Plānoto 10 eiro vietā lidosta Rīga no nākamā gada gatava no katra pasažiera iekasēt tikai 6,5 eiro.
Pēc garām diskusijām ar Satiksmes ministriju valsts a/s Starptautiskā lidosta Rīga piekritusi plānoto drošības nodevu samazināt no sākotnējiem 10 eiro līdz 6,5 eiro, DB atzina Lidostas Rīga Drošības departamenta direktors Raimonds Lazdiņš. Paredzēts, ka par jauno nodevu valdība lems jau nākamnedēļ.
«Tā ir mūsu galējā robeža, bez šiem ieņēmumiem mēs nevaram īstenot nepieciešamās investīcijas šķidrumu skenera, rentgena aparātu un apsardzes žoga būvniecībā. Turklāt ir apdraudēta arī mūsu Kohēzijas fonda līdzfinansēto projektu realizācija, kas savukārt nozīmē, ka 2013. gadā Rīgas lidostas skrejceļš neizies atkārtotu sertifikāciju un Rīga zaudēs starptautiskās lidostas statusu,» nodevas nepieciešamību skaidro R. Lazdiņš.
Drošības izmaksu segšanai lidostai 2010. gadā bija nepieciešami 4,6 milj. Ls, savukārt 2011. gadā valsts dotācija drošības funkciju nodrošināšanai tikusi samazināta līdz 623,8 tūkst. Ls, bet nākamgad lēsta tikai uz 200 tūkst. Ls.
«Var, protams, šīs izmaksas pieprasīt segt valsts budžetam, bet es uzskatu, ka ir taisnīgāk, ka par drošības pasākumiem lidostā maksā tie pasažieri, kas reāli lido, nevis nauda tiek paņemta no mazturīgajiem un pensionāriem,» uzskata R. Lazdiņš. Pēc ministriju pieprasījuma lidosta ir sagatavojusi savu izmaksu detalizētu izklāstu un veikusi salīdzinājumu ar citām reģiona lidostām.
«Pēc drošības nodevas ieviešanas lidosta Rīga vēl arvien būs otra lētākā reģionā uzreiz aiz Viļņas, turklāt atšķirība ir ļoti nebūtiska - par četriem eiro. Vairākās Baltijas jūras reģiona lidostās nav drošības nodevas, toties citas nodevas, piemēram, par pasažieru apkalpošanu ir būtiski augstākas, turklāt dažviet vēl ir arī nodevas par trokšņu līmeni un emisiju piesārņojumu, kas Rīgā nav,» skaidro R. Lazdiņš.