Citas ziņas

Lidojuma laikā pilots zaudē samaņu

Aivars Mackevics [email protected], 14.06.2006

Jaunākais izdevums

Pavisam neparasta iemesla dēļ, kādai britu lidsabiedrībai bija jāveic piespiedu nolaišanās – lidaparāta pilots zaudēja samaņu. Nolaišanās notika Grieķijas galvaspilsētā Atēnās, stingras drošības kontroles uzraudzībā. Čārterlidsabiedrība Monarch Airlines ar 180 pasažieriem naktī no pirmdienas uz otrdienu veica reisu no Ēģiptes uz Lielbritāniju. Lidojuma laikā, atrodoties Grieķijas gaisa telpā, galvenais pilots zaudējis samaņu. Tā rezultātā otrs pilots nosūtījis nelaimes gadījuma signālu, un veicis veiksmīgu piezemēšanos Atēnas lidostā. Nolaišanās laikā lidmašīnu pavadīja grieķu bumbvedējlidmašīnas. Pēc nolaišanās pilots nogādāts slimnīcā, bet pasažieri mājās devušies ar kādu citu čārterlidsabiedrības lidmašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nav izdevies atrast nevienu cilvēku no Baltijas jūrā avarējušās lidmašīnas

LETA, 05.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz pirmdienas rītam glābējiem nav izdevies atrast nevienu cilvēku no lidmašīnas, kas svētdienas vakarā avarēja Baltijas jūrā, netālu no Ventspils, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" pastāstīja Nacionālo bruņoto spēku (NBS) Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centra vadītājs Pēteris Subbota.

Meklēšanas darbi noritējuši visu nakti, taču jūrā pamanīts tikai viens lidmašīnas atlūzas gabals un plankums ar pastiprinātu gružu koncentrāciju, kas varētu būt saistīts ar notikušo negadījumu.

Subbota stāstīja, ka, saskaņā ar glābēju rīcībā esošo informāciju, lidmašīnā bijuši četri cilvēki, bet sakari ar lidaparātu pazuduši jau ilgu laiku pirms avārijas.

Meteoroloģiskie laika apstākļi meklēšanas darbiem patlaban esot diezgan labvēlīgi. Drīzumā virs avārijas vietas pacelsies Valsts robežsardzes helikopters, bet pēc tam tiks lemts par to, kā īstenot tālākos meklēšanas darbus, pastāstīja Subbota, piebilstot, ka cer uz dienasgaismas palīdzību meklēšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Godmanis: lidojot uz Gruziju, lēmumu pieņēma pilots, nevis Kačiņskis

Agnese Margēviča, 11.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspremjeram Ivaram Godmanim spilgtā atmiņā palicis 2008. gada 12. augusta lidojums Polijas prezidenta lidmašīnā uz kara plosīto Gruziju.

Ekspremjers DB noliedz, ka toreiz Lehs Kačiņskis pilotam licis riskēt un nosēsties Tbilisi. Vēlme simboliski ierasties Gruzijas galvaspilsētā un «pārtraukt karu» bijusi visiem valstu līderiem, kuri atradušies lidmašīnā, bet pilots pieņēmis gala lēmumu nosēsties drošākā lidlaukā Azerbaidžānā.

2008. gada augustā ar Polijas prezidenta lidmašīnu uz Gruziju devās Igaunijas prezidents Tomass Hendriks Ilvess, Lietuvas prezidents Valds Adamkus, Ukrainas prezidents Viktors Juščenko, kā arī I. Godmanis, jo prezidents Valdis Zatlers atradās olimpiskajās spēlēs Pekinā. Ceļā no Varšavas tā tā nolaidās Ukrainas pilsētā Simferopolē, kur uzņēma V. Juščenko un Gruzijas prezidenta Mihaila Saakašvili sievu Sandru Rulofsu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Neadekvāts pasažieris ālējas lidmašīnā no Rīgas uz Itāliju

Zane Atlāce - Bistere, 22.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds Latvijas pilsonis savas neadekvātās rīcības dēļ pagājušajā nedēļā pēc lidojuma nodots Itālijas likumsargiem, bet vēl divi neadekvāti pasažieri pēc lidojuma nodoti Latvijas likumsargiem, informē Civilās aviācijas aģentūras pārstāvis Aivis Vincevs.

Neskatoties uz aicinājumu pārdomāt savu rīcību lidojuma laikā, pagājušajā nedēļā lidojuma laikā no Rīgas uz Itāliju kāds Latvijas pasažieris savas neadekvātās rīcības dēļ tika nodots Itālijas likumsargiem. Pasažieris atradās būtiskā alkohola reibumā, uzvedās neadekvāti un neapzinājās savas rīcības sekas.

Visa lidojuma laikā Latvijas pilsonis pastāvīgi lietoja alkoholu un, izmantojot necenzētus vārdus, pieprasīja lidmašīnas apkalpei, lai viņš tiktu apkalpots primāri. Pāris minūtes pirms lidmašīnas nosēšanās, kad lidmašīnā bija aktivizēts brīdinājums «piesprādzēties», pasažieris devās uz labierīcībām. Ievērojot aviācijā noteikto aizliegumu lidmašīnas pacelšanās un nosēšanās brīdī izmantot labierīcības, lidmašīnas apkalpe aicināja pasažieri atgriezties savā sēdvietā. Tajā brīdī pasažieris kļuva īpaši agresīvs, kliedza un fiziski aizskāra lidmašīnas apkalpi. Lidmašīnas apkalpe centās būtiskā alkohola reibumā esošajam pasažierim palīdzēt nokļūt uz sēdvietu, taču viņš kļuva arvien agresīvāks. Pasažieris pretojās, izmantojot fizisku spēku. Lidmašīnas apkalpe pieņēma lēmumu ziņot lidmašīnas pilotam par bīstamu incidentu, tomēr lidmašīnas apkalpe ar citu pasažieru palīdzību neadekvātā pasažiera rīcībspēju ierobežoja līdz lidmašīnas nosēšanās brīdim. Pēc lidmašīnas nosēšanās pasažieris turpināja uzvesties neadekvāti, tādēļ viņš tika nodots Itālijas likumsargiem tālākās izmeklēšanas veikšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Airbus lidmašīna «gandrīz avarējusi», jo piloti bijuši tuvu bezsamaņai

Gunta Kursiša, 28.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas zemo cenu aviokompānijas Germanwings Airbus lidmašīna, kurā bija aptuveni 150 pasažieri, teju avarējusi, abiem pilotiem esot gandrīz bez samaņas, vēsta thelocal.de.

Atgadījums notika pirms diviem gadiem, taču notikušā apstākļi nonākuši atklātībā vien tagad. Patlaban Germanwings apsūdzēta tajā, ka vēlējusies incidentu slēgt bez apstākļu noskaidrošanas un tas ticis noklusēts gaisa drošības atbildīgajām institūcijām.

Avārija teju notikusi 2010. gada 20. decembrī lidojuma laikā no Vīnes uz Ķelni. Neilgi pirms nosēšanās abi gaisa kuģa piloti jutušies slikti un teju zaudējuši samaņu.

«Tev jāveic nosēšanās, es vairs nevaru lidot,» 26 gadus vecais otrais pilots teicis savam 35 gadus vecajam kolēģim – lidmašīnas kapteinim, vienlaikus sniedzoties pēc skābekļa maskas, liecina abu pilotu sarunas ieraksts. Viņa rokas un kājas kļuvušas nejūtīgas, un viņam esot bijusi sajūta, ka viņš vairs nespēj skaidri domāt, raksta medijs. Arī kapteinim pārņemot lidmašīnas vadību, viņš jutis tirpoņu rokās, tāpat pasliktinājusies arī redze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Valsts prezidents apšauba Kariņa lidojumu ar privātajām lidmašīnām samērīgumu

LETA, 27.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča ieskatā bijušā premjera, pašreizējā ārlietu ministra Krišjāņa Kariņa (JV) lidojumi ar privātajām lidmašīnām varētu nebūt samērīgi un ekonomiski izdevīgi.

Rinkēvičs intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" piekrita, ka Covid-19 laikā un dažādu neplānotu vizīšu dēļ politiķiem būtu jābūt iespējai izmantot speciālos reisus. Taču viņš ir bažīgs par to, vai tas nav kļuvis par tādu praksi, kur vairs netiek vērtēts samērīgums un lētākās iespējas.

"Šeit jāsaka, ka informācija, ar ko iepazīstamies, rāda, ka, visticamāk, tā nav bijis un varēja lidot arī ar komercreisiem," sacīja Valsts prezidents.

Viņš arī uzskata, ka Kariņa komunikācija par šo situāciju nav bijusi ļoti veiksmīga, uzsverot, ka sabiedrībai minētais ir jāskaidro. Arī Valsts kancelejas skaidrojumi neesot pietiekami. Rinkēviča ieskatā Valsts kontroles iesaiste procesa izvērtēšanā varētu būt veiksmīga, saprotot, vai procesā ievērots samērīgums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas SAS pilots, kontrolējot lidaparātu lidojuma laikā no Kopenhāgenas uz Stokholmu, aizmidzis, vēsta thelocal.se.

Uz laiku šīs lidmašīnas autopilotam bijusi izšķirošā loma, noturot pilnībā aizpildīto lidmašīnu uz pareizā kursa.

«Es biju ļoti noguris, un es ar mokām noturēju acis atvērtas,» pilots rakstījis ziņojumā, kurš nonācis arī mediju rokās.

Tomēr miega nomāktais pilots zaudējis spēkus, kad kolēģis izgājis uz labierīcībām.

Otrs pilots sākotnēji neesot varējis atgriezties savā vietā, jo kolēģis gulējis ciešā miegā un nelaidis viņu iekšā pa aizslēgtajām durvīm.

Skaidrojot incidentu, kas noticis pagājušajā gadā, vainīgais pilots arī rakstījis, ka viņš bija gulējis mazāk kā četras stundas. Kopenhāgenas - Stokholmas lidojums bijis ceturtais no pieciem lidojumiem, kas viņam todien bija jāvada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidmašīnas avārijā šā gada maijā Indijas dienvidos, kā rezultātā bojā gāja 158 cilvēki, vainojams miegains pilots, atsaucoties uz oficiālajā izmeklēšanā iegūto informāciju, ziņo BBC.

Saskaņā ar mediju rīcībā esošo informāciju Air India lidmašīna Mangalori sasniegusi nepareizā augstumā un leņķī.

Serbijas pilots Zlatko Glusica bijis dezorientēts, jo gulējis lielāko daļu no trīs stundas ilgā lidojuma. Izmeklēšanā atklājies, ka pilota kabīnē lidojuma laikā bijusi dzirdama krākšana. Ierakstos arī bijis dzirdams, ka otrs pilots atkārtoti brīdinājis serbu atlikt nosēšanos un mēģināt vēlreiz. Sekundes pirms lidmašīnas avārijas otrs pilots izsaucies: «Pa kreisi no mums nav skrejceļa.»

Boeing 737 avarēja un neilgi pēc tam visa bija liesmās. Tikai astoņiem cilvēkiem izdevās izdzīvot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Germanwings katastrofa: pilots gribējis iznīcināt lidmašīnu

Lelde Petrāne, 26.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rodas iespaids, ka viens no pilotiem, kas vadīja Francijas Alpos avarējušo Germanwings lidmašīnu, vēlējies to iznīcināt, atsaucoties uz Francijas amatpersonu sniegto informāciju, ziņo BBC.

Kā liecina tā sauktās melnās kastes informācija, pilots kabīnē atradies viens pats. Viņš apzināti sāka samazināt lidošanas augstumu brīdī, kad otram pilotam tika liegta iespēja iekļūt kabīnē.

Tajā laikā pilotu kabīnē valdījis absolūts klusums, bet otrs pilots cīnījies visiem spēkiem, lai tiktu atpakaļ kabīnē.

Gaisa satiksmes kontrolieri veikuši atkārtotus mēģinājumus sazināties ar lidmašīnu, taču bez rezultātiem. Melnās kastes informācija liecina, ka pirms lidmašīnas ietriekšanās zemē dzirdami pasažieru kliedzieni.

Publiskots arī pilota, kurš palika kabīnē, vārds un vecums: Andreas Lubits (Andreas Lubitz), 28 gadi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi Latvijas autosporta vēsturē latviešu jaunā cerība piecpadsmitgadīgais rallija pilots Jānis Kārkliņš ar kompānijas Hansa Līzings atbalstu dosies uz četrkārtējā pasaules rallija čempiona Tomija Makinena rallija skolu Somijā, kur divu dienu laikā leģendārās zvaigznes uzraudzībā pilnveidos savas pilota prasmes, Db.lv informēja J. Kārkliņa pārstāvis Ģirts Avotiņš.

Jānis Kārkliņš šā gada 12. un 13. februārī ar savu jauno N3 klases sporta automašīnu Renault Clio Sport aizvadīs Tomija Makinena rallija skolā. Tā izveidota pie pasaulslavenās rallija zvaigznes mājām Pupolā, netālu no pasaules rallija čempionāta Somijas posma galvaspilsētas Jīvaskiles, kuras apkārtnes ceļi ir slaveni visā pasaulē. Jāņa Kārkliņa tiešais skolotājs šo divu apmācības dienu laikā būs Pasi Hagstroms, kurš ir Somijas rallija čempions ar vairāk nekā divpadsmit gadu pieredzi, bijis pasaules rallija čempionāta Top10 pilots, Subaru Word Rally Team testa pilots un Subaru Rally Team USA pilots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Avarējušās Germanwings lidmašīnas otrais pilots iepriekšējā lidojumā izmēģināja «kritienu»

LETA--REUTERS, 06.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas zemo cenu aviosabiedrības Germanwings lidmašīnas otrais pilots, kurš tiek turēts aizdomās par tīšu lidmašīnas nogāšanu Francijas Alpos, nogalinot 150 cilvēkus, iepriekšējā lidojumā «kritienu» izmēģinājis, otrdien pavēstījis laikraksts Bild.

Prokurori uzskata, ka 27 gadus vecais otrais pilots Andreass Lubics 24.marta lidojuma laikā no Barselonas uz Diseldorfu aizslēdza pilotu kabīnes durvis, liedzot tajā iekļūt kapteinim, un tīši nogāza lidmašīnu.

Laikraksts Bild, citējot Frakcijas katastrofu izmeklētājiem tuvu stāvošu avotu, vēsta, ka izmeklētāju ziņojumā, kuru plānots publiskot trešdien, atklāts, ka Lubics tajā pašā dienā lidojumā no Diseldorfas uz Barselonu izmēģinājis lidojuma augstuma samazināšanu.

Dokumentā atzīts, ka veikta «kontrolēta augstuma samazināšana, kas ilga minūtes un kurai nebija aeronautiska attaisnojuma».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

31. augustā Rīgā, AB dambī notika Latvijā pirmais pašdarināto lidaparātu konkurss Red BullFlugtag Rīga 2008. Par konkursa uzvarētāju komandu kļuva Vāverīte no Rīgas. Komandas pilots - Lauris Rimkuss.

Otro vietu konkursā ieguva komanda City sporAir Force no Rīgas, pilots - Māris Šteinbergs, savukārt trešās vietas ieguvēji ir komanda Bitīt matos no Mārupes, pilots - Niklāvs Sausiņš.

picturegallery.7fb51d74-83f0-45cd-85b1-cb7be54a47fb

Skatītāju simpātiju balvu saņēma komanda Eklērpuika un Co no Smiltenes, pilots Rihards Zariņš, balvu par garāko lidojumu saņēma komanda Sviests Team International - Flying Brick no Rīgas, pilots - Rolands Vorkals, komanda izpildīja 27 metrus garu lidojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Netālu no Tukuma avarē lidmašīna

, 29.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Netālu no Tukuma avarējušās lidmašīnas pilots negadījumā vaino laika apstākļus, ziņo LNT raidījums 900 sekundes.

Divvietīgā lidmašīna nogāzās pirmdien (28. aprīlī) aptuveni 17:00. Negadījumā cieta divi cilvēki - pilots un kāda pasažiere.

Avārijas brīdī lidmašīnā atradās divi cilvēki - pilots, 54 gadus vecs vīrietis, un pasažiere, 33 gadus veca sieviete. Lidaparāts zemē ietriecās Birutas Rumbēnas mājas priekšā. Biruta Rumbēna: "Pilota seja bija asiņaina, bet meitene bija tūlīt uz kājām un teica, neuztraucieties, esam dzīvi."

Pasažiere pēc palīdzības saņemšanas varēja doties mājās, taču pilots joprojām ārstējas Tukuma slimnīcā. Rentgenā redzams, ka negadījumā visspēcīgāk cietis vīrieša mugurkauls, taču mediķi prognozē, ka gūtās traumas ir pārejošas.

Uz slimnīcu pie pilota devās arī Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja izmeklētāji. Ivars Alfrēds Gavelka: "Vējš vai kas, grūti pateikt, to noskaidrosim. Pilots jau arī subjektīvi - no vienas puses saka, ka bija tā, bet tas viss ir jāpārbauda."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mercedes» britu pilots Lūiss Hamiltons svētdien nodrošināja savu ceturto Pirmās formulas (F-1) pasaules čempiona titulu karjerā.

Hamiltons par čempionu tika kronēts arī 2008., 2014. un 2015.gadā.Svētdien notikušajā sezonas 18.posmā - Meksikas «Grand Prix» - Hamiltons finišēja devītais, bet viņa sīvākais konkurents cīņā par titulu, vācietis Sebastjans Fetels no «Ferrari», izcīnīja ceturto vietu, taču ar to nepietika, lai turpinātu pretendēt uz uzvaru kopvērtējumā. Savukārt uzvaru posmā izcīnīja «Red Bull» nīderlandiešu pilots Makss Verstapens, kuram tas bija trešais panākums karjerā.

Tikmēr uz goda pjedestāla otrā un trešā pakāpiena kāpa Hamiltona un Fetela komandas biedri. Otrais bija «Mercedes» somu pilots Valteri Botass, bet trešo vietu izcīnīja «Ferrari» somu braucējs Kimi Reikenens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu pasaule atrodas nemitīgā kustībā – tā seko līdzi tehnoloģiskajiem risinājumiem, modes tendencēm, sociālajām niansēm, kā arī sabiedrības vēlmēm, un tam visam pa vidu galvenais ir neko nenokavēt. Aizvien biežāk dzirdam aizspriedumus pret kādu viesnīcu ķēdi, aviokompāniju vai restorānu tikai tāpēc, ka kāds ir izlasījis blogu, redzējis informāciju sociālajos portālos vai dzirdējis no paziņām. Tika pavadītas vairākas dienas, meklējot tipiskākos aizspriedumus un pētot svarīgākos punktus biznesa ceļotāju ikdienā.

Gaisā virmo daudz mītu par Maskavu, sastrēgumiem, dārdzību, sliktu servisu, un, tā kā Maskava ir viens no populārākajiem darījumu braucienu galamērķiem, tika izvēlēts maršruts Rīga–Maskava. Aviokompānija Aeroflot ar gaisa satiksmi savieno Rīgu un Maskavu jau 75 gadus. Aeroflot dienā veic 4 tiešos reisus, kopā ar partneriem sasniedz pat 8 reisus dienā, kas veido savienojumus ar Aeroflot reisiem visā pasaulē. Aviokompānijai ir lidojumi uz 131 galamērķi 50 pasaules valstīs.

Lai kliedētu mītus, Baltic Travel Group (SIA Baltijas Ceļojumu grupa) valdes priekšsēdētājs un ļoti aktīvs biznesa ceļotājs Vladislavs Korjagins un Latvijas lielākā tūrisma portāla Travelnews direktors Aivars Mackevičs devās izpētes lidojumā ar aviokompāniju Aeroflot uz Maskavu, piedaloties Krievijas biznesa tūrisma industrijas apbalvošanas ceremonijā Buying Business Travel Awards Russia & CIS 2016 un izbaudot Four seasons Hotel Moscow luksusa viesnīcas servisu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ar ko atšķiras Boeing 737 MAX un Sukhoi Superjet katastrofas

Egons Mudulis, 03.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāpēc amerikāņu lidmašīnas joprojām stāv pie sētas, bet krievu gaisa kuģi turpina lidot, sarunā ar Dienas Biznesu skaidro Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs.

Uzreiz pēc krievu Sukhoi Superjet 100 katastrofas Maskavā sociālajos medijos – arī Latvijā ‒ izskanēja aicinājumi aizliegt šī lidmašīnas modeļa ekspluatāciju, bet līdz šim tas nav noticis. Ar ko tā atšķiras no Boeing 737 MAX?

Pēc pirmā gadījuma arī visai Boeing 737 Max flotei nekādi drastiski ierobežojumi netika noteikti. Kad notika otrs nelaimes gadījums, tika secināts, ka attiecīgā problēma ir visai gaisa flotei piemītoša. Tad sākās ķēdes reakcija pasaulē, dalībvalstu kompetentajām iestādēm aizliedzot šīs lidmašīnas ekspluatēt savās lidostās un gaisa telpā. Saistībā ar negadījumu Šeremetjevo ne Krievijas varas iestādēm, ne citiem, kur šis lidmašīnu tips ir sertificēts, tostarp ES, nav pārliecības, ka problēma ir visam gaisa kuģu parkam piemītoša, lai vajadzētu uzlikt līdzīgu aizliegumu. Turklāt ir daudz jautājumu par lidmašīnas ekspluatāciju un nosēdināšanu uz skrejceļa, un ir aizdomas par kļūdainu pilota rīcību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

HALAL produktiem ir ne tikai reliģiska nozīme, bet arī atbilstība mūsdienu ekoloģiskajām prasībām

Olga Ščerbina, SIA OLAN SAMI valdes priekšsēdātāja, 21.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā visur citur pasaulē, tā arī Eiropā, arvien lielāka uzmanība tiek pievērsta veselīgai un nekaitīgai pārtikai. Daudzi cilvēki sāk aizdomāties par to, kāda veida pārtiku ir iespējams iegādāties veikalos. Kāda veida konservanti un ģenētiski modificētie komponenti tiek pievienoti pārtikas produktiem.

Ņemot vērā šīs situācijas nopietnību, lielu nozīmi iegūst HALAL produkti – kā produkti, kas sagatavoti dabīgā ceļā. Jāpiebilst, ka HALAL produktiem ir ne tikai reliģiska nozīme, bet arī atbilstība mūsdienu ekoloģiskajām prasībām.

HALAL gaļā nav kaitīgo vielu un „baiļu hormona”, kas rodas dzīvniekā, tradicionālās kaušanas laikā. Parasti tuvojoties kaušanas ceham, dzīvnieks jau no tālienes sajūt asiņu un nāves smaku. Šī baiļu sajūta satricina visu dzīvnieka hormonālo sistēmu un asinīs izdalās tik daudz adrenalīna un citu kaitīgu vielu, ka gaļa faktiski ir saindēta un, ja laicīgi nenolaiž asinis, tā nav lietojama pārtikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

ES atļauj lidmašīnās lietot elektroniskās ierīces

Lelde Petrāne, 10.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA) nākusi klajā ar jaunākajiem norādījumiem par pārnēsājamu elektronisko ierīču — viedtālruņu, planšetdatoru, e grāmatu lasīšanas ierīču u. c. — lietošanu lidmašīnās. Tā apstiprina, ka šīs ierīces reisa (arī manevrēšanas, pacelšanās un nolaišanās) laikā varēs lietot t.s. lidojuma režīmā — bez datu pārraides.

Tas neapdraudēs drošību.

«Šis ir pirmais solis uz elektronisko ierīču drošu lietošanu lidojuma laikā: manevrējot, paceļoties un nolaižoties. Tad pievērsīsimies tam, kā pieslēgties tīklam lidojuma laikā. Šāds pārskats prasīs laiku, un tas jāsagatavo, balstoties uz apstiprinātiem faktiem. Nākamā gada laikā ir gaidāmi jauni ES norādījumi par datus pārraidošo ierīču lietošanu ES gaisa kuģos,» sacījis ES transporta komisārs un Eiropas Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Sīms Kallass.

Šodien publicētajos atjauninātajos norādījumos par drošību runa ir par pārnēsājamu elektronisko ierīču lietošanu lidojuma režīmā (bez datu pārraides). Pirmo reizi atļauts lietot personiskās elektroniskās ierīces visos lidojuma posmos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lidmašīnās varēs lietot mobilos telefonus

, 07.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija veic priekšdarbus, lai visā Eiropā varētu atļaut izmantot mobilo tālruni lidojumu laikā, liecina Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā sniegtā informācija medijiem.

Eiropas Komisija šodien ieviesusi noteikumus, kā saskaņot nosacījumus Viseiropas mobilo sakaru pakalpojumu nodrošināšanai lidojumu laikā. Tagad darījumu ļaudis un patērētāji lidojumos pa visu Eiropu varēs izmantot mobilos tālruņus: saņemt zvanus, zvanīt paši, kā arī saņemt un rakstīt īsziņas. Tas nozīmē, ka ar tiem 90 % Eiropas aviopasažieru, kuriem, iekāpjot lidmašīnā, ir mobilais tālrunis, varēs sazināties arī lidojuma laikā.

"Lai sniegtu tādus Viseiropas telekomunikāciju pakalpojumus kā mobilie telefonsakari lidojumā, ir vajadzīga vienota regulatīvā struktūra, kas tos nodrošinātu visā Eiropā. Tāpēc šodien Eiropas Komisija ir attiecīgi rīkojusies. Šāda jauna pakalpojuma ieviešanai bija jāpieņem viens regulatīvs lēmums attiecībā uz visu Eiropas gaisa telpu," teica ES komisāre telekomunikāciju jautājumos Vivjena Redinga. "Mēs tagad ceram, ka operatori, nosakot savu piedāvāto pakalpojumu cenas, rīkosies pārskatāmi un novatoriski. Iespēja izmantot mobilo sakaru pakalpojumus ir ļoti saistošs jauns pakalpojums jo īpaši darījumu klases ceļotājiem, kuriem nepieciešamas saziņas iespējas, lai kur tie būtu un lai kur tie dotos. Tomēr, ja telefona rēķins, kuru patērētājs pēc tam saņems, būs šokējoši liels, šis pakalpojums neattīstīsies. Es arī aicinu aviokompānijas un operatorus nodrošināt lidmašīnā tādus apstākļus, lai tie pasažieri, kas vēlēsies izmantot sakaru pakalpojumus lidojuma laikā, netraucētu pārejos pasažierus."

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic ļaus pasažieriem piemeklēt atbilstošus blakussēdētājus

Jānis Rancāns, 04.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviosabiedrība airBaltic sākusi sniegt pakalpojumu airBaltic SeatBuddy, kas ļauj pasažieriem piemeklēt līdzsēdētājus ar līdzīgām interesēm vai ceļojuma noskaņojumu.

Lai tiktu piemeklēts visatbilstošākais blakussēdētājs, izmantojot jauno lidsabiedrības pakalpojumu, pasažieriem jānorāda vēlamais «lidojuma noskaņojumus», kā arī hobiji, intereses vai aktivitātes, kas norādītas sociālajos tīklos, informē aviokompānija.

Tā, piemēram, pasažieri, kuri vēlas koncentrēties uz darbu, var izvēlēties lidojuma noskaņojumu «darbs», bet tie, kuri vēlas atrast jaunus darījumu partnerus, var izvēlēties — «darījumu sarunas». Savukārt pasažieri, kuri dod priekšroku klusumam un nevēlas lidojuma laikā tikt traucēti, var izvēlēties lidojuma noskaņojumu «atpūta».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aptaujā par Eiropas sliktāko aviokompāniju atzīst Ryanair

Jānis Rancāns, 20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vidējo lidojumu sliktākā lidsabiedrība ir Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair, secināts patērētāju grupas Which? pasažieru aptaujā.

Pētījumā vairāk nekā 5,5 tūkstoši pasažieru piecās kategorijās novērtēja vairākas lidsabiedrības. Vērā ņemti tika tādi aspekti kā lidojuma reģistrēšanās process, bagāžas pārvadāšanas iespējas, sēdvietas, pārtika un dzērieni, iekļaušanās lidojuma grafikā, kā arī piedāvātā pakalpojuma atbilstība cenai.

Īrijas zemo cenu lidsabiedrības kopējā pasažieru apmierinātība novērtēta 34% apmērā, tādējādi ieņemot zemāko vietu 16 aviokompāniju vidū. Saraksta lejasdaļā iekļuva arī Lielbritānijas lidsabiedrības Thomas Cook Airlines, Thomson Airways un Monarch Airlines, neviena no kurām nepārsniedza 50% atzīmi, vēsta laikraksts The Daily Telegraph.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijā aizturēts kāds vīrietis, kurš uzdevies par aviokompānijai Lufthansa piederošas lidsabiedrības pilotu un vismaz vienu lidojumu pavadījis gaisa kuģa pilotu kabīnē, vēsta Reuters.

Vīrietis, kura vārds netiek atklāts, aizturēts Turīnas lidostā. Viņš bijis tērpies pilota uniformā un pie viņa atrasti viltoti identifikācijas dokumenti uz Andrea Sirlo vārda.

Aizturētais arī bija izveidojis sociālā portāla Facebook lapu, kurā viņam bija neīsti draugi, kuri it kā strādājuši gaisa satiksmes kontroles dienestos.

Likumsargu uzmanību viltus pilots pievērsis jau pirms kāda laika, kad radās aizdomas par viņa vecuma atbilstību civilās aviācijas leitnanta pakāpei, kuru viņš bija pamanījies piesavināties.

Itālijas policija norāda, ka vīrietis vismaz viena lidsabiedrības Air Dolomiti, kurā 100% daļu kontrolē Lufthansa, lidojuma laikā atradies pilotu kabīnē kā trešais pilots, tomēr neesot pieskāries lidmašīnas kontroles panelim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Boeing Co lidmašīna 787 Dreamliner otrdien veikusi ārkārtas nosēšanos Loredo, Teksasā, jo apkalpe ziņojusi par dūmiem salonā, kas parādījušies testa lidojuma laikā, atsaucoties uz kompānijas un Federālās aviācijas administrācijas (FAA) sniegto informāciju, vēsta The Wall Street Journal.

Lidmašīnā esošā apkalpe, kas sastāvējusi no 30 - 40 Boeing lidojuma testēšanas darbiniekiem, izmantojusi lidmašīnas avārijas ejas, lai evakuētos.

Apkalpe uz zemes apdzēsusi liesmas lidmašīnas iekšpusē, un netiek ziņots par kādu cietušo.

Čikāgā bāzētās Boeing pārstāve sacījusi, ka kompānija «turpina apkopot datus par šo jautājumu». FAA pārstāvis Teksasā informējis, ka incidenta izmeklēšanā piedalīsies arī aģentūra.

Saskaņā ar FlightAware.com sniegto informāciju lidmašīnai vajadzēja nosēsties Loredo otrdien pēcpusdienā pēc vairākas stundas ilga lidojuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Igaunijas izmeklētāji: Smartlynx lidmašīnai ārkārtas nolaišanās brīdī bija apstājušies abi dzinēji

LETA, 14.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas čārterreisu aviosabiedrības «SmartLynx Airlines» lidmašīna «Airbus A320», kas veica ārkārtas nolaišanos Tallinas lidostā, par mata tiesu izglābusies no katastrofas, jo nolaišanās brīdī tai bija apstājušies abi dzinēji, secināts izmeklēšanā.

«SmartLynx Airlines» pārstāve Ilva Priedniece aģentūrai LETA norādīja, ka kompānija ir informēta par OJK ziņojumu, kas apraksta notikumu gaitu incidenta laikā. Ziņojumā paustā informācija ir korekta.

Priedniece arī atzīmēja, ka incidentā iesaistīto lidmašīnu patlaban pēta tehniskie eksperti, lai aplēstu radušos bojājumus. Atkarībā no gūtajiem rezultātiem tiks lemts, vai un kādas ir iespējas lidmašīnu atgriezt «SmartLynx» flotē. Tāpat lidaparāta ražotājs veiks savu izpēti, lai noskaidrotu lidmašīnas tehnisko problēmu cēloņus, kas izraisīja ārkārtas nosēšanos, «tomēr paredzams, ka šis process nebūs ātrs,» prognozēja «SmartLynx Airlines» pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vairāk nekā puse zviedru pilotu lidojuma laikā iemieg

Gunta Kursiša, 19.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā puse Zviedrijas Aviosabiedrību pilotu asociācijas (Svensk pilotforening) biedru atzīst, ka lidojuma laikā ir iemiguši, atasaucoties uz neatkarīgu pētījumu, vēsta thelocal.se.

Pētījuma laikā tika aptaujāti 625 piloti dažādās aviokompānijās Zviedrijā. Atklājās arī tas, ka 70% pilotu noguruma dēļ ir pieļāvuši kļūdas, savukārt 80% pilotu atzinuši, ka patlaban esošie darba noteikumi ir «drauds lidojuma drošībai».

Eiropas Savienības (ES) regulas nosaka, ka pilots drīkst strādāt 13 stundas pēc kārtas, vajadzības gadījumā strādājot arī vēl papildus divas stundas. «Aptaujas rezultāti ir satraucoši, un mēs, protams, esam ļoti nobažījušies,» stāsta Matiass Klings (Mattias Kling), Zviedrijas Aviosabiedrību pilotu asociācijas darba stundu jautājumu koordinators.

«Mēs nevaram akceptēt faktu, ka puse pilotu, vadot lidmašīnu, ir iemiguši,» viņš norādīja.

Komentāri

Pievienot komentāru