«Tomēr nekas nenotiek tikai tad, ja neko nedara, bet kustība pa dzelzceļu Latvijā ir ļoti intensīva, tāpēc jāapzinās, ka avārijas var notikt,» intervijā laikrakstam Latvijas Avīze sacījis uzņēmuma Latvijas Dzelzceļš (LDz) prezidents Uģis Magonis.

«Mūsu profesionalitāti un darba kvalitāti nosaka tas, cik ātri pēc avārijas mēs spējam reaģēt, cik ātri novērst ietekmi uz vidi, cik ātri spējam atjaunot kustību,» viņš paskaidrojis.

Db.lv jau rakstīja, ka janvāra sākumā Naujenes pagastā uz dzelzceļa notika avārija, un izlija 123 tonnas ar tehnisko šķīdinātāju, kā arī 68 tonnas ar minerālsmērvielu. Tā notika kilometru no Kraujas dzelzceļa stacijas, no sliedēm  nobrauca 17 vilciena cisternas.

Jautāts, vai tas nevarētu atkārtoties, Magonis sacījis: «Nē, man nav tādas pārliecības. Bet tas nav arguments, ka šādai avārijai jāatkārtojas. Pirmkārt, rūpīgāk pārbaudīsim sliežu stāvokli. Otrkārt, iepērkam jaunu precīzāku tehniku sliežu defektoskopijai. Jāsaprot: ja sliežu ceļš ir sliktāks, tas nenozīmē, ka pa to nevar braukt.

Te jāatgādina vecais piemērs par Rīgas–Ērgļu maršrutu: sliežu ceļš bija ļoti sliktā stāvoklī, bet braukt pa to varēja – tiesa, pieļaujamais ātrums bija 25 kilometri stundā. Arī šajā gadījumā ekspertīzei jānoskaidro, vai vilciens brauca sliežu stāvoklim atbilstošā ātrumā.»

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra