Transports un loģistika

Lidmašīnās rokas bagāžā vairs nedrīkst ienest lūpu krāsu un citu kosmētiku

Aivars Mackevics [email protected], 23.08.2006

Jaunākais izdevums

Saskaņā ar Londonas lidostu apkalpotāja BAA lēmumu, turpmāk pasažieru rokas bagāžā vairs nedrīkst būt tāda kosmētika kā sejas pūderis, lūpu krāsa, acu kontūrzīmulis un skropstu tuša. Tādā veidā turpmāk izslēgs "pārpratumus". Līdz šim aizliegti bija konkrēti priekšmeti – pudeles ar šķidrumiem, citi gan nē. Tāpēc drošības pārbaužu laikā daļēji radās juceklis. Uz šo jauno noteikumu, kam ir jānodrošina drošība lidmašīnā, neattiecas tikai tāda kosmētika, kas ir iegādāta tieši muitas zonā. Saskaņā ar BAA pausto, ASV lidojumos spēkā ir vēl stingrāki noteikumi, tur rokas bagāžā līdzi nedrīkst ņemt vispār nekādu kosmētiku un līdzīgas vielas, pat tad, ja tās ir iegādātas tik tikko Duty-Free veikalā. Izņēmums ir zīdaiņu pārtika un personīgi izrakstīti medikamenti. Insulīnu un bezrecepšu medikamentus kabīnē līdzi var ienest tikai tad, ja tie ir nepieciešami lidojuma laikā. Pēc terora draudiem transatlantiskajos lidojumus tikai divas nedēļas atpakaļ, Lielbritānijā, ASV un Francijā tika saasināti drošības pasākumi, to skaitā arī bagāžas noteikumi. Šķidrumi rokas bagāžā ir aizliegti tāpēc, ka teroristi esot plānojuši uzbrukumu ar šķidrajām sprāgstvielām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rokas bagāžas izmēri nākotnē varētu kļūt vēl mazāki. Starptautiskā Aviācijas asociācija (IATA) nupat uz laiku apturējusi savu iniciatīvu ieviest prasības, kas spiestu vēl par 40% samazināt lidmašīnas salonā atļautās rokas bagāžas apmērus. Tomēr diskusijas par šo tematu pavisam drīz varētu atsāksies, jo patlaban asociācija strādā pie tā, lai pienācīgi izvērtētu sagatavoto programmu, kā arī lai gūtu lielāku aviokompāniju atsaucību, ceturtdien raksta laikraksts Diena.

IATA, kas apvieno 90% pasaules aviolīniju, ir pārliecināta, ka mazāka rokas bagāža atvieglotu tās novietošanu salonā. IATA piedāvājums ir atļauto bagāžas izmēru samazināt līdz 55 x 35 x 20 centimetriem.

Nacionālā aviokompānija airBaltic saviem pasažieriem ļauj salonā ienest 55 x 40 x 20 cm lielu bagāžu, kas tā jau ir samērā maza, tomēr līdz ar jaunajām prasībām tiktu noteikti vēl stingrāki standarti. Vidējais rokas bagāžas lielums, ko caurmērā līdz šim atļāvušas aviokompānijas visā pasaulē, bija 56 x 45 x 25 cm. Piemēram, tādu limitu piedāvā arī Easyjet, British Airways un Iberia. Būtībā izmēru optimizēšanas dēļ pasažieriem nāktos saspiest savu rokas bagāžu apavu kastes lieluma somā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

ES ierobežo šķidrumu ienešanu lidmašīnās

Voldemārs Oliņš [email protected], 06.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Eiropas Komisija pieņēma regulu, ar ko stingri reglamentē šķidrās vielas, kuras pasažieriem ļauts iznest caur drošības kontroles punktiem un ienest lidmašīnā. Šādu lēmumu pieņēma, reaģējot uz jaunu apdraudējumu civilās aviācijas drošībai — pašrocīgi gatavotām šķidrajām sprāgstvielām. „Šķidro sprāgstvielu draudi ir reāli, un tie skar visus. Jaunā regula novērsīs nepilnību mūsu aizsardzības mehānismos, stingri reglamentējot šķidrās vielas, ko pasažieriem ļauts iznest caur drošības kontroles punktiem un ienest lidmašīnā. To piemēros attiecībā uz visiem izlidojošajiem reisiem, lai visas Eiropas Savienības mērogā nodrošinātu cilvēku aizsardzību,” ar noteiktību apgalvoja Komisijas priekšsēdētāja vietnieks un atbildīgais transporta politikas jautājumos Žaks Barro. Šā gada 10. augustā izdevās novērst uzbrukumu, kurā bija plānots, izmantojot šķidrās sprāgstvielas, uzspridzināt lidmašīnu, kas atradās ceļā uz Amerikas Savienotajām Valstīm. Komisija operatīvi rīkojās, lai ierobežotu šķidrās vielas, ko pasažieri drīkst iznest caur drošības kontroles punktiem un ienest lidmašīnā. Ar jauno regulu pasažieriem aizliedz caur drošības kontroles punktu iznest šķidras vielas neatkarīgi no tā, vai šīs vielas ir pasažieriem klāt vai atrodas personiskajā rokas bagāžā. Lai vienādu aizsardzības līmeni nodrošinātu visā Eiropas Savienības teritorijā, regulu piemēro attiecībā uz visiem reisiem, kas izlido no Eiropas Savienības lidostām, neraugoties uz to, kāds ir šā reisa galamērķis un kurā valstī attiecīgais pārvadātājs ir reģistrēts. Regula attiecas tikai uz rokas bagāžu, jo reģistrētajai bagāžai, tiklīdz kā tā ir nodota, vairs nav iespējams piekļūt. Jaunos noteikumus piemēro visa veida šķidrām vielām, jo šobrīd pieejamās kontroles iekārtas neļauj pietiekami ātri atšķirt šķidro vielu veidus, un tādēļ tās lidostās neizmanto. Tomēr pasažieri drīkst caur drošības kontroles punktiem iznest tādu šķidru vielu daudzumu, kas nav pietiekams, lai no tā pagatavotu bīstamas sprāgstvielas, un kas atrodas tvertnēs, kuru tilpums nepārsniedz 100 mililitrus. Tādējādi pasažieri joprojām drīkstēs ņemt līdzi lidmašīnā rokas bagāžā nelielu daudzumu tualetes līdzekļu vai smaržu. Jaunos noteikumus nepiemēro arī attiecībā uz zālēm un ceļojuma laikā vajadzīgiem produktiem, kas atbilst īpašām diētas vajadzībām, izņēmums attiecas arī uz zīdaiņu pārtiku. Ceļotāji šos iepriekš minētos produktus joprojām drīkstēs pārvadāt savā rokas bagāžā. Pasažieri joprojām drīkstēs lidmašīnā ņemt līdzi tādas šķidras vielas kā, piemēram, dzērieni un smaržas, kas iegādātas lidostas teritorijā pēc iekāpšanas karšu pārbaudes punkta. Ar šo regulu paredz arī preventīvus pasākumus, lai novērstu jebkādas manipulācijas ar attiecīgo produktu pēc tā iegādes. Komisija ir rūpīgi apsvērusi, kā jaunie noteikumi ietekmē kontroli lidostās. Ir būtiski novērst jebkādas iespējamas kavēšanās, bet tādējādi nemazinot drošību. Šā iemesla dēļ regulā ir iekļauti vairāki noteikumi, ar ko tiktu atvieglināts pārbaužu veicēju darbs. Piemēram, trauki (kuru tilpums ir līdz 100 mililitriem) pasažieriem jāiepako plastikāta maisā, kura ietilpība nepārsniedz 1 litru, un tas jāuzrāda drošības kontroles punktos. Turklāt jaunie noteikumi paredz, ka drošības kontroles punktos pasažieriem ir jānovelk mēteļi un jakas un no rokas bagāžai paredzētajām somām jāizņem portatīvie datori un lielāka izmēra elektriskās ierīces. Visbeidzot, ar šo regulu 6 mēnešu laikā atļautās rokas bagāžas vienību izmēru ir paredzēts ierobežot līdz 56 cm x 45 cm x 25 cm, paredzot arī atsevišķus izņēmumus, piemēram, attiecībā uz mūzikas instrumentiem, fotoaparātiem u.c. priekšmetiem. Komisija aktīvi atbalstīs dalībvalstu un aviosabiedrību un lidostu pārstāvošo asociāciju centienus, veicot pasažieru informēšanas pasākumus vēl pirms šīs regulas stāšanās spēkā, kas paredzēta šā gada novembra sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Neadekvāts pasažieris ālējas lidmašīnā no Rīgas uz Itāliju

Zane Atlāce - Bistere, 22.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds Latvijas pilsonis savas neadekvātās rīcības dēļ pagājušajā nedēļā pēc lidojuma nodots Itālijas likumsargiem, bet vēl divi neadekvāti pasažieri pēc lidojuma nodoti Latvijas likumsargiem, informē Civilās aviācijas aģentūras pārstāvis Aivis Vincevs.

Neskatoties uz aicinājumu pārdomāt savu rīcību lidojuma laikā, pagājušajā nedēļā lidojuma laikā no Rīgas uz Itāliju kāds Latvijas pasažieris savas neadekvātās rīcības dēļ tika nodots Itālijas likumsargiem. Pasažieris atradās būtiskā alkohola reibumā, uzvedās neadekvāti un neapzinājās savas rīcības sekas.

Visa lidojuma laikā Latvijas pilsonis pastāvīgi lietoja alkoholu un, izmantojot necenzētus vārdus, pieprasīja lidmašīnas apkalpei, lai viņš tiktu apkalpots primāri. Pāris minūtes pirms lidmašīnas nosēšanās, kad lidmašīnā bija aktivizēts brīdinājums «piesprādzēties», pasažieris devās uz labierīcībām. Ievērojot aviācijā noteikto aizliegumu lidmašīnas pacelšanās un nosēšanās brīdī izmantot labierīcības, lidmašīnas apkalpe aicināja pasažieri atgriezties savā sēdvietā. Tajā brīdī pasažieris kļuva īpaši agresīvs, kliedza un fiziski aizskāra lidmašīnas apkalpi. Lidmašīnas apkalpe centās būtiskā alkohola reibumā esošajam pasažierim palīdzēt nokļūt uz sēdvietu, taču viņš kļuva arvien agresīvāks. Pasažieris pretojās, izmantojot fizisku spēku. Lidmašīnas apkalpe pieņēma lēmumu ziņot lidmašīnas pilotam par bīstamu incidentu, tomēr lidmašīnas apkalpe ar citu pasažieru palīdzību neadekvātā pasažiera rīcībspēju ierobežoja līdz lidmašīnas nosēšanās brīdim. Pēc lidmašīnas nosēšanās pasažieris turpināja uzvesties neadekvāti, tādēļ viņš tika nodots Itālijas likumsargiem tālākās izmeklēšanas veikšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV varas iestādes apsver klēpjdatoru pārvadāšanas rokas bagāžā aizliegšanu avioreisos no Eiropas uz ASV, paplašinot drošības pasākumu, kāds martā tika noteikts reisiem no astoņām Tuvo Austrumu valstīm, otrdien paziņoja ASV amatpersona.

ASV Iekšzemes drošības ministrija ir tuvu lēmuma pieņemšanai par pastāvošā aizlieguma paplašināšanu laikā, kad tuvojas transatlantisko ceļojumu vasaras sezona, žurnālistiem sacīja ministrijas preses sekretārs Deivids Lapans.

Aviokompānijas, kas veic reisus no Eiropas lidostām uz ASV, ir brīdinātas, ka tiek apsvērta šī aizlieguma paplašināšana, teica Lapans.

Tomēr "ministrs nav pieņēmis oficiālu lēmumu", viņš sacīja, runājot par iekšzemes drošības ministru Džonu Keliju.

ASV martā paziņoja, ka aizliedz pārvadāt lielas elektroniskās ierīces rokas bagāžā tiešos reisos no 10 lidostām Turcijā, Libānā, Jordānijā, Ēģiptē, Kuveitā, Saūda Arābijā, Katarā un Marokā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas aviokompānija Ryanair paziņojusi, ka pasažieriem turpmāk neļaus salonā bez maksas ņemt rokas bagāžu, kura sasniegs 10 kilogramus.

Ryanair otro reizi šogad maina bagāžas noteikumus. Gada sākumā aviokompānija paziņoja, ka lidmašīnas salonā varēs ienest tikai vienu somu, kamēr koferi, kuri sasniedz 10 kilogramus, būs jānodod kā reģistrētā bagāža, bez maksas. Bagāžu nodošanai lidsabiedrības darbinieki paņem pie iekāpšanas vārtiem - tā nav jānodod reģistrācijas zonā. Pasažieriem, kuri lidojumu iegādājušies ar Priority Boarding privilēģijām, vēl arvien tiks ļauts bagāžu lidmašīnas kabīnē ienest kā līdz šim - vienu lielo un vienu mazo somu.

Sākot no šā gada 1.novembra Ryanair pasažieri lidmašīnas salonā bez maksas drīkstēs ienest nelielu rokassomu vai mugursomu (42cm x 20cm x 30cm), kuru varēs novietot sev zem sēdekļa. Par lielāku bagāžu, kuras sasniedz 10 kilogramus (55cm x 40cm x 20cm) būs jāmaksā 8 līdz 10 eiro. Priority Boarding klientiem gan nekas nebūs mainījies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Dažādu pakalpojumu reputācija jeb ar ko jārēķinās biznesa ceļotājiem

Silvestrs Savickis, 08.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parasti vārdu reputācija lieto brīžos, kad tiek runāts par kādu konkrētu subjektu – personu vai uzņēmumu. Tomēr vārds reputācija ir vietā, ja runājam arī par pakalpojumiem, ko piedāvā vairāki vai pat ļoti daudzi uzņēmumi. Piemēram, ceļojumu apdrošināšanu un pasažieru pārvadājumiem ar aviotransportu.

Šo stāstu rakstu kolēģa, arīDienas biznesa vairāku blogu autora, Ģirta Rūdas iedvesmots. Pirms pāris nedēļām lasīju viņaemuāru par nedienām dodoties darījumu braucienā uz Argentīnu. Viens no Ģirta ieteikumiem bija papildus apdrošināt savu bagāžu. Tad nu stāsts parreālo dzīvi arī tad, ja bagāžu esat papildus apdrošinājis ar kādas riska apdrošināšanas kompānijas ceļojumu apdrošināšanas polises palīdzību. Bonusā vēl arī stāsts par kārtību, kādā aviokompānijas atlīdzina zaudējumus gadījumos, ja bagāža ir fiziski sabojāta.

Darbojošās personas nesaukšu vārdos, jo droši vien viss notikušais ir saskaņā ar priekšrakstiem, likumiem, normatīvajiem aktiem utt. un nekāduattieksmes pretenziju man nav. Būtiskākais ir vērst uzmanību un apzinātieskā būs īstenībā pat ja būsiet sevi papildus apdrošinājis. Ko nozīmē apdrošināšanas polisē redzamais, bet ko, savukārt, saka apdrošināšanas noteikumi, kurus nevienam jau tā īsti rūpīgi līdz galam izlasīt negribas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pie privātās lidmašīnas pasažieriem atklāj, iespējams, nelegāli iegūtus 400 tūkstošus eiro un 500 tūkstošus dolāru

Žanete Hāka, 16.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada maijā lidostā «Rīga» pie privātas lidmašīnas pasažieriem atklāta, iespējams, noziedzīgi iegūta skaidra nauda 400 000 EUR un 500 000 ASV dolāru apmērā.

Pamatojoties uz riska informāciju par iespējamu skaidras naudas, ko, šķērsojot Latvijas Republikas valsts robežu, ieved Eiropas Kopienas muitas teritorijā nepatiesu deklarēšanu, kas izdarīts ar iespējamu noziedzīgi iegūtu skaidru naudu un par iespējamu noziedzīgi iegūtas naudas legalizēšanu lielā apmērā, tika veikta ielidojošā privātās lidmašīnas reisa Odesa-Rīga četru pasažieru muitas kontrole.

Pārbaužu laikā konstatēts, ka 1954.gadā dzimušā Ukrainas pilsoņa rokas bagāžā atrodas skaidra nauda 200 000 ASV dolāri, 1987. gadā dzimušā Ukrainas pilsoņa rokas bagāžā atrodas skaidra nauda 300 000 ASV dolāri, 1977.gadā dzimušas Ukrainas pilsones rokas bagāžā atrodas skaidra nauda 100 000 EUR un 1950.gadā dzimušā Ukrainas pilsoņa rokas bagāžā atrodas skaidra nauda 300 000 EUR. Ir pamats uzskatīt, ka viena no personām ir saistīta ar Ukrainas organizēto noziedzību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvākajā laikā varētu tikt atcelti ierobežojumi pasažieriem lidmašīnās ienest vairāk nekā 100 ml šķidruma. Tas varētu būt iespējams, pateicoties jaunām tehnoloģijām, raksta telegraph.co.uk.

Jau nākamgad vairākās Eiropas Savienības (ES) lidostās tiks uzstādīti jaunas paaudzes skeneri, kuri spēs noteikt vai šķidrums ir sprādzienbīstams vai nē. Pēc izmēģinājumiem tiks spriests par iespēju atcelt ierobežojumus attiecībā uz šķidrumu daudzumu, ko pasažieri drīkst ienest lidmašīnās.

Nu jau vairāk nekā divus gadus aviopasažieriem aizliegts lidmašīnas kabīnē ienest vairāk par 100 ml šķidruma, turklāt tam ir jāatrodas plastikāta maisiņā.

Viens šāds jaunās paaudzes skeneris maksā vairāk nekā 100 tūkst. Lielbritānijas mārciņu (76.4 tūkst. latu).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) piektdien nolēma saglabāt pilnīgu aizliegumu lidmašīnās ņemt līdzi šķidrumus, jo vairākas valstis atteicās ļaut pasažieriem ņemt lidmašīnās beznodokļu zonā iegādātos dzērienos.

Eiropas Komisija (EK) plānoja daļēji atcelt aizliegumu, ļaujot pasažieriem, kas no valstīm ārpus Eiropas Savienības valstīm lido uz ES valstīm vai arī ceļo caurbraucot, ņemt lidmašīnā līdzi beznodokļu zonā iegādātos šķidrumus.

Tomēr transporta komisārs Sīms Kallass atzina, ka ir ieteicis ES valstīm atlikt ierobežojumu atcelšanu «uz noteiktu laiku», jo «arvien vairāk» valstu norādījušas, ka vēlas saglabāt aizliegumu.

EK pērn paziņoja, ka līdz 2013.gada aprīlim visā Eiropas Savienībā tiks atcelti ierobežojumi šķidrumu pārvadāšanai aviopasažieru rokas bagāžā.

Pēc šīs ieceres, vēlākais, no 2013.gada 29.aprīļa pasažieriem atkal tiktu atļauts rokas bagāžā pārvadāt jebkāda tilpuma un veida šķidrumus, kuri tiks pārbaudīti ar īpašām iekārtām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzas sievietes joprojām pavasaros iesmaržojas ar Rīgas ceriņiem, ko a/s Dzintars ražo kopš sendienām.

Dzintars ir viens no vecākajiem kosmētikas ražošanas uzņēmumiem Eiropā, stāsta Iļja Gerčikovs, kosmētikas ražotāja a/s Dzintars valdes priekšsēdētājs. Viņš šo kompāniju vada kopš pagājušā gadsimta septiņdesmitajiem gadiem.

Par kompānijas dzimšanas gadu oficiāli tiek uzskatīts 1849. gads, kad tika dibināta Heinriha Ādolfa Brigera ziepju un parfimērijas fabrika, kas ražoja ziepes, sveces un veica nenozīmīga daudzuma smaržu un odekolonu iepildīšanu no Francijas ievestām gatavām kompozīcijām. «Tolaik parfimēriju, ziepes, kosmētiku pārdeva aptiekās, atsevišķu veikalu nebija. Tas bija dārgs prieks, jo tikai XX gadsimta sākumā radās ķīmisko produktu ražotnes un kosmētika kļuva pieejama,» klāsta I. Gerčikovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecpiebalgas novada SIA "ApiMI" visvairāk lepojas ar propolisa un bišu vaska aplikācijām, ko izmantot siltumterapijā.

Šīs aplikācijas izgatavotas no "Oeko-Tex" sertificēta kokvilnas auduma un Piebalgā ievākta propolisa un bišu vaska, kas tiek iestrādāti starp šī auduma slāņiem. "Siltumterapijas apvienojumā ar fizioterapiju un medikamentiem ir pielietojamas vairāku atveseļošanās procesu veicināšanā: bronhu izsildīšanai, locītavu un muguras sāpju mazināšanai, saspringtu muskuļu atslābināšanai, kā arī gaisa uzlabošanai telpās. Mūsu aplikācijas ir unikāls produkts un jaunums ne tikai pie mums Latvijā, bet arī Eiropā. Tas ir ne vien daudzfunkcionāls un vairākkārt lietojams, bet arī piemērots dažādiem vecumiem, drošs un tīrs līdzeklis, kas nācis no dabas," biznesa portālam db.lv stāsta Madara Radziņa, SIA "ApiMI" līdzīpašniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dažas dienas pirms lidmašīnas pazušanas Air France draudēts

, 03.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir iegūts apstiprinājums tam, ka lidmašīnas atliekas, kas atrastas ūdenī 650km no Brazīlijas krasta, ir no pazudušās Francijas aviokompānijas lidmašīnas. Turklāt nākusi atklātībā informācija, ka dažas dienas pirms lidmašīnas pazušanas Air France draudēts ar bumbas ievietošanu.

Saskaņā ar foxnews.com rakstīto tikusi aizkavēta Air France lidmašīnas, kurai bija jādodas no Buenosairesas uz Parīzi, pacelšanās pēc tam, kad aviokompānija saņēma telefoniskus draudus par bumbas ievietošanu. Tas noticis tikai dažas dienas pirms mistiskās citas lidmašīnas pazušanas.

Policija un lidostas darbinieki 27.maija vakarā Buenosairesas Ezeiza lidostā pavadījuši 90 minūtes, meklējot lidmašīnā sprāgstvielas, taču neko neesot atraduši. Lidmašīnas pārmeklēšanas laikā pasažieri no lidmašīnas neesot evakuēti un vēlāk veiksmīgi ieradušies galamērķī Parīzē.

Taču dažas dienas vēlāk mistiski pazuda cita Air France lidmašīna, kuras atliekas tagad atrastas okeānā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ar ko atšķiras Boeing 737 MAX un Sukhoi Superjet katastrofas

Egons Mudulis, 03.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāpēc amerikāņu lidmašīnas joprojām stāv pie sētas, bet krievu gaisa kuģi turpina lidot, sarunā ar Dienas Biznesu skaidro Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs.

Uzreiz pēc krievu Sukhoi Superjet 100 katastrofas Maskavā sociālajos medijos – arī Latvijā ‒ izskanēja aicinājumi aizliegt šī lidmašīnas modeļa ekspluatāciju, bet līdz šim tas nav noticis. Ar ko tā atšķiras no Boeing 737 MAX?

Pēc pirmā gadījuma arī visai Boeing 737 Max flotei nekādi drastiski ierobežojumi netika noteikti. Kad notika otrs nelaimes gadījums, tika secināts, ka attiecīgā problēma ir visai gaisa flotei piemītoša. Tad sākās ķēdes reakcija pasaulē, dalībvalstu kompetentajām iestādēm aizliedzot šīs lidmašīnas ekspluatēt savās lidostās un gaisa telpā. Saistībā ar negadījumu Šeremetjevo ne Krievijas varas iestādēm, ne citiem, kur šis lidmašīnu tips ir sertificēts, tostarp ES, nav pārliecības, ka problēma ir visam gaisa kuģu parkam piemītoša, lai vajadzētu uzlikt līdzīgu aizliegumu. Turklāt ir daudz jautājumu par lidmašīnas ekspluatāciju un nosēdināšanu uz skrejceļa, un ir aizdomas par kļūdainu pilota rīcību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«Lūpu krāsas efekts» ir muļķības

Raivis Spalvēns, Dienas bizness, 27.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sievietes ekonomiskās lejupslīdes laikā mazāk tērē naudu lūpu krāsas iegādei. Šis apgalvojums ir pretrunā uzskatam, ka grūtos laikos sievietes šo produktu pērk vairāk, atsaucoties uz Mintel Beauty Innovation pētījumu, ziņo brandrepublic.com.

Mintel tirgus pētījums, kas tika veikts Lielbritānijā, Francijā un ASV, liecina, ka tikai 3% aptaujāto sieviešu ir iegādājušās lūpu krāsu, lai ekonomiskās lejupslīdes laikā justos labāk.

Tāpat pētījumā teikts, ka lūpu krāsa ir tas kosmētikas produkts, ko pērk mazāk vai nepērk nemaz.

Rezultāti rāda, ka 60% aptaujāto sieviešu vairāk tērē «nepieciešamākajām lietām», piemēram, šampūnam un sejas tīrīšanas līdzekļiem.

Mintel Beauty Innovation galvenā konsultante Nika Lūisa (Nica Lewis) atzīst: «Vispārpieņemts, ka ekonomisko likstu laikā palielinās pieprasījums pēc lūpu krāsas. Tācu pierādījies, ka šajā laikā sievietes vairāk tērē matu un sejas kopšanai.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidmašīnu ražotājs Tarragon šogad plāno eksportēt vismaz 10 lidmašīnas, bet nākotnē – vismaz 20, lai bizness būtu rentabls un sāktu nest peļņu.

Uzņēmums pavisam nesen pārcēlis ražotni no Ādažiem uz Rīgu. Tam ir ekonomisks pamatojums, jo iepriekš Ādažos uzņēmums telpas īrēja, bet šīs pieder uzņēmuma investoram Aivaram Lejietim. Iepriekš 4500 m2 plašajās telpās atradies zivju pārstrādes cehs, bet tagad tās pārveidotas, lai tur varētu ražot lidmašīnas.

Uzņēmumam šis gads iesācies ar jaunu pasūtījumu izpildi, un šobrīd ražotnē top piecas lidmašīnas, kuru klienti ir no ASV, Vācijas un Itālijas. Iepriekš ik gadu pārdotas 4–6 lidmašīnas. Vienu lidmašīnu var saražot aptuveni trīs mēnešos, un vairākas lidmašīnas tiek ražotas paralēli.

Vaicāts, kā uzņēmums jūt Covid-19 pandēmijas ietekmi, Tarragon pārstāvis un lidmašīnas pilots Ingemārs Butkevičs stāsta: “Vienīgā problēma ir tāda, ka avio šovi, izstādes nenotiek, līdz ar to lidmašīnas ir grūti parādīt jaunai auditorijai. Esošie klienti un dīleri turpina pārdot, tur nekas nav mainījies, bet jaunus tirgus šajā brīdī mēs nevaram iekarot. Šobrīd no pārdošanas viedokļa esam nedaudz ierobežoti. No ražošanas viedokļa – materiālus mums piegādā tāpat, iespējams, ir neliela nobīde – nedēļa vai divas.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no 6. novembra, visās Eiropas Savienības lidostās stāsies spēkā jauna bagāžas pārvadāšanas regula, kas noteiks vienādus noteikumus šķidrumu, želeju un pastu pārvadāšanai rokas bagāžā visās Eiropas Savienības lidostās, db.lv informēja British Airways komercdirektors Somijā un Baltijas valstīs Toms Andersons.

Lai unificētu valstu atšķirīgos noteikumus attiecībā uz šķidrumu, želeju un pastu pārvadāšanu, turpmāk ierobežojumi tiks attiecināti uz visām Eiropas lidostām vienādi. Savā rokas bagāžā pasažieri turpmāk drīkstēs ievietot:

· Vienu caurspīdīgu, atveramu plastikāta maisiņu, kurā iepakoti visi līdzi paņemtie šķidrumi, želejas un pastas, kas kopsummā nepārsniegs 1 l tilpumu. Maisiņš nedrīkst pārsniegt 20 x 20 cm izmērus.

· Katrs šķidruma, želejas vai pastas iepakojums nedrīkst pārsniegt 100 ml (3,5fl.oz) tilpumu.

· Plastikāta maisiņš jānodod pārbaude atsevišķi, izņemts no rokas bagāžas

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Roberts Zīle: Eiropas Komisijai ir jāpārskata ierobežojumi šķidrumu pārvadāšanai lidmašīnās

, 05.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strasbūra, 5. septembris - Eiropas Parlamenta (EP) Transporta komitejas deputāts Roberts Zīle, komentējot Parlamenta šodien pieņemto rezolūciju par Eiropas Komisijas 2006. gada novembrī ieviestajiem ierobežojumiem šķidrumu pārvadāšanai aviopašažieru rokas bagāžā, norāda, ka, lai gan vajadzība pēc pasažieru drošības garantēšanas un jebkādu iespējamo risku novēršanas ir liekama pirmajā vietā, tomēr spēkā esošie ierobežojumi būtu regulāri pārskatāmi un uzlabojami. "Pēc gandrīz gada, kopš ierobežojumi ir stājušies spēkā, Komisijai ir pienācis laiks izvērtēt, vai ieviestie noteikumi gan papildu izmaksu, gan pasažieriem radīto neērtību un zaudējumu ziņā ir samērojami ar no tiem iegūto pievienoto vērtību", norāda deputāts. "Tomēr, Parlaments, šodien nobalsojot par ieteikumu šos noteikumus atcelt, ja Komisija nekonstatē neapstrīdamus faktus par labu regulas saglabāšanai, ir pārsteidzīgi uzņēmies politisku atbildību par lidojumu drošības līmeņa pazemināšanos."

R. Zīle: "Lielākā problēma, kuras dēļ cieš pasažieri, ir informācijas trūkums. Jāatzīst, ka ieviešot šos papildu drošības pasākumus, netika paredzēta pietiekama skaidra un efektīva pasažieru informēšanas kārtība par jaunajiem noteikumiem, lai cilvēki jau laicīgi zinātu, kas drīkst atrasties viņu rokas bagāžā, un kas - nē. Eiropas lielākajās lidostās, piemēram, Frankfurtē un Amsterdamā, pasažieriem joprojām katru nedēļu tiek konfiscēti vairāki tūkstoši litru alkoholisko un parfimērijas šķidrumu", uzsver deputāts.

Otra, pēc Zīles domām, nopietnākā problēma skar tax-free veikalos iegādātās preces. "Šie noteikumi attiecas uz visiem pasažieriem, kas izlido no ES lidostām uz jebkuru vietu pasaulē, arī uz tranzīta pasažieriem. Kamēr ES lidostās esošie tax-free veikali ar īpaši aiztaisāmiem maisiņiem nodrošina nepieciešamās drošības prasības pasažieru iegādātajiem šķidrumiem, lidostās ārpus ES nav prasību pirkumus iesaiņot īpašā iesaiņojumā. Līdz ar to, ielidojot ES, pasažieriem preces tiek konfiscētas. Eiropas Komisijai ir jāatrod veids, kā saskaņot drošības prasības ar ne-ES valstu lidostām, lai neciestu nedz tax-free veikali, nedz pasažieri. Viens no risinājumiem varētu būt īpaša, ar trešajām valstīm saskaņota formāta iepakojuma ieviešana tax-free veikalos iegādāto šķidrumu drošai pārvadāšanai", skaidro R. Zīle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Avikompānija Wizz Air ieviesusi jaunu kabīnes bagāžas politiku, no šī gada 29. oktobra atceļot samaksu par rokas bagāžu, informē kompānijā.

Kompānijā skaidro, ka pasažieriem būs tiesības ienest kabīnē vienu rokas bagāžu, kas atbilst izmēram 55x40x23cm, bez papildus samaksas.

Aviokompānijas mājaslapā pieejamā informācija liecina, ka pašlaik Wizz Air lidmašīnas kabīnē ļauj ņemt līdzi nelielo rokas bagāžu, kuras izmēri nepārsniedz 42x32x25 cm, savukārt lielā rokas bagāža, par atsevišķu samaksu, nedrīkst pārsniegt izmērus 55x45x25 cm.

Aviokompānijas klientiem, kas jau ir iegādājušies biļeti un maksas rokas bagāžu ceļojumam pēc 2017. gada 29. oktobra, izmantojot kādu no Wizz Air platformām, samaksātā summa par bagāžu tiks atgriezta 120% apmērā uz personīgajiem WIZZ kontiem.

No trešdienas avikompānija pasažieriem arī pakalpojumu WIZZ Priority, kas ietver prioritāro iekāpšanu, tāpat pasažieri var ņemt līdzi uz klāja papildus personisko mantu, kuras izmērs nepārsniedz 40x30x18cm un no 29.oktobra tiek garantēta vieta rokas bagāžai lidmašīnas kabīnē (pakalpojums pieejams arī pērkot WIZZ Go, WIZZ Plus un WIZZ Privilege Pass).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien stājas spēkā jaunie Īrijas aviokompānijas «Ryanair» un Ungārijas aviokompānijas «Wizz Air» bagāžas nosacījumi, kas paredz, ka pasažieriem par brīvu salonā atļauts ņemt tikai vienu mazu rokas bagāžas somu.

«Wizz Air» sabiedrisko attiecību konsultante Latvijā Agnija Jankovska aģentūru LETA informēja, ka aviokompānija atļaus katram pasažierim par brīvu ņemt salonā vienu rokas bagāžas somu, kuras izmērs nepārsniedz 40 x 30 x 20 centimetrus, savukārt pasažieriem, kuri iegādājušies pakalpojumu «Wizz Priority», būs atļauts ņemt līdzi arī ratiņsomu, kuras izmērs nepārsniedz 55 x 40 x 23 centimetrus. «Wizz Air» ir ieviesusi 10 kilogramu reģistrējamo somu, par kuras reģistrēšanu būs jāmaksā septiņi eiro.

Lidsabiedrībā norādīja, ka bagāžas politikas maiņas mērķis ir atvieglot iekāpšanu pasažieriem un samazināt ar bagāžu saistīto kavēšanos visos «Wizz Air» lidojumos. Jaunā bagāžas politika ļaus pasažieriem izvēlēties no vairāk nekā 50 rokas un reģistrējamās bagāžas pārvadāšanas variantiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Dubaijas lidostā iestrēgušas desmitiem Krievijas oligarhu privāto lidmašīnu

LETA--UKRAINSKA PRAVDA, 13.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas lidostā Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE) ir faktiski iestrēgušas desmitiem privāto lidmašīnu, kas saistītas ar sankcijām pakļautiem Krievijas oligarhiem, ziņo laikraksts "The Wall Street Journal".

Pēc rietumvalstu sankciju noteikšanas daudzi īpašnieki pārvietoja savas lidmašīnas uz Dubaiju, bet praktiski viņiem nav iespēju lidot arī no šīs lidostas.

Pēc aviācijas datu pētniecības un konsultāciju uzņēmuma WINGX datiem 6.aprīlī Dubaijā atradās 30 privātās lidmašīnas, kurām galvenā bāzēšanās valsts bija Krievija.

Starp šīm lidmašīnām bija Krievijas oligarha Romāna Abramoviča lidmašīna "Boeing 787 Dreamliner", lidmašīna "Gulfstream G650ER", kuru uzskata par saistītu ar Viktoru Rašņikovu, lidmašīna "Embraer SA", kas saistīta ar Mihailu Gucerevu, un "Bombardier BD700 Global Express", kas saistīta ar Arkādiju Rotenbergu.

Vēl apmēram 90 citas lidmašīnas, kas piestājušas Dubaijā, ir reģistrētas dažādās pasaules valstīs un nav iespējams noskaidrot, cik no tām saistītas ar sankcijām pakļautiem Krievijas pilsoņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Ieskats atjaunotā kosmētikas zīmola Dzintars ražotnē

Monta Šķupele, 09.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie patērētājiem visā Latvijā atgriezies kosmētikas zīmols Dzintars, kuru tā vēsturiskajā rūpnīcā atsācis ražot uzņēmums H.A. Brieger.

Ar laiku uzņēmums plāno pārbūvēt ražotni, lai tā kļūtu energoefektīvāka, kā arī lielākās investīcijas nākamo trīs, četru gadu laikā ir paredzētas jaunās iekārtās un ražošanas cehos. Nākamā pusotra gada laikā plānots atjaunot fasēšanas ceha telpas un aprīkojumu.

"Dienā mēs varam ražot līdz 4 tonnām masas un safasēt līdz 20 000 vienību. Kad dosimies eksportā, tad veidosim otro, trešo maiņu un pēc aptuveni trīs gadiem atgriezīsimies pie tā paša ritma, kas bija padomju laikos, kad Dzintars strādāja 24/7. Es ceru, ka mēs nonāksim arī līdz tam," atklāj uzņēmuma vadītāja Anastasija Udalova.

Dzintars kosmētika atgriežas veikalos 

Dzintars ķermeņa kopšanas līdzekļu jaunā līnija ar 15 produktiem sākusi ceļu pie...

Pirmajā darbības gadā uzņēmums vēlas sasniegt vismaz 7 miljonu eiro apgrozījumu. "Mēs būsim apmierināti, bet es uzskatīšu, ka neesmu labi izpildījusi savu darbu un varētu labāk. Plāns ir nākamo trīs gadu laikā kļūt par lielāko kosmētikas ražotāju Baltijā. Citādi mēs nevaram atļauties, lai uzturētu visas ēkas. Piemēram, ēkas pieder atsevišķam uzņēmumam, pārvalde citam un ražošana ir cits uzņēmums, kas īrē telpas. Visas Dzintaram nevajadzīgās telpas tiek izīrētas nomniekiem, lai nevilktu ražotni uz leju, lai tā negrimst, kā tas bija iepriekšējā Dzintarā," pauž A.Udalova.

Šobrīd uzņēmumā notiek četru produktu sēriju ražošana. Savukārt pēc aptuveni divām nedēļām uzņēmums H.A. Brieger piedāvās vēl trīs jaunus produktus – divas zobu pastas Tūja un Engure, kā arī mutes skalošanas līdzekli Bērzupe. Aprīļa beigās, maija sākumā visos veikalos un aptiekās nonāks arī saules aizsarglīdzekļi.

Dzintars pavasarī startēs ar jaunu dizainu 

Atsākot “Dzintars” kosmētikas ražošanu, tās produktu iepakojuma dizains ir izstrādāts pilnībā...

"Nolēmām, ka arī eksporta tirgos vēlamies startēt ar saules aizsarglīdzekļu sēriju. Tā ir produkcija, ar kuru mēs kā Dzintars un Latvijas tauta noteikti varam lepoties eksportā. Tas būs aptieku produkts par pieņemamu cenu, ko var nopirkt jebkurā veikalā," komentē A. Udalova. Eksportā ar šiem produktiem plānots startēt Igaunijā, Ukrainā un Gruzijā.

Jūnijā patērētājiem tiks piedāvāti matu kopšanas līdzekļi, kā arī bērniem paredzēta kosmētika. Šobrīd notiek diskusija, kādus varoņus likt uz produktu iepakojumiem. Savukārt septembra beigās uzņēmums piedāvās arī sejas kopšanas līdzekļus.

Nākamajā gadā uzņēmums piedāvās vēl vienu zīmolu H.A Brieger. "Tālākais punkts, kur bija pieejams H.A. Brieger ziepju un parfimērijas fabrikas izstrādājumi, bija Čikāga. Mēs vēlamies, lai šis zīmols atgrieztos savās vēsturiskajās vietās - Čikāgā, Parīzē, Briselē un Sanktpēterburgā. Ar Dzintars es ticu, ka mēs radām jaunu nišu – dabisko masu produkciju, jo mūsu galvenais izaicinājums ir, lai produktos būtu ne mazāk kā 95% dabisko sastāvdaļu un 5% mēs atstājam zinātnei," stāsta A.Udalova.

Piemēram, Niveja krēmam atstāta līdzšinējā receptūra. Mazliet ir pamainīta produkta smarža, lai padarītu to maigāku. Arī lūpu balzamiem ir saglabāta vēsturiskā recepte. Visos pārējos produktos ir izņemti sulfāti un parabēni, bet pamatā tās ir vēsturiskās Dzintars receptūras.

Arī jaunā matu sērija būs balstīta uz Dzintars vēsturiskajām receptūrām, bet tajās nebūs silikonu, sulfātu, parabēnu. "Tā būs ļoti laba kosmētika par cenu, kuru principā tirgū neviens nepiedāvā. Ar ko mēs ceram izdzīvot šādā cenu grupā? Tas ir apjoms un mēs domājam, ka šādā veidā mēs varam pretendēt ne tikai uz NVS valstīm, bet noteikti arī uz Skandināviju un Eiropu, jo visa pasaule pārorientējas uz dabiskumu un tā ir niša, kura mums noteikti ir jāaizņem masu produkcijas tirgū. Ar ko mēs esam sliktāki ar Itāliju, Vāciju vai Franciju? Kāpēc mēs nevarētu ražot tādos apjomos? Mums ir 43 000 kvadrātmetru ražotne, mēs nevaram atļauties būt mazs uzņēmums. Mums noteikti ir ļoti daudz jāeksportē," komentē A.Udalova.

Viņa atzīst, ka Dzintars sev nes līdzi nostaļģiju un atmiņas, taču plānots uzrunāt arī jaunāku auditoriju. "Mūsu partnerim McCann lielākais izaicinājums bija izdomāt, kā uzrunāt jauniešus. Manuprāt, mūsu klips, kurā ir Raimonda Paula 70. gadu dziesma un jauniešu performance, sāk uzrunāt jauniešus. Manuprāt, mūsdienu jauniešiem arī ir svarīgi, vai produkts ir ražots šeit, vai ārzemēs. Es labprāt atstāšu naudu pie sevis, mājās, nevis maksāšu kādam uz ārpusi," pauž A.Udalova.

Vaicāta, vai Dzintars atsāks ražot arī dekoratīvo kosmētiku, A.Udalova atzīst, ka tas ir viņas sapnis. "Ja mēs atskatāmies vēsturē, tad Dzintars sarkanās lūpu krāsas brauca skatīties pat L'Oreal vadība, lai lūgtu atļauju tās ražot. Izrādās, ka sarkanās lūpu krāsas ar pareizo receptūru nav tik vienkārši ražot. Ir tikai dažas ražotnes pasaulē, kas to dara un pēc tam ar privātu preču zīmi tiek pārdotas privātiem zīmoliem. Dzintaram ir gan receptūra, gan iekārtas, iespējams, ka šobrīd ir jāpamaina smarža, ar ko Dzintars bija gan unikāls, gan mazliet novecojis. Manuprāt, tas vairs neuzrunā jauniešus un tās nav smaržas, kuras es pati vēlētos produktos sajust. Es ceru, ka mēs pāris gadu laikā atjaunosim arī dekoratīvās kosmētikas ražotni," atklāj A.Udalova.

"H.A. Brieger" reģistrēta 2006.gadā, taču tās nosaukums līdz 2020.gada oktobra sākumam bija SIA "Instruments", bet līdz 2021.gada janvāra sākumam - "Dzintars Production". Kompānijas pamatkapitāls ir 284 500 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. "H.A. Brieger" īpašnieki ir "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" (67%), kuras patiesais labuma guvējs ir Igaunijas miljonārs Oļegs Osinovskis, un SIA "Asko R" (33%), kuras īpašniece ir A.Udalova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kas ir labāk – iegādāties kosmētiku fiziskajā veikalā vai internetā? Lai arī daudzi joprojām izvēlas veikt savus pirkumus fiziskajos veikalos, it sevišķi iegādājoties dekoratīvo kosmētiku, jo ir iespēja izmantot testerus pirms produkta iegādes un apskatīt produktu reālajā dzīvē, arvien vairāk cilvēku pērk kosmētiku arī internetā. Kādi ir vērtīgākie ieguvumi kosmētikas iegādei interneta veikalā un fiziskajā veikalā un kur labāk veikt pirkumus?

Kosmētikas interneta veikalu priekšrocības

Gandrīz ikviens kosmētikas interneta veikals piedāvā ļoti plašu produktu daudzveidību, dažādas akcijas un īpašos piedāvājumus, kas ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc pircēji izvēlas online veikalu. Taču arī fiziskie veikali neatpaliek dažādu akciju rīkošanā, izdevīgu cenu piedāvāšanā un sortimenta papildināšanā. Tad kāda ir būtiskākā priekšrocība kosmētikas iegādei internetā? Tas viennozīmīgi ir iepirkšanās ērtums un arī ātrums. Lai arī daudzi izbauda pastaigas pa veikaliem, bieži šai nodarbei var nepietikt laika. Arī ilgstoša stāvēšana pie veikala plauktiem un produktu pētīšana dažkārt var kļūt par visai nogurdinošu procesu. Tāpēc talkā nāk ērtā iepirkšanās internetā, kas ļauj no mums ērtas vietas un vēlamajā laikā veikt nepieciešamos pirkumus. Ne mazāk svarīgi, ka šis process norit diezgan ātri, it sevišķi, ja zini, kādi produkti ir vajadzīgi – daži klikšķi un preces jau tiek gatavotas nosūtīšanai klientam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Terorisma draudiLondonā var aizkavēt lidojumus

Dace Preisa, 10.08.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar šodien pastiprinātajiem drošības pasākumiem visās Lielbritānijas lidostās, easyJet norāda uz iespējamo lidojumu aizkavēšanos un atcelšanu. easyJet aicina visus pasažierus pārbaudīt informāciju par lidojumiem mājas lapā http://www.easyJet.com EasyJet pašreiz pārskata, kuri lidojumi tiks atcelti, un drīzumā publicēs to sarakstu mājas lapā. easyJet padomi pasažieriem: Ja jūsu lidojums ir atcelts, lūdzu nedodaties uz lidostu – jūs varat izmantot interneta mājas lapu, lai pasūtītu vietu citā reisā vai arī pieprasītu biļetes atmaksu. Ja jūsu lidojums tomēr nav atcelts, esiet gatavi apgrūtinājumiem. Iespējams, ilgāks laiks būs nepieciešams, lai tiktu līdz lidostai. Ierodaties lidostā divas stundas pirms paredzētā izlidošanas laika. Šodien pasažieriem nav atļauts salonā ienest rokas bagāžu. Salonā var ienest tikai pašas nepieciešamākās lietas, kas iepakotas caurspīdīgā plastikāta maisiņā. Visu atlikušo bagāžu ir jāreģistrē pirms izlidošanas. Visu pārējo bagāžu jānodod pie reģistrēšanās. Pasažieri un rokas bagāža Sekojošie noteikumi attiecas uz visiem pasažieriem, kas sāk savu lidojumu Lielbritānijas lidostās un uz tiem, kas atrodas Lidostā tranzīta pārlidojumā. Salonā nav atļauts ienest rokas bagāžu. Kabatām jābūt tīrām. Pasažieriem ir atļauts ņemt līdzi salonā tikai vienu (ideālā gadījumā caurspīdīgu) plastikāta maisiņu, kurā .var atrasties šādi priekšmeti: kabatas lieluma naudasmaks ar tā saturu (piemēram, nauda, kredītkartes, identitātes kartes utt.) nevis rokassomiņas; ceļošanai nepieciešamie dokumenti (piemēram, pase un aviobiļete); receptes medikamenti un zāles, kas nepieciešamas lidojumā (piemēram, diabēta komplekts), izņemot šķidruma veidā, ja vien tam nav autentiskuma apstiprinājums; optiskās brilles un saulesbrilles bez briļļu maciņa; kontaktlēcu kastīte, bet ne pudele ar šķidrumu; tiem, kas ceļo ar bērniem, bērnu ēdiens, piens (katras pudeles saturs pavadošajam pasažieriem ir jāpagaršo) un sanitārie priekšmeti, kas nepieciešami lidojumam (autiņbiksītes, salvetes, krēmi un autiņbiksīšu izmešanai paredzētās somas); neatsaiņoti sieviešu higiēnas priekšmeti (piemēram, tamponi, paketes, dvieļi un salvetes); neatsaiņotas salvetes; atslēgas (bet ne ar papildus elektroniskā ierīcēm). Visi pasažieri tiek ļoti rūpīgi pārbaudīti. Visas mantas un apavi tiek caurskatīti ar rentgena stariem, tai skaitā iešanai paredzētie palīglīdzekļi. Drošības pārbaudes punktu var šķērsot tikai lidostas nodrošinātā ratiņkrēslā. easyJet jau iepriekš vēlās pateikties saviem pasažieriem par pacietību un sadarbību līdz pastiprinātie drošības pasākumi Lielbritānijas lidostās tiks atcelti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mai-Šoko notirgojis 7 tūkst. burciņu gadā un ļaujas dabīgam plūdumam

Gunta Kursiša, 13.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn, tirgojot pašu rokām radītu šokolādes dabīgo kosmētiku Latvijas vietējos tirdziņos un vietējos Latvijas ražojumu veikaliņos, uzņēmumam Mai-Šoko izdevies pārdot 5000 – 7000 burciņu, kas pildītas ar dabīgu šokolādi, papildinātu ar vasarās pļavās salasītiem ziediem, augiem un ogām. Lai gan burciņas saturs smaržo un izskatās pēc šokolādes masas, tas nav paredzēts vēdera priekiem, bet gan ādas kopšanai, Db.lv stāstīja Mai-Šoko valdes loceklis Juris Riekstiņš.

«Mai-Šoko kosmētikā šokolāde nav piedeva, bet gan pamata sastāvdaļa – tumšajos skrubjos tiek izmantota kakao masa, kas ir viena no šokolādes pamatizejvielām, bet baltajos skrubjos – kakao sviests. Skrubjiem klāt pievienota vīnogu kauliņu eļļa, kas masu padara mīkstāku. Tāpat skrubjos tiek pievienoti pļavās lasīti pelašķi, nātru sēklas, tepat audzētas lavandas, kumelītes, rožu ziedi vai citas «skrubējamas» piedevas – kafija, krustnagliņas, apelsīnu miziņas, smiltsērkšķi,» stāsta J. Riekstiņš. Viņš stāsta, ka šokolādes kosmētikas ražošanas procesu lielākoties pārņemis viņa tēvs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic" joprojām ir nepieciešams nomāt citu aviokompāniju lidmašīnas, jo situācija ar dzinēju pieejamību nav tāda, kā gribētos, intervijā atzina "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.

Gauss papildināja, ka kopējais "wet lease" jeb no citām kompānijām īstermiņā nomāto lidmašīnu skaits pagājušajā gadā bija 14.

"Tas nav jauki, bet iemesls nebija tas, ka mēs savas lidmašīnas bijām nodevuši kādam citam, bet gan tas, ka mēs saņēmām mazāk dzinēju, nekā tika solīts pirms tam," sacīja "airBaltic" izpilddirektors.

Viņš norādīja, ka šobrīd situācija ir mainījusies un ir daudz labāka, jo "airBaltic" ir pieejami divi rezerves dzinēji.

"Ziemas lidojumu sezonā vispār nav nekādu problēmu, jo ziemā daudzām lidmašīnām tiek veikta apkope un dzinēji tām tik un tā nav vajadzīgi. Prognozes liecina, ka vasarā aktīvākajā laikā mums joprojām trūks vairāk nekā 10 dzinēju," papildināja Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru