Nekustamais īpašums

Lidostas Rīga komercplatību operators būs Turcijas TAV

Ritvars Bīders, 27.09.2010

Jaunākais izdevums

Turcijas lidostu operators TAV Airports Holding (TAV) uzvarējis lidostas Rīga izsludinātajā konkursā un ieguvusi tiesības uz 4 646 m2 lielas lidostas komercplatības iznomāšanu, ziņo worldbulletin.net.

TAV desmit gadus, sākot ar 2011. gada 1. janvāri, būs vecā lidostas termināla komercplatību, kā arī beznodokļu zonas telpu operators.

Jau ziņots, ka Turcijas lidostu operators TAV Airports Holding (TAV) ar lidsabiedrību airBaltic noslēdzis nodomu protokolu jauna uzņēmuma dibināšanai, kas būvēs jauno pasažieru termināli Rīgas lidostā.

TAV Airports Holding ir operators četrās lielākajās Turcijas lidostās, ieskaitot Stambulu un Ankaru, kā arī pārvalda divas lidostas Gruzijā un vienu Tunisijā.

Lai gan par konkursu interesējās 20 starptautiskas kompānijas un nolikumu izņēma 17 kompānijas, savus piedāvājumus iesniegušas tikai divas kompānijas.

Db jau vēstīja, ka kā iemeslu tam, kāpēc no daudziem interesentiem (piem., Vācijas Heinemann Duty Free, Šveices The Nuance Group un Francijas Aelia) reālus piedāvājumus izteikušas tikai divas, gan pati lidostas vadība, gan arī konkursa pretendenti minēja līgumā paredzēto termiņu desmit gadu.

Proti, lai gan pēc starptautiskas prakses tas ir normāls termiņš, tomēr šajā gadījumā konkursa pretendentus, iespējams, nobiedēja plānotā jaunā termināļa būvniecība, kuru varētu pabeigt 2014. gadā. Paredzams, ka tad «vienā dienā» lielākā daļa pasažieru, ko apkalpo airBaltic (ap 70% no kopējiem pasažieriem), tiktu novirzīta uz jauno termināli un tādēļ varētu samazināties uzņēmēju ieņēmumi «vecajā terminālī», bet operators varētu pat ciest zaudējumus.

Db arī rakstīja, ka lidostai ir izdevīgi, ja konkursā uzvar TAV, jo tas nebūtu ieinteresēts, lai visi airBaltic pakalpojumu izmantotāji nākotnē plūstu tikai caur jauno termināli, bet būtu ieinteresēts, lai daļa pasažieru tomēr naudu atstātu arī vecajā terminālī. Tajā pat laikā lidosta varēja nepieļaut TAV dalību konkursā, jo varēja radīt lielāku konkurenci un iegūt augstāko cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Turku TAV izveido jaunu uzņēmumu darbības izvēršanai Rīgas lidostā

LETA, 17.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas vadošais lidostu operators TAV Airports Holding (TAV) izveidojis jaunu uzņēmumu SIA Riga Airport Commercial Development, kas, spriežot pēc nosaukuma, varētu būt dibināts komercplatību apsaimniekošanai lidostā Rīga.

Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA Lursoft datos pagaidām nav pieejama informācija par jaunā uzņēmuma dalībniekiem, taču 16.novembrī reģistrētā uzņēmuma padomes locekļu amatos ir vadoši TAV holdinga darbinieki. Piemēram, padomē strādā TAV biznesa attīstības un investīciju direktors Serkans Kaptans, finanšu direktors Ulugs Murats, kā arī vēl kāds Turcijas pilsonis Denizs Aidins.

Savukārt SIA Riga Airport Commercial Development vienīgais valdes loceklis būs TAV operāciju direktors Ornekols Murats.

Patlaban Turcijā ir valsts svētku brīvdienas, tāpēc sazināties ar kompānijas pārstāvjiem, lai noskaidrotu detaļas par jaundibināto uzņēmumu un tā darbību, neizdevās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums TAV Construction, kas tāpat kā TAV Airports ir TAV Group meitas uzņēmums un specializējas būvniecībā, oficiāli atzīts par pasaulē lielāko uzņēmumu lidostu būvniecības sektorā - šo novērtējumu TAV Construction piešķīris viens no respektablākajiem nozares izdevumiem Engineering News Record (ENR).

«Pēdējo trīs gadu laikā esam guvuši ievērojamus panākumus Persijas līča reģionā un esam īstenojuši tādus projektus kā Abū Dabī lidostas vidējās zonas termināls, Medīnas lidosta, aviokompānijas Saudi Airlines angāri Jedahas lidostā un Rijādas lidosta,» uzsver TAV Group prezidents un izpilddirektors Sani Seners (Sani Şener).

Pateicoties straujai izaugsmei Turcijā un citās reģiona valstīs, TAV Construction īsā laika posmā kļuvis par vienu no līderiem lidostu būvniecībā un šobrīd ir pasaulē lielākais uzņēmums lidostu būvniecības sektorā. 2014. gadā TAV Construction ieņēmumi sasniedza 1 245 800 000 (1,245 miljardus) ASV dolāru. Uzņēmuma līdz šim realizēto projektu kopējā vērtība pārsniedz 16,2 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lidostas Rīga atpūtas zonu apkalpos Turcijas uzņēmums, kas Latvijā jau ieguldījis 10 miljonus eiro

LETA, 25.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas uzņēmums TAV Operation Services Latvia, sākot ar 1.aprīli, apkalpos starptautiskās lidostas Rīga atpūtas zonu darbību, kur tiks nodrošināts internets, nacionālie un starptautiskie televīzijas kanāli, jaunākie laikraksti un žurnāli, kā arī tiks atjaunots ēdināšanas serviss atpūtas zonu pasažieriem, informēja TAV Latvia vadītājs Girajs Čolpans.

Viņš skaidro, ka līdz ar TAV Operation Services Latvia izveidi tiks radīts piektais TAV Group uzņēmums Latvijā, kas turpinās līdz šim sasniegto. «Tas ir vēl viens nozīmīgs apliecinājums TAV Group ticībai Latvijas aviācijai un tās attīstības potenciālam. Kā ārvalstu investors ar šādu pārliecību pēdējo piecu gadu laikā savā darbībā Latvijā esam ieguldījuši desmit miljonus eiro. Esam pārliecināti, ka līdz ar TAV Operation Services Latvia un Cakes and Bakes Latvia ienākšanu starptautiskajā lidostā Rīga šis skaitlis ievērojami palielināsies,» secina Čolpans.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Parīzes lidostu operators pērk 38% akciju Rīgas lidostā strādājošajā Turcijas koncernā TAV Airports Holding

BNS, 12.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas galvaspilsētas Parīzes lidostu operators Aeroports de Paris (ADP) ir vienojies par 38% daļu iegādi Turcijas lidostu operatorā TAV Airports Holding, kas darbojas arī starptautiskajā lidostā Rīga, tostarp iznomā komercplatības un nodrošina beznodokļu tirdzniecību.

Pirmdien izplatītajā ADP paziņojumā sacīts, ka TAV Airports Holding akcijas par 874 miljoniem ASV dolāru (464 miljoniem latu) franči pērk no trim Turcijas koncerna lielākajiem akcionāriem – Turcijas kompānijām Akfen Holding, Tepe Holding un Sera Yapi Endustrisi & Ticaret. Turklāt ADP iegādāsies 49% daļu Turcijas koncerna būvniecības struktūrvienībā TAV Yatirim Holding.

«Šā darījuma dēļ tiks izveidota viena no lielākajām lidostu operatoru aliansēm pasaulē, kas tiešā vai netiešā veidā pārvalda 37 lidostas, kurās apkalpo kopumā 180 miljonus pasažieru gadā,» sacīts ADP paziņojumā. ADP norāda, ka iegādes darījums ir daļa Francijas kompānijas stratēģijas, kas paredz darbības izvēršanu attīstības valstu tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

TAV Latvia: Transporta un tranzīta uzņēmējdarbības potenciāls Latvijā ir daudz spēcīgāks nekā kaimiņvalstīs

Dienas Bizness, 30.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir viena no reģiona pievilcīgākajiem ieguldījumu mērķiem Turcijas uzņēmumiem un interese par Latviju Turcijas uzņēmumu vidū ievērojami pieaug, norāda viens no lielākajiem Turcijas uzņēmumiem, kas darbojas Latvijā - lidostu operators TAV Latvia.

«Latvija, kā Baltijas reģiona centrs, ir vēsturisks tilts starp Rietumu un Austrumu tirgiem, tādēļ esošais transporta un tranzīta uzņēmējdarbības potenciāls ir daudz spēcīgāks, nekā jebkurā citā no kaimiņvalstīm. Mums ir arī svarīgi, ka Latvijai ir arī ilggadēja pieredze kā reģiona aviācijas biznesa centram. Starptautiskā lidosta Rīga un airBaltic pēdējās desmitgades laikā realizējuši virkni sasniegumu, tādējādi novietojot Latviju potenciālo aviācijas investoru uzmanības centrā,» norāda TAV Latvia vadītājs Girajs Čolpans (Giray Colpan).

Kompānijā norāda, ka Latvija sniedz unikālas priekšrocības tiem Turcijas uzņēmumiem, kas ieinteresēti investēt dažādās uzņēmējdarbības jomās, tai skaitā, jau pastāvošās starptautiskajās tirdzniecības aktivitātēs. Stratēģiski izdevīgā atrašanās vieta ir spēcīgs stimuls Turcijas investoriem, kuru mērķis ir daudzveidīgas tirgus iespējas dažādās, viegli sasniedzamās valstīs/reģionos, kā arī priekšrocības, kas tiek gūtas darbojoties kādā no ES valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pomers: Rīgas lidostai jāatīstās straujāk nekā kaimiņiem

Egons Mudulis, 10.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostai Rīga tās ģeogrāfiskā stāvokļa dēļ būtu jāattīstās straujāk nekā Kauņai vai Tallinai

To sarunā ar DB norāda A.C.B. uzņēmumu grupas tehniskais direktors Dzintars Pomers, kurš savulaik mūzikas vai sporta vietā izvēlējies inženierstudijas, bet vēlāk 15 gadus (1992–2007) vadīja lidostu Rīga, pēc viņa teiktā, noliekot to uz pareizajām sliedēm. DB jau rakstījis (15.01.2014.), ka nesen tika prezentēts 95,59 milj. eiro vērtais lidostas rekonstrukcijas projekts, kur piedalījās arī A.C.B. un Dz. Pomers – nu jau būvnieka statusā. Savukārt kaimiņvalstu lidostās vērojams straujāks pasažieru skaita kāpums nekā Rīgā.

Kā nonācāt celtniecībā, kāpēc savulaik izlēmāt mācīties Rīgas Politehniskajā institūtā (beidzis 1976. g.)?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas uzņēmums Cakes and Bakes pieņēmis lēmumu veikt nopietnas investīcijas Rīgas lidostā, tādējādi veicot būtisku ieguldījumu lidostas Rīga komerczonas attīstībā, informēja TAV Latvia pārstāvis Girajs Čolpans.

Viņš skaidroja, ka Cakes and Bakes darbu sāks īsi pirms vasaras sezonas un piedāvās jaunus restorānus un kafejnīcas, kur pasažieri varēs izbaudīt «visaugstāko servisu».

Pašlaik projekts ir procesā, un plašāka informācija par investīciju apjomiem būšot pieejama tuvākajos mēnešos.

Kā skaidro TAV Latvia, uzņēmums SIA Cakes and Bakes Latvia (Cakes and Bakes) ir Turcijas kompānijai BTA Catering Services (BTA Cat. Ser.) pilnībā piederošs meitasuzņēmums. BTA Cat. Ser. ir TAV Airports Holding grupas uzņēmums, kas specializējas pārtikas un dzērienu pakalpojumu, konditorejas izstrādājumu ražošanas un viesnīcu vadības jomā. Uzņēmums ir atbildīgs par visiem pārtikas un dzērienu pakalpojumiem, kas tiek sniegti TAV Airports Holding apkalpotajās lidostās. Ņemot vērā, ka TAV Latvia, kas ir vēl viens TAV Airports Holding grupai pilnībā piederošs uzņēmums, jau kopš 2011.gada nodrošina komerczonas darbu starptautiskajā lidostā Rīga, ir pieņemts lēmums sākt darbību Rīgas lidostā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Turku investors TAV sola Lidostu Rīga pārvērst līdz nepazīšanai

Līva Melbārzde, 15.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Lidostas beznodokļu tirdzniecības zonas pārbūve sāksies nākamā gada janvārī un tiks pabeigta aprīlī.

To paredz Starptautiskās lidostas Rīga un Turcijas kompāniju TAV Airports Holding parakstītais līgums par beznodokļu tirdzniecības zonas apsaimniekošanu. TAV tika izvēlēts konkursa kārtībā. Kā DB jau rakstīja savus piedāvājumus konkursā iesniedza divi pretendenti – Turcijas TAV un poļu Baltona. Baltona arī pēc tam izplatīja sūdzību, vēršoties pie Satiksmes ministrijas sakarā ar, viņuprāt, negodīgiem konkursa rezultātiem. Baltona uzskata, ka konkurss atbalsta vienas puses intereses, jo TAV apņēmies uzbūvēt arī jauno lidostas termināli sadarbībā ar airBaltic. Lidostas pārstāvji šādus pārmetumus noraida un uzsver, ka izvēlēts finansiāli izdevīgākais piedāvājums, proti, TAV apsolījis lidostas ieņēmumus no neaviācijas pakalpojumiem tuvākajos gados vismaz dubultot. Tas nozīmē, ka lidosta sadarbībā ar TAV no beznodokļu veikaliem gada laikā varētu ieņemt vismaz 10 miljonus eiro. «Es apsolu, ka tuvākajā laikā jūs lidostas Rīga beznodokļu veikalu zonu labā nozīmē vairs nepazīsiet. Šī ir 11. lidosta, kurā mēs sniegsim šādus pakalpojumus. Piesaistīsim Rīgai pazīstamus zīmolus, ar kuriem jau sadarbojamies,» sacīja TAV prezidents Mustafa Sani Seners, piebilstot, ka kompānijas investīcijas Rīgas lidostā sasniegs vismaz 3 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

TAV: mēs ticam Rīgas potenciālam

Līva Melbārzde, 06.06.2011

"ATU" ģenerāldirektors Ersans Arkans (no kreisās) un Turcijas Transporta un sakaru ministrijas ministra vietnieks Suats Hajri Aka atklāj Turcijas lidostas operatora "TAV Airports Holding" pārstāvniecību "TAV Latvia" Starptautiskajā lidostā "Rīga".

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Nenožēlojam, ka tobrīd, kad vajadzēja izšķirties, investēt Rīgas vai Sanktpēterburgas lidostās, mēs izvēlējāmies Rīgu.»

To intervijā laikrakstam Dienas bizness norāda Turcijas investori Rīgas lidostā TAV Airports Biznesa attīstības un Investīciju direktors Serkans Kaptans un TAV Latvia vadītājs Guclu Batkins.

Viņi Latvijā darbojas jau vairākus gadus un šajā laika posmā ne viss ir gājis gludi, piemēram, krīze pārvilka svītru 300 milj. investīciju plāniem lidostā, kur TAV kopā ar Skonto būvi grasījās realizēt vērienīgu pārbūves projektu. Pašlaik TAV meitas uzņēmums HAVAS saimnieko lidostas Rīga beznodokļu zonā, to kapitāli pārbūvējot, kā arī ir līdzīpašnieks virszemes pakalpojumu sniedzējam North Hub Services, kas ir strauji augoša kompānija ar visai ambicioziem mērķiem- iekarot visu Baltijas jūras reģiona tirgu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās lidostas Rīga atpūtas zonu darbību turpmāk nodrošinās uzņēmums TAV Operation Services Latvia. Atpūtas zonās tiks piedāvāts internets, nacionālie un starptautiskie televīzijas kanāli, jaunākie laikraksti un žurnāli, kā arī izmeklēts ēdināšanas serviss atpūtas zonas pasažieriem, informē Linda Anaite.

TAV Operation Services Latvia ir uzņēmuma TAV Operation Services meitas uzņēmums Latvijā. TAV Operation Services savukārt ir TAV Airports Group meitas uzņēmums, kas specializējas pasažieriem pielāgotu neaviācijas pakalpojumu sniegšanā lidostās, to skaitā nodrošina atpūtas zonu vadību, reklāmas konsultācijas, lojalitātes programmas un interneta risinājumus ceļotāju vajadzībām. Šobrīd kompānija pārvalda 29 atpūtas zonas 5 valstīs un 2014.gadā apkalpoja 2,1 miljonu atpūtas zonu klientu.

Līdz ar TAV Operation Services Latvia izveidi, TAV Operation Services būs jau piektais TAV Group uzņēmums Latvijā. Uzņēmums dibināts 2001.gadā un ar zīmola primeclass vārdu piedāvā VIP/CIP pakalpojumus. Zīmola primeclass galvenā darbība ir vērsta uz pasažieru vēlmju analizēšanu un nākotnes vajadzību prognozēšanu, lai radītu jauna līmeņa ilgtspējīgus pakalpojumus un produktus, investējot darbaspēkā, tehnoloģijās, kvalitātē un viesmīlībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostas Rīga straujāku izaugsmi varētu garantēt vien liela partnera piesaiste, piemēram, no Āzijas

Tā sarunā ar DB norāda starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Aldis Mūrnieks. Lidosta joprojām apkalpo pusi no Baltijas aviopārvadājumu tirgus.

Aktīvāki tranzītā

Atrauti no valsts un tūrisma industrijas lidosta var neierobežoti attīstīties tikai tranzīta virzienā, kas šobrīd veido ap 30,5% kopējā pasažieru skaita, bet lidojumos no viena punkta uz otru attīstība iet roku rokā ar kopējām aktivitātēm valstī, cilvēku migrāciju u.tml. No tranzīta lidosta iegūst arī vairāk galamērķu, un nākotnē šis skaitlis varētu pieaugt, domā A. Mūrnieks. Runa esot par potenciāluĀzijas tranzīta centru, kam, protams, vajadzīgs spēcīgs partneris, lidsabiedrība, kura gribētu uz tranzīta centra principa vest pasažierus tālajos lidojumos uz šejieni. Un tad pasažieru tālāka apkalpošana Baltijas reģionā varētu notikt, izmantojot nacionālo aviosabiedrību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās lidostas Rīga termināļa paplašināšana izmaksās 17,336 miljonus latu, kas īpaši neatšķirsies no 2007.gadā plānotajām. Taču paplašināšanās projekta pirmā kārta neatrisinās bagāžas zonas, reģistrācijas un drošības kontroles problēmas, tādēļ plānots arī esošā lidostas termināļa paplašināšanas nākamais attīstības posms.

Plānots, ka celtniecības darbi kopumā izmaksās 14,043 miljonus latu, tostarp vispārējie būvdarbi - 8,154 miljonus latu, iekšējie tīkli, sistēmas - 3,61 miljonu latu, ārējie tīkli un sistēmas - 1,156 miljonus latu. Pēc lidostas aprēķiniem, lifti izmaksās 194 tūkstošus latu, pasažieru tilti - 750 tūkstošus latu un labiekārtošana - 179 tūkstošus latu.

Par to ceturtdien žurnālistiem pastāstīja lidostas valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.

Būvuzraudzībai plānots atvēlēt 1% no celtniecības kopējām izmaksām jeb 140,4 tūkstošus latu. Kopumā 125,7 tūkstoši latu paredzēti autoruzraudzībai un 18 tūkstoši latu būvprojekta ekspertīzei. Bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) lidostas pasažieru termināļa paplašināšanās izmaksās 14,327 miljonus latu un ar 22% PVN - 17,336 miljonus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Lidostas Rīga pasažieru apkalpošanas kompleksu vēlas projektēt starptautiski arhitektu biroji

Rūta Lapiņa, 11.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par starptautiskās lidostas «Rīga» jaunā daudzfunkcionālā pasažieru apkalpošanas kompleksa projektēšanu pieteikušies pieci pretendenti - starptautiski arhitektu un inženieru biroji un to apvienības. Savukārt par iespēju projektēt šī multimodālā satiksmes mezgla otru daļu - «Rail Baltica» staciju - cīņu turpinās divi konkursa komisijas izvēlēti pretendenti, informē VAS «Starptautiskā lidosta «Rīga»» Komunikācijas vienības vadītāja Laura Karnīte.

Starptautiskajā konkursā par lidostas «Rīga» jaunā daudzfunkcionālā pasažieru apkalpošanas kompleksa projektēšanu kopumā pieteikušies pieci pretendenti. Starp tiem ir Lielbritānijas arhitektu birojs «Zaha Hadid Architects», kura dibinātāja un radošā iedvesmotāja ir pērn mūžībā aizgājusī izcilā irāņu arhitekte Zaha Hadida (Zaha Hadid). Viņa radījusi daudzas pasaulslavenas celtnes, un viens no viņas pēdējiem veikumiem ir topošās pasaulē lielākās Pekinas Daksingas starptautiskās lidostas (Beijing Daxing International Airport) pasažieru termināļa projekts.

Pieteikums saņemts arī no konsorcija, ko vada Oslo bāzētais starptautiskais arhitektu birojs «Nordic - Office of Architecture». Šis birojs sadarbībā ar partneriem radījis Stambulas Jaunās lidostas (Istanbul New Airport) dizaina koncepciju, kā arī izstrādājis Bergenas lidostas pasažieru termināla projektu, Oslo lidostas paplašināšanas projektu un citas lidostu attīstības arhitektoniskās koncepcijas. Konsorcijā apvienojušies Norvēģijas, Francijas un Latvijas uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozares eksperti prognozē, ka 2022. gadā pasaules gaisa satiksme no krīzes būs atguvusies 70% apmērā, bet līdz 2024.gadam - pilnībā, stāsta Serkans Kaptans (Serkan Kaptan), TAV Airports izpilddirektors un Eiropas Starptautiskās lidostu padomes (Airports Council International Europe) valdes loceklis.

Lai gan pēdējie divi gadi ir bijis vissarežģītākais periods civilās aviācijas vēsturē, ilgtermiņā aviācijas nozare strauji attīstīsies un pasažieru skaits tikai pieaugs, atzīmē S. Kaptans. Viņš stāsta, ka šobrīd tiek lēsts, ka līdz 2040. gadam katru gadu lidostas visā pasaulē apkalpos apmēram 19 miljardus pasažieru, kas ir vairāk nekā divas reizes vairāk nekā 2019. gadā. Šis pieaugums prasīs papildu investīcijas lidostās, un pašlaik tiek uzskatīts, ka, lai apkalpotu tik lielu pasažieru skaitu, lidostās visā pasaulē būs jāiegulda vismaz 2,4 triljoni ASV dolāru, skaidro TAV Airports izpilddirektors.

Fragments no intervijas

Pēdējie gadi uzņēmējiem visā pasaulē ir bijuši gana izaicinoši. Kā šajā laikā veicies TAV Airports?

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tukums Airport neatsakās no plāniem par Jūrmalas lidostas darbības paplašināšanu

LETA, 16.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Tukums Airport, ievērojot atbilstošās prasības, centīsies turpināt Tukuma lidostas jeb lidostas Jūrmala paplašināšanu, pieļaujot iespēju arī gatavot jaunu ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) ziņojumu.

SIA Tukums Airport juriste Viktorija Šalajeva aģentūrai LETA skaidroja, ka saistībā ar Vides pārraudzības valsts biroja (VPVB) atzinumu, kas aptur paplašināšanos, SIA Tukums Airport ieskatā IVN procedūras gaitā sniegtā atzinuma mērķis ir nevis aizliegt lidostai attīstīties, bet norādīt uz nepilnībām iesniegtajā ziņojumā.

«VPVB uzskata, ka daži no aprēķiniem iesniegtajā ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumā tika veikti nepareizi, tomēr speciālisti, kuri izstrādāja ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu lidostas Jurmala Airport darbības paplašināšanai, tam nepiekrīt,» skaidroja Šalajeva, informējot, ka patlaban tiek noskaidrota situācija un, tiklīdz būs vairāk skaidrības, SIA Tukums Airport veiks tālākās darbības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas policija pirmdien «viesojās» Rīgas lidostā un veica kratīšanu, liecina db.lv rīcībā esošā informācija.

Starptautiskās lidostas Rīga Komunikācijas vienības vadītāja Sarmīte Rinmane portālam biznesa portālam db.lv apstiprināja, ka Ekonomikas policijas darbinieki pirmdien no atstādinātā Drošības departamenta direktora Raimonda Lazdiņa bijušā kabineta izņēmuši seifu, kuru lietoja R. Lazdiņš.

Saskaņā ar lidostas pārstāves teikto, R. Lazdiņš nav izpildījis lidostas rīkojumu atdot seifa atslēgu, un šis seifs arī pirmdien izņemts.

«Lidosta nav informēta par procesa virzītāja lēmumu, tāpēc neko vairāk paskaidrot nevar,» vēl piebilsts lidostas atbildē.

Valsts policijas preses sekretārs Toms Sadovskis db.lv apstiprināja, ka pirmdien, iepriekš uzsākta kriminālprocesa ietvaros, policija veikusi kratīšanu Mārupes pagastā. Konkrēti - vai tā bijusi lidosta, apstiprināt viņš nevar. Līdz šim R. Lazdiņa vārds izskanējis saistībā ar tā dēvēto lidostas telefonsarunu noklausīšanās lietu. Jautāts, vai kratīšana veikta saistībā ar minēto lietu, T. Sadovskis atbildēji noliedzoši.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sāk vienotas satiksmes un pasažieru pārvadājumu organizācijas sistēmas ieviešanu lidostā

Db.lv, 13.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnsabiedrība «Lidostas Satiksme» ir uzsākusi vienotas satiksmes un pasažieru pārvadājumu pakalpojumu organizācijas sistēmas izveidi, un tās pirmā posma ieviešanu lidostas teritorijā, informē uzņēmums.

Tostarp no 13. decembra tiek mainīta transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas kārtība lidostas «P1» autostāvvietas «B» brauktuvē, kas uzlabos gan kopējo transporta plūsmu lidostā, gan arī ilgtermiņā ļaus sakārtot lidostas teritorijā strādājošo taksometru pakalpojumu jomu.

Pilnsabiedrība «Lidostas Satiksme» uzvarēja VAS «Starptautiskā lidosta Rīga» atklātajā konkursā «Par pasažieru pārvadājumu pakalpojumu un satiksmes organizēšanas stratēģijas izstrādi VAS «Starptautiskā lidosta Rīga» teritorijā un tās īstenošanu. Pilnsabiedrības uzdevums ir vienotas satiksmes un pasažieru pārvadājumu pakalpojumu organizācijas sistēmas izstrāde un ieviešana lidostas teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot galamērķu klāstu, palielinot apkalpoto pasažieru skaitu un kravu apgrozījumu, investējot drošā, mūsdienīgā un ilgtspējīgā lidostas infrastruktūrā un pakalpojumos, lidosta “Rīga” izvirzījusi mērķi turpmākajos gados kļūt par nozīmīgu aviācijas centru Ziemeļeiropā, kas veicinās Latvijas savienojamību un konkurētspēju reģionā, paredz lidostas vidēja termiņa stratēģija līdz 2027. gadam “Skrejceļš 2027”.

Uzņēmuma stratēģijā pārskatīti un aktualizēti lidostas “Rīga” mērķi, misija un vīzija, izveidotas jaunas pārvadājumu prognozes, iekļauti uzņēmuma korporatīvās pārvaldības un ilgtspējīgas darbības principi, aktualizēti attīstības plāni un projekti, kā arī atjaunots investīciju plāns un finanšu rādītāji, kas sasniedzami līdz 2027. gadam.

Jaunajā stratēģijā paredzēts līdz 2027. gadam sasniegt 9 miljonus apkalpoto pasažieru un 48,5 tūkstošus tonnu aviācijas kravu gadā, kā arī palielināt izlidošanas punktualitāti. Vienlaikus plānots īstenot zaļos mērķus, būtiski samazinot oglekļa dioksīda emisijas. Lidostas gada neto apgrozījums 2027. gadā plānots 77 miljonu eiro apjomā, bet kopējās investīcijas stratēģijas darbības periodā pārsniegs 247 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par darbinieku sarunu izspiegošanu un paviršu lidostas apsargāšanu no amata atstādināts lidostas Rīga Drošības departamenta priekšnieks Raimonds Lazdiņš, kā arī divi viņa padotie, vēsta raidījums Nekā personīga.

Pēdējo divu mēnešu laikā esot noskaidrots, ka R. Lazdiņš pieķerts ne tikai lidostas darbinieku telefonsarunu izspiegošanā, bet arī par vairākiem pārkāpumiem, tādējādi pieļaujot paviršu lidostas teritorijas apsargāšanu, pat tiekot pieļauta nepiederošu personu iekļūšana tajā.

Raidījums vēsta, ka izmeklēšanu rosinājis jaunais lidostas Rīga valdes loceklis Raimonds Rožkalns, jo pārkāpumu esot daudz, bet visus atklāt vēl nevarot, bet par vienu esot skaidrs - Lazdiņš organizējis sistemātisku lidostas darbinieku sarunu noklausīšanos. Lidostas valde uz karstām pēdām izveidoja izmeklēšanas komisiju. Tomēr jau no sestdienas Drošības policija izmeklēšanu pārņēmusi un veikusi kratīšanas. No lidostas aizvesti datori, dažādas ierīces un dokumenti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība airBaltic parūpējusies par šogad skaļāko skandālu transporta nozarē.

2010. gada skaļākais skandāls transporta nozarē saistīts ar daļēji valstij un daļēji airBaltic prezidentam Bertoldam Flikam, bet kopš dažām nedēļām jau arī ofšoru investoram Bahamu salās piederošo aviokompāniju airBaltic, ar šīs kompānijas strīdiem ar lidostu­ Rīga par rēķinu nomaksu, investīciju projektiem, bet galvenais par DB šovasar atklāto faktu, ka sešas airBaltic preču zīmes kopš 2009. gada nogales, kā izrādās, par 9,136 milj. Ls pārdotas B. Flika uzņēmumam Baltijas Aviācijas sistēmas. Neskatoties uz sākotnēju valdības satraukumu par šo darījumu, personāliju maiņām airBaltic padomē un solījumiem no B. Flika airBaltic preču zīmes atdabūt, tas līdz šim brīdim nav noticis, vēl vairāk - tās jau, kā ziņojis portāls pietiek.lv, esot ieķīlātas. Līdz ar to Baltijas Aviācijas sistēmu komercķīlas apjoms Latvijas Krājbankā un tās mātesbankā Snoras sasniedzis 31 miljonu latu - «ieķīlāta komercķīlas devējam piederošā manta kā lietu kopība, ieskaitot ķermeniskās un bezķermeniskās lietas, kā visas mantas sastāvā esošas lietas, t.sk. piederošās preču zīmes airBaltic, airBaltic.com, airBalticTravel.com, Baltic Taxi, BalticHotels, BalticMiles». Pārmaiņas notikušas arī pašā uzņēmumā Baltijas Aviācijas sistēmas. Bez jaunā ofšoru investora Taurus Asset Management Fund Limited piesaistes, kuru pārstāv Krievijas uzņēmējs Staņislavs Kovtuns, mainījies arī Baltijas Aviācijas sistēmu valdes sastāvs. To atstājis Mārtiņš Antonovičs, bet viņa vietā nācis Janeks Jeļkins, kas par saviem nākotnes nodomiem šajā uzņēmumā presei komentārus nesniedz. Arī Baltijas Aviācijas sistēmu preses pārstāvis Juris Pētersons izmaiņas valdē tikai pamatojis ar notikušajām izmaiņām uzņēmuma īpašnieku sastāvā, plašāk neko nepaskaidrojot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No lidostas Rīga valdes atbrīvo Liepiņu un Upenieku; valdes pagaidu priekšsēdētāja - Ilona Līce

LETA, 20.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostas Rīga akcionāru sapulce šodien atbalstīja uzņēmuma padomes priekšlikumu no lidostas valdes atbrīvot tās priekšsēdētāju Andri Liepiņu un valdes locekli Ilmāru Upenieku.

Par uzņēmuma valdes pagaidu priekšsēdētāju apstiprināta līdzšinējā valdes locekle Ilona Līce, aģentūru LETA informēja Satiksme ministrijas (SM) pārstāvis Aivis Freidenfelds.

Darbu lidostas valdē bez Līces turpinās arī līdzšinējais valdes loceklis Valters Stūrmanis, bet par valdes pagaidu locekli apstiprināts lidostas Komerciālā departamenta direktors Artūrs Saveļjevs.

Konkurss uz vakantajiem lidostas valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa amatiem tiks izsludināts līdz 30.jūnijam.

Kā ziņots, pagājušajā nedēļā no lidostas valdes tika atsaukts tās priekšsēdētājs Andris Liepiņš un valdes loceklis Ilmārs Upenieks. Lidostas padomes priekšsēdētājs Juris Kanels atzina, ka lēmums pieņemts, iepazīstoties ar SM veiktā funkcionālā audita ziņojumu par iepirkuma procedūru īstenošanu lidostā un uzklausot lidostas padomes un valdes locekļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā reģistrēti kopumā 16,36 tūkstoši jaunu uzņēmumu, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, pagājušā gadā reģistrēto uzņēmumu skaits sarucis, taču jaunreģistrēto uzņēmumu skaita kritums nebūt nenozīmē, ka būtu samazinājusies arī jauno uzņēmēju radošā pieeja, izvēloties savu uzņēmumu nosaukumus. Veicot pētījumu par 2013.gadā reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, Lursoft secinājis, ka radoši ļaudis dzīvo visā Latvijas teritorijā, sākot ar Liepāju, beidzot ar Daugavpili.

Vairāki uzņēmēji saviem uzņēmumiem izvēlējušies nosaukumus, kuri liek uzreiz noprast par komersanta darbības jomu. Tādi ir, piemēram, Beķerfeja, Ātra Paka, Kārumu fabrika, Prieks Būvēt, Tortes fabrika. Lursoft novērojumi arī liecina, ka nezūdoša ir cilvēku vēlme uzņēmumu nosaukumos iepīt pozitīvisma pilnus vārdus, kas, pavisam iespējams, nākotnē varētu līdzēt veiksmīgi vairot klientu loku. Starp interesantākajiem pērn reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, kuri tā vien vairo ticību savām spējām un rada optimismu, noteikti jāmin Yes, we can, Laimīgie nami, Good Feeling, Labs dzēriens, Tīri un Skaisti, Patiesi ar Mīlestību, Pozitīvo emociju aģentūra, Happy Latvia, tomēr ir uzņēmēji, kuri uzskata, ka lietas ir jāsauc īstajos vārdos, tādēļ pagājušajā gadā arī reģistrēti uzņēmumi, kuriem ir tādi nosaukumi kā Cerība resnīšiem un Pēdējā aģentūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Turcijas gaisa spēki uz Sīrijas robežas notriekuši Krievijas kara lidmašīnu

LETA--AFP/RIA NOVOSTI/TASS, 24.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas gaisa spēki uz Sīrijas robežas notriekuši Krievijas kara lidmašīnu pēc tās gaisa telpas pārkāpšanas, vēsta Turcijas mediji un amatpersonas.

Krievijas Aizsardzības ministrija paziņojusi, ka pie Sīrijas un Turcijas robežas notriekts Krievijas iznīcinātājs Su-24. Krievija uzsver, ka lidmašīna nav pārkāpusi Turcijas robežu un tā notriekta no zemes 6000 metru augstumā.

Krievijas prezidenta Vladimira Putina preses sekretārs Dmitrijs Peskovs paziņojis, ka Aizsardzības ministrija vēl nav nosaukusi precīzus lidmašīnas nogāšanās iemeslus, tāpēc šobrīd nevar atbildēt uz jautājumu par iespējamo Krievijas reakciju.

Pēc viņa teiktā, iespējams, ka Putins šo jautājumu skars vēlāk otrdien, kad Sočos tiksies ar Jordānijas karali Abullu II. Peskovs uzsvēra, ka tas ir «patiešām ļoti nopietns notikums», taču būtu nepareizi izdarīt secinājums, kamēr nav visas informācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidostas Rīga infrastruktūras attīstībā plāno investēt vairāk nekā 23 miljonus eiro

LETA, 16.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās lidostas «Rīga» infrastruktūras attīstībā plānots investēt vairāk nekā 23 miljonus eiro, aģentūrai LETA pastāstīja lidostas «Rīga» pārstāve Laura Karnīte.

Viņa norādīja, ka infrastruktūras attīstības projekta «Drošas un videi draudzīgas infrastruktūras attīstība starptautiskā lidostā «Rīga»» kopējās plānotās izmaksas veido 23 049 010 eiro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums 10 774 241 eiro apmērā, cits publiskais finansējums 710 524 eiro un starptautiskās lidostas «Rīga» finansējums 11 564 245 eiro apmērā.

Projekta mērķis ir uzlabot vides un drošības pasākumus lidostā, sekmējot klimata politikas mērķu sasniegšanu, mazinot lidostas saimnieciskās darbības ietekmi uz vidi, kā arī paaugstinot infrastruktūras energoefektivitāti. Projekts paredz arī drošības infrastruktūras uzlabojumus ar mērķi mazināt terora draudu riskus un uzlabot nododamās bagāžas drošības pārbaužu kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā starptautiskās lidostas Rīga valde varētu tikt iecelta šonedēļ, žurnālistiem otrdien sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

«Šobrīd mēs ļoti straujā tempā meklējam cilvēkus, kompetentus pārstāvjus [lidostas valdē]. Es varu uzreiz apgalvot, ka tie nebūs nekādā veidā saistīti ne ar politiku, ne politiskajām partijām. Mēs šobrīd uzrunājam profesionāļus, kuriem būtu pieredze vadībā, kuriem būtu pieredze arī aviācijas jomā un finanšu jomā, un kas varētu nekavējoties uzņemties lidostas vadīšanu. Es ceru, ka šīs nedēļas laikā valde tiks nokomplektēta vismaz triju cilvēku sastāvā, lai tā varētu veiksmīgi darboties un turpināt strādāt,» teica Matīss.

Vienlaikus viņš izteica pateicību līdzšinējai lidostas valdei, norādot, ka tā ir paveikusi daudz, tomēr bijuši vairāki jautājumi par lidostas pārvaldību par kuriem valdei un Satiksmes ministrijai (SM) kā akcionāram bijuši atšķirīgi viedokļi. Tostarp akcionārs bijis neapmierināts ar lidostas papildus izdevumiem par advokātu pakalpojumiem tiesisko strīdu risināšanas lietās. «SM viedoklis un mans, kā ministra viedoklis, ir viennozīmīgs - mēs nevaram tērēt 100 tūkstošus eiro advokātiem, ja lidostā ir Juridiskais departaments, un turklāt, ja šīs lietas tiek zaudētas. Un tās lietas ir vienkāršas lietas, piemēram, lietas saistībā ar darbu tiesisko strīdu risināšanu, kas īstenībā ir ļoti vienkāršas lietas un nevar maksāt šādas milzīgas naudas summas,» sacīja Matīss.

Komentāri

Pievienot komentāru