VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) meitasuzņēmums SIA LDz Cargo ir noslēdzis līgumus ar SIA Skinest Latvija par 100 segto un 100 graudu vagonu piegādi, kā arī ar SIA Sigmen par 100 fitinga platformu piegādi.

Šā gada 17. maijā izsludinātajā atklātajā konkursā par dzelzceļa vagonu piegādi interesi izrādīja septiņi pretendenti, no kuriem trīs iesniedza savus piedāvājumus, informē LDz. «Interese par izsludināto konkursu bija liela, arī no ārvalstu uzņēmumu puses. Dzelzceļa vagoni ir ilgtermiņa ieguldījums – tas ļaus mums dažādot un attīstīt kravu pārvadājumu veidus. Piemēram, šobrīd ir vērojams pieprasījums pēc graudu pārvadājumiem, tādēļ graudu vagonu iegāde bija savlaicīgs un pareizs lēmums. Savukārt fitinga platformas nostiprinās mūsu pozīcijas konteineru pārvadājumu tirgū,» norāda LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs.

Konkursa komisija atbilstoši nolikuma prasībām vērtēja dzelzceļa vagonu piegādes termiņus, atbilstību tehniskajām prasībām, piemēram, iespēju pārvadāt uz fitinga platformām dažāda tipa kravas, un citus kritērijus, īpaši, dzelzceļa vagonu kvalitāti. «Mums bija svarīgi, lai dzelzceļa vagoni ir piemēroti dažāda veidu kravu pārvadājumiem. Piemēram, fitinga platformas ļaus pārvadāt gan konteinerus, gan autotransporta tehniku, lai iespējami efektīvāk izmantotu mūsu ritošo sastāvu,» saka G. Mačs. DB jau rakstīja, ka pēc LDz Cargo vadītāja teiktā, nākamgad vagoni tiks iegādāti atbilstoši pieprasījumam un pārvadājumos dominējošai kravu nomenklatūrai.

Jau ziņots, ka VAS Latvijas dzelzceļš nolēmis palielināt meitas uzņēmuma SIA LDz Cargo pamatkapitālu par 49,11 milj. Ls, ieguldot tajā kravas vagonu parka pārvaldības saimnieciskās darbības virzienu, kurā ietilpst aktīvi – 4867 kravas vagoni un saistības, kas uz tiem attiecas – remonti, apsaimniekošana, līgumi ar trešajām pusēm.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra