Dienas Bizness

  • 1 sestdiena,
    oktobris

    Zanda, Lāsma, Zandis

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8610

    USD: 1.1161

Ražošana

Lexus iepazīstina ar pasaulē pirmo luksus benzīna un elektrodzinēja hibrīdauto

Šā gada 5.janvārī Detroitas starptautiskajā auto izstādē plašākai sabiedrībai tika prezentēts Lexus markas hibrīdautomobilis, kurš ir pasaulē pirmais benzīna un elektrodzinēja luksus pilnpiedziņas apvidus automobilis savā klasē. Ar pilnu benzīna tvertni RX400h modelis var veikt aptuveni 1000 kilometrus. Plānots, ka Eiropas tirgū jaunais Lexus varētu parādīties 2005.gadā. Hibrīdtomobilis RX 400h aprīkots ar efektīvu 3.3 litru V6 benzīndzinēju un jaudīgu elektrodzinēju, kuri var strādāt katrs atsevišķi vai abi vienlaicīgi. Modelis RX 400h tiks novērtēts kā ultra zemas degvielas patēriņa automobilis (SULEV), pie tam ar zemākajiem gāzu izplūdes rādītājiem savā klasē. Lexus modelis RX300 parādījās auto tirgū vairāk nekā piecus gadus atpakaļ. 2003.gadā, izmantojot jaunas tehnoloģijas un bagātu pieredzi, tika piedāvāts jaunās paaudzes Lexus modelis RX330 (Eiropā RX300), kurš kļuva par RX400h priekšteci. Jaunais luksus pilnpiedziņas apvidus automobilis RX400h vizuāli ir līdzīgs RX330 un aprīkots gan ar benzīndzinēju, gan ar elektrodzinēju. RX400h vadītājs nejūt dzinēju darbības režīmu izmaiņas, jo par to domā hibrīdautomobiļa borta dators, kurš kontrolē un apvieno V6 benzīna dzinēja, elektrodzinēja un ģeneratora kopējo attīstīto jaudu. Tāpēc mērinstrumentu panelī tradicionālā tahometra vietā tika instalēts apgaismots kopējās attīstītās jaudas mērinstruments. Kopējos benzīna un elektrodzinēja jaudas līmeņa sadales rādītājus vadītājam būs arī iespēja redzēt uz 7 collu touch displeja, kurš ir apvienots ar navigācijas sistēmu. RX 400 piedāvās vēl vienu jaunumu – VDM sistēmu (Vehicle Dynamic Management), kura nodrošina automašīnas vadīšanas dinamikas kontroli. Ar sensoru sistēmas palīdzību VDM sistēma atpazīst dinamiku, ar kuru pārvietojas automobilis konkrētajā brīdī, un nodrošina automobiļa inteliģentu bremzēšanas vai ātruma samazināšanas kontroli, kā arī novērš automašīnas iespējamo izslīdēšanu no ceļa. RX 400h spēs attīstīt 270 zirgspēku maksimālo jaudu, pie tam nodrošinot daudz efektīvāku degvielas patēriņa samazināšanu nekā vairākums tradicionālo sedanklases automašīnu. RX400h vidējais degvielas patēriņš sastāda 10,5 l degvielas uz 100 km. Kā arī RX400h hibrīdam nepieciešams tikai 8,5 sekundes, lai sasniegtu ātrumu no 0 līdz 100 km/st. Vadītājam arī ir iespēja izvēlēties elektrodzinēju darbības palīgrežīmu tikai aizmugurējiem riteņiem vai pilnpiedziņai, tādējādi sasniedzot vēl straujāko paātrinājumu. Lai paaugstinātu automašīnas hibrīsdsistēmas darbības efektivitāti, RX400h aprīkots ar reģeneratīvu bremzēšanas sistēmu. Parastajā automobilī, braucot lejup no kalna, vadītājs izmanto darba bremzes vai pārnesumkārbu piebremzēšanas brīdī. Bremžu kluči sakarsē un izdala karstuma enerģiju, kurai parastajai automašīnā nav lietderīga pielietojuma. RX400h automobilī bremzes kluču saražotā karstuma enerģija pārveidojas elektrībā un ģenerējas elektrodzinējā, līdz ar to iegūstot papildus kinētisko enerģiju akumulatoru uzlādēšanai. Sīkāka informācija:

Komentāri

Reklāma