Transports un loģistika

Lidostu Rīga apmeklē vairāk pasažieru

Elīna Pankovska, 01.11.2010

Jaunākais izdevums

Šā gada deviņos mēnešos lidostā Rīga iebrauca un izbrauca 3,59 milj. pasažieru, kas ir par 17,1% vairāk, nekā pērn attiecīgajā laika periodā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Ar Latvijas aviokompāniju lidmašīnām šā gada deviņos mēnešos lidostā iebrauca un izbrauca 2,45 milj. pasažieru, kas ir par 19,5% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā laika periodā. Savukārt ārvalstu aviokompāniju pakalpojumus izmantoja 1,14 milj. pasažieru, kas ir par 12,3% vairāk nekā iepriekšējā gada janvārī–septembrī.

Vislielākā pasažieru apgrozība lidostā Rīga bija ar Vācijas lidostām – 0,46 milj. pasažieru - pieaugums par 6,3%, ar Lielbritānijas lidostām (0,42 milj.) – kāpums par 22,5% un ar Somijas lidostām (0,33 milj.) – palielinājums 1,6 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic samazina cenu vairāku somu pārvadāšanai

Līva Melbārzde, 12.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic samazinājusi cenas reģistrētās bagāžas pārvadāšanai, ja tiek lidots ar vairāk nekā vienu somu, pavēstījusi lidsabiedrība.

airBaltic sola, ka turpmāk ekonomiskās klases pasažieri, reģistrējot vairāk nekā vienu somu airBaltic lidojumos, varēs palielināt kopējo pieļaujamās bagāžas svaru, vienlaikus samazinot maksu par vienu bagāžas kilogramu.

Iepriekš kopējais pieļaujamās bagāžas svars bija 20 kilogrami un tas nepieauga, palielinoties bagāžas vienību skaitam. Turpmāk vienas reģistrētās bagāžas vienības pieļaujamais svars būs 20 kilogrami, divu vienību – 25 kilogrami, trīs vienību – 30 kiogrami utt.

Pērnā gada vasarā airBaltic sāka pārdot somu airBalticBag, kuru iegādājoties, pasažieris vienu kalendāro gadu to var pārvadāt airBaltic reisos kā reģistrēto bagāžu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Augulis: airBaltic testa lidojumus uz Liepāju plāno sākt nākamgad pavasarī

LETA, 06.12.2016

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (no labās) un airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags Bombardier CS300 testa lidojumā uz Liepāju

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic testa lidojumus no Rīgas uz Liepāju plāno sākt nākamgad pavasarī, šorīt intervijā LNT raidījumā 900 sekundes teica satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņš atgādināja, ka vakar aviokompānija ar jauno CS300 lidmašīnu veica testa lidojumu uz Liepāju, taču lidostā lidmašīna nenolaidās.

Viņš norādīja, ka airBaltic ir jāizvērtē dažādi varianti, kā izmantot Liepājas lidostu un kā varētu savienot dažādus reisus, lai tie būtu izdevīgi gan Liepājas iedzīvotājiem, gan airBaltic. Tāpat Liepājas lidostai ir iespēja piesaistīt citas aviokompānijas.

Augulis atzīmēja, ka airBaltic izvērtē lidojumus arī uz Astanu, Almatu, Kazaņu un Ķīnu.

Jau vēstīts, ka airBaltic vakar jauno CS300 lidmašīnu veiktais testa lidojums uz Liepāju bijis veiksmīgs.

Uzņēmuma korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags norādīja, ka Liepāja no Rīgas sasniegta aptuveni 20 minūšu laikā, taču, kā jau iepriekš ziņots, ierobežojumu dēļ lidmašīna nenolaidās Liepājas lidostā. Tālāk lidots uz Kolkas ragu, Ainažiem, Valmieru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Valsts prezidents apšauba Kariņa lidojumu ar privātajām lidmašīnām samērīgumu

LETA, 27.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča ieskatā bijušā premjera, pašreizējā ārlietu ministra Krišjāņa Kariņa (JV) lidojumi ar privātajām lidmašīnām varētu nebūt samērīgi un ekonomiski izdevīgi.

Rinkēvičs intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" piekrita, ka Covid-19 laikā un dažādu neplānotu vizīšu dēļ politiķiem būtu jābūt iespējai izmantot speciālos reisus. Taču viņš ir bažīgs par to, vai tas nav kļuvis par tādu praksi, kur vairs netiek vērtēts samērīgums un lētākās iespējas.

"Šeit jāsaka, ka informācija, ar ko iepazīstamies, rāda, ka, visticamāk, tā nav bijis un varēja lidot arī ar komercreisiem," sacīja Valsts prezidents.

Viņš arī uzskata, ka Kariņa komunikācija par šo situāciju nav bijusi ļoti veiksmīga, uzsverot, ka sabiedrībai minētais ir jāskaidro. Arī Valsts kancelejas skaidrojumi neesot pietiekami. Rinkēviča ieskatā Valsts kontroles iesaiste procesa izvērtēšanā varētu būt veiksmīga, saprotot, vai procesā ievērots samērīgums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

TOP 15 privāto lidmašīnu galamērķi īpaši turīgajiem

Zane Atlāce - Bistere, 30.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lidostām kļūstot aizvien pārpildītākām un reisiem bieži vien kavējoties, aizvien vairāk turīgo ļaužu lidojumiem izvēlas privātās lidmašīnas.

Lidojumu skaits ar privātām lidmašīnām 2018. gadā pieaudzis par 10%, liecina Bloomberg veiktā Knight Frank un WingX datu analīze. Īsākiem lidojumiem īpaši turīgie ļaudis dod priekšroku privāto lidojumu ērtībai un ērtībai, nevis komerciāliem reisiem. Taču garākiem lidojumiem vēl aizvien tiek rezervētas vietas komerciālajās aviokompānijās, atsaucoties uz Bloomberg, vēsta Business Insider.

Vieni no biežākajiem privāto lidmašīnu galamērķiem pērn bijuši Maljorka un Bahamu salas, liecina Bloomberg informācija. Lielākā daļa lidojumu uz Bahamu salām notika Amerikas Savienotajās Valstīs un Kanādā, savukārt uz Maljorku bieži lidots no Spānijas vai Vācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ar saules enerģiju darbināmā lidmašīna veiksmīgi nosēdusies

Anete Ugaine, speciāli Db.lv, 08.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksperimentālā, ar saules enerģiju darbināmā, lidmašīna Solar Impulse pēc 26 stundu ilgā lidojuma veiksmīgi nosēdusies Šveicē ceturtdien (8. jūlijā) no rīta, vēsta AFP.

«Šī ir pirmā reize, kad ar saules enerģiju darbināmā lidmašīna ir veikusi lidojumu arī naktī,» skaidrojis lidotāju komandas vadītājs Bernards Pikārds (Bertrand Piccard).

Db.lv jau ziņoja, ka eksperimentālā lidmašīna pacēlās no gaisa bāzes Šveicē trešdien (7. jūlijā) no rīta.

Solar Impulse šis bija pirmais šāda veida lidojums, kad, izmantojot tikai saules enerģiju, tika lidots arī nakts laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic pirmdien, 5.decembrī ar jauno CS300 lidmašīnu veica testa lidojumu uz Liepāju.

Uzņēmuma korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags informē, ka Liepāja no Rīgas sasniegta aptuveni 20 minūšu laikā, taču ierobežojumu dēļ lidmašīna nenolaidās Liepājas lidostā - tālāk lidots uz Kolkas ragu, Ainažiem, Valmieru, vēsta LETA.

DB jau rakstīja, ka līdz regulārajiem reisiem Liepājas lidostā ir tālu. Lai gan lidostas rekonstrukcija izmaksājusi 9,27 milj. eiro (7,8 milj. no tiem ir Kohēzijas fonda līdzfinansējums), cerība, ka lidostai tuvākajā laikā izdosies piesaistīt kādu aviokompāniju, kas tai nodrošinātu regulārus reisus, ir niecīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Rīgas lidostas iecerēto drošības maksu vēl neapstiprina

Egons Mudulis, 10.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deviņu vai 10 eiro maksa par lidostas Rīga lidlaukā sniegtajiem aviācijas drošības un glābšanas pasākumiem premjeram Valdim Dombrovskim (V) un Artim Kamparam šķita nepamatoti liela, jo esot trīsreiz lielāka nekā Helsinkos, tādēļ Ministru Kabineta komiteja to nodeva tālākai saskaņošanai.

Iebildumi bija arī Tieslietu ministrijai – gan pret to, ka no maksas tiek izslēgti transfēra pasažieri, gan pret paredzētajām nokavējuma naudām gaisa pārvadātājiem par noteikto maksājumu termiņa kavējumiem.

Kā formālo iemeslu drošības maksas ieviešanai Satiksmes ministrija min nepieciešamību rast risinājumu aviācijas drošības funkciju finansēšanai, ņemot vērā nepietiekamās dotācijas, kā arī vēlmi nenovirzīt šiem mērķiem lidostas infrastruktūras attīstībai nepieciešamos līdzekļus.

Savukārt TV3 raidījums Nekā personīga vēstīja, ka maksas ieviešana saistīta arī ar aviokompāniju parādiem, kurus lidosta nespēj piedzīt. Ryanair ir parādā 700 tūkstošus latus. Savukārt airBaltic – 12 reižu vairāk. Tādējādi lidosta Rīga drošībai tērētu trīskārt lielāku naudas summu nekā līdz šim, finansējumu iegūstot no pasažieriem. Tikmēr lidostas vadītājs Arnis Luhse par šīm iecerēm nav bijis informēts un uzskata, ka lidostas drošības pasākumu īstenošanai pietiekot ar trīs miljoniem latu, kamēr lidostas Drošības departamenta direktors Raimonds Lazdiņš iecerējis tērēt 10 milj. Ls. Jāpiebilst, ka pirmajos deviņos mēnešos lidostas pakalpojumus bija izmantojuši teju 4 miljoni pasažieru, bet pērn kopā tika pārvadāti 4,66 milj. pasažieru, liecina lidostas dati. Taču pēc saskaņā ar iecerēto projektu, drošības maksu nākamgad maksātu 1,5 milj. pasažieru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Starptautiskās lidostas Rīga pasažieri visbiežāk ceļo uz Londonu

Mārtiņš Apinis, 10.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No starptautiskās lidostas Rīga pērn veikti 68 tūkstoši lidojumi uz 82 galamērķiem, no kuriem populārākie bijuši Londona, Oslo, Helsinki un Stokholma, informē lidostas preses sekretāre Sarmīte Bunka-Brilijonka.

Uz Londonu pagājušajā gadā lidojuši 377 413 pasažieri, kas ir par 16% vairāk nekā gadu iepriekš. Salīdzinot populārākos galamērķus, pērn būtiski pieaudzis to pasažieru skaits, kuri devušies uz Oslo (par 42 procentiem), Maskavu (par 41%), Helsinkiem (par 32%) un Frankfurti (par 32%).

Jāpiebilst, ka, salīdzinot ar periodu iepriekš, pērn gandrīz 3,5 reizes pieaudzis ceļotāju skaits, kuri no starptautiskās lidostas Rīga devušies uz Turku (67 075 pasažieri), par pusotru reizi vairāk – uz Tartu (18 560 pasažieri) un Bergenu (57 283 pasažieri) un par 1,4 reizēm vairāk – uz Ženēvu (21 129 pasažieri).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupp apkalpoto pasažieru skaita pieauguma tendence pagājušajā gadā turpinājās, un 2019. gadā Tallink Grupp sasniedza rekordlielu pārvadāto pasažieru skaitu, informē uzņēmums.

Visās līnijās kopumā apkalpoti 9,763 miljoni pasažieru, kas ir 0,1% pieaugums, salīdzinot ar 2018. gadu, kad kopumā tika pārvadāti 9,757 miljoni pasažieru. Lielākais pasažieru skaita pieaugums bija maršrutos starp Somiju un Zviedriju, kuros 2019. gadā tika pārvadāti 2 894 494 pasažieri, kas ir par +1.7% vairāk (2018. gadā – 2 845 616 pasažieri).

Pasažieru skaits palielinājās arī maršrutos starp Igauniju un Somiju, +0.7%, un Latviju un Zviedriju, +0.5%. 2019. gadā starp Igauniju un Somiju tika pārvadāti 5 115 602 pasažieri (2018. gadā – 5 079 861 pasažieri) un starp Latviju un Zviedriju – 799 961 pasažieri (2018. gadā – 796 041 pasažieri), kas ir rekordliels pasažieru skaits, pārvadāts viena gada laikā, šajā maršrutā kopš līnijas Rīga -Stokholma atklāšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pirmajās Komforta vagona kursēšanas dienās to izmantojuši 60 pasažieri

Dienas Bizness, 04.04.2013

AS "Pasažieru vilciens" paaugstināta komforta vagona ar papildus ērtībām prezentācija AS "VRC Zasulauks".

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paaugstināta komforta vagons maršrutā Rīga-Valga-Rīga no 5.aprīļa kursēs no rīta un vakaros. Līdz ar to Komforta vagonu ik dienu varēs izmantot pasažieri, kuri ar vilcienu Valga-Rīga no rīta dodas ceļā uz Rīgu, bet vakaros ar vilcienu Rīga-Valga atgriežas mājās, informē reģionālais medijs Ziemeļlatvija.

Izmaiņas Komforta vagona kursēšanas grafikā noteiktas, jo turpmākos mēnešus līnijā Rīga-Lugaži darba dienās plānoti dzelzceļa sliežu ceļu remontdarbi, tādēļ dienas vilciena satiksmē būs pārtraukumi, un atsevišķos posmos pasažieri tiks pārvadāti ar autobusiem.

Izpētot prognozēto dzelzceļa sliežu ceļu remontdarbu plānu, PV pieņēmis lēmumu mainīt Komforta vagona kursēšanas laiku, lai pakalpojums pasažieriem būtu pieejams visā maršrutā. Turklāt jau pirmajās dienās pēc Komforta vagona ieviešanas, PV saņēmis pasažieru ieteikumus Komforta vagona braucienus organizēt tieši laikos, kad ar vilcienu cilvēki dodas uz darbu vai studijām, jo papildus piedāvātie pakalpojumi, īpaši bezvadu internets, šīs kategorijas pasažieriem esot ļoti noderīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 29. decembrī starptautiskajā lidostā Rīga sasniegts apkalpoto pasažieru rekords, pārsniedzot 2011.gadā apkalpoto 5,1 miljona pasažieru slieksni. Laimīgais pasažieris – Māris Zariņš lidostā ieradās ar Latvijas aviokompānijas airBaltic reisu no Kopenhāgenas.

VAS Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš komentē: «Šogad lidostas darbu labvēlīgi ietekmējusi tautsaimniecības izaugsme kopumā, mājsaimniecības ieņēmumu un ceļošanai atvēlēto izdevumu pieaugums. Tāpat arī salīdzinoši zemās degvielas cenas pozitīvi ietekmējušas aviācijas pakalpojumu izmaksas. Pozitīvs faktors ir arī Rīgas pilsētas un Latvijas kopumā kā galamērķa pievilcīgums. Šie bija priekšnosacījumi vairāku jaunu lidsabiedrību ienākšanai Rīgā un galamērķu atklāšanai, kas veicināja stabilu pasažieru skaita pieaugumu.»

Savukārt, airBaltic izpilddirektors Martins Gauss norāda, ka Latvijā aviācija veido teju 3% no iekšzemes kopprodukta un palīdz nodrošināt 2% no visām aktīvajām darba vietām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Iekāpšanas laikā pārpratuma dēļ tika sajaukti divi pasažieri,» šodien, skaidrojot situāciju, kad lidojums BT691 no Rīgas uz Parīzi ceturtdien, 28. jūnijā, īsi pēc pacelšanās atgriezās Rīgā, vēsta aviokompānija airBaltic.

Šāds lēmums aviokompānijā pieņemts, tiklīdz identificēts pasažieris, kurš bija nokavējis lidojumu, taču kura soma jau bija iekrauta bagāžas nodalījumā.

Iekāpšanas laikā pārpratuma dēļ tika sajaukti divi pasažieri, kuri abi plānoja doties uz Parīzi, bet kavēja reisu, vienam no pasažieriem paliekot Rīgā. Apkalpe par kļūdu tika informēta īsi pēc pacelšanās.

Pēc atgriešanās Rīgā tika pieņemts lēmums uzņemt lidojumā pasažieri, kas kavējās, nevis izkraut viņa bagāžu, kas būtu aizņēmis vairāk laika. Lidmašīna Parīzi sasniedza ar divu stundu un 15 minūšu kavēšanos.

airBaltic atvainojas pasažieriem par sagādātajām neērtībām.

airBaltic nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 70 galamērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas mikroautobusu satiksme: Problēma ir sistēmā, nevis pārvadātājos

Jānis Goldbergs, 02.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas mikroautobusu satiksme norāda uz Autotransporta direkcijas nepadarīto darbu.

Valsts Autotransporta direkcija (ATD) publiskajā telpā vērsās pret pilnsabiedrību Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS) ar aizdomām par iespējamu krāpniecību aizdomīgi daudz pārvadāto invalīdu skaita dēļ, saņemot vairāk dotāciju. Uzņēmums pārmetumus noliedz un norāda uz ATD nepadarītajiem darbiem.

Dienas Bizness situāciju skaidrot aicināja RMS pārstāvi, SIA B-Bus valdes priekšsēdētāju Vitāliju Komaru. SIA B-Bus uzņēmumu grupā ietilpst struktūrvienības – pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme, SIA Sabiedriskais autobuss, SIA Ekspress-Ādaži, SIA Migar un UAB B-Bus Lietuvā.

Fragments no intervijas

Kāds ir iemesls teikt, ka ATD pārmetumi par pārlieku liela skaita invalīdu pārvadājumiem RMS ir nepamatoti?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostas "Rīga" lielākais trumpis jeb pārākums pār citām Baltijas valstu lidostām ir tranzīta pasažieri, intervijā norādīja lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Viņa pauda, ka gada sākumā bijušas bažas par to, ka Rīgas lidosta varētu pazaudēt savu tirgus daļu, jo pasažieriem, ceļojot uz un no Lietuvas, bija vienkāršāki Covid-19 nosacījumi, tomēr, neraugoties uz to, pagājušajā gadā netika zaudēta sava tirgus daļa.

"Vienlaikus par kādām tirgus daļām mēs īsti varam runāt, ja ir tik niecīgs apkalpoto pasažieru skaits? Ja vienā lidostā tiek apkalpoti 20 000 pasažieru, otrā - 22 000, tad es nedomāju, ka tas ir iemesls satraukumam vai tālejošu secinājumu izdarīšanai," skaidroja Odiņa.

Lidostas valdes priekšsēdētāja atzīmēja, ka šā gada sākums parādīja, ka Lietuvas lidostas - Viļņa, Kauņa un Palanga - ir apkalpojušas vairāk pasažieru nekā Rīgas lidosta, bet lidojumu skaita ziņā Rīga tomēr bijusi līdere, un tai joprojām ir vairāk lidojumu, nekā tas ir Lietuvas lidostās. Problēma bijusi tajā, ka Rīgā ir mazāks lidmašīnu aizpildījums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijā pilnībā izdedzis divstāvu pasažieru autobuss Ecolines no Latvijas, taču neviens no 46 pasažieriem laimīgā kārtā nav cietis, vēsta Vācijas mediji.

Negadījums notika svētdienas rītā ap plkst.10 uz autošosejas A2 netālu no Bādoeinhauzenes, vēsta laikraksts Minden Tageblatt. Autobuss bija ceļā uz Parīzi.

Autobusa vadītājs pamanījis liesmas un piestājis ceļa malā, nekavējoties uzsākot pasažieru evakuēšanu. Pasažieri pat paguvuši izņemt savu bagāžu līdz autobusu pilnībā pārņēmušas liesmas.

Autošosejas policijas dienesta pārstāvis Bjerns Litke uzslavēja autobusa šofera operatīvo rīcību, nekavējoties reaģējot uz pamanīto sadūmojumu un evakuējot pasažierus, kas ļāvis izvairīties no lielākas nelaimes.

Negadījuma dēļ policija uz četrām stundām svētdien apturēja satiksmi uz autošosejas Dortmundes virzienā, kur izveidojās sastrēgums vairāku kilometru garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība vienīgā veic regulāros lidojumus starp trim galvaspilsētām, izvēršas Baltijas tirgū un negrasās automātiski maksāt neapmierinātajiem pasažieriem.

To sarunā ar Db.lv norādīja Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Kāda šobrīd ir situācija aviācijā – pasaulē, Eiropā, Baltijā?

Globālā situācija mūs īpaši neietekmē, ja neskaita degvielas cenas, bet tās šobrīd ir vairāk vai mazāk normālas. Eiropā zemo cenu kompānijas ir ļoti palielinājušas kapacitāti. Nav skaidrs, kas notiks ar kompānijām Brexit dēļ. Taču, manuprāt, nekas būtisks. Eiropā krīzes vēl nav. Visi saka, ka tā tuvojas, bet mēs to vēl neredzam. Redzam, ka turpina samazināties biļešu cenas. Tas nozīmē, ka cilvēki lido vēl vairāk.

(Nozares) konsolidācija nenotiek tik ātri, kā tiek uzskatīts, jo kaut kā jau ikviens pamanās tikt galā. Ir tādas mazas kompānijas kā igauņu Nordica, kas pārtrauks lidojumus, bet Norwegian arvien lido. Alitalia aizvien lido. Eiropā turpina lidot ļoti daudzas kompānijas. Zemo cenu kompānijas Ryanair, Wizz Air, easyJet – spēcīgie (spēlētāji) ‒ joprojām nosaka toni, bet arī Brittish Airways uzrāda augstu peļņu. Eiropā aviācija ir labā stāvoklī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozare Latvijā 2019. gadā piedzīvojusi strauju izaugsmi, būtiski palielinoties gan lidostu, gan aviokompāniju apkalpoto pasažieru skaitam, liecina valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) apkopotie dati.

Īpaši veiksmīgs pagājušais gads bijis divām lielākajām Latvijā reģistrētajām aviokompānijām "airBaltic" un "SmartLynx Airlines", kuru pasažieru skaita pieaugums ir bijis vairāk nekā 20%, pērn kopā pārvadājot vairāk nekā 8,6 miljonus pasažieru. 2018. gadā abas kompānijas kopā pārvadāja vairāk nekā 7,1 miljonus pasažieru, informē CAA pārstāvis Aivis Vincevs.

"airBaltic" 2019. gadā savā maršrutu tīklā pārvadāja 5 049 317 pasažierus jeb par 22% vairāk nekā gadu iepriekš, kad lidsabiedrība pārvadāja 4 135 711 pasažieri. No tiem 4 483 102 pasažieri pērn, bet 3 782 026 gadu iepriekš pārvadāti no Latvijas starptautiskajam lidostām.

Savukārt "SmartLynx Airlines" pagājušajā gadā pārvadāja 3,6 miljonus pasažieru, bet vēl gadu iepriekš - 3 miljonus pasažierus, par piektdaļu palielinot pārvadāto pasažieru skaitu. No starptautiskās lidostas "Rīga" "SmartLynx Airlines" pērn pārvadājis 83 896 pasažierus, kas ir par 22,19% vairāk nekā 2018. gadā, kad aviokompānija pārvadāja 68 661 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 100 saniknotu Īrijas zemo cenu aviokompānijas Ryanair pasažieri atteikušies pamest lidmašīnu pēc tam, kad nokavēšanās dēļ tā bija spiesta nosēsties Beļģijā nevis Francijā, ziņo AFP.

Ryanair pasažieri - vairums franču tūristu – lidmašīnā pavadīja vairākas stundas, pieprasot nogādāt viņus mājās. Neskatoties uz to, ka pasažieri joprojām atradās lidmašīnā, pilots un citi lidaparāta apkalpes locekļi to pameta, izslēdzot gaismu.

Pasažieri arī apgalvo, kas reiss no Marokas un Franciju bija aizkavējies par trim stundām, tāpēc lidmašīna nevarēja nosēsties Francijā, jo attiecīgā lidosta jau tajā laikā bija slēgta.

Tikai pēc vairāku stundu ilgām pārrunām izdevies pārliecināt pasažierus izkāpt no lidmašīnas un doties mājup ar autobusu.

Ryanair pagaidām vēl nav sniedzis savu komentāru par notikušo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Rīgas satiksme radina iedzīvotājus atvērt sabiedriskā transporta durvis pašiem

Gunta Kursiša, 19.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksme pakāpeniski pāriet uz sistēmu, kad pasažieri, lai iekāptu un izkāptu no sabiedriskā transporta, durvis varētu atvērt paši ar speciālu pogu palīdzību, kas iebūvētas visos jaunākā tipa sabiedriskā transporta līdzekļos.

Lai īstenotu šo ieceri, Rīgas satiksme 19. septembrī uzsākusi informatīvo kampaņu «Nospied pogu un atver durvis pats!». Kampaņas laikā pasažieri sabiedriskajā transportā un pieturvietās tiks informēti par jauno sistēmu.

Uzņēmuma pārstāvji skaidro, ka šīs sistēmas ieguvums ir izvairīšanās no liekas durvju virināšanas. «Ņemot vērā to, ka galvaspilsētā attālumi starp pieturvietām ir salīdzinoši nelieli, sabiedriskā transporta līdzeklis tos bieži vien veic īsā laika posmā. Lai lieki nevērtu durvis, tādējādi ziemas periodā atdzesējot salonu, bet vasaras periodā izlaižot atdzesēto gaisu, pasažieri paši varēs regulēt durvju atvēršanu, nodrošinot komfortablāko temperatūru sabiedriskā transporta salonā,» teikts Rīgas satiksmes paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ryanair vadītājs: pasažieri, kuri neizdrukā iekāpšanas kartes, ir «idioti»

Jānis Rancāns, 07.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieri, kuri aizmirst izdrukāt iekāpšanas kartes pirms dodas uz lidostu, ir «idioti», pavēstījis Īrijas zemo cenu lidsabiedrības Ryanair vadītājs Maikls O’ Līrijs.

Ar šādiem izteikumiem Ryanair vadītājs nāca klajā, kad ticis lūgts komentēt situāciju ar kādu pasažieri, kuras žēlošanās par to, ka, lidojot no Alikantes uz Bristoli, lidsabiedrība viņai iekāpšanas kartes izdrukājusi par lielu samaksu, sociālajā tīklā Facebook saņēma vairāk nekā 500 tūkstošu lietotāju atbalstu.

M. O’ Līrijs sacīja, ka lidsabiedrības noteikumu neivērošana neesot bijusi īpaši prātīga rīcība, vēsta britu laikraksts The Daily Telegraph. «Mēs domājam, ka Makleodas kundzei ir jāmaksā 60 eiro par to, ka ir tik stulba. Viņa nevarēja izdrukāt savas iekāpšanas kartes tāpēc, ka, kā jūs jau zināt, Alikantē nav ne interneta kafejnīcu, ne viesnīcu, kur var palūgt, lai izdrukā, kā arī nav iespējams sameklēt faksu, lai jūsu draugi izdrukā un nosūta jums,» klāstījis Ryanair vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmijas krīze ir īstais brīdis taksometru pakalpojumu sakārtošanai lidostā "Rīga", revīzijā norāda Valsts kontrole (VK).

Revidenti atzīmē, ka taksometru kompāniju cīņai par klientiem starptautiskās lidostas "Rīga" teritorijā ir vairāk nekā desmit gadus sena vēsture. "Lai arī risinājumi ir meklēti, aizvien nav panākts vēlamais rezultāts, lai pasažieri lidostā varētu saņemt drošu, kvalitatīvu un savām vajadzībām atbilstošu pakalpojumu. Ilgus gadus lidosta noteica savu kārtību taksometru pakalpojumu sniegšanai, tomēr šāda pieeja neatbilda normatīviem aktiem, ko likumsakarīgi 2017.gadā pārtrauca tiesas lēmums," pauž revidenti.

Revīzijā arī minēts, lai novērstu lidostā pastāvošo problēmu taksometru pakalpojumu sniegšanā, lidosta konkursā izraudzījās ārpakalpojuma sniedzēju. Vienlaikus vairākkārt tika grozīti un no jauna izdoti normatīvi, bet rezultātu līdz pat 2019.gada septembrim tā arī nebija. Ir arī veiktas normatīvu korekcijas, nosakot lidostas tiesības organizēt taksometru pakalpojumu sniedzēju piekļuvi taksometru līnijai un kritērijus, kuriem atbilstot, pārvadātāji taksometru līnijā var sniegt pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pasažieriem, kuri šorīt pirkuši sabiedriskā transporta biļeti pašvaldības SIA Rīgas satiksme pašapkalpošanās biļešu automātos, nepamatoti iekasēta dubulta samaksa - 1,20 eiro, atzina uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

Zaķis norādīja, ka pašapkalpošanās automātos, tāpat kā iepriekšpārdošanā, biļetes cenai jābūt 0,60 eiro, taču sistēmā ieviesusies kļūda un šorīt no pasažieriem, kuri biļeti pirkuši automātos, nepamatoti iekasēti 1,20 eiro.

Rīgas satiksme uzsākusi kļūdas novēršanu, lai turpmāk arī pašapkalpošanās automātos biļeti varētu iegādāties par 0,60 eiro. Vienlaikus Zaķis uzsver, ka pie transportlīdzekļa vadītāja biļete pieejama tikai par pilnu cenu pēc jaunā tarifa - 1,20 eiro.

Tie pasažieri, kuri šorīt, pērkot biļeti automātos, pārmaksājuši, var rakstīt Rīgas satiksmei oficiālu iesniegumu ar pieprasījumu atmaksāt pārmaksāto naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic ceturtdienas reiss uz Parīzi atgriezās pēc pasažiera drošības apsvērumu dēļ

LETA, 29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība «airBaltic» ceturtdienas reiss BT691 no Rīgas uz Parīzi atgriezās lidostā «Rīga» pēc pasažiera drošības apsvērumu dēļ, aģentūrai LETA paskaidroja «airBaltic» pārstāve Alise Briede.

Galvenais iemesls pārtraukt reisu uz Parīzi bijis drošības apsvērumi, saskaņā ar kuriem lidmašīna nedrīkst sākt lidojumu, ja tajā atrodas bagāža, kuras īpašnieks nav identificēts.

Briede norādīja, ka iekāpšanas laikā tika sajaukti divi tranzīta pasažieri, kuri abi plānoja doties tālāk uz Parīzi, bet kavēja reisu. Lidmašīnā tika ielaists viens no tranzīta pasažieriem, kuru kļūdas dēļ sajauca ar otru pasažieri, kurš bija aizkavējies. Pasažieris, kurš tika ielaists lidmašīnā bijis bez iepriekš nodotas bagāžas. Savukārt pasažieris, kurš bija nokavējis reisu, bija iepriekš nodevis bagāžu. Cilvēciskas kļūdas dēļ «airBaltic» darbinieki lidmašīnā ielaisto tranzīta pasažieri bija dokumentējuši kā iepriekš nodotās bagāžas īpašnieku, kamēr tās īstais īpašnieks vēl nemaz nebija ticis līdz iekāpšanai lidmašīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Audzis dzelzceļa transporta pasažieru sūdzību skaits

Žanete Hāka, 13.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā par dzelzceļa transporta pārvadājumu nozares jautājumiem ir saņemtas 177 sūdzības un priekšlikumi, liecina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, sūdzību skaits ir pieaudzis par 69 sūdzībām. Galvenokārt pasažieri ar savām pretenzijām ir vērsušies tieši pie pārvadātāja - AS Pasažieru vilciens, kas ir saņēmis 172 sūdzības. Regulatorā ir iesniegtas 5 sūdzības. Pārējie pasažieru pārvadātāji – SIA Gulbenes-Alūksnes bānītis un SIA LDZ Cargo – sūdzības nav saņēmuši.

Dzelzceļa transporta pasažieri uzņēmumā Pasažieru vilciens bieži vien ir vērsušies ar lūgumu atgriezt naudu par neizmantotajām braukšanas biļetēm sakarā ar vilciena kavēšanos vai atcelšanu (27% no sūdzībām) un priekšlikumiem par vēlamajām izmaiņām vilcienu kustības sarakstā (22% no sūdzībām). Salīdzinot ar 2012.gadu, minēto sūdzību un priekšlikumu skaits ir divkāršojies. Īpaši pieaudzis iesniegumu skaits par naudas atgriešanu no 11 iesniegumiem 2012.gadā līdz 46 iesniegumiem 2013.gadā. Pārvadātājs ir atvainojies pasažieriem un atgriezis naudu. Izskatot iesniegumus par vēlamajām izmaiņām vilcienu kustības sarakstā, AS Pasažieru vilciens nepieciešamās izmaiņas veicis iespēju robežās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lielo pilsētu sabiedriskajā transportā iekāpšanu drīkstēs ļaut tikai ar Covid-19 sertifikātu

Db.lv, 07.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskajā transportā pasažieru skaita maksimālā ietilpība palielināta līdz 80% līdzšinējo 65% vietā, savukārt komerciālo maršrutos pārvadātājiem, kā arī valstspilsētu pārvadātājiem būs ļauts organizēt pārvadājumus, kuros uzņems pasažierus tikai ar sadarbspējīgiem Covid-19 sertifikātiem.

To paredz valdībā otrdien atbalstītie grozījumi Epidemioloģiskās drošības pasākumos Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai.

Maksimālās ietilpības palielināšana saistīta ar skolnieku mācību atsākšanos klātienē no 1.septembra, kas būtiski ietekmēs pasažieru plūsmas apmērus, skaidro satiksmes ministrija.

Savukārt, ievērojot pašreiz noteiktos ierobežojumu attiecībā uz pārvadājamo pasažieru apjomu sabiedriskajos transportlīdzekļos, Satiksmes ministrija prognozē būtisku pasažieru plūsmas pieaugumu, kas var radīt pārvadātājiem problēmas ar visu pasažieru nogādāšanu nepieciešamajā galapunktā.

"Maršruta tīklā daudzi maršruti ir pielāgoti, lai savlaicīgi nogādātu skolēnus un studentus uz mācību iestādēm, ievērojot mācību laika sākumu un beigas. Līdz ar to šādi maršruti ir pieprasīti tieši mācību laikā un to izmanto kā skolēni, tā citi pasažieri un attiecīgi tajos transportlīdzekļu piepildījums tuvojas maksimāli atļautajam," norāda SM

Komentāri

Pievienot komentāru