«Tas ir paaugstināto sodu rezultāts,» secina Latvijas neatkarīgo mežizstrādātāju asociācijas valdes priekšsēdētājs, mežizstrādes SIA Aktīvs direktors Ivars Krūtainis. Viņš uzsver, ka uzņēmēji, kuri plāno strādāt ilgtermiņā, ievēro noteikumus un neved kravas ar pārsvaru. «Šī svēršana ir nekontrolēta, sodi apstrīdami, mums ir tikai pienākumi, bet nav tiesību pat apstrīdēt acīmredzamas aplamības,» uzsver I. Krūtainis.Viņš norāda, ka pārvadātāji ir pārliecinājušies: katri svari rāda citādāku svaru, piemēram, vienas un tās patšas tukšas mašīnas svars dažādos svaros atšķiras pat par veselu tonnu. Visiem svariem ir jāsver vienādi, citādāk turpināsies absurdās situācijas, kad loģiski neiet kopā kravas svars ar koksnes kubikmetriem. «Tādējādi pat gadījumos, kur acīmredzams, mašīna nav pārlādēta, svari uzrāda pārsvaru un nav iespējams pierādīt savu taisnību,» secina I. Krūtainis. Viņaprāt ir vajadzīgi kontrolsvari, kuri būtu jāizmanto strīdus situācijā un autopārvadātājiem ir jādod arī tiesības, nevis tikai jāuzliek pienākumi.