Dienas Bizness

  • 10 sestdiena,
    decembris

    Guna, Judīte

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8394

    USD: 1.0559

Ražošana

Latvijas kuģniecība nopelnījusi 33,7 miljonus

A/s Latvijas kuģniecība 2006.gada revidētie finanšu rezultāti liecina, ka koncerna tīrā peļņa sasniegusi 33,7 miljonus ASV dolāru, par 23% pārspējot 2005.gada auditēto rezultātu, Db.lv informēja uzņēmuma Sabiedrisko attiecību dienesta vadītāja Marita Ozoliņa-Tumanovska.

Koncerna apgrozījums veidojis 216,3 miljonus ASV dolāru, salīdzinot ar 198,7 miljoniem ASV dolāru attiecīgajā 2005.gada periodā.

A/s Latvijas kuģniecība valdes priekšsēdētājs Imants Vikmanis norāda, ka 2006. gada pozitīvie finanšu rezultāti apliecina koncerna spēju veiksmīgi konkurēt pasaules kuģošanas tirgos saskaņā ar LK darbības stratēģijā izvirzītajiem uzdevumiem. „Mūsu augšupejas garants ir ne vien mūsu pašu profesionalitāte un mērķtiecība, bet arī viena no kompānijas lielākajām vērtībām - flote. Līdz ar pirmo jauno tankkuģu saņemšanu, kam doti Latvijas pilsētu un novadu nosaukumi, mēs esam spēruši soli tuvāk mūsu galvenajam uzdevumam - flotes atjaunošanai,” uzsver Imants Vikmanis.

Pārskata periodā visas LK flotes darbojās ar peļņu, kopējam rezultātam no kuģu
darbības sasniedzot 45,1 miljonu ASV dolāru. Kā ierasts, vislielāko šā rezultāta daļu deva tankkuģu flote - 32,5 miljonus ASV dolāru. Lai arī minētais flotes segments sekmīgi strādāja visa gada garumā, 2005.gada peļņu tankkuģu flotei neļāva sasniegt Asari tipa tankkuģu modernizēšanas, kā arī pieaugošās kuģu sausā doka remontu izmaksas.

LK koncerna tankkuģu flote ar kravnesību no 6,300 DWT līdz 68,500 DWT
tradicionāli strādāja visos pasaules reģionos, īpašu uzmanību pievēršot
Ziemeļeiropai, Vidusjūras reģionam, Ziemeļamerikai un Rietumāfrikai. Uzņēmuma
tankkuģi pārsvarā tika nodarbināti gaišo un tumšo naftas produktu, ķīmijas
kravu, metanola, kā arī augu eļļu un melases transportēšanai. Tankkuģu flotes
neto reisu rezultāts veidoja 82% no kopējā LK koncerna reisu rezultāta.

Pozitīvi LK koncerna peļņas rādītājus ietekmēja valdošās augstās metāllūžņu
cenas, kas ļāva izdevīgi īstenot piecu LK piederošu novecojušu kuģu pārdošanu
metāllūžņos.

Būtisku peļņas pieaugumu 2006.gadā guva gāzvedējkuģu flote, kuras īpatsvars
kopējā rezultātā no kuģu darbības sasniedza 27% jeb 12,3 miljonus ASV dolāru,
salīdzinot ar 8,8 miljoniem ASV dolāru pērn.

Refrižeratorkuģu flotes darbību iespaidoja tirgū dominējošās zemās frakts likmes, tādējādi peļņa no kuģu darbības bija samērā neliela - 89,0 tūkstoši ASV dolāru, salīdzinot ar 569,0 tūkstošiem ASV dolāru 2005.gadā. 2006.gada laikā refrižeratorkuģu floti veidoja 5 ledus klases refrižeratorkuģi ar ietilpību no 289,000 līdz 387,000 kubikpēdām.

Flote tradicionāli bija nodarbināta banānu un citu augļu, kā arī saldēto kravu pārvadājumos no Ziemeļāfrikas, Dienvidamerikas un Ziemeļamerikas uz Krieviju.

LK sauskravu flote pārskata periodā strādāja sekmīgi, gūstot peļņu 275,0 tūkstošu ASV dolāru apmērā jeb 1% no LK koncerna kuģu darbības rezultāta.

2006.gada beigās akciju sabiedrības Latvijas kuģniecība komerciālajā vadībā esošajā flotē ietilpa 41 kuģis: 33 tankkuģi, tai skaitā trīs no citiem kuģu īpašniekiem laika nomā paņemti tankkuģi, divi gāzvedējkuģi, pieci refrižeratorkuģi un viens sauskravu kuģis.

Pārskata periodā LK valde konceptuāli atbalstīja vidēja izmēra tankkuģu flotes
turpmāko attīstību, kas paredz palielināt šī segmenta kopējo kravnesību par
aptuveni 200 tūkstošiem tonnu (DWT), pasūtot četras kuģu jaunbūves. Ņemot vērā
plānoto tankkuģu jaunbūvju optimālo izmēru, paredzama to vispusīga izmantošana
gan naftas produktu, gan ķīmisko kravu, gan augu eļļas pārvadājumos.

2006.gadā vislielākā uzmanība tika pievērsta flotes atjaunošanai, turpinot LK
tankkuģu atjaunošanas programmas realizāciju, kuras ietvaros Horvātijas kuģu
būvētavā 3.Maj ir pasūtīti 10 jauni tankkuģi, bet Korejas kuģu būvētavā Hyundai
Mipo Dockyard Ltd. četri jauni tankkuģi.

LK īstenotā tankkuģu flotes atjaunošana būtiski mazinās jauno kuģu ietekmes
risku uz vidi, uzlabos to energoresursu izmantošanas efektivitāti un apliecina
augošo LK korporatīvo sociālo atbildību par okeāna un piekrastes vides
aizsardzību.

Komentāri

Jaunākās ziņas kategorijā

Lietuvas autopārvadātāji Rietumeiropā veido atpūtas centrus saviem šoferiem

Lietuvas lielākās starptautisko autokravu pārvadājumu kompānijas sākušas Rietumeiropā veidot atpūtas centrus saviem šoferiem, ņemot vērā vietu trūkumu publiskajos stāvlaukumos un stingrākās prasības, kas izvirzītas attiecībā uz...

Reklāma