Latvijas autopārvadātāju asociācijas Latvijas Auto biedru izveidotā apdrošināšanas sabiedrība Lauto klubs pēc tam, kad Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padome nolēma tai anulēt savstarpējās apdrošināšanas licenci, nolēmusi sadarbojoties ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru (LTRK) un piedāvāt jaunu risinājumu.

Kā atzina Lauto klubs padomes priekšsēdis Vladimirs Zvonarevs, kas šajā amatā iecelts aprīļa beigās, viņam bijusi tikšanās LTRK pārstāvjiem, jo plānos esot realizēt jaunu projektu.

«Labi, ir anulēta Lauto klubs licence, bet mēs varam strādāt un piedāvāt pārvadātājiem kaut ko citu. Viens no variantiem - kopā ar LTRK palīdzēsim autopārvadātājiem ar citiem variantiem. Piemēram, LTRK veic ATA karnešu izsniegšanu. Tās izmanto uz laiku. Ir dažādi varianti, ka tās varētu piedāvāt. Plašāk stāstīt nevaru, taču meklējam variantus. Prezentēju šo variantu kamerai un, ja būs interese, realizēsim,» uzsvēra Zvonarevs.

Viņš arī norādīja, ka tuvāko divu nedēļu laikā ir jāsagatavo konkrēti priekšlikumi un ar tiem jāiepazīstina LTRK.

Kā ziņots, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padome 10.maijā nolēma anulēt Lauto klubam izsniegto licenci galvojumu apdrošināšanas veikšanai. Šāds lēmums pieņemts, jo Lauto klubs neizpilda Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā noteikto maksātspējas prasību.

Lauto klubs, kas apvieno vairāk nekā 500 uzņēmumus, sniedzot tiem garantijas polises, Latvijas Krājbankā zaudējusi 3,3 miljonus eiro (2,3 miljonus latu), iepriekš rakstīja portāls Pietiek.com. Tā ir visa autopārvadātāju iemaksātā nauda.

Latvijas Auto padomes sēdē izskanējušas aizdomas par finanšu mahinācijām, liecina Pietiek.com rīcībā esošā informācija. Asociācijas noguldījums kalpojis kā garantija tās ģenerālsekretāra Pāvela Groševa civilsievas uzņēmuma Krājbankā ņemtajam kredītam.

Latvijas Auto valdes priekšsēdētājs Valdis Trēziņš savukārt norādīja, ka Latvijas autopārvadātāju asociācija Latvijas Auto ar Starptautisko pārvadātāju asociāciju (IRU) patlaban meklē jaunus risinājumus, ņemot vērā, ka savstarpējās apdrošināšanas kooperatīvajai biedrībai "Lauto klubs" tika atņemta pārvadātāju savstarpējās apdrošināšanas licence.

Vienlaikus pārvadātājiem nav nekādu problēmu ar pielaidi pārvadātāju atļauju izsniegšanas - TIR - sistēmai, apgalvoja Trēziņš. Visu atbildību no Lauto kluba ir pārņēmis Latvijas Auto, un patlaban «ar IRU vienošanās gandrīz ir panākta un tiek precizēta jaunā kārtība par pārvadātāju pielaidi TIR sistēmai». Galīgā vienošanās varot tikt panākta pāris nedēļu laikā.

Trēziņš uzsvēra, ka vienīgā un īstā organizācija, kas pārstāv TIR sistēmu Latvijā, ir Latvijas Auto, un «neviens lai nedomā savas lietas tulkot pa savam». Visi jautājumi par TIR sistēmu esot jāsaskaņo ar IRU, un «ar šo saskaņošanu nekādu problēmu nav».

«Lauto klubam licence ir noņemta, un, ko kluba vadība darīs tālāk, es nezinu. Var jau vadība fantazēt citas lietas, bet TIR jautājumi nav viņu kompetencē un šiem jautājumiem nav nekāda sakara ar tirdzniecības kamerām vai citām institūcijām,» uzsvēra Trēziņš. Viņš pieļāva, ka pašreizējā situācijā «kāds mēģina bīdīt savas intereses».

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra