Transports un loģistika

Lidostas konkursā pieteicies tikai Rīgas Taksometru parks

Miks Stroža [email protected], 23.11.2005

Jaunākais izdevums

Konkursā par taksometru pakalpojumu sniegšanu lidostā Rīga piedāvājumu iesniedzis tikai viens pretendents — Rīgas Taksometru parks. Par to Db informēja lidostas iepirkumu līgumu nodaļas vadītājs Andis Lūsis. Līdz ar to Rīgas Taksometru parks, visticamāk, lidostu apkalpos arī turpmāk. Iepriekš vairākas takšu firmas pauda aizdomas, ka konkursa nolikums sastādīts vienai firmai. «Mums nav vērts smērēt papīrus, tērēt laiku un naudu, lai saņemtu atteikumu,» norādīja Rīgas Motora izpilddirektors Māris Grīnbergs, piebilstot, ka šajā konkursā citām kompānijām izredžu uzvarēt nav. Lidostas prezidents Dzintars Pomers toreiz iebilda, ka nolikums attiecināms vismaz uz 4 firmām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aizdomas par konkursu ar zināmu uzvarētāju

Inese Helmane, Db, 14.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru pakalpojumu konkurss ir izveidots tā, lai maksimāli atsijātu jebkuru mēģinājumu ietekmēt jau iepriekš skaidrus rezultātus.

Transporta grupa Rīgas taxi vadītājs Genādijs Aksjonovs pārmetumus pilnībā noraida, uzsverot, ka viņa vadītā kompānija tikai pirms īsa brīža saņēmusi konkursa nosacījumus un tie nebūt nesniedz priekšrocības viņa kompānijai. "Patiesībā, iepazīstoties ar konkursa prasībām, man pat jāpadomā, vai visām prasībām atbilstam un vai nebūs mazliet jāpiestrādā," norāda G. Aksjonovs. Ignatjevs savukārt nosūtījis vēstuli Konkurences padomei un Iepirkumu birojam, kura ir arī Db rīcībā. Tajā uzņēmējs pauž neizpratni gan par konkursa nolikuma saņemšanas augsto maksu - 10 000 Ls, gan par ārkārtīgi ātro piedāvājuma iesniegšanas termiņu - 7. janvāris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

80 eiro alga taksometru nozarē liecina par to, ka tā ir tīri acīmredzama šmaukšana. Un lai no šīs šmaukšanas izietu ārā ir viens darbīgs līdzeklis, kas atvieglotu arī nodokļu iekasēšanu un mazinātu birokrātiju - tā ir patentmaksa jeb taksometru nodeva, saka SIA Baltijas taksometrs valdes loceklis Jānis Naglis.

Kādreiz taksometra vadītājs bija auto vadīšanas paraugs. Tagad, nesauksim vārdā taksometru kompāniju, bet tās mašīnu ieraugot, esmu uzmanīgs, pēc pieredzes zinu, ka to var vadīt arī tāds šoferis, kura vadīšanas iemaņas ir iesācēja līmenī. Dzīvē gadās sastapt taksometru vadītājus, kuri nezina pat Rīgas centra ielu nosaukumus. Vai nav notikusi taksometru nozares degradācija?

Vaina ir tajā, ka taksometru kompānijas ļoti bieži pieņem vadītājus bez pienācīgas kvalifikācijas pārbaudes un apmācībām. Ir pāris kompānijas, kurām tas ir pašsaprotami, ka pirms cilvēks uzsāk taksometra vadītāja darbu, notiek apmācības. Ja runājam par tādiem zīmoliem kā RedCab un Baltic Taxi tad šādas apmācības ir vismaz nedēļu garas. Tajās ne tikai tiek dotas iespējas vēlreiz apgūt satiksmes noteikumus, bet arī tiek mācīta apkalpošanas kultūra, dotas konfliktsituāciju risināšanas iemaņas, mācīta Rīgas kartes atšifrēšana, un apmācības beigās ir prakstiskais eksāmens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmijas krīze ir īstais brīdis taksometru pakalpojumu sakārtošanai lidostā "Rīga", revīzijā norāda Valsts kontrole (VK).

Revidenti atzīmē, ka taksometru kompāniju cīņai par klientiem starptautiskās lidostas "Rīga" teritorijā ir vairāk nekā desmit gadus sena vēsture. "Lai arī risinājumi ir meklēti, aizvien nav panākts vēlamais rezultāts, lai pasažieri lidostā varētu saņemt drošu, kvalitatīvu un savām vajadzībām atbilstošu pakalpojumu. Ilgus gadus lidosta noteica savu kārtību taksometru pakalpojumu sniegšanai, tomēr šāda pieeja neatbilda normatīviem aktiem, ko likumsakarīgi 2017.gadā pārtrauca tiesas lēmums," pauž revidenti.

Revīzijā arī minēts, lai novērstu lidostā pastāvošo problēmu taksometru pakalpojumu sniegšanā, lidosta konkursā izraudzījās ārpakalpojuma sniedzēju. Vienlaikus vairākkārt tika grozīti un no jauna izdoti normatīvi, bet rezultātu līdz pat 2019.gada septembrim tā arī nebija. Ir arī veiktas normatīvu korekcijas, nosakot lidostas tiesības organizēt taksometru pakalpojumu sniedzēju piekļuvi taksometru līnijai un kritērijus, kuriem atbilstot, pārvadātāji taksometru līnijā var sniegt pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārstāvju tikšanās ar taksistiem, kuri otrdienas rītā pie dienesta galvenās ēkas Talejas ielā 1, rīkoja piketu, protestējot pret neskaidrajām prasībām taksometru skaitītājiem, notika sakāpinātā gaisotnē, no taksistu puses vairākkārt izskanot pārmetumiem dienesta pārstāvjiem, novēroja aģentūra LETA.

Tostarp tikšanās laikā taksisti VID pārmeta neilgo termiņu taksometru skaitītāju nomaiņai, neieklausīšanos un situācijas nozarē neizpratni, «gestapo metožu» pielietošanu u.c..

Savukārt dienesta pārstāji solīja sākotnēji nepiemērot sodus par laikus nenomainītiem taksometru skaitītājiem, izprotot, ka laika tam nav daudz, bet pieprasījums liels. Tajā pašā laikā no taksistiem VID sagaida informāciju par to, kādā termiņā skaitītājus būs iespējams nomainīt.

Latvijas Taksometru pārvadātāju darba devēju biedrības valdes loceklis Ilmārs Lancers sanāksmes sākumā paziņoja, ka galvenais iemesls piketam ir termiņš taksometru skaitītāju nomaiņai. Tam atvēlēts mēnesis, taču vienīgais uzņēmums, kas nodrošina tehniskajām prasībām atbilstošus skaitītājus, norādījis, ka kapacitāte ir nomainīt 20-25 skaitītājus dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Taupa uz takšu rēķina

Oskars Prikulis, 67084403, 25.03.2008

Taksometru bizness kā viens no pirmajiem izjutis inflācijas rosināto taupību, zaudējot aptuveni piekto daļu klientu. «Mūsu izmaksas ir augušas par 30%, bet ieņēmumi kritušies par 20%,» norāda Rīgas Motora izpilddirektors Māris Grīnbergs, kura uzņēmums jau lūdzis Rīgas domei pacelt taksometru tarifu griestus no 50 līdz 90 santīmiem par kilometru

Foto: Eva Šavdine, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru bizness Rīgā šobrīd piedzīvo aptuveni 20% apjomu kritumu, savukārt augošās izmaksas liek kompānijām domāt par tarifu kāpumu.

Db aptaujātās taksometru kompānijas norāda, ka kopš gada sākuma strauji kritušies pārvadāto pasažieru apjomi — cilvēkiem esot arvien mazāk naudas un līdz ar to mazāk tiek izmantoti taksometru pakalpojumi.

Aptuvenās kompāniju aplēses liecina, ka pārvadāto pasažieru un ieņēmumu apjoms vidēji krities par 20%. Savukārt izmaksas strauji augušas, kas liek domāt, ka jau tuvākajā laikā vairākas taksometru kompānijas prasīs Rīgas domei celt taksometru pakalpojumu tarifus.

"Nu visa mūsu ekonomika šobrīd krīt bezdibenī un tam līdzi taksometru bizness. Mēs jau esam vieni no pirmajiem, kas to izjūt. Ja salīdzina ar šo posmu pērn, tad mūsu izmaksas ir augušas par 30%, bet ieņēmumi kritušies par 20% — un tas viss vēl nerēķinot gaidāmo degvielas cenu kāpumu," norāda taksometru kompānijas Rīgas Motors izpilddirektors Māris Grīnbergs, kura vadītā kompānija jau iesniegusi lūgumu Rīgas domes satiksmes departamentā pacelt taksometru tarifu griestus no 50 sant./km līdz 90 sant./km. Rīgas domes Satiksmes departamentā Db apstiprināja, ka ir saņemts iesniegums no Taksometru pārvadājumu nozares Darba devēju organizācijas, kurā lūgts pacelt minimālos taksometru pakalpojumu tarifu griestus. Jautājumu skatīšot nākamajā Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijas sēdē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometriem rosina ieviest patentmaksu, bet baltajiem numuriem nodokli no apgrozījuma

Zane Atlāce - Bistere, 13.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēnu ekonomikas apjoms taksometru nozarē sasniedz vismaz 80%. Vidēji nozare nodokļu deklarācijās uzrāda tikai 225 eiro (bruto) algu un 66 nostrādātās stundas vienam autovadītājam mēnesī.

Taksometru pakalpojumos tiek izmantotas dažādas metodes, lai ietekmētu skaitītāju rādījumus, piemēram, tiek piemērotas neadekvātas atlaides, līdz pat 90% un neuzrādītu patiesos ieņēmumus. Gandrīz puse Autopārvadājumu direkcijā reģistrēto vadītāju vispār nav reģistrēti kā nodokļu maksātāji. Šie ir tikai daži no galvenajiem rādītājiem, kas apkopoti 2018. gada nogalē veiktajā pētījumā par taksometru nozari Latvijā.

Pētījumu īstenoja biedrība BASE (Business against shadow economy), tā izstrādē piedalījās Ināra Pētersone, Dr. Arnis Sauka un Juris Stinka.

Kā uzsver pētījuma autori, obligāto valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu - avansa maksājumu 130 eiro apmērā par taksometru mēnesī, ieviešana situāciju Latvijas taksometru nozarē būtiski nav ietekmējusi. Proti, atbilstoši Valsts Ieņēmumu dienesta apkopotajai statistikai, neraugoties uz pavisam nelielu nodokļu ieņēmumu pieauguma tendenci, nodokļu apjoms no taksometru nozares ir nesamērojami mazs. Prognozējams, ka 2018.gadā tas varētu veidot aptuveni 3 milj. eiro, t.sk. «algas nodokļi» (valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, iedzīvotāju ienākuma nodoklis, mikronodoklis) 2,3 milj. eiro. «Diemžēl, neraugoties uz likumdevēju un uzraugošo iestāžu centieniem, salīdzinoši nesen pieņemtie likuma grozījumi nav atrisinājuši iepriekš minētās problēmas- mazus nodokļu ienākumus, nesamērīgi zemas uzrādītās algas kā arī dažādas manipulācijas lai neuzrādītu nobraukto kilometru daudzumu. Arī pārvadātāji ar »baltajiem numuriem« nereti turpina sniedz nepilnīgu informāciju vai vispār nesniedz informāciju Valsts ieņēmumu dienestam.», secina BASE pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sāk vienotas satiksmes un pasažieru pārvadājumu organizācijas sistēmas ieviešanu lidostā

Db.lv, 13.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnsabiedrība «Lidostas Satiksme» ir uzsākusi vienotas satiksmes un pasažieru pārvadājumu pakalpojumu organizācijas sistēmas izveidi, un tās pirmā posma ieviešanu lidostas teritorijā, informē uzņēmums.

Tostarp no 13. decembra tiek mainīta transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas kārtība lidostas «P1» autostāvvietas «B» brauktuvē, kas uzlabos gan kopējo transporta plūsmu lidostā, gan arī ilgtermiņā ļaus sakārtot lidostas teritorijā strādājošo taksometru pakalpojumu jomu.

Pilnsabiedrība «Lidostas Satiksme» uzvarēja VAS «Starptautiskā lidosta Rīga» atklātajā konkursā «Par pasažieru pārvadājumu pakalpojumu un satiksmes organizēšanas stratēģijas izstrādi VAS «Starptautiskā lidosta Rīga» teritorijā un tās īstenošanu. Pilnsabiedrības uzdevums ir vienotas satiksmes un pasažieru pārvadājumu pakalpojumu organizācijas sistēmas izstrāde un ieviešana lidostas teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometri sastrēgumstundās rīkos «brīdinājuma braucienu» ap Ministru Kabinetu

Lelde Petrāne, 07.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 8.septembrī plkst 08:30 Latvijas taksometru arodbiedrība organizēs taksometru vadītāju “brīdinājuma braucienu” ap Ministru Kabineta ēku, lai «pievērstu valdības uzmanību taksometru nozarē esošajām problēmām, un protestētu pret nepārdomātu likumu un normatīvo aktu pieņemšanu».

8.septembrī Ministru Kabineta ēkā notiks Valsts sekretāru sanāksme. Tuvākajā laikā paredzēts tālāk virzīt izmaiņas likumos, kas būtiski ietekmēs taksometru nozari Latvijā.

Latvijas taksometru arodbiedrības valdes loceklis Genādijs Aksjonovs norāda, ka iepriekš taksometru vadītāji «ar lielu nepacietību un ieinteresētību bija gaidījuši novārtā atstātās taksometru pārvadājumu nozares sakārtošanu, taču, iepazīstoties ar ministriju iniciatīvām, ir skaidrs, ka jaunie priekšlikumi radīs vēl lielāku haosu nozarē, un daudzos gadījumos vēl vairāk sarežģīs situāciju».

«“Ar savu “brīdinājuma braucienu” mēs nevēlamies radīt satiksmes sastrēgumus un problēmas rīdziniekiem, ne arī taksometru klientiem rīta agrumā. Mēs vēlamies, lai mūs sadzird un pamana. Izskatās, ka ierēdņi, lemjot par taksometru nozari, neuzskata par vajadzīgu uzklausīt un ņemt vērā nozarē strādājošo viedokli,»” stāsta Genādijs Aksjonovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Taksometru pārvadātāju darba devēju biedrība 3.oktobrī plkst.7.30 pie Valsts ieņēmumu dienesta (VID) galvenās ēkas Talejas ielā 1 organizēs piketu, kurā, protestējot pret VID neskaidrajām prasībām taksometru skaitītājiem, VID tiks aicināts pagarināt termiņu jaunu, tehniskām prasībām atbilstošu, taksometru skaitītāju nomaiņai vismaz uz 6 mēnešiem, informē biedrība.

Latvijas Taksmetru pārvadātāju darba devēju biedrības valdes loceklis Ilmārs Lancers informē, ka 15.septembrī taksometru skaitītāju lietotājiem VID bija izsūtījis informāciju, ka VID vienotajā datu bāzē ir reģistrēts jaunajām tehniskajām prasībām atbilstošs taksometra skaitītājs MICROTAX-06 MTC-06 LE6MEUD85, un aicināja visus taksometru skaitītāju MICROTAX-06 lietotājus sazināties ar taksometra skaitītāja apkalpojošo dienestu SIA Optumplus, un veikt jaunajām tehniskajām prasībām atbilstošas versijas MICROTAX-06 MTC-06 LE6MEUD85 instalēšanu.

«Tā kā līdz pat 2017.gada 1.jūlijam ne VID, ne atestācijas institūcijām nebija skaidrības, vai MK noteikumi, kas regulē kases aparātu lietošanu un to tehniskās prasības ir attiecināmas arī uz taksometru skaitītājiem, par to netika informēti arī taksometru pakalpojumu sniedzēji, kuri bija spiesti ierastajā kārtībā iegādāties un reģistrēt līdz šim tirgū esošos taksometru skaitītāju modeļus. Bez tam, metroloģiskās prasības taksometru skaitītājam ir jau noteiktas Eiropas Savienības un Latvijas nacionālajos normatīvajos aktos, un pēc analoģijas šādi būtu jābūt definētām arī uz taksometru skaitītājiem attiecināmajām fiskālajām prasībām,» teikts biedrības paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Valsts ieņēmumu dienests (VID) šobrīd veic aktīvas darbības, lai sakārtotu taksometru pakalpojumu nozari un sekmētu ātrāku jaunajām prasībām atbilstošu taksometru skaitītāju nomaiņu, joprojām lielākā daļa taksometru skaitītāju nav nomainīti pret jaunajām prasībām atbilstošiem.

VID datu bāzē ir kopumā reģistrēti aptuveni 2,3 tūkst. taksometru skaitītāji, no kuriem uz šā gada decembra beigām atbilstoši jaunajām prasībām reģistrēts - 561 taksometru skaitītājs, DB uzzināja VID. Tā pārstāve Evita Teice-Mamaja norāda, ka VID 10 dienu laikā taksometru pakalpojumu sniedzējiem ir nosūtījis 212 vēstules par informācijas sniegšanu saistībā ar uzstādītā taksometra skaitītāja lietošanu un nomaiņu. Ja taksometra skaitītāja lietotājs neatsaucās VID uzaicinājumam un neveic skaitītāja nomaiņu, VID uzsāk administratīvo lietvedību.

«No saņemtajām atbildēm ir secināms, ka vairāki komersanti jau savu darbību ir pārtraukuši, bet taksometra skaitītājs nav noņemts no uzskaites. Lai sakārtotu taksometru pakalpojumu sniedzēju nozari un lietotāji taksometros uzstādītu un lietotu tikai skaitītājus, kuri ir saņēmuši atbilstības apliecinājumu un ir reģistrēti, VID ir uzsācis sadarbību ar Rīgas domes Satiksmes departamentu un vairākām pašvaldībām,» norāda E. Teice-Mamaja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļa no taksometru nozares secinājusi, ka nevar turpināties tāda situācija, kā šobrīd, jo ir vairākas lielas problēmas, intervijā Dienai saka Latvijas Darba devēju konfederācijas padomes loceklis, taksometru biznesa konsultants Jānis Naglis.

Patlaban aktualizēta nepieciešamība sakārtot taksometru nozari, ieviešot tā dēvēto taksometru sociālo nodokli. Tieši kā šis nodoklis darbotos?

Taksometru nozare vai, precīzāk, daļa no nozares nonākusi pie slēdziena, ka tā, kā ir šobrīd, turpināties nevar, jo ir vairākas lielas problēmas. Pirmā no tām ir negodīgā konkurence, ņemot vērā, ka visi nozares dalībnieki nenomaksā nodokļus, un ir ārkārtīgi lielas taksometru tarifu atšķirības. Otrā problēma ir tāda, ka nozarē strādājošajiem nav sociālā nodrošinājuma. Trešā problēma ir, ka pašreizējā regulācija ir ārkārtīgi dārga Valsts ieņēmumu dienestam (VID), tāpēc jādomā, kā procedūras atvieglot. Turklāt atbilstoši patlaban pastāvošajiem normatīvajiem aktiem ļoti birokrātiska ir grāmatvedība, to paredz gan likums, kas attiecas uz pasažieru pārvadāšanu, gan attiecīgie Ministru kabineta noteikumi, gan pašvaldību saistošie noteikumi, kas jāņem vērā taksometru kompānijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

KP vadītāja: Problēmas ar taksometriem ir izveidojušās lidostas neizdarības dēļ

LETA, 02.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Problēmas ar taksometru pārvadātājiem starptautiskajā lidostā «Rīga» ir izveidojušās lidostas neizdarības dēļ, pirmdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam «Rīta Panorāma» sacīja Konkurences padomes (KP) vadītāja Skaidrīte Ābrama.

«Manuprāt, tas, kas ir noticis, ir lidostas neizdarība,» teica Ābrama.Viņa norādīja, ka atbilstoši Augstākās tiesas spriedumam lidostai ir jānodrošina taksometriem piekļuve tās teritorijā pēc vienlīdzīgiem nosacījumiem, bet lidosta ir ļāvusi situācijai attīstīties savā gaitā, nesniedzot klientiem pietiekamu informāciju par taksometru pārvadājumiem.

«Konkurence nekad nevar būt par sākumu un iemeslu krāpšanai, bet šeit ir runa par krāpšanas gadījumiem. Krāpšana rodas tikai tad, kad patērētājs nav saņēmis pietiekamu informāciju. Vai jūs esat redzējuši kaut kur informāciju, ka taksometru tarifiem griesti ir atcelti, ka šobrīd taksometrs var prasīt samaksu gan par nobrauktajiem kilometriem, gan par iekāpšanu pēc tā izpratnes un tirgus situācijas? Daudzi patērētāji, kad kāpj taksometrā, pat nepaskatās, kas ir rakstīts uz tā durvīm. Varbūt jau uz durvīm ir rakstīts, ka iekāpšana maksā 10 eiro,» pauda Ābrama.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Riga Taxi: lidosta, nepagarinot līgumu, gadā zaudēs ap 100 tūkstošiem latu

Nozare.lv, 12.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja starptautiskā lidosta Rīga nepagarinās līgumu ar taksometru kompāniju Riga Taxi (ar lidostu gan tiešais līgums slēgts kā ar uzņēmumu SIA Apvienība Taxi), uzņēmumam radīsies zaudējumi 13 000 latu apmērā, savukārt lidostai zaudējumi būs 8 100 latu mēnesī jeb gandrīz 100 000 latu gadā, skaidro Riga Taxi valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs.

8 100 lati mēnesī tiekot maksāti tikai par to, ka ir atļauts iebraukt lidostas teritorijā.

Viņš gan uzsver, ka lidosta uzņēmumu vēl nav informējusi par to, ka līgums netiks pagarināts, tāpēc uzņēmuma vadība esot nosūtījusi vēstuli ar lūgumu pagarināt līgumu, kurš beidzas 14.septembrī, un sniegt komentāru pa izveidojušos situāciju. Par to, ka līgums netiks pagarināts, uzņēmums uzzinājis tikai no masu medijiem.

Ja uzņēmumam neļaušot lidostā strādāt, tikšot izmantotas visas likumīgās iespējas, lai to apstrīdētu. Netiek izslēgta iespēja vērsties tiesā. Uzņēmumā uzsver, ka sākusies asa konkurences cīņa, tāpat arī likumdošana nav sakārtota. «Ir skaidri redzams, ka tā ir cīņa par vietu lidostā, jo trim kompānijām, kas strādā lidotā, ir kļuvis par šauru,» uzsver uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Lidostas Rīga pasažieru apkalpošanas kompleksu vēlas projektēt starptautiski arhitektu biroji

Rūta Lapiņa, 11.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par starptautiskās lidostas «Rīga» jaunā daudzfunkcionālā pasažieru apkalpošanas kompleksa projektēšanu pieteikušies pieci pretendenti - starptautiski arhitektu un inženieru biroji un to apvienības. Savukārt par iespēju projektēt šī multimodālā satiksmes mezgla otru daļu - «Rail Baltica» staciju - cīņu turpinās divi konkursa komisijas izvēlēti pretendenti, informē VAS «Starptautiskā lidosta «Rīga»» Komunikācijas vienības vadītāja Laura Karnīte.

Starptautiskajā konkursā par lidostas «Rīga» jaunā daudzfunkcionālā pasažieru apkalpošanas kompleksa projektēšanu kopumā pieteikušies pieci pretendenti. Starp tiem ir Lielbritānijas arhitektu birojs «Zaha Hadid Architects», kura dibinātāja un radošā iedvesmotāja ir pērn mūžībā aizgājusī izcilā irāņu arhitekte Zaha Hadida (Zaha Hadid). Viņa radījusi daudzas pasaulslavenas celtnes, un viens no viņas pēdējiem veikumiem ir topošās pasaulē lielākās Pekinas Daksingas starptautiskās lidostas (Beijing Daxing International Airport) pasažieru termināļa projekts.

Pieteikums saņemts arī no konsorcija, ko vada Oslo bāzētais starptautiskais arhitektu birojs «Nordic - Office of Architecture». Šis birojs sadarbībā ar partneriem radījis Stambulas Jaunās lidostas (Istanbul New Airport) dizaina koncepciju, kā arī izstrādājis Bergenas lidostas pasažieru termināla projektu, Oslo lidostas paplašināšanas projektu un citas lidostu attīstības arhitektoniskās koncepcijas. Konsorcijā apvienojušies Norvēģijas, Francijas un Latvijas uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostas Rīga straujāku izaugsmi varētu garantēt vien liela partnera piesaiste, piemēram, no Āzijas

Tā sarunā ar DB norāda starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Aldis Mūrnieks. Lidosta joprojām apkalpo pusi no Baltijas aviopārvadājumu tirgus.

Aktīvāki tranzītā

Atrauti no valsts un tūrisma industrijas lidosta var neierobežoti attīstīties tikai tranzīta virzienā, kas šobrīd veido ap 30,5% kopējā pasažieru skaita, bet lidojumos no viena punkta uz otru attīstība iet roku rokā ar kopējām aktivitātēm valstī, cilvēku migrāciju u.tml. No tranzīta lidosta iegūst arī vairāk galamērķu, un nākotnē šis skaitlis varētu pieaugt, domā A. Mūrnieks. Runa esot par potenciāluĀzijas tranzīta centru, kam, protams, vajadzīgs spēcīgs partneris, lidsabiedrība, kura gribētu uz tranzīta centra principa vest pasažierus tālajos lidojumos uz šejieni. Un tad pasažieru tālāka apkalpošana Baltijas reģionā varētu notikt, izmantojot nacionālo aviosabiedrību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divas no lielākajām Latvijas taksometru kompānijām Rīga Taxi un Rīgas Taksometru parks nonākušas tiešā konflikta situācijā Rīgas lidostā pēc tam, kad Rīga Taxi automašīnas nesankcionēti apmetās lidostas stāvvietā.

Lai arī atmosfēra lidostas stāvvietā bijusi ļoti nokaitēta, tomēr nekādas fiziskas saķeršanās neesot notikušas. Lidostas drošības dienests un Valsts policija esot novērsuši radušos sarežģījumus, bet liekie takši pēc dažām stundām no lidostas esot pazuduši.

Šobrīd Rīgas lidostu apkalpo Rīgas Taksometru parka automašīnas, kas līdz ar to ir tiesīgas izmantot arī lidostas stāvvietu. "Kas skatītājam no malas izskatās pēc parastas nenozīmīgas situācijas, zinātājam īstenībā ir cīņa par ietekmi taksometru biznesā," Db uzsver anonīms taksometru kompānijas pārstāvis. Arī ar Rīgas lidostu cieši saistīti cilvēki Db norādīja, ka šī konfliktsituācija radusies, jo Rīga Taxi sevi uzskatot par uzvarētāju skandalozajā konkursā par taksometru pakalpojumu sniegšanu Rīgas lidostai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīga Taxi šefs: man trūkst nekaunības, lai «piesūktos» valsts dotācijai

Gunta Kursiša, 14.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Man nav tādas nekaunības, lai «piesūktos» pie valsts budžeta caur valstij tobrīd piederošo airBaltic vai arī pasažieru pārvadājumu dotāciju formā, kā to dara Rīgas Taksometru parks,» norāda Rīga Taxi valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs, kas ir sašutis, ka «kompānijas, kas strādā ar zaudējumiem, man vēl pamācīs, kā organizēt savu biznesu».

G. Aksjonovs retoriski jautā, vai esot pieņemami, ka «taksometru kompānijas, kuras medijos sevi tēlo kā pašas godīgākās, kā izrādās no publikācijām medijos, piemēram 2011. gadā ir strādājuši ar gandrīz pusmiljonu latu lieliem zaudējumiem, turklāt zaudējumi, saskaņā ar publiskotajiem datiem, pēdējā gadā ir pieauguši pat par 31,3%».

«Un viņi mani pamācīs, kā organizēt biznesu? Absurds! Jā, man nav tādas nekaunības, lai «piesūktos» pie valsts budžeta caur valstij tobrīd piederošo airBaltic vai arī pasažieru pārvadājumu dotāciju formā, kā to dara Rīgas Taksometru parks,» G. Aksjonovs ir sašutis. «Taču es ļoti ceru, ka ilgtermiņā Latvijā tiks novērtēti uzņēmēji, kuri saimniecisko darbību veic ar pašu spēkiem, nevis pārdala nodokļos nomaksāto naudu, tai skaitā manis nomaksāto,» viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aicina taksistus un auto īpašniekus izvairīties no tā saucamajiem "firmu karuseļiem"

Lelde Petrāne, 06.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) aicina auto īpašniekus un taksometru vadītājus neuzticēt savus personīgos automobiļus tām taksometru pakalpojumu firmām, kuras varētu būt iesaistītas tā saucamos "firmu karuseļos", kad taksometru uzņēmumi tiek dibināti ātras peļņas gūšanai un pamesti ar nodokļu parādiem.

SM norāda, ka ir izskanējušas vairākas sūdzības no taksometru vadītājiem, kuri savu auto nodevuši turējumā pārvadātājam (t.i. taksometru kompānijai). Iemesls tam ir taksometru kompānijas nenokārtotās saistības ar valsti. Proti, ja taksometru kompānija, izmantojot no taksometru šoferiem turējumā saņemto transportlīdzekli, ir guvusi ienākumus, bet no tiem nav veikusi nodokļu maksājumus – parāds attieksies uz kompāniju, bet ar to saistītie liegumi - uz automobiļu turētāju (īpašnieku).

Parasti šādas problēmas atklājas, kad taksometru firma sniedz iesniegumu, lai anulētu licences kartītes pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometru. Pašvaldība un plānošanas reģions pieņem lēmumu tikai pēc tam, kad saņemta informācija no VID un Valsts policijas, vai pārvadātājs samaksājis nodokļus un tam nav administratīvo sodu par taksometru regulējošo noteikumu pārkāpumiem. Tikai tad, kad taksometru kompānija savas saistības pret valsti ir izpildījusi, reģistrā varēs dzēst turētāju - taksometru kompāniju un nomainīt taksometra numura zīmes pret vispārējās lietošanas numura zīmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pilnveidotu pasažieru apkalpošanas kvalitāti lidostā Rīga, VAS Starptautiskā lidosta Rīga valde šodien pieņēma lēmumu mainīt taksometru pakalpojumu sniegšanas principus lidostas teritorijā.

Lidosta Rīga turpmāk dos ikvienai juridiskai personai - taksometru uzņēmumam, iespēju sniegt taksometru pakalpojumus lidostas teritorijā, iegādājoties speciālu caurlaidi. Šī caurlaide dod tiesības taksometru pakalpojumu sniedzējiem izmantot lidostas Rīga taksometru stāvvietu pie atlidojošo pasažieru izejas un saņemt atbalstu no lidostas puses taksometru pakalpojumu organizēšanā.

Līdz šim taksometru pakalpojumu Rīgas lidostā sniegt varēja tikai Rīgas taksometru parks. Pērnā gada beigās lidosta izsludināja jaunu konkursu par taksometru pakalpojumu sniegšanu, tomēr tas izpelnījās lielu kritiku par nepilnībām tā nosacījumos un norisē. Galu galā to lika atcelt Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB). Šonedēļ izcēlās konflikts lidostas stāvvietā , kad taksometru kompānijas Rīga taxi melnās Mercedes Benz markas automašīnas to okupēja, uzskatot, ka šī firma ir uzvarējusi taksometru konkursā, lai arī juridiski pakalpojumus arvien varēja sniegt vienīgi sarkanās Rīgas taksometru parka automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Papildināta - Kriminālpolicija aizturējusi Riga Taxi šoferus; uzņēmums gandarīts par reidu

Jānis Rancāns, 26.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par iespējamu klientu krāpšanu Rīgas Kriminālpolicijas aizturētie taksometru šoferi braukuši ar Rīga Taxi piederošām automašīnām, apliecināja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs, norādot, ka ir gandarīts par to, ka policija ķērusies pie negodīgu šoferu tvarstīšanas, jo paša spēkiem tas neesot iespējams, un ka līdzīgas problēmas ir arī citās taksometru kompānijās.

Valsts policija kopumā pārbaudīja septiņus taksometrus dažādās vietās Rīgā. Četros no šiem taksometriem tika atklāti pārkāpumi - taksometros bija ierīkotas speciāli pielāgotas palīgierīces, lai sagrozītu taksometra skaitītāju rādījumus. Pēc brauciena taksisti šos rādījumus uzdeva par īstiem un pieprasīja paaugstinātu maksu par sniegto pakalpojumu, informēja policijas pārstāvis Toms Sadovskis.

Par notikušo Kriminālpolicijas darbinieki sākuši četrus kriminālprocesus par pircēju un pasūtītāju apkrāpšanu, ja tā izdarīta, izmantojot speciāli pielāgotus mērinstrumentus. Par šādu noziedzīgu nodarījumu likuma paredzēts sods - brīvības atņemšana uz laiku līdz pieciem gadiem vai mantas konfiskācija, vai piespiedu darbs, vai naudas sods līdz simt minimālajām mēnešalgām, atņemot tiesības uz zināmu nodarbošanos uz laiku no diviem līdz pieciem gadiem vai bez tā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

VIDEO: Taksometru nozarē maksājamo nodokļu apmēru samazina, piemērojot atlaides

Elīna Pankovska, 08.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Summa, ko valsts budžetā iemaksājuši taksometru nozares uzņēmumi, ir palielinājusies, tomēr tā varētu būt krietni vien lielāka, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lai gan pēdējos gados ir veikta virkne izmaiņu nolūkā uzlabot situāciju taksometru nozarē un pēc iespējas mazināt ēnu ekonomikas īpatsvaru tajā, risināmo jautājumu joprojām netrūkst. 2016. gadā taksometru pakalpojumu sniedzēji valsts budžetā iemaksāja kopumā 1,86 milj. eiro, savukārt pērn šī summa sasniedza 4,25 milj. eiro, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) sniegtā informācija. Tomēr nodokļos nomaksātā summa, iespējams, varētu būt krietni lielāka, ja visi taksometru vadītāji būtu godīgi un drukātu čekus, savukārt pasažieri tos arī prasītu. Ja agrāk notika iejaukšanās pašā taksometru skaitītājā, tad šobrīd maksājamo nodokļu apmērs tiek samazināts, piemērojot atlaides (skatīt pievienoto video - red.). Proti, negodīgie taksometru vadītāji iekasē, piemēram, pilnus desmit eiro par braucienu, neizsitot čeku, ja pasažieris to neprasa. Pēc pasažiera izkāpšanas tiek piemērota 70% atlaide skaitītājā un čeks izsists vien par 30% no summas. Tātad arī nodokļi tiek aprēķināti par trīs no desmit eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taxify: Situācija lidostā grauj Rīgas tēlu un rada haosu nozarē

Dienas Bizness, 29.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lēmums Rīgas lidostas terminālī ļaut iebraukt jebkuram taksometru pakalpojumu sniedzējam grauj Rīgas tēlu un rada haosu nozarē kopumā, uzskata taksometru izsaukšanas platformas Taxify pārstāvis Latvijā Juris Krūmiņš.

«Potenciālās negatīvās situācijas uzskatam par pārāk lielu risku. Šī iemesla dēļ Taxify iekšējā politika paredz, ka sistēmā esošajiem vadītājiem ir aizliegts iebraukt lidostas maksas terminālī un tur gaidīt pasažierus un potenciālos klientus. Pasažieru uzņemšana notiek tikai lidostas augšējā stāvā un tikai gadījumā, ja klients ir izsaucis taksometru, izmantojot aplikāciju. Taxify interesēs noteikti nav vadītāju pastāvīga darbība lidostas terminālī, jo tā nav mūsu prioritāte. Šobrīd manāmi pietrūkst vienotu kvalitātes standartu, kas kontrolētu taksometru darbību lidostas teritorijā, un tas grauj nozares reputāciju kopumā. Ilgtermiņā mēs noteikti atbalstītu risinājumu, kas sakārtotu šo vidi,» komentē J.Krūmiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Konkursā par satiksmes organizēšanu lidostā pieteicies viens pretendents

Elīna Pankovska, 23.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par pasažieru pārvadājumu pakalpojumu un satiksmes organizēšanas stratēģijas izstrādi VAS Starptautiskās lidosta «Rīga» teritorijā iesniegts viens piedāvājums, kurš šobrīd tiek vērtēts, DB pastāstīja lidostas Komunikācijas vienības vadītāja Laura Karnīte.

Viņa skaidro, ka atbilstoši nolikuma nosacījumiem vērtēšana tiks veikta 30 dienu laikā, bet lidostai ir tiesības nepieciešamības gadījumā vērtēšanas periodu pagarināt līdz pretendenta piedāvājuma maksimālajam derīguma termiņam – 120 dienas.

DB jau rakstīja, ka šobrīd lidostas Rīga teritorijā tiek sniegti dažāda veida pasažieru pārvadājumu pakalpojumi, tai skaitā - starppilsētu un tālsatiksmes autobusu, mikroautobusu, pilsētas satiksmes autobusu un taksometru pakalpojumi. «Konkursa uzvarētājam jāizstrādā stratēģija par kopējo pasažieru pakalpojumu organizēšanu lidostas teritorijā, ietverot arī taksometru pakalpojumu pieejamību lidostas klientiem,» iepriekš apstiprināja lidostas komunikācijas projektu vadītājs Edgars Vilcāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ekonomikas ministrs: Taksometru pārvadājumos ir jābūt stingram regulējumam

LETA, 03.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru pārvadājumos ir jābūt stingram regulējumam, otrdien intervijā LNT raidījumam «900 sekundes» atzina ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens (V).

«Esmu pārliecināts, ka ir jābūt striktam regulējumam,» teica ministrs, piebilstot, ka tostarp ir jābūt noteiktiem taksometru pakalpojumu cenu griestiem, kā arī ikvienā taksometrā būtu nepieciešams uzstādīt ierīci, kas pirms brauciena informē par provizorisko maksu, kuru klients var akceptēt vai nē.

Tāpat Ašeradens norādīja - nav pieļaujams, ka taksometru pārvadātāju klienti tiek atstāti bezpalīdzīgi. «Visi šeit ir sapinušies meistarībā. No vienas puse mēs sakām, ka ir jābūt brīvam tirgum, arī Administratīvā tiesa attiecībā uz lidostu »Rīga« ir lēmusi, ka tirgum ir jābūt pilnīgi brīvam, bet vienā brīdī mēs atstājam klientu pilnīgi bezpalīdzīgi,» teica ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru asociācija uzskata, ka ikdienas taksometru šoferu sodīšanu būtiski neuzlabos situāciju taksometru nozarē, bet ir nepieciešama stingrāki kritēriji taksometru biznesam.

Latvijas vieglo taksometru nozares darba devēju organizācija (LVTNDDO) priekšsēdētāja vietnieks Aleksejs Ignatjevs uzsver, ka taksometrus katru dienu kontrolē ne mazums institūciju - gan RD Kontroldienests, gan Ceļu policija, gan VID, gan Darba inspekcija. «Es zinu, ka katru dienu tiek uzlikti sodi un izsaukti šoferi un firmas vadītāji uz attiecīgo organizāciju komisijām. Bet šāda rīcība esošo situāciju praktiski neuzlabo,» viņš uzsver.

«Nenoliedzot to faktu, ka taksometru nozarē ir problēmas un dažkārt notiek krāpšana attiecībā pret klientiem, lūdzu ņemt vērā faktu, ka taksometru pārvadājumu nozarē tikai Rīgā vien ir 78 licencētas firmas un 1692 taksometri. Pie šādiem skaitļiem ir utopiski cerēt, ka būs 100% kārtība,» paziņojumā uzsver Latvijas vieglo taksometru nozares darba devēju organizācija (LVTNDDO).

Komentāri

Pievienot komentāru