Gada sākumā saasinājusies un vidū normalizējusies situācija ar trešo valstu kravu pārvadājumiem no Latvijas uz mūsu austrumu kaimiņvalsti jau pavisam drīz var no jauna kļūt aktuāla, draudot ar ievērojamu pārvadājumu kritumu transporta kompānijām, liecina iesaistīto pušu teiktais laikrakstam Dienas Bizness.

DB jau rakstīja, ka, balstoties uz Krievijas Transporta ministrijas pavēli Nr. 301 «Par īpatnību apstiprināšanu trešo valstu kravu starptautiskajiem autopārvadājumiem Krievijā», gada sākumā kaimiņvalsts sāka pastiprināti kontrolēt ārvalstu uzņēmēju veiktos pārvadājumus. Pretēji līdzšinējai praksei un starptautiskajai likumdošanai Latvijas un citu valstu šoferiem nepamatoti tika pieprasītas t.s. trešo valstu atļaujas, kuru skaits ir ierobežots. Tās bija nepieciešanas arī gadījumos, kad uz Krieviju tika vestas preces, kuru izcelsme un nosūtītāja atrašanās vieta ir trešās valstis, taču pārvadājuma veikšana uzsākta Latvijā. Autovadītājiem arī tika pieprasīti nevis ar kravu, bet ar precēm saistīti dokumenti, piemēram, preču izcelsmes sertifikāts un rēķins par tām. Ja ārvalstu pārvadātājam nebija visu prasīto dokumentu, pirms turpināt ceļu, tam bija jāsagādā derīga trešo valstu atļauja un jāmaksā sods (ap 1200 eiro). Vēlāk gan puses vienojās, ka varēs izmantot pietiekamā skaitā esošās divpusējās atļaujas, ja preces tiks vestas no ārvalstīs iesniegta un Krievijas apstiprināta oficiāla muitas noliktavu saraksta.

«Ir gan jāpievieno papildu dokumentu pakete, taču tas nav nekas briesmīgs,» esošo situāciju raksturo transporta kompānijas SIA Michel valdes loceklis Sergejs Rusaks. Protams, Krievijas Transporta inspekcija tāpat pastiprināti veicot ārvalstu kravas auto pārbaudes. Zīmīgi, ka vasaras vidū, pēc četru stundu pārbaudes nekādus pārkāpumus dokumentos nekonstatējot, SIA Michel šoferim Pleskavā pateikts, ka «septembrī ar jums tāpat būs cauri», neko sīkāk nepaskaidrojot. Savukārt jūlijā parādījies normatīvo aktu projekts, proti, izmaiņas 301. pavēles tekstā.

Visu rakstu Krievija tikumus nemaina lasiet 6. septembra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra