai saņemtu ES finansējumu šim mērķim.
Dzelzceļa kravu pārvadājumu rādītāji šogad pirmajā pusgadā par 4,7% pārsniedz pagājušā gada pārvadāto – šogad pārvadāti 30,8 miljoni tonnu. Ņemot vērā Krievijas ostu straujo attīstību, kravu īpatsvars no šīs valsts nākotnē varētu mazināties, tāpēc LDz kopā ar citām transporta nozares organizācijām uzsācis aktīvu darbu pie jaunu kravu piesaistes no Ķīnas.