Db jau ne reizi vien ir rakstījis, ka pēdējā gada laikā ir krasi pieaugusi dīzeļdegvielas cena, kā rezultātā pasažieru pārvadātājiem būtiski cēlusies pakalpojuma pašizmaksa. Pēc Satiksmes ministrijas informācijas, 2004.gadā, saglabājoties esošajam dīzeļdegvielas cenas līmenim, pārvadātāju izdevumi sakarā ar degvielas cenas pieaugumu palielināsies aptuveni par 2,5 līdz 3,4 milj. Ls. Pārvadājumu pašizmaksas pieaugumu izraisa arī izmaiņas darba likumdošanā jautājumā par summēto darba laiku uzskaiti un minimālās darba algas apmēra izmaiņas. Kopumā pēc Satiksmes ministrijas aplēsēm pašizmaksas pieaugums ir mērāms vidēji pat virs 10%. Kā kompensējošu pasākumu pasažieru pārvadātāji ir minējuši tarifa palielināšanu, bet ņemot vērā iedzīvotāju pirktspēju, to iespējams veikt tikai atsevišķos maršrutos vai reisos, jo tarifa pieaugums varot radīt skaita samazinājumu. Kā reālākais risinājums tiek minēts valsts dotāciju palielināšana un nodokļu samazināšana, piemēram, PVN, sabiedriskā transporta pakalpojumiem. «Beidzot ledus ir sakustējies» secina Latvijas Pasažieru autopārvadātāju asociācijas (apvienojušies 64 dažādu īpašuma formu sabiedriskie pasažieru pārvadājumu veicēji) izpilddirektors Edvīns Šadeiko. Viņš norāda, ka tas būs atspaids pasažieru pārvadātājiem, kas ļaus palēnināt pārvadājumu tarifu celšanu. E. Šadeiko norāda, ka praktiski visās Eiropas Savienības dalībvalstīs sabiedriskā transporta pakalpojumiem jau tiek pielietota samazināta pievienotās vērtības likme.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra