Lidostas Rīga Drošības departamenta direktors Raimonds Lazdiņš no nākamā gada iecerējis lidostas drošībai tērēt 10 miljonus latu gadā, vēstīja TV3 raidījums Nekā personīga.
Pašreizējie izdevumi ir 3,5 miljoni labu. Lai finansētu izmaiņas, lidosta valdībai virza noteikumu projektu, kas paredz ieviest drošības maksu 9 eiro apmērā, ja naudu no pasažieriem iekasē aviokompānijas, un 10 eiro, ja to dara pati lidosta.
Lazdiņš savus aprēķinus pamatojis ar pārliecību, ka nākamgad pasažieru skaits saruks par 40%. Ja tas saglabātos pašreizējā līmenī – 2,5 miljoni gadā, tad no viņa iecerētajām nodevām lidosta iekasētu 17 miljonus latu gadā.
Nodevas ieviešanu lidosta pamato ar to, ka sarukusi valsts dotācija. Pie vainas esot arī aviokompāniju parādi. Ryanair ir parādā 700 000 latus. airBaltic – 12 reižu vairāk. Nacionālā aviokompānija jau bija parādā septiņus miljonus. Taču šogad tā atkal pārstāja maksāt, parādu palielinot vēl par pusotru miljonu latu.
Valdības locekļiem iesniegtajos aprēķinos Lazdiņš personāla izmaksām papildus ieplānojis 4,4 miljonus, sakariem, remontiem un konsultācijām – 1,2 miljonus, nolīgtajām firmām pusotru miljonu un investīcijām – 1,7 miljonus. Detalizēts izlietojums ir noslepenots un tas neradot pārliecību, vai izmaksas jau nav paredzētas lidostas budžetā.
Ar saviem plāniem Lazdiņš devies taisnā ceļā pie valdības un par tiem aizmirsis informēt savu priekšnieku - lidostas valdes priekšsēdētāju Arni Luhsi. Sarunā ar Nekā personīga viņš par ieceri ieviest nodevu neko nav zinājis un bijis pārliecināts, ka lidostas drošībai pietiek ar līdzšinējiem tēriņiem.