Akciju sabiedrības Latvijas kuģniecība (LK) 2007. gada pirmā ceturkšņa peļņa pēc nodokļu nomaksas sasniegusi 45,8 miljonus ASV dolāru, tādējādi 4,5 reizes jeb par 35,5 miljoniem ASV dolāru pārsniedzot pagājušā gada attiecīgā perioda rādītāju, Db.lv informēja LK Sabiedrisko attiecību dienesta vadītāja Marita Ozoliņa-Tumanovska.
Šādu rezultātu nodrošināja peļņa no kuģu darbības un veiksmīgi īstenotās tankkuģu pārdošanas, liecina koncerna neauditētie finanšu pārskati, kurus piektdien, 25.maijā, izskatīja un pieņēma zināšanai LK padome.
2007.gada pirmā ceturkšņa beigās LK komerciālajā vadībā esošajā flotē ietilpa 39 kuģi: 31 tankkuģis, divi gāzvedējkuģi, 5 refrižeratorkuģi un viens sauskravu kuģis. Pārskata periodā visas LK flotes turpinājušas strādāt ar peļņu, rezultātam no kuģu darbības veidojot 15,7 miljonus ASV dolāru - 176 tūkstoši ASV dolāru vairāk, nekā 2006.gada pirmajos trīs mēnešos.
Vislielāko ieguldījumu kuģu darbības rezultāta deva tankkuģu flote - 74% no kuģu darbības rezultāta jeb 11,6 miljoni ASV dolāru, savukārt gāzvedējkuģu flotes īpatsvars sastādīja 19% jeb 3,1 miljonus ASV dolāru. Refrižeratorkuģu un sauskravu flotes devums attiecīgi bija 5% un 2% no kopējā rezultāta.
LK valdes priekšsēdētājs Imants Vikmanis uzsver: „Pozitīvos darbības rezultātus neapšaubāmi ir ietekmējusi sekmīgi uzsāktā LK flotes restrukturizācija: LK flotē būtiski palielinājies jauno - pelnošāko- kuģu skaits. Šā gada pirmā ceturkšņa beigās, salīdzinot ar pagājušā gada analogo periodu, tankkuģu kopskaits nav mainījies, tomēr jāatzīmē, ka aizvadītā gada laikā ir pārdoti 9, bet flote papildināta ar 8 jauniem tankkuģiem, tajā skaitā 5 jaunbūvēm un trīs no citiem kuģu īpašniekiem nomātajiem kuģiem”.
Nolūkā rast finansējumu četru jaunu vidēja izmēra kravnesības tankkuģu
pasūtījumam, 2007.gada 11.janvarī LK padome izvērtēja un atbalstīja LK kuģošana
speciālistu darba grupas izstrādātā koncerna flotes attīstības projekta
ietvaros plānoto Panamax tipa tankkuģu pārdošanu. Savukārt metāllūžņos tika
nodoti divi no LK flotes vecākajiem tankkuģiem Majori un P.Neruda.
Pārskata perioda sākumā Korejas kuģu būves rūpnīcā Hyundai Mipo Dockyard
Co.Ltd tika nodota ekspluatācijā un vārdā Krāslava nosaukta pirmā no četrām
rūpnīcai pasūtītajām tankkuģu jaunbūvēm. Svinīga ceremonija notika arī
Horvātijas kuģu būvētavā 3.Maj, kur 2007.gada 6.martā tika saņemta jau ceturtā
tankkuģu jaunbūve.
Kā iepriekš ziņots, akciju sabiedrība Latvijas kuģniecība, realizējot
stratēģisko mērķi 2005.-2010. gadam, kas paredz tankkuģu flotes atjaunošanu,
pasūtījusi 4 tankkuģu jaunbūves Korejas kuģubūves rūpnīcā Hyundai Mipo
Dockyard Co. Ltd. un 10 Horvātijas kuģu būves rūpnīcā 3. Maj.