Jaunākais izdevums

Kā vienu no trim nepatīkamākajām Latvijā gūtajām atziņām ārvalstu tūristi min vietējo iedzīvotāju agresīvo braukšanas stilu, informēja Tūrisma attīstības valsts aģentūra.

Pārējās vietas uz melnā pjedestāla ieņem zema līmeņa apkalpošana restorānos un pakalpojuma un cenas neadekvātā attiecība. Rezultāti tika iegūti, apkopojot 2007. gada beigās Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) un Latvijas Universitātes veikto ārvalstu tūristu aptauju Latvijā.

"Ņemot vērā, ka puse mūsu viesu Latviju apceļo ar vieglo transportu, velosipēdiem un motocikliem, šis negatīvais secinājums lielai daļai individuālo ceļotāju var likt nopietni apsvērt, vai ir vērts arī turpmāk riskēt uz Latvijas ceļiem," stāsta TAVA direktors Uldis Vītoliņš.

"Manuprāt, šo situāciju rada stress un mūsu nesakārtotā sadzīve, kas, iekāpjot auto, lauztin laužas uz āru, liekot visas nebūšanas uz savas ādas izjust citiem satiksmes dalībniekiem, turklāt mašīna ir pietiekami anonīma vieta, kas ļauj citu acīs palikt neatpazītam un tāpēc arī drošākam un pārgalvīgākam," situāciju skaidro raidījuma Zebra vadītājs Pauls Timrots.

"Otrkārt, mēs savā mazajā valstiņā, kur visi viens otru pazīstam, jūtamies pasargāti no jebkādām policijas represijām, jo vienmēr taču pastāv dažādi varianti kā izbēgt no soda, kas nekādi nav saprotams igaunim, somam vai zviedram," turpina P.Timrots.

Patīkamo lietu sarakstā ārvalstu tūristi min Latvijas arhitektūru, dabu, bagāto kultūras piedāvājumu, tīrību pilsētās, cenas ārpus Rīgas un vietējās virtuves un restorānu piedāvājumu.

Aptaujas galvenais uzdevums bija noskaidrot ceļotāju motivāciju un faktorus, kuri ietekmē brauciena izvēli uz Latviju, viņu apmierinātību ar saņemto servisu, ar cenas un pakalpojuma attiecībām, noskaidrot to apmierinātību ar dažādiem ceļojuma aspektiem, vēlamās tūristu aktivitātes u.t.t.

Ārvalstu tūristu aptauja Latvijā tika veikta no 2007.gada augusta līdz decembrim. Tajā piedalījās 1000 respondentu no 37 valstīm. Lielākā daļa no tiem ir gatavi Latviju apmeklēt vēlreiz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrības Balta un Drošas Braukšanas Skolas (DBS) pētījuma rezultāti liecina, ka 37% Latvijas iedzīvotāju pēdējos mēnešos izvēlas nebraukt ar savu automobili, tā vietā priekšroku dod sabiedriskajam transportam vai pārvietojas kājām.

50% iedzīvotāju ar zemiem ienākumiem, kā arī gados jauni cilvēki gada nogalē atteikušies no automašīnas kā pārvietošanās līdzekļa izmantošanas vispār.

„Automašīnu skaita samazināšanās uz ielām un ceļiem ir ekonomiskās situācijas rezultāts - šī brīža situācija cilvēkiem liek pārdomāt, cik bieži un vai vispār izmantot auto kā pārvietošanās līdzekli. Patlaban daudzi iedzīvotāji atsakās no auto lietošanas, tāpēc mazinās satiksmes intensitāte, līdz ar to arī ceļu satiksmes negadījumu skaits. Tomēr atlīdzību statistika rāda, ka, neskatoties uz automašīnu skaita samazinājumu ielās un piesardzīgāku autovadītāju braukšanas stilu, dienās, kad pēkšņi mainās laika apstākļi - piesalst vai strauji uzsnieg, atlīdzību pieteikumu skaits palielinās pat līdz divām reizēm. Tas liecina, ka autovadītāju braukšanas prasmes ir nepietiekošas un negadījumu risks pieaug tieši straujas laikapstākļu maiņas gadījumos, kad autovadītājam ir jāmaina braukšanas stils un taktika,” atzīst AAS „Balta” Atlīdzību direktore Madara Melnmate. ”Esam gandarīti sākt izglītojošu un informatīvu projektu kopā ar Drošas Braukšanas Skolu, lai vērstu autovadītāju uzmanību braukšanas prasmju pilnveidei, kas samazinātu iespējamo negadījumu risku.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pārbaudīt, nevis iegāzt

Laura Mazbērziņa, 18.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija autoskolu apmācību līmeņa jomā nav pati sliktākā valsts pasaulē, bet arī ne labākā, uzskata Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks.

Drošas Braukšanas Skolas (DBS Autoskolas) vadītājs ir runājis ar saviem kolēģiem Lielbritānijā, kur apmācību process tiek organizēts citādi. Mums diezgan daudz kas ir palicis no senajiem laikiem, piemēram, apmācību process. Lielbritānijā teoriju var mācīties pats un pēc tam eksāmenu kārtot elektroniski. «Lielākā atšķirība Latvijai un Lielbritānijai eksāmenu jomā ir tas, ka tur uzdotie jautājumi nav, lai «iegāztu», bet gan, lai pārbaudītu zināšanas. Taču Latvija arī pārorientējas uz Lielbritānijas pieeju,» norāda J. Vanks. Viņš atzinīgi vērtē modernizētos CSDD teorijas eksāmenus, kuros ir ieviesti video jautājumi. Video jautājumu mērķis ir veicināt jauno autovadītāju izpratni par drošu rīcību uz ceļa, kā arī sekmēt pieklājību un toleranci starp satiksmes dalībniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmdienas, 14.augusta, uz Rīgas apvedceļa (A5) posmā no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei (23,1.-28,6. km) sāks darboties pirmais vidējā braukšanas ātruma kontroles posms, informē Latvijas Valsts ceļi.

Vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, CSNg skaits samazinās.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu policija pieklājīgas braukšanas dienas ietvaros, rīt, 3. decembrī, organizē reidu, kura laikā pastiprināti sekos ceļu satiksmes dalībnieku pieklājībai uz ceļa.

Īpaša uzmanība tiks pievērsta vietām Rīgas ielās, kur vadītāju neuzmanības un pieklājīgas braukšanas trūkums rada problēmas citiem vadītājiem un satiksmes drošībai kopumā, Db.lv informēja policijā.

Dienas laikā saspringtākajos Rīgas krustojumos dežūrēs Ceļu policijas ekipāžas, kas sekos vadītāju pieklājībai un aicinās vadītājus ievērot pieklājīgas braukšanas principus, kā arī dāvinās vadītājiem pasaku grāmatas „Ir labi būt labam”.

Pieklājīgas braukšanas diena tiek organizēta Pieklājīgas braukšanas nedēļas ietvaros, un tās laikā autovadītāji tiek aicināti būt īpaši pieklājīgi un kulturāli, ievērot ceļu satiksmes noteikumus un kulturālas braukšanas principus: laicīgi rādīt pagriezienus, nepalikt krustojumos pie aizliedzošā signāla un iekļauties vienotā plūsmā, ievērot rāvējslēdzēja principu, nerādīt nepieklājīgus žestus un nelamāties pie auto stūres u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī brīža valsts ekonomiskajā situācijā ikviens ir spiests domāt par savu tēriņu sabalansēšanu un līdzekļu efektīvu izlietojumu. Ko mēs varam darīt, lai samazinātu savus tēriņus degvielai ?

Šoreiz piedāvājam Drošas Braukšanas Skolas (DBS) ekonomiskas braukšanas izstrādātos pamatprincipus.

Distances ievērošana

Ja autovadītājs ietur distanci no priekšā braucošās mašīnas, tas dod laiku paspēt izvērtēt situāciju un paredzēt notikumu attīstību – sekojot līdzi savam braukšanas stilam, var ne tikai ietaupīt degvielu un izvairīties no stresa, bet arī paaugstināt drošības līmeni uz ceļa.

Atbilstoša pārnesumu izvēle un motora apgriezieni

Svarīga nozīme degvielas ekonomijā ir pareizai pārnesumu un motora apgriezienu izvēlei. Vismazākais degvielas patēriņš ir sasniedzams, izvēloties augstāko iespējamo pārnesumu pie minimāliem, bet stabiliem apgriezieniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naktī uz otrdienu, 3.oktobri, uz Jelgavas šosejas no Spodrām līdz krustojumam ar Parka aleju Elejā (50,0.-69,2. km) un uz Ventspils šosejas (A10) no Gulbju ezera līdz pagriezienam uz Usmu (135,0.-140,8. km) sāks darboties vidējā ātruma kontroles posmi.

Kā arī divi vidējā ātruma kontroles posmi sāks darboties uz Liepājas šosejas: no krustojuma ar autoceļu Tebra-Kazdanga-Cildi (V1200) līdz Silkalniem (157,3.-169,7. km) un no pagrieziena uz Kalnciemu līdz krustojumam ar autoceļu Jelgava-Tušķi-Tukums (P98) (26,1.-38,0. km).

Šajos posmos iekārtas kontrolēs vidējo ātrumu, OCTA, tehnisko apskati un autoceļu lietošanas nodevas samaksu.

Vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, CSNg skaits samazinās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Maskavas ielā atvieglos satiksmes plūsmu uzstādot ceļazīmes

, 22.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmdienas, 27. oktobra, tiks atvieglota satiksmes plūsma Maskavas ielā posmā no Ķengaraga ielas līdz Glūdas ielai virzienā uz pilsētas robežu.

Minētajā posmā SIA Rīgas luksofors uzstādīs ceļa zīmes, kas aizliedz transportlīdzekļiem apstāties un stāvēt uz šīs ielas labās malējās brauktuves, Db.lv informē Rīgas domes Satiksmes departamenta preses sekretārs Mareks Ivans.

Maskavas ielā šobrīd šādā braukšanas virzienā ir trīs braukšanas joslas. Taisni, pilsētas robežas virzienā braucošie transportlīdzekļi un sabiedriskais transports pārsvarā iekārtojas tikai vidējā braukšanas joslā, vairojot satiksmes sastrēgumus pat uz Krasta ielas.

Lai atslogotu satiksmes plūsmu uz Krasta ielas un Maskavas ielas, tiks aizliegts transportlīdzekļiem apstāties un stāvēt uz Maskavas ielas labās malējās braukšanas joslas virzienā uz pilsētas robežu posmā no Ķengaraga ielas līdz Glūdas ielai, pagarinot apstāšanās un stāvēšanas aizlieguma zonu, kas šobrīd darbojas no Slāvu ielas līdz Ķengaraga ielai. Šādas satiksmes organizācijas izmaiņas ļaus taisni braucošajiem izmantot labo malējo braukšanas joslu savā iecerētajā braukšanas virzienā no pilsētas centra uz Ķengaragu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pabeigta tilta pār Juglas kanālu vienas puses rekonstrukcija

Dace Preisa, 21.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiltam pār Juglas kanālu Brīvības gatvē ir noslēgusies puse no rekonstrukcijas darbiem. No sestdienas, 22. novembra, abas braukšanas joslas virzienā no Rīgas centra tiks novirzītas pa izremontēto tilta daļu. Virzienā uz Rīgas centru satiksme tiks organizēta pa divām braukšanas joslām pār pagaidu tiltu tāpat kā līdz šim.

Kā ziņots, kopš šā gada jūlija norisinās tilta pār Juglas kanālu paplašināšanas darbi. Šādi pār tiltu līdzšinējo divu braukšanas joslu vietā tiks ierīkotas trīs braukšanas joslas katrā virzienā, palielinot tilta satiksmes caurlaides spēju. Saskaņā ar Rīgas domes Satiksmes departamenta prasībām remontdarbu laikā būvdarbu veicējam jānodrošina satiksmes plūsma pa divām braukšanas joslām abos braukšanas virzienos.

Tilta pār Juglas kanālu paplašināšana tiek veikta Brīvības gatves pilnveidošanas darbu ietvaros, lai novērstu tā sauktā „pudeles kakla” veidošanos. Šobrīd Brīvības gatvē gan pirms, gan mazliet pēc tilta pār Juglas kanālu ir nodrošinātas trīs braukšanas joslas katrā virzienā. Pēc tilta rekonstrukcijas līdzšinējo divu braukšanas joslu vietā tiltam būs trīs braukšanas joslas katrā virzienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2022.gada sākumā Latvijā dzīvoja 1,876 miljoni iedzīvotāju - par 17 500 mazāk nekā pirms gada, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.

CSP Sociālās statistikas departamenta direktore Baiba Zukula norāda, ka iedzīvotāju skaita samazinājums pēdējā gada laikā pielīdzināms pašreizējam Salaspils iedzīvotāju skaitam, un tas saistīts ar negatīvu dabisko pieaugumu, mirstībai būtiski pārsniedzot dzimstību, un ne vairs ar migrāciju, iedzīvotājiem izbraucot no valsts.

Iedzīvotāju skaits pērn saruka straujāk - par 0,92% salīdzinājumā ar 0,76% gadu iepriekš, tajā skaitā negatīva dabiskā pieauguma ietekmē tas samazinājās par 0,91% un migrācijas dēļ - par 0,01%. Līdz ar Ukrainas pilsoņu, kuri pieprasījuši Latvijas valsts pagaidu aizsardzību, skaita pieaugumu prognozējams, ka pozitīva migrācijas dinamika varētu turpināties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2023. gada sākumā Latvijā dzīvoja 1 milj. 883 tūkst. iedzīvotāju – par 7,3 tūkst. vairāk nekā pirms gada, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.

Iedzīvotāju skaits pērn pieauga par 0,39 % salīdzinājumā ar gadu iepriekš, tajā skaitā negatīva dabiskā pieauguma ietekmē tas samazinājās par 0,78 %, bet migrācijas dēļ palielinājās par 1,17 %. Pozitīvo migrācijas starpību galvenokārt veido 23,5 tūkstoši Ukrainas bēgļu, kuri tiek ieskaitīti patvērumu sniegušās valsts iedzīvotāju skaitā.

Dzimstības lejupslīde turpinās

Pagājušajā gadā Latvijā piedzima 15 954 bērni – par 1 466 bērniem jeb 8,4 % mazāk nekā 2021. gadā, kas ir zemākais rādītājs pēdējo simt gadu laikā, bet nomira 30 731 cilvēks – par 3 869 jeb 11,2 % mazāk nekā gadu iepriekš.

Pērn, mazinoties saslimstībai ar Covid 19, mirstība ir nedaudz samazinājusies, bet tā pārsniedz laiku pirms pandēmijas. Līdz ar mirstības kritumu arī negatīvais dabiskā pieauguma rādītājs ir nedaudz samazinājies (no −17,2 tūkstošiem 2021. gadā līdz −14,8 tūkstošiem pērn), bet joprojām ir tuvs 1996.–1998. gadā reģistrētajam. Savukārt starptautiskās ilgtermiņa migrācijas rezultātā iedzīvotāju skaits palielinājās par 22 028 cilvēkiem, kas nebija noticis kopš neatkarības atgūšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vidējā ātruma kontroles posmi sāks darboties arī uz Tallinas un Valmieras šosejas

Db.lv, 07.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naktī uz piektdienu, 8.septembri, uz Tallinas šosejas (A1) no Siguļiem līdz Lilastei un uz Valmieras šosejas (A3) posmā no krustojuma ar vietējo autoceļu Plācis-Rozula līdz Stalbei sāks darboties vidējā ātruma kontroles posmi, informēja "Latvijas valsts ceļu" (LVC) pārstāvji.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas samaksas kontroli.

Jau ziņots, ka no 14.augusta pirmais vidējā braukšanas ātruma kontroles posms sāka darboties uz Rīgas apvedceļa (A5) posmā no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei.

LVC norāda, ka vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, negadījumu skaits samazinās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima šodien otrajā lasījumā atbalstīja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz bargākus sodus par pārkāpumiem ceļu satiksmē.

Kā informēja Saeimas Preses dienestā, ar grozījumiem plānots noteikt, ka par ātruma pārsniegšanu no 61 līdz 70 kilometriem (km/h) stundā ar mopēdiem, motocikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas auto, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas, transportlīdzekļa vadītājam varēs piemērot naudas sodu no 720 līdz 960 eiro (pašlaik - no 360 līdz 480 eiro) un transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu uz deviņiem mēnešiem (pašlaik - sešiem).

Savukārt, ja minētajā apjomā ātrums tiks pārsniegts apdzīvotā vietā, plānots piemērot naudas sodu no 1040 līdz 1400 eiro (pašlaik - no 540 līdz 680 eiro) un atņemt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības no deviņiem līdz 12 mēnešiem (pašlaik uz 12 mēnešiem piemēro tiesību izmantošanas aizliegumu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

OT Stils zaudējumi auguši; turpinās attīstīt jauno konceptu OT Outlet

Gunta Kursiša, 20.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas trikotāžas apģērbu tirgotājas SIA OT Stils zaudējumi ievērojami palielinājušies, sasniedzot 374 tūkstošus eiro, liecina Lursoft dati.

OT Stils izplata SIA Ogres trikotāža un SIA Aurora Baltika produkciju.

Salīdzinot ar 2012. gadu, zaudējumu apmērs audzis par vairāk nekā 129 tūkstošiem eiro. Gada laikā sarucis arī uzņēmuma apgrozījums – tas samazinājies par 7,2% līdz 1,42 miljoniem eiro.

Pērn OT Stils iegādājies jaunus pamatlīdzekļus tirdzniecības vietu iekārtošanai un uzlabošanau, kā arī atvēris vaļā jaunu veikalu tirdzniecības centrā Bowlero. Tāpat pērn ieviests jauns tirdzniecības koncepts OT Outlet – ar šo preču zīmi 2013. gadā uzņēmums vēris vaļā trīs jaunus veikalus.

Konceptu OT Outlet uzņēmums plāno attīstīt arī turpmākos gadus. OT Outlet preces tiek tirgotas par zemākām cenām, un šāds koncepts attīstīts, ņemot vērā Latvijas ekonomisko situāciju un pirktspējas krišanos, norādījusi OT Stils vadība. Tāpat arī uzņēmums iecerējis paplašināt preču pārdošanas apjomus ārpus Latvijas robežām, proti, Austrumeiropas un NVS valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Premjers Ivars Godmanis (LPP/LC) pieļāvis iespēju, ka valdība varētu skatīt jautājumu par atteikšanos no dienesta automašīnām.

Tā I. Godmanis norādīja LTV raidījumā 100. pants, atbildot uz jautājumu, vai taupības laikos ministriem, līdzīgi kā Šveicē, nevajadzētu izmantot sabiedriskā transporta pakalpojumus, nevis valsts atmaksātas automašīnas. Viņš arī uzsvēra, ka šogad jauni dienesta auto nav pirkti, ziņo Apollo. Vienlaikus premjers teica, ka būtu jāizvērtē, cik ļoti katram valstsvīram nepieciešams nodokļu maksātāju sponsorēts braucamais līdzeklis. «Redzēsim, kā beigsies 1. ceturksnis,» sacīja Godmanis, norādot, ka pēc tam varbūt arī viņam pašam nāksies vairāk staigāt ar kājām.

Vidēji 450 Ls

Jau pērn Db aptaujāja ministrus par viņu braukšanas paradumiem, jo Db rīkotās akcijas Meklējam miljonus laikā tika saņemts kāda lasītāja ieteikums ministru darba automašīnas nomainīt pret zemākas klases automašīnām, kurām būtu arī mazāks degvielas patēriņš. Rezultātā varēja secināt, ka ministri ikdienā bieži pārvietojas ar darba automašīnu, turklāt vidēji viens ministrs mēnesī iztērē ap 450 Ls degvielai. Nav pieejama informācija par Ivara Godmaņa un Mareka Segliņa autotransportu, jo gan Ministru prezidents, gan iekšlietu ministrs ir valsts augstākās amatpersonas, kuru apsardzi veic Drošības policija. Šīm amatpersonām nav piesaistītas noteiktas automašīnas, ar kurām tiek nodrošināta šo amatpersonu pārvietošanās, bet abu amatpersonu apsardzes un drošības pasākumu organizācija un tehniskie līdzekļi ir konfidenciāla rakstura informācija, paskaidroja Drošības policijas priekšnieka palīdze Kristīne Apse-Krūmiņa. SIA Auto Rīga (Audi) direktors Raimonds Pāvulītis Db skaidroja, ka atsevišķām ministrijām 2007. gadā piegādātie Audi A6 ir aprīkoti ar vecajiem un vienlaikus arī rijīgākajiem V6 benzīnmotoriem. «Šos dzinējus vairs neražo, bet pirms gada komplektācijā ar šiem spēka agregātiem Audi A6 bija vislētākie. Rūpnīcas noteiktajos standartos šāds A6 vidēji uz 100 km tērē 9,6 l, taču, ņemot vērā visus blakusfaktorus - ekspluatācijas atšķirība ziemā un vasarā, pilsētā vai ārpus pilsētas, kā arī autovadītāja braukšanas stils ir galvenie nosacījumi, ka vienā gadījumā vidējais degvielas patēriņš ir 13 l, bet citā - vairāk nekā 19 l. Vēl viens, iespējams, viens no būtiskākajiem faktoriem, kas palielina degvielas patēriņu, ir tas, ka ziemas periodā, gaidot ministrus, auto šoferi, lai nenosaltu, bieži atstājot ieslēgtu automašīnas dzinēju.» Paraugoties uz ministriju auto degvielas patēriņa atšķirībām, Drošas braukšanas skolas (DBS) direktors Artūrs Priednieks nenoliedz, ka pilsētas sastrēgumi, ekspluatācija ziemā, kā arī autovadītāja braukšanas stils var būtiski ietekmēt vidējo degvielas patēriņu. «Taču atsevišķos gadījumos uzrādītie degvielas patēriņi, kuri ievērojami atšķiras no rūpnīcas noteiktajiem standartiem, šķiet pārlieku neloģiski. Var jau būt, ka te ir meklējami citi iemesli, bet iespējams, šo auto stūresvīriem vienkārši trūkst zināšanu par pareizas un ekonomiskas braukšanas pamatprincipiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Pats šausmīgākais bizness


Inita Šteinberga, speciāli DB, 31.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Te nevarētu būt teātris,» ikvienam var uzmākties šaubas, caur puspamestu rūpniecisku teritoriju dodoties uz teātra Psaiho.lv norādīto adresi kādreizējā VEF

Taču viss ir pareizi – pat apkārtne jau noskaņo uz īstā viļņa. Pulciņš aktieru vecu noliktavu pārvērtuši par netradicionālu emociju ražotni. Psaiho.lv kodolu veido četri cilvēki, papildus pieaicinot atraktīvus darbiniekus. Ikdienā viņi darbojas katrs savā ar radošām izpausmēm saistītā jomā, bet nedēļas nogalēs pārvēršas radībās ar cirvjiem, melniem paltrakiem un visādiem citādiem šausmas uzdzenošiem atribūtiem.Pozitīvu emociju teātra spēle ar līdzdalību un jautru baidīšanos – tā sevi pozicionē radošā apvienība.

«Pieredze biedēšanā man un tuvākajiem draugiem ir liela – 14 gadus. Labi zinām, no kā cilvēkiem bail, uz ko jāuzspiež, lai reakcija būtu vēl šaušalīgāka,» teic Psaiho.lv līdzīpašnieks Maksims Burčenko. Kā teātris ar savām telpām Psaiho.lv darbojas gandrīz divus gadus. Izstrādāti vairāki izrāžu varianti. Vasaras sākumā nomainīts arī priekšnesuma saturs, lai apmeklētājiem būtu interesanti nākt atkal un atkal.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzsāk degvielas patērētājiem adresētu kampaņu visā Eiropā

Madara Laicāne, Valdis Vikmanis, 27.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Naftas rūpniecības asociācija (EUROPIA – The European Petroleum Industry Association) un Eiropas Komisija, kuru pārstāv enerģētikas komisārs Andris Piebalgs sāk plašu kampaņu 29 Eiropas valstīs, lai iedrošinātu patērētājus ietaupīt vairāk kā degvielu (Save more than fuel) veicot nelielus uzlabojumus savā braukšanas kultūrā.

ES enerģētikas komisārs Andris Piebalgs: "Lai sasniegtu mūsu ambiciozos mērķus CO2 samazināšanai un enerģijas taupīšanai ir jāpieliek pūles visos sektoros. Bieži vien ir nepieciešami augsto tehnoloģiju risinājumu, taču dažkārt vienkārši jāpanāk vienprātība. Šī kampaņa, ko atbalsta Eiropas Komisijas "Atjaunojamās enerģijas Eiropas kampaņa" (SEEC - Sustainable Energy Europe Campaign) piedāvā virkni vienkāršu ieteikumu, kā, braucot daudz gudrāk, var samazināt CO2 emisijas un ietaupīt naudu. Iemācoties pāris trikus Jūs ietaupīsiet vairāk degvielas automašīnas bākā, vairāk naudu savā kabatā un samazināsiet CO2 koncentrāciju atmosfērā."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos atļautais maksimālais braukšanas ātrums uz vasaras periodu tiks palielināts līdz 100 km/h un šogad pirmo reizi arī līdz 110 km/h, informē VSIA Latvijas Valsts ceļi.

Maksimālais braukšanas ātrums 110 km/h tiek ieviests:

  • uz valsts galvenā autoceļa Rīga-Sigulda-Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) posmā no Tallinas šosejas (A1) līdz rekonstruētā posma beigām Sēnītē (14,30.-38,80. km);
  • uz valsts galvenā autoceļa Rīga-Ventspils (A10) posmā no Rīgas līdz Jūrmalai (13,45.-18,78. km).

Maksimālais braukšanas ātrums 100 km/h tiek ieviests:

uz Tallinas šosejas (A1) Saulkrastu apvedceļā (21,40.-26,00. km un 27,20.-44,40. km) un posmā no Jelgavkrastiem līdz Svētciemam (55,50.-71,30.km un 74,70.-81,20. km);uz Daugavpils šosejas (A6) posmā no Salaspils līdz Ikšķilei (20,86.-28,20. km);uz Jelgavas šosejas (A8) posmā no Rīgas robežas līdz satiksmes pārvadam Jelgavas apvedceļā (8,00.-39,80. km);uz valsts galvenā autoceļa Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas robeža (Terehova) (A12)atsevišķos posmos (16,97.-23,30. km, no 30,99.-49,10. km, no 55,40.-67,94. km un no 73,60.-94,40. km);uz valsts galvenā autoceļa Rēzeknes apvedceļš (1,02.-6,26. km);uz valsts reģionālā autoceļa Tīnūži-Koknese (P80) posmā no Kalnciema dolomīta karjerām līdz Koknesei (5,20.-60,35. km).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk tiesības izmantot maksas atvieglojumus sabiedriskajā transportā reģionālajos starppilsētu un vietējās nozīmes maršrutos tiks piešķirtas sešām pasažieru kategorijām līdzšinējo vienpadsmit vietā.

Šādas izmaiņas paredz otrdien, 4. augustā, valdībā atbalstītais Ministru kabineta noteikumu projekts. To izstrādājusi un valdībā izskatīšanai iesniegusi Satiksmes ministrija, ņemot vērā vairāku atbildīgo ministriju, kā arī vairāku biedrību un asociāciju ieteikumus.

Turpmāk bez maksas reģionālajos starppilsētu un vietējas nozīmes maršrutos varēs pārvietoties pirmsskolas vecuma bērni, 1. grupas invalīdi, bērni invalīdi, kā arī bāreņi un bez vecāku gādības palikušie bērni, kuri atrodas audžuģimenēs, aizbildnībā, bērnu aprūpes institūcijās vai mācās vispārējās un profesionālajās izglītības iestādēs. Politiski represētās personas un nacionālās pretošanās kustības dalībnieki, tāpat kā līdz šim, bez maksas varēs izmantot reģionālos starppilsētu nozīmes maršrutus. Savukārt 2. grupas invalīdi un personas, kuras pavada 1. grupas invalīdu vai bērnu invalīdu reģionālos starppilsētu un vietējās nozīmes maršrutus turpmāk varēs izmantot ar 50% atlaidi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā satiksme pār Juglas kanālu virzienā uz centru tiks novirzīta pār pagaidu tiltu

, 02.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No trešdienas, 3. septembra Rīgā satiksme pār Juglas kanālu virzienā uz centru tiks novirzīta pār pagaidu tiltu.

Lai palielinātu tilta pār Juglas kanālu satiksmes caurlaides spēju, šobrīd norisinās tilta paplašināšanas darbi. To rezultātā pār tiltu līdzšinējo divu braukšanas joslu vietā tiks ierīkotas trīs braukšanas joslas katrā virzienā. Lai remontdarbu laikā nodrošinātu satiksmes plūsmu pa divām braukšanas joslām katrā virzienā tāpat kā līdz šim, no rītdienas, 3. septembra, satiksme virzienā uz centru pār Juglas kanālu tiks novirzīta pār pagaidu tiltu.

Satiksme pār pagaidu tiltu virzienā uz centru tiks organizēta pēc rīta maksimuma stundu laika.

Tilta pār Juglas kanālu paplašināšana tiek veikta Brīvības gatves pilnveidošanas darbu ietvaros, lai novērstu tā sauktā pudeles kakla veidošanos. Šobrīd Brīvības gatvē gan pirms, gan mazliet pēc tilta pār Juglas kanālu ir nodrošinātas trīs braukšanas joslas katrā virzienā. Pēc tilta rekonstrukcijas līdzšinējo divu braukšanas joslu vietā tiltam būs trīs braukšanas joslas katrā virzienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) konstatē aizliegtu vienošanos par braukšanas maksas paaugstināšanu a/s Nordeka un SIA Daugavpils autobusa parks darbībās

KP 18. jūnijā pieņēmusi lēmumu konstatēt aizliegtu vienošanos par braukšanas maksas paaugstināšanu a/s Nordeka un SIA Daugavpils autobusa parks darbībās un par pārkāpumu piemērojusi naudas sodu kopumā 50 157.28 Ls, Db.lv informē Jānis Amols, KP Ārējo sakaru un sabiedrības informēšanas daļas vecākais referents.

KP konstatēja, ka ziņu portālos 2006. gada novembrī bija lasāma informācija par braukšanas tarifu palielināšanos dažādos tālsatiksmes pasažieru pārvadājuma maršrutos Latvijas teritorijā. KP tirgus uzraudzības ietvaros konstatēja, ka a/s Nordeka un SIA Daugavpils autobusa parks starpā ir notikusi informācijas apmaiņa par braukšanas maksas tarifu noteikšanu un savstarpēja vienošanās par braukšanas maksas tarifu paaugstinājumu no 3.50 līdz 4.00 Ls, sākot ar 2007. gada 10. augustu maršrutā Rīga – Daugavpils.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonakt uz Daugavpils šosejas (A6) posmā no Krustpils līdz Stūrniekiem sāks darboties vidējā ātruma kontroles posms 9,5 kilometru garumā, aģentūru LETA informēja "Latvijas valsts ceļu" (LVC) pārstāvji.

Tas būs pirmais no trijiem vidējā ātruma kontroles posmiem uz Daugavpils šosejas.

Šajā posmā tiks kontrolēts vidējais ātrums, obligātās civiltiesiskās apdrošināšana (OCTA), tehniskā apskate (TA) un autoceļu lietošanas nodevas samaksa.

LVC norāda, ka vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Vidzemes šosejas (A2) un autoceļa Cēsis-Vecpiebalga (P30) sāk darboties vidējā ātruma kontroles posmi, informē "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

Uz Vidzemes šosejas sāk darboties vidējā ātruma kontroles posms no tilta pār Vējupīti Siguldā līdz Augšlīgatnei, bet uz autoceļa Cēsis-Vecpiebalga - no Jaunkleķeriem līdz Krustakrogam.

Abos posmos tiks kontrolēts vidējais ātrums, obligātā civiltiesiskā transportlīdzekļu apdrošināšana un tehniskā apskate. Uz Vidzemes šosejas kontroles posma sākumā pie tilta pār Vējupīti kontrolēs arī vinjetes.

Jau ziņots, ka no 14.augusta pirmais vidējā braukšanas ātruma kontroles posms sāka darboties uz Rīgas apvedceļa (A5) posmā no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei.

LVC norāda, ka vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, negadījumu skaits samazinās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš ceļu satiksmē parādījušās netrafarētās policijas automašīnas, arvien biežāk likumsargi konstatē visdažādākos ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus – braukšanas ātruma neievērošanu, agresīvu braukšanu, apdzīšanu neatļautā vietā un citus pārkāpumus. Pagājušajā nedēļā Valsts policijas (VP) Satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja Speciālo uzdevumu nodaļas darbinieki, uzraugot ceļu satiksmes drošību, fiksējuši vairākus būtiskus ātrumpārkāpējus.

Video skatāms zemāk.

Netrafarētās policijas automašīnas sevi ir attaisnojušas – darbs ar tām parāda, ka šie spēkrati ir efektīvs līdzeklis satiksmes dalībnieku uzraudzībā. Novērojumi liecina, ka joprojām liela daļa autovadītāju ir bezatbildīgi un būtiski pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, tādējādi apdraudot ne tikai sevi, bet arī citus ceļu satiksmes dalībniekus, uzsver Valsts policija.

Pagājušajās ceturtdienas rītā, 17.augustā, VP ceļu policijas Speciālo uzdevumu nodaļas darbinieki, patrulējot uz autoceļa Rīga – Bauska, apturēja divus steidzīgus autobraucējus. Pulksten 7.18 Iecavas novadā kāds 1990.gadā dzimis vīrietis, vadot automašīnu BMW 318, pie atļautā braukšanas ātruma 90 kilometri stundā, traucās ar ātrumu 155 kilometri stundā. Savukārt, mirkli vēlāk uz autoceļa Rīga – Jelgava, Jaunolaines virzienā, pulksten 8.06, tika fiksēts vēl kāds BMW 320 markas spēkrats, kur 1985. gadā dzimis vadītājs pie atļautā braukšanas ātruma 90 kilometriem stundā brauca ar 148 kilometriem stundā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automobiļu uzņēmums Volvo Cars un taksometru pakalpojumu firma Uber prezentējusi kopīgi izstrādātu ražošanas automobili, kas spēj braukt patstāvīgi.

Uber un Volvo Cars 2016. gadā noslēdza inženiertehnoloģiju sadarbības līgumu un kopš tā laika izstrādājuši vairākus prototipus ar mērķi paātrināt uzņēmuma autonomo automobiļu izstrādi. Volvo XC90 SUV ir pirmais ražošanas automobilis, kas apvienojumā ar Uber autonomās braukšanas sistēmu spēj braukt pilnīgi patstāvīgi.

XC90 bāzes automobilis ir aprīkots ar galvenajām drošības funkcijām, kas ļauj Uber instalēt savu autonomās braukšanas sistēmu, kas, iespējams, ļaus nākotnē izmantot pašbraucošos automobiļus Uber tīklā kā autonomas koplietošanas pakalpojumu.

Volvo Cars autonomajai braukšanai gatavā ražošanas automobiļa svarīgākās īpašības ir vairākas rezerves sistēmas stūrēšanas un bremzēšanas funkcijām, kā arī akumulatora rezerves jauda. Ja kāda no primārajām sistēmām kāda iemesla dēļ nespēj darboties, rezerves sistēmas ir ieprogrammētas nekavējoties apturēt automobili.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasaras riepu izvēle mēdz būt galvassāpes izraisošs jautājums, jo pieejamo riepu klāsts ir tik liels un dažāds. Pareizu riepu izvēle var ietekmēt gan komfortu, gan degvielas patēriņu, gan drošību, tāpēc šajā rakstā apskatīsim detalizētāk, kādas vasaras riepas izvēlēties un kur tādas atrast!

Kas jāzina par riepu maiņu?

Pirms jaunu riepu iegādes, jāzina daži fakti. Kādi tie ir?

1. Riepas ir jānomaina divās situācijās – kad tās ir pārāk nodilušas vai pārāk vecas. Pārāk bieža riepu maiņa ir nelietderīga – tādējādi tiek piesārņota vide un neilgtspējīgi izmantoti resursi.

2. Riepu nodilumu mēra pēc protektora dziļuma, kas ir riepas daļa, kas saskaras ar ceļu. Minimālajam dziļumam jābūt 1,6 mm (vieglajam auto), 0,8 mm (motociklam), 2 mm (autobusam).

3. Riepu kalpošanas laiks uz ceļa ir 10 gadi, bet 6 gadi – uzglabāšanā. Laika gaitā riepā esošā gumija izžūst un zaudē savu elastību. Ražošanas datums ir norādīts uz riepas sānu malas, izmantojot 4 ciparus. Pirmie divi apzīmē nedēļu, bet pēdējie divi norāda gadu. Tāpēc “0215” nozīmē, ka riepa tika ražota 2015. gada otrajā nedēļā (janvārī).

Komentāri

Pievienot komentāru