Lai uzņēmējiem mazinātu problēmas ar vagonu trūkumu, VAS Latvijas dzelzceļš meitas uzņēmums LDz Cargo savus vagonus pārreģistrē kā privātos, kas gan sadārdzina vagonu nomas maksu, taču ļauj kontrolēt kopējo vagonu parka kustību, norāda SIA LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs.

Visi vagoni, kas pēdējos trijos gados ir iepirkti, reģistrēti uz LDz Cargo vārda kā privātie. 2012.gadā tika iegādātas 200 jaunas platformas lieltonnāžas konteineru pārvadāšanai, un septembrī tiks piegādāti vēl 200 jauni vagoni graudu pārvadāšanai. Pērn tika izsludināts 100 kravas vagonu iegādes konkurss. Iepirkuma summa netiek atklāta.

Mačs skaidro, ka ir divu veidu vagonu parks - kopējais un privātais. Kopējā vagonu parkā ir visi tie vagoni, kas reģistrēti bijušajā PSRS telpā, un tos var izmantot ikviens no dalībniekiem, kuri ir vienojušies strādāt uz 1520 milimetru dzelzceļa platuma sliedēm. Ja vagons tiek iekrauts Latvijā un tiek aizvests uz Kazahstānu, tur to var atkal piekraut uz sūtīt kaut vai uz Vladivostoku. Latvijā vagons atgriežas tad, kad jāiziet tehniskā apskate. Privātais vagons savukārt tiek aizvests uz Almatu un pilns vai tukšs atgriežas Latvijā.

Mačs norāda, ka privātajiem vagoniem atgriešanās ātrums ir četrreiz lielāks.

Šogad plānots pabeigt visu 1200 LDz Cargo vagonu pārreģistrāciju kā privātos. Tie vagoni, kas tiek nomāti no Latvijas dzelzceļa - aptuveni 5000, daļēji palikšot «kopējā katlā», bet daļa, iespējams, tikšot pārreģistrēta. Tas gan nenozīmējot, ka tie būs ļoti pieejami, jo rinda būšot tik un tā.

LDz Cargo kā privātie reģistrētie vagoni visbiežāk Latvijā atgriežas tukši, tādēļ cena esot lielāka, taču uzņēmēji vagonu trūkuma apstākļos ir labprāt gatavi tos izmantot. Mačs uzsver, ka LDz Cargo privātie vagoni uzņēmējam izmaksā dārgāk, taču cenu atšķirība neesot pārāk būtiska. Tomēr konkrētas vagonu nomas cenas atšķirības viņš nenosauc. Mačs norāda, ka privātie vagoni var piederēt jebkuram - kaut vai bankai vai privātpersonām -, un tad šādu vagonu izmantošanas cenu starpība esot līdz pat trīs reizes lielāka.

SIA LDz Cargo nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus. Izmantojot Latvijas dzelzceļa infrastruktūru, LDz Cargo 2011.gadā pārvadāja 59 385 000 tonnu kravu, kas ir par 10 221 000 tonnu jeb 20,8% vairāk nekā 2010.gadā.

2010.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 202,48 miljoni latu, bet 2011.gadā - 259,38 miljoni latu.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra