Transports un loģistika

Lidojums Berlīne-Maljorka par 55 eiro

Aivars Mackevics [email protected], 05.11.2002

Jaunākais izdevums

No 15 novembra lēto lidojumu lidsabiedrība Germania piedāvās lidojumus maršrutā Berlīne (Tegelas lidosta) — Maljorkas sala par 55 eiro, ierēķinot visus lidostas nodokļus un nodevas. Par šo jaunumu nav īpaši priecīgi ceļojumu čarterlidsabiedrības. Germania piedāvās arī maršrutus Berlīne-Frankfurte maršrutam, Berlīne-Minhene un Diseldorfa-Tbilisi. Avots: Touristik-Aktuell

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdināšanas uzņēmuma AS «Lido» nākotnē varētu pamest Vācijas tirgu, taču gala lēmums vēl nav pieņemts, un patlaban kompānija turpina analizēt savas kļūdas un iespējas šajā tirgū, sacīja «Lido» padomes priekšsēdētājs Gunārs Ķirsons.

«Neesam nolēmuši šo tirgu pamest, bet veicam tā izpēti, pārrunas un analizējam savas iespējas,» sacīja Ķirsons, atzīstot, ka tiek pieļauta iespēja, ka «Lido» varētu aiziet no Vācijas tirgus, taču gala lēmums nav pieņemts.

Komentējot līdzšinējo darbību Vācijā, Ķirsons norādīja, ka «Lido» patlaban Berlīnē ir divas ēdināšanas iestādes, no kurām vienai veicas samērā labi - tā dubultojusi apgrozījumu kopš darbības uzsākšanas. Otrai - Šarlotes ielā - klājies slikti, un to būtu jāslēdz ciet. Tāpat kompānijai ir ražotne Berlīnē, kuru gan plānots pārcelt uz citu apdzīvotu vietu Vācijā, jo iecere Berlīnē atvērt 12 restorānus esot kļūda, tostarp lielās ēnu ekonomikas dēļ Vācijas galvaspilsētā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Berlīnē atvērts Latvijas modes un dizaina konceptveikala Paviljons pop-up veikals Po Berlin, lai izprastu modes patērētāja paradumus un konkurenci

«Plāns atvērt veikalu Berlīnē jau labu laiku ir mūsu «jāizdara» sarakstā. Pie mums atgriezās kolēģis, kurš bija uzkrājis pieredzi darbā Berlīnē ar iniciatīvu par Po Berlin atvēršanu. Apspriežoties un izskatot iespējas, sapratām, ka ir īstais brīdis projektu realizēt un nonācām līdz oficiālam paziņojumam par atklāšanas pasākumu 1. jūlijā, kas sakrīt ar brīdi, kad Berlīnē ir daudz izstādes un modes skates un tāpēc tur koncentrējas daudz modes industrijas pārstāvju,» stāsta Elīza Ceske-Feldmane, Paviljons līdzīpašniece. Po Berlin projekta autors un veikala vadītājs Rūdolfs A. Packēvičs teic, ka, strādājot Berlīnē un iepazīstot Berlīnes modes tirgu, kurā ir daudz patērētāju ar spilgtām personībām un kreatīvu ārieni, šķita, ka Latvijas dizaineriem ir liels potenciāls būt ievērotiem. «Po Berlin mērķis ir izvirzīt alternatīvu Berlīnē jau pieejamajām dizaina precēm, piedāvāt līdzvērtīgu kvalitāti, tomēr atšķiroties ar savu pozicionējumu – atšķirīgu produktu selekciju kā arī demokrātiskāku cenu segmentu,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par 320% pērn pieaudzis sūdzību skaits no pasažieriem par saņemtajiem aviopakalpojumiem, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Atcelts reiss, nozaudēta vai bojāta bagāža, kavēts lidojums – šie ir gadījumi, kuros pasažieri visbiežāk vēršas Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar sūdzībām. Arī šā gada statistika varētu būt līdzīga.

Aviokompānijām sūdzības nozīmē kompensāciju izmaksu un nenotikušo reisu statistikas papildinājumu, kas uzņēmumu ierindo precīzo vai gluži pretēji – kavētāju sarakstā. Pasažierim aiz statistikas slēpjas nenoticis lidojums, kas izjaucis visus plānus un papildinājis izdevumus. Arī pēc attiecību nokārtošanas ar aviokompāniju pasažieriem mēdz palikt daudz jautājumu, uz kuriem nav atbildes. Ar šādu pieredzes stāstu pie laikraksta Dienas Bizness vērsās kāds pasažieris, kura lidojums tika atcelts šā gada maijā. Viņam tika nodrošināta izmitināšana viesnīcā un noorganizēts cits lidojums, tomēr pasažieris nesaprot, kā lidmašīnas tehnisks defekts var tikt definēts kā force majeure jeb nepārvaramas varas apstākļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vīrusa ierobežojumi pārsit ilgākā komerciālā lidojuma rekordu

Zane Atlāce - Bistere, 17.03.2020

Air Tahiti Nui kompānijas lidmašīna uzstājas 53. starptautiskajā Parīzes gaisa izstādē

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozari ir smagi skārusi koronavīrusa pandēmija, tomēr tā bijusi iemesls jauna pasaules aviācijas rekorda izveidošanai.

14. martā franču aviokompānija "Air Tahiti Nui" veikusi visu laiku garāko plānoto pasažieru lidojumu ar attālumu - tranzītā vairak nekā 15 000 km no Papeete Taiti līdz Parīzes Šarla de Golla lidostai, vēsta CNN.

Šis lidojums bija tiešas sekas koronavīrusa izraisītajiem ASV ceļošanas ierobežojumiem. Parasti šis maršruts ietver plānotu pieturvietu Losandželosas Starptautiskajā lidostā (LAX). Taču lidmašīnai apstājoties ASV, visiem pasažieriem ir jāizkāpj no gaisa kuģa un jādodas cauri ASV muitai un robežu aizsardzībai, pirms viņiem atļauj doties uz nākamo ceļa posmu.

Pašreizējo ierobežojumu dēļ tas vairs nebija iespējams, līdz ar to reiss TN064 tikai turpināja ceļu, izlidojot no Papeete lidostas pulksten 3:00 pēc vietējā laika un ierodoties Parīzē pulksten 18:30 pēc vietējā laika 15. martā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas reģionālā Baleāru valdība pieņēmusi jaunus likumus, lai ierobežotu tūristu skaitu Maljorkā, Ibisā un citās salās.

Maljorkā un Ibisā gultasvietu skaits tūristiem kopumā nedrīkstēs pārsniegt 623 624 un tiem, kas mēģinās izīrēt tūristiem nelicenzētas apmešanās vietas, varēs tikt piemērota līdz 400 000 eiro liela sodanauda.

Baleāru salu tūristu ministrs Biels Barselo no kreisā spārna koalīcijas Més per Mallorca uzskata šos likumus par nepieciešamiem, lai ieviestu kārtību neregulētajā tūrisma sektorā, kas izgājis ārpus kontroles.

Likums pieņemts laikā, kad sabiedrībā aktualizējies jautājums par masveida tūrismu un tā negatīvo ietekmi uz vietējām kopienām. Protesti pret tūrismu notikuši Barselonā, Maljorkā un Basku zemē.

Kritiķi apgalvo, ka visu peļņu no tūrisma nosmeļ lielie uzņēmumi un īpašumu izīrēšana tūristiem sadārdzinājusi īres iespējas vietējiem iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sākas medūzu aktivitātes sezona

Aivars Mackevics [email protected], 09.06.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maljorkā un pie Spānijas Vidusjūras piekrastes skaistākajā peldsezonā jārēķinās ar medūzu draudiem. Neuzmanīgākajiem draud ādas izsitumi un slikta dūša. Medūzas vairojas sprādzienveidīgi lielos daudzumos un visā rietumu Vidusjūrā. Pagājušajā gadā Maljorkā un cietzemes piekrastē atsevišķās vietās pat tika izkārts sarkanais karogs un ieviests peldēšanās aizliegums, jo jūra mudžēja no medūzām. Šķiet, ka šogad medūzu uzbrukums ne tikai turpināsies, bet sāksies pat ātrāk. Maljorkā un pie Barselonas jau ir redzētas pirmās medūzas. Tāpat kā pagājušajā gadā, arī šogad runa ir par spīdošo medūzu (Pelagia noctiluca). Tās gan ir tikai aptuveni 10 cm lielas, bet visas briesmas slēpjas viņu vairākus metrus garajos taustekļos. Saskare ar tiem cilvēkam var būt ne tikai sāpīga, bet var izraisīt arī ādas kairinājumu, ģīboni un sliktu dūšu. Pēc ekspertu domām medūzu uzrašanos ietekmē ūdens sasilšana. Rietumu Vidusjūrā šobrīd ūdens ir par 1 grādu siltāks nekā parasti. Kā citu iemeslu jūras biologi uzsver pārāk lielo zvejošanu, kā rezultātā samazinās medūzu dabiskie ienaidnieki tādi kā tunzivis un jūras bruņurupuči. Vēl viens skaidrojums ir, ka medūzu posts sakrīt ar sausuma laiku. Kad jūrā ieplūst liels daudzums saldūdens, tas izveido sava veida aizsargplēvi, kas kavē medūzu nokļūšanu piekrastē. Samazinoties lietusgāzēm, arvien biežāk parādās medūzas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Maljorkā rūpējas par riteņbraucējiem

Aivars Mackevics [email protected], 21.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maljorkā, kas ir viena no tūristu iecienītākajām Spānijas salām, nākošo četru gadu laikā plāno paplašināt riteņbraukšanas ceļu tīklu par vēl 235 km. Līdz ar šo ceļu izbūvēšanu, atpūtniekiem tiks dota alternatīva sauļošanās un pludmales tūrismam. Tādā veidā Maljorka cer pievilināt salai vēl vairāk riteņbraukšanas fanus. Šobrīd tie ir 80 000 gadā. Jau 2004. gada beigās Maljorkā būs 162 km gara riteņbraukšanas distance. Visciešākajam tīklam ir jātop salas centrā, kas jau tagad ir visvairāk apmeklētais no riteņbraukšanas cienītāju puses. 1,5 miljonus vērtais projekts ietver arī jau esošo distanču apkopi. Turklāt salas galvaspilsēta Palmā kļūs arī zaļāka. Līdz 2012. gadam ir paredzēts gandrīz dubultot zaļo apstādījumu daudzumu. Esošos parkus paplašinās un tiks radītas no jauna mazākas "zaļās oāzes". Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļas nogalē Berlīnē tika atvērts nu jau otrais Paviljona pop-up projekts - Po Berlin (Paviljons Berlin), kas ir pirmais konceptveikals ārpus Latvijas robežām, kurš fokusējas uz latviešu dizaineru darbiem, informē konceptveikala Paviljons līdzīpašniece Elīza Ceske-Feldmane.

Gūstot pieredzi Berlīnē pagājušajā gadā, ir apstiprinājies Berlīnes tirgus potenciāls, kurā ir daudz patērētāju ar spilgtām personībām un vēlmi izvēlēties dizaineru apģērbu. Šajā gadā Po Berlin mērķis ir audzēt zīmola atpazīstamību Berlines tirgū, piedāvājot alternatīvu Berlīnē jau pieejamajām dizaina precēm. Po Berlin atšķiras ar unikālu produktu selekciju kā arī demokrātiskāku cenu segmentu nekā tas ir vietējā dizaina precēm lidzīgā kvalitātē.

«Pagājušajā gadā sākām stāstīt Berlīnei savu stāstu par Latvijas dizaina identitāti,» stātsta E. Ceske- Feldmane. «Mūsu zīmoli ar katru gadu attīstās arvien straujāk un kļūst starptautiski arvien konkurētspējīgāki, tāpēc arī pārdošanas iespējas ar katru gadu paplašinās,».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas aviokompānija Qantas ceturtdien uzsākusi vienreizēju izmēģinājuma lidojumu, kas ir līdz šim ilgākais pasažieru komerciālais lidojums bez nosēšanās, raksta CNN Travel.

Kopējais lidojuma ilgums sasniedz 19 stundas, veicot 17 800 kilometrus. Izmēģinājuma lidojumā piedalās 50 cilvēki.

Lidmašīna no Londonas Hītrovas lidostas pacēlās plkst.6 pēc vietējā laika.

Šis izmēģinājums ir daļa no Qantas «Project Sunrise», kura mērķis ir līdz 2022.gadam ieviest tiešus reisus Sidneja-Londona un Sidneja-Ņujorka reisus.

Šis ir otrais izmēģinājuma lidojums no trim plānotajiem. Pirmais notika oktobrī, kad tika veikts lidojums no Ņujorkas uz Sidneju. Šis lidojums ilga aptuveni 19 stundas, mērojot 16 000 kilometru.

Londonas maršruts, neskatoties uz to, ka attālums ir tālāks nekā Ņujorkai, būs mērojams ātrāk, pateicoties dominējošajam vēja virzienam un optimizētajam maršrutam, kas šķērso Krievijas, Kazahstānas un Ķīnas gaisa telpas. Lidojumā izmantots Boeing 787-9 Dreamliner. Kaut arī potenciāli lidmašīna var uzņemt 300 pasažieru, šajā lidojumā devās 50 pasažieri, ieskaitot 4 pilotus. Kā norāda Qantas, lidmašīna netika piekrauta, lai gūtu pārliecību, ka ar iepildīto degvielu tā spēs mērot visu maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Divu restorānu Kirsons un ražotnes izveidē Berlīnē Lido investēs trīs miljonus eiro

LETA, 17.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divu restorānu Kirsons un ražotnes izveidē Vācijas galvaspilsētā Berlīnē ēdināšanas kompānija AS Lido investē trīs miljonus eiro, žurnālistiem stāsta Lido īpašnieks un padomes priekšsēdētājs Gunārs Ķirsons.

Projektu galvenokārt finansē DNB banka, atzīmē Ķirsons.

Viņš arī norāda, ka Lido attīstībai Rietumeiropā ir tālejoši mērķi. Vācija kā starta vieta izvēlēta, jo Latvijas un Vācijas vēsturiskā saikne veidojusi līdzīgu ēdienu kultūru. Savukārt Berlīne ir dinamiska lielpilsēta, kur pastāv liels pieprasījums pēc daudzveidīga ēdienu piedāvājuma.

Viens no restorāniem Kirsons atrodas netālu no tūristu apskates objekta un transportmezgla Alexanderplatz - iepirkšanās centra Alex pirmajā stāvā. Otrs restorāns atrodas Šarlotes ielā, netālu no Berlīnes apskates objekta Check Point Charlie. Šis restorāns atrodas biroju ēkas pirmajā stāvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko divu līdz trīs gadu laikā Vācijas galvaspilsētā Berlīnē ēdināšanas kompānija AS Lido plāno izveidot tīklu ar vismaz 15 ēdināšanas vietām, teica Lido padomes priekšsēdētājs Gunārs Ķirsons.

Taču uzņēmums Vācijā plāno attīstīties arī ārpus Berlīnes. «Divu līdz trīs gadu laikā mums būs 15 vietas, un tās būs tikai Berlīnē. Plānojam paplašināties arī ārpus tās.»

Tiesa, patlaban sīkāku informāciju par paplašināšanos Vācijā, kā arī citās Eiropas valstīs Ķirsons vēl nevarēja izpaust.

Komentējot līdz šim Berlīnē atvērto divu bistro darbību, Ķirsons bija atturīgāks, sakot, ka līdzšinējais sniegums esot vērtējams pozitīvi. Taču par finanšu rādītājiem varēšot runāt vien pēc kādiem pieciem vai sešiem mēnešiem.

«Darbu Vācijā pirmajos divos bistro vērtējam pozitīvi. Zinu droši, ka pusdienlaikā mūsu bistro Vācijā ir tik pilni, ka nav vietas, kur papīram nokrist. Par finansēm varēsim runāt pēc pieciem mēnešiem vai pusgada,» atzīmēja Ķirsons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidojums no Liepājas uz Rīgu un otrādi dod iespēju trīs stundas gara brauciena vietā nonākt vēlamajā galamērķī 40 minūšu laikā. «airBaltic» izpilddirektors Martins Gauss biznesa portālam db.lv saka, ka cilvēki ir gatavi par to maksāt, pat ja cena par lidojumu pārsniedz 100 eiro atzīmi.

«Liepājas reiss vēl joprojām ir zemas slodzes lidojums,» atzīst M. Gauss. Šajā maršrutā lidojumu skaits ir palielinātas no 3 uz 5 reizēm nedēļā, tādējādi gan uzlabojot pakalpojumu, gan palielinot apkalpoto pasažieru skaitu. Šī reisa biļetes pamatcena ir apmēram 25 eiro, taču atkarībā no pieprasījuma tā var vairākkārt palielināties.

M.Gauss: «Šādi darbojas visas aviokompānijas. Mēs cenšamies godīgi noteikt cenas mūsu lidojumiem, taču mums ir arī jāpelna nauda. Mēs esam uzņēmums, kas gūst peļņu, nodrošinot lidojumus».

Par «airBaltic» cenu politiku attiecībā uz Liepājas reisu M.Gauss stāsta: «Mēs uzlūkojam Liepājas reisu tāpat kā jebkuru citu lidojumu, tas nav īpašs lidojums. Mēs cenšamies optimizēt ieņēmumus no šī lidojuma, kas nozīmē, ka lidojuma cena ir atkarīga no pieprasījuma un konkurences situācijas. «airBaltic» cenu politika ir tāda, ka parasti visi lidojumi sākas ar vienādu cenu. Mēs varam paredzēt, cik pasažierus beigās sagaidīt, tādējādi varam arī regulēt cenas. Mēs nesubsidējam Liepājas reisus».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Notiks gaisa balonu festivāls LMT kauss 2007

, 17.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaisa balonu festivāls LMT kauss 2007 šogad norisināsies Saldus pilsētā un tās apkārtnē no 18. līdz 22.jūlijam, Db.lv informēja pasākuma organizatori.

Šogad tas notiks jau devīto gadu.

Sākot no 1999.gada LMT Kauss notiek ik gadus un ik reizi citā Latvijas pilsētā, tādējādi dodot iespēju vērot gaisa balonu daudzveidīgās sporta sacensības pēc iespējas plašākam cilvēku lokam. Deviņos pastāvēšanas gados Festivāls ir viesojies visos Latvijas novados – Kurzemē (Pedvālē un Talsos), Vidzemē (Siguldā Cēsīs un Valmierā), Zemgalē (Jelgavā) un Latgalē (Rēzeknē un Daugavpilī).

Plānots, ka Festivālā piedalīsies vairāk nekā 20 gaisa balonu komandas no Latvijas un tuvākajām kaimiņzemēm.

No 18. līdz 22.jūlijam Festivāla ietvaros notiks gaisa balonu sacensības, kuros piloti, veicot dažādus uzdevumus, sacentīsies par galveno balvu - LMT kausu un naudas prēmiju. Kopējais Festivāla balvu fonds – 3200 eiro, ko sadalīs pirmo septiņu vietu ieguvēji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveicē šīs nedēļas sākumā izmēģināta lidmašīna Solar Impulse 2, kuru darbina Saules enerģija, vēsta Reuters.

Testa lidojumu veica Vācijas pilots Markus Šerdels (Markus Scherdel).

Šī ir jau otrā lidmašīna Solar Impulse projektā. Projekta mērķis ir apbraukt apkārt pasaulei ar lidmašīnu, kuru darbina tikai Saules enerģija.

Solar Impulse projektu vada Šveices Federālais tehnoloģiju institūts Lozannā (École polytechnique fédérale de Lausanne). Pirmais testa lidojums notika 2009. gadā. Pēc gada veiksmīgi notika ar Saules enerģiju nodrošināts lidojums no Šveices uz Spāniju, bet 2012. gadā – no Šveices uz Maroku. Savukārt pērn tika veikts lidojums pāri ASV. Sākotnēji pilns lidojums apkārt pasaulei ar Solar Impulse lidaparātu tika plānots 2014. gadā, bet tagad tas pārcelts uz nākamo gadu. Jau ziņots, ka 2013. gadā projekts Solar Impulse sāka sadarbību ar tehnoloģiju milzi Google. Iecerētās sadarbības ietvaros paredzēts informēt par plānoto lidojumu apkārt pasaulei ar tādu Google produktu palīdzību, kā YouTube, Google+, Google Earth un Google Glass.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Uz NASA lidmašīnas muguras pārved pensijā aizgājušo atspoļkuģi Endeavour

Gunta Kursiša, 21.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ uz Kalifornijas Zinātņu centru (California Science Center) tika pārvests atspoļkuģis Endeavour, kura pēdējais lidojums kosmosā notika 2011. gada pavasarī. Ceļojumu uz zinātņu centru Endeavour veica pārveidotas NASA Transporta pārvadājumu lidmašīnas 747 «mugurā».

Atspoļkuģa Endeavour pēdējā misija kosmosā notika 2011. gada maijā, kad tas Starptautiskajā kosmosa stacijā nogādāja kravas ar kravas platformu ExPRESS Logistics Carrier 3, kā arī zinātnisko instrumentu Alpha Magnetic Spectrometer. Tas bija 25. un pēdējais Endeavour lidojums kosmosā, kā arī pēdējais NASA lidojums kosmosā, kurā tika izmantots atspoļkuģis.

Turpmāk atspoļkuģis Endeavour atradīsies muzejā Kalifornijā, kur tas būs pieejams interesantu apskatei.

Endeavour pirmais lidojums notika 1992. gadā, kad tika veikts satelīta Intelsat remonts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vakar vakarā lidaparāts Airbus A350-900 pēc teju mēnesi ilgas testa lidojumu sērijas atgriezās Tulūzas lidostā Francijā. Pēdējo trīs nedēļu laikā lidaparāts apceļoja 14 lidostas visā pasaulē un savu lidojumu noslēdza Helsinkos. Tehniskais testa lidojums pierādījis lidaparāta gatavību veikt garus, pasaules mēroga lidojumus. Šis bija pēdējais posms ceļā uz sertifikāciju, liecina medijiem sniegtā informācija.

Lidojums ar testa lidaparātu MSN 005 ilga 20 dienas un noritēja četros piegājienos. To laikā lidmašīna šķērsoja Ziemeļpolu, visus pasaules okeānus un nolaidās 14 lielās lidostās. Šīs pasaules tūres laikā lidaparāts nolidoja aptuveni 81 700 nm/151 300 km, gaisā pavadot 180 stundas. Visi lidojumi iekļāvās iepriekš plānotajā laikā. Lidaparātu vadīja Airbus apkalpe, bet lidojumā no Dohas uz Pērtu un no Maskavas uz Helsinkiem palīdzēja arī aviokompānijas Qatar Airways apkalpes locekļi. Divos lidojuma posmos pievienojās piloti no Eiropas Aviācijas drošības aģentūras.

Ceļojuma spilgtākais moments bijis lidojums no Tambo Starptautiskās lidostas Johannesburgā, kas atrodas 5558 pēdas (1694 m) virs jūras līmeņa, uz Sidneju. Šis lidojums demonstrējis A350 sniegumu lidostās, kuras atrodas augstu virs jūras līmeņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Berlīnē protestē pret tiesas lēmumu, kas vērsts pret īres cenu iesaldēšanu

LETA--DPA, 16.04.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Berlīnē ceturtdien izcēlās tūkstošiem īrnieku protesti pret Vācijas Federālās konstitucionālās tiesas ceturtdienas lēmumu, ar kuru tā atzinusi par nelikumīgu Berlīnes lēmumu iesaldēt īres cenas uz pieciem gadiem, lai cīnītos pret mājokļu izmaksu straujo kāpumu galvaspilsētā.

Tiesa lēma par labu kristīgo demokrātu (CDU) un brīvo demokrātu (FDP) deputātiem, kas Berlīnē atrodas opozīcijā, un piekrita viņu argumentam, ka īres politika atrodas federālajā, nevis zemju jurisdikcijā.

Berlīnes Senāts, kuru kontrolē sociāldemokrātu (SPD), "zaļo" un kreiso ekstrēmistu partijas "Die Linke" ("Kreisie") koalīcija, likumu par īres cenu iesaldēšanu uz pieciem gadiem pieņēma 2020.gada janvārī. Tas bija pirmais šāds solis Vācijā.

Vairāki tūkstoši cilvēku ceturtdienas vakarā Berlīnē izgāja demonstrācijā, aicinot uz īres cenu iesaldēšanu valsts līmenī un kritizējot Federālās konstitucionālās tiesas lēmumu.

Demonstranti pieprasīja, lai politiķi vērstos pret "īres cenu neprātu", un daudzi no viņiem dauzīja kastroļu vākus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas tirgus pagaidām nes zaudējumus, bet esam gatavi to uzveikt, to intervijā Dienas Biznesam atzīst AS Lido padomes priekšsēdētājs Gunārs Ķirsons

Viņš neslēpj, ka Vācijā ir mērķis panākt rentablu biznesu. Pēc tam iecerēts izvērsties arī Skandināvijas valstīs.

Fragments no intervijas, kas publicēta 9. novembra laikrakstā Dienas Bizness:

Lido pēdējos gados ir strauji attīstījies, izveidoti trīs restorāni Igaunijā, divi Vācijā. Kā Lido sokas Vācijā?

Jāatzīst, ka vēl ne visai labi. Pagājušo gadu tur bija lieli zaudējumi, bet tas ir apzināti, un tā netaisāmies pabeigt. Ja ieejat jaunā tirgū, tur ir milzīga konkurence un neviens nevēlas vēl kāda ienākšanu svešā valstī. Ja tas būtu pirms 25 vai 30 gadiem, man visi nāktu un palīdzētu, sakot, ka no padomijas nākušajiem jāpalīdz. Tagad tos, kas nāk no padomijas, mēģina uzskatīt par negodīgiem. Bet mēs esam balti un pūkaini. Pusdienās Lido restorānos ir pārpildīts un nav, kur papīram nokrist. Mums dienas sākas desmitos un beidzas deviņos vakarā. Esiet tik laipni, nāciet vēl! Bet viņiem ir kārtība – vācu ordnungs: ēst pusdienas viņi nāk pie mums, bet, kā pavadīt vakarus, mums vēl jāizdomā. Esam jau daudzas lietas izdomājuši, darām, bet tas notiek lēnām, ar mazāku aktivitāti. No rīta varam taisīt brančus, bet jādomā, ko darīt pēc četriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Berlīnē un Frankfurtē stāsies spēkā stingrāki pulcēšanās ierobežojumi

LETA/AFP/THE LOCAL, 07.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Berlīnē un Frankfurtē stāsies spēkā stingrāki pulcēšanās ierobežojumi un tiks ierobežots bāru un kafejnīcu darbalaiks, otrdien paziņojušas varasiestādes.

Berlīnē stingrāki pulcēšanās ierobežojumi būs spēkā naktī no plkst.23 līdz plkst.6, kad būs atļauts pulcēties maksimums pieciem cilvēkiem no dažādām mājsaimniecībām.

Dienā ārpus telpām joprojām būs atļauts pulcēties līdz 50 cilvēkiem, bet telpās - līdz desmit cilvēkiem. Līdz šim telpās drīkstēja pulcēties līdz 25 cilvēkiem.

Bāriem, restorāniem un veikaliem ļauts strādāt vēlākais līdz plkst.23.

Izņēmumi būs aptiekas un degvielas uzpildes stacijas, bet tajās vairs nedrīkstēs naktī tirgot alkoholu.

Ierobežojumu mērķis ir izskaust privātas un nelegālas ballītes, ko Berlīnes varasiestādes uzskata par galveno dzinuli jauna koronavīrusa izplatībā.

Jaunie ierobežojumi stāsies spēkā sestdien un ilgs vismaz līdz 31.oktobrim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Berlīnē atvērta jauna izstāde «Amora seksa akadēmija». Reuters raksta, ka izstādes apmeklētāji var uzlabot savu seksa tehniku, jo šajā izstādē var pieskarties visam.

Izstāde atvērās pagājušajā nedēļā ar saukli - «Beidzot izstāde tiem, kuriem vienmēr vajag visam pieskarties.»

«Daudzi pāri nāk uz mūsu izstādei, lai iemācītos ko jaunu. Daudziem eksponātiem ir tā saucamies «aha» efekts* uz cilvēkiem,» norādīja izstādes menedžere Uta Barkova (Uta Barkow).

Šajā izstādē ir arī vairāk nekā 50 displeji, kuri apmeklētājiem izrāda intīmās vīriešu un sieviešu ķermeņu daļas, iesakot noderīgus padomus sākot no striptīza līdz orālajam seksam un kā sasniegt perfektu orgasmu.

Izstādē ir arī cilvēka auguma manekeni, dažādās pozās, un tās, kuras ir sieviešu dzimuma, saka «Tieši tur!» brīdī, kad izstādes apmeklētājs ir atradis G punktu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic paziņo 2007. gada pirmā pusgada rezultātus

, 21.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviosabiedrības airBaltic darbības rezultāti 2007. gada pirmajā pusgadā turpināja uzlaboties abās bāzēs - Rīgā un Viļņā.

2007. gada pirmā pusgada rezultāti

2006.g. pirmais pusgads 2007.g.pirmais pusgads Izmaiņas

Pasažieru skaits 635 tūkstoši 866 tūkstoši +36%

Vietu piepildījums 60.0% 60.3%

Apgrozījums 50.85 m LVL 71.03 m LVL +40%

Operatīvais rezultāts (EBITDAR) 5.87 m LVL 9.22 m LVL +57%

Peļņa pirms nodokļiem (EBT) 0.984 m LVL 0.682 m LVL -31%

Jauni maršruti 12 (8 no Rīgas, 4 no Viļņas) 19 (12 no Rīgas, 2 no Liepājas, 5 no Viļņas) + 7

airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē: "airBaltic ir ievērojami uzlabojušies galvenie rādītāji - palielinājies pasažieru skaits un apgrozījums. Mēs arī turpinājām ieguldīt līdzekļus uzņēmuma attīstībā, atklājām jaunus lidojumu maršrutus un iegādājāmies papildus lidmašīnas, kas pirmajā pusgadā samazināja peļņas daļu, taču otrajā pusgadā sagaidām šī rādītāja uzlabošanos. Sekmīgie pirmā pusgada rezultāti liecina par pieprasījuma palielināšanos tirgū, kā arī veicinās turpmāko uzņēmuma attīstību, ļaus radīt jaunas darba vietas, papildināt aviosabiedrības lidmašīnu floti un paplašināt maršrutu tīklu."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Berlīnē tūrisma izstādē, kurā sapulcējas visas pasaules profesionāļu zieds, daudzi no Latvijas mūsu valsts stendam gāja garām ar kaunā nodurtu galvu, vēstīga LTV1 raidījums De facto.

Latvija prezentējas Berlīnes tūrisma izstādē ITB 2010 ar kauna sajūtu - šāds virsraksts rotā fotogaleriju nozares portālā turismabizness.lv. Latvijas stends esot izcēlies ar saburzītām zaļām tapetēm, pat valsts uzraksts bijis uz saburzīta fona, jocīgām kumodēm, uz A4 lapiņām izdrukātiem dalībnieku nosaukumiem. Tas viss esot atstājis ārkārtīgi sliktu iespaidu.

«Katastrofa, šoks, izgāšanās - tā Latvijas stendu vērtē tūrisma biznesā strādājošie, kuri paši to redzēja izstādē Berlīnē, tostarp stenda dalībnieki. Tomēr izstāde Berlīnē ir viena no lielākajām pasaules tūrisma izstādēm, kuru 30 hallēs apmeklē gandrīz 200 tūkstoši cilvēku, turklāt liela daļa apmeklētāju ir tieši nozares profesionāļi,» norādīja raidījuma veidotāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Berlīne ir iecienīta kā sanāksmju un kongresu vieta

Aivars Mackevics [email protected], 25.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas galvaspilsēta Berlīne ir viena no lielākajām "tikšanās" vietām Eiropā un ne velti, jo Berlīnē ir vairāk kā 249 kongresu un sanāksmju rīkošanas vietu. 2003. gadā Berlīnē notika 72 400 pasākumi ar pavisam 5,7 miljoniem dalībnieku. Ievērojamu nozīme šo pasākumu rīkošanā bija 144 viesnīcām ar kongresu centriem, kuros notika vairāk kā 60 000 no visiem pasākumiem ar 2,9 miljoniem dalībnieku. Kongresu un sanāksmju dalībnieki pagājušajā gadā Berlīnē tika veikuši 2,5 miljonus nakšņojumu, bet apgrozījuma lielums sasniedza 750 miljardu eiro. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet simtā Airbus lidmašīna Rīgā

, 17.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc lidojumu tūres pa lielākajām Eiropas pilsētām, easyJet simtais Airbus A319 21. augustā pirmo reizi iegriezīsies Rīgā. Tā būs iespēja visiem easyJet pasažieriem, kas ieplānojuši lidojumu no Rīgas uz Berlīni šajā dienā, izbaudīt lidojumu vienā no jaunākajām, klusākajām un videi draudzīgākajām easyJet lidmašīnām.

easyJet iegādājās savu simto Airbus A319 pirms nepilniem četriem mēnešiem, un tā vienmēr atšķirsies ar savu īpašo zīmējumu no pārējām 137 flotē esošajām lidmašīnām. easyJet simtā lidmašīna tika iegādāta 3,5 gadu laikā pēc pirmā Airbus lidaparāta. Tas nozīmē, ka easyJet uzņēmusi savā flotē pa vienam A319 ik pēc 12 dienām.

2002. gada oktobrī easyJet uzstādīja pasūtījuma rekordu, plānojot līdz pat 240 lidmašīnu iegādi no Airbus. 2006. gada novembrī pasūtījums tika palielināts un tagad sastāda jau 315 lidmašīnas. Tas apliecina easyJet ilgtermiņa izaugsmi Eiropas tirgū.

Ar vidējo lidmašīnu vecumu 2,2 gadi, easyJet pieder jaunākā un videi draudzīgākā flote starp visām nozīmīgākajām aviokompānijām Eiropā. Jaunākais Airbus A319 ir aptuveni par 15% efektīvāks uz vienu pasažiera vietu nekā nomainītais 737-300 modelis. Jaunais lidaparāts kombinācijā ar augstāku lidmašīnu piepildījumu, nozīmē, ka tradicionālās aviolīnijas izdala par 27% vairāk oglekļa dioksīda izmešus uz vienu pasažieri kilometrā nekā easyJet tajos pašos maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru