Latvijas Dzelzceļš (LDz) pabeidzis vairāk nekā 92 miljonus eiro vērto vilcienu kustības vadības sistēmas modernizāciju, aizstājot pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados uzstādīto releju bloķēšanas sistēma ar mikroprocesoru sistēmu.

Sistēma, kas tika izmantota iepriekš, ļāva noteikt tikai to, kur atrodas vilciens, savukārt jaunā sistēma sniegs iespējas pārbaudīt luksoforu, skaņas signālu stāvokli, ceļa parametrus un daudz ko citu, kas ievērojami uzlabos kustības drošību, stāstīja LDz Signalizācijas un sakaru distances vadītāja vietnieks Viktors Jegorovs.

LDz Attīstības daļas vadītāja Aija Poča stāstīja, ka projekta «redzamā daļa» ir datorizētas sistēmu vadības pultis, savukārt 4,5 tūkstoši kilometru zemē ieraktu kabeļu savienos kopējā sistēmā 54 dzelzceļa stacijas Latvijā no Latvijas Austrumu robežas līdz Ventspilij un divus dispečeru vadības posteņus.

Sistēma automatizēs vilciena maršrutu sastādīšanu, ļaus centralizēti vadīt vilcienu kustību nevis no stacijām, bet no vienota dispečeru centra.

Projekta, kura lielāko daļu – 67 miljonus eiro – finasēja Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonds, 22 miljonu eiro izmaksas sedza valsts, un trīs miljonus LDz, ietvaros vilcienu vadības sistēmas modernizācija tika veitka no 2005. gada līdz 2011. gada.

Šis bija pirmais lielais ES atbalstītais projekts LDz, kas tika uzsākts gandrīz vienlaicīgi ar Latvijas iestāšanos ES, stāstīja A. Poča. Viņa norādīja, ka projekta realizācijas gaitā «esam ļoti daudz mācījušies, un šī pieredze noderēs līdzīga mēroga projektu plānošanai un vadībai nākotnē».

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra