Jaunākais izdevums

Lidsabiedrība Air France saviem pasažieriem piedāvā jaunu pakalpojumu, kas būs pieejams gandrīz visās lielākajās Eiropas lidostās – reģistrāciju lidojumiem, izmantojot mobilos tālruņus. Līdz gada beigām mobilā reģistrācija būs iespējama uz visiem Air France reisiem, informē Air France.

Jaunais pakalpojums jau darbojas no 2007. gada 28.jūnija Air France, taču sākotnēji šis pakalpojums bija pieejams Air France īso un vidējo maršrutu pasažieriem Eiropā. Līdz gada beigām lidsabiedrība plāno ieviest šo pakalpojumu visā kompānijas tīklā, turklāt piedāvājot dažādus papildu jauninājumus.

Air France 2007. gada maija statistika rāda, ka reģistrāciju internetā izmanto 6 % vietējo reisu pasažieru. Klientiem, kuri vēlas izmantot šo pakalpojumu, nepieciešami mobilie tālruņi ar interneta pieslēgumu, bet izmantojamā interneta adrese ir http://mobile.airfrance.com vai www.klm.com.

Pasažieri var reģistrēties un izvēlēties vietu (pie loga vai pie ejas) sākot no 30 stundām līdz pat 30 minūtēm pirms reģistrācijas beigām. Pēc reģistrācijas pasažieri var lūgt apstiprinājumu īsziņas veidā.

Ierodoties lidostā, pasažieriem pie pašapkalpošanās iekārtas vai pie bagāžas nodošanas un iekāpšanas talonu saņem��anas galda pirms reģistrācijas beigām atliek vien izdrukāt iekāpšanas talonu.

"Šis pakalpojums Air France pasažieriem atvieglos reģistrāciju un ļaus ietaupīt laiku. Tas ir būtisks uzlabojums, ko varēs izmantot ikviens mūsu klients," saka Air France Ziemeļeiropas komercdirektors Olivers Ours (Olivier Hours).

Air France plāno pārbaudīt, kā jaunais pakalpojums darbojas, nosūtot īsziņu ar atgādinājumu par iespēju reģistrēties atsevišķiem Flying Blue pasažieriem dienu pirms izlidošanas, izmantojot mobilos tālruņus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par mobilajām sarunām valsts var ietaupīt 4 miljonus

Sanita Igaune, 67084457, 10.10.2008

Izsludinot vairāk iepirkumu konkursam par mobilo sakaru pakalpojumiem, valsts institūcijas, iespējams, varētu ietaupīt pat vairāk nekā četrus miljonus latu, liecina Tele 2 aprēķini, kuri iesniegti Ministru prezidentam.

Foto: Edmunds Brencis, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludinot vairāk iepirkumu par mobilo sakaru pakalpojumiem, valsts pārvalde varētu ietaupīt milzu līdzekļus, iespējams, pat 4 milj. Ls.

Mobilo sakaru operatora Tele2 aprēķini liecina, ka valsts uz mobilo sakaru pakalpojumu rēķina, iespējams, varētu ietaupīt vairāk nekā 4 milj. Ls. Laikraksts Dienas bizness kopā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru sācis akciju ar mērķi palīdzēt valsts pārvaldei kļūt efektīvākai, vienlaikus ļaujot ietaupīt. Vairākus uzņēmēju ierosinājumus Db saņēmis par to, ka valsts pārvalde līdzekļus varētu ietaupīt arī uz telekomunikāciju sakaru pakalpojumu rēķina, gan nosakot mazākus limitus darbiniekiem, gan pārskatot atmaksātos rēķinus, gan izsludinot vairāk iepirkumus par mobilo sakaru pakalpojumiem, tādējādi nodrošinot konkurenci un iespēju izvēlēties lētāko piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvieši.com apkopotās Jāņu svinību vietas pasaulē

, 21.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģija

Grez-Doiceau

Jāņu svinēšana Grez-Doiceau

23.jūnijā no 20:00 uz kopīgu Jāņu svinēšanu pļavā pie Grez-Doiceau visus aicina Latviešu biedrība Beļģijā ar LR pastāvīgās pārstāvniecības NATO atbalstu un Latvijas Kultūras koledžas līdzdalību.

20:00-21:00 Līgotāju sagaidīšana, vainagu vīšana, siera un medalus darīšana, Līgo tērpu skate, rotaļas bērniem.

21:00-22:30 Jāņu tēva un mātes godināšana, vakarēšana, sadziedāšanās un apdziedāšanās.

22:30-2:30 Jāņuguns aizdegšana, dejas un rotaļas pie ugunskura.

2:30-3:30 teatralizēta spēle un papardes zieda meklēšana.

3:30-4:00 saullēkta sagaidīšana

Vakarēšanas laikā būs Latvijas alus un uzkodas, beļģu sieru galds (par atsevišķu samaksu: 6 EUR) un pašu cienasts (pēc ieskatiem).

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB bankas klienti var norēķināties arī ar mobilo tālruni

Zane Atlāce - Bistere, 04.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB bankas klienti, kuriem ir tālrunis ar Android operētājsistēmu, par pirkumiem un pakalpojumiem tagad var norēķināties arī ar savu mobilo tālruni, informē bankā.

Ar mobilo tālruni var veikt maksājumus līdz 150 eiro Latvijā un ārzemēs - tirdzniecības vietās, kurās pieejami bezkontakta norēķini.

Lai norēķiniem varētu izmantot viedtālruni, vispirms SEB bankas mobilajā lietotnē jāizveido bankas kartes digitālā versija. Jaunā funkcija pieejama visām Mastercard norēķinu kartēm un kredītkartēm, ieskaitot tās, kurām nav bezkontakta norēķinu funkcija. Lai aktivizētu karti mobilajā tālrunī, tam ir nepieciešama NFC (near field communication) bezvadu datu pārraides tehnoloģija.

"Klientu vēlme ikdienas bankas pakalpojumiem un norēķiniem izmantot digitālos un mobilos kanālus arvien pieaug, tāpēc esam gandarīti, ka varam spert nākamo soli digitālajā attīstībā un mūsu klientiem Latvijā un Igaunijā piedāvāt iespēju norēķināties ar savu mobilo tālruni. Klienti, kuri jauno iespēju jau ir izmēģinājuši, visvairāk novērtē tās ērtumu. Nenoliedzami mūsu ikdienas paradumi mainās - arvien mazāk līdzi ikdienā nēsājam maku, taču vairumam mobilais tālrunis vienmēr ir rokas stiepiena attālumā. Līdz ar to, aktivizējot bankas karti mobilajā tālrunī, arī finanses vienmēr būs rokas stiepiena attālumā. Jāuzsver, ka maksājumu veikšana ar mobilo tālruni vēl ir testa režīmā, tāpēc aicinām klientus to izmēģināt, novērtēt un ziņot mums, ja ir vērojamas kādas nepilnības un nepieciešami uzlabojumi," uzsver SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

IUB apturējis LVRTC konkursu par mobilo telefonu sarunu un pakalpojumu nodrošināšanu

LETA, 06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (LVRTC) bez grozījumu veikšanas turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu atklātā konkursā "Mobilo telefonu sarunas un pakalpojumi", liecina IUB publiskotā informācija.

Tāpat IUB noteicis veikt izmaiņas konkursa nolikumā, par kurām sūdzību bija iesniegusi SIA "Bite Latvija".

Cita starpā kompānija iepirkumā apstrīdēja iekļautos vērtēšanas kritērijus par lielāko bāzes staciju skaitu kā izšķirošu faktoru mobilo sakaru pakalpojumu kvalitātes noteikšanā, kā arī mobilo sakaru operatoru sniegto pakalpojumu kvalitātes noteikšanu pēc novecojušiem, 2020.gadā veiktiem Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) mērījumiem.

Lēmums pieņemts 5.jūlijā.

Kā komentēja "Bite Latvija" ģenerāldirektors Arūns Mickevičs, valsts un pašvaldību iestāžu un kapitālsabiedrību mobilo sakaru publiskajos iepirkumos jau ilgstoši tiek ietverti neobjektīvi un tirgus konkurenci kropļojoši vērtēšanas kritēriji, dodot būtiskas priekšrocības vienam, daļēji valstij piederošam tirgus dalībniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Izteikts konkurences trūkums valsts un pašvaldību mobilo sakaru iepirkumos

Tele2 komercdirektors Raivo Rosts, 21.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts 2020. gada budžeta veidošanas laikā bieži bija dzirdami publiski izteikumi par būtisku līdzekļu trūkumu dažādām nozarēm. Politiķi un ierēdņi meklēja dažādus risinājumus, lai palielinātu valsts ieņēmumus.

Manuprāt, nepietiekama vērība tika pievērsta valsts un pašvaldību iepirkumiem, kuros novērojama valsts līdzekļu izšķērdēšana – vismaz mobilo sakaru pakalpojumu jomā.

Izteikts konkurences trūkums valsts un pašvaldību institūciju mobilo sakaru pakalpojumu iepirkumos ir novērojams jau vairāku gadu garumā. Mūsu aprēķini liecina, ka, piemēram, ministrijas un to padotības iestādes par mobilo sakaru pakalpojumiem pārmaksā aptuveni 1 miljonu eiro līguma darbības termiņā. Taču esmu pārliecināts, ka šī summa ir daudz lielāka, ja aplūkotu visas valsts un pašvaldību iestādes. Diemžēl publiski šāda informācija nav pieejama.

Oficiālie Finanšu ministrijas dati liecina, ka ap 70% ministriju un to padotības iestāžu mobilo sakaru pakalpojumus sniedz viens operators – LMT. Ja ņemam vērā tikai ministrijas, tad 12 no 13 ministrijām pakalpojumu sniedzējs ir šis konkrētais nozares spēlētājs. Šim faktam mēs nepievērstu vērību, ja iepirkumos visiem tirgus spēlētājiem būtu vienlīdzīgas iespējas konkurēt un uzvarētu objektīvi konkurētspējīgākais piedāvājums. Diemžēl šobrīd notiek centieni ar dažādām konkurenci kropļojošām metodēm saglabāt to tirgus situāciju, kāda vēsturiski izveidojusies šajā sektorā, un noturēt to handikapu, kuru LMT ieguvis kā pirmais mobilo sakaru operators Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Kā viesabonēšanas tarifu atcelšana ietekmēs pakalpojumu cenas?

Žanete Hāka, 14.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības Telekomunikāciju regula paredz viesabonēšanas tarifu atcelšanu no 2017. gada 15. jūnija, kas nozīmē, ka patērētāji par mobilā telefona zvaniem un internetu varēs vienādi maksāt gan savā valstī, gan citur Eiropas Savienībā.

Jaunā kārtība, par kuras detaļām ES līmenī vēl jāpieņem lēmumi, var veicināt tarifu celšanos tur, kur tie patlaban ir zemāki, jo šo valstu operatori būs spiesti piemaksāt savu klientu vietā, norāda eksperti.

Iespējams, mobilo sakaru tarifu pieaugumu nākotnē šīs pārmaiņas ietekmētu mazāk, ja ar dalībvalstu pūlēm zemākā līmenī tiktu noturētas viesabonēšanas vairumtirdzniecības cenas, kas sāpīgāk ietekmē tās valstis, kurās patlaban mobilo sakaru pakalpojumi ir lētāki. Kā liecina Eiropas Padomes izplatītā informācija, regulas projektā ir noteiktas robežas maksām, ko operatori var viens otram prasīt par savu tīklu izmantošanu, lai sniegtu viesabonēšanas pakalpojumus. Šie cenu griesti attiecas uz balss zvaniem, SMS un datu izmantošanu. Tāpat jauno noteikumu mērķis ir saglabāt stimulus ieguldījumiem tīklos un nepieļaut konkurences izkropļojumus ne vietējā, ne apmeklētajā sakaru tīklā. Vispārējā pieeja paredz jaunu mehānismu vairumtirdzniecības līmenī, lai izņēmuma apstākļos nodrošinātu ilgtspēju. Ja operatori nespēj atgūt savas izmaksas, tie var savas valsts regulatoram lūgt atļauju piemērot papildmaksu virs noteiktajiem griestiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviosabiedrība airBaltic ieviesusi interneta reģistrāciju tiešajiem lidojumiem (online check-in), ļaujot pasažieriem internetā reģistrēties lidojumam, izraudzīties vēlamo sēdvietu un izdrukāt iekāpšanas karti.

airBaltic prezidents un izpildirektors Bertolts Fliks, komentējot jaunās sistēmas ieviešanu, sacīja: "Interneta reģistrācijas sistēmas ieviešana ir ļoti nozīmīgs solis, kas atvieglo ceļošanu. Tā ļauj būtiski ietaupīt laiku, ko pasažieri pirms lidojuma pavada lidostā. Zinot, ka gaidīšana rindā pirms reģistrēšanās var aizņemt līdz 20 minūtēm, interneta reģistrācija, tiklīdz sistēma būs ieviesta pilnībā, visiem airBaltic pasažieriem palīdzēs ietaupīt līdz 30 miljoniem minūšu gadā."

Interneta reģistrācija pašlaik ir iespējama uz visiem airBaltic izpildītajiem tiešajiem reisiem, kuri izlido no Rīgas un Cīrihes. Jau tuvākajā laikā pakāpeniski tiks ieviesta iespēja reģistrēties airBaltic reisiem no citām lidostām un būs iespējams reģistrēties arī savienotajiem reisiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Summa, kuru viens mobilo sakaru lietotājs pārmaksā gada laikā, pieaugusi līdz 25,4 latiem. Aizvadītā gada decembrī šī summa bijusi 22,65 lati un salīdzinājumā ar 2010. gada pārmaksas apjomu – 13,14 lati gadā - tā palielinājusies gandrīz divas reizes, liecina portāla Gudriem.lv veikts pētījums.

Tāpat pētījuma dati norāda - 47,2% respondentu uzskata, ka viņi varētu maksāt mazāk par mobilajiem sakariem, bet no operatoru maiņas respondentus pārsvarā attur pieradums, slinkums un fakts, ka visi ģimenes locekļi lieto vienu mobilo sakaru operatoru.

Portāls norāda, ka veicis pētījumu par mobilo sakaru pārmaksas apjomu, balstoties uz 28 796 lietotāju pieprasījumiem mobilo sakaru salīdzināšanas sadaļā. «Mobilo sakaru salīdzināšanas sistēma palīdz katram tās lietotājam aprēķināt optimālāko tarifu plānu pēc norādītajiem parametriem. 2010. gada rudenī summa, ko vidēji ieekonomētu viens mobilo sakaru lietotājs gada laikā bija 13,14 lati, 12 mēnešu laikā, summa ievērojami pieauga un 2011. gada decembrī sastādīja 22,65 latus un šobrīd, 2012.gada jūlijā, - 25,40 latus gadā,» skaidro Gudriem.lv pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot esošo tirgus situāciju, Bite Latvija ir nolēmusi tuvākajā laikā iPhone 3G tālruņus Latvijas tirgū nepiedāvāt, raksta laikraksts Dienas bizness.

«Šis ir biznesa lēmums. Mēs piedāvājam mūsu klientiem unikālus BlackBerry risinājumus, kas ir jau kļuvuši populāri mūsu biznesa klientu vidū,» Db pastāstīja BiteLatvija Sabiedrisko attiecību menedžere Natalija Rodionova, atgādinot, ka Bite Latvija iepriekš bija paziņojusi, ka operators testē iPhone un izskata iespēju to piedāvāt Latvijā. Savukārt mobilo sakaru operators Tele2 ir iecerējis klientus pārsteigt ar citu tālruni, kas būšot līdzvērtīgs iPhone. «Pastāv iespēja, ka Tele2 tuvākajā laikā saviem klientiem piedāvās līdzvērtīgu tālruni iPhone, ja redzēs, ka klientiem rodas nepieciešamība pēc tā. Ja tā būs, tad uzreiz sekos piedāvājums,» atklāja Tele2 Sabiedrisko attiecību konsultante Elija Krauze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic ievieš interneta reģistrāciju lidojumiem no Kopenhāgenas, Oslo un Stokholmas

, 18.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, 18. jūnija, Latvijas aviosabiedrība airBaltic nodrošinās iespēju reģistrēties internetā arī lidojumiem no Kopenhāgenas, Oslo un Stokholmas. Līdz šim reģistrācija internetā bija pieejama uz airBaltic izpildītajiem reisiem, kas izlido no Rīgas, Viļņas, Vīnes, Cīrihes, Bergenas un Stavangeras.

“airBaltic aktīvi strādā, lai pasažieriem ceļošana būtu pēc iespējas ērtāka. Šobrīd reģistrēties lidojumam internetā var uz airBaltic izpildītajiem reisiem no deviņām pilsētām un to skaits tiek mērķtiecīgi palielināts. Interneta reģistrācija lidojumiem ir īpaši ērta vasaras sezonā, kad lidostās palielinās ceļotāju skaits, jo tā ļauj izvairīties no stāvēšanas reģistrācijas (check-in) rindā pirms izlidošanas,” Db.lv norāda Jānis Vanags, airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents.

Reģistrācija lidojumiem internetā (web check-in) ir pieejama no 2007. gada 1. augusta. Tā sniedz būtiskas ērtības un laika ietaupījumu pasažieriem, ļaujot reģistrēties lidojumam internetā, izraudzīties vēlamo sēdvietu un izdrukāt iekāpšanas karti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic ievieš interneta reģistrāciju lidojumiem no Liepājas

, 13.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 13. augusta, Latvijas aviosabiedrība airBaltic nodrošinās iespēju reģistrēties internetā arī lidojumiem no Liepājas.

Līdz šim reģistrācija internetā bija pieejama uz airBaltic izpildītajiem reisiem, kas izlido no Rīgas, Ventspils, Viļņas, Vīnes, Cīrihes, Bergenas, Stavangeras, Kopenhāgenas, Oslo un Stokholmas.

Jānis Vanags, airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents: “Interneta reģistrācija lidojumiem ir īpaši ērta vasaras sezonā, kad lidostās palielinās ceļotāju skaits, jo tā ļauj izvairīties no stāvēšanas reģistrācijas (check-in) rindā pirms izlidošanas.”

Reģistrācija airBaltic lidojumiem internetā (web check-in) ir pieejama no 2007. gada 1. augusta. Tā sniedz būtiskas ērtības un laika ietaupījumu pasažieriem, ļaujot reģistrēties lidojumam internetā, izraudzīties vēlamo sēdvietu un izdrukāt iekāpšanas karti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu lietotājiem veikalos, restorānos un citās karšu pieņemšanas vietās būs iespēja maksāt ar mobilo telefonu, pieliekot to pie karšu nolasīšanas termināļa. Šādu pakalpojumu sadarbībā ar Mastercard ir izstrādājusi banka Citadele. Plašākai sabiedrībai tas būs pieejams šovasar visām Mastercard kartēm.

Maksāt ar telefonu varēs Citadeles klienti.

Maksājumiem ar mobilo telefonu tiks nodrošināta augsta drošība, tāpēc ar tiem varēs veikt arī maksājumus par summām virs 10 eiro, kas šobrīd ir limits, norēķinoties ar bezkontakta kartēm.

Citadeles mobilo maksājumu pakalpojums šobrīd darbojas t.s. beta testa programmas ietvaros, kur to izmēģina Citadeles darbinieki un atsevišķas klientu grupas, lai dažādās ikdienas maksājumu situācijās pārliecinātos, ka izstrādātais mobilo norēķinu risinājums ir ērti lietojams, drošs un pieejams pie dažādu modeļu maksājumu termināļiem Latvijā un ārzemēs. Beta testa programma ir pēdējais solis, pirms mobilo norēķinu risinājums tiek padarīts pieejams plašākai sabiedrībai, kas iecerēts šā gada vasarā. Lietuvā un Igaunijā Citadele mobilos norēķinus plāno ieviest vēlāk - gada otrajā pusē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Nobalso par lētākiem viesabonēšanas tarifiem

, 24.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien Eiropas Parlaments plenārsēdē Strasbūrā ar ievērojamu balsu vairākumu nobalsoja par ES regulu, kuras mērķis ir būtiski samazināt maksu par mobilā tālruņa lietošanu ārzemēs.

ES regula, kuru Eiropas Komisija ierosināja 2006. gada 12. jūlijā, pagājušajā nedēļā guva ES 27 dalībvalstu pārstāvju plašu atbalstu. Regula stāsies spēkā vēl pirms ES iedzīvotāji dosies vasaras brīvdienās, Db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā Preses un informācijas nodaļa.

„ES patērētājiem un tiem, kuri ceļojumos dodas darba darīšanās, šī ir ļoti laba diena,” teica ES Telekomunikāciju komisāre Viviane Reding. „Rekordīsā laikā — 10 mēnešos — tika panākta politiska vienošanās par ES Viesabonēšanas regulu, pateicoties milzīgam Eiropas Parlamenta atbalstam un Vācijas prezidentūras profesionalitātei sarunu vidutāja lomā. Līdz ar to jau šo šovasar mobilo tālruņu lietotājiem, ceļojot Eiropas Savienībā, mobilo tālruņu viesabonēšanas maksājumi būs krietni zemāki nekā līdz šim. Eiropas iekšējais tirgus beidzot būs tiešām bez liekiem ierobežojumiem — pat attiecībā uz mobilo tālruņu rēķiniem.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lidmašīnās varēs lietot mobilos telefonus

, 07.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija veic priekšdarbus, lai visā Eiropā varētu atļaut izmantot mobilo tālruni lidojumu laikā, liecina Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā sniegtā informācija medijiem.

Eiropas Komisija šodien ieviesusi noteikumus, kā saskaņot nosacījumus Viseiropas mobilo sakaru pakalpojumu nodrošināšanai lidojumu laikā. Tagad darījumu ļaudis un patērētāji lidojumos pa visu Eiropu varēs izmantot mobilos tālruņus: saņemt zvanus, zvanīt paši, kā arī saņemt un rakstīt īsziņas. Tas nozīmē, ka ar tiem 90 % Eiropas aviopasažieru, kuriem, iekāpjot lidmašīnā, ir mobilais tālrunis, varēs sazināties arī lidojuma laikā.

"Lai sniegtu tādus Viseiropas telekomunikāciju pakalpojumus kā mobilie telefonsakari lidojumā, ir vajadzīga vienota regulatīvā struktūra, kas tos nodrošinātu visā Eiropā. Tāpēc šodien Eiropas Komisija ir attiecīgi rīkojusies. Šāda jauna pakalpojuma ieviešanai bija jāpieņem viens regulatīvs lēmums attiecībā uz visu Eiropas gaisa telpu," teica ES komisāre telekomunikāciju jautājumos Vivjena Redinga. "Mēs tagad ceram, ka operatori, nosakot savu piedāvāto pakalpojumu cenas, rīkosies pārskatāmi un novatoriski. Iespēja izmantot mobilo sakaru pakalpojumus ir ļoti saistošs jauns pakalpojums jo īpaši darījumu klases ceļotājiem, kuriem nepieciešamas saziņas iespējas, lai kur tie būtu un lai kur tie dotos. Tomēr, ja telefona rēķins, kuru patērētājs pēc tam saņems, būs šokējoši liels, šis pakalpojums neattīstīsies. Es arī aicinu aviokompānijas un operatorus nodrošināt lidmašīnā tādus apstākļus, lai tie pasažieri, kas vēlēsies izmantot sakaru pakalpojumus lidojuma laikā, netraucētu pārejos pasažierus."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozare Latvijā 2019. gadā piedzīvojusi strauju izaugsmi, būtiski palielinoties gan lidostu, gan aviokompāniju apkalpoto pasažieru skaitam, liecina valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) apkopotie dati.

Īpaši veiksmīgs pagājušais gads bijis divām lielākajām Latvijā reģistrētajām aviokompānijām "airBaltic" un "SmartLynx Airlines", kuru pasažieru skaita pieaugums ir bijis vairāk nekā 20%, pērn kopā pārvadājot vairāk nekā 8,6 miljonus pasažieru. 2018. gadā abas kompānijas kopā pārvadāja vairāk nekā 7,1 miljonus pasažieru, informē CAA pārstāvis Aivis Vincevs.

"airBaltic" 2019. gadā savā maršrutu tīklā pārvadāja 5 049 317 pasažierus jeb par 22% vairāk nekā gadu iepriekš, kad lidsabiedrība pārvadāja 4 135 711 pasažieri. No tiem 4 483 102 pasažieri pērn, bet 3 782 026 gadu iepriekš pārvadāti no Latvijas starptautiskajam lidostām.

Savukārt "SmartLynx Airlines" pagājušajā gadā pārvadāja 3,6 miljonus pasažieru, bet vēl gadu iepriekš - 3 miljonus pasažierus, par piektdaļu palielinot pārvadāto pasažieru skaitu. No starptautiskās lidostas "Rīga" "SmartLynx Airlines" pērn pārvadājis 83 896 pasažierus, kas ir par 22,19% vairāk nekā 2018. gadā, kad aviokompānija pārvadāja 68 661 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic vasarā palielinās lidojumu skaitu uz Amsterdamu

Gunta Kursiša, 19.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic vasaras sezonā sola palielināt lidojumu skaitu uz Amsterdamu un Briseli.

Lidojumu skaits maršrutā Rīga – Amsterdama no septiņiem lidojumiem nedēļā pērn vasaras sezonā tiks palielināts līdz 12 lidojumiem nedēļā šajā vasaras sezonā.

Tāpat lidojumu skaits no septiņiem līdz 12 pieaugs arī maršrutā Rīga – Brisele.

«Beniluksa valstis aviokompānijai ir ļoti nozīmīgi tirgi. Palielinot lidojumu skaitu uz Amsterdamu un Briseli, airBaltic uzlabos piedāvājumu gan vietējiem pasažieriem, gan tiem, kuri ceļo caur Rīgu tranzītā,» norāda airBaltic izpilddirekotrs Martins Gauss.

Jau vēstīts, ka nacionālā lidsabiedrība vasaras sezonā apņēmusies palielināt lidojumu skaitu uz Austriju, Vāciju un Šveici. airBaltic palielinās lidojumu skaitu maršrutā Rīga - Vīne no septiņiem lidojumiem nedēļā pērn vasaras sezonā līdz 12 lidojumiem nedēļā šajā vasaras sezonā. Lidojumi tiks nodrošināti sadarbībā ar aviokompāniju Austrian Airlines. Lidojumu skaits maršrutā Rīga - Cīrihe pieaugs no sešiem līdz septiņiem lidojumiem nedēļā, savukārt lidojumu skaits maršrutā Rīga - Minhene pieaugs no septiņiem līdz 12 lidojumiem nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas lidostā ielidojošo aviokompāniju TOP 10

Zane Atlāce - Bistere, 26.02.2020

Pirmajā vietā ar vidēji 76 lidojumiem dienā uz starptautisko lidostu "Rīga" ir Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic".

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Latvijas aviokompānijas pērn visbiežāk lidojušas uz Krievijas Federāciju (vidēji 15 lidojumu dienā), kam seko Vācija ar 13 lidojumiem dienā un Somija ar 10 lidojumiem dienā.

Ar 8 lidojumiem dienā ceturto vietu ieņem Lietuva, bet piekto - Apvienotā Karaliste arī vidēji ar 8 lidojumiem dienā, informē Civilās aviācijas aģentūras pārstāvis Aivis Vincevs.

Ukraina, Zviedrija un Igaunija ar vidēji 6 lidojumiem dienā attiecīgi ieņem sesto, septīto un astoto vietu galamērķu top desmitniekā, bet to ar 5 lidojumiem dienā noslēdz Norvēģija un Dānija.

Apkopots arī 2019. gadā Latvijā darbojošos aviokompāniju lielākais desmitnieks – to skatiet raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Revolūcija bezskaidrās naudas norēķinu jomā; Latvijā tik drīz šādu iespēju nesola

Edmunds Jansons, speciāli Db, 23.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu telekomunikāciju uzņēmums Everything Everywhere sadarbībā ar digitālo norēķinu kompāniju Barclycard pirmais Lielbritānijā ir sācis piedāvāt iespēju norēķināties par pirkumiem ar bezkontakta mobilo tālruņu norēķinu sistēmu Quicktap. Jaunais pakalpojums ir alternatīva tik ierastajām kredītkartēm.

Ar mobilo tālruni, kas aprīkots ar Near Field Communication (NFC) jeb „Neliela Attāluma Saziņas Ierīces” tehnoloģijas raidītāju, ir iespējams norēķināties par precēm un pakalpojumiem, to pietuvinot speciālam signāla uztvērējam un ievadot PIN kodu.

Pakalpojums tiek sniegts izmantojot mobilo tālruņu SIM kartes, savukārt ar mobilo tālruni veikto pirkumu sarakstam un citai noderīgai informācijai ir iespējams ērti piekļūt ar mobilajā tālrunī ielādētu speciālu aplikāciju.

«Šī ir revolūcija tam, kā cilvēki norēķinās par precēm un pakalpojumiem. Tas ir tikpat nozīmīgs notikums kā brīdis, kad tika ieviestas pirmās kredītkartes», jauno tehnoloģiju komentē EverythingEverywhere attīstības daļas vadītājs Gerijs Makkveids (Gerry McQuade).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā lidostā Rīga pasažieri var reģistrēties lidojumam, izmantojot pašreģistrēšanās automātu (Self check–in kiosk). Viena automāta cena, ieskaitot programmatūru, piegādi, uzstādīšanu un apmācību, ir 3 427 LVL (bez PVN). Bez programmatūras viens automāts izmaksāja 3 040 LVL (bez PVN).

Reģistrācija, izmantojot automātu, notiek tādā pašā veidā kā aviokompānijas interneta mājaslapā. Reģistrācijas laiks ir aptuveni pusotra minūte, bet tas ir atkarīgs no cilvēka, kā arī lidsabiedrības interneta reģistrācijas iespējām. Pašreģistrēšanās automāts pasažierim pēc veiksmīgas reģistrēšanās izsniedz iekāpšanas karti ar 2D svītru kodu. Automāti nenodrošina bagāžas reģistrēšanu, tāpēc tā ir jāiereģistrē atsevišķi pie bagāžas reģistrācijas galda (baggage drop off point), kas atrodas reģistrācijas sektorā. Drīzumā bagāžas reģistrācijas galdu skaits tiks palielināts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā 2008. gada beigās bezdarba līmenis sasniedzis 7 %, liecina Nodarbinātības Valsts aģentūras provizoriskie dati.

Nodarbinātības Valsts aģentūras (NVA) sabiedrisko attiecību pārstāve Iveta Kancāne atgādināja, ka pērn novembrī bezdarba līmenis bijis 6.1 %. Tādējādi decembrī bez darba palikušo Latvijas iedzīvotāju skaits strauji pieaudzis. Kopumā bezdarba līmenis sācis strauji palielināties gada otrajā pusē. I. Kancāne piebilda, ka bezdarba līmeņa pieaugums decembrī izrādījās straujāks nekā prognozēts, jo 7 % līmeņa sasniegšana tika lēsta šogad.

Viņa minēja, ka bezdarbs strauji pieaudzis Kurzemes pusē, pērnā gada nogalē bezdarbnieku skaits strauji auga Liepājā, Ogrē, Limbažos, Kuldīgā, Dobelē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviosabiedrība airBaltic uzlabojusi interneta reģistrāciju tiešajiem lidojumiem (web check-in), paplašinot tās darbības laiku - turpmāk pasažieri to varēs izmantot no pulksten 12.00 dienā pirms lidojuma. Sākotnēji interneta reģistrācija lidojumiem bija pieejama tikai no 20.00 dienā pirms lidojuma.

airBaltic prezidents un izpildirektors Bertolts Fliks: "Mēs jau šobrīd redzam, ka interneta reģistrāciju skaits dienā kopš sistēmas ieviešanas ir vairāk nekā divkāršojies, taču pēdējie jauninājumi būtiski uzlabos šī pakalpojuma izmantošanas ērtumu. Turklāt, pastāvot pašreizējam aviopasažieru skaita pieaugumam, interneta reģistrācija lidojumam būs arī piemērotākais risinājums pasažieriem, kas nevēlas pirms ceļojuma stāvēt nogurdinošās rindās."

Interneta reģistrācija pašlaik ir pieejama visiem airBaltic izpildītajiem tiešajiem reisiem, kuri izlido no Rīgas, Viļņas, Cīrihes, Vīnes un Bergenas. Pašlaik Rīgā lidojumam internetā reģistrējas vairāk nekā 120 pasažieru dienā, kas ir aptuveni 5% no visiem izlidojošiem pasažieriem. Jau tuvākajā laikā pakāpeniski tiks ieviesta iespēja reģistrēties airBaltic reisiem no citām lidostām un būs iespējams reģistrēties arī savienotajiem reisiem, sola aviokompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

No jaunā gada zagt mobilos būs neizdevīgi

, 20.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā to paredz jaunie Ministru kabineta noteikumi Nr. 619, sākot ar nākamā gada janvāri mobilo sakaru operatori veidos kopīgu zagto un nozaudēto tālruņu datu bāzi. Līdz ar to šo tālruņu darbība tiks slēgta visu Latvijas operatoru tīklos, Db.lv informēja LMT preses sekretāre Elīna Lidere.

Citu valstu prakse pierāda, ka šādā veidā ir iespējams samazināt mobilo tālruņu zādzības. Latvijā to joprojām ir diezgan daudz. Pagājušajā gadā vien LMT saņēma gandrīz 27 tūkstošus pieteikumu par zagtu vai nozaudētu tālruni.

LMT līdz šim konsekventi veidojis savu klientu piereģistrēto zagto un nozaudēto tālruņu datu bāzi un bloķējis šādu tālruņu darbību LMT tīklā. Taču pagaidām šos aparātus var brīvi lietot citu mobilo sakaru operatoru tīklos. Sākot ar 2008. gada janvāri, visi GSM mobilo sakaru operatori uzsāks kopīgi izveidotās centralizētās datu bāzes lietošanu un bloķēs zagto vai nozaudēto mobilo tālruņu aparātu darbību visos Latvijas GSM operatoru sakaru tīklos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Cisco paredz, ka līdz 2018. gadam mobilo datu plūsma augs 11 reizes

Gunta Kursiša, 27.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2018. gadam mobilo ierīču lietotāju skaists pasaulē sasniegs piecus miljardus, savukārt mobilo ierīču un to savienojumu skaits būs lielāks nekā desmit miljardi, paredz Cisco.

Mobilo datu pārraides apjomi visā pasaulē nākamo četru gadu laikā pieaugs gandrīz vienpadsmit reizes, līdz 2018. gadam palielinot ikgadējo datu apmaiņas apjomu līdz 190 eksabaitiem, rāda Cisco vizuālo tīkla tehnoloģiju indeksa (VNI) prognozes par globālās mobilo datu plūsmas izmaiņām laika posmā no 2013. līdz 2018. gadam.

Salīdzinājumam - Cisco norāda, ka 190 eksabaitus veido, piemēram, 42 triljoni fotogrāfiju, kas būtu piecpadsmit fotogrāfijas uz katru pasaules iedzīvotāju katru dienu viena gada laikā. Tāpat šo skaitli var salīdzināt ar četriem triljoniem Youtube video klipu - vairāk par vienu video klipu uz katru pasaules iedzīvotāju katru dienu viena gada laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts iestādes neefektīvi tērē budžeta līdzekļus, jo, izmantojot novecojušus un konkurenci kropļojošus iepirkumu noteikumus, pārmaksā par mobilo sakaru pakalpojumiem, uzskata mobilo sakaru operatora «Tele2» pārstāvji.

Šobrīd lielākajā daļā mobilo sakaru iepirkumu valsts un pašvaldību iestādēs faktiski nepastāv konkurence un sistemātiski uzvar pretendents, kurš par līdzvērtīgas kvalitātes pakalpojumu piedāvā augstāku pakalpojumu cenu, norāda uzņēmums.

Pēdējais šāds gadījums ir Nodrošinājuma Valsts aģentūras izsludinātais iepirkums «Mobilo sakaru operatoru sniegto pakalpojumu iegāde Iekšlietu ministrijas padotības iestāžu vajadzībām uz pieciem gadiem». Tajā «Tele2», iesniedzot finanšu piedāvājumu par kopsummu EUR 5,47 (par pasūtītāja definētajiem pakalpojumiem), zaudēja piedāvājumam par kopsummu EUR 10,82, piemēru min Tele2.

«Iekšlietu ministrijas gadījums raksturo situāciju valsts un pašvaldību iepirkumos. Proti, tajos tiek definētas tehniskās un pakalpojumu prasības, kas bija aktuālas pirms 10 un vairāk gadiem, kad mobilo sakaru tirgus situācija bija radikāli atšķirīga. Rezultātā iepirkumā uzvar pretendents, kura finanšu piedāvājumu kopsumma ir divreiz lielāka. Mūsu praksē ir bijuši gadījumi, kad nav iespējams uzvarēt, pat ja pakalpojumus piedāvājam par velti! Tā ir absurda situācija, ņemot vērā mobilo operatoru sniegto pakalpojumu kvalitātes līmeni Latvijā,» atzīst «Tele2» komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieviests jauns tālruņa numurs - 8303, uz kuru turpmāk varēs zvanīt pacienti, lai pieteiktos valsts apmaksātu "Covid-19" analīžu veikšanai, informē Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā (NMPD).

Uz šo tālruni jāzvana tiem cilvēkiem, kuri ir atgriezušies no ārzemēm un kuriem 14 dienu laikā pēc atgriešanās ir parādījušies viegli saslimšanas simptomi (paaugstināta temperatūra, klepus, rīkles iekaisums), kā arī Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) epidemiologu noteiktajām kontaktpersonām, kuras atrodas karantīnā un kurām 14 dienu laikā ir parādījušies saslimšanas simptomi.

Tāpat kā līdz šim, uz ārkārtas tālruni 113 jāzvana tajos gadījumos, kad slimības simptomi ir smagi (ļoti augsta temperatūra, elpas trūkums).

Tālruņa darbību nodrošinās NMPD.

Atsevišķs tālruņa numurs ieviests, lai nenoslogotu NMPD ārkārtas tālruni 113 un novērstu risku, ka to nevar sazvanīt cilvēki dzīvībai kritiskās situācijās.

Komentāri

Pievienot komentāru