Transports un loģistika

Lidmašīnu pasažieri var atkal nodoties nagu kopšanai.

Aivars Mackevics [email protected], 10.06.2002

Jaunākais izdevums

Nagu vīles, mazās šķērītes un nagu knaibles tagad atkal drīkst atrasties lidmašīnu pasažieru rokassomiņās. Lielākā daļa Eiropas lidsabiedrību šo aizliegumu pēc 11. septembra notikumiem ir atcēlušas, taču lidojumos uz Izraēlu un ASV kā arī britu lidsabiedrībās ierobežojums ir vēl spēkā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Skrāpele vēlas izkonkurēt līdzīgas preces no Ķīnas

Monta Glumane, 21.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piecpadsmit gadu laikā iegūstot pieredzi mazumtirdzniecības jomā, Kaspars Lūsis un Uldis Mežs radījuši zīmolu Skrāpele, ar ko vēlas izkonkurēt līdzīgas preces no Ķīnas.

Jelgavnieki radījuši kaķu nagu asināmos dēlīšus Skrāpele, kas izgatavoti no kartona. Abi ir seni draugi un 2000. gada sākumā nolēmuši, ka vēlas uzsākt savu biznesu. Lai gan ideja par kaķu nagu asināmo dēlīti ir aizgūta no ārzemēm, tomēr Skrāpeles izveidotāji pavadīja aptuveni divus gadus eksperimentējot, lai produktu izstrādātu. Nākamā gada pavasarī apritēs trīs gadi, kopš zīmols uzsācis savu darbību. Vairums pircēju zīmolu uzrunā sociālajā tīklā Facebook. K.Lūsis atzīst, ka pieprasījums ir tik liels, ka šobrīd ražošanu nācies nedaudz bremzēt, jo tā notiek pašu spēkiem privātmājas darbnīcā Jelgavā. Mēnesī tiek saražoti aptuveni 500 kaķu nagu asināmie kartona dēlīši. Lai gan pārsvarā uzņēmuma klienti ir no Latvijas, tomēr jelgavniekiem ir plāni arī saistībā ar eksportu. Tirdzniecību plānots attīstīt ar interneta palīdzību, tāpēc nav ierobežojumu, uz kurām valstīm produktus varēs sūtīt. Vienīgais ierobežojums - jo tālāk atradīsies klients, jo dārgākas būs sūtīšanas izmaksas. Kopumā uzņēmējdarbības uzsākšanai tika investēti mazāk nekā 10 000 eiro no privātajiem līdzekļiem. Zīmols reģistrēts jau ar esošu SIA ML ALFA, jo, pēc K.Lūša domām, tas liecina par reputāciju. «Ja kāds vēlas ar mums sadarboties, tad redzams, ka uzņēmums darbojas 15 gadus. Ja tik ilgi vari noturēties biznesā, tad tā ir kvalitātes zīme,» uzskata K. Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nagu kosmētikas ražotājsSIA Kinetics Nail Systems izsludinājusi vairākus konkursus – pētījumu veikšanai un iekārtu nomai, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Uzņēmums februāra sākumā izsludinājis iepirkumu spiedes-stiepes iekārtas noma projekta Silikātu reoloģijas modifikatoru ietekme uz gaisā cietējošo nagu pārklājumu sinerēzi un sedimentāciju ietvaros. Konkursā piedāvājumus var iesniegt līdz 17.februārim. Tāpat izsludināts iepirkums krāsu formulēšanas iekārtu un programatūras noma projekta Silikātu reoloģijas modifikatoru ietekme uz gaisā cietējošo nagu pārklājumu sinerēzi un sedimentāciju ietvaros. Piedāvājumus pretendenti var iesniegt līdz 24.februārim.

Patlaban noslēgušies divi kompānijas izsludinātie iepirkumi par pētījumu veikšanu. Pētījums par dažādu pigmentu tipu (treated un untreated) piemērotību disperģēšanai ar dažādām ražošanas tehnoloģijām uzņēmumam izmaksās 14 tūkstošus eiro un to veiks kompānija Lee Formhals.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Devīto reizi notiks izstāde “Šarms un Rota”

Aivars Mackevics [email protected], 21.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau devīto rudeni pēc kārtas Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1 veido izstādi skaistumkopšanas speciālistiem un interesentiem, kas vēlas sekot līdzi kosmētikas kolekciju jaunumiem, aktuālajām tendencēm matu sakārtojuma veidošanā un nagu kopšanā, ķermeņa apgleznošanā un sezonas aksesuāru piedāvājumā. No 5. līdz 7. novembrim Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā notiks izstāde “Šarms un Rota 2004”. Trīs dienu garumā Ķīpsala pārvērtīsies par frizieru, stilistu, manikīru un ķermeņa apgleznotāju meistardarbu pasauli, aicinot iesaistīties ikvienu, kurš novitātes vēlas ienest arī savā ikdienā. Simtiem jaunumu skaistumkopšanā Izstādē tiks prezentēta 32 pasaules valstu plaša spektra skaistumkopšanas produkcija, kuru piedāvās vairāk nekā 150 dalībnieki no Latvijas, Lietuvas, Polijas, Turcijas, Krievijas un Ukrainas. Skaistumkopšanas speciālisti varēs iepazīties ar jaunām prečzīmēm un jaunām preču līnijām, kuras izstādē tiks prezentētas pirmoreiz. Izstādē būs gan ārstnieciskā un dekoratīvā kosmētika, matu un nagu kopšanas līdzekļi, kosmētisko kabinetu, frizētavu un solāriju pakalpojumi, aprīkojums, aromātterapija. Tāpat būs pieejama specializētā periodika un literatūra. Arī juvelierizstrādājumi un bižutērija, pulksteņi, cepures, šalles, cimdi, lakati, zeķbikses – to visu varēs aplūkot un arī iegādāties izstādē, kas šogad būs daudz plašāka nekā pērn un notiks lielajā hallē. Izstādē varēs iepazīties ar jaunām prečzīmēm profesionālajā matu kosmētikā, jaunu afrikāņu bizīšu pīšanas tehniku. Varēs iepazīties ar augstspiediena tehnoloģijām solārijiem, jauniem solāriju modeļiem. Pirmoreiz izstādē varēs skatīt solāriju ar televizoru un ādas testēšanas sensoru. Tāpat tiks prezentēts solāriju modelis ar 20 superintensīvajām 500 W lampām, tehnoloģija, kas iepriekš tika izmantota tikai sejas lampām. Tiks prezentētas jaunākās tehnoloģijas un aprīkojums SPA centriem un SPA kapsulas. Nagu kopšanas meistariem būs iespēja iepazīties ar jaunu tehnoloģiju nagu dizaina veidošanā, kas spēj ātri, kvalitatīvi (līdz fotogrāfijas efektam) veidot dizainu uz nagiem. Tiks prezentētas jaunas želejas un akrila tehnoloģijas nagu pieaudzēšanai, termālais manikīrs, krāsainie akrila pūderi, jauna dizaina akmentiņu kolekcija, kas ir tikai neliela daļa no izstādē skatāmajiem jaunumiem nagu kopšanas meistariem. Skaistumkopšanas speciālistiem būs interesanti iepazīties ar jaunākajām depilācijas metodēm, ar jaunākajām zīda skropstu un uzacu krāsām, kā arī mūzikas un aromātterapiju relaksācijai un atpūtai. Trīs dienās pieci atraktīvi konkursi Izstādes laikā ik gadu notiek krāšņi un profesionāli skaistumkopšanas konkursi. Šogad trīs dienu laikā risināsies pieci konkursi. Skatītāji varēs redzēt skaistumkopšanas konkursus, kuri ir starptautiski un jau iekarojuši savu vietu jauno speciālistu vidū. Tajos gan pieredzējuši meistari, gan jaunie talanti rādīs savas prasmes un sacentīsies par balvām un tituliem. BT 1 sadarbībā ar Latvijas Stilistu asociāciju rīkos 3. Baltijas Body Art konkursu un 3. Baltijas asociatīvā tēla veidošanas konkursu, sadarbībā ar Nagu skaistumkopšanas amatu apvienību– 3. atklāto Baltijas Nail Art čempionātu. Notiks arī 2. Latvijas atklātais frizieru konkurss “OSIS kauss”, kuru BT 1 organizē kopā ar Schwarzkopf Professional. Šogad četrus jau pazīstamos konkursus ir papildinājis vēl viens konkurss, kas ir veidots sadarbībā ar Schwarzkopf Professional, – Schwarzkopf Professional Gada labākais frizieris. Plaša profesionālo semināru programma Izstādes laikā notiks virkne semināru un meistarklases, kurās lektori no Lietuvas, ASV, Kanādas, Francijas, Itālijas un Vācijas dalīsies pieredzē un savā redzējumā par aktualitātēm nozarē. Speciālistu interese par šādiem pasākumiem apliecina to nozīmību un mudina ik gadu organizēt līdzīgas norises. Latvijas Kosmētiķu un kosmetologu asociācija – CIDESCO sekcija Latvijā sadarbībā ar Latvijas Fizikālās medicīnas asociāciju, “Veselības centru 4”, BT 1 un žurnālu “Kosmetik Baltikum” rīko SPA konfer

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Simulēs mutes un nagu sērgas uzliesmojumu

Lelde Petrāne, 16.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 16. līdz 17. maijam Salas novada Biržos notiek Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) organizētā mutes un nagu sērgas uzliesmojuma simulācija.

Sērgas simulācijā piedalās PVD inspektori, Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskā institūta BIOR, Valsts vides dienesta un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta speciālisti.

Mutes un nagu sērga ir lipīga pārnadžu - govju, aitu, kazu, cūku un briežu slimība, kuras ierosinātājs ir vīruss. Slimībai ir raksturīga ļoti strauja izplatīšanās. Lielus materiālos zaudējumus sērgas skartajām saimniecībām rada ganāmpulka likvidācija, pasākumi aizsardzības un uzraudzības zonā, tirdzniecības sakaru ierobežošana un citi ar karantīnu saistīti pasākumi.

Lai arī Latvijā mutes un nagu sērga pēdējo reizi reģistrēta 1987. gadā, savas kontagiozitātes (lipīguma) dēļ, tā kļūst aktuāla ikreiz, kad sērgas uzliesmojums konstatēts kaut kur tuvāk vai tālāk Eiropā. Latvija vērienīgus aizsardzības pasākumus piedzīvoja 2000. gadā, kad mutes un nagu sērgas uzliesmojums tika konstatēts Lielbritānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas mežu īpašnieki atkal var tikt pie ES finansējuma

, 09.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meža īpašnieki sākot ar šā gada 16.martu līdz 17.aprīlim atkal var iesniegt projektus trijos Lauku attīstības programmas pasākumos, ar kuru palīdzību ir iespējams iegūt Eiropas Savienības finansējumu sava īpašuma sakārtošanai.

Atkārtoti atvērtas trīs programmas.

Pirmā ir «Meža ekonomiskās vērtības uzlabošana», kas ir atbalsts jaunaudžu kopšanai, jaunaudžu kopšanai ar atzarošanu, mazvērtīgu mežaudžu nomaiņai un jaunu instrumentu, tai skaitā krūmgriežu, motorzāģu un aprīkojuma, kā arī darba aizsardzības līdzekļu, iegādei. Šai programmai pieejamais publiskais finansējums – 2.66 miljoni latu.

Otrā programma ir «Mežsaimniecības ražošanas potenciāla atjaunošana un preventīvu pasākumu ieviešana», kas ir atbalsts meža atjaunošanai un kopšanai pēc vējgāzes vai ugunsgrēka. Šajā programmā pieejamais finansējums 350 tūkstoši latu.

Trešā programma ir «Lauksaimniecībā neizmantojamās zemes pirmreizējā apmežošana», kas paredzēts kā atbalsts gan meža ieaudzēšanai un kopšanai lauksaimniecībā neizmantojamā zemē, gan dabiski ieaugušo mežaudžu kopšanai un papildināšanai lauksaimniecībā neizmantojamā zemē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nagu kosmētikas ražotāja SIA Kinetics Nail Systems desmitgades mērķis ir 30 miljonu eiro liels apgrozījums, kas finansiāli ļautu spēkoties ar pasaules šīs jomas līderiem, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

SIA Kinetics Nail Systems specializējas roku un nagu kopšanas kosmētikas izgatavošanā. Tas ietver vairākus virzienus – krāsainākais un redzamākais ir nagu lakas, šobrīd profesionālajā tirgū tik populārās gaismā cietējošās lakas, kā arī nagu kopšanas un stiprināšanas produkti, roku un ķermeņa kopšanas līnijas krēmi un losjoni, instrumenti un citi aksesuāri, kas nepieciešami darbam salonā. Šobrīd Kinetics portfelī ir aptuveni 800 produkti, un 90% no tiem uzņēmums ražo pats – izņemot aksesuārus, ko pasūta pie līgumražotājiem. 70% līdz 80% no uzņēmuma produkcijas tiek ražota un izplatīta profesionālajam tirgum – saloniem, speciālistiem, skolām. Tādēļ sortimentā liela daļa ir tādu produktu, kas nav publiski atrodami mazumtirdzniecībā. Piemēram, SolarGel nagu lakas, kas redzamas Douglas veikalu tīklā, ir tikai maza daļa no produkcijas – tā, kas ir interesanta arī gala lietotājiem. «Vērojot, ko mūsu meitenes pašas lieto ikdienā, pirms četriem gadiem pieņēmām lēmumu iet mazumtirdzniecībā un padarīt produkciju plašāk pieejamu,» saka Andžejs Stenclavs, SIA Kinetics Nail Systems vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Citgroup, kas saņēma 45 miljardu dolāru lielu finansējumu no ASV valdības fondiem plāno iegādāties jaunu lidmašīnu un pārdot tai piederošos vecākus lidmašīnu modeļus, ziņo Bloomberg.

"2005. gadā mēs pasūtījām jaunu lidmašīnu, kas ietilpst mūsu plānā samazināt bankai piederošo lidmašīnu skaitu un izmantot degvielu taupošākas lidaparātus. Atsakot pasūtījumu mums būs jāmaksā miljoni soda naudās," teikts bankas atsūtītā e-pastā Bloomberg.

Banka arī norāda lidmašīnas iegādei netiks izmantota nauda, kuru tā saņēmusi no valsts.

Bankas plānos ir iegādāties lidmašīnu Dassault Falcon 7X, kuras cena ir 50 miljoni ASV dolāru. Banka arī vēlas pārdot tai piederošo lidmašīnu Dassault 900EX, kuras cena ir 27 miljoni ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts.

Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts. Uzdevums nav vienkāršs, par ko varētu liecināt tas, ka ministrs vairs nerunā par stratēģiskā investora piesaisti, bet, iespējams, uz valdību virzīs finanšu investora piedāvājumu.

Daudzi igauņi un lietuvieši mūs apskauž par Air Baltic un Rīgas kā Baltijas avio nozares centru, tomēr uzņēmuma uzturēšana ir prasījusi lielus valsts līdzekļus, jo īpaši pēc B. Flika atstātā «mantojuma», ar kura sekām uzņēmums cīnās vēl šodien.

Valsts pēdējo sešu gadu laikā uzņēmumā Air Baltic ir ieguldījusi apmēram 220 miljonus eiro: no 2010. līdz 2012. gadam tika veiktas ap 140 miljonu eiro valsts investīcijas, ieskaitot LVRTC iegādātās 0% obligācijas un divus kapitalizētus valsts aizdevumus, bet 2015. gada nogalē valsts ieguldīja vēl 80 miljonus eiro kopā ar Vācijas investoru Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divi vīrieši, kas šodien, 18.augustā, no rīta mēģināja nolaupīt lidmašīnu ceļā no Kipras uz Turcijas pilsētu Stambulu, padevušies un visi 136 pasažieri un apkalpe palikuši neskarti, vēsta BBC.

Db.lv jau vēstīja, ka kompānijas Atlas Jet lidmašīna bija ceļā no Kipras uz Stambulu, bet pēc aptuveni divu stundu lidojuma divi vīrieši centās to novirzīt uz Irānu. Taču pilots nosēdināja lidmašīnu Turcijā, Antālijā, aizbildinoties, ka tai ir jāuzpilda degviela, lai aizlidotu līdz Irānai.

Viens no uzbrucējiem bijis pēc tautības turks, bet otram bijusi Sīrijas pase. Iemesls, kādēļ viņi mēģinājuši nolaupīt lidmašīnu, pagaidām neesot zināms.

Iepriekš tika izplatīta informācija, ka vīrieši ir irāņi, kas protestē pret ASV darbībām. Pasažieri, kuri bija izglābušies tikko pēc tam, kad lidmašīna bija nosēdusies, arī stāstīja, ka uzbrucēji sacījuši, ka ir no teroristu organizācijas al-Qaeda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Rīgas lidostas iecerēto drošības maksu vēl neapstiprina

Egons Mudulis, 10.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deviņu vai 10 eiro maksa par lidostas Rīga lidlaukā sniegtajiem aviācijas drošības un glābšanas pasākumiem premjeram Valdim Dombrovskim (V) un Artim Kamparam šķita nepamatoti liela, jo esot trīsreiz lielāka nekā Helsinkos, tādēļ Ministru Kabineta komiteja to nodeva tālākai saskaņošanai.

Iebildumi bija arī Tieslietu ministrijai – gan pret to, ka no maksas tiek izslēgti transfēra pasažieri, gan pret paredzētajām nokavējuma naudām gaisa pārvadātājiem par noteikto maksājumu termiņa kavējumiem.

Kā formālo iemeslu drošības maksas ieviešanai Satiksmes ministrija min nepieciešamību rast risinājumu aviācijas drošības funkciju finansēšanai, ņemot vērā nepietiekamās dotācijas, kā arī vēlmi nenovirzīt šiem mērķiem lidostas infrastruktūras attīstībai nepieciešamos līdzekļus.

Savukārt TV3 raidījums Nekā personīga vēstīja, ka maksas ieviešana saistīta arī ar aviokompāniju parādiem, kurus lidosta nespēj piedzīt. Ryanair ir parādā 700 tūkstošus latus. Savukārt airBaltic – 12 reižu vairāk. Tādējādi lidosta Rīga drošībai tērētu trīskārt lielāku naudas summu nekā līdz šim, finansējumu iegūstot no pasažieriem. Tikmēr lidostas vadītājs Arnis Luhse par šīm iecerēm nav bijis informēts un uzskata, ka lidostas drošības pasākumu īstenošanai pietiekot ar trīs miljoniem latu, kamēr lidostas Drošības departamenta direktors Raimonds Lazdiņš iecerējis tērēt 10 milj. Ls. Jāpiebilst, ka pirmajos deviņos mēnešos lidostas pakalpojumus bija izmantojuši teju 4 miljoni pasažieru, bet pērn kopā tika pārvadāti 4,66 milj. pasažieru, liecina lidostas dati. Taču pēc saskaņā ar iecerēto projektu, drošības maksu nākamgad maksātu 1,5 milj. pasažieru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Turpinās projektu pieteikumu pieņemšana Lauku attīstības programmas mežsaimniecības atbalsta pasākumiem

, 07.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Janvārī Lauku atbalsta dienests (LAD) turpina pieņemt projektu pieteikumus no mežsaimniekiem vairākos Lauku attīstības programmas 2007. - 2013.gadam pasākumos, kas saistīti ar zemju apmežošanu un meliorācijas sistēmām.

Līdz 15.janvārim LAD pieņems projektu pieteikumus no mežsaimniekiem Lauku attīstības programmas 2007. - 2013. gadam pasākumā Lauksaimniecībā neizmantojamās zemes pirmreizējā apmežošana. Pieteikumu pieņemšana sākās 2008.gada 15.decembrī.

Pasākuma mērķis ir veicināt meža ieaudzēšanu lauksaimniecībā neizmantojamā zemē, saglabājot zemes bioloģisko daudzveidību un lauku ainavas rekreācijas un estētiskās īpašības. Uz atbalstu, kas tiks piešķirts šā mērķa īstenošanai, varēs pretendēt gan fiziska, gan juridiska persona, kuras ir zemes īpašnieces, gan arī pašvaldība, kas ir zemes īpašniece.

Atbalstu piešķirs mežaudzes ieaudzēšanai, kā arī dabiski ieaugušu mežaudžu kopšanai un papildināšanai lauksaimniecībā neizmantojamā zemē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Darina mēbeles četrkājainajiem draugiem

Anda Asere, 06.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja ir mājdzīvnieki, viņiem, tāpat kā cilvēkiem, nepieciešamas mēbeles – gultiņa, vieta, kur netraucēti paēst, un citas ērtības .

Tā uzskata Jūlija Griba, mājdzīvnieku mēbeļu Ed’s project idejas autore. «Kaķiem obligāti vajag nagu asināmo, citādi viņš asinās savus nagus pret saimnieku dīvānu, citām mēbelēm. Svarīgi, lai mājdzīvniekiem būtu, kur gulēt, izklaidēties,» viņa nosauc piemērus. Suņiem un kaķiem mēbeles atšķiras – kaķiem patīk kāpelēt, rāpties vērot notiekošo no augšas, savukārt suņiem tīk paslēpties vietā, kur viņi var droši pagrauzt kauliņu.

Šobrīd Ed’s Project piedāvā mēbeles kaķiem un mazo šķirņu sunīšiem, bet ar laiku būšot mājiņas arī lielajiem suņiem. Runājot par nākotni, Jūlija atklāj, ka abiem ar vīru ir pilna galva idejām un nepietiekot laika tās visas realizēt. «Mēs noteikti gribam paplašināties, neieciklēties uz kaut ko vienu,» viņa saka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotājs AS Dzintars šonedēļ iepazīstinās ar jaunu ārstnieciskās kosmētikas produktu līniju kāju kopšanai Future Formula SOS, informē uzņēmumā.

Jaunie produkti ir paredzēti kāju kopšanai un tādu izplatītu problēmu efektīvai profilaksei kā pietūkums, smagums un sasprindzinājums kājās, raupja pēdu āda un saplaisājuši papēži, nagu un pēdu sēnīšu infekcijas.

Uzņēmumā norāda, ka jaunie produkti ir nākamais solis ārstnieciskās kosmētikas segmenta attīstībā.

«Šīs sērijas produkti satur rūpīgi atlasītas dabiskas izcelsmes aktīvās sastāvdaļas, kuru iedarbība novērš konkrētas veselības problēmas. Izejvielas ir jāizvēlas un jākombinē tā, lai tās iedarbotos sinerģiski,» saka AS Dzintars valdes priekšsēdētājs Iļja Gerčikovs.

Ārstnieciskās kosmētikas produkti kāju kopšanai jau ir pieejami tirdzniecības tīkla Dzintars firmas veikalos. Tuvākajā laikā tos būs iespējams iegādāties arī aptiekās visā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Kosmētikas ražotājs Kinetics Nail Systems saņem 400 tūkstošu eiro finansējumu

Lelde Petrāne, 15.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Čiekurkalnā bāzētā kosmētikas ražotāja SIA Kinetics Nail Systems saņēmusi Nordea bankas finansējumu 400 000 eiro apmērā apgrozāmo līdzekļu finansēšanai un esošo saistību refinansēšanai.

Uzņēmums specializējas roku un nagu kopšanas kosmētikas produktu ražošanā.

Šogad saņemtais Nordea bankas finansējums tiks ieguldīts jaunu formulu izstrādei, piedāvājuma paplašināšanai un apgrozījuma kāpināšanai ar mērķi iekarot jaunus tirgus. Tāpat uzņēmums līdz 2020. gadam, ieguldot 1.5 miljonus eiro, plāno uzbūvēt jaunu ražotni, paplašinot skaistumkopšanas produktu eksportu uz jauniem tirgiem visā pasaulē. Jaunā rūpnīca pirmajos 3 darbības gados kāpinātu ražošanas apjomu līdz 5 reizēm, bet 5 gados – līdz pat 10 reizēm.

Kosmētikas ražotājs kopš šā gada sākuma jau ir izsludinājis vairākus konkursus pētījumu veikšanai un iekārtu nomai. Piemēram, 14 tūkstoši eiro ieguldīti pētījuma veikšanai par dažādu pigmentu tipu piemērotību disperģēšanai ar dažādām ražošanas tehnoloģijām. Savukārt teju 60 tūkstoši eiro novirzīti izejvielu iegādei, lai veiktu gaisā cietējošu nagu pārklājumu pētījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - Kā top?: SIA Kinetics Nail Systems nagu lakas

Žanete Hāka, 28.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv viesojas uzņēmumā SIA Kinetics Nail Systems, kur top nagu lakas.

Kinetics aizsākumi meklējami 2002. gadā. Tolaik Andžejs Stenclavs, SIA Kinetics Nail Systems vadītājs, nodarbojās ar citu kosmētikas zīmolu importu Latvijā un viņa Amerikas biznesa partnerim bija ideja par sava profesionālas kosmētikas zīmola attīstīšanu.

«Bija nosaukums un četri produkti tolaik tik populāro akrila nagu pieaudzēšanai. Tie tobrīd bija vienīgie produkti, tiem nebija ne mārketinga, ne izskata. Vienojāmies pamēģināt, vai no tā nevar radīt biznesu. Gadu pēc gada ar entuziasmu un talantīgu cilvēku komandu esam veidojuši, kopuši un attīstījuši šo zīmolu, un tagad tas ir spējīgs konkurēt ar jebkuru pasaules nagu un roku kosmētikas segmenta spēlētāju,» viņš uzskata. Līdz 2010. gadam uzņēmums izmantoja ražošanas ārpakalpojumu, bet A. Stenclavam radās vēlme ražot savā uzņēmumā, jo tas dod daudz konkurences priekšrocību – ne vien finansiālas, bet kompānija iegūst arī laiku, kontroli pār formulām un iespējas attīstīt produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība vienīgā veic regulāros lidojumus starp trim galvaspilsētām, izvēršas Baltijas tirgū un negrasās automātiski maksāt neapmierinātajiem pasažieriem.

To sarunā ar Db.lv norādīja Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Kāda šobrīd ir situācija aviācijā – pasaulē, Eiropā, Baltijā?

Globālā situācija mūs īpaši neietekmē, ja neskaita degvielas cenas, bet tās šobrīd ir vairāk vai mazāk normālas. Eiropā zemo cenu kompānijas ir ļoti palielinājušas kapacitāti. Nav skaidrs, kas notiks ar kompānijām Brexit dēļ. Taču, manuprāt, nekas būtisks. Eiropā krīzes vēl nav. Visi saka, ka tā tuvojas, bet mēs to vēl neredzam. Redzam, ka turpina samazināties biļešu cenas. Tas nozīmē, ka cilvēki lido vēl vairāk.

(Nozares) konsolidācija nenotiek tik ātri, kā tiek uzskatīts, jo kaut kā jau ikviens pamanās tikt galā. Ir tādas mazas kompānijas kā igauņu Nordica, kas pārtrauks lidojumus, bet Norwegian arvien lido. Alitalia aizvien lido. Eiropā turpina lidot ļoti daudzas kompānijas. Zemo cenu kompānijas Ryanair, Wizz Air, easyJet – spēcīgie (spēlētāji) ‒ joprojām nosaka toni, bet arī Brittish Airways uzrāda augstu peļņu. Eiropā aviācija ir labā stāvoklī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņojusi par plāniem lidostā Rīga būvēt jaunu angāru lidmašīnu flotes uzturēšanai, tādējādi samazinot uzturēšanas izmaksas nākotnē un kļūstot efektīvākai.

airBaltic apbūves tiesību līgumu ar lidostu Rīga parakstījusi 2020. gadā. Plānots, ka jaunā angāra būvniecība tiks uzsākta 2022. gada sākumā, bet pabeigta līdz 2023. gada beigām.

"Jaunais angārs mūsu plānos ir bijis jau gadiem ilgi kā daļa no mūsu turpmākās attīstības. Līdz brīdim, kad jaunais angārs būs pabeigts, mēs atkal būsim uz mūsu izaugsmes ceļa, nodrošinot tik nozīmīgo savienojamību starp Baltiju un pārējo pasauli, ar gandrīz divreiz vairāk Airbus A220-300 lidmašīnām nekā šobrīd. Kopš 2019. gada mēs visus lidmašīnu apkopes darbus esam veikuši paši, un mūsu flotes paplašināšanai būs nepieciešams atbilstoša izmēra lidmašīnu angārs. Pieaugot Airbus A220 klientu lokam globāli, airBaltic Rīgā spēs piedāvāt tehnisko apkopi arī citiem šī tipa lidmašīnu īpašniekiem visā pasaulē. Tas būs viens no reģionā lielākajiem un modernākajiem lidmašīnu angāriem," teic airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss).

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Vēlas Latvijai dot vairāk par izrādi debesīs

Jānis Goldbergs, 02.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviošovi visā pasaulē ir gan aviācijas profesionāļu, gan aviācijas biznesa aprindu tikšanās vieta, un tā tas var būt arī Latvijā

Tā intervijā Dienas Biznesam sacīja aviošova Wings Over Baltics Airshow (WOBA) 2019 organizators Artūrs Šlosbergs. Jūlija izskaņā Tukuma lidostā aizvadītais šovs pulcēja vairāk nekā 20 tūkstošus skatītāju, tādēļ pamatoti nosaucams par lielāko aviošovu Baltijas valstīs.

Kāds ir šodienas stāsts par aviošovu, kuru organizējat?

Šogad uz aviošovu Tukuma lidostā ieradās 20 tūkstoši cilvēku. Pārdevām 16 tūkstošus biļešu. Bērni līdz astoņu gadu vecumam tika bez maksas. Bijām izsūtījuši daudz ielūgumu, tostarp ministriem un vēstniecībām. Cilvēku bija vairāk nekā festivālā Positivus, bet mazāk nekā uz Prāta vētras koncertu Liepājā, kas, starp citu, notika tajā pašā laikā, kad mūsu aviošovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Par vienu rezerves daļu cīnās desmit pretendentu

Armanda Vilciņa, 26.08.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas karš Ukrainā ļoti sarežģījis visas līdzšinējās piegādes ķēdes, kuras jau bija ietekmētas Covid-19 ierobežojumu dēļ, tādēļ aviācijas nozare pašlaik saskaras ar milzīgu rezerves daļu trūkumu, atzīmē Deniss Žilkins, SmartLynx Airlines operatīvais vadītājs.

Šī problēma bija aktuāla arī pirms kara sākuma, taču šobrīd cīņa par detaļām ir sīvāka nekā jebkad agrāk, norāda D.Žilkins, uzsverot, ka pašlaik uz katru pieejamo rezerves daļu pretendē aptuveni desmit aviokompānijas. Rezerves daļu krājumi izsīkst, un tirgū pieejamās detaļas savā īpašumā iegūst tikai tie komersanti, kas piegādātājam var piedāvāt augstāku cenu vai izdevīgākus līguma nosacījumus, teic SmartLynx Airlines operatīvais vadītājs, prognozējot, ka šī problēma nozarē, visticamāk, būs aktuāla vēl vismaz divus, trīs gadus.

Risinājuma nav

Aviācija ir stingri regulēta joma, kas pakļauta dažādām prasībām, tajā skaitā tehniskām, pauž D.Žilkins. “Pat pilnīgi jaunai lidmašīnai atsevišķas detaļas ir jāmaina pēc iepriekš noteikta stundu skaita vai nolidotajiem cikliem, kas nozīmē, ka arī jaunām lidmašīnām ir nepieciešamas rezerves daļas, bet to šobrīd ļoti trūkst. Gatavojoties lidojumu skaita pieaugumam pavasarī, aviokompānijas sāka pārbaudīt un apkopt lidmašīnas, kas Covid-19 laikā stāvēja dīkstāvē, kas nozīmē, ka rezerves daļas bija kritiski nepieciešamas, taču to vienkārši nebija, tādēļ daudzas lidmašīnas nevarēja atsākt lidojumus,” norāda D.Žilkins, piebilstot, ka šobrīd aviācijas nozare saskaras arī ar strauju degvielas cenu pieaugumu, kā arī darbinieku trūkumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojoties skrejceļa rekonstrukcijai, kas sāksies jūlija vidū, Viļņas lidosta informē par pagaidu izmaiņām lidmašīnu vadībā.

Divas nedēļas, no 3.jūlija līdz 14. jūlijam, lidostā tiks deaktivizēta ILS (lidmašīnu nolaišanās sistēma), un tās vietā tiks izmantota cita navigācijas sistēma, VOR/DME. Tas nozīmē, ka nelabvēlīgu laika apstākļu gadījumā lidmašīnas var tikt novirzītas uz citām tuvākajām lidostām, kā arī var būt spiestas pacelties no citas lidostas.

«Mēs apzināmies un atvainojamies pa sagādātajām neērtībām, taču lūdzam izturēties ar sapratni, jo notiekošais saistīts ar pasažieru drošību,» uzsver Lietuvas starptautisko lidostu operatorkompānijas Lietuvos oro uostai lidostu tīkla galvenais izpilddirektors Donāts Voveris [Donatas Voveris]. Viņš arī atzīmē – visi pasažieri lidmašīnas novirzīšanas gadījumā tiks nogādāti galamērķī, piemēram, organizējot bezmaksas autobusu uz Viļņu, ja lidmašīna būs nolaidusies Kauņā. Līdzīgi pasažieri tiks nogādāti citā lidostā, ja sliktu laika apstākļu dēļ ienākošā lidmašīna būs nosēdusies citur. Gala lēmumu par pacelšanos vai nolaišanos konkrētā lidostā vienmēr pieņem lidmašīnas apkalpe.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Dubaijas lidostā iestrēgušas desmitiem Krievijas oligarhu privāto lidmašīnu

LETA--UKRAINSKA PRAVDA, 13.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas lidostā Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE) ir faktiski iestrēgušas desmitiem privāto lidmašīnu, kas saistītas ar sankcijām pakļautiem Krievijas oligarhiem, ziņo laikraksts "The Wall Street Journal".

Pēc rietumvalstu sankciju noteikšanas daudzi īpašnieki pārvietoja savas lidmašīnas uz Dubaiju, bet praktiski viņiem nav iespēju lidot arī no šīs lidostas.

Pēc aviācijas datu pētniecības un konsultāciju uzņēmuma WINGX datiem 6.aprīlī Dubaijā atradās 30 privātās lidmašīnas, kurām galvenā bāzēšanās valsts bija Krievija.

Starp šīm lidmašīnām bija Krievijas oligarha Romāna Abramoviča lidmašīna "Boeing 787 Dreamliner", lidmašīna "Gulfstream G650ER", kuru uzskata par saistītu ar Viktoru Rašņikovu, lidmašīna "Embraer SA", kas saistīta ar Mihailu Gucerevu, un "Bombardier BD700 Global Express", kas saistīta ar Arkādiju Rotenbergu.

Vēl apmēram 90 citas lidmašīnas, kas piestājušas Dubaijā, ir reģistrētas dažādās pasaules valstīs un nav iespējams noskaidrot, cik no tām saistītas ar sankcijām pakļautiem Krievijas pilsoņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" pirmdien paziņoja, ka tas janvārī uz laiku apturēs lidmašīnu "737 MAX" būvniecību apstākļos, kad tas mēģina panākt šī modeļa lidmašīnu atkalizmantošanu pēc divām aviokatastrofām.

Kompānija gan paziņoja, ka tā pašlaik neplāno atlaist strādniekus saistībā ar šo lēmumu.

"Mēs iepriekš esam paziņojuši, ka pastāvīgi izvērtēsim mūsu ražošanas plānus, ja "MAX" lidojumu aizliegums turpinātos ilgāk, nekā mēs gaidījām," teikts kompānijas paziņojumā.

"Šīs notiekošās izvērtēšanas rezultātā mēs esam nolēmuši izvirzīt par prioritāti uzglabāto lidmašīnu piegādi un uz laiku apturēt "737" programmas [lidmašīnu] ražošanu, sākot ar nākamo mēnesi."

ASV gaisa satiksmes regulatori ir paziņojuši, ka nevarēs apstiprināt šī modeļa lidmašīnu atgriešanos gaisa satiksmē pirms 2020.gada.

Lai gan lidmašīnu "Boeing 737 MAX" lidojumi visā pasaulē kopš marta ir atcelti pēc divām aviokatastrofām ar cilvēku upuriem Indonēzijā un Etiopijā, "Boeing" turpināja būvēt 40 šī modeļa lidmašīnas ik mēnesi, radot to uzglabāšanas dilemmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ādažos atklās privāto lidlauku

, 08.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 11.augustā, Ādažos, tiks atklāts jauns, sertificēts privātais lidlauks, kurā varēs vienlaicīgi uzturēties aptuveni 60 privāto, mazo lidmašīnu, Db.lv informēja SIA Avio Rīga valdes loceklis Andris Sirsniņš.

Kopējā lidlauka platība ir 17 h, tajā ir izbūvēta plaša gan pilotiem, gan lidmašīnām nepieciešamā infrastruktūra. Lidmašīnu īpašniekiem būs iespējams gan nomāt angārus savu braucamrīku novietnei, gan iegādāties tos savā īpašumā, tādēļ svarīgs vietas izvēles faktors bijis Rīgas tuvums, jo tieši galvaspilsētā pēdējā laikā ir novērojami jauni lidot gribētāji.

Lidlauka īpašnieks ir uzņēmums SIA Avio Rīga, kas Latvijā aizsācis ultravieglo lidmašīnu kustību.

SIA Avio Rīga valdes loceklis Edvīns Vansovičs uzsver:

"Tā kā mūsu bizness ir pilotu apmācība, ultravieglo lidmašīnu tirdzniecība un ražošana, tad lidlauks ir loģisks solis mūsu tālākajā attīstībā un kvalitatīva servisa nodrošināšanai mūsu esošajiem un potenciālajiem klientiem. "

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«KLM» piedāvā pilnīgu pašapkalpošanos pie biļešu reģistrācijas

Aivars Mackevics [email protected], 26.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība KLM Royal Dutch Airlines ir uzstādījusi divpadsmit speciālus bagāžas novietošanas punktus un ievērojami palielinājusi biļešu reģistrācijas pašapkalpošanās iekārtu skaitu Amsterdamas Šipolas (Schiphol) lidostā. KLM piedāvā saviem pasažieriem reģistrēt lidmašīnu biļetes internetā vai izmantot pašapkalpošanās biļešu reģistrācijas ierīces lidostā. Pasažieri, kam ir elektroniskās biļetes, internetā var reģistrēt tās, izvēlēties sēdvietu un izdrukāt savu iekāpšanas ceļazīmi 30 stundas pirms lidmašīnas pacelšanās. Pasažieri, kas nav reģistrējuši savu biļeti internetā, bet, kuriem ir iepriekš izdrukāta biļete, var to izdarīt, izmantojot pašapkalpošanās iekārtas pakalpojumus lidostā. Pasažieri, kas ceļo ar rokas bagāžu, pēc biļešu rezervācijas var doties uz lidmašīnu. Tie, kam ir lielākas bagāžas, tā jānovieto speciālajos bagāžas novietošanas punktos. Šeit personāls ātri apskatīs klienta ceļošanas dokumentus un arī viņš varēs doties uz lidmašīnu. Amsterdamas Šipolas lidosta ir izmēģinājusi jaunos bagāžas novietošanas punktus un līdz aprīlim dubultos to skaitu. KLM un Šipolas lidosta kopīgi investē šai projektā, lai paplašinātu jauno pašapkalpošanās piedāvājumu. Jaunievedums ir KLM atbilde uz pieaugošo pasažieru prasību pēc lielākas efektivitātes un uz klientu vēlmi pēc lielākas kontroles pār ceļošanas procesu. Jaunās iespējas atstās pagātnē garās rindas pie biļešu reģistrācijas. Tagad, kad e-biļetes un ceļazīmes ir uzglabājamas elektroniski, tās nevarēs pazaudēt vai nozagt - pasažieri un ceļojumu aģenti biļetes varēs izdrukāt vēlreiz jebkurā laikā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 13. decembrī Rīgā sagaidīja 24. un 25. Airbus A220-300 lidmašīnu ar reģistrācijas numuriem YL-AAX un YL-AAY, tādējādi noslēdzot 2020. gadā plānotās piegādes.

Abas lidmašīnas ir daļa no airBaltic kopējā 50 Airbus A220-300 lidmašīnu pasūtījuma. Papildus tam airBaltic saglabā iespēju iegādāties vēl 30 šī tipa lidaparātus.

Pandēmijai nemazinoties, airBaltic nauda varētu beigties septembrī 

Situācijai ar ceļošanas ierobežojumiem un kopējo Covid-19 izplatību Eiropā paliekot pašreizējā...

Kopš 2020. gada maija airBaltic visus lidojumus veic tikai ar Airbus A220-300 lidmašīnām. Šis lēmums vienkāršo flotes uzturēšanu, kā arī sniedz papildu ieguvumus no lidmašīnu efektivitātes.

Kopš 2016. gada, kad airBaltic uzsāka Airbus A220-300 lidmašīnu izmantošanu, lidsabiedrība ar tām pārvadājusi vairāk nekā 5 600 000 pasažieru. Līdz šim visvairāk pasažieru pārvadāti uz tādiem galamērķiem kā Amsterdama, Parīze, Londona un Maskava. Kopumā airBaltic ar Airbus A220-300 lidmašīnām veikusi gandrīz 60 000 lidojumu un nolidojusi vairāk nekā 141 000 stundu.

airBaltic filiāles izveide Lietuvā saistīta ar vēlmi lidot uz Kijevu 

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" lēmums reģistrēt filiāli Lietuvā ir saistīts...

Airbus A220-300 darbības rādītāji pārsnieguši lidsabiedrības cerības, spējot uzrādīt labāku vispārējo veiktspēju, degvielas ekonomiju un ērtības gan pasažieriem, gan darbiniekiem. Jaunā lidmašīna nodrošina izcilu lidojumu ar tādām priekšrocībām pasažieriem kā platāki sēdekļi, lielāki logi, vairāk vietas rokas bagāžai, pilnveidotas labierīcības un citiem uzlabojumiem.

Airbus A220-300 augstas kvalitātes gaisa filtrēšanas sistēma ir aprīkota ar augstas efektivitātes daļiņu gaisa (HEPA) filtru, kas nodrošina labāko filtrācijas līmeni, kāds šobrīd pieejams recirkulētam lidmašīnu kabīņu gaisam, sākot no brīža, kad pasažieri iekāpj lidmašīnā, visu lidojuma laiku un līdz pat pasažieru izkāpšanai. Gaiss lidmašīnu kabīnē tiek rūpīgi kontrolēts un tiek recirkulēts tik bieži, lai nodrošinātu pilnīgu gaisa nomaiņu 20-30 reizes stundā.

airBaltic iesniegusi risinājumu valsts ieguldījuma atgūšanai 

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" iesniegusi Satiksmes ministrijai risinājumu, kā valstij...

Turklāt jaunā lidmašīna ir arī ievērojami klusāka – tās trokšņu līmenis ir līdz pat četrām reizēm mazāks. Šobrīd tā ir pasaulē videi draudzīgākā komerciālā lidmašīna, jo Airbus A220-300 ir pirmais lidaparāts, kura dzīves cikla ietekmes uz vidi deklarācija ir pilnīgi caurskatāma, palīdzot samazināt CO2 un NOX emisijas attiecīgi par 20% un 50%.

Komentāri

Pievienot komentāru