Transports un loģistika

Lēto lidojumu lidsabiedrības Ryanair lidmašīnu noslogojums virs 90%

Aivars Mackevics [email protected], 05.08.2002

Jaunākais izdevums

Lēto lidojumu lidsabiedrības Ryanair lidmašīnu noslogojums jūlijā bija virs 90% . Vācijas un Austrijas maršruti bija noslogoti par 92%, lidojumi uz Oslo par 96%, uz itāļu Peskāru un franču Montilimāra ar 94%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

O'Līrijs: Mēs apsteigsim airBaltic un visu Eiropu

Oskars Prikulis, [email protected], 7084403, 08.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas Ryanair prezidents Maikls O'Līrijs atklāj milzīgos plānus nākotnē un stāsta par mērķi Latvijā apsteigt airBaltic.

Kāds ir vizītes mērķis Rīgā?

Es pats sev uzdevu šo jautājumu, kad šodien piecēlos no rīta. Patiesībā man ir paredzēta tikšanās ar jūsu valsts satiksmes ministru, lai pārrunātu iespējas izveidot Rīgā Ryanair bāzi. Mēs ceram, ka šajā jautājumā panāksim kādu progresu. Mēs patiesībā vēl arvien neesam līdz galam vienojušies par bāzes izveidi Rīgā - vēl arvien viss nav skaidrs par izmaksām un nosacījumiem. Tomēr es ceru, ka pārrunās ar ministru tiks panākts progress šajā jautājumā.

Kādas perspektīvas pavērtu šādas bāze izveide Rīgai un Ryanair?

Pirmkārt, mums Rīgā bāzētos 2 līdz 4 lidmašīnas. Tādējādi visi maršruti no Rīgas tiešām arī sāktos no Rīgas un pavērtu plašas iespējas jauniem maršrutiem. Mazākā bāze, kas mums šobrīd ir, gadā apkalpo divus miljonus pasažieru. Jums bāzes atvēršana nozīmētu vismaz 2,5 līdz 3 miljonus apkalpotu Ryanair pasažieru. Tas būtu milzīgs pieaugums apkalpoto pasažieru ziņā Rīgai. Un tie nebūtu tikai latvieši, kas dodas darbā uz Eiropu. Tie būs daudzi simti tūkstošu tūristu, kas dosies uz Latviju. Tādējādi tas būtu milzīgs uzrāviens Latvijas tūrismam un ekonomikai kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Lidosta vienosies ar AirBaltic

Egons Mudulis, Līva Melbārzde, 17.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas beidzot vienojušās par izlīguma modeli

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda valsts a/s Starptautiskā lidosta «Rīga» valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš, kurš pērnā gada novembrī pārņēma lidostas vadību.

Vai pirmajos darbības mēnešos ir bijuši kādi pārsteigumi, ko pirms nonākšanas amatā negaidījāt?

Nē, lielu pārsteigumu nav. Īpaši kopš 2011. g. beigām, kad biju AirBaltic padomē, ļoti labi zināju, kas notiek lidostā, aviācijā. Pagātnes lietas gan paņem pārāk daudz laika tam, lai veidotu aviācijas stratēģiju kopā ar AirBaltic un Satiksmes ministriju. Ir gan arī lietas, ar ko nebiju rēķinājies, ka jaunajai valdei ar to būs tik daudz jānodarbojas. Piemēram, turpinās Kohēzijas projekts, pirmais perons tiek rekonstruēts operacionāli visgrūtākajā laikā, jo uz prezidentūras pasākumiem būtiski pieaug gan VIP viesu, gan specreisu skaits. Līdz ar to jārisina lidmašīnu stāvvietu un lidostas tehnikas pietiekamības jautājums, lai visus vienā laikā apkalpotu. Būtu loģiski, ja Kohēzijas projekts un pirmais perons būtu bijuši pabeigti 2014. g., lai neievilktos prezidentūrā, vai arī tiktu atlikti uz 2016. g., kas gan nav iespējams struktūrfondu plānošanas dēļ. Grūti saprast, kāpēc piektā kārta tika uzsākta un tad būvniecību bija plānots apturēt. Tagad darām visu, lai piekto kārtu (savienojošā daļa un piestātne) pabeigtu līdz 2017. g. sākumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) pieņēmusi lēmumu neļaut Īrijas zemo cenu lidsabiedrībai Ryanair iegādāties aviokompānijas Aer Lingus akcijas, norādot uz bažām, ka darījums radīs negodīgas konkurences apstākļus un kaitēs patērētājiem.

Komisija norāda, ka darījuma rezultātā lidojumu maršrutos, kurus patlaban apkalpo gan Ryanair, gan Aer Lingus, izveidotos monopols. «Komisijas lēmums aizsargā vairāk nekā 11 miljonus Eiropas pasažieru, kas ceļo uz un no Īrijas pilsētām. Ryanair piedāvātais darījums šiem pasažieriem, visticamāk, nozīmētu palielinātas biļešu cenas,» ES konkurences komisāra Hoakina Almunijas sacīto citē Wall Street Journal.

Reaģējot uz EK lēmumu, Ryanair pavēstījusi, ka tas ir politisks un tiks pārsūdzēts. Lidsabiedrība uzsver, ka vēsturisko darījumu izgāzušas Īrijas valdības politiskās intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair, cīņā par zemo cenu lidojumiem uz ASV, dibina jaunu aviokompāniju

Jānis Rancāns, 07.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair noslēgusi vairākus miljonus eiro vērtu līgumu ar Lielbritānijas aviokompāniju Flybe, kura ietvaros tiks veidota jaunas lidsabiedrība Flybe Ireland, lai tādējādi pārliecinātu Eiropas Komisiju (EK) ļaut pārņemt Aer Lingus akciju kontrolpaketi.

Noslēgtā līguma ietvaros Ryanair plāno jaunās aviokompānijas rīcībā nodot atsevišķus lidojumu maršrutus un lidaparātus. Tāpat Ryanair jaunajai lidsabiedrība piešķirs 100 miljonus eiro un nodos 43 lidojumu maršrutus Eiropā, deviņas Airbus A320 lidmašīnas, kā arī pagaidām neatklātu skaitu pilotu, inženieru un administratoru, raksta Irish Independent.

Ryanair piedāvājumu iegādāties Aer Lingus akcijas izvērtē Eiropas Komisija, kas iepriekš norādījusi uz negatīvu ietekmi, kuru uz tirgu var atstāt divu lielāko Īrijas aviokompāniju apvienošanās. Eksperti Flybe un Ryanair vienošanos, kuras ietvaros Ryanair atsakās no vairākiem lidojumu maršrutiem, skaidro, kā Īrijas zemo cenu kompānijas centienus pārliecināt Komisiju, ka monopolstāvoklis neradīsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Viegli ir vienā dienā pateikt: mēs jūs vairs neapkalpojam, jo lidostu neapmierina jūsu samaksas disciplīna vai tās apmērs par sniegtajiem pakalpojumiem,» spriež lidostas Rīga vadītājs Aldis Mūrnieks, uzsverot, ka ir jāskatās plašāk, ņemot vērā valsts iedzīvotāju intereses, kuri izmanto Ryanair pakalpojumus.

Starptautiskā lidosta Rīga finansiālās domstarpības ar Īrijas zemo cenu lidsabiedrību Ryanair plāno atrisināt sarunu ceļā, Rietumu Radio atzina Mūrnieks.

«Ar Ryanair ir jārunā, bet aviokompānija ir smags sarunu partneris un vairākās Eiropas lidostās tai neizdodas veikt sarunas pozitīvā gaisotnē,» atzīst Mūrnieks. Viņš norāda, ka Ryanair un lidostai Rīga ir dažāda izpratne par līguma punktiem - «viens uzskata, ka tas ir parāds, otrs, ka ne».

«Ņemot vērā, ka daudzi Latvijas iedzīvotāji devušies strādāt uz ārzemēm, Ryanair pilda arī tādu kā sociālo funkciju - ārzemēs strādājošajiem ir iespējas biežāk apciemot radiniekus Latvijā. Jāsaprot, ka, Ryanair aizejot no lidostas, par ceļošanu nāktos maksāt vairāk,» uzskata Mūrnieks, norādot, ka Ryanair Latvijā mainījis izpratni par ceļošanas tradīcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrība Ryanair nav gatava ar lidostu slēgt identisku līgumu, kāds ir noslēgts ar Wizz Air, taču, piemērojot īpašas atlaides šai lidsabiedrībai, varētu draudēt tiesvedība, norāda bijušais lidostas vadītājs Aldis Mūrnieks.

Mūrnieks uzskata, ka Ryanair lieta ir saimnieciska rakstura jautājums, kas būtu jāizlemj lidostai, jo Satiksmes ministrija «zināmā mērā ir politiska». «Lidostai jādomā, ko tā nopelna un cik maksās cilvēkiem. Nav tikai pasažieru skaits, bet svarīgi ir arī, cik lieli līdzekļi tiek ienesti kompānijai,» uzsver Mūrnieks.

Viņš skaidro, ka ir neizpratnē par to, kādas interpretācijas par šo tēmu ir izskanējušas. Lidosta jau kopš pavasara ir komunicējusi ar Ryanair par jauna līguma slēgšanu. Šajā laikā esot noslēgts līgums ar lidsabiedrību Wizz Air «ar skaidriem noteikumiem, ar skaidru līgumu, ar jauniem galamērķiem un pasažieru skaita pieaugumu», norāda Mūrnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair pārvadāto pasažieru skaits uz un no Baltijas valstīm pārsniedzis desmit miljonus. Lidsabiedrības desmit miljonais pasažieris ceļojis no Kauņas uz Līdsu, informē aviokompānija.

Ryanair desmit miljonie pasažieri bijuši četrus gadus veci Lietuvas dvīņu - Armands un Raimands Pupsis, kas ar vecākiem devās uz Līdsu. Dvīņi un viņu vecāki saņēmuši lidsabiedrības lidojumu kuponus, bet pārējiem pasažieriem, kas lidojuši uz Līdsu, piedāvāta svētku kūka.

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība darbību Baltijas valstīs uzsāka 2004. gada oktobrī Rīgā. Pašlaik aviokompānija no Baltijas lido 50 maršrutos un kopumā pārvadājusi 5,8 miljonus pasažieru uz un no Latvijas, 3,6 miljonus uz un no Lietuvas un 500 tūkstošus uz un no Igaunijas. Tāpat Ryanair Baltijas lidostās ar darbu nodrošina 10 tūkstošus cilvēku, informē aviokompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrībai Ryanair Latvija ir ceturtais straujāk sarūkošais tirgus pēc lidojumu skaita samazinājuma, šodien raksta Dienas bizness.

No aviācijas analītikas portāla anna.aero apkopotajiem datiem izriet, ka, salīdzinot ar 2011. gada vasaru, šogad Ryanair no Rīgas lidostas veiks 21 lidojumu nedēļā mazāk. Salīdzinājumam Igaunijā lidojumu skaits sarucis tikai par sešiem, bet Lietuvā, kur Ryanair ir lielākais gaisa pārvadātājs ar 43% tirgus daļu, lidojumu skaits vasarā pieaugs par septiņiem nedēļā. Pēc šiem datiem sanāk, ka Latvija ir Ryanair ceturtais straujāk krītošais tirgus uzreiz aiz Marokas (37 lidojumi mazāk), Īrijas (par 31 lidojumu mazāk) un Apvienotās Karalistes (25 lidojumi mazāk). Lielākais lidojumu skaita pieaugums ir Spānijā – 167, Ungārijā – 141 un Itālijā – 113. Jāpiebilst, ka gan Spānijā, gan Ungārijā šī gada sākumā bankrotēja vietējās lidkompānijas Spanair un Malev, bet Ryanair nekavējās ar jaunu savu bāzu izveidošanu šajās valstīs. Tomēr jautājums par Ryanair lidojumu skaita samazināšanu no Rīgas jāskatās kompleksi: pirmkārt, Ryanair stiprā pozīcija Lietuvā atņem pasažierus Rīgai, otrkārt, jo stiprāka un straujāk augoša nacionālā aviokompānija, šajā gadījumā airBaltic, jo tā pievelk arvien vairāk citu aviokompāniju Rīgai, tāpēc ka augošs tirgus ir interesants visiem aviopārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ryanair vēl nav noslēgusi jaunu līgumu ar Rīgas lidostu; pieļauj, ka tā pēdējā brīdī var aiziet

LETA, 17.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrība Ryanair vēl nav noslēgusi jaunu līgumu ar Rīgas lidostu un no marta var arī no Rīgas aiziet, ņemot vērā šīs lidsabiedrības visai neordināros lēmumus arī citās lidostās, norāda lidostas vadītājs Andris Liepiņš.

«Nosacījumi Ryanair ir skaidri - viņi zina, kādus līgumus par aviācijas pakalpojumu sniegšanu lidosta var slēgt, jo kārtību regulē Ministru kabineta noteikumi. Varam, protams, skatīties, kāds ir pakalpojumu apjoms, kuru pērk lidsabiedrība, jo ne visi pērk vienādu pakalpojumu grozu,» skaidro lidostas vadītājs.

Grūti esot vērtēt Ryanair pozīciju, jo lidsabiedrības rīcība esot visai neordināra. Tehniskajā līmenī lidsabiedrība lidostai ir pieprasījusi jautājumus par pakalpojumu apjomu un cenu. «Esmu piesardzīgi optimistisks, ka atradīsim iespēju potenciālai sadarbībai arī turpmāk. Ja nē, tad Wizz Air ir gatavi paplašināties. Viena lidmašīna tai jau ir bāzēta Rīgā, un tā varētu turpināt attīstību nākamajā gadā. Arī airBaltic var pārņemt daļu no pasažieriem,» uzsver Liepiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju rokās nonākusi aviokompānijas Ryanair konfidenciāla vēstule, kas rosina domāt, ka lidosta Rīga savulaik aviokompānijai sniegusi krietni lielākas atlaides nekā līdz šim zināms.

Raidījuma Kas notiek Latvijā? (KNL) redakcijas rīcībā nonākusi vēstule, kas 2005.gada sākumā sūtīta Starptautiskās lidostas Rīga bijušajam prezidentam Dzintaram Pomeram. Tās saturs rosina domāt, ka Ryanair piešķirtās 80% atlaides, kas tiek aprēķinātas pēc pārvadāto pasažieru skaita, nebūt nav vienīgās, teikts KNL mājas lapā. Raidījuma redakcija secina, ka 2004. gadā noslēgtais sadarbības līgums starp aviokompāniju Ryanair un lidostu aviosabiedrībai nodrošina vēl papildus finanšu labumus, kuri tiek rūpīgi slēpti aiz līguma konfidencialitātes statusa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Degvielas cenas nekavē Ryanair gūt rekordlielu peļņu

Gunta Kursiša, 21.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu aviokompānija Ryanair sasniegusi rekordpeļņu, neņemot vērā ievērojamo degvielas izmaksu kāpumu, vēsta BBC.

Aviokomānijas peļņa šajā finanšu gadā, kas noslēdzās martā, sasniedza 503 miljonus eiro, kas ir par 25% vairāk nekā pirms gada. Ieņēmumi palielinājās par 19%, sasniedzot 4,3 miljardus eiro.

Ryanair lidojumu skaits palielinājās par 5%, savukārt aviobiļešu maksa tika palielināta vidēji par 16%, tādējādi kompensējot un «pārvarot» 30% degvielas izmaksu kāpumu.

Tai pat laikā lidsabiedrība norādījusi, ka tās peļņa šajā finanšu gadā varētu būt zemāka par iepriekšējā finanšu gada rezultātiem.

«Recesija, taupības pasākumi, valūtas svārstības un jaunu bāzes staciju attīstīšana Ungārijā, Polijā, Lielbritānijas provincēs un Spānijā varētu sarežģīt tikpat augstu peļņas rezultātu kā iepriekšējā finanšu gadā sasniegšanu,» kompānija norādījusi savā paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair pirks 300 jaunas lidmašīnas; 100 varētu «izmitināt» kaut kur Austrumeiropā

Ritvars Bīders, 24.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair nākamo desmit gadu laikā apņēmusies palielināt pārvadāto pasažieru skaitu no 70 miljoniem līdz 130 miljoniem. Ryanair šī mērķa sasniegšanai gatavojas iegādāties līdz pat 300 jaunas lidmašīnas, no kurām 100 varētu atrasties bāzēs Austrumeiropas valstīs.

Tā intervijā Financial Times norāda Ryanair vadītājs Maikls O’Līrijs, skaidrojot, ka viņa vadītā kompānija gatavojas pirkt ievērojamu skaitu lidmašīnu laika posmā no 2015. līdz 2021. gadam. Patlaban jau notiekot sarunas ar ASV, Ķīnas un Krievijas ražotājiem.

O’Līrijs uzsver, ka lidsabiedrība centīsies iegādāties pēc iespējas lētākus gaisa kuģus, taču tajā pat laikā viņš atzīst, ka gadījumā, ja Ryanair, kura flotē patlaban ir tikai Boeing lidmašīnas, nolemtu iegādāties cita ražotāja lidaparātus, kompānija sastaptos ar būtisku izmaksu pieaugumu.

Ryanair patlaban ved sarunas ar lidmašīnu ražotājiem Boeing (ASV), Comac (Ķīna) un Irkut (Krievija).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas valsts starptautiskās lidostas Rīga personā zaudējusi Londonas šķīrējtiesas prāvā pret Īrijas zemo cenu lidsabiedrību Ryanair, un, iespējams, tai būs jākompensē 802 000 eiro zaudējumus, lai gan gala lēmums vēl nav pieņemts, informē lidostu pārstāvošais advokāts advokāts Uģis Zeltiņš.

Viņš gan skaidroja, ka, neskatoties uz to, ka šķīrējtiesnesis ir pieņēmis šādu nolēmumu, pagaidām tas nav pakļauts Latvijas tiesas kontrolei, un, «cik mums zināms, Ryanair nav prasījis tā izpildi Latvijas tiesās». Tas nozīmējot, ka statuss nav galīgs, jo nav zināms, ko par šo lietu domās Latvijas tiesas, vai tās piekritīs, ka tas ir izpildāms.

Advokāts norādīja, ka Ryanair pārstāvjiem pašiem ir jādodas uz Latvijas tiesām un jāsaka, ka te ir šķīrējtiesas nolēmums un attiecīgi viņi grib redzēt izpildrakstu. Viņš arī uzsvēra, ka par lietas būtību nedrīkst izteikties, jo tā ir konfidenciāla informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Satiksmes ministrs prognozē Ryanair palikšanu Rīgas lidostā

LETA, 17.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) neprognozē, ka no lidostas Rīga varētu aiziet Īrijas aviokompānija Ryanair, kuras līgums par darbību Rīgas lidostā beidzas nākammēnes.

Kā intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā Rīta panorāma norādīja ministrs, Ryanair uzsākusi biļešu tirdzniecību arī pēc līguma darbības beigām, proti, vasaras sezonai, kas apliecinot, ka kompānija neplāno pārtraukt darbību Rīgā.

Arī lidostas vadītājs Andris Liepiņš esot Matīsam apliecinājis, ka tuvākajā laikā problēmas saistībā ar Ryanair darbību nesaskata.

Kā ziņots, Ryanair janvārī svinīgi sagaidīja lidsabiedrības astoņmiljono pasažieri savos maršrutos uz un no Rīgas. Lai arī skaidrības par Ryanair nākotni lidostā Rīga vēl nav, lidsabiedrības pārstāvji paziņoja, ka plāno palielināt pārvadāto pasažieru skaitu līdz 885 000 klientu jeb 15%. Tāpat plānots uzturēt lidostā un reģionā 885 darbavietas. Ryanair lidojumu saraksts 2015.gada vasarai jau ir pieejams mājaslapā, kur klienti var izvēlēties kādu no 13 interesantiem maršrutiem un kopumā 55 reisus nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kauņas lidosta aizsteigusies priekšā Rīgas lidostai, jo Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair paziņojusi, ka savu pirmo bāzi Centrāleiropā tā atvērs Kauņā. Eksperts pieļauj Ryanair aiziešanu no Rīgas.

Pagaidām gan nav zināms, kā Ryanair lēmums ietekmēs aviokompānijas plānus par bāzes izveidi Rīgas lidostā. Db vēl nav izdevies sazināties ar Ryanair pārstāvjiem. Ryanair jau vairākus gadus sola veidot bāzi Rīgas lidostā, tomēr plāni dažādu iemeslu dēļ tā arī nav realizējušies. Pēdējo reizi jautājums par Ryanair bāzi Rīgā aktualizējās pēc jauno Rīgas lidostas tarifu apstiprināšanas pērnā gada rudenī.

Ryanair toreiz paziņoja, ka būvēs savu bāzi Rīgā, ja lidosta nodrošinās pietiekami zemas izmaksas aviokompānijai. Tobrīd noritēja pārrunas starp aviokompāniju un lidostas vadību, jo tika atceltas 80% atlaides lidostas maksām, ko līdz tam saņēma Ryanair. Tagad spēkā stājusies jaunā lidostas Rīga tarifu politika, kas nosaka vienādas pakalpojumu maksas visām aviokompānijām neatkarīgi no pārvadāto pasažieru skaita un pakalpojumu daudzuma.(Foto: REUTERS/SCANPIX)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz paziņojumiem, ka lidosta Rīga nākotnē varētu pārtraukt sadarbību ar zemo cenu aviokompānijām, Ryanair prom no Rīgas netaisās, piektdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

«Rīgas lidostā mēs sagaidām pasažieru skaita pieaugumu - šovasar sagaidīsim Rīgā savu piecmiljono pasažieri. Mēs nekomentējam nekādas spekulācijas par to, ka mēs varētu iet projām no lidostas Rīga, nejūtam arī to, ka mūs kāds no lidostas Rīga mēģinātu izspiest. Mēs attīstām jaunus lidojumu maršrutus, un līdz ar to mums arvien vēl ir interese par šo tirgu,» DB sacīja Ryanair pārdošanas un marketinga izpilddirektore Baltijas un Ziemeļeiropas valstīs Elina Hakarainena.

Jautāta, vai Ryanair varētu sākt lidojumus no aptuveni 60 kilometrus tālākās Tukuma lidostas, kuru lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse nosaucis kā potenciālu visu lēto aviokompāniju bāzi, E. Hakarainena atbild, ka Ryanair pašlaik ir sarunu procesā ar vairāk nekā 50 dažādām lidostām. «Vēlreiz, mēs nekomentējam nekādas baumas par to, no kādām lidostām mēs varētu vai nevarētu lidot,» viņa piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aviokompānija Ryanair pilotu šaubas par drošības politiku uzskata par safabricējumu

Jānis Rancāns, 13.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair apstrīdējusi pilotu aptaujas rezultātus, kuros paustas bažas par zemajiem drošības standartiem, nosaucot tos par safabricētiem, bet kompānijas vadītājs Maikls O’Līrijs to nodēvējis par joku.

Organizācija Ryanair Pilot Group veikusi lidsabiedrības pilotu aptauju, kurā esot noskaidrots, ka lielākajai daļai aviokompānijas gaisa kuģu vadītāju neesot pārliecības par Ryanair drošības standartiem un tie vēlas, lai gaisa satiksmes regulatori veiktu pārbaudes. Piloti atklājuši, ka Ryanair regulāri lidojusi ar minimālu degvielas daudzumu, bet no kabīnēm pazuduši sarunu ieraksti, kuros bijušas norādes uz dažādiem negadījumiem.

Pilotu grupas vadītājs Everts van Cvolts sarunā ar CNBC skaidrojis, ka Ryanair piloti negribīgi atklāj drošības problēmas lidsabiedrībā. «Nav ne mazākā iemesla uzskatīt, ka šie piloti ir mazāk profesionāli nekā citās lidsabiedrībās strādājošie. Tomēr Ryanair iekšienē valdošā kārtība ir novedusi līdz šādai situācijai. Mēs regulatorus aicināsim to izskatīt ļoti nopietni,» klāstījis E. van Cvolts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» tendence - augšupejoša

Aivars Mackevics [email protected], 28.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somu lidsabiedrība Finnair 2003. gada decembrī sasniedza pozitīvus rādītājus visās savās satiksmes nozarēs darbībās. Finnair līniju lidojumu maršrutos palielinājās veikto pasažierkilometru skaits par 19,6%. Pavisam tika pārvadāti 450 500 pasažieri (+5,5%). Turpretī sēdvietu noslogojums lidmašīnās sasniedza 3,8 procentpunktus virs iepriekšējā gadā mēneša vērtības. Īpaši palielinājās pasažieru skaits Āzijas lidojumu maršrutos (+38,5%), kur sēdvietu noslogojums sasniedza 78,3%. Pavisam palielinājās pieprasījums par 9% gan lidojumu līniju maršrutos, gan čarterlidojumu satiksmē, bet kapacitāte palielinājās par 6,3%. Tas nodrošināja sēdvietu noslogojumu par 74,4% (+1,9%). No 2003. gada janvāra līdz decembrim pieauga pārdoto pasažierkilometru skaits par 1,1% salīdzinājumā ar 2002. gadu, bet kapacitāte palielinājās par 4,4%. Finnair sēdvietu noslogojums sasniedza 69,6% (-2,3 procentpunkti), bet apkalpoto pasažieru skaits sasniedza 6 849 100 (-3,5%). 2003. gada pirmajā ceturksnī lidsabiedrības darbību negatīvi ietekmēja Irākas karš, bet otro ceturksni – SARS epidēmija. Uzlabojumi tika sasniegti tikai 2003. gada trešajā ceturksnī, bet gada pēdējā ceturksnī Finnair ieviesa jaunu tarifu sistēmu un veica kampaņu, kas bija veltīta lidsabiedrības 80 gadu jubilejai. 2003. gada pēdējos mēnešos gaisa satiksmes industrijā palielinājās kapacitātes un notika sīva cenu cīņa, kā rezultātā ievērojami samazinājās vidējais cenu līmenis. Kopš 2003. gada janvāra lidsabiedrības Finnair atskaitēs parādās arī Finnair meitas uzņēmums - lidsabiedrība Aero Airlines AS, kura pārņēma Finnair (kopš 01.06.2002) lidojumus starp Helsinkiem un Tallinu. Pavisam Aero Airlines AS pagājušajā gadā pārvadāja 9 700 pasažierus (-0,5%), bet noslogojums sasniedza 50,2% (-8,5 punkti). 2003. gada novembrī Finnair pārņēma 85% no zviedru lidsabiedrības Nordic Airlink akcijām. Un jau pirmajā pilnajā mēnesī lēto lidojumu lidsabiedrība apkalpoja 43 400 pasažierus no savas bāzes lidostas Stokholmas uz Oslo, Kopenhāgenu un Lulea. Sākot no šī gada Nordic Airlink pārvadāto pasažieru skaits tiks integrēts arī lidsabiedrības Finnair grupas kopējo rezultātu uzskaitē. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Degvielas cenas «iekož» arī Ryanair

Jānis Rancāns, 30.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair biznesa gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās jūnijā, strādājusi ar 99 miljonus lielu peļņu – par 29% mazāk nekā tādā pašā laika posmā pirms gada.

Peļņas kritumu Ryanair skaidro ar «ievērojami augstākajām degvielas cenām», vēsta BBC. Lidsabiedrība jau iepriekš brīdināja, ka augstā degvielas cena ietekmēs tās peļņu.

Tikmēr Ryanair ieņēmumi auguši par 11% un sasnieguši 1,28 miljardus eiro. Apgrozījuma kāpumu lidsabiedrība skaidro ar pieaugušu pārvadāto pasažieru skaitu un augstāku vidējo biļetes cenu.

Ziemas lidojumu sezonas laikā Ryanair iecerējusi pārtraukt lidojumus ar 80 no tās 270 lidmašīnām. «Augstās naftas cenas nozīmē, ka nav jēgas izmantot šos gaisa kuģus,» sacīja lidsabiedrības finanšu direktors Hovards Milars (Howard Millar).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ryanair Baltijā pārvadājis 8 miljonus pasažieru

Līva Melbārzde, 19.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo astoņu mēnešu laikā Ryanair Baltijā būtiski audzējis pārvadāto pasažieru apjomu Baltijā, 2011. gadā rēķinās ar rekordgadu.

Par to Db.lv informēja Ryanair Marketinga un Tirdzniecības direktore Baltijas valstīs Elīna Hakarainena. Kopš 2004. gada, kad Ryanair uzsāka savu pirmo lidojumu maršrutu Baltijā no Rīgas uz Frankfurti/Hānu, īru zemo cenu lidsabiedrība apkalpojusi Baltijā jau 8 miljonus pasažieru. 2011. gadā Ryanair rēķinās ar rekordlielu pasažieru plūsmu Baltijā- 2,5 miljoniem. Pašlaik Ryanair no Baltijas piedāvā 53 lidojumu galamērķus. Kopš 2005. gada Ryanair lido arī no Kauņas, kas kļuva arī par pirmo Ryanair bāzi Austrumeiropā. Ryanair izvērtējis arī Rīgu kā potenciālu bāzes vietu, taču Kauņa spēja piedāvāt izdevīgākus tarifus. 2010. gadā Ryanair atklāja 10 lidojumu maršrutus no Tallinas, bet no 2011. gada maija sāka lidot no Viļņas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair lidojumi uz ASV varētu izmaksāt sākot no desmit eiro

Jānis Rancāns, 27.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair Īrijas valdībai izteikusi piedāvājumu atpirkt 25% aviokompānijas Aer Lingus akciju. Savukārt Īrijas valdība piekritusi to izskatīt. Tādējādi reāli varētu kļūt lidojumi uz Ziemeļameriku, kas pasažieriem izmaksātu sākot no desmit eiro.

Pašlaik Ryanair pieder 30% Aer Lingus akciju, bet lidsabiedrība savu daļu vēlas palielināt vismaz līdz 50%, vēsta Reuters. Kopš 2007. gada tas jau ir trešais Ryanair piedāvājums iegādāties Aer Lingus akcijas.

«Valdība izskata piedāvājumu,» norādīja Īrijas Transporta ministrijas preses pārstāvis. Īrijas valdība izvērtēs, kādu ietekmi šāds darījums atstās uz lidojumu maršrutiem no Dublinas, cik lielu peļņu valsts var gūt no akciju pārdošanas, kā arī kāds ir konkurences uzraudzības institūciju viedoklis.

Gada sākumā Īrijas valdība pavēstīja, ka pārdos savu daļu aviokompānijā Aer Lingus, jo lidsabiedrība vairs neesot stratēģiski svarīga. Īrijas valsts savu daļu vēlas pārdot saņemot vismaz vienu eiro par lidsabiedrības akciju. Tikmēr Ryanair valdībai izteicis piedāvājumu maksāt 1,30 eiro par vienu Aer Lingus akciju. Īrijas valdībai savs izvērtējums jāsniedz 60 dienu laikā, skaidro Irishtimes.com.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aptaujā par Eiropas sliktāko aviokompāniju atzīst Ryanair

Jānis Rancāns, 20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vidējo lidojumu sliktākā lidsabiedrība ir Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair, secināts patērētāju grupas Which? pasažieru aptaujā.

Pētījumā vairāk nekā 5,5 tūkstoši pasažieru piecās kategorijās novērtēja vairākas lidsabiedrības. Vērā ņemti tika tādi aspekti kā lidojuma reģistrēšanās process, bagāžas pārvadāšanas iespējas, sēdvietas, pārtika un dzērieni, iekļaušanās lidojuma grafikā, kā arī piedāvātā pakalpojuma atbilstība cenai.

Īrijas zemo cenu lidsabiedrības kopējā pasažieru apmierinātība novērtēta 34% apmērā, tādējādi ieņemot zemāko vietu 16 aviokompāniju vidū. Saraksta lejasdaļā iekļuva arī Lielbritānijas lidsabiedrības Thomas Cook Airlines, Thomson Airways un Monarch Airlines, neviena no kurām nepārsniedza 50% atzīmi, vēsta laikraksts The Daily Telegraph.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Francijas tiesa nosoda lastminute.com par «parazītismu», pārdodot Ryanair biļetes

LETA--AFP, 06.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parīzes Tirdzniecības tiesa ir likusi Lielbritānijas tiešsaistes tūrisma aģentūrai «lastminute.com» izbeigt Īrijas zemo cenu aviosabiedrības «Ryanair» biļešu pārdošanu bez šīs aviosabiedrības piekrišanas, kā arī nosodījusi šādu praksi kā «parazītismu».

«Izmantojot «Ryanair» datubāzi,» «lastminute.com» un tās Francijas operācija «Lmnext FR» «ir veikušas parazītisma aktu,» teikts tiesas lēmumā, kas datēts ar 20.martu un kura kopiju ieguvusi ziņu aģentūra AFP.

«Ryanair» savā paziņojumā apsveica šo tiesas lēmumu, kas liek izbeigt aviokompānijas vietnes «izmantošanu par brīvu» bez tās piekrišanas.

«Ryanair» preses sekretārs Robins Kīlijs paziņoja, ka aviokompānija aicina patērētājus «izvairīties no tādiem datu kopētājiem kā «lastminute» un reģistrēties tieši «Ryanair» vietnē – vienīgajā vietā, kur atrodamas vislētākās «Ryanair» biļetes».

Lieta tika ierosināta pēc tam, kad «Ryanair» ieviesa ierobežojumus tās vietnes izmantošanā. Starp šiem ierobežojumiem ir aizliegums tūrisma aģentūrām pirkt «Ryanair» reisu biļetes no šīs vietnes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lēto lidojumu lidsabiedrības neietekmē Irākas karš

Aivars Mackevics [email protected], 04.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lēto lidojumu lidsabiedrības nav ietekmējis Irākas karš. Piemēram, lidsabiedrība Germanwings neizjūt ietekmi Irākas kara rezultātā, bet secina, ka pasažieru ceļojumi kļūst īsāki. Arī Eiropas lielākā lēto lidojumu lidsabiedrība Ryanair darbībā nekādas negatīvas izmaiņas netiek novērotas. Lidsabiedrība Hapag-Lloyd Express atzīmē, ka patlaban notiek lielāka biļešu rezervēšana nekā parasti un apjomu samazināšanās netiek konstatēta. Tagad lēto lidojumu lidsabiedrības gūs priekšrocības no pilsēttūrisma, jo iedzīvotāji mazāk izmanto klasiskos standartizētos ceļojumus, bet vairāk seko lēto lidsabiedrību piedāvājumiem. Jāatzīmē, ka Hapag-Lloyd Express no visiem pārvadātajiem pasažieriem 40% ir darījumu biznesa pārstāvji. Turpretī lidsabiedrībai Lufthansai ir samazinājies pasažieru skaits, kā rezultātā vairs nelido jau septiņas lidmašīnas, kam sekoja arī darba vietu samazināšana, īpaši reisos uz Ameriku un Āziju. Visu līdzšinējo mērķu sasniegšanai tiek samazinātas frekvences un izmantotas mazākas ietilpības lidmašīnas. Kopš šī gada sākuma Lufthansai samazinājies lidmašīnu noslogojums, kā arī vietu rezervēšana sarukusi, īpaši biznesa klases dārgo vietu pārdošanā. Šī gada janvārī un februārī salīdzinājumā ar 2002. gadu Luhthansai palielinājās pasažieru skaits par 10,5%, sasniedzot 6,7 miljonus, bet noslogojums samazinājās par 1,2%, sasniedzot 68,9%. Avots: Wirstschaftsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta Rīga nevar subsidēt Īrijas zemo cenu aviokompāniju Ryanair, kurai 31.martā beidzas līgums ar lidostu, uz citu lidsabiedrību rēķina, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam Baltic Business Service sacīja lidostas valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš.

«Lidostai ir nepieciešamas zemo cenu aviokompānijas – viņas atved būtisku pasažieru skaitu. Tajā pašā laikā mēs nevaram subsidēt vienu aviokompāniju uz citu lidsabiedrību rēķina. Mēs Ryanair esam ļoti skaidri pateikuši, ka nekādu citu modeli, kas atšķirotos no, piemēram, [Ungārijas zemo cenu aviokompānijas] Wizz Air nosacījumiem, mēs nepiedāvāsim. No ekonomiskā viedokļa Ryanair ir vairāki ļoti piepildīti maršruti, kuros pārtraukt lidojumus būtu vienkārši neracionāli. Tajā pašā laikā mēs zinām, ka Ryanair uzvedība ne vienmēr ir prognozējama. Tādēļ es esmu piesardzīgi optimistisks par to, ka mēs ar viņiem varēsim vienoties,» klāstīja Liepiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru